Toon posts:

IIyama Vision Master Pro 454 gesignaleerd?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 378 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Ik ga m vanavond ook kopen, ben benieuwd.. :)

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 12:09
Op donderdag 17 januari 2002 14:14 schreef mrlee het volgende:
En ik heb hem dames en heren! Het is echt een :9~ apparaat!
Wat ik wilde weten, is de beeldbuis even plat als b.v. de Iiyama HA901D Vision Master Pro453.
Want bij aankoop wil ik alleen maar een platte beeldbuis de twee draden echter storen mij totaal niet.
Graag reactie

Verwijderd

Op zaterdag 12 januari 2002 16:23 schreef kutkip het volgende:

[..]

Ik heb die nu ook (een pro 413 dan) M'n Philips 17" heeft het na 5/6 jaar begeven :( ;( Alleen die IIyama heeft 2 lijnen horizontaal door het beeld en dat is echt KUT! :r
Maar dat kon je toch al zien in de winkel? Waarom koop je dan die monitor, dat vind ik wel vreemd

• Moris
Is de beeldbuis van de Iiyama Pro 454 een diamondtron met " sleuvenmasker" dus met twee draadjes zoals de Iiyama A902MT Pro 451.
Graag een duidelijk antwoord voor mijn eventuele nieuwe aankoop.

Verwijderd

JA!

zie ook www.iiyama.nl

• Moris
Ik ben daar reeds gaan kijken, maar het werd er nogal verwarrend uitgelegd!
Zolang ik maar weet dat het geen FST-type is.

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

De VM Pro 454 is er één met een Diamondtron beeldbuis, dus met een 100% vlakke beeldbuis met dus inderdaad een sleuvenmasker en twee ragdunne lichtgrijze horizontale streepjes door het beeld die je dus echt nauwelijks tot niet ziet.

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik bedacht me vanmorgen dat ik er 1 wou hebben, en nu kijk ik ernaar.. Een Pro 454 is het, lekker beeldje hoor !! Ikzelf vind de speakers nogal overbodig maarja what the hell

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

Laten ze eerst de huidige monitoren verbeteren en de klantenservice verbeteren, daarna gaan we praten over nieuwe dingen.

't Lijkt UPC in 't klein wel ... ;(

Dividend for Starters

• Termi
  • Laatst online: 14:50
Kun je hem ook krijgen zonder die dure voet :? Die usb & speakers rotzooi heb ik toc hneit nodig... Ik heb veel liever dat ie 50 euro goedkoper is dan die rotzooi :+... Daarom toch maar een VMP 410 ! :9~

• Swinnus
  • Laatst online: 24-11-2024
http://www.informatique.nl

€570

Kijk anders ook ff bij de pricewatch ;)

• Wilde
  • Niet online
Ik heb 'm gister bij sww voor 533 gekocht, en ik kon 'm gelijk bij ze ophalen uit me werk.. Prima :)

• Swinnus
En Wilde, is het wat? Ik overweeg namenlijk ook om er een te kopen.

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Ik bezit sinds 2 dagen ook een VM pro 454 en hij is fantastisch. Superstrak beeld. Stabilisatie lijntjes zie ik bijna niet.... Gewoon perfect :9 Maja, ik kom van een 15" af dus dan is dit wel een hele verbetering.

Systeem | Strava

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
Weet er iemand of er al een test van is?
Het is een zeer bruut monitoortje, maar ik wil er wel eens wat meer van weten. Ik heb al de specs wel gelezen, maar ik wil weten hoe hij in het echt presteerd.
Misschien is daar een riview over en anders kan iemand die hem al heeft er iets over vertellen.

alvast bedankt.

Canon Digital Ixus V2

• Moris
Dit is een klotemonitor zoals de Iiyama Pro 451 en de 453.
Deze modellen hebben allemaal trillende letters, verkleurende hoeken en andere fouten.
Ook de naservice en communicatie is ronduit slecht te noemen.
Ik raad je echt geen Iiyama monitor aan :(

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 08:46

ddZ

Niet om het een of ander of zo, maar kan iemand mij uitleggen wat nu de verschillen zijn tussen de Pro 451 en 454 behalve de naam :?

• Swinnus
De 454 is de opvolger van de 451. Als je het verschil wilt weten kun je ze vergelijken op de site van Iiyama.

http://www.Iiyama.nl

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 08:46

ddZ

Ah! Dat gaat mooi hard dan met Iiyama :?

• _MB_
Moris: Jij raadt dus een Iiyama af, maar wat raad jij dan aan? En dan een met ongeveer dezelfde specs en prijs.

Alvast bedankt.

Canon Digital Ixus V2

• Moris
Op dinsdag 05 februari 2002 17:41 schreef _MB_ het volgende:
Moris: Jij raadt dus een Iiyama af, maar wat raad jij dan aan? En dan een met ongeveer dezelfde specs en prijs.

Alvast bedankt.
Wat ik je aanraad, in ongeveer dezelfde prijsklasse is eerder een Philips en dan een Iiyama.
Met philips heb ik nu via mijn werk goede ervaringen er staan ongeveer een 150 monitoren zowel oude als nieuwe modellen bij ons op het werk.
Deze monitoren kunnen hebben zich dan ook reeds bewezen bij de helpdesk en zijn mijn inziens véél beter te vertrouwen dan de laatste nieuwe lijn van Iiyama.
Zelf wil ik ook een nieuwe monitor aankopen, alleen twijfel ik nog tussen Philips en Eizo.
Maar de keuze weegt mometeel eerder naar een Philips.

Verwijderd

Koop een Eizo, koop bijvoorbeeld de Eizo T765 dit is een 19" Flatscreen model. Het is het duurste 19" CRT scherm dat er te koop is en kost nu 816 Euro bij SWW Computers. Je kunt hem ook kopen (lees bestellen) bij Informatique in Bergschenhoek, hier kost hij alleen 50 Euro meer.
Maar let op: Ik heb met Eizo Japan gebeld en de batch (lading) van september 2001 is klote, dat was de eerste batch. Alle monitoren na september zijn ok, zeg maar gewoon extreem goed! Let als je hem afhaalt op het serienummer de laatste 3 cijfers geven aan van wat de Mfd (Manufacture date) is.
Bijvoorbeeld 091 = september 2001, 111 = november 2001 etc.
Zelf zou ik aanraden hem bij Informatique te kopen, vanwege hun goede voorwaarden en binnen 8 dagen kun je altijd zonder reden op te geven ruilen of zelfs je geld terug vragen. Als je de monitor bij hen bestelt, kunnen zij niet zien van welke batch deze monitor zal zijn. Maar als je hem afhaalt kun je ter plaatse zeggen of je de monitor wilt of niet. Vaak staat er behalve het serienummer ook nog de Mfd zelf op de sticker aan de achterzijde van de monitor bijvoorbeeld: Mfd November 2001. Het serienummer staat ook altijd op de doos, dus bij het afhalen, hoef je hem niet open te laten maken alvorens je tot kopen over wilt gaan, maar kun je gewoon aan de hand van het serienummer de batch bepalen.

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Alle respect, maar in deze tijd vinnik dat je toch echt voor iets groters moet gaan >:)

* AaroN is druk aan het sparen :9

check deze maar >:)

Damn: 1800*1440 bij 93 Hz >:)

JayGTeam (213177)

• _MB_
Een groot voordeel van die iiyama is de dimatron m2, dat je dus je beeld heel makkelijk lichter kan maken.

Maar anders kan ik een Philips 109P20 kopen.

Zullen die fouten van iiyama ondertussen niet verholpen zijn? Want die fouten waren al weer een tijd geleden.

Canon Digital Ixus V2

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Die Eizo is natuurlijk wel erg duur en of die nou zoveel beter is. Ik geloof dat de Sony E430 ook een goeie monitor is, op wat egaliteitsproblemen na en natuurlijk de IIyama Vision Master Pro 452, dat is volgens mij ook een hele goeie.

Verwijderd

Shit die is lelijk echt niet mooi maar dat is logisch als je naar ilyama kijk :+ met z'n mooie streepjes :r
Maar als je een nieuwe lg heb gezien meld dat dan ff dat is wel nieuws.
Dat zijn past mooie beeldschermen en een 0.24 AG pitch.
Kijk dat is pas mooi.
Toch en zo monitor heb ik :7 :Y) :z
Maar ja deze pro 454 is toch geen nieuw die monitor wat het is nog steeds zo lelijk monitor.
Snap echt niet waarom ze steeds zo monitor uitbrengen.
Maar ja dat is Ilyama :r

Verwijderd

Ik heb de LG 915 FT + dat is echt zo mooi en zo rustig en 10 x zo mooi dan ilyama.
En zo mooi vlak beeld echt zo mooi :9~
Dat kan ik jullie aanraden

• _MB_
ik heb net search gedaan naar die philips 109p20 maar die schijnt ook fouten te hebben.

Dan vind ik die iiyama toch mooier. Kan iemand die deze 454 iiyama heeft vertellen of ze last hebben van fouten.
Zoals trillende letters, verkleurende hoeken en andere fouten.

bedankt.

Canon Digital Ixus V2

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

Op dinsdag 05 februari 2002 16:49 schreef Moris het volgende:
Dit is een klotemonitor zoals de Iiyama Pro 451 en de 453.
Deze modellen hebben allemaal trillende letters, verkleurende hoeken en andere fouten.
Ook de naservice en communicatie is ronduit slecht te noemen.
Ik raad je echt geen Iiyama monitor aan :(
Dan heb je vast gewoon pech gehad hoop ik.... Geen problemen de eerste week hier.

Systeem | Strava

• Moris
Op dinsdag 05 februari 2002 19:34 schreef brakkie het volgende:

[..]

Dan heb je vast gewoon pech gehad hoop ik.... Geen problemen de eerste week hier.
Dan heb jij echt geluk gehad dat jij geen trillende letters en nog andere afwijkingen, ik zou zo met je willen ruilen.
Maar dan is het de 4de monitor op rij, echt ze hebben allemaal een trillend beeld en andere rotzooi en het straffe van de zaak is dat Iiyama.nl het zelfs toegeeft.

• Wilde
  • Niet online
MHh ik heb de 454 nou bijna een week in huis, hij is meegegaan naar Drome afgelopen weekend en nogsteeds doet ie het perfect hoor.. Geen trillende letters, geen gekleurde hoeken ofzo dus ik vind 't allemaal wel best :)

• _MB_
Waarschijnlijk en hopelijk hebben ze bij de 454 alle problemen eruit gehaalt. Dus dan zou het een gave monitor zijn. Hopelijk krijgt niemand problemen met deze monitor.
Dat zou super zijn.

Canon Digital Ixus V2

• Swinnus
Moris je hebt vast een 451 en geen 454... Ik heb nog geen slechte verhalen gehoord over de 454. Hij is er ook nog niet zo lang, maar toch. De 451 had kinderziektes die (hoop ik) dit model niet meer heeft. Deze week krijg ik hem ook binnen. Ik ben benieuwd. :P En smaken verschillen qua vormgeving (gelukkig) :+

• _MB_
die 454 is echt mooi!! :9~

Die USB hub lijkt me ook erg handig, want ik heb nu maar 2 usb ingangen op mijn comp en al 3 usb apparaten. Weet iemand misschien hoeveel aansluitingen die hub heeft.

Canon Digital Ixus V2

• Swinnus
Hub: 1 maal in, 4 maal uit

• Moris
Op dinsdag 05 februari 2002 19:57 schreef Swinnus het volgende:
Moris je hebt vast een 451 en geen 454... Ik heb nog geen slechte verhalen gehoord over de 454. Hij is er ook nog niet zo lang, maar toch. De 451 had kinderziektes die (hoop ik) dit model niet meer heeft. Deze week krijg ik hem ook binnen. Ik ben benieuwd. :P En smaken verschillen qua vormgeving (gelukkig) :+
Ik heb hier een Iiyama PRO 454 (HM903DT) bij mij staan en echt waar het is er eentje met dezelfde problemen als de Pro 451.
Bij de handleiding die ik vast heb staan er twee modellen op vermeld model 1 is de HM903DT en MODEL 2 is de A902MT-v.
Het verschil tussen beide gegevens weet ik niet, wat ik wel weet is dat Iiyama weer eens een slecht model op de markt heeft gebracht net als de Iiyama Pro 451, Pro 453 en de Pro 454.
De Pro 453 met DVI is na 6 maanden al niet meer verkrijgbaar dit ruikt toch echt verdacht naar rommel!
Blijf van de nieuwe modellen af, je bent gewaarschuwd door iemand die al meerdere Iiyama's heeft zien paseren maar er nooit een meer wil bijhouden :(

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
[VERGETEN UIT TE LOGGEN * GELIEVE TE NEGEREN, MIJN EXCUSES]

• Swinnus
Op dinsdag 05 februari 2002 19:40 schreef Moris het volgende:

[..]

Dan heb jij echt geluk gehad dat jij geen trillende letters en nog andere afwijkingen, ik zou zo met je willen ruilen.
Maar dan is het de 4de monitor op rij, echt ze hebben allemaal een trillend beeld en andere rotzooi en het straffe van de zaak is dat Iiyama.nl het zelfs toegeeft.
Ik heb net ff gezocht op de site van Iiyama maar heb dat verhaal niet kunnen vinden. Kun je aangeven waar ik het kan vinden. Of heb je het ergens anders vandaan?

• _MB_
Wat is er gebeurd met Iiyama? kunnen ze dan geen enkele goede monitor maken of heeft iedereen met een slecht exemplaar gewoon dikke pech?

Canon Digital Ixus V2

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

Als ie het nu gewoon prima doet hoef ik me toch geen zorgen te maken hoop ik...

Systeem | Strava

• _MB_
Ik hoop voor je dat zij het gewoon blijft doen, en niet na een langere tijd kuren gaat geven.

Canon Digital Ixus V2

• Swinnus
Het lijkt natuurlijk allemaal heel erg, maar volgens mij valt het nog wel mee. Iiyama is een van de meest verkochte monitoren in NL. Je hoort vaak alleen gejammer van mensen die problemen hebben. De service van Iiyama, in handen van Teleplan, schijnt wel aardig te sucken. :( Als je problemen hebt gewoon Iiyama direkt benaderen en blijven zeuren.

• _MB_
het blijft allemaal moeilijk. ff hopen dat er snel een review over komt. En dan maar zien wat daar uitkomt.

Canon Digital Ixus V2

• Moris
Op dinsdag 05 februari 2002 21:17 schreef _MB_ het volgende:
het blijft allemaal moeilijk. ff hopen dat er snel een review over komt. En dan maar zien wat daar uitkomt.
Wat voor zin heeft een review?
Het geeft volgens mij alleen maar een oppervlakkig beeld als er per merk maar één exemplaar getest wordt en dat, dat exemplaar nog op de koop toe door de fabrikant wordt toegezonden, dan lijkt mij een review niet eerlijk genoeg.
Om er dan uiteindelijk één winnaar uit te moeten kiezen.
Beter zou het zijn om bij de monitor-verdelers meerdere monitors onaangekondigd af te halen en deze dan te onderwerpen aan de nodige testen.
Daarom test ik liever na enkele slechte ervaringen met monitors liever zelf een exemplaar bij aankoop en dan merk je snel genoeg dat er geen één exemplaar identiek aan zijn dubbelganger is.
Daarom vertrouw nooit blind op de reviews!

• _MB_
das waar.

Canon Digital Ixus V2

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
nou ik ga hem toch maar binnenkort bestellen.
ben benieuwd hoe het beeld is :)

• _MB_
ja zo denk ik er ook over. Ik dacht misschien nog aan de philips 109p20, maar die schijnt ook fouten te hebben.

Dus gewoon maar de Iiyama, en dan maar hopen dat hij goed is.

Canon Digital Ixus V2

• _MB_
vinkie: als je hem hebt kan je dan vertellen hoe hij werkt bij jou?

Canon Digital Ixus V2

• Swinnus
Ik zit nu naar mijn nieuwe 454 te kijken. >:) No problemo en lekker scherp! *D

• _MB_
das goed nieuws :)

Canon Digital Ixus V2

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 19:43

paradoXical

The ParadoX

Ik ben zwaar aan het denken een pro 454 te bestellen maar wat ik hier toch allemaal hoor doet me twijfelen. Ik heb nu een 19" belinea scherm maar ik wil toch een ander model kopen, tot 600 eurp heb ik er voor over.

Ik zit echt te twijfelen tussen een:

EIZO F730 19"
Iiyama HM903DT Vision Master Pro454 19"
Samsung Syncmaster 959NF 19"

Ik weet gewoon niet welk model de betere is...

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• paradoXical
  • Laatst online: 13-06 19:43

paradoXical

The ParadoX

19 inch Sony CPD-E400P

ziet er ook aantrekkelijk uit.. Waar o waar vind je die tests :( Moet je tegenwoordig zomaar een model uitkiezen ? |:(

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• Swinnus
Als geld geen issue is ga dan voor een Eizo of een Sony. Heb je wat minder te spenderen overweeg dan de Iiyama. De NEC FP955 is ook nog een candidaat, alleen wel wat duurder dan de Iiyama.

Succes met je keuze :9

Verwijderd

Ik ben nog steeds zeer tevreden met me Ilyama Vision Master Pro 450. De volgende monitor die ik ga kopen is vast en zeker weer een Ilyama maar dan 22 Inch >:)

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 12:52 schreef G4s het volgende:
Ik ben nog steeds zeer tevreden met me Ilyama Vision Master Pro 450. De volgende monitor die ik ga kopen is vast en zeker weer een Ilyama maar dan 22 Inch >:)
Zo jij trekt je lekker weinig aan van wat je allemaal over de nieuwe modellen leest!
Ik heb ook die Pro450 en das een topper, maar mocht ik de komende jaren nog es een andere nodig hebben dan maar geen Iiyama meer denk ik.

• Moris
Op zaterdag 09 februari 2002 13:09 schreef SALLY het volgende:

[..]

Zo jij trekt je lekker weinig aan van wat je allemaal over de nieuwe modellen leest!
Ik heb ook die Pro450 en das een topper, maar mocht ik de komende jaren nog es een andere nodig hebben dan maar geen Iiyama meer denk ik.
Een zeer verstandige keuze van jou.
Ik koop zeker en vast ook nooit meer een Iiyama-monitor, na zelf slechte ervaringen ondervonden te hebben met een aantal nieuwe modellen uit de Iiyam-reeks :(
Het enige dat ik dan kan doen als iemand mij om raad vraagt, is te zeggen koop nooit een Iiyama -monitor aan, als je van waar voor u geld wil.
Indien men dan toch een Iiyama koopt uit de nieuwe reeks moet men bij mij niet komen janken :'( over een slechte monitor, service, afspraken en herstellingen, enz...
Eigen schuld dikke bult :)

• Rody
Op woensdag 06 februari 2002 19:08 schreef _MB_ het volgende:
vinkie: als je hem hebt kan je dan vertellen hoe hij werkt bij jou?
ja is goed :)

alleen je hoort van de ene klachten en van de ander weer niet. blijft altijd moeilijk met monitoren.
ik ga hem maar gewoon ff testen in de winkel ofzo, maar dan kan je altijd nog later problemen krijgen....
*zucht*

• _MB_
een monitor blijft gewoon het lastigste onderdeel van een computer. Ik zit al een paar maanden de dubben over wat ik zal kopen, maar ik ben nog weinig wijzer geworden.
Als ik eenmaal denk het gevonden te hebben lees je weer een stapel slechte ervaringen en dan ga ik weer ergens anders naar kijken. Eerst wilde ik een tft, maar ik vind dat de tft's nog in de kinderschoenen staan, dus dat koop ik denk ik over 3/5 jaar.
Dus dan maar een CRT, nou die Iiyama is erg mooi, super specs, maar dan krijg je weer een lading fouten die nog steeds niet opgelost schijnen te zijn. Dus ik weet het helemaal niet meer. :'( beetje jammer. Ik hoop dat de nieuwste 454's totaal geen fouten meer hebben.

Dus als iemand nog een tip heeft voor een 19'' monitor die nooit fouten heeft, dan mag hij/zij dat ff doorpasen.

ok, bedankt.

Canon Digital Ixus V2

• Frenkie567
  • Laatst online: 19-01-2022
Ik zat ook te twijfelen welke monitor ik zou gaan kopen. Vond de Iiyama Visionmaster Pro 454 een erg mooie monitor, leuke functies, maar na de problemen met Teleplan te hebben gelezen hier op het forum, begon ik toch nog te twijfelen. Ik heb echter vandaag de knoop doorgehakt en een Iiyama Visionmaster Pro 454 gekocht. En ik moet zeggen: het beeld is erg mooi en strak (en groot natuurlijk), een hele vooruitgang ten opzichte van mijn oude 15"....

Ik heb nog geinformeerd naar de garantie bij de winkel waar ik em zou gaan kopen (en dus gekocht heb). Deze vertelde me dat elke winkel verplicht is om binnen een termijn van 8 dagen een kapotte monitor te accepteren en te zorgen voor een nieuw exemplaar. De winkel stuurt em dat op naar Iiyama. Ook kun je je geld terugvragen binnen 8 dagen. Welke voorwaarden hierbij van toepassing zijn weet ik echter niet...

• Rody
ja ik ben dat ook van plan om eerst in de winkel de monitor goed te bekijken.

dus eerst 15/20 min opwarmen, instellingen goed zetten en dan goed het beeld controleren op verschillende achtergronden.

dan als dat helemaal goed is, vraag ik nog xtra na bij de winkel hoe het zit met de garantie. als ik ik het ook eens met hun garantiebeleid dan koop ik hem pas :)

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 14:58 schreef Moris het volgende:

[..]

Een zeer verstandige keuze van jou.
Ik koop zeker en vast ook nooit meer een Iiyama-monitor, na zelf slechte ervaringen ondervonden te hebben met een aantal nieuwe modellen uit de Iiyam-reeks :(
Het enige dat ik dan kan doen als iemand mij om raad vraagt, is te zeggen koop nooit een Iiyama -monitor aan, als je van waar voor u geld wil.
Indien men dan toch een Iiyama koopt uit de nieuwe reeks moet men bij mij niet komen janken :'( over een slechte monitor, service, afspraken en herstellingen, enz...
Eigen schuld dikke
bult :)
Ik heb ook de beruchte vmp 451 :) Die tukkers doen er niets meer ana hiero.. Ik raad iedereen af om iiyama te kopen en dat lukt nog al aardig ;)

• Rody
nou ik heb toch de Iyama pro 454 gekocht.
het is een scherpbeeld en ik heb geen fouten kunnen ontdekken :)

ik heb hem ook nog maar 3 dagen dus ik weet niet of er nog fouten gaan optreden.
het is een mooie monitor :)

• mr_taipan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik heb de Vision Master pro 453.

en die is ook best wel vet :)

en hij heeft ongeveer de zelfde spec. behalve DiamondTron M2-CRT heb ik niet maar het contrast is super.

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 10:06 schreef vinkie het volgende:
nou ik heb toch de Iyama pro 454 gekocht.
het is een scherpbeeld en ik heb geen fouten kunnen ontdekken :)

ik heb hem ook nog maar 3 dagen dus ik weet niet of er nog fouten gaan optreden.
het is een mooie monitor :)
Ik heb hem nu 2 dagen en ben erg tevreden :)

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:27

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Mooie berichten allemaal, maar ik zou toch graag een review ervan willen lezen, maar ik kan er helaas geen vinden ;(

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 17:03 schreef We Are Borg het volgende:
Mooie berichten allemaal, maar ik zou toch graag een review ervan willen lezen, maar ik kan er helaas geen vinden ;(
Kheb er al 3 positieve gezien, ik weet alleen ff niet meer waar lol

• Rody
ik had dus gepost in het toen ik hem in het begin had

nu zit er al wat langer er achter en nog steeds perfect.
denk dat ie wel goed blijft :)

• We Are Borg

We Are Borg

Op zondag 10 maart 2002 17:05 schreef HardKiller het volgende:

[..]

Kheb er al 3 positieve gezien, ik weet alleen ff niet meer waar lol
GVD @$)(*@#()&$# :( Ga jij eens heel snel hard nadenken :+ :P

hint: kijk eens in je geschiedenis van internet ;)

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 17:15 schreef We Are Borg het volgende:

[..]

GVD @$)(*@#()&$# :( Ga jij eens heel snel hard nadenken :+ :P

hint: kijk eens in je geschiedenis van internet ;)
:P :P

1tje in de Chip van maart, 1 op http://www.vnunet.de en 1 op http://www.tomshardware.fr

Verwijderd

Hoe diep is die 454 eigenlijk?

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:29

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 10 maart 2002 21:00 schreef era.b het volgende:
Hoe diep is die 454 eigenlijk?
Dat staat altijd op de website ;)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

ja heb ik al gevonden,was een beetje lui.

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Je hebt helemaal NIKS NIKS NIKS aan reviews, omdat elk exemplaar weer anders is, en dan bedoel ik BEHOORLIJK anders. Dus de ene kan perfect zijn, en de volgende doos die je openmaakt levert een klote-monitor op, met slechte instellingen of onscherp beeld |:( ....helaas.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• We Are Borg

We Are Borg

Op zondag 10 maart 2002 22:48 schreef Heintje het volgende:
Je hebt helemaal NIKS NIKS NIKS aan reviews, omdat elk exemplaar weer anders is, en dan bedoel ik BEHOORLIJK anders. Dus de ene kan perfect zijn, en de volgende doos die je openmaakt levert een klote-monitor op, met slechte instellingen of onscherp beeld |:( ....helaas.
Op zich wel waar, maar als zij al zeggen dat het een bagger beeldscherm is (en zij krijgen altijd een "goede versie") dan kan je het al vergeten

• Penetrator
  • Laatst online: 06-08 12:24
Met welk progje kan ik mijn beeldscherm checken op fouten etc.

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 22:48 schreef Heintje het volgende:
Dan zal ik wel geluk gehad hebben hè? :P :P

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Ik heb zelf een visionmaster pro452 19" en die lijntjes zie je alleen bij een volledig witscherm voor de rest vallen ze niet op en ik moet er al echt naar4 kijken om ze te zien
al met al een zeer tevrden klant van iiylama:9~

http://raptr.com/Doppert/about

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 17:40 schreef Doppert het volgende:
Ik heb zelf een visionmaster pro452 19" en die lijntjes zie je alleen bij een volledig witscherm voor de rest vallen ze niet op en ik moet er al echt naar4 kijken om ze te zien
al met al een zeer tevrden klant van iiylama:9~
Same here :)

• We Are Borg

We Are Borg

Op maandag 11 maart 2002 13:12 schreef Penetrator het volgende:
Met welk progje kan ik mijn beeldscherm checken op fouten etc.
heel handig progje, kan je hier vinden :+

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
de lijntjes zouden me een worst wezen, zit al 2jaar met een vision master pro400 :) mooi relaxt beeld :)

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:48
Ik heb sinds vorige week donderdag een Iiyama Pro454 staan, en ook ik heb nog geen rare dingen kunnen ontdekken. Ik kwam dit draadje pas tegen toen ik hem hier al had staan, dus er is voor mij geen 'way back'. Al die negatieve ervaringen zetten je echter wel aan het denken en ik zal de prestaties van deze (op het eerste gezicht erg mooie) monitor zeker zeer goed in de gaten houden.
Lijkt me een goed idee om dit topic een beetje warm te houden en de mensen die een 454 hebben aangeschaft hun ervaringen te laten posten, dus ook als ze hem een aantal maanden hebben. IK ga in ieder geval een poging doen...

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 18:33 schreef We Are Borg het volgende:

[..]

heel handig progje, kan je hier vinden :+
:D :+

• We Are Borg

We Are Borg

Op maandag 11 maart 2002 19:36 schreef HardKiller het volgende:

[..]

:D :+
Ik zie nu dat ik .nl was vergeten....Daarom deed de link het niet ;( Sorry voor het ongemak :P

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Nou ik heb um twee weken en ik ben er super tevreden over. Lijntjes ok, maar niet storend. Wel lekker zwaar, dus ik zal um niet meenemen naar lanparties, maar daar hebben we een laptop voor.

Ik moet me nog wel verdiepen in de instellingen enzo want ik weet dat het beter kan.

Verwijderd

Hehe, ik heb eindelijk de Iiyama driver geïnstalleerd gekregen. Van die omschrijving in de readme klopt geen zak lol

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Ik ga morgen ook op zoek naar zo'n monitor.

Lijkt me een erg leuk scherm. ook naar aanleiding van www.tomshardware.com.

Het zal wel een verbetering zijn t.o.v. mijn hansol 17". :Y)

I'll keep you posted!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De VMP 454 heeft een FST beeldbuis en geen Diamondtron NF beeldbuis. Is de kwaliteit van het beeld niet slechter?

Verwijderd

Heb de monitor sinds kort ook op mijn bureau staan, en moet zeggen dat het zeker de moeite waard is!! Zeker weten :)

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

De VMP 454 heeft wel degelijk een Diamondtron beeldbuis, een M2 diamontron om precies te zijn, eentje met verschillende standen qua helderheid...

Verwijderd

ik heb dit topic even "omhoog gehaald" vanwegen het feit dat ik aaanstaande donderdag deze monitor wou gaan halen, totdat ik deze thread las. de eerste post was +- 3 maanden geleden dus ik zou graag willen weten of een aantal mensen mij wat ervaringen kunnen vertellen na deze 3 maanden, of er al strepen etc zichtbaar zijn in het scherm.
mvg, yot.

• We Are Borg

We Are Borg

Heb monitor al lang en werkt perfect en nog steeds scherp...Ik denk dat jij doelt op een reply waar iemand zei dat het beeld na 3 maanden krom trok. Dit is ONZIN want toen deze reply werd geplaatst was de monitor nog niet eens 1 maand beschikbaar. Ik zou de monitor gewoon kopen :)

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Alsie ook maar een beetje lijkt op de 451 dan raad ik em ieg af, zoals velen al voor mij hebben gedaan :)
kheb een paar keer geruild voor een nieuwe, maar uiteindelijk een CTX genoemen, waar ik errrrrg tevreden mee was (khad er al een :) ) en toen hebben we er een aan familie gegeven en die andere is helaas vorige week overleden :( das wel minder, maar hij had ieg gedurende de 2 jaar dat ik em had geen gekke dingen:
bijvoorbeeld dat t steeds donker en licht werd en er dingen verkleurde en dat t gehele scherm trilde (vooral als de schijven werkten (vaaaaag :) ) )

maarja, neem iets anders dus :)
CTX pr960f is een zeer ok en betaalbaar alternatief met 1600*1200@85 Hz

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• We Are Borg

We Are Borg

Deze is absoluut niet vergelijkbaar met 451. Dat was een echt verkeerde serie en alleen maar problemen. Ik heb nog een problemen gelezen met deze monitor en 1600x1200@100Hz doen niet veel monitoren deze iiyama na :)

Verwijderd

Nou ik heb em nu 2 maanden, en ik vind die 454 gewoon super. Ik moet alleen zeggen dat ik die OPQ extra eigenlijk niet gebruik, omdat ie al helder zat is in de "normal" mode. Wat mij een klein beetje tegenviel: bij 1280x960 op 100Hz krijg je toch op de een of andere manier een soort rare schaduwen om zwarte letters heen. Maar op 85Hz is alles prima. Ik weet dat er mensen zijn die 85Hz niet lekker vinden werken, maar ik heb daar zelf geen problemen mee.
Aantekening: Ik denk ook, dat je niet snel een andere monitor zult vinden, die bij 1280x960 op 100Hz wél een perfect beeld geeft.

• We Are Borg

We Are Borg

Op dinsdag 25 juni 2002 22:53 schreef D-Lynx het volgende:
Nou ik heb em nu 2 maanden, en ik vind die 454 gewoon super. Ik moet alleen zeggen dat ik die OPQ extra eigenlijk niet gebruik, omdat ie al helder zat is in de "normal" mode. Wat mij een klein beetje tegenviel: bij 1280x960 op 100Hz krijg je toch op de een of andere manier een soort rare schaduwen om zwarte letters heen. Maar op 85Hz is alles prima. Ik weet dat er mensen zijn die 85Hz niet lekker vinden werken, maar ik heb daar zelf geen problemen mee.
Aantekening: Ik denk ook, dat je niet snel een andere monitor zult vinden, die bij 1280x960 op 100Hz wél een perfect beeld geeft.
Probeer eens 120 Hz, dat kan hij aan namelijk ;) Draai namelijk 1280x960@120Hz en geen rare schaduwen ofzo :)

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

mhhmmm, dus jullie kunnen me garanderen dat deze serie gen problemen heeft? :D
want ik moet nu dus mn kapotte CTX 19 inchje gaan vervangen
kwerk nu met mn zusjes prphetview 15 inch bij 1024*768, en ik erger me er erg aan dat t een tft is :)
ohja en ze heeft dus al een week geen scherm meer :D en kan niet meer achter dr pctje :D
maarja, als dit een ok monitor is in tegenstelling tot die 451 (dei dus gemaakt was door satan :) ) dan ga ik deze maar eens aan mn papa voorstellen *D

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

zo te zien heeft niemand die hem een tijdje geleden had gekocht er al problemen mee,.. die "schaduwen" kunnen heel normaal zijn, ik denk dat jij daarmee gewoon bedoelt dat het een klein beetje vager is dan bij 85 hz ipv 100, maar dat is logisch want hoe hoger de hertz hoe meer vervaging er in het beeld komt. ik was trouwens niet van plan om 1280x1024@85 hz te gaan draaien (dat doe ik nu al op 17" iiyama:)) maar 1600x1200@85hz.

• SG
  • Laatst online: 13-08 07:16

SG

SG surft naar info hardewaren

Ik heb dus net vandaag nu 5minutjes de VMPro454 HM903DT in gebruik genomen.

Wel geinig dat ie twee Dsub in heeft en ook auto detect.
Was eigenlijk aan het zoeken voor monitor drivers voor de mijne.
maar heb 'n inet probleempje kan wel Got bereiken.

Edit/
Oeps oude trhead
Edit out/

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• S!NN3R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-10-2025

S!NN3R

xqter

ik heb een vision master pro 454 (HM903DT)
ben er erg tevreden mee
(100 hz op 1600x1200 :*))

P4T533|P4 2.53Ghz|512RIMMpc4200|R9800pro|IIyamaVMpro454|MX518

• Pollewob
  • Niet online
Beetje nutteloze kick van zo'n oud topic hè :)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.