Goede HiFi zaak in regio Utrecht?

Pagina: 1
Acties:
  • 609 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:57
Hallo,

Ik ben opzoek naar een goede (en uitgebreide) HiFi zaak met de betere merken. Ik ga volgende week verhuizen en heb nog een nieuw DTS receiver/versterker nodig (denk aan aan Yamaha) en 2 Frontspeakers (denk aan Tannoy MX 3), Centre speaker en een sub. Verder nog wat kabels enzo (http://www.siltechcables.com/home/home.html maakt dat echt zoveel uit??). Mijn budget is 4000 - 5000.

Stassen is helaas te ver weg. Multifoon ziet er ook wel goed uit (http://www.multifoon.nl/index.html) maar is in R'dam. Staffhorst wil ik liever niet heen, heeft een beetje bij me afgedaan. Dus wie weet een goede zaak in Utrecht e.o?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 10:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waarom heeft Staffhorst afgedaan? Dat hoeft je niet te belemmeren er lekker te gaan luisteren toch? Kan je ze lekker laten zweten en dan ergens anders kopen >:).

Offerte bij stassen vragen en dan komen ze het wel brengen :). Ben je goedkoop uit (kan ik je garanderen >:)) en heb je Staffhorst lekker laten zweten voor geen poen. Wat wil je nog meer? ;).

Maar in utrecht zelf zitten twee echte hifi zaken. Audio Design op de Nobelstraat en Hifi Studio Wilbert. Dat zijn echt kleine zaakjes, waar je niet de laatste infinity dump-aanbieding gaat vinden, maar waar je gewoon goed en netjes specifiek geholpen wordt. Exclusief zegmaar. Als je gewoon gewoon wilt, dan kan je naar Hilversum uitwijken naar RAF op de langestraat. Ik heb daar zelf gewerkt en het is een vrij nette winkel geworden. Als je daar door Vincent Wagenaar geholpen wordt, dan heb je een goede. (Ik heb daar gewerkt BTW).

Het is niet het goedkoopste zaakje, qua kortingen geven. Maar met een beetje onderhandelen moet 8 a 10% wel te doen zijn. Verder heeft RAF (dat ook eigenaar is van Staffhorst en Fokko dijkstra) een redelijk sterke inkoop, waardoor ze soms echt HELE heftige aanbiedingen hebben.

In Utrecht zelf heb je nu ook de Hifi-prijs-stunters uit Engeland zitten, richersounds. Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar volgens Tbusquet (heeft er een sub gekocht) was het een beetje een rommeltje enzo :). Ze zijn wel cheap en hebben zeker wel leuke aanbiedingen!.

Er is nog wel meer trouwens, zoals steenweg. Maar ik heb echt een teringhekel aan zaken die zich voordoen als prijsvechters en dan hele heftige kortingen veinzen door de "van" prijs volledig uit hun duim te zuigen, of om daar de brutoadviesprijs te gebruiken.

Voorbeeld: Sony zet in hun folder 1110,- neer, als een product in de winkel 999,- moet kosten. Dat laatste is dus de winkeladviesprijs, waarvoor hij bij alle zaken verkocht wordt. Zaken als BCC etc gaan daar een of twee tientjes onder zitten en Zaken als Staffhorst zetten ze gewoon tegen die prijs neer (999,- dus, geen aanbieding simuleren). Wat steenweg doet is in dikke rooie letters <font color=red>1110,- NU! 969,-!!!</font>. Of nog erger (van prijzen VOLLEDIG uit de lucht grijpen. Neemt niet weg dat je er leuk kan afdingen volgens mij. Mij zie je er trouwens nooit iets kopen :o.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op Sunday 09 December 2001 18:31 schreef JvS het volgende:

Er is nog wel meer trouwens, zoals steenweg. Maar ik heb echt een teringhekel aan zaken die zich voordoen als prijsvechters en dan hele heftige kortingen veinzen door de "van" prijs volledig uit hun duim te zuigen, of om daar de brutoadviesprijs te gebruiken.
Dat viel me een jaar of 4 geleden ook op. Had een simpel 55 cm Sony tv-tje gekocht bij BCC (voor 695 meen ik) de adviesprijs in de Sony was iets van 950. Bij Steenweg werd ie aangeboden als "van 1200 voor 750". (weet de bedragen niet exact meer, maar het gaat om het idee). Beetje oplichting dus.
Toch heb ik bij Steenweg mijn Pioneer DV444 gekocht (voor 680), omdat ik 'm nergens anders goedkoper gezien had. En zelfs een DV camcorder, omdat de camcorder afdeling (vreemd genoeg) een uur de tijd voor je neemt, als je op een wat rustiger moment komt.

PS ik werk er in de buurt, dus dan wil je wel eens binnen lopen (of bij Staffhorst, waar je vaak volledig genegeerd wordt)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 11:09
Het probleem van Staffhorst is dat ze over het algemeen vreselijk arrogant zijn. Nog niet zo erg als bij Hobo, maar het komt in de buurt. Je moet eerst met geld zwaaien voordat ze je serieus willen helpen. Anders kijken ze je niet eens aan.

Bij Steenweg is het altijd druk. Ook is het erg vervelend dat ze niet overal een prijs op hebben staan. Er staat dan altijd van: 2999,- (dit is meestal de hoogste prijs dattie ooit geweest is of aangeraden door de fabrikant), dan staat er voor: "vraag naar de absurd lage prijs" of iets in die geest. Daarnaast moet je ook nog eens eenhalf uur wachten voordat je geholpen wordt. Ze zijn echter wel flexibel met prijzen overigens.

Richersounds is leuk om goedkoop iets te halen, maar wel pas nadat je het in een andere zaak goed heb bestudeerd/beluisterd/enz. Daar ga je alleen naartoe om die doos op te halen.

Stassen is een wereldzaak. Je kunt er zelfs heen met de trein, het is lopend best te doen vanaf het station. Wil je nog even een kijken nemen bij Palazzo dan kun je zelfs een paar fietsen lenen. Op je gemak luisteren is geen punt daar, ze laten je gewoon met rust. Prijzen zijn normaal.

Bij RAF ben ik nog nooit geweest.

Bij Multifoon (alexandrium) krijg ik nooit een lekker gevoel. Leuke spullen voor veel. Tis een speciaalzaak met status, en aan die status hangt een prijskaart. Verkopen niet mijn type merken, maar da's erg persoonlijk.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2024

Fireman

We talk about luxury problems

Op Saturday 08 December 2001 21:35 schreef Vaevictis_ het volgende:
Hallo,

Ik ga volgende week verhuizen en heb nog een nieuw DTS receiver/versterker nodig (denk aan aan Yamaha) en 2 Frontspeakers (denk aan Tannoy MX 3), Centre speaker en een sub. Verder nog wat kabels enzo (http://www.siltechcables.com/home/home.html maakt dat echt zoveel uit??). Mijn budget is 4000 - 5000.

Stassen is helaas te ver weg. Multifoon ziet er ook wel goed uit (http://www.multifoon.nl/index.html) maar is in R'dam. Staffhorst wil ik liever niet heen, heeft een beetje bij me afgedaan. Dus wie weet een goede zaak in Utrecht e.o?

Thanks.
Als ik jou was zou ik eerst verhuizen en dan eens rond gaan kijken wat voor setje je zal gaan aanschaffen.

Voor een hoop geld (Mijn budget is 4000 - 5000.) vind ik dat je niet te snel van stapel moet lopen.

De tip: Eerst verhuizen -> inrichten -> dan eens een paar setjes lenen -> dan een goede keuze maken.

Als je het nu mooi vind klinken kan het best wel eens tegen vallen in je nieuwe huis

Succes

Fireman *D

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16225

Versnel Hifi in Apeldoorn, echt een hele goede zaak. Je kan daar vaak ook spullen lenen, pushen je ook niet om spullen te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Laatst online: 09:57
Eerst maar eens opgebeld met Studio Wilbert en Audiodesign in Utrecht. Maar daar werd ik beetje uitgelachen dat ik maar F 2000,- wilde besteden aan een versterken. "Nee meneer, wij hebben niets in die prijsklasse." :-(

Dus ben ik gewoon strak naar Stassen gereden. Was maar 1,5 uur heen rijden :-). Prima zaak met service. Goede voorlichting en relaxed geluisterd.

Ik heb uiteindelijk een Onkyo TXDS595 gekocht samen met 2x IQ aspect frontspeakers en 1x IQ aspect center speaker. Die klonken het beste met die versterker :-).

Overigens had ik nog nooit van het "merk" IQ gehoord, het was volgens de verkoper een Duits merk met goede kwaliteit.

Nu ja, het klonk goed dus het zal wel 8-)

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:03

winnie

de poes...

Mijn ervaringen met zowel wilbert als audio design zijn goed. Wel erg duur spul, maar de prijzen zijn terecht. En inderdaad: voor een sony of pioneer setje ben je daaar aan het verkeerde adres. Audio design had altijd een tweedehands kast, waar vaak leuke dingen stonden.
Bij Stafhorst heb ik ook nooit problemen gehad (maar daar uiteindelijk ook alleen een tuner gekocht). Stafhorst had wel een leuke koopjeskelder.

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Op zaterdag 08 december 2001 21:35 schreef Vaevictis_ het volgende:
Hallo,

Ik ben opzoek naar een goede (en uitgebreide) HiFi zaak met de betere merken. Ik ga volgende week verhuizen en heb nog een nieuw DTS receiver/versterker nodig (denk aan aan Yamaha) en 2 Frontspeakers (denk aan Tannoy MX 3), Centre speaker en een sub. Verder nog wat kabels enzo (http://www.siltechcables.com/home/home.html maakt dat echt zoveel uit??). Mijn budget is 4000 - 5000.

Thanks.
vergeet die Siltech-kabels maar!! ja, dat zijn zo ongeveer de beste kabels die je krijgen kan ter wereld (niet alle modellen uiteraard), maar als je daar aan begint is je budget al op voordat je je frontspeakers voorzien hebt van kabels >:)
Pagina: 1