[vraag], welke definites handhaaft de bemiddelaar?

Pagina: 1
Acties:

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bij het wisselen van de wacht (GameOver -> Negotiator) is er wel een persoon op een functie terecht gekomen die redelijk uniek was. De bemiddelaar was de verpersoonlijking van enorm veel functies die op GoT ontbraken (ombudsman, communictatie-persoon (users <-> crew <-> MT) etc etc etc.) Een functie die op maat van GameOver was gemaakt, maar overgenomen is door ons aller negotiator.

Ik heb dan enkele vragen aan de bemiddelaar, voornamelijk vragen betreffende de invulling qua integriteit en objectiviteit.

Aangezien voorgekauwde vragen nogal lastig te beantwoorden zijn, vraag im dus bij deze aan de bemiddelaar welke invulling, rechten, mogelijkheden etc hij denkt te hebben.

* Delerium heeft een mening die hij graag wilt bijstellen voor ecteinascidin deze mening als 'waar' kan gebruiken.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:12

Exirion

Gadgetfetisjist

Een kleinigheidje : het is Negotiator.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Delerium
  • Niet online
PMGman weet geheugenfoutjes vlot op te sporen. :P

• JvS
  • Laatst online: 22:31

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 08 december 2001 18:46 schreef ecteinascidin het volgende:
Aangezien voorgekauwde vragen nogal lastig te beantwoorden zijn, vraag im dus bij deze aan de bemiddelaar welke invulling, rechten, mogelijkheden etc hij denkt te hebben.
De bemiddelaar heeft als functie het neutraal bemiddelen bij zaken, waarbij een mod buiten zijn boekje is gegaan en een user te zwaar straft (zoals ik ooit bij xxxMaverickje deed). Het doel ervan is ervoor zorgen dat bij een conflict er niet één massieve crew staat die een krom standpunt (OW of suf slotje) gaat staan verdedigen.

De bemiddelaar heeft het recht om een beslissing (op userniveau, denk aan bans) van de Mods, DT'ers en de HGA's terug te draaien. Op dat gebied staat hij dus 'boven' de rest maar onder de 'GoT-raad'. Maar die laatste zal ERG zelden ingezet hoeven worden bij een conflict op userniveau (lees: nooit).

De bemiddelaar heeft dus ook de mogelijkheid om dat te doen (beslissingen overrulen).

tevens denkt de bemiddelaar die rechten niet te hebben. Hij heeft ze daadwerkelijk ook. Deze functie is dus gecreeerd om duidelijk iemand met bewezen "user-friendly'ness" de belangen van de users te behartigen.

Elk probleem zal ook in behandeling genomen worden door de bemiddelaar (hoe gek ook). Als adviseurs zouden de LA-doktoren er nog in mee kunnen doen trouwens. De beslissing is aan de bemiddelaar.

Om users erop te wijzen dat er de mogelijkheid is om tegen beslissingen in beroep te gaan, wordt in elk mailtje met een officiele waarschuwing die vanuit het automagische maildinges wordt verstuurd, de volgende alinea meegestuurd:
Mocht je bezwaar willen aantekenen tegen deze beslissing, stuur dan een duidelijke, serieuze mail naar de bemiddelaar: bemiddelaar@tweakers.net .
Hij zal je aanvraag, mits normaal geformuleerd, in overweging nemen. Het moge duidelijk zijn dat alleen serieuze mails behandeld worden.
Als het echt nergens op slaat en dat is allang gezegd, dan zal dit ook gewoon beantwoord worden. Het is aan de bemiddelaar om dat te kiezen. Overigens kiest de GoT raad de bemiddelaar, omdat de crew zelf mag weten hoe user-friendly ze wil zijn. Dat willen we nu erg graag, omdat het er gewoon gezelliger op wordt.
* JvS heeft een mening die hij graag wilt bijstellen voor ecteinascidin deze mening als 'waar' kan gebruiken.
* JvS vraagt zich dan oprecht af wat die mening dan oorspronkelijk mocht wezen. Dit klinkt namelijk niet positief, terwijl die functie absoluut 100% wel zo bedoeld is. Ik hoop niet dat je een miniem mierenneukerig iets gevonden hebt, wat je niet democratisch vond ofzo

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Delerium
  • Niet online
* Delerium neukt geen mieren :( .

Goed, dit verhaal is dus wat de bedoeling is, de vraag is dus of Negotiator dit weet.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 08 december 2001 19:04 schreef ecteinascidin het volgende:
Goed, dit verhaal is dus wat de bedoeling is, de vraag is dus of Negotiator dit weet.
Wat denk je zelf? Wat voor redenen heb je om aan de integriteit en capabiliteit van Negotiator te twijfelen?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Delerium
  • Niet online
Op zaterdag 08 december 2001 19:07 schreef Exirion het volgende:

[..]

Wat denk je zelf? Wat voor redenen heb je om aan de integriteit en capabiliteit van Negotiator te twijfelen?
Zoals je zelf weet neem ik meestal geen blad voor de mond en heb nogal een sterke mening waar ik niet te beroert voor ben om mee uit te komen.

Staat er ergens iets geformuleerd in dit topic (of andere topics) dat ik een bemiddelaar niet vertrouw? Nee? mooi, misschien zou iemand weleens oprecht nieuwsgierig kunnen zijn.
Er staat ook niets over pootjes lichten etc etc etc etc.

* Delerium denkt dat wederzijds vertrouwen nogal broos is.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 08 december 2001 19:10 schreef ecteinascidin het volgende:
* Exirion denkt dat wederzijds vertrouwen nogal broos is.
Het spijt me zeer als ik even dacht dat er een kritiekgolf aan zat te komen :)

Maar de manier waarop je deze topic start en een vraag voorlegt, doet vermoeden dat je niet echt blij bent met het handelen van onze nieuwe bemiddelaar.

Als ik morgen bij de supermarkt vraag of ik de directeur kan spreken omdat ik me afvraag of hij op de hoogte is van zijn functie en verantwoordelijkheden, dan denk ik dat men afvraagt waarom ik zoiets doe. Dat zou je normaal gesproken namelijk doen als je niet tevreden bent met de gang van zaken in de supermarkt :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ben een stukje vergeten. |:(

De bemiddelaar komt ook in crew-crew conflicten als bemiddelaar en ook als een user erg loopt te flamen of wat dan ook tegen een mod, dan is hij de aangewezen persoon om er op in te grijpen. Het crewlid kan dan naar hem stappen om er een onafhankelijke beoordeling over te geven. Overigens hebben LA-DT'ers die functie ook deels, omdat er iets meer users zijn, dan crew ;). Beetje werkverdeling dus.

Als je daar tegenin wil gaan, dan kan je gewoon een mail terug schrijven naar de bemiddelaar. Hier zit nu eigenlijk een probleem, want dan heb je kans dat je vindt dat de bemiddelaar niet niet neutraal genoeg behandeld. Hierover zijn we bezig. De waarschijnlijkste oplossing is, dat het DT team dan de uiteindelijke beslissing neemt.

De GoT raad zou al deze beslissingen trouwens teniet kunnen doen, maar dat is absoluut niet de primaire taak!

• Delerium
  • Niet online
Op zaterdag 08 december 2001 19:13 schreef Exirion het volgende:

Als ik morgen bij de supermarkt vraag of ik de directeur kan spreken omdat ik me afvraag of hij op de hoogte is van zijn functie en verantwoordelijkheden, dan denk ik dat men afvraagt waarom ik zoiets doe. Dat zou je normaal gesproken namelijk doen als je niet tevreden bent met de gang van zaken in de supermarkt :)
* Delerium denkt dat een supermarkt die net 2 weken open is nogal eens opstartproblemen kan ondervinden, om dan de baas eruit te willen werken....
Neuh, inwerkperiode, startkrediet, functioneren, aanstelling via GoT-raad etc.

* Delerium kan zich niet herinneren dat íe een topic pas bij reply 10 voorzag van explosieve lading :P.

kwistniet dat íe door de GoTraad was aangesteld, da's iig al 1 nieuwtje. :P

[disclaimer], fictieve voorbeeld van supermarkt (ook het woord "opstartproblemen") is louter verzonnen ter illustratie van de illustratie. Deze partij heeft niet als doel (ook niet suggestief) de illustratie te extrapoleren cq exporteren naar de huidige situatie.

[edit], AHUM... een LA-DK meer user dan crew?
* Delerium denkt dat de LA-DK dan een ander idee heeft van zijn functie dan in werkelijkheid.
LA-DK is toch verlengstuk van de crew ter oplossing van triviale usersprobs (paswoord etc). Dan ben je iig geen user maar representatief voor de crew (als in: behulpzaamheid).

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 08 december 2001 19:18 schreef ecteinascidin het volgende:

[edit], AHUM... een LA-DK meer user dan crew?
* JvS denkt dat de LA-DK dan een ander idee heeft van zijn functie dan in werkelijkheid.
LA-DK is toch verlengstuk van de crew ter oplossing van triviale usersprobs (paswoord etc). Dan ben je iig geen user maar representatief voor de crew (als in: behulpzaamheid).
Zeg ik dat?

Negotiator is trouwens geen LA-DT'er. Dat zijn Grrrrrene, Morgotch, Icestorm, Bulldog en ik :). Wij vormen het 'de crew komt naar je toe' promotieteam van de GoT-crew en proberen in alle redelijkheid probleempjes in LA aan te pakken :). Onder andere :). Maar wat de DT'ers doen staat hier weer: [topic=295997/1/50] :)

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Om dan maar heel kort te antwoorden, "ja".

En behalve dat ik ervan op de hoogte ben, ben ik bijzonder ambitieus om dit te bewerkstelligen *D

Overigens merk ik twee grote misverstanden in dit topic: ten eerste ben ik als bemiddelaar géén DT-er. Daarnaast hebben DT-ers meer taken dan hier de revu passeren. Hier kun je daar meer over lezen.

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:33
Op zaterdag 08 december 2001 19:02 schreef JvS het volgende:

[..]

De bemiddelaar heeft als functie het neutraal bemiddelen bij zaken, waarbij een mod buiten zijn boekje is gegaan en een user te zwaar straft (zoals ik ooit bij xxxMaverickje deed).
dat was wel een goede actie ja ;)
Pagina: 1