[HlpDsK]Gedrag en commentaar daarop *geen flames!*

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 716 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nou, omdat dit onderwerp schijnbaar niet te bespreken valt tussen de posts door in andere draadjes kaart ik het probleem maar op deze manier aan (want waar is la anders voor, huh? :))

Waar het mij om draait is in mijn ogen geïrriteerde gedrag van HlpDsK de afgelopen tijd. Hij geeft zijn mening/standpunt maar als je daar ook maar enigzins sarcastisch/humoristisch/tegendraads op reageert voelt hij zich direct aangevallen, meestal gevolgd door een uitlokkende reactie of een (in)directe flame.

Ook heb ik het gevoel dat users/andere moderators hem nogal de handen boven het hoofd houden, "just because" omdat hij een moderator is (dit heeft overigens weinig met HlpDsK zelf te maken, omdat hij altijd nadrukkelijk vermeldt dat hij het niet eens is met de "jij bent moderator dus jij hebt gelijk"-stelling)

Zo is het "euro-topic" (dat gesloten werd met een laatste reactie "hou eens op met flamen jullie beiden" terwijl er toch echt duidelijk 3 mensen bij betrokken warem (2 users - 1 mod)) vanuit de HK naar het crewforum verplaatst, Joost mag het weten (en als hij het niet weet vragen we het iemand anders :P) maar dit lijkt mij toch nog het meest op het fenomeen "in de doofpot stoppen". Want zeg nou zelf, als iemand dit probleem werkelijk wou aankaarten in het crewforum had hij/zij ook wel een nieuw topic kunnen aanmaken met een link naar het betreffende topic.

Verder kan ik me ook nog goed een discussie over fietsendiefstal in ik meen SG herinneren waarin HlpDsk in een flame belande (valt me ook op dat het wel toevallig vaak HlpDsK is die in een flame belandt met een user maargoed) met een andere user, waarop die andere user een ow kreeg en HlpDsK vrolijk "vrijuit" ging.

En zo zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen, waaronder deze waarbij gesuggereerd wordt dat HlpDsK volkoen legaal bezig is. Ik heb hierover een mailtje naar Grrrrrene (5 keer r ja :P) gestuurd maar nooit wat terug ontvangen, terwijl hij in de tussentijd wel online is geweest.

Maar bovenal irriteer ik me aan het feit dat HlpDsK behooooorlijk geïrriteerd kan reageren als je hem aanspreekt op dit gedrag. Ik heb al verscheidene keren gezien dat iemand hem ervan probeerde te overtuigen dat hij wel erg veel korte ononderbouwde reacties geeft waarvoor een postrace een goede verklaring zou zijn, maar nooit met succes. En hoewel ik het met die laatste uitspraak eens ben hoeft natuurlijk niet iedereen dat te zijn (waaronder hijzelf bijv), maar ik verwacht op zijn minst een serieuze reactie van de desbetreffende moderator als hij/zij wordt aangesproken op zijn/haar gedrag en geen semi-flame of een "er omheen draaiend"-verhaaltje.

En dan heb ik het nog geeneens gehad over de voorbeeldfunctie van moderators

En begrijp me niet verkeerd, het is niet mijn bedoeling hier een massale flame op te gaan starten (laat dus aub je hoofdbonkende en kotsende smiles thuis), ik wil alleen aangeven hoe ik erover denk (het speelde al langer maar het eurotopic van vandaag was wel zo'n beetje de druppel"), daar is dit immers een forum voor :)

Ohja, ik wil graag alleen mensen horen die een beetje objectief zijn ingesteld. Niet dat jullie direct met zijn allen achter mij aan gaan moeten hobbelen (:P) maar post iig waaróm je iets zo vindt en niet alleen dát je iets zo vindt.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik heb vaak al het idee dat als HlpDsK wat langere replies schrijft, en wat opleukt met een aantal smilies, dat ie dan al veel vriendelijker kan overkomen. Je kan zeggen wat je wilt, maar internet blijft nogal een onpersoonlijk medium, waarbij middelen om iets duidelijk te maken, beperkt blijven. Ik kan me voorstellen dat daarom zn posts soms nogal bot kunnen overkomen, juist omdat die zinnen zo kort zijn, en zonder smilies.

Intonatie op internet is zoooo belangrijk, je kan beter teveel smilies gebruiken dan te weinig.

Maargoed, dat is zijn postgedrag, hij post veel, kan me voorstellen dat je dan zo weinig mogelijk wil typen (of klopt dit niet :? ). Dit kun je natuurlijk amper veranderen.

Maar echt, een :) doet echt wonderen aan het einde van een post.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 11:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is inderdaad opgevallen. We hebben die thread juist intern geplaatst omdat we het niet leuk vonden dat er teruggeflamed werd. Wat en Hoe we daar mee verder gaan, gaan we niet openbaar zetten. HlpDsK weet dat hij in die thread fout zat. En er is daarover een discussie gaande. Ik kan jullie wel garanderen dat de crew er strenger op aangesproken wordt dan dat users doen.

Ik zal jullie het topic niet onthouden en even wat quoten ofzo
<hr>
De topicstart:
Poll: Is de euro meer waard als je het pakketje dicht laat?
ja, ik laat het dicht tot dat het veel waard is
nee ik geloof niet in die zooi
weet ik niet
boeid mij niet
uitgeven en niet zeiken
euro? wat is euro?
ik ga de euro tweaken=meer waard
de euro zuigt
ik ben een ras-nl-er en wil 10 pakketjes

Om de laatste stand te zien moet je ff F5 aaien :7

Afbeeldingslocatie: http://www.dubbelf.com/poll/img.php?pollid=444&var=.png

Wil je ook een kut-poll creëren, kom dan langs op Dubbelg.com
De reactie van HlpDsK:
De Euro zuigt. Hard!
Dit is in principe een Troll, maar het is ook gewoon een van de keuzemogelijkheden van de Poll. Het is niet echt zo dat er een serieuze discussie over de gevolgen van de euro met betrekking tot de inflatie verstoord wordt door een ongezouten mening. Het betreft hier een keuzemogelijkheid... Alleen is die keuzemogelijkheid een troll...

enfin.
Daarop reageerden drie andere users die een post in dezelfde strekking deden, of de post van HlpDsK zelfs aansterkten! Ik quote er eentje:
  • <hr> [b]Op donderdag 06 december 2001 22:22 schreef HlpDsK het volgende:[/b] De Euro zuigt. Hard! <hr>
EN met lange halen!!
[plaats hier uw pijp-smiley]
Na wat normale neutrale posts, plaatste nelis deze:
  • <hr> [b]Op donderdag 06 december 2001 22:22 schreef HlpDsK het volgende:[/b] De Euro zuigt. Hard! <hr>
Jij zuigt. Hard!

Wie de bal kaatst....
Hierin pak je dus alleen HlpDsK uit een hele lijst mensen. Je rechtvaardigt iets wat volgend jou een flame is om gelijk maar naar HlpDsK te flamen. Zo werkt dat niet! Je had in LA (stoute adjes ;)) een topic kunnen starten erover.. Maar flamen in het topic is uit den boze. Hiervoor had je inderdaad een OW kunnen krijgen.

HlpDsK laat zich uit de tent lokken met:
Hou jij je flames even voor je. Heet jij Euro? Nee. Ga ergens anders lastig zijn dan. :z
Nelis reageert met:
Houdt jij je flames lekker zelf even bij je? In ieder draadje dat ook maar iets aan de euro gerelateerd is post jij dit soort ononderbouwde uitspraken. Toch jammer dat je je mening niet op een normale manier kan onderbouwen.
Daarin doe je iets wat je in LA zou moeten doen. Als iemand topics over de euro altijd verpest met een Troll, moet je dat in SU melden. Als een mod dat doet, dan moet je dat in LA melden.

En je moet zeker niet met een sneer eindigen:
Maarja, jouw reacties zijn over het algemeen niet al te lang....
Ook al is dat zo. Iedereen loopt daar over te vallen, dat is niet leuk. Verder doet het in dat geval totaal niet terzake...

Ondertussen reageren er nog wat mensen positief en erger (voor de euro that is) op HlpDsK "de euro zuigt, hard!" post

Dan reageert HlpDsK op Nelis:
[...]

:Z

Ik heb mijn mening meerdere malen onderbouwd. Ik ga dat niet voor jou nog eens doen. Je gebruikt de search maar.

Dat jij geilt op de Euro moet je zelf weten. Ik vind 'm zuigen en dat zal ik ook zeggen ook.

En dat geeft jou niet het recht om andere users zomaar te flamen.
Waarop jij weer reageert (overigens correct!).

Maar dan komt er nog iemand zich ermee bemoeien:
Op vrijdag 07 december 2001 00:21 schreef Fallen_angel het volgende:
HlpDsK heeft wel vaker last van flamen, ook tegen users (spreekt uit ervaring). Ik denk toch dat ie wat geirriteerd is door zijn slaapgebrek ofzo, en omdat ie modje is zeikt niemand erover.
Dat is dus niet echt ontopic en gaat gewoon om gezellig meedoen met tegen HlpDsK reageren (wat je dus niet in een Topic moet doen, maar zoals je nu hier doet). Verder is "en omdat ie modje is zeikt niemand erover." zo ongeveer een omkering van de waarheid. juist op fouten van mods (sigs van HlpDsK over @home, sig van Icestorm, sig van Phreak over dat ze homo's waren) wordt extreem gereageerd. Nelis reageert ook precies op de reply van HlpDsK, terwijl de topicstarter nota bene met de troll begint, door 'm als keuzemogelijkheid te plaatsen en er ook andere users het beamen..

Maar dan komt het ergste: HlpDsK reageert op Fallen_angel (die dus ook trollde)
Op vrijdag 07 december 2001 00:24 schreef HlpDsK het volgende:
Ow god .. daar heb je hem ook weer. Ga met je make-up spelen of zo.

Ik ga dit gezever niet aanhoren.
Dat is dus zeker niet de bedoeling en is en wordt ook besproken! Zie begin van deze post (als je scrollwiel het aankan ;)).

Vervolgens reageren zowel F_A als Nelis op deze flame en stippen hem aan als flame (het is er ook een). Alleen hebben we dat liever in LA, zodat we er naar kunnen kijken voordat het uit de hand loopt.

HlpDsK besluit zich niet meer met dat topic te mengen en F_A reageert daar zo op:
Op vrijdag 07 december 2001 00:29 schreef Fallen_angel het volgende:
Nee maar je flamet wel direct op een user...

Bah ik :r op het feit dat jullie onder elkaar geen OW's geven ofzo.
Nou, kan ik daarop wel reageren, maar dat doe ik maar niet... Geloof me, dit wordt besproken (alleen het feit dat ik om 3:20 zo'n mega-uitleg aan het tikken ben, wil neem ik aan ook wel wat zeggen).

Dan reageert nelis (als allerlaatste) met deze post:
  • <hr> [b]Op vrijdag 07 december 2001 00:28 schreef HlpDsK het volgende:[/b] [..] Ik heb wel wat beters te doen met mijn tijd. <hr>
Ja, zoals je postrace winnen met korte ononderbouwde uitspraken...
Dat is wederom een klein steekje onder de gordel naar HlpDsK. Daarmee in het achterhoofd reageerde ik in dit topic met deze reply.

<hr>

Het topic is toen naar GTC gemoved en staat nu in een redelijke belangstelling.

Ik hoop dat ik hierboven neutraal genoeg gereageerd heb. We hebben al een oplossing. HlpDsK heeft beloofd vaker op zijn lip te bijten en verder gaan we niet meer zelf in op kleine steekjes onder water, maar wordt ernaar gestreefd dan de bemiddelaar of een DT'er of een neutrale collega in te schakelen.

De zaak "HlpDsK flamet" handelen we verder intern af. We gaan elkaar geen OW's geven, maar het wordt wel genoteerd. HlpDsK heeft er dan ook een note bij.

<hr>
<font color=red size=1>edit:</font>
Op vrijdag 07 december 2001 03:34 schreef LuNaTiC het volgende:
Intonatie op internet is zoooo belangrijk, je kan beter teveel smilies gebruiken dan te weinig.
Dit is een probleem waar we als crew zelf ook last van hebben. Communicatie via internet is gewoon beperkt. Mensen die dat doorhebben, prikken sneller door een negatief lijkende post heen, maar ik heb gemerkt dat dat erg moeilijk is voor de meeste bezoekers op het forum. Vandaar een beetje strenge regels in fora als General Chat. Maar dat hebben we ook in de Forum survival guide gezet :)
Om te beginnen; wees een beetje aardig voor elkaar. Met 30.000+ mensen in een 'ruimte' weet je zeker dat niet iedereen het met je eens is. Er zullen altijd mensen zijn die er een andere visie op na houden dan jij. Zolang die meningen binnen de fatsoensnormen blijven dien je ze te respecteren. Kijk dus uit met vloeken maar ook met sigs en usericons. Ga niet provoceren.
En zelfs al gaan ze over de schreef, ga er dan niet net zo hard tegenin maar meld het even in Stoute Usertjes of via ICQ, zodat een moderator er wat aan kan doen. Vooral in de forums "Stuffis Generalis", "Nieuws, Sport, TV en Muziek", "Wetenschap en Levensbeschouwing" en het "Tweakers.net Moddereter Forum" worden meningen verkondigd dus wees tolerant.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
LuNaTiC heeft wel een punt vind ik, een enkele zin komt vaak niet al te vriendelijk over (ligt natuurlijk aan de context).

Maar dit is HlpDsK's manier van posten en ik denk eigenlijk niet dat ie dat na ongeveer 30.000 (zoiets :? ) posts wil gaan veranderen.

en nelis waarom neem je deze als voorbeeld en niet bv deze dat topic is IMHO meer discutabel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 07 december 2001 03:49 schreef lester het volgende:
LuNaTiC heeft wel een punt vind ik, een enkele zin komt vaak niet al te vriendelijk over (ligt natuurlijk aan de context).

Maar dit is HlpDsK's manier van posten en ik denk eigenlijk niet dat ie dat na ongeveer 30.000 (zoiets :? ) posts wil gaan veranderen.

en nelis waarom neem je deze als voorbeeld en niet bv deze dat topic is IMHO meer discutabel. :)
Die laatste is inderdaad een lange sample. Maar het is slechts een sample. Als we op warez en dergelijke letten, dan letten we met name op de intentie. Dus als iemand een heel stuk friends post, om gewoon te delen dan vinden we het niet leuk. En als mensen gaan vragen om clips, dan vinden we dat nog minder leuk. Maar samples plaatsen in "hoe heet dit nummer" of muziekjes onder "GoT-filmpjes" in de huiskamer (kwamen complete nummers langs) valt niet onder de catagorie warez plaatsen. Dat is gewoon leuk en niemand ziet die topics als aanleiding om naar MP3's te vragen. Dat gebeurt bij mp3-sample requests toestaan trouwens wel. Als we dit soort 'gezellige' dingen gaan verbieden, dan gaan we wel heel erg strikt en streng worden. Zo erg dat het leuke eraf gaat. We doen behoorlijk streng tegen alles wat met warez en dergelijke te maken heeft, maar we willen niet doordraven. Dan kunnen we ook icons gaan verbieden met filmsamples (wisten jullie trouwens dat HlpDsK officieel toestemming heeft gevraagd voor het gebruik in zijn icon van de bullet-time scene? Nooit antwoord gehad :P).

Dat neemt niet weg dat we (AV en NST) ooit eens besproken hebben dat we samples tot 30sec gedogen en daarboven de link wegsnoeien en de user even informeren :) (dat is dus een niet officiele waarschuwing :P). Ik zal het HlpDsK dus ook even melden. :Y) (doe ik echt BTW).

Mensen waarvan we vermoeden dat ze misbruik maken van dit gedogen pakken we trouwens wel hard aan (denk aan een mp3 in 5 stukken van 30 seconden posten). En ook sample requests willen we niet :o.

Hoop dat dit dan ook duidelijk is, deze sample was idd eigenlijk te lang voor NST en AV rules...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff mijn steentje bijdragen: ik ben het deels met de topicstarter eens... of hlpdsk nou wel of niet foutzit laat ik ff in het midden, maar de basis van dit probleem en het probleem op dit forum is dit:

*blink blink* MODJES VERERING *blink blink*

Als een mod, in dit geval hlpdsk een fout(je) maakt, zijn er maar een paar mensen die er wat van (durven) zeggen... want stel dat een mod kwaad wordt dan zit de user met de gebakke peren, om het maar ff lekker hollands uit te drukken...

Wat Lunatic zei is in een andere zinsopbouw dat, omdat hlpdsk zoveel post zijn zijn post kort en kunnen ze verkeerd worden opgevat... ALS dit zo is, is dit een fout van hlpdsk...

ik moet eerlijk toegeven dat ik af en toe ook het idee heb dat hlpdsk een beetje geirriteerd overkomt, of dit ook zo is weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat dit mensen weerhoud wel of niet iets te zeggen...

maar ff terug te komen om het probleem (imho) het vereren van de modjes, dit is deels ook de schuld van de modjes zelf, niet helemaal, maar dat de modjes bv andere kleuren hebben word het alleen maar erger... Er zijn zoveel lui hier die zo enorm graag modje willen zijn, dat ze er alles aan doen om goed over te komen naar de modjes - en dus niet hunzelf zijn... -

een ander punt, waar ik overgens niet wil zeggen dat het nou echt anders moet, is dat een modje wel heel ver moet gaan om echt probs te krijgen, terwijl in sommige gevallen redelijk onschuldige users hier al snel een waarschuwing enzo krijgen...

anyway, om het kort samen te vatten: ik heb het sterke vermoeden dat heel veel users hier "problemen" hebben met (het postgedrag van) een aantal modjes, alleen is er maar een beperkte groep die hier voor uit durft te komen, met als gevolg dat het probleem nooit opgelost word...

voorstel:als ik zo vrij mag zijn :+
bouw een systeem in dat elke user een modje een waardering kan geven, anoniem, dus niet nacheckbaar voor de modjes, mensen die het niet durven te zeggen (modverering dus) zullen dan wel een eerlijke stem uitbrengen... op die manier merk je heel duidelijk welke modjes serieus gewoon nice zijn en welke gewoon heel duidelijk niet zo gewaardeerd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik geef mijn fout toe, ik flamede (of trollde) inderdaad (lichtelijk naar mijn mening) richting hlpdsk zonder verder in het topic gereageerd te hebben. Dit kwam voor mij voort uit restanten van irritaties naar aanleiding van dit topic "N.A.V ik haat @home" waar HlpDsK ook meerdere users in 1x flamede (geen idee waar et pcies staat, ik zoek et op moment)
Op dinsdag 04 december 2001 03:48 schreef HlpDsK het volgende:
Zeg knulletjes .. ga maar lekker zeuren tegen iemend die het een reet kan schelen.

Ik vind jullie een stel zielige kinderen die beginnen te zeuren zodra mamma de ratelaar afpakt om 'm schoon te maken.

Ik heb wel wat beters te doen.
Dat is dus een regelrechte flame richting meerdere users in iets dat voorheen toch een (redelijk) nette discussie was... Ik wil er gewoon op wijzen dat ik het storend vind... OW ja, ergens in dat topic heeft hij het ook nog over dat ik maar met mijn make-up moet gaan spelen
Op dinsdag 04 december 2001 02:52 schreef HlpDsK het volgende:
:Z

Ik zeur over dingen die @home doet die niet horen, en of niet naar behoren werken.

Jij zeurt over dingen die doodnormaal zijn, en die elke @home user van tijd tot tijd heeft. Gewone network-upgrades en onderhoud.

Ga mij dus niet vertellen wat ik moet doen :O

Ga je make-up doen of zo .. ipv te zaniken.
Daar dus

Ik denk dus dat het wel begrijpelijk is dat ik me daaraan geirriteerd heb. In ieder geval, in het topc over de euro had ik inderdaad weinig recht van spreken... maar in dit topic tjah... het gaat gewoon iets te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Blij te zien dat er ook normaal over gediscussiërd kan worden :)
Op vrijdag 07 december 2001 03:34 schreef LuNaTiC het volgende:
[Verhaal over smiles]
Daar heb je idd wel gelijk in :)
Maargoed, dat is zijn postgedrag, hij post veel, kan me voorstellen dat je dan zo weinig mogelijk wil typen (of klopt dit niet :? ).
Mwoa, daar ben ik het niet echt mee eens. Ik vind je dat je eerder andersom moet redeneren: áls je geen zin hebt om veel te typen (onderbouwing ed) moet je je aantal posts minderen imho
[/quote]
Op vrijdag 07 december 2001 03:42 schreef JvS het volgende:
Het is inderdaad opgevallen. We hebben die thread juist intern geplaatst omdat we het niet leuk vonden dat er teruggeflamed werd.
Ok :)
Wat en Hoe we daar mee verder gaan, gaan we niet openbaar zetten.
Mm, dat vind ik jammer (wat betreft dit soort zaken kan een open houding tegenover de users geen kwaad denk ik)
De reactie van HlpDsK:
[..]

Dit is in principe een Troll, maar het is ook gewoon een van de keuzemogelijkheden van de Poll. Het is niet echt zo dat er een serieuze discussie over de gevolgen van de euro met betrekking tot de inflatie verstoord wordt door een ongezouten mening. Het betreft hier een keuzemogelijkheid... Alleen is die keuzemogelijkheid een troll...
Ja, maar het ging ook niet zo zeer alleen om deze uitspraak maar ook om eerdere uitspraken zonder onderbouwing van hem met betrekking tot de euro (zoals ik later ook poste :)
Na wat normale neutrale posts, plaatste nelis deze:
[..]

Hierin pak je dus alleen HlpDsK uit een hele lijst mensen. Je rechtvaardigt iets wat volgend jou een flame is om gelijk maar naar HlpDsK te flamen. Zo werkt dat niet! Je had in LA (stoute adjes ;)) een topic kunnen starten erover.. Maar flamen in het topic is uit den boze. Hiervoor had je inderdaad een OW kunnen krijgen.
Dat weet ik, maar dat geldt net zo goed voor HlpDsK. Anyways, het ging me daar eigenlijk helemaal niet zo zeer om de flame van HlpDsK, maar om de ontbreking van de onderbouwing. Daarop bedacht ik me van "laat ik hem nou eens op een sarcastische wijze proberen duidelijk te maken dat zijn reactie niet echt van hoge waarde is". Maargoed, zoals LuNaTic al zei, smiles maken een wereld van verschil. Als ik daar een ":P" achter had gezet (want zo bedoelde ik het, op een sarcastische wijze) was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest. Het verschil zit hem alleen in het feit dat HlpDsK zijn reactie bedoelde zoals hij hem poste (kijk maar naar zijn andere reacties met betrekking tot de euro).
Nelis reageert met:
[..]

Daarin doe je iets wat je in LA zou moeten doen. Als iemand topics over de euro altijd verpest met een Troll, moet je dat in SU melden. Als een mod dat doet, dan moet je dat in LA melden.
Klopt, dat was idd geen juiste reactie (hoewel ik (uiteraard :P) wel nog steeds achter de kern ervan sta, namelijk dat ik graag wat onderbouwing had gezien).
En je moet zeker niet met een sneer eindigen:
[..]

Ook al is dat zo. Iedereen loopt daar over te vallen, dat is niet leuk. Verder doet het in dat geval totaal niet terzake...
Mwoa, dat het niet ter zake doet ben ik het niet mee eens (immers, dat verklaart zijn korte reacties zonder onderbouwing). Waar ik het wel mee eens ben is dat ik dat daar niet had moeten posten.
Maar dan komt er nog iemand zich ermee bemoeien:
[..]

Dat is dus niet echt ontopic en gaat gewoon om gezellig meedoen met tegen HlpDsK reageren
Mwoa, daar ben ik het niet mee eens. Zoals ik al aangaf is het mij al vaker opgevallen dat HlpDsK opvallend vaak in een (licht) conflict terecht komt met users, en dat ik niet de enige ben die dat opviel.
(wat je dus niet in een Topic moet doen, maar zoals je nu hier doet).
Das wel weer waar :)
Verder is "en omdat ie modje is zeikt niemand erover." zo ongeveer een omkering van de waarheid. juist op fouten van mods (sigs van HlpDsK over @home, sig van Icestorm, sig van Phreak over dat ze homo's waren) wordt extreem gereageerd.
Daar ben ik het niet mee eens. Het aantal voorbeelden die jij noemt vallen in het niet bij het ontelbaar aantal keer dat er als een hondje achter een mod wordt aangelopen (denk aan het feit dat mods vaker gelijk krijgen, mods meer en sneller replies krijgen op hun topic, mods vaker worden gesteund worden in een conflict (en als ze niet gesteund worden gaat het op een uiterst subtiele manier like "ik denk dat je niet geheel gelijk hebt" en niet van "dit is imho pure onzin" zoals het er bij users vaak aan toegaat), enz.
Nelis reageert ook precies op de reply van HlpDsK, terwijl de topicstarter nota bene met de troll begint, door 'm als keuzemogelijkheid te plaatsen en er ook andere users het beamen..
Klopt, maar bij een poll ga je al snel van het sarcastische uit (gezien het niveau van de gemiddelde poll in de hk) terwijl HlpDsK al verscheide malen een directe flame richting de euro had gepost zonder onderbouwing. Het feit dat hij een mod is heeft hier niets mee te maken (behalve het feit dat hij/zij een voorbeeldfunctie dient aan te nemen).
Zie begin van deze post (als je scrollwiel het aankan ;)).
Lol :D
Vervolgens reageren zowel F_A als Nelis op deze flame en stippen hem aan als flame (het is er ook een). Alleen hebben we dat liever in LA, zodat we er naar kunnen kijken voordat het uit de hand loopt.
Klopt, dat was idd beter geweest
HlpDsK besluit zich niet meer met dat topic te mengen en F_A reageert daar zo op:
[..]

Nou, kan ik daarop wel reageren, maar dat doe ik maar niet... Geloof me, dit wordt besproken
Ok, soms krijg je alleen de indruk dat het wordt "weggemoffelt" (met name door die gesloten houding wat betreft dit soort zaken) :)
(alleen het feit dat ik om 3:20 zo'n mega-uitleg aan het tikken ben, wil neem ik aan ook wel wat zeggen).
Hehe :)
Dan reageert nelis (als allerlaatste) met deze post:
[..]

Dat is wederom een klein steekje onder de gordel naar HlpDsK.
Sorry daarvoor, maar het irritatiepunt was al behoorlijk gedaald op dat moment (is geen excuus maar toch) :)
<hr>

Ik hoop dat ik hierboven neutraal genoeg gereageerd heb.
Perfect :)
We hebben al een oplossing. HlpDsK heeft beloofd vaker op zijn lip te bijten en verder gaan we niet meer zelf in op kleine steekjes onder water, maar wordt ernaar gestreefd dan de bemiddelaar of een DT'er of een neutrale collega in te schakelen.
Mooi zo :)
We gaan elkaar geen OW's geven, maar het wordt wel genoteerd. HlpDsK heeft er dan ook een note bij.
Lol, daar was ik niet op uit hoor. Die note hoeft van mij niet zo, zolang het maar duidelijk is dat ik er zo over denk :)

[offtopic]
Wordt het een user eigenlijk gemeldt als hij/zij een note krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 07 december 2001 04:12 schreef Kertje het volgende:
maar ff terug te komen om het probleem (imho) het vereren van de modjes, dit is deels ook de schuld van de modjes zelf, niet helemaal, maar dat de modjes bv andere kleuren hebben word het alleen maar erger... Er zijn zoveel lui hier die zo enorm graag modje willen zijn, dat ze er alles aan doen om goed over te komen naar de modjes - en dus niet hunzelf zijn... -
Dat is soms een probleem jah. Een groter probleem bij HlpDsK is dat hij een controversiele status tegen zich heeft :(. Mensen die hem half aanbidden wekken irritaties op bij anderen. Hoe meer mensen willen weten wie hij nou echt is en hoe meer mensen hem lijken te 'aanbidden', hoe meer er ook komen die zeggen: die HlpDsK is een lul, want... Het is allemaal wel logisch, maar leuk is het niet.
Een ander punt, waar ik overgens niet wil zeggen dat het nou echt anders moet, is dat een modje wel heel ver moet gaan om echt probs te krijgen, terwijl in sommige gevallen redelijk onschuldige users hier al snel een waarschuwing enzo krijgen...
Ik kan je garanderen dat voor iets waarvoor een user een OW krijgt een mod ook goed voor wordt aangepakt. We willen geen crew die de eigen regels overtreedt...
anyway, om het kort samen te vatten: ik heb het sterke vermoeden dat heel veel users hier "problemen" hebben met (het postgedrag van) een aantal modjes, alleen is er maar een beperkte groep die hier voor uit durft te komen, met als gevolg dat het probleem nooit opgelost word...
Hierboven zag je eigenlijk al dat het vaak juist andersom is. HlpDsK wordt eruit gepikt als 'flamer' terwijl er veel meer mensen flameden in dat eurotopic. (En dan heb ik het over 'de euro zuigt hard' als zogenaamde flame).
voorstel:als ik zo vrij mag zijn :+
bouw een systeem in dat elke user een modje een waardering kan geven, anoniem, dus niet nacheckbaar voor de modjes, mensen die het niet durven te zeggen (modverering dus) zullen dan wel een eerlijke stem uitbrengen... op die manier merk je heel duidelijk welke modjes serieus gewoon nice zijn en welke gewoon heel duidelijk niet zo gewaardeerd worden...
Ik denk dat er dan een heel negatief beeld komt bij de General Chat mods, omdat daar (no offense) gemiddeld toch de wat meer kinderachtige user komt en er niet echt zwaar sprake is van een vaste gezellige kliek (ok, er zijn zeker vaste bezoekers, maar niet zo als in AV of in DPC).

Mensne die klagen zullen ook sneller naar zo'n beoordeling grijpen dan positieve en het is goed vals te beinvloeden. Ik denk dat een evalutatie topic als dit helemaal niet erg is als er iets uit de hand dreigt te lopen.

Ik wil trouwens mensen die hier gaan reageren even waarschuwen: Reageer ontopic en kom met argumenten. Herhaal niet dingen die al uitgelegd zijn en ga niet doelloos flamen als je niets te melden hebt. Dat is eigenlijk gewoon de LA policy, maar aangezien dit een 'gevoelig' topic is, wil ik het nogmaals aanstippen!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oplossing klinkt heel erg goed :) ik las em pas toen ik mijn bovenstaande verhaal al gepost had dus vandaar de wat late reactie. We moeten toch met ons allen proberen om het een beetje gezellig te houden op het forum, en daar moet dus iedereen aan meewerken. Ik ben eigenlijk nog wel blij dat we op dit onmogelijke tijdstip toch nog wat goed werk hebben kunnne verzetten. Er was volgens mij ook niemand op uit om HlpDsK of wie dan ook een OW te geven... Applausje voor le modjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Om het iets overzichtelijker te houden een nieuwe post :)
Op vrijdag 07 december 2001 03:49 schreef lester het volgende:
...
Mwoa, ik denk niet dat je moet gaan kijken naar de vraag of hij dat wíl maar naar de vraag of dat nodig is :)
Ach, die schoten me zo snel niet te binnen. Het ging me er meer om een aantal voorbeelden te noemen ozodat mijn probleem duidelijk werd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 04:27 schreef JvS het volgende:

[..]

Dat is soms een probleem jah. Een groter probleem bij HlpDsK is dat hij een controversiele status tegen zich heeft :(. Mensen die hem half aanbidden wekken irritaties op bij anderen. Hoe meer mensen willen weten wie hij nou echt is en hoe meer mensen hem lijken te 'aanbidden', hoe meer er ook komen die zeggen: die HlpDsK is een lul, want... Het is allemaal wel logisch, maar leuk is het niet.
[..]
Hierboven zag je eigenlijk al dat het vaak juist andersom is. HlpDsK wordt eruit gepikt als 'flamer' terwijl er veel meer mensen flameden in dat eurotopic. (En dan heb ik het over 'de euro zuigt hard' als zogenaamde flame).
yup das logisch, maar ik weet van mezelf dat ik hlpdsk absoluut niet aanbid, en dat ik ook bij het lezen van posts niet kijk van goh dat is een modje dus... en het valt me ook vaker op dat hlpdsk geirriteerd overkomt, nu kan ik me opzich wel wat bij voorstellen, omdat hij ook veel indirect negatieve dingen overzich heen krijgt. Maar dit komt weer omdat hij zoveel post, maw, het is een spiraal, waarbij (ik zeg het weer :+ ) het modjes verering DE oorzaak is... (en dus niet een bepaalde mod (hlpdsk?) of een bepaalde user...
[..]

Ik denk dat er dan een heel negatief beeld komt bij de General Chat mods, omdat daar (no offense) gemiddeld toch de wat meer kinderachtige user komt en er niet echt zwaar sprake is van een vaste gezellige kliek (ok, er zijn zeker vaste bezoekers, maar niet zo als in AV of in DPC).
Ik kom redelijk veel in sg, en vind wat je zegt absoluut niet kloppen, vaste gezellige kliek is er idd niet, maar dat er meer kinderachtige users komen, nee... dat heb je weer meer bij de HK imho...
Mensne die klagen zullen ook sneller naar zo'n beoordeling grijpen dan positieve en het is goed vals te beinvloeden.
jah maar dat maakt toch niet uit? je kijkt niet van goh, hij heeft een 5 DUS heeft hij een onvoldoende...nee, je kijkt naar het gemiddelde van ALLE mods en neem dat als maatstaaf...zit een mod onder het gemiddelde, dan is er iets mis, zit ie er boven, dan is het helemaal goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zohee, mag ik dan zeker nelis en Fallen_Angel ook een compliment geven met het openstaan voor opbouwende kritiek :)
[offtopic]
Wordt het een user eigenlijk gemeldt als hij/zij een note krijgt?
Niet altijd. Ik heb bij jullie notes toegevoegd met daarin de twee topics (die ene die in het crewforum staat (over de euro) en naar deze. Dat had ik in principe niet gemeld enzo :o. Waarschuwingen worden wel gemeld in het topic of gemaild :). Vaak is een note een 'kleine opmerking'; een aantekening/geheugensteuntje. Als het vaak voorkomt, dan kan er een mail gestuurd worden :). een note is ook lang niet altijd negatief :). (die van jullie zijn dat in principe half half :o; uitleg van de situatie zoals ik hem nu zie, zegmaar).
Ok, soms krijg je alleen de indruk dat het wordt "weggemoffelt" (met name door die gesloten houding wat betreft dit soort zaken)
Dat werd het ook weleens vroeger. Maar ik maak me behoorlijk sterk voor openheid. Dingen die niet geheim hoeven te blijven ga ik niet voor me lopen houden. Dat kweekt goodwill (en daarvan heb ik hier bewijs :7).

Maar dit soort zaken doen we toch intern. Ook omdat officiele waarschuwingen en bans bij users ook niet openbaar bekend worden gemaakt, herinner je de thread over lord spacie in [forum=15] maar. Daar kwam ook ineens de vraag "issienou ineens geband?" naar voren. En juist omdat mods extra in de aandacht staan houden we dit extra intern. OW's worden nog weleens in topics gegeven enzo, valt toch niet echt erg op...

* JvS is voor openheid, maar helaas wel met grenzen.

Dat jullie trouwens flamerig reageren in dat topic kan ik me aardig voorstellen. Ik kan het niet waarderen, maar het feit dat excuses wordt aangeboden hier kan ik wel extra waarderen. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Toch nog even over het 'idee' van Kertje. Dat vind ik echt geen goed idee. Naast het pubervolk wat daarmee sowieso al niet mee kan omgaan, zijn er ook mensen die eens een foute dag hebben, of een incidenteel ruzietje hebben met modjes. Via jouw systeem zou je dan ook een ontzettend vertekend beeld krijgen.

Beter is om het dan via LA uit te praten, daar is immers dat forum (o.a.) voor bedoeld.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 04:45 schreef LuNaTiC het volgende:
Toch nog even over het 'idee' van Kertje. Dat vind ik echt geen goed idee. Naast het pubervolk wat daarmee sowieso al niet mee kan omgaan, zijn er ook mensen die eens een foute dag hebben, of een incidenteel ruzietje hebben met modjes. Via jouw systeem zou je dan ook een ontzettend vertekend beeld krijgen.

Beter is om het dan via LA uit te praten, daar is immers dat forum (o.a.) voor bedoeld.
uhm jah maar je zou het systeem zo kunnen maken dat je oordeel over die mod altijd bewerkbaar is, dus als je hem vandaag een aikel vindt geef je hem een 1 en als je hem morgen ineens een toffe peder vindt dan geef je hem een 10... wil nie zegge dat het idee perfect is, maar iets in die richting lijkt me helemaal niet verkeerd... want het beeld wat er nu is is ook vertekend, door de eerder genoemde punten van mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op vrijdag 07 december 2001 04:45 schreef JvS het volgende:
Zohee, mag ik dan zeker nelis en Fallen_Angel ook een compliment geven met het openstaan voor opbouwende kritiek :)
Dat mag :P
[..]

[notes-verhaaltje]
Aaaahhhh, mag ik asjublieefft weten wat voor notes ik nog meer heb en of ik een oow/ow heb? [plaats hier uw pruillip-smiley] :P :)
[..]

* JvS is voor openheid, maar helaas wel met grenzen.
Ja, dat kan ik ook wel begrijpen
Dat jullie trouwens flamerig reageren in dat topic kan ik me aardig voorstellen. Ik kan het niet waarderen, maar het feit dat excuses wordt aangeboden hier kan ik wel extra waarderen. :).
* Oefening waardeert het ook dat we hier op een normale manier over kunnen praten. Het probleem bij mij is een beetje het feit dat áls ik eenmaal in een flamer zit er nauwelijks zelf uit kom, meestal doordat ik me meer en meer opwindt naarmate de flame erger wordt. Zo ook in dit draadje. Sorry nog daarvoor :* ;)

[edit]Lol @ het icoon van LuNaTic :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben blij dat dit op een normale manier besproken is inderdaad, en dat we )voor mijn gevoel dan( toch ook tot een oplossing zijn gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

General chat is ook de huiskamer :).

maar zoals je het op het laatst omschreef is het heel misschien wel een idee. Ik denk alleen dat we ook de resultaten van die polls niet openbaar maken en dat misbruik flink afgestraft moet worden.
Denk daarbij aan HK topics: stem zo negatief op JvS ofzo...

Maar het is zowiezo niet te doen, gezien we nog niet echt support hebben op het forum. En ik blijf van mening dat het gewoon via dit soort topics opgelost zou moeten kunnen worden.

(stiekum topictitel verheredit :o)
Aaaahhhh, mag ik asjublieefft weten wat voor notes ik nog meer heb en of ik een oow/ow heb? [plaats hier uw pruillip-smiley] :P :)
Nee helaas, als ik daar aan ga beginnen, dan kan ik hier tot over 6 weken nog steeds van iedereen de notes vertellen :o

OW's weet je omdat ze in de topics zijn gemeld of omdat je een mail hebt gehad. Mocht je het echt niet weten en onzeker zijn, dan kan je een mail schrijven naar gathering@tweakers.net om te vragen of je waarschuwingen hebt en waarvoor dan.

Op de precieze inhoud van notes en aantallen gaan we op het forum iig niet in om bovenstaande reden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op vrijdag 07 december 2001 04:53 schreef nelis het volgende:

[edit]Lol @ het icoon van LuNaTic :D
Dank, dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Op vrijdag 07 december 2001 04:56 schreef JvS het volgende:
Ik denk alleen dat we ook de resultaten van die polls niet openbaar maken en dat misbruik flink afgestraft moet worden.
Denk daarbij aan HK topics: stem zo negatief op JvS ofzo...
Ík denk dat dat soort topics juist beloond moeten worden >:) :P
(stiekum topictitel verheredit :o)
Oh, boefje :P
[..]

Nee helaas, als ik daar aan ga beginnen, dan kan ik hier tot over 6 weken nog steeds van iedereen de notes vertellen :o
Ja weet ik, maarja, zag het laatst ook gebeuren en ik dacht, misschien heb ik nog een kans :)
OW's weet je omdat ze in de topics zijn gemeld of omdat je een mail hebt gehad. Mocht je het echt niet weten en onzeker zijn, dan kan je een mail schrijven naar gathering@tweakers.net om te vragen of je waarschuwingen hebt en waarvoor dan.
Nou, ik weet het écht niet. Kan je ook niet zeggen of het zin heeft om te mailen dan (hint)? :)

Maargoed, ik snap eigenlijk niet goed waarom een user zijn eigen notes (dus alleen zijn eigen, niet die van iemand anders) niet mag inzien (en dan niet via een mod maar gewoon geautomatiseerd). Het lijkt me namelijk alleen maar bevordelijk voor het niveau en de sfeer als een user weet waat hij/zij op bestraft wordt/is en wat hij/zij dus aan zichzelf kan verbeteren en mits hij/zij het niet eens is met zijn/haar dan zou hij/zij daar een discussie over kunnen starten.

Het lijkt míj iig een goed idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Over die notes loopt al een flink topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op vrijdag 07 december 2001 05:04 schreef nelis het volgende:

Maargoed, ik snap eigenlijk niet goed waarom een user zijn eigen notes (dus alleen zijn eigen, niet die van iemand anders) niet mag inzien (en dan niet via een mod maar gewoon geautomatiseerd). Het lijkt me namelijk alleen maar bevordelijk voor het niveau en de sfeer als een user weet waat hij/zij op bestraft wordt/is en wat hij/zij dus aan zichzelf kan verbeteren en mits hij/zij het niet eens is met zijn/haar dan zou hij/zij daar een discussie over kunnen starten.

Het lijkt míj iig een goed idee :)
Vind ik ook wel. Ik kan me voorstellen dat er ook een hoop misverstanden kunnen voordoen in iemands notes. Dat is op zich zonde, als je door je notes misschien iets negatiefs uitstraalt, wat helemaal niet nodig en misschien ten onrechte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Opa spreekt:

"Hoge bomen vangen veel wind"

Hoe meer iemand aanwezig is, hoe meer irritatie hij opwekt. Alhoewel, ik ben er niet zoveel en slaag er toch in irritatie op te wekken >:)

Maar ik mag de manier van posten van HlpDsK wel: beetje cynisch en sarcastisch, en hij zegt wat ie denkt. En zo hoort het. :)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HlpDsK zegt wat ie denkt en dat is goed ! Iets waar anderen met hun 'gekonkel' nog iets van kunnen leren. :)
Opa spreekt:
"Hoge bomen vangen veel wind"

Maar ik mag de manier van posten van HlpDsK wel: beetje cynisch en sarcastisch, en hij zegt wat ie denkt. En zo hoort het. :)
Kijk, jij snapt het. Ik mag z'n reply's ook wel. Zit altijd wel een vorm van humor in, alleen snappen de *** dat niet. Die beginnen tegen 'm aan te schoppen, omdat ie mod is. Laat 'm, een beter milieu begint bij jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik het een klein beetje voor HlpDsk opnemen? *D

Sommige uitspraken die hij doet kunnen inderdaad niet door de beugel, en als modje al helemaal niet. Maar aan de andere kant verzet hij ook wel bergen werk en beantwoord ook gewoon erg veel vragen goed en onderbouwd.

Een user die in de fout gaat krijgt een waarschuwing en eventueel tijdelijke ban. Is dit een straf of een poging om deze in te laten zien dat 'we' hier niet blij mee zijn? Ik denk dus het laatste. Kunnen we vaststellen dat HlpDsk zelf ook die mogelijkheid moet hebben?

Dus op zeer veel goed werk een negatief aspect. Niet meer doen stoutert, anders krijg je volgend jaar geen kado van Sinterklaas82tm >:) En verder vooral doorgaan met je goede werk en nooit vergeten dat we dat wel waarderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaman
  • Laatst online: 03-12-2022
hmm misschien is het beter als users die hier niks mee te maken hebben maar beter niet reageren (topic is al zo lang) denk toch niet dat jullie iets uithalen met jullie 'argumenten' Ik kan het ook mis hebben en het is maar een suggestie

Tis tenslotte Lieve Adjes :)

edit: Ik ben voor hlpdsk /on-onderbouwd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lastige is dat iedereen op de een of andere manier met HlpDsK te maken krijgt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 07 december 2001 10:24 schreef Prankster het volgende:
Het lastige is dat iedereen op de een of andere manier met HlpDsK te maken krijgt. :)
Da's een nadeel van de omni presence :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaman
Mwa ik neem het hem gewoon niet kwalijk.

ZOals al gezegd werd, dit is een forum met 30.000 mensen. Ga je in real life ook helemaal piepen als iemand naar je snouwd?

Ik vind deze 'oh help een mod deed boos tegen me' topics een beetje overdreven....

Tis tuurlijk niet leuk dat er geflamed op je wordt, maar kom hey get over it. Jullie hebben er nou hele lappen tekst overgewijd, en Imho voor niks.

Je moet natuurlijk wel in het achterhoofd houden dat de mensen die altijd beetje zeuren over hlpdsk of wie dan ook die hard HK users zijn.... (hoge bomen vangen veel wind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-10 20:12

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

MJAH HlpDsK's gedrag was misschien een beetje out of line maar hij werd ook een beetje in de hoek gedreven vind ik. en ja toen beet ie. Die makeup opmerking dat Kan echt niet, maar ik denk wel dat ie daar spijt van heeft. Overigens denk ik niet dat je er zon big deal van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Laatst online: 01-10 19:49
Hmm.. Wat zal ik zeggen..

Het is mij de laatste maanden wel opgevallen dat HlpDsk niet meer de HlpDsk van vroeger is (tenminste, in mijn ogen dan, want da's natuurlijk wel heel subjectief!)
't lijkt me dat hij wat sneller geirriteerd raakt..

Aan de andere kant kan ik dat ook wel begrijpen.. Zeker een GC-mod krijgt gewoon veel gezeik over zich heen. Tel daarbij op dat hij toch een behoorlijke status heeft (Global mod, top-poster, maar ook een annoniem persoon, heel vaak online, schijnt zonder slaap te kunnen etc.), dan resulteert dat gewoon in een heel erg opvallend persoon. Mensen zullen dus gewoon eerder geneigd zijn om hem aan te vallen op een reactie.. En op een of andere manier heb ik het idee dat HlpDsk er dus tegenwoordig minder goed tegen kan.. (Maar wederom, da's het idee dat ik heb, dus als ik ernaast zit, laat het maar horen!)
Je moet natuurlijk wel een dikke huid hebben als mod, maar op een gegeven moment bereik je gewoon een punt dat je er niet meer goed tegen kunt..

Helaas zou ik geen goede oplossing weten.. Zou HlpDsk z'n GM-status inleveren, dan blijft hij nog gezeik houden vanwege de andere eerder genoemde redenen. Bovendien, juist omdat hij zoveel werk verricht lijkt hij me ook een beetje onmisbaar. Postgedrag kun je ook niet zomaar wijzigen, dus dat valt ook af.

Ik denk verder dat de meesten onder ons ook absoluut niet kunnen indenken hoe het is om in zijn positie te verkeren. Dus een oordeel daarover geven blijft ook moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou hij last van slaaptekort hebben? Kan je soms opbreken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 14:09

zyberteq

nou, dat dus

Op vrijdag 07 december 2001 11:16 schreef Prankster het volgende:
Zou hij last van slaaptekort hebben? Kan je soms opbreken. :)
Het enige wa ik van HlpDsK weet is dat ie gigantisch veel post (dat ie hier nog niet is geweest) lijkt me logisch dat ie dan niet veel slaapt. of iig andere dingen doet want daar is gewoon geen tijd voor.

Ik post de laatste tijd best wel veel vind ik (hoewel dat niet is te zien) maar ik merk toch dat ik in de 8 uur per dag dat ik op internet zit (op stage) dat ik bijna alleen maar op GoT zit en veel post.
Als je veel van hetzelfde ziet/meemaakt dan kan dat irriterend werken. Vandaar misschien da HlpDsK soms wat 'aggressiever' overkomt op anderen.
(2 me, HlpDsK is just another moderator)

Ook merk ik de laatste tijd dat er steeds meer users zijn die hetzelfde vragen (XP bijv.) en dat veel users daar dan weer op willen antwoorden met UTFS of UTFF. ook zie ik (no offense) heel vaak topics van mensen die absoluut geen moeite hebben gedaan om hun probleem op te lossen en maar meteen op GoT gaan vragen naar het antwoord. leuk natuurlijk maar daar zijn dus FAQs voor waar weer instaat dat het leuk zou zijn als je eerst de Search gebruikt.
Dit is allemaal al eerder gezegd ik weet het maar zo zie ik het.

Aan de andere kant is het natuurljik wel leuk dat er nieuwe topics geopend worden (hoe kan anders dit forum bestaan ;)) want op die manier komen nieuwere users makkelijker in contact met bepaalde dingen die ze tot voor kort helemaal niet wisten. Daarnaast heb je de aktuele topics die gewoon eens in de zoveel tijd 'vernieuwd' moeten worden.

Kortom als HlpDsk verandert is dan komt dat volgens mij omdat het forum verandert is.
* zyberteq heeft het vermoeden dat HlpDsk niet 1 persoon is maar meerdere.
HlpDsk weerspeigelt volgens mij ook het gedrag van de gemiddelde GoT'er, HlpDsK=GoT. Dit niet om HlpDsk te verdedigen maar om ons allemaal te verdedigen.

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Laatst online: 01-10 19:49
Misschien dat HlpDsk hier zelf even kan reageren over hoe hij het nu zelf ziet.. (en dan niet specifiek over die threads waar het allemaal om ging, maar meer in het algemeen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat HlpDsk alstublieft zichzelf blijven.
Zijn manier van beantwoorden is dan misschien niet ieder z'n meug, ik kan het zeker wel waarderen.

Natuurlijk zijn ze niet allemaal van het allerhoogste niveau, maar wie verdient er wel altijd een 10 :?

Om in de rapportcijfers te blijven, een dikke 9 is volgens mij een prachtig rapportcijfer >:)

HlpDsk ga zo door!!!

ps geen familie noch aandelen in HlpDsk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaman
hlpdsk veranderd? Jah klopt, maar echt niet ten nadele hoor!

En dat zeg ik niet om te slijmen want bij mij is er toch niks waarvoor ik een wit voetje moet halen.

Ik vind hem veel meer betrokken met de user en grappiger/leuker dan eerst...

Sommige mensen, en daar bedoel ik NIET de topicstarter mee, zijn gewoon een beetje mierenneukers. Die kunnen niks hebben. Vergeten dat dit 'maar' een forum is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-09 16:45
Op vrijdag 07 december 2001 04:27 schreef JvS het volgende:

HlpDsK wordt eruit gepikt als 'flamer' terwijl er veel meer mensen flameden in dat eurotopic.
Modjes hebben wel wat meer verantwoordelijkheid natuurlijk, als ik een nacht in de cel zit wegens openbare dronkenschap, who cares (behalve m'n familie :) ), als een minister zoiets doet heeft 'ie bestwel een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Op vrijdag 07 december 2001 15:07 schreef Flaman_Creationz het volgende:
hlpdsk veranderd? Jah klopt, maar echt niet ten nadele hoor!

En dat zeg ik niet om te slijmen want bij mij is er toch niks waarvoor ik een wit voetje moet halen.

Ik vind hem veel meer betrokken met de user en grappiger/leuker dan eerst...

Sommige mensen, en daar bedoel ik NIET de topicstarter mee, zijn gewoon een beetje mierenneukers. Die kunnen niks hebben. Vergeten dat dit 'maar' een forum is...
Sorry, maar dit ben ik dus ff niet met je eens..
Ik heb meerdere discussies met hem gehad in het AOV forum en het is mijn mening dat hlpdsk idd zeer geprikkeld reagereerd.

Over het algemeen let ik niet zo op hem maar als ik hem vergelijk met andere mods als JVS, Floris en havana e.d.( en ik weet wel dat iedereen uniek is en maar tot een bepaalde hoogte vergeleken kan worden) dan is hij gewoon snel op zijn tenen getrapt en geeft hij me af en toe een "ga van mijn forum" gevoel met de reacties die hij geeft tegen users

Het bovenstaande is niet bedoeld als flame maar is nou eenmaal mijn mening, en nee ik zou noooooit mod willen worden :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 07 december 2001 17:57 schreef -ProXy- het volgende:

[..]

Sorry, maar dit ben ik dus ff niet met je eens..
Ik heb meerdere discussies met hem gehad in het AOV forum en het is mijn mening dat hlpdsk idd zeer geprikkeld reagereerd.

Over het algemeen let ik niet zo op hem maar als ik hem vergelijk met andere mods als JVS, Floris en havana e.d.(
Zeg het is JvS :( (ownee, ik ben niet snel op me tenen getrapt ;)).
Het bovenstaande is niet bedoeld als flame maar is nou eenmaal mijn mening, en nee ik zou noooooit mod willen worden :)
Ik zou ook noooooooit mod in GC willen worden... Ik vind LA al werk genoeg, en AV is me hobby :) (LA ook wel trouwens :P LA=GTST van GoT ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 13:26

JT

VETAK y0

De posts zijn mij wat te lang om te lezen :P maar ik reageer wel ff : ik kan me goed in lunatics punt vinden...HlpDsK is errug bot...

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat moet ik er nou van zeggen. Sja.

Ik vind het erg opmerkelijk dat er argumenten worden gebruikt als 'hij reageert kort'. Veelal zet ik mijn mening of kennis korten bondig neer. Ik kan ook monologen van 3 pagina's schrijven maar die leest niemand. Men begint al om samenvattingen te vragen bij 10 regels tekst.

En als je echt gaat kijken dan zie je dat ik voornamelijk uitgebreid antwoord geef op technische problemen en zo. Maar dat is natuurlijk niet als slecht punt te gebruiken in deze discussie dus dat wordt maar voor het gemak vergeten. Ja, zo kan ik ook een verweer voeren. Selectief feiten noemen.

Korte reacties zul je voornamelijk tegenkomen in de HK. En als je als users amper buiten de HK komt dan merk je natuurlijk niks van de uitgebreide reacties. Dat ligt dan ook een beetje aan de lezer zelf.

'Hoge bomen vangen veel wind' is zeker waar. En dat het niveau van heel GoT flink is gezakt is ook waar. Het lijkt echter alsof een mod geen menselijke trekjes meer mag vertonen. Realiseer je ff dat dit vrijwilligerswerk is. Ik krijg er geen cent voor. En wat dat betreft krijg ik idd een berg gezeik over me heen, terwijl ik er veel werk in steek. En ja, als mensen dan met dingen komen als 'slaapgebrek' dan raak ik idd geirriteerd. Omdat dat zo'n dooddoener is. Ik ben vriendelijker als ik lang wakker ben dan als ik nét wakker ben, bijvoorbeeld. Dus het klopt gewoon niet.

En voor de mensen die nu nog lezen wat ik typ (ik heb al gezegd dat veel users 10 regels al veel vinden, vandaar mijn bondige stijl in de fora waar mensen niet veel willen lezen gewoon) wil ik even het volgende zeggen: "It's a numbers game".

En wat bedoel je daarmee dan?

Stel dat je als mod of user, en als mens (!), 1 x op de 1000 posts iets zegt waar iemand om wat voor reden dan ook over valt. Wat voor reden dan ook. Als je dan als mod, of zelfs gewoon als user, 3000 posts hebt, dan ben je misschien 3 keer opgevallen. Heb je 30.000 post, dan is dat 30 keer. En nog altijd post je niet 'fouter' dan een ander.

En dan val je dus extra op. En als je dan zoals ik er voor kiest om anoniem te zijn, dan ben je om een of andere onverklaarbare manier het punt van fixatie en obsessie van sommige users. En ook dat wekt irritaties op bij weer andere users. Terwijl ik zelf al die 'HlpDsK-topics' voornamelijk nonchelant links laat liggen. Maar dat is ook niet te gebruiken als argument, dus ook daar hoor je niks over. De illusie wordt gecrëeerd dat ik expres juist users aanmoedig obessie-topics te openen. Wat dus pertinent niet waar is.

En dan over die make-up opmerking: dat is lullig ja. Maar niet lulliger dan dat ik steeds het verwijt van FA krijg dat ik slaaptekort heb. Laten we het zo afspreken dat steken onder water sowieso niet nodig zijn.

Het probleem is dat je als mod jezelf niet fatsoenlijk kunt verdedigen als je eens een discussie hebt. Het 1e wat namelijk gebeurt is dat er lame, en ook totaal ongegronde, verwijten komen van dat ik omdat ik juist crew ben dat je meer kunt maken. Want het is juist andersom. Als je ook maar iets zegt waar iemand aanstoot aan zou kunnen nemen, dan heb je meteen op LA een topic.

En dat is idd iets wat mij ook lichtelijk irriteert: steevast wordt ik beledigd. Want sta er aub even bij stil: elke keer als iemand tegen je zegt dat je achter je crew-status schuilt, of dat je tussen neus en lippen het verwijt maakt dat de crew niet eerlijk zou handelen tegenover users in dit soort zaken, dan zeg je daarmee doodleuk dat we niet integer bezig zijn. En dat is een groffe belediging. Ik ben integer, en ik handel dingen ook eerlijk en oprecht af. En als dan bij het minste of geringste die verwijten worden gemaakt dat wordt ik daar niet vrolijk van. Ik zou het fijn vinden als de users die dat doen zelf ook inzien hoe onbeschoft dat is.

En als laatste (wow, lees je dit nog steeds dan? fijn om te lezen) vind ik het fijn om te lezen dat mensen ook is opgevallen dat de sfeer op heel GoT zo is momenteel dat elke wissewasje wordt opgeblazen tot gigantische proporties. Waarom is me nog steeds niet duidelijk. Is dat leuk dan :?
Het zoe fijn zijn als er verandering in kwam. Maar met zoveel gebruikers zul je het nooit altijd met elkaar eens zijn. Als je dan niet helemaal met iemand door 1 deur kunt, ga dan ook niet vissen naar relletjes door steken onder water te leveren. Ik zelf ga zeldene op dat doort dingen in. En soms wel, zij het op normale toon. En ook al ben ik mod, ik vind dat ik wel degelijk mag opkomen voor mezelf. Dat lijkt namelijk wel eens uit den boze zodra je crew bent.

Ben ik de enige die vind dat er nu veel woorden zijn vuilgemaakt aan iets onbenulligs? Ik heb deze thread een dagje aangekeken alvorens zelf iets te zeggen. En nu heb ik deze lange reply getypt. Of is dit ook nog steeds kortaf? Veel tijd voor modden en mensen helpen (zie m'n nick, daarvoor ben ik hier namelijk nog altijd!) blijft er niet over als ik steeds zulke lappen moet schrijven omdat iemand vind dat een kruistocht tegen mij gerechtvaardigd is.

Als we nou eens gewoon allemaal wat minder happen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10 17:58
typisch HLPDSK, maar goed doordat die mod is word er bij hem wat minder opgelet, lees opgetreden.

Leer er maar mee leven, want anders word het toch niet...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jezus wat een laptekst alleen je had het ook gewoon kort kunenn zeggen is een stuk duidelijker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 20:32 schreef McNerd het volgende:
Jezus wat een laptekst alleen je had het ook gewoon kort kunenn zeggen is een stuk duidelijker. :)
Kijk, en dat is 't 'm nou net. Ben ik kort, dan krijg ik verwten dat ik lomp en kortaf ben. Typ ik meer, is het weer niet goed.

Make up your mind please.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 20:35 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Kijk, en dat is 't 'm nou net. Ben ik kort, dan krijg ik verwten dat ik lomp en kortaf ben. Typ ik meer, is het weer niet goed.

Make up your mind please.
Hou het maar gewoon kort hoor ik krijg koppijn van zoveel lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 20:31 schreef psygho het volgende:
typisch HLPDSK, maar goed doordat die mod is word er bij hem wat minder opgelet, lees opgetreden.

Leer er maar mee leven, want anders word het toch niet...
En dat is nou net zo'n lame verwijt waar ik het boven over had.

En hoor je mij nu schreeuwen dat die opmerking kortaf is? :?
Andersom namelijk wel de hele dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 20:36 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

En hoor je mij nu schreeuwen dat die opmerking kortaf is? :?
Andersom namelijk wel de hele dag.
Moet ik het schreuwen voor je kan hoor >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 20:35 schreef McNerd het volgende:

[..]

Hou het maar gewoon kort hoor ik krijg koppijn van zoveel lezen.
Wat moet ik hier nou nog op zeggen. Men wil dat ik uitgebreider antwoord geef. En dan doe ik dat, en dan moet ik kort zijn.

Lekker is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 20:37 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Wat moet ik hier nou nog op zeggen. Men wil dat ik uitgebreider antwoord geef. En dan doe ik dat, enm dan moet ik kort zijn.

Lekker is dat.
Je moet niet luisteren naar anderen je moet doen wat jij zelf goed vind en ik denk dat jij het ook niet leuk vind om zoveel te typen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 20:37 schreef McNerd het volgende:

[..]

Moet ik het schreuwen voor je kan hoor >:)
Alsjeblieft, als je niks toe te voegen hebt hier reageer dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 20:38 schreef McNerd het volgende:

[..]

Je moet niet luisteren naar anderen je moet doen wat jij zelf goed vind en ik denk dat jij het ook niet leuk vind om zoveel te typen. :)
Jij stelt nu exact het tegenovergestelde van de topicstarter.

En daarmee heb ik gelijk een goed voorbeeld .. namelijk dat je niet iedereen tevreden kunt houden.

Zolang er meer mensen happy met je zijn dan mensen die dat niet zijn ben je als crew goed bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 20:38 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Ik heb wel wat toe te voegen namelijk het volgende:

- Waarom ga je admins modjes whatever afzeiken die dienen er toch alleen maar voor om de sfeer goed te houden en ze krijgen er niks voor (heb ik mij laten vertellen)
- De admins/modjes/whatever zijn hier zo slecht nog niet om dat ze met veel zijn en mekaar echt wel in de gaten houden.
- Kunnen we niet allemaal vrienden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 20:41 schreef McNerd het volgende:

[..]

Ik heb wel wat toe te voegen namelijk het volgende:

- Waarom ga je admins modjes whatever afzeiken die dienen er toch alleen maar voor om de sfeer goed te houden en ze krijgen er niks voor (heb ik mij laten vertellen)
Hele goede vraag inderdaad.
- De admins/modjes/whatever zijn hier zo slecht nog niet om dat ze met veel zijn en mekaar echt wel in de gaten houden.
- Kunnen we niet allemaal vrienden zijn.
Ook al een goede vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 20:42 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Hele goede vraag inderdaad.
[..]

Ook al een goede vraag.
Dank u ook een vraag aan u. Hoe geef jij het liefste antwoord dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik vind het een knappe reply die wel precies de kern raakt. Ik had er toevallig een discussie over met JvS op IRC. Hogen bomen vangen veel wind. En daar word je harder op afgerekend dan nodig moet zijn. Je ziet het IRL (ik noem een Marco Bakker, een Patrick Kluivert, en zo zijn er legio andere voorbeelden). Het @home zuigt-topic, de sig van IceStorm, de sig van Phreak, zijn gigantisch opgeblazen omdat modjes zo nodig representatief moeten zijn. Terwijl je overal dingen ziet zoals: KPN zuigt! F2S zuigt!

Door dit soort wissewasjes worden de FAQs ook weer overspoeld door nutteloze kutregeltjes die eigenlijk al duidelijk moeten zijn uit je eigen normen en waarden. Maar crew krijgt gezeik als het er weer niet instaat. Erg jammer, nu ik deze reply typ, snap ik ook gelijk een stuk beter waarom Fokkers het hier zo overdreven 'streng' vinden. Juist door dit soort bullshit.

Helaas is dit forum zo groot geworden, dat het een utopie is om van de users te verwachten dat iedereen losjes kan reageren en regels snappen die met normen en waarden te maken hebben, en niet noodzakelijk gebonden aan regeltjes in FAQs ed. En dat is jammer, het is misschien overdreven om te zeggen; maar het lijkt zo net alsof GoT tenonder gaat door al die kleine kutregeltjes, in het leven geroepen door mierenneukerige users, die liever hebben dat GoT een of andere bureaucratie wordt, en daar vervolgens weer tegenin gaan (zie je de paradox :? ).

Ik wijk hier overigens af van de HlpDsK discussie, maar dit wou ik ff kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Laatst online: 05-10 07:44
Topic gaat over gedrag van HlpDsK. Jammer dat van hierboven, McNerd.

Ikzelf vind HlpDsK juist één van de meest duidelijke mods. OK, die 'Euro zuigt' opmerking is een troll, maar die kom je wel meer tegen op GoT. Dit is niet te voorkomen.

Ik post veel meer tech dan HK, dus heb met de kort-en-bondige kant van HlpDsK weinig te maken. HlpDsK post veel ('Hoge bomen vangen veel wind') en ik denk dat dat de hoofdoorzaak is van het feit dat bijv. nu dit topic loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Op vrijdag 07 december 2001 20:36 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Heel mooi voorbeeld van jouw :)
Meteen erboven op met en afkrakend reply

Wat betreft mijn uitspraak:
Maar goed wou jij het tegenovergestelde beweren, ik kan me uitspraken herinderen, domme geintjes, etc die je uitgehaald hebt, en waarvoor je op de vingers getikt bent ?, wel heb ik usertjes waarschuwingen zien krijgen voor minder!

Ja kerel, je weet de verhalen mooi te verdraaien, en das ook prima,dat moet jezelf weten,Soms heb je daar ook ronduit gelijk in.

Wij hebben als eens eerder in de clinch gelegen, ik heb je daarop op icq eens proberen wat duidelijk te maken, maar nee, dat werkte niet, je was totaal niet voor reden vatbaar. nou kan dat op zich een incident zijn, maar na een keer of wat jouw replys in diverse topics gelezen te hebben ,verandert mijn gevoel en denk ik dat je gewoon zo bent... Dit verhaal is nu irrelevant, maar tekent wel jouw gedrag.

Het mooiste voorbeeld was wel dat je een topic opende met ben ik niet humorristich of zo, weet ff niet welk topic, zou je dat eens op kunnen zoeken ?? Ik reageerrde daarin met iets in de trand van weer een topic om je eigenwaarde geilheid mee op te peppen..

Nee ik ben niet anti jouw, maar goed met gezonde gemeende kritiek kan jij niet overweg, echt niet, iig niet van users. Dat is heel duidelijk te lezen in replays van jouw, dan krijg je weer het arrogante ik ben MOD HLPDSK, dus ik heb gelijk, of verweer je je met een nietszeggend antwoordje.

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Op vrijdag 07 december 2001 20:38 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

waarom reageer jij dan ??, oeps nu doen ik het zelf ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Overigens: op het stukje van HlpDsKs over korte replies:

Ik doelde niet op korte replies, maar op korte zinnen. De mening die je hebt, is vaak uitgesproken, en in zeer korte zinnen verwoord. Dát maakt dat het bot overkomt. Ik laat in het midden of jij het bot bedoelt (dat kan alleeen jij vertellen), maar voor elke andere user kan het wél bot overkomen. En dat was mijn punt juist met dat hele zinnen/smilies verhaal.

Want als ik dan bijvoorbeeld een topic zie zoals [topic=304170/1/25] , dan heb ik dat idee weer helemaaal niet. Door al die smilies etc, komt het gewoon heel relaxed en heel vriendelijk over. Zo zie je maar wat een paar smilies verschil kan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik heb nooit gezegd dat jij je achter je status verschuilt. Of dat je slaapgebrek heb of zoiets.

Ook ik word gek van die obsessies rondom jou. En ook ik vind dat er kleine dingetjes heel erg worden opgeblazen.

Korte posts ? Maakt niks uit, als er maar een argument bij staat ofzo, want dan hebben we er wat aan. Doe je dat, dan boeit het niet.

Maar 1 ding blijf ik toch vinden, en dat is dat je soms gewoon bot bent...

En over dat jij je niet normaal kan verdedigen omdat je mod bent en dat gelijk veel erger zou zijn volgens de user : als ik flame krijg ik ook een waarschuwing....

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die "De Euro zuigt" is enkel het melden van wat ik gestemd had ik die poll. Enkel en alleen omdat ik mod ben moet er vervolgens een troll achter gezocht worden. Ik zie namelijk bij soortgelijke uitspraken van users zelden dat er iets mee gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 07 december 2001 20:54 schreef HlpDsK het volgende:
Die "De Euro zuigt" is enkel het melden van wat ik gestemd had ik die poll. Enkel en alleen omdat ik mod ben moet er vervolgens een troll achter gezocht worden. Ik zie namelijk bij soortgelijke uitspraken van users zelden dat er iets mee gebeurd.
Daar hoor je mij niet over zeuren...je hebt daar namelijk helemaal gelijk in.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar is het verboden voor een mod om voor je mening uit te komen. Hele enge toestand ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een voorbeeldje:

De sig van Terayonnetje: "MSN zuigt gewoon hard". Niemand die er wat van zegt.

Maar ik had ooit "@home zuigt" en daar was een rel van 100en post van op GoT.

En dan nog beweren dat crew meer kan maken dan users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 11:19
* Abom wijst naar z'n thread maar post niet de link :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 07 december 2001 21:32 schreef HlpDsK het volgende:
ff een voorbeeldje:

De sig van Terayonnetje: "MSN zuigt gewoon hard". Niemand die er wat van zegt.

Maar ik had ooit "@home zuigt" en daar was een rel van 100en post van op GoT.

En dan nog beweren dat crew meer kan maken dan users.
Ben je dan door de crew gedwongen om je sig te veranderen ? Dat zou ik wel ERG scheef vinden...

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Op vrijdag 07 december 2001 21:38 schreef JT het volgende:

[..]

Ben je dan door de crew gedwongen om je sig te veranderen ? Dat zou ik wel ERG scheef vinden...
Er waren users die er een probleem van maakte..

"@home zuigt hard" (stond er kweenie hoelang.. daarna moest ie opeens weg :?)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:25

The Legend

*Plop*

Ik denk niet dat hier ooit een bevredigende oplossing komt voor alle partijen. Ook ik irriteer me soms aan HlpDsK, danwel aan de manier waarop danwel aan de inhoud van zijn replies. Maar ik heb verder weinig met hem te maken dus ik erger me niet meer dan nodig en ga vrolijk verder :)

Het punt is hier dat je gewoon 2 partijen recht tegenover elkaar hebt staan, mensen die vinden dat HlpDsK moet veranderen en HlpDsK (en zijn "aanhangers" :P) die vinden dat er niets aan de hand is. Beide partijen hebben wel goede argumenten en tot een oplossing komen lijkt me erg lastig.

Als users nou inzien dat mod/adjes/whatever zijn puur vrijwillig is en dat afgezeken worden (vaak onterecht) niet echt bevordelijk is voor je instelling, dat er dan iets milder wordt gereageerd. Dat werkt misschien ook wel positief op het gedrag van de mods! :)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Laatst online: 09:28
Soms vond ik ook dat HlPDsK (als een) bot over kwam maar nu ik zijn kant van zijn verhaal heb gelezen in dit topic kijk ik nu met andere ogen naar hem. :)
In de positieve zin dus.

Ja zo zie je maar weer....MOD's zijn net mensen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Nu online

Killjoy

Klingon lawn products

Op vrijdag 07 december 2001 21:41 schreef The Legend het volgende:
Ik denk niet dat hier ooit een bevredigende oplossing komt voor alle partijen. Ook ik irriteer me soms aan HlpDsK, danwel aan de manier waarop danwel aan de inhoud van zijn replies.
Ben het met je eens. Ben van mening dat de manier van reageren van HlpDsK wel eens leidt tot irritatie. Hij wil wel eens wat kort en fel reageren op een opmerking van een ander en maakt af en toe opmerkingen die hij beter voor zichzelf had kunnen houden. Niet omdat ze nou zo enorm flamerig overkomen, maar er zijn mensen op dit forum die wachten op een mogelijkheid om hem af te branden.

Het 'rottige' in de situatie is dat HlpDsK op de een of andere wijze een soort GoT afgod is geworden :) Aan de ene kant best leuk; geeft tenslotte een stukje identiteit aan GoT. De vervelende kant ervan is echter dat het hebben van een afgod polariserend werkt op een bevolkingsgroep. er ontstaat een groep aanbidders, een groep haters en een breed middenkader waarin de menig verdeeld is tussen mild positief tot mild negatief.

Een oplossing wordt lastig. HlpDsK bannen of monddood maken? >:) Schiet je niets mee op. Dan krijg je van die discussies als 'weet je nog toen HlpDsK......' en 'in mijn tijd toen HlpDsK nog....' hij is nu eenmaal een instituut geworden.

Persoonlijk denk ik dat het van twee kanten moet komen. De tweakertjes zouden zich wat minder puberaal moeten gedragen en zich ook in moeten leven in HlpDsK's kant van de zaak. HlpDsK aan de andere kant zou misschien eens kunnen kijken of het niet beter is om even tot 10 te tellen, dan om zich uit z'n tent te laten lokken door een moedwillig geplaatste flame. Dan geeft hij namelijk zo'n mannetje (m/v) z'n zin.

Maarre, even een voorstel: zouden we die HlpDsK topics eens een tijdje kunnen laten rusten? Persoonlijk word ik er behoorlijk moe van. Ze eindigen onveranderlijk in een welles/nietes discussie. Dit topic is het eerste in tijden waarvan ik vind dat de reacties dusdanig genuanceerd zijn, dat een reactie zinvol is.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Laatst online: 15:25

The Legend

*Plop*

Op vrijdag 07 december 2001 22:43 schreef superwhimpy een verhaal...
Ik ben het helemaal met je eens! :)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stel voor:
Het laatste woord aan HlpDsk en daarna lekker sluiten en gezond weer op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet anders dan het bevestigen. Ik vind dat HlpDsk geen enkele nuttige en constructieve bijdragen levert aan GoT. En nee ik ga het niet beargumenteren want zoveel energie verdient hij niet. Ik wil niet flamen hiermee. Maar als persoon en mod heeft hij goed afgedaan bij mij. Tevens is het niet voor niets dat Femme en co ooit eens een draadje startten waar de beste heer op nr 1 meest irritante user prijkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 23:37 schreef MichaelJackson het volgende:
Ik kan niet anders dan het bevestigen. Ik vind dat HlpDsk geen enkele nuttige en constructieve bijdragen levert aan GoT. En nee ik ga het niet beargumenteren want zoveel energie verdient hij niet. Ik wil niet flamen hiermee. Maar als persoon en mod heeft hij goed afgedaan bij mij. Tevens is het niet voor niets dat Femme en co ooit eens een draadje startten waar de beste heer op nr 1 meest irritante user prijkte.
En dan schijnheilig schrijven "ik wil niet flamen hiermee" BAH :(

edit:

bah --> BAH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 07 december 2001 23:45 schreef Evolution het volgende:

[..]

En dan schijnheilig schrijven "ik wil niet flamen hiermee" bah :(
wijs mij de exacte flame aan dan? ik zei dat alleen maar om zelfs schijn of kulargumenten van indirect flamen te ondervangen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:32

BrZ

Enne, wat voor nuttige en constructieve bijdragen lever jij aan GoT? :+
(nee, GoT afzeiken is niet nuttig en constructief...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
MJ> Ik heb weinig posts gezien hier in LA die _zo_ totaal uit de lucht gegrepen waren als de jouwe net. Geen enkel argument, alleen het excuus dat je het hem niet gunt die argumenten te geven. Beetje zwak hoor, zo kun je iemand dus wel afkraken, maar op grond van wat?

't is hier in LA de gewoonte argumenten aan te voeren, aangezien naar niet-beargumenteerde meningen niet geluisterd wordt.

En daarbij: dit is misschien nog net geen flame, maar je bent ononderbouwd negatief over HlpDsK, dus 't is meer een troll.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Laatst online: 06-08 11:23
[JvS Mode (ik zit hier)][quote]
Ik kan niet anders dan het bevestigen. Ik vind dat HlpDsk geen enkele nuttige en constructieve bijdragen levert aan GoT. Waarom ga je in een thread waarin het nu al redelijk gaat en iedereen vrij goed met elkaar praat nu weer zo'n Troll neerzetten?

Dat heeft toch geen nut?
En nee ik ga het niet beargumenteren want zoveel energie verdient hij niet. Ik wil niet flamen hiermee. Maar als persoon en mod heeft hij goed afgedaan bij mij.
Prima, maar ga dat dan toch maar beargumenteren. Ik wil niet dat dit een 'hij is een eikel' thread wordt. Houdt je er dan gewoon buiten, want aan je ongezouten mening hebben we hier niets. Dat levert niets opbouwends op.
Tevens is het niet voor niets dat Femme en co ooit eens een draadje startten waar de beste heer op nr 1 meest irritante user prijkte.
Dat was toen, misschien. Als je zo blijft reageren zou ik me over jouw positie in zp'n toplijst maar niet ongerust maken.
[/JvS mode]

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 08:53
Waar gaat het eigenlijk over ?

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

HlpDsk:

1. ik denk dat hoge bomen met een reden veel wind vangen, het voorbeeld van Marco bakker/P kluivert werdt aangedragen. Deze mensen staan in het middelpunt van de samenleving en zijn gewoon een voorbeeld voor velen, iedereen kent ze en ziet ze. Ik zelf weet vanuit mijn beroep hoe het is om roomser te moeten zijn als de paus, als wij een fout maken staat het meteen op de voorpagina van de krant, dat is de prijs die je ervoor betaald, JIJ staat in het middenpunt van de GoT samenleving, daar heb je jezelf neergezet.
Ik denk dat je daar zelf voor gekozen hebt door je postgedrag/je annonimiteit/de aantal post die je maakt. Dit alles is je goede recht maar er zitten natuurlijk wel consequenties aan, en die kom je dan ook regelmatig tegen...
je geeft aan dat als je 30000 post maakt je een hogere boom bent en dus meer wind vangt terwijl je in verhouding het zelfde doet als een user die minder post.... logisch toch ???? als je een naam vaker ziet kan je er vaker aan irriteren... oplossing: post minder :)

2. Je zegt als Crew kan je minder uithalen.... ben ik het niet met je eens... ja er wordt meer op je gelet en nee jij hebt niet voor elke keer dat je een botte opmerking/flame gemaakt hebt een waarschuwing gekregen. Ik zeg niet dat als je een user was geweest je ondertussen gebanned was... dat weet ik niet, maar ik denk wel dat je in een aantal gevallen gemazzeld bent omdat je crew bent, want ja zoals je boven kon lezen ben ik van mening dat je te vaak te bot bent. Ik krijg het gevoel dat jij GoT als je eigen huiskamer ziet.

En ook ik heb een discussie met je gehad waar op een normale manier niet uit te komen was.. ook niet over ICQ.

Tot slot denk ik dat het feit dat dit topic uberhaupt bestaat en over jou gaat al veel zegt.... ik heb nog niet zo'n topic gezien over Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrene ,JvS (zo goed? :P ) of ga maar door... zegt mischien iets ?
Ik stoor me niet meer zo aan je want ik heb geen zin om me op een leuk forum als dit, me aan iemand (maakt niet uit wie) te storen, als iedereen zou dat een beetje minder doet (je snel storen) dan wordt het al een stuk makkelijker denk ik..

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je alles optelt is er het simpele feit dat voor elke user die mij niet goed vindt, er honderden zijn die dat wel vinden.

En da's goed genoeg voor mij. Er zijn in elke samenleving mensen die het er niet mee eens zijn. Daar kan ik me niet meer druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 15:50
Op zaterdag 08 december 2001 02:28 schreef -ProXy- het volgende:
Tot slot denk ik dat het feit dat dit topic uberhaupt bestaat en over jou gaat al veel zegt.... ik heb nog niet zo'n topic gezien over Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrene ,JvS (zo goed? :P ) of ga maar door... zegt mischien iets ?
Dat dit al het zoveelste topic over hetzelfde onderwerp met hetzelfde modje is zegt nog meer denk'k.
Ergens in een grijs verleden probeerde ik ook nog om hlpdsk'er wat minder bot te laten reageren.
Hij doet't nog altijd niet.. geef het dus aub op! Hij zit zo in elkaar, heeft het vertrouwen van de crew gekregen en sja, zolang hij niks extreems doet zal hij dat vertrouwen houden.

Dit topic geeft een aantal mensen nu misschien wel een goed gevoel, maar veranderen zal er toch niks en dat weet iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Op vrijdag 07 december 2001 04:58 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Dank, dank :)
Hij valt mij ook al een tijdje op en ik scoor hem dan ook met een dikke 9 op de schaal van xiphoid ;)

http://mrfloris.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op zaterdag 08 december 2001 03:29 schreef xiphoid het volgende:

[..]

Hij valt mij ook al een tijdje op en ik scoor hem dan ook met een dikke 9 op de schaal van xiphoid ;)
woeeeeii jij ook bedankt.

Oja credits gaan uit naar BrZ voor het providen van het filmpje :+ zo goed, BrZ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:32

BrZ

Op zaterdag 08 december 2001 03:29 schreef xiphoid het volgende:

[..]

grrr, ik wil "BrZ bedankt" in LuNaTiC's sig zien voor het leveren van het filmpje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:39

Tachyon

pop the glock

Op zaterdag 08 december 2001 02:44 schreef HlpDsK het volgende:
Er zijn in elke samenleving mensen die het er niet mee eens zijn.
Zo is het, zo is het altijd geweest en zo zal het nog wel een tijdje blijven... :)

In dit topic is al meerdere malen het spreekwoord "Hoge bomen vangen veel wind" genoemd. Ik wil er eentje toevoegen: "De beste stuurlui staan aan wal" ;) ;)

HlpDsk: laat je niet gek maken... ;)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over HlPdsK's icons.
Daar zit een plaatje tussen 'I *blok* my cat' en daarna een plaatje van een opgesloten kat ;( ik vind dit niet kunnen en ik haat daarom ook de makers van Bonzaikitten! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 08:57 schreef jasperonline het volgende:
Even over HlPdsK's icons.
Daar zit een plaatje tussen 'I *blok* my cat' en daarna een plaatje van een opgesloten kat ;( ik vind dit niet kunnen en ik haat daarom ook de makers van Bonzaikitten! ;(
Dat is omdat jij dan nog steeds niet weet dat die hele site een dikke hoax is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 08:59 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Dat is omdat jij dan nog steeds niet weet dat die hele site een dikke hoax is.
Flame :(
(Tenminste, dat vind ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 13:08
Op zaterdag 08 december 2001 09:08 schreef jasperonline het volgende:
(Tenminste, dat vind ik)
Het gaat hier ook helemaal niet om wat jij vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 09:08 schreef jasperonline het volgende:

[..]

(Tenminste, dat vind ik)
Kijk .. leg mij eens uit waarom dan? Ik noem gewoon een feit. Die bonsaikitten-site is een hoax. Het is niet waar. Waarom is dat in godshemelsnaam een flame als ik dat zeg?

Het is een hoax. Feit.
Jij weet het blijkbaar niet. Feit. Anders reageer je er niet zo op.

Hoezo flame :? :?
Als dat een flame is dan is 50% van wat er getypt wordt op internet een flame.

Daar kan ik echt niet bij hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk het wel ;)
Ondanks dat het een hoax is, vind ik de plaatjes al niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 09:22 schreef jasperonline het volgende:
Ik denk het wel ;)
Dat maakt mijn opmerking dat het een hoax is nog steeds geen flame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Op zaterdag 08 december 2001 09:22 schreef jasperonline het volgende:
Ik denk het wel ;)
Knulletje. Je bent 13 jaar. Krijg eerst eens inzicht in de wereld voordat je HlpDsK af gaat zeiken over dingen die je niet eens snapt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euh, 13? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we maar kappen, dit word een flamewar... denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 08 december 2001 09:24 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Dat maakt mijn opmerking dat het een hoax is nog steeds geen flame.
Inderdaad. Tegenwoordig wordt een feit opnoemen al een flame genoemd? Dat vind ik wel ERG overdreven en duidelijk wel zoeken naar dingen om over te zeuren...

Doe dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
code:
1
June 25 1988

Simpel rekenen levert mij 13 op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woeps, verkeerde geboortedatum ingevoerd :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 08 december 2001 09:41 schreef dennisdotcom het volgende:
code:
1
June 25 1988

Simpel rekenen levert mij 13 op :P
ICQ Profiel :?
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.