Toon posts:

Welke TV kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort voor max. 2500,= een grotere tv kopen.
Of ik nou breedbeeld of 4:3 moet kopen, daar ben ik niet helemaal uit. Ik ga binnen afzienbare tijd een DVD speler aanschaffen (ik kijk nu via m'n PC), dus breedbeeld is dan wel gewenst.

Bestaat er in de prijsklasse tot 2500 piek een breedbeeld tv die normale tv uitzendingen in 4:3 formaat weergeeft zonder vertekening ? Graag een merk/type.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Bijna alle normale gezonde breedbeeld tv's kunnen 4:3 uitzendingen weergeven in het orginele formaat (dan krijg je dus zwarte balken links en rechts), en zover ik weet ook uitgestrekt weergeven (volbeeld) waarbij alle punten dus gelijkmatig worden uitgerekt en niet alleen de hoeken veel en het midden weinig (erg lelijk bij camera pans). Daarnaast heb je dan nog smart-zoom e.d. welke het beeld meer vervormen. Check de specs voor dergelijke zoomfuncties.

Merken/typen ga ik je niet geven. Je doet er veel verstandiger aan zelf de winkels af te gaan, prijzen bekijken, typenummers opschrijven. Vervolgens op internet zoeken naar de preciese specificaties (of in zo'n uitgebreide folder met technische details). Dan ga je ze onderling vergelijken. Serieuze kandidaten die daaruit komen ga je in de winkel vergelijken op beeldkwaliteit (niet veel letten op ruis enzo, da's in de winkel namelijk verreweg van optimaal, maar kijk meer naar zwarte lijntjes e.d. op de beeldbuis, hebben oudere sony wega's wel eens last van), en daarnaast op gebruikersgemak. Voor dat laatste moet je de afstandsbediening vragen, in de meeste zaken moet dat gewoon kunnen, anders zit je in een verkeerde tent.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Kijk vooral zelf naar het beeldje en luister eventueel ook even naar het geluid (tenzij je het natuurlijk aansluit op je dolby/stereo setje). Ik ben zelf een grote fan van philips, voor ongeveer 2499 heb je tegenwoordig een leuke tv, kijk maar eens naar de 28PW8806, 100 Hz, 100% vlak, licht-sensoren om contrast en brightness automatisch in te stellen, teletext geheugen van 1200, is echt een heel leuk apparaatje. En sony zal lastig zijn in deze prijs klasse, zijn leuke beeldjes, maar het nadeel is wel dat ze vervorming hebben door hun brakke beeldbuis techniek (vloeibaar glas tegen een bol-beeldbuis, hoewel de fx65 al wel beter is dan de fx60). Verder is er nog panasonic en jvc, maar als ik er een moest kopen was het de philips.

LinuxFox, because penguins aren't even furry