Heb ik als bastard toch nog afentoe wel wat goeie ideeen
wat kost dit ding? kan nergens een prijs vinden of een Nederlandse importeurOp donderdag 20 december 2001 16:46 schreef pioneer5 het volgende:
Als het goed is krijg ik volgende week een Neo converter binnen. Ik heb hier een celly2 850 liggen en zal wel posten of ie werkt.
Volgens de powerleap site was de converter wel met succes getest op een Soyo Li-7000 (ergo: de barebone)
het zelfbouwen van een slot 1 naar socket370 is goed te doen, maar is het ook mogelijk om een s370 naar s370 te bouwen? Dan heb je dus iets nodig dat alle gaatjes in de socket vult en aan de bovenkant een nieuwe socket is, hoe kan ik dit bouwen?
He is dit niet wat voor al onze afstandbedienig probs,ik las het hier op tweakers bij de reviews.
Het dingetje kost maar 50 piek en schijnt zeer goed te werken:
http://www.gadgetdelivery.nl/prod.htm
en de review hier op tweakers
http://www.tweakers.net/reviews/265/
maar dan heb je weer zo'n los kassie rondslingeren terwijl de irda poort op de plaats zit waar bij een videorecorder ook de sensor zitOp vrijdag 21 december 2001 13:37 schreef mig_01 het volgende:
He is dit niet wat voor al onze afstandbedienig probs,ik las het hier op tweakers bij de reviews.
Misschien een beetje laat, maar zijn er nog van die systeempjes te koop?
Ik heb zojuist na anderhalve week m'n hard disk bracket die ontbrak ontvangen
Duur wel lang, maar uiteindelijk sturen ze je toch dingen na als je het mist
En er werkt een zeer aardige dame met wie ik hartelijk heb gelachen
Dan heb je vast en zeker met Ans gesproken
En dat natuurlijk wel met passieve koeling (daar ging het uiteindelijk omOp dinsdag 18 december 2001 11:46 schreef vanwegen het volgende:
Yes!!
Eindelijk draaitie zoals het moet.
Barebone, soyo LI-7000
CPU: Via mIII 800@600 (6x100 ipv 6x133) op full stress 30C
256 MB
Cool! dat de cyrix er gewoon in gaat (met de nieuwste bios oc)
Kep nu een superstil systeempje wat lekker staat te web/ftp/domein/dhcp/dns/mail/fax serveren
En toen was m'n signature weg :(
Superstil?Op zaterdag 22 december 2001 21:02 schreef vanwegen het volgende:
Kep nu een superstil systeempje wat lekker staat te web/ftp/domein/dhcp/dns/mail/fax serveren
wat heb je dan met die voeding gedaan. Die maakt best lawaai (of draait je fan op 7 volt ofzo?)
Ken de Shared Mem Grootte ook ergens ingesteld worden?
Zoja waardan?
Zoniet, dan niet
Zoja waardan?
Zoniet, dan niet
Alleen: DE GROETJES
nee.. zie het andere topic.Op dinsdag 25 december 2001 19:55 schreef GreeTz het volgende:
Ken de Shared Mem Grootte ook ergens ingesteld worden?
Zoja waardan?
Zoniet, dan niet
Toch weer tegen een nieuw probleempje aangelopen.....was ff op de pcdumpdag en heb daar een svideo kabeltje aangeschaft maar helaas krijg ik alleen maar zwart wit op mijn tv.
Het gekke is dat mijn composite tv-out prima werkt en dit terwijl ik toch had begrepen dat svideo betere kwaliteit was?
Iemand anders hetzelfde prob?
Het gekke is dat mijn composite tv-out prima werkt en dit terwijl ik toch had begrepen dat svideo betere kwaliteit was?
Iemand anders hetzelfde prob?
Dit is altijd zo, wanneer je TV geen svhs ondersteund. Dat lees je zelfs in de FAQ van video probs topic.
Alleen: DE GROETJES
Verwijderd
Bij mij was het probleem dat de case tegen de cpu cooler aanzat... Hij maakte aarde over de cooler... Even een stukje afgezaagd, toen deed ie het wel goed...\Op dinsdag 11 december 2001 08:26 schreef H3N het volgende:
Mijn barebone blijft crashen![]()
Bij het opstarten blijft het harddisklampje rood branden en alles freezed... Echt a-relaxed! Het is niet altijd trouwens, als hij eenmaal is opgestart blijft hij meestal wel draaien. Maar het gevoel dat je computer elk moment kan freezen als je ermee bezig bent is gewoon K-U-T.!
Ik heb ook al geprobeerd windows2000 erop te zetten maar onder de install kreeg ik een blauwe scherm error : IRQL NOT LESS... daarna opnieuw opgestart, install hervat, en ja hoor, hardisklampje blijft weer rood branden en freezen AARGH
Ik denk dat mijn ide poort niet lekker is. Ik ga vanmiddag proberen de harde schijf in de IDE2 te installeren, kijken wat hij daar doet. Anders is het mobo naar de kl#te denk ik. Harde schijf doet het verder prima in een andere pc namelijk.
Sorry had niet de faq gelezen, maar iig bedankt voor de reactie weet nu dus dat ik alleen met composite kan draaien.
Iemand nog interesse in een svideo kabeltje....
Iemand nog interesse in een svideo kabeltje....
Vandaag een barebone binnen gekregen....buiten de actie om.
Plant ik er een PIII733EB (133MHz) in en hij doet geen ene moer!!!
Ik zal eens ff die links naar dat kastje bekijken, wie weet vind ik nog iets!
Plant ik er een PIII733EB (133MHz) in en hij doet geen ene moer!!!
Ik zal eens ff die links naar dat kastje bekijken, wie weet vind ik nog iets!
Chuckie: Je gaat ons hopelijk toch niet vertellen dat je die via it-resell hebt hè.....
"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
It-resell heeft er nog 14 op voorraad volgens de productlijst. Vermoedelijk gaat de verkoop dus nog steeds door.Op donderdag 03 januari 2002 23:26 schreef Skef het volgende:
Chuckie: Je gaat ons hopelijk toch niet vertellen dat je die via it-resell hebt hè.....
Neej ik ben niet zelf naar IT-Resell geweest. Van de actie verwacht ik er minimaal nog 1! Ik heb dus ook al maand geleden betaald!
Met een powerleap gaat het dus wel lukken?? Waar kan ik die in Nederland halen?
Of welke moderne celeron die momenteel nog te koop is, kan er maximaal op?
Of welke moderne celeron die momenteel nog te koop is, kan er maximaal op?
www.powerleap.nl
ziet er slecht uit, veel dode links, maar het bedrijf dat erachter zit levert wel gewoon (Ascus bv in rotterdam, krijg je te zien als je voor vooruitbetalen op giro kiest)
ik heb de mijne vandaag binnen, maar heb hem bij nader inzien voor een andere pc gebruikt. De barebone draait nl met een 400 Mhz celeron erg lekker (ook DivX) en met mijn PCI TNT1 met Tvout al helemaal lekker (minder cpu belastend ofzo).
(ps. ik draai de powerleap met een celeron 850 @ 952 op een BM6 en ben erg tevreden)
ziet er slecht uit, veel dode links, maar het bedrijf dat erachter zit levert wel gewoon (Ascus bv in rotterdam, krijg je te zien als je voor vooruitbetalen op giro kiest)
ik heb de mijne vandaag binnen, maar heb hem bij nader inzien voor een andere pc gebruikt. De barebone draait nl met een 400 Mhz celeron erg lekker (ook DivX) en met mijn PCI TNT1 met Tvout al helemaal lekker (minder cpu belastend ofzo).
(ps. ik draai de powerleap met een celeron 850 @ 952 op een BM6 en ben erg tevreden)
Op zondag 06 januari 2002 00:16 schreef pioneer5 het volgende:
www.powerleap.nl
Maareh, zou je de converter+ celly2 850 toch nog even kunnen testen op de barebone?? Dan weten wij ook of het zin heeft eentje aan te schaffen! Alvast bedankt!Op donderdag 20 december 2001 16:46 schreef pioneer5 het volgende:
Als het goed is krijg ik volgende week een Neo converter binnen. Ik heb hier een celly2 850 liggen en zal wel posten of ie werkt.
Nog ff wat andere info:
met het prog "Speedfan" (te vinden via Google) kun je met het barebone mobo je procfan traploos regelen..... Ook met gebrui van de temp meting.... Dus: instellen ideale proc temp op 40 graden en zolang ie eronder kan blijven gaat de fan langzamer draaien...
met het prog "Speedfan" (te vinden via Google) kun je met het barebone mobo je procfan traploos regelen..... Ook met gebrui van de temp meting.... Dus: instellen ideale proc temp op 40 graden en zolang ie eronder kan blijven gaat de fan langzamer draaien...
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Als we die voeding nou stiller kregen was het nog mooier. 
In reactie op de vraag of ik de celly2 850 in de barebone kan testen: ik heb net de HD die ik gebruikte om de barebone te testen weer teruggegeven (geleend).
En heb voor mijzelf het projectje op de lange termijn geschoven. Een eigen test zit er op dit moment niet in, maar op de Powerleap website stond dat hij getest was met een Soyo li-7000 (de barebone).
In reactie op de vraag of ik de celly2 850 in de barebone kan testen: ik heb net de HD die ik gebruikte om de barebone te testen weer teruggegeven (geleend).
En heb voor mijzelf het projectje op de lange termijn geschoven. Een eigen test zit er op dit moment niet in, maar op de Powerleap website stond dat hij getest was met een Soyo li-7000 (de barebone).
jammer, maar begrijpelijk.Op zondag 06 januari 2002 13:47 schreef pioneer5 het volgende:
Mocht je het in de toekomst nog eens testen post het dan ajb even in dit topic.
Is het systeem trouwens snel genoeg om als digitale videorecorder te werken? Heb al wat met showshifter zitten kloten, lijkt me een makkelijk programma. Ik wil er een 20 gb harddisk inbouwen en een tvkaart, zou dit genoeg zijn voor een digitale videorecorder icm een celly 500 voor bij divx op 1/2 pal res?
Daar ben ik nu mee bezigOp zondag 06 januari 2002 13:47 schreef pioneer5 het volgende:
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
techposts scoren ?Op woensdag 12 december 2001 00:36 schreef dmind het volgende:
testje, sorry...
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Spyro laat ff weten als dat lukt, want die voedingsfan maakt echt ene takkeherrie zeg!
Weet iemand iets over een tweede fanaansluiting op het mobo? In de manual (PDF) lees ik op pagina 18 onderaan iets over de fan1 en fan2 aansluiting...... De fan1 heb ik, die zit bij de CPU. Maar fan2?
Binnen in de voeding zit btw een mooie aansluiting voor de voedingsfan, kun je zo een andere fan opprikken. Alleen heeft deze geen RPM control (derde pinnetje zoals de CPU fan). Bij mij gaat er deze week in ieder geval een stille fan in de voeding... I'll keep you informed....
Binnen in de voeding zit btw een mooie aansluiting voor de voedingsfan, kun je zo een andere fan opprikken. Alleen heeft deze geen RPM control (derde pinnetje zoals de CPU fan). Bij mij gaat er deze week in ieder geval een stille fan in de voeding... I'll keep you informed....
Ik sluit me helemaal bij Chuckie aan! Die voedingsfan moet de nek om worden gedraaid 
Ik denk zelf aan:
-stillere fan
-draaien op 7 volt (dus op 5 en 12, maar koelt dit genoeg?)
-draaien op 7 volt in combinatie met een kleine extra fan aan de zijkant (even figuurzagen
)
Ik denk zelf aan:
-stillere fan
-draaien op 7 volt (dus op 5 en 12, maar koelt dit genoeg?)
-draaien op 7 volt in combinatie met een kleine extra fan aan de zijkant (even figuurzagen
Ik zat zelf ook al te denken aan een extra 8cm fan, maar er is maar verrekte weinig plaats voor! Omdat ik geen floppy gebruik, zit ik eraan te denken om op die plaats een intake fan te plaatsen op 7 Volt. Jammer dat die fan van de voeding zo klein is! Liever ruil ik die om of bouw ik die voeding een beetje uit om er een 8cm fan in te plaatsen! Ik gaat nog wel wat modden en dan toon ik hier mijn resultaat wel! Zal nog wel even duren, maarja.
spyro heb net een delta 60MP gehaald... Moet erg stil zijn (Delta AFB-60MP a RPM of 4250, a CFM of 19.42, a Maximal Air Pressure (MAP) of 4.9, and a dB-A of 28)
Die kan met een beetje geluk net op de plek van de originele fan. Als dit nog te luid is gaat ie om 7 volt lopen.....
Spyro zit ook te denken om te gaan zagen en wel zo:
In ieder geval op F1 een fan (de delta) en als dit nog te warm is op F2 ook nog een fan. Input van lucht bij F2 en via een duct (stuk buis van plastic of karton) naar de intake van de voeding
Die kan met een beetje geluk net op de plek van de originele fan. Als dit nog te luid is gaat ie om 7 volt lopen.....
Spyro zit ook te denken om te gaan zagen en wel zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| /\ ____________________ ] ] voed ] ] ] ing ] ] ] ] ] ] ] ] ] /\ ] ] ]______] ] ]F1] ] ] \ \_] ] \__]F2 < ] ] ] ] ] ] ]___________________] |
In ieder geval op F1 een fan (de delta) en als dit nog te warm is op F2 ook nog een fan. Input van lucht bij F2 en via een duct (stuk buis van plastic of karton) naar de intake van de voeding
Ik zat aan iets anders te denken, maar weet totaal niet of dat gaat passen.
Alles dat aande kant van de fan zit verwijderen inclusief fan en voor dat gat ene 8cm fan plaatsen die op 5 volt draait!
Alles dat aande kant van de fan zit verwijderen inclusief fan en voor dat gat ene 8cm fan plaatsen die op 5 volt draait!
Ja, dat is in eerste instantie ook wat ik (ongeveer) van plan ben. Alleen wil ik eerst proberen het netjes te doen door gewoon de fan te vervangen. Als dat niet past, dan sloop ik dat rooster weg en hang ik de delta ervoor. Als dat nog niet koel is, dan komt dat fan-duct er met een ingang aan de zijkant...
Ben wel bang dat er ook nog redelijk wat herrie komt door de luchtstroom zelf door de voeding heen en het rooster aan de achterkant. Rooster aan de achterkant ga ik iig niet verwijderen! (ivm electriciteit die dan voor het aanraken ligt)
PS iemand info over een tweede fanaansluiting op het mobo???
Ben wel bang dat er ook nog redelijk wat herrie komt door de luchtstroom zelf door de voeding heen en het rooster aan de achterkant. Rooster aan de achterkant ga ik iig niet verwijderen! (ivm electriciteit die dan voor het aanraken ligt)
PS iemand info over een tweede fanaansluiting op het mobo???
Spyro, over je tekening: gaat dat wel passen ivm de cd-rom drive? Of heb jij geen 5.25" bay nodig?. Een externe intake is wel een goed idee, zal wel veel schelen in koelprestatie.
Ik zit nu op mijn werk en heb de barebone niet bij de hand, maar ik denk dat 8 cm fans niet gaan lukken - er is gewoon geen plaats voor, de barebone is te laag
Ik zit nu op mijn werk en heb de barebone niet bij de hand, maar ik denk dat 8 cm fans niet gaan lukken - er is gewoon geen plaats voor, de barebone is te laag
Het wordt wel krap ja....want ik heb idd die ruimte nodig voor mijn CD rom speler. Die moet nog iets naar achter ook om 'm stealth te maken.
Daarom het ik ook een 60mm fan gekocht...Eerst kijken of dit genoeg is....Met een beetje geluk kan ik m vanavond monteren en uitproberen, laat ik het ff weten....
Andere optie die ik nu bedenk: Fan aan de bovenkant van de kast:
Daarom het ik ook een 60mm fan gekocht...Eerst kijken of dit genoeg is....Met een beetje geluk kan ik m vanavond monteren en uitproberen, laat ik het ff weten....
Andere optie die ik nu bedenk: Fan aan de bovenkant van de kast:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| /\ ____________________ ] ] voed ] ] ] ing ] ] ] ] ] ] \/ ] ] ] /\ ] ] ]______] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ]___________________] |
Ik zat net even te kijken, in principe is er genoeg plek voor een 40 mm fan ofzo naar boven toe, maar dat is best veel gezaag. Misschien kan een grotere fan ook wel, maar dan moet je een hele dunne hebben.
Zou wel perfect zijn om de warmte naar boven af te voeren (heeft er iemand 40 mm fingerguards?
)
Even voor de beeldvorming webcam pics

(helemaal links zie je de originele fan, deze is 60mmx60mm en 15 mm diep)

(kan een voeding-techneut mij vertellen wat er het heetst wordt in een voeding, daar moet die fan dan boven)

(plek zat om in de hoogte een fan toe te voegen lijkt me zo)
ps. Spyro, Onder de voeding zit een plek voor een 2e fan connector, maar die zit er bij mij niet op. Geen idee of er wel stroom op staat.
Zou wel perfect zijn om de warmte naar boven af te voeren (heeft er iemand 40 mm fingerguards?
Even voor de beeldvorming webcam pics

(helemaal links zie je de originele fan, deze is 60mmx60mm en 15 mm diep)

(kan een voeding-techneut mij vertellen wat er het heetst wordt in een voeding, daar moet die fan dan boven)

(plek zat om in de hoogte een fan toe te voegen lijkt me zo)
ps. Spyro, Onder de voeding zit een plek voor een 2e fan connector, maar die zit er bij mij niet op. Geen idee of er wel stroom op staat.
Pioneer5: heb ff gecheckt voor een fan bovenop: dit kan wel een 60 mm worden, moet alleen wel dun zijn; 15 mm ofzow.Op maandag 07 januari 2002 18:45 schreef pioneer5 het volgende:
Die connector: heb deze nu ook ontdekt, naast de aansluiting voor de CPU fan zit er ook nog een. Beide zijn helaas niet werkzaam (geen resistors etc op weg naar deze aansluiting. Er staat dan ook geen stroom op......
Dat is erg jammer, maar je kan altijd ergens stroom aftappen door zelf een splitter om te bouwen. Is alleen wat minder netjes, bij sommige fans zit er een verloopstukje bij van 3 polig klein naar 4 polig groot (molex).
Gisteren ook ff bezig geweest!
Ik heb de kant van de 6cm fan volledig verwijderd. Op precies de goede plaatsen blijven gaatjes (waar schrooefjes in zaten) over. Via die gaatjes en de holle "balkje" waar de voeding mee zit vastgeschroefd op de onderplaat, is het mogelijk om i.c.m. ti-wraps (hoe schrijf je da?) een 8cm fan te monteren voor het gat dat gecreeerd is.
Deze fan heb ik op 5Volt lopen, waardoor deze fluisterstil geworden is. Wel is er nu een veel grotere luchtstroming door de voeding heen!
Ik heb de kant van de 6cm fan volledig verwijderd. Op precies de goede plaatsen blijven gaatjes (waar schrooefjes in zaten) over. Via die gaatjes en de holle "balkje" waar de voeding mee zit vastgeschroefd op de onderplaat, is het mogelijk om i.c.m. ti-wraps (hoe schrijf je da?) een 8cm fan te monteren voor het gat dat gecreeerd is.
Deze fan heb ik op 5Volt lopen, waardoor deze fluisterstil geworden is. Wel is er nu een veel grotere luchtstroming door de voeding heen!
ChUcKiE,
was jouw fan in de voeding ook op een connector aangesloten? Die kun je er gewoon afhalen en de voeding blijft werken (maw geen beveiliging)?
Ik wil m'n fan ook op 5 volt laten lopen en die 5 volt gewoon van een molex weghalen
was jouw fan in de voeding ook op een connector aangesloten? Die kun je er gewoon afhalen en de voeding blijft werken (maw geen beveiliging)?
Ik wil m'n fan ook op 5 volt laten lopen en die 5 volt gewoon van een molex weghalen
Zo werkt het ook ja...heb ik dus!
Jippie! Die van Spyro is ook stil.... Op dezelfde manier als chuckie: voedingfan vervangen door een stille (delta) en die op 5 volt laten lopen. Wel wat modden aan de voeding, maar mijn barebone hoor je nu niet meer.....
Ik moet de fannetjes nog bestellen/kopen, maar als het meezit moet het er zo uit gaan zien bij mij:
Reden: Er is gewoon géén airflow in die kast, en je hebt ook geen vrijheid om op het plaatje in de rechteronderhoek iets (in mijn geval de vrij warm wordende Seagate Barracuda IV) te koelen. Koeling van de HD is op zich niet nodig, maar wel zo verstandig lijkt me. M'n CPU staat nu te schommelen tussen de 40 en 46 graden met een enkel kloterig fannetje. Deze fan ga ik vervangen. Links van de CPU komt een fannetje. Grootte ben ik nog niet uit, moet ik even precies opmeten. Bij het AMR en PCI-slot probeer ik op de 1 of andere manier ook één (of twee) fannetje te zetten, indien noodzakelijk. En naar aanleiding van enkele suggesties hierboven zal ik ook een fan bovenin de voeding zetten. Op de plaats van de originele fan in de voeding zal een fan komen die de nodige "koeling" moet verzorgen naar m'n hard disk. De lucht die op dit moment uit de voeding richting de kast gaat is koel genoeg om dit te kunnen, dus met een extra fan bovenin de voeding moet dit een toch efficiente manier zijn om het geheel koeler te krijgen.
Ik moet nog even kijken hoe ik dat allemaal ga regelen, maar ik denk dat er wel een mooi knoppenpaneeltje in de 3.5" bay komt te hangen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| / \ (geen fan) _________________________ ] \ / ? ] ] ] ] \ / ] ] ] / \ ] ] ] ] ] ]_________] ] \ / ] ] ] ] ] ] ] < ] ] < ] ] ]_______________________] |
Reden: Er is gewoon géén airflow in die kast, en je hebt ook geen vrijheid om op het plaatje in de rechteronderhoek iets (in mijn geval de vrij warm wordende Seagate Barracuda IV) te koelen. Koeling van de HD is op zich niet nodig, maar wel zo verstandig lijkt me. M'n CPU staat nu te schommelen tussen de 40 en 46 graden met een enkel kloterig fannetje. Deze fan ga ik vervangen. Links van de CPU komt een fannetje. Grootte ben ik nog niet uit, moet ik even precies opmeten. Bij het AMR en PCI-slot probeer ik op de 1 of andere manier ook één (of twee) fannetje te zetten, indien noodzakelijk. En naar aanleiding van enkele suggesties hierboven zal ik ook een fan bovenin de voeding zetten. Op de plaats van de originele fan in de voeding zal een fan komen die de nodige "koeling" moet verzorgen naar m'n hard disk. De lucht die op dit moment uit de voeding richting de kast gaat is koel genoeg om dit te kunnen, dus met een extra fan bovenin de voeding moet dit een toch efficiente manier zijn om het geheel koeler te krijgen.
Ik moet nog even kijken hoe ik dat allemaal ga regelen, maar ik denk dat er wel een mooi knoppenpaneeltje in de 3.5" bay komt te hangen.
Spyro merkte vandeweek ook dat z'n HD erg warm wordt...En dat m'n CPU met dichte kast weinig lucht krijgt. Dus ga ik het zo doen:
P: Boven de proc maak ik een gat in m'n case. De Fan op de proc (werkt bij mij wel goed
) zuigt dan makkelijk koude lucht van buiten de case aan
F1: Voedingfan (vervangen door een delta op 7 volt) trekt lucht uit de kast door de voeding naar buiten
F2: Kleine Fan achter het plasic front die koude lucht van buiten langs de HD naar de voeding blaast.
Graag suggesties....
(BTW mijn kast zit wel stampvol omdat ik ook nog een DVD speler en een DVD decoder kaart erin heb zitten... Alleen de FDD heb ik eruit gelaten
)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| ------------------------------------------------------------ ____________________ ] ] voed ] ] ] ing ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ] ]__/\__] ] F1 ] ] _ ] ] / \ ] ] [ P ] ] ] \_/ ] ] ] ]_______________/\__] F2 ------------------------------------------------------------ |
P: Boven de proc maak ik een gat in m'n case. De Fan op de proc (werkt bij mij wel goed
F1: Voedingfan (vervangen door een delta op 7 volt) trekt lucht uit de kast door de voeding naar buiten
F2: Kleine Fan achter het plasic front die koude lucht van buiten langs de HD naar de voeding blaast.
Graag suggesties....
(BTW mijn kast zit wel stampvol omdat ik ook nog een DVD speler en een DVD decoder kaart erin heb zitten... Alleen de FDD heb ik eruit gelaten
Nog een andere vraag:
Bij het booten test mijn barebone 3* achter elkaar het geheugen (256MB PC100 Dane-Elec). Ik heb geen instelling in het BIOS gevonden. Toen ik er nog 128 MB PC100 No-name in had telde hij twee keer
Iemand een idee??
Bij het booten test mijn barebone 3* achter elkaar het geheugen (256MB PC100 Dane-Elec). Ik heb geen instelling in het BIOS gevonden. Toen ik er nog 128 MB PC100 No-name in had telde hij twee keer
Iemand een idee??
bij mij is het beeld vanaf 800*600 erg onstabiel en staat helemaal te shaken, op 640*480 geen probleem, waar kan dit aan liggen
Via een monitor of je tv-out?
tv-out gaat bij mij maar tot 800*600....
zou iemand misschien zijn bios instellingen van de IR kunnen posten want mijn IR wil nog steeds niet werken:(( Lirc ziet hem wel geeft geen foutmelding van dat die hem niet ziet maar als ik wil kijke of die ook iets ontvangt doet die niets ontvangt dus gewoon niets.
als ik met irassistant met de com port drivers probeer ontvangt die wel wat maar ontvangt die steeds dezelfde code
ik heb volgens mij allee bios varianten al een keer geprobeerd maar doet nog steeds niets eigenlijk
als ik met irassistant met de com port drivers probeer ontvangt die wel wat maar ontvangt die steeds dezelfde code
Good morning! And in case I don't see you: good afternoon, good evening and good night!
Via monitor, ik zie allemaal trillingen in het beeld, als ik de rechterkant van het scherm zie, lijkt het net de branding bij zeeOp donderdag 31 januari 2002 08:00 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
Via een monitor of je tv-out?
Ik heb ook al verschillende dingen met de ir-poort geprobeerd, maar je kunt beter een losse ir-ontvanger kopen, hiermee gaat het niet werkenOp donderdag 31 januari 2002 22:26 schreef Brous het volgende:
zou iemand misschien zijn bios instellingen van de IR kunnen posten want mijn IR wil nog steeds niet werken:(( Lirc ziet hem wel geeft geen foutmelding van dat die hem niet ziet maar als ik wil kijke of die ook iets ontvangt doet die niets ontvangt dus gewoon niets.
als ik met irassistant met de com port drivers probeer ontvangt die wel wat maar ontvangt die steeds dezelfde codeik heb volgens mij allee bios varianten al een keer geprobeerd maar doet nog steeds niets eigenlijk
Arjan:
Mijnen draait via de monitor prima; dus ik zou ff checken of het niet aan de monitor of aan de kabel ligt. Als het dat niet is dan is toch je videokaart gaar ben ik bang.... Heb je al de nieuwste intel drivers geprobeerd???
Brous:
Ik heb tot indentreure (mooi woord scrabble) geprobeerd die OB IR receiver aan de praat te krijgen...No go. Twee tips: een IRMAN (www.irman.com) koop je voor een paar tientjes. ff verder zoeken op internet en je kunt voor 20 euro ofzo wat vinden. Wel een kastje erbij, maargoed. Ik werk zelf met een marmitek mouse remote. Iets duurder, maar nu kan ik m'n barebone zonder muis en toetsenbord besturen....
Mijnen draait via de monitor prima; dus ik zou ff checken of het niet aan de monitor of aan de kabel ligt. Als het dat niet is dan is toch je videokaart gaar ben ik bang.... Heb je al de nieuwste intel drivers geprobeerd???
Brous:
Ik heb tot indentreure (mooi woord scrabble) geprobeerd die OB IR receiver aan de praat te krijgen...No go. Twee tips: een IRMAN (www.irman.com) koop je voor een paar tientjes. ff verder zoeken op internet en je kunt voor 20 euro ofzo wat vinden. Wel een kastje erbij, maargoed. Ik werk zelf met een marmitek mouse remote. Iets duurder, maar nu kan ik m'n barebone zonder muis en toetsenbord besturen....
Iemand????Op donderdag 24 januari 2002 08:02 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
Nog een andere vraag:
Iemand een idee??
Trouwens de Powerleap S370 adapter i.c.m. een PIII 733 EB 133MHz werkt!!!!
Kijk eens op www.powerleap.nl, daar is ie ook te bestellen voor €30.
Krijg je toch leuke preformance boost t.o.v. Celeron 400 die ik er eerst in had zitten!
Kijk eens op www.powerleap.nl, daar is ie ook te bestellen voor €30.
Krijg je toch leuke preformance boost t.o.v. Celeron 400 die ik er eerst in had zitten!
Wow!
Moet je daarvoor ook nog een BIOS update hebben?
Daarna een kwestie van die powerleap en de P3 erin en gaan?
Kan ik dan eindelijk m'n DIVX goed afspelen...
Neemt die powerleap niet teveel ruimte in? 't is al zo vol in die kast....
Moet je daarvoor ook nog een BIOS update hebben?
Daarna een kwestie van die powerleap en de P3 erin en gaan?
Kan ik dan eindelijk m'n DIVX goed afspelen...
Neemt die powerleap niet teveel ruimte in? 't is al zo vol in die kast....
Je krijgt er een speciale koeler bij (wel lawaaierig) die past er precie sop, zodat je zelfs indien nodig nog een floppy drive eboven kunt zetten!
Het is jumpers op powerleap goedzetten (66/100/133 MHz), inprikken en klaar!
Het is jumpers op powerleap goedzetten (66/100/133 MHz), inprikken en klaar!
Hoe zit het de FSB? Dacht dat het mobo alleen 66 aankan? Of kun je er ook een P3 op 100/133 op laten draaien?
voor die fan: kun je die niet op 5/7 volt laten lopen?
voor die fan: kun je die niet op 5/7 volt laten lopen?
De Powerleap bepaalde de frequentie, dus instelbaar tot 133MHz. Hoe het precies werkt wete ik niet....
Ventilator heb ik nog niet geprobeerd aan te passen!
Ventilator heb ik nog niet geprobeerd aan te passen!
maar... weet je dan wel op welke FSB jouw proc draait? Draait ie wel op 733? Kun je ff een screenshotje maken?
(zoveel vragen voordat ik al die euros neer ga leggen...)
(zoveel vragen voordat ik al die euros neer ga leggen...)
Bij Computer-land hebben ze deze http://www.msi.com.tw/products/slim_pc/spec/6218.htm
barebone te koop. Een amd-versie kost €249 helemaal kaal maar met voeding, mobo en kast....
is dat wat?
barebone te koop. Een amd-versie kost €249 helemaal kaal maar met voeding, mobo en kast....
is dat wat?
can you read my mind?
Voor mij niet:Op zaterdag 02 februari 2002 11:51 schreef cruncher het volgende:
Bij Computer-land hebben ze deze http://www.msi.com.tw/products/slim_pc/spec/6218.htm
is dat wat?
- alleen maar lage PCI kaarten (de standaard hoogte past er niet in)
- Geen tv-out
Voordelen:
- Incl DVD-rom
- onboard VGA, sound en ethernet
http://www.msi.com.tw/products/slim_pc/spec/6215.htm
Dan is deze aantrekkelijker...maar ook duurder helaas...
Dan is deze aantrekkelijker...maar ook duurder helaas...
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Deze heeft idd alles wat handig is voor een barebone...
Heb nu die soyo in place, maar ben toch niet helemaal tevreden. Vooral de tv-out is niet echt strak. Ben bang dat dat bij alle barebones met on-board video het geval is.
Heb nu die soyo in place, maar ben toch niet helemaal tevreden. Vooral de tv-out is niet echt strak. Ben bang dat dat bij alle barebones met on-board video het geval is.
Hmm heb hm van de week besteld...ik hoop hm vandaag ook binnen te krijgen...en ga er dan flink mee aan de slag.Op vrijdag 08 februari 2002 08:20 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
Deze heeft idd alles wat handig is voor een barebone...
Heb vandaag mn systeem ontvangen, win98se er op en de laatste drivers geinstalleerd en alles werkt perfect, heb mn tv-out op NTSC en dat draait ook als een zonnetje. Ik ga morgen de rest installeren, divx, mp3 en kijken of mn afstandbediening het gaat doen.
Hmm ik krijg nu mn geluid niet aan de gang onder win98se iemand een idee wat de "Intel 82801AA LPC Interface controler" doet? Geeft bij mij een uitroep teken. Maar ik denk dat daarom mn geluidskaart tijden het installeren een "Rundll32" foutmelding geeft in de module "STREAMCI.DLL". Weet iemand wat dit allemaal betekend? Ik heb met google niets kunnen vinden.
heb je al andere drivers geprobeerd te installerenOp woensdag 13 februari 2002 11:08 schreef Gutteguttegut het volgende:
Hmm ik krijg nu mn geluid niet aan de gang onder win98se iemand een idee wat de "Intel 82801AA LPC Interface controler" doet? Geeft bij mij een uitroep teken. Maar ik denk dat daarom mn geluidskaart tijden het installeren een "Rundll32" foutmelding geeft in de module "STREAMCI.DLL". Weet iemand wat dit allemaal betekend? Ik heb met google niets kunnen vinden.
Ja heb nu 3 versies geprobeerd maar alle 3 het zelfde probleem.Op woensdag 13 februari 2002 11:16 schreef Klovan het volgende:
[..]
heb je al andere drivers geprobeerd te installeren
Iemand een idee wat de "Intel 82801AA LPC Interface controler" doet?????
OK geluidsprobleem is opgelost maar die uitroepteken bij "Intel 82801AA LPC Interface controler" krijg ik niet weg, dus als iemand nog tips heeft.....Op woensdag 13 februari 2002 11:20 schreef Gutteguttegut het volgende:
[..]
Ja heb nu 3 versies geprobeerd maar alle 3 het zelfde probleem.
Iemand een idee wat de "Intel 82801AA LPC Interface controler" doet?????
de volgende keer kan je je vorige post ook welOp woensdag 13 februari 2002 15:35 schreef Gutteguttegut het volgende:
[..]
OK geluidsprobleem is opgelost maar die uitroepteken bij "Intel 82801AA LPC Interface controler" krijg ik niet weg, dus als iemand nog tips heeft.....

probeer is nieuwe Chipset drivers te downloaden, denk dat het daar aan ligt, hier is de link : hier dus :P
Heb je gelijk in maar ik dacht dat na en bepaalde tijd niet meer kon.Op woensdag 13 februari 2002 15:57 schreef Klovan het volgende:
[..]
de volgende keer kan je je vorige post ook wel [afbeelding] hoor
Ja die heb ik al geprobeerd (draait ie nu mee) en ook de vorige 3 versies maar dat maakt allemaal niets uit.probeer is nieuwe Chipset drivers te downloaden, denk dat het daar aan ligt, hier is de link : hier dus :P
Zal vanavond ff checken wat ik heb staan op die barebone. Zal ik ook laten weten in welke volgorde ik welke drivers heb geinstalleerd.
wat voor koeling gebruiken jullie en hoe koel krijg je hm dan?
Processor:
No name koeler (wel ball-bearing) met speed control via MOBO
Voeding:
Standaard FAN vervangen door een delta en deze draait op 5 volt
Voeding:
Dit is mijn systeempje:
celeron 500 @ 500 met intel PIII cooler.
Windows 98SE
Beetje creatief met decoupeerzaag

Windows 98SE

Verwijderd
Dat ziet erOp dinsdag 05 maart 2002 12:42 schreef Gutteguttegut het volgende:
Dit is mijn systeempje:
Windows 98SE
zijn ze nog te krijgen bij dat bedrijf?
Moet je ff hier kijken -> [topic=332295]Op dinsdag 05 maart 2002 14:20 schreef robgee het volgende:
[..]
Dat ziet eruit! ik zoek ook nog zo'n systeempje...
zijn ze nog te krijgen bij dat bedrijf?
En dan vooral bij de laatste paar paginas
Hoe heb jij die cooler op 5V gekregen?Op dinsdag 26 februari 2002 17:23 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
Processor:
Voeding:
Voor die fan tap ik van de molex af. Plus van de fan op rood (5V) en ground van de fan op de ground (zwart). Zo kun je ook 7 volt maken met geel (12 volt) en rood (5 volt)
Let op: altijd ff check check dubbelcheck dat je geen sluiting maakt! Als je dat doet heb je dikke kans dat je je mobo/HDD/CD sloopt!
Voor spyro ze mod van deze kast:
[topic=425091/1/25]
Let op: altijd ff check check dubbelcheck dat je geen sluiting maakt! Als je dat doet heb je dikke kans dat je je mobo/HDD/CD sloopt!
Voor spyro ze mod van deze kast:
[topic=425091/1/25]
OK..weet je ook hoeveel geluid het scheelt? en warmte?
Warmte: mijn voeding blijft koel genoegOp woensdag 06 maart 2002 14:28 schreef Gutteguttegut het volgende:
OK..weet je ook hoeveel geluid het scheelt? en warmte?
Geluid:
- Originele fan = straaljager
- Delta op 12 volt = ruis
- Delta of 5 volt = -
hmm..heb nu mn originele voeding cooler los en ga die ff op 5V zetten kijken wat het verschil is, hij maakte niet enorm veel geluid maar wel het meeste in de kast.
OK !!!..
Hij draait nu op 5V en ik hoor hm niet meer!!
Nu ff in de gaten houden hoe warm het wordt.
Hij draait nu op 5V en ik hoor hm niet meer!!
Nu ff in de gaten houden hoe warm het wordt.
edit:
sh*t had de edit knop kunnen gebruiken
sh*t had de edit knop kunnen gebruiken

Ik heb een heel vaag probleem met m'n barebone. De onboard realtek wordt automatisch herkend, maar na een aantal minuten werkt 'ie niet meer. Ik dacht eerst dat het aan m'n remote control software (RAdmin) lag, maar toen ik keyboard+muis aan 't ding had aangesloten en files aan het kopieren was, schee 'ie er mee uit. Ik heb de drivers vervangen, maar dit verhielp het probleem niet. Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt met de LI-7000 RealTek en W2K?
Probleem heb ik ook gehad... nooit aan de praat gekregen. Alle drivers geprobeerd. Hij werkt ff, maar dan kapt ie ermee. Met de volgende OS'en werkt het wel:
98 (SE)
ME
XP (PROF)
dus heb ik er maar XP opgekwakt
98 (SE)
ME
XP (PROF)
dus heb ik er maar XP opgekwakt
Ik heb Win98se draaien en dat werkt zonder problemen....lijkt me dus toch een win2k driver bugje... 
Misschien een keer oude drivers proberen?
Misschien een keer oude drivers proberen?
Verwijderd
Heb dit topic opegrakelt uit het diepe 
Heb namenlijk 1 vraagje en om daarom nou een nieuw topic voor te openen. Ik zoek voor mijn barebone een 60mm casefan. 1 eis Moet zeer stil zijn.
Hopenlijk kenen jullie nog goeie fans.
Heb namenlijk 1 vraagje en om daarom nou een nieuw topic voor te openen. Ik zoek voor mijn barebone een 60mm casefan. 1 eis Moet zeer stil zijn.
hmm, mijn mobo is net dood gegaan, de cooler die ik gebruikte was er mee gestopt 
thermal throtling nam de koeling over, en hij heeft nog dik 3 maanden met een p200 heatsink - fan gedraaid.
toen ik er achter kwam dat de koe WEL heeel erg langzaam ging, en dus dat de fan het niet meer deed heb ik hem gereboot, helaas waren toen de condensatoren als stuk, en widle het ding niet meer booten.
iemand ideen hoe ik hem weer kan fixen??
thermal throtling nam de koeling over, en hij heeft nog dik 3 maanden met een p200 heatsink - fan gedraaid.
toen ik er achter kwam dat de koe WEL heeel erg langzaam ging, en dus dat de fan het niet meer deed heb ik hem gereboot, helaas waren toen de condensatoren als stuk, en widle het ding niet meer booten.
iemand ideen hoe ik hem weer kan fixen??
openkat.nl al gezien?
Zo'n forum is er al ... op "Sudhian SMALL FORM FACTOR & QUIET PCS"pioneer5 schreef op 05 december 2001 @ 12:58:
Kan er geen forum op worden gezet?
Als je ervaring hebt met UBB install of een kant en klaar PHP forumpje moet dat toch best snel te regelen zijn?
Mogelijke topics
-faq
-documentatie (handboeken etc)
-hardware (detectie, drivers)
-software (divx player, mp3 player)
-casemodding (zwart spuiten, voeding stiller maken)
Papst is stilVerwijderd schreef op 03 January 2003 @ 13:14:
Heb dit topic opegrakelt uit het diepe
of een no name koeler en die laat je dan op 5 of 7 volt draaien ipv 12. Hoor je m ook niet meer.