Het grote barebone probs/info topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 663 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het andere draadje wordt nu wel erg groot dus in deze thread graag alleen tips/hints/drivers etc.
Tevens uiteraard alle problemen die je tegenkomt en hoe je ze oplost!!

Ok dan begin ik vast met twee vraagjes:

1)Welke drivers voor de sound hebben jullie gebruikt, degene die ik nu gebruik geven zeer slecht geluid onder win98se

2)Welke irda drivers gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pioneer5
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07-2021
Kan er geen forum op worden gezet?
Als je ervaring hebt met UBB install of een kant en klaar PHP forumpje moet dat toch best snel te regelen zijn?

Mogelijke topics
-faq
-documentatie (handboeken etc)
-hardware (detectie, drivers)
-software (divx player, mp3 player)
-casemodding (zwart spuiten, voeding stiller maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol! we kunnen ook een barebone ver-erings sekte opzetten! ik ben wel de geestelijk leider :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 14:26
Op woensdag 05 december 2001 11:26 schreef mig_01 het volgende:
1)Welke drivers voor de sound hebben jullie gebruikt, degene die ik nu gebruik geven zeer slecht geluid onder win98se
Gewoon de driver geinstalleerd die ik op de soyo site tegenkwam. Dit geeft naar mijn inzien goed geluid.

Ook lijkt het me 'handig' om hier te vermelden wat er allemaal in je barebone zat.
Ikzelf heb er 2 opgehaald, in de ene zat een slotcooler, en in de andere een slotcooler en AMR modem, hier ontbrak alleen de ide kabel (niet de UDMA66). In beide pc's ontbraken de cpu coolers.

Nog even terugkomen over welke cpu cooler je nodig hebt: Ik zie hier mensen coolers posten die wel laag zijn, maar 60 x 60 mm breed zijn. Deze passen dus niet!

Nog even over de video out: Ik heb het volgende probleem, als ik de output naar mn tv stuur heb ik onwijze zwarte balken links, rechts, boven en onder. Kies ik dan bij de display properties voor stretch to fit screen, dan stretcht 'ie 'm te erg, zodat aan alle kanten een gedeelte wegvalt, waardoor ik m'n startbalk al niet meer kan zien bijv. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pioneer5
Ik had gelezen dat die tv-out (Chrontel 7008 lees ik even van mijn exemplaar af) compatible is met TvTool 5. Daarmee heb je veel meer (weergave) mogelijkheden dan met de normale drivers.
http://www.tvtool.de/index_e.htm
Ik heb het nog nit zelf getest echter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 09:57

killercow

eth0

zal ik een forum opzetten? is geen probleem draaien we hem gewoon bij mij op de site,

www.pc-gamers.com en dan forum is goed plan?

ik heb ook zo'n pctje en ik heb nu eindelijk bijna alles aan de praat, maar heb ook de zelfde problemen met de irda en de soundcard.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok ga nog wel ff verder knoeien met die sound drivers dan.
Iemand al een antwoord op het infrarood gebeuren???Ik heb al een afstandbediening en wil graag me dvd's van afstand kunnen bedienen :)

Inhoud van mijn drie kastjes
Kast1)Beide ide kabels+amr modem , geen afdekplaatjes
Kast 2)Beide ide kabels, geen afdekplaatjes
Kast 3)Beide ide kabels,pcicooler en afdekplaatjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pioneer5
Je bedoelt dat IrDA niet gedetecteerd wordt?
had ik eerst ook, eerst even in BIOS aangeven dat je COM2 voor IrDA wilt gebruiken (je hebt de keuze: of COM2 is je IrDA, of COM2 is je tweede com poort achterop de pc, en dan staat IrDA dus uit :)).

Succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk dat zijn de tips...ga het vanavond meteen proberen :)
Nb.Wordt hij dan vervolgens automatisch gedecteerd door windows?? (win98se)
Zoniet kun je dan even doorgeven wat voor een type je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow

killercow

eth0

heb ondertussen de fora ff aangemaakt, zo goed? of blijven we lekker op got zitten?

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MIG_01,

Tering, ik zie dat je er 3 hebt...heb zelf ook al gebeld maar ja ik vis er naast. Maar ik wil je een goede prijs geven voor 1, ben nl. precies opzoek naar hetgene waar jij 3 van bezit...(Toppie voor jou BDW) Zie-->

[topic=340615/1/25]

Mail anders ff :P

Of is dit te veel OFF TOPIC??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pioneer5
thanks Killercow, dat zijn perfecte acties!
lijkt me dat een apart forum een stuk handiger is, kun je de onderwerpen ook beter indelen.
Misschien de FAQ en CaseMod subforums er nog bij?

enne (schaam schaam) ik heb me per ogeluk ingeschreven onder poineer5 ipv pioneer5 , |:( is dat te fixen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow

killercow

eth0

jah is goed moment, ik zal ff de dbase in duiken

maar uhm een faq? ik ha dat gewoon onderverdeel bij de rest van de fora anders krijg je weer een samenklontering van vragen

edit:

je naam is aangepast naar pioneer5
typos eruit gegooid

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dojo007 sorry maar andere 2 zijn al aan collega's beloofd anders had je er zeker een kunnen overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 05 december 2001 15:08 schreef mig_01 het volgende:
Dojo007 sorry maar andere 2 zijn al aan collega's beloofd anders had je er zeker een kunnen overnemen.
In ieder geval bedankt voor de reactie, mocht iemand anders er nog eentje weten....ik blijf hopen.

" Ooit hoop ik dan toch ook bij de SOYO GANG te horen "

:'(:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Goed dit topic......

Herhaal ik toch maar ff de vraag in het andere topic: heeft er al iemand een koeler die zo laag is dat je de FDD erboven kunt zetten?

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Ja dat had ik gelezen,

Maar ik vroeg me af of er al iemand zo'n ding heeft ingebouwd.......

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee heb zelf de coolermaster ingebouwd,die zijn idd een stuk hoger en je moet een klien stukje van je ffd bracket afzagen om de bracket er weer in te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow

killercow

eth0

ik heb gewoon een oude super socket 7 van een p233mxx afgerost en erin geplaatst, oke hij wordt warm maar boeiend, hij leeft nog steeds en heeft nu een uptime van 4 dagen

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Laatst online: 12-09 11:51
Op woensdag 05 december 2001 13:21 schreef BaSsDruM het volgende:

[..]

Gewoon de driver geinstalleerd die ik op de soyo site tegenkwam. Dit geeft naar mijn inzien goed geluid.

Ook lijkt het me 'handig' om hier te vermelden wat er allemaal in je barebone zat.
Ikzelf heb er 2 opgehaald, in de ene zat een slotcooler, en in de andere een slotcooler en AMR modem, hier ontbrak alleen de ide kabel (niet de UDMA66). In beide pc's ontbraken de cpu coolers.

Nog even terugkomen over welke cpu cooler je nodig hebt: Ik zie hier mensen coolers posten die wel laag zijn, maar 60 x 60 mm breed zijn. Deze passen dus niet!

Nog even over de video out: Ik heb het volgende probleem, als ik de output naar mn tv stuur heb ik onwijze zwarte balken links, rechts, boven en onder. Kies ik dan bij de display properties voor stretch to fit screen, dan stretcht 'ie 'm te erg, zodat aan alle kanten een gedeelte wegvalt, waardoor ik m'n startbalk al niet meer kan zien bijv. :?
Dit is normaal, bij een gewone tv valt ook 5 % van het beeld buiten het scherm. Niks raars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn tv-out heeft exact hetzelfde is idd normaal dus.
Heb gister eindelijk alles aan de praat gekregen ira werkt nu ook.
Ben erg te spreken over de tv-out in samenwerking met het afspelen van dvd ziet het er stukken beter uit als met mijn tv-out van de asus 7100 pro.
Laatste probleem waar ik mee zit is irassistant,elke button op mijn remote ziet hij als hetzelfde commando schijnt dat ik even verder moet proberen met mijn settings.
Vanavond maar weer verder.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaLaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01-2021
Zag dat de Iceberg IB-15 cooler precies is wat ik nodig heb... maar waar is die te koop?

DES is Rotterdam heeft em, maar is nu falliet ofso?

Wie kan me effe zeggen waar ik een goeie cooler koop, want ik heb dat ding nu nooit langer dan 20 seconden aan zonder cooler ( >> 70 graden!) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:08

Skef

Ik scheer.me

Je kan ook gewoon de floppy eruit halen...

Als hij in een netwerk hangt, deel je toch gewoon de flop van een ander sys, en dan kan je ook een flop gebruiken...

btw: who uses floppy's nowadays?

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 22:37
Op donderdag 06 december 2001 12:24 schreef Skef het volgende:
btw: who uses floppy's nowadays?
* Klovan toevallig :P, om de bios van dat beestje te update, met de oude bios bleef mijn CMOS niet op geslagen, dus de tijd ging elke keer weer naar 1999 ;( met de nieuwe bios heb ik daar geen last meer van.. :)

onder Windows XP draait het beestje lekker, en DVD & DivX willen lekker soepel afspelen op 800*640, geluid is ook mooi :D

alleen hoe krijg ik TV-out aan de praat, heb ik daar software voor nodig :? want onder XP zie ik nergens wat staan ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Op donderdag 06 december 2001 21:02 schreef Klovan het volgende:

[..]

onder Windows XP draait het beestje lekker, en DVD & DivX willen lekker soepel afspelen op 800*640, geluid is ook mooi :D
leuke resolutie 800*640 ;)

Gebruik je een celeron 500? Zo ja, is dat (dus) voldoende voor DVD en DivX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Op donderdag 06 december 2001 12:10 schreef ThaLaw het volgende:
Zag dat de Iceberg IB-15 cooler precies is wat ik nodig heb... maar waar is die te koop?

DES is Rotterdam heeft em, maar is nu falliet ofso?

Wie kan me effe zeggen waar ik een goeie cooler koop, want ik heb dat ding nu nooit langer dan 20 seconden aan zonder cooler ( >> 70 graden!) ;)
DES is niet failliet (onderdeel van moederorganisatie), maar draait al veel te lang verlies. Gaat sluiten/is gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
Op vrijdag 07 december 2001 09:48 schreef j-w het volgende:

[..]

leuke resolutie 800*640 ;-)

Gebruik je een celeron 500? Zo ja, is dat (dus) voldoende voor DVD en DivX?
800*600 bedoelde ik |:(

en het is idd een Celly 500 met 256MB SDram :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Ik heb wat problemen met m'n NIC:

Onder W98(SE) draait ie prima
Onder W2K Prof werkt het (zie de network neighbourhood, kan alle shares bekijken en browsen etc), totdat ik een grote set bestanden ga over sturen.... Loopt ie na een megabyte of 20 vast. De ene keer 10, soms 20 en dan weer 40....Dan ligt ook gelijk de netwerkverbinding eruit (De compu waarvandaan ik de bestanden stuur zegt: network is busy; haal ik ze op vanuit W2K dan zegt ie dat de host niet meer bestaat)

Ben nu XP Prof aan het installeren, maar wil eigenlijk liever W2K (ivm prestatie)
edit:
Er staat nu dus XP op en het werkt prima :), maar eigenlijk wil ik nog steeds W2K :(

Iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Op vrijdag 07 december 2001 11:23 schreef Klovan het volgende:

[..]

en het is idd een Celly 500 met 256MB SDram :D
en DVD en DivX gaan soepel? Ook 'zware' DivXen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op vrijdag 07 december 2001 15:48 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
[.....]
Iemand een idee??
De laatste realtek of de standaard win2k driver?

(bij mij viel de onboard helemaal uit, maar ik denk dat het alleen de rj45 connector is)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
Op vrijdag 07 december 2001 21:26 schreef j-w het volgende:

[..]

en DVD en DivX gaan soepel? Ook 'zware' DivXen?
* Klovan heeft ook DivXjes geprobeerd die best wel redelijk zwaar zijn, Pearl Harbor (2*700Mb) :9 en lichtere DivXjes kan je zelfs 1024*768 bekijken :+

en de DVD was Sensation >:)

Het besturingssysteem is Windows XP, dus waarschijnlijk onder 98SE zal die wel beter draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
Op vrijdag 07 december 2001 15:48 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
edit:
Er staat nu dus XP op en het werkt prima :), maar eigenlijk wil ik nog steeds W2K :(

Iemand een idee??
probeer deze driver is onder Win2K
ftp://152.104.125.40/lancard/drivers/8139/w2k-8139(397).zip :D :D

edit: en misschien de diagnose
ftp://152.104.125.40/lancard/drivers/8139/win2kdiag-8139(170).zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb problemen met mijn DVD speler in dit kastje. Althans meer met de decoder kaart.
Ik heb een Creative Encore 5x met een Dxr2 kaartje erin gedaan, leek me perfect. Een "standalone" dvd en divx speler. Divx-en gaan redelijk goed alleen DVD's krijg ik niet gerendered over het mpeg decoder kaartje. DVD's zijn niet af te spelen of heel erg schokkerig met freaky vervormd en verneukt beeld. Ik heb deze decoder kaart in meerdere pc's gehad (Zelfs in een p150) en dat liep allemaal als een zonnetje. Wel jammer dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er trouwens gewoon een pentium 1 cooler opgezet... Loopt volgens mij wel goed... Het is in ieder geval beter dan nix ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaLaw
Heb uiteindelijk coolertje kunnen vinden die past.

50x50x30, past net onder floppyrek. Coolermaster DP5-5F11.

http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/socket/map/dp5-5f11.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Op zaterdag 08 december 2001 01:17 schreef SCVNGR23 het volgende:
Ik heb problemen met mijn DVD speler in dit kastje. Althans meer met de decoder kaart.
Ik heb een Creative Encore 5x met een Dxr2 kaartje erin gedaan, leek me perfect. Een "standalone" dvd en divx speler. Divx-en gaan redelijk goed alleen DVD's krijg ik niet gerendered over het mpeg decoder kaartje. DVD's zijn niet af te spelen of heel erg schokkerig met freaky vervormd en verneukt beeld. Ik heb deze decoder kaart in meerdere pc's gehad (Zelfs in een p150) en dat liep allemaal als een zonnetje. Wel jammer dit
DMA?

Verschillende mensen in het andere topic hebben aangegeven dat DVD bij hen perfect loopt zelfs zonder Dxr2 kaartje. Kun je het eens zonder kaart proberen, dus direct via de TV-out?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de processor renderen gaat op zich goed maar het is een wereld van verschil wat betreft kleuren en scherpte t.o.v. het mpeg2 decoder kaartje (de dxr2).
Ik heb dan een dvd-tje onder powerdvd laten draaien en dat ging prima (al had ik soms wel het idee dat er een paar frames mistten maar niet dat het irritant werd).
Ik heb DMA aanstaan voor mijn DVD speler maar dat heeft hier nix mee te maken denk ik. Het lijkt meer een incompatibiliteit tussen de chipset van het moederboard/grafische kaart met de dxr2 decoder kaart. Al kan ik daar verder niets op internet over vinden.
Ik ga mijn DVD speler dus weer overgooien naar mijn "normale" pc :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

Ik heb 'm net ontvangen. Zat een koeler bij voor de CPU en een PCI-slot-koelgeval. Ik heb alleen geen HDD-bracket, dus ik bel even of ze er zoeentje op willen sturen. Ook de plaatjes die de CD-ROM en 3.5" afsluiten zitten er niet bij, maar dat is geen probleem. Die jat ik wel van m'n server :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaLaw
Infrarood werkt bij mij niet volges mij.

in me BIOS heb ik IrDa aangezet.
Dan komen er in windows wat devices bij en een icoontje in de tray

Als ik die op enabled zet en scan elke 2 seconden, dan vindtie bijvoorbeeld een GSM phone als ik me 6210 ervoorhoud. IR port doet het dus wel.

Maar als ik me afstandsbediening van bijv. me TV wil gebruiken, dan krijg ik het niet voor elkaar.

Ook de plugin van Winamp voor IR doet het niet...

iemand enig idee, het zal vast een instelling/driver/stukje software zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Op zaterdag 08 december 2001 00:01 schreef Klovan het volgende:

[..]

* Klovan heeft ook DivXjes geprobeerd die best wel redelijk zwaar zijn, Pearl Harbor (2*700Mb) :9 en lichtere DivXjes kan je zelfs 1024*768 bekijken :+

en de DVD was Sensation >:)

Het besturingssysteem is Windows XP, dus waarschijnlijk onder 98SE zal die wel beter draaien :)
Prima dus!
Heeft trouwens uberhaupt zin om DivXjes op 1024*768 te draaien. De resolutie van DVD is toch kleiner dan 800*600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:51
Ik heb die van mij omgeruild voor een met een HD-bracket. Gelijk maar even een modempje en de driver cd's erbij geritseld ;) Hij is al lekker zwart geworden en de fdd plek uitgezaagd voor de koeler. Die heb ik trouwens ook nog moeten modden :( Een coolermaster dp5-6h51 pastte niet door dat hefboompje voor de cpu en de 2 (weet ik veel hoe die dingen heten) naast de socket. Even de slijptol in de cooler gezet en nou past het >:) Alleen nog even wachten tot mijn celeron 533 dinsdag binnen komt. Had alleen wel gezien dat er een gaatje in 1 draad zit van het frontpanel naar de aansluiting, maar die kan ik wel vervangen met een normale ide-kabel waar ik dan een aantal draden afsnij. Als hij het dinsdag doet, post ik wel een paar pics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow

killercow

eth0

waren er nog plannen om die forums te gebruiken op mijn site? anders flikker ik ze er gewoon weer af hoor :)

anyway de indeling is volgens mij zo wel oke en tjah nu is het wachten op de gebruikers he :)

anyway de link is: http://www.pc-gamers.com

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens nog een probje

Mijn pc hangt wel eens. Alleen in het begin, als windows net is opgestart. Dan blijft het harddisk lampje rood branden en dan is alles gefreezed.
Er is geen touw aan vast te knopen, als hij eenmaal draait draait hij.. Soms moet ik 4 keer opnieuw booten.

Iemand een idee? Ik heb de harddisk overigens gewoon aan de zijkant gelegd (had geen bracket) misschien dat het daardoor komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
Op zondag 09 december 2001 13:47 schreef SCVNGR23 het volgende:
Ik heb trouwens nog een probje

Mijn pc hangt wel eens. Alleen in het begin, als windows net is opgestart. Dan blijft het harddisk lampje rood branden en dan is alles gefreezed.
Er is geen touw aan vast te knopen, als hij eenmaal draait draait hij.. Soms moet ik 4 keer opnieuw booten.

Iemand een idee? Ik heb de harddisk overigens gewoon aan de zijkant gelegd (had geen bracket) misschien dat het daardoor komt..
misschien wordt de CPU/HDD te warm, run is een programma'tje of kijk in de bios wat de TEMP is.

* Klovan denk dat dat het probleem is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Op zaterdag 08 december 2001 00:06 schreef Klovan het volgende:

[..]

probeer deze driver is onder Win2K
ftp://152.104.125.40/lancard/drivers/8139/w2k-8139(397).zip :D :D

edit: en misschien de diagnose
ftp://152.104.125.40/lancard/drivers/8139/win2kdiag-8139(170).zip
Die driver had ik al geprobeerd...... Die diagnose nog niet, maar nu heb ik WinXP draaien, en dat gaat goed....

Thanks toch wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
ConZito schreef in een ander topic [HCC / Inkoopactie] barebone cel500 fl.278,- en ik ga er antwoord op :D
Op zondag 09 december 2001 15:02 schreef ConZito het volgende:
Ik heb op zich wel intresse in zo'n ding, maar ik heb nog een paar bestwel belangrijke vraagjes.

Hoe zit het met driversupport voor Windows2000 ?
Hij vind volgens mij alles behalve de Geluidskaart, maar die is zo gevonden :D

Hoe zit het met de performance onder Windows2000 ?
de prestatie onder WinXP is goed, dus onder Win2K zal die ook wel goed draaien :9 en het mobo is niet brak, er zitten goede chipsets op, dus het zal wel mee vallen en de bak is stabiel 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Laatst online: 12-09 13:17
Ik ben bijna overtuigd om zo'n bak aan te schaffen :)

Nou jah 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]

misschien wordt de CPU/HDD te warm, run is een programma'tje of kijk in de bios wat de TEMP is.

* Klovan denk dat dat het probleem is
Denk het niet ... Het is alleen bij het opstarten... Verder kan ik uren alles met die pc doen ... CPU intensieve shit ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Man
  • Niet online
Ik heb er hier ook twee liggen, een is m'n nieuwe router (hangt cel500, 20gb 5400rpm maxtor + 128 mb geheugen in), superstabiel en lekker stil.
De tweede kast die ik heb heeft een brakke voeding geloof ik: Als ik hem aanzet met proc + geheugen erin, werkt hij een minuutje, het begint dan steeds meer naar verbrand plastic te ruiken, en stopt er vervolgens mee. Als ik vervolgens even de stroom verbreek, en weer aansluit, sie ik de ventilatoren even aanspringen en weer uit. De stekker een minuutje er vanaf, en hij werkt weer een minuutje.

De geur komt uit de voeding. Heb hem al even open gehad, en zie niets geks, geen zichtbare foute/schade. De ventilator die erin zit werkt perfect, daar ligt het ook niet aan.
Iemand enig idee of hier iets aan te doen is (herkenbaar probleem ?) Zo niet, bestel ik morgen even een nieuwe.
In deze bak hang ik een cel500, 256 mb geheugen, 30 gb IBM, dvd speler. Wordt een (hoe kan het ook anders) divx speler voor onder de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thalaw welke ir util gebruik je???
Als je gewoon standaard windows ir gebruikt kun je alleen "echte" ir devices gebruiken,wil je een afstandsbediening gaan gebruiken zul je toch echt een speciale util moeten installen.
Mocht je die zoeken roep dan maar ff dan post ik wel wat links voor je.
Welke driver voor de geluidskaart gebruiken jullie onder win2k??
Ben op de soyo site geweest en kan hem niet vinden (evt linkje?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaLaw
Op maandag 10 december 2001 08:55 schreef mig_01 het volgende:
Thalaw welke ir util gebruik je???
Als je gewoon standaard windows ir gebruikt kun je alleen "echte" ir devices gebruiken,wil je een afstandsbediening gaan gebruiken zul je toch echt een speciale util moeten installen.
Mocht je die zoeken roep dan maar ff dan post ik wel wat links voor je.
Ik gebruik inderdaad standaard ir drivers van windows98. Weet niet welke ik anders nog zou kunnen gebruiken, als ik IrDA in me BIOS aanzet, herkent hij dit automatisch.
Als tooltje heb ik vanalles geprobeerd. Me Nokia6210 en Palm worden perfect herkend door windows, maar al die tooltjes die zeggen codes van je afstandsbediening te kunnen lezen doen nix.
Moet ik andere device drivers gebruiken hiervoor, voordat windows ook ir van een afstandsbediening herkent :?

Als je die links wilt posten graag, misschien zit er wat tussen wat ik nog niet geprobeerd heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmoOo
  • Laatst online: 16-07 22:16

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

heeft er iemand terminal services werkend gekregen met de videodrivers van intel ?

zonder videodrivers werkt het zonder probleem maar met drivers geinstalleert kan terminal services (ook citrix) niet werken, BSOD :(

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf irassistant gebruikt http://www.irassistant.com
maar je moet wel ff het volgende doen:

Information about configuring IrDa in Windows 98
The built-in IR hardware must be disabled in order to re-enable the Windows 95 "Generic IR" support. This must be done that Windows 98 would see the IR port as a serial port and assign a COM port which can be used with IRassistant.

Make two changes to MSPORTS.INF file:
.
[Std]
;Add the following line to support the IR port
%*PNP0510.DeviceDesc% = ComPort, *PNP0510 ; Generic IR device/Comm Port
.
[Strings]
;Add the following line to provide a device description for PNP0510
*PNP0510.DeviceDesc = "Generic Ir Serial Port"

Go into device manager and remove the devices associated with the original Windows 98 configuration:

- IrDa Network Adapter
- Virtual COM/PRT ports
- Infrared device

Reboot your PC and Windows 98 should now install a 'Generic Ir Serial Port' and assign a true COM port

Met deze config krijg ik het wel voor elkaar om de afstandsbediening te gebruiken heb alleen zelf nog het probleem dat hij elke button op de remote als hetzelfde ziet.
Volgens de site moet ik de settings van de driver aanpassen maar dat is tot op heden bij mij nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Op maandag 10 december 2001 14:19 schreef cosmoOo het volgende:
heeft er iemand terminal services werkend gekregen met de videodrivers van intel ?

zonder videodrivers werkt het zonder probleem maar met drivers geinstalleert kan terminal services (ook citrix) niet werken, BSOD :(
Spyro weet niet precies wat terminal services is, maar gebruikt zelf PcAnywhere, en dat werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaLaw
Op maandag 10 december 2001 14:20 schreef mig_01 het volgende:
Information about configuring IrDa in Windows 98
The built-in IR hardware must be disabled in order to re-enable the Windows 95 "Generic IR" support. This must be done that Windows 98 would see the IR port as a serial port and assign a COM port which can be used with IRassistant.

Make two changes to MSPORTS.INF file:
.
[Std]
;Add the following line to support the IR port
%*PNP0510.DeviceDesc% = ComPort, *PNP0510 ; Generic IR device/Comm Port
.
[Strings]
;Add the following line to provide a device description for PNP0510
*PNP0510.DeviceDesc = "Generic Ir Serial Port"

Go into device manager and remove the devices associated with the original Windows 98 configuration:

- IrDa Network Adapter
- Virtual COM/PRT ports
- Infrared device

Reboot your PC and Windows 98 should now install a 'Generic Ir Serial Port' and assign a true COM port
Ik heb geeneens een msports.inf file.

Ik heb dus dit er maar in gepaste en die file in windows\system gegooid, alles weggehaald uit de devicemanager en gereboot, maar nix hoor... er kwam nix tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaLaw
Heb die msports.inf inmiddels gevonden,

stond uiteraard in WINDOWS\INF... wistik wel |:(

Magoed... gedaan zoals je zei, maar hij herkent mooi meteen weer een virtual com en lpt port... zoals het eerst ook stond... en IRAssistant niet werken...

oftewel... help :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmoOo
  • Laatst online: 16-07 22:16

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Spyro weet niet precies wat terminal services is, maar gebruikt zelf PcAnywhere, en dat werkt prima
het voordeel van terminal services is dat je gewone beeld gewoon blijft bestaan (bij mij winamp playlist op tv) en je toch kan werken op de pc. er kunnen dus ook meerdere users tegelijk van een computer gebruik maken.
terminal services zit std in win2k server.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaLaw
heb het nu voor elkaar dat er alleen een generic ir serial port staat.

IRAssistant opgestart, maar nog steeds nix.
Heb het idee dat ik steeds verder kom, maar moet waarschijnlijk nog wat instellen...

Kun je jouw exacte BIOS Settings eens geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn barebone blijft crashen :(

Bij het opstarten blijft het harddisklampje rood branden en alles freezed... Echt a-relaxed! Het is niet altijd trouwens, als hij eenmaal is opgestart blijft hij meestal wel draaien. Maar het gevoel dat je computer elk moment kan freezen als je ermee bezig bent is gewoon K-U-T.!
Ik heb ook al geprobeerd windows2000 erop te zetten maar onder de install kreeg ik een blauwe scherm error : IRQL NOT LESS... daarna opnieuw opgestart, install hervat, en ja hoor, hardisklampje blijft weer rood branden en freezen AARGH
Ik denk dat mijn ide poort niet lekker is. Ik ga vanmiddag proberen de harde schijf in de IDE2 te installeren, kijken wat hij daar doet. Anders is het mobo naar de kl#te denk ik. Harde schijf doet het verder prima in een andere pc namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Volgens jullie is het dus mogelijk om met de IrDa poort een standaard tv-ir te gebruiken?
Heeft iemand een linkje waar ik daar meer over kan vinden?, of zijn er ook speciale IrDa afstandsbedieningen?
zo ja waar kan ik die krijgen. Zit er trouwens over te denken om bij de Lidl een draadloze gamepad te kopen en die te gebruiken als afstandsbediening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ook nog een mooi kastje :)

http://www.bookpc.be/

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
Op dinsdag 11 december 2001 10:39 schreef tomsworld het volgende:
Ook nog een mooi kastje :)

http://www.bookpc.be/
Dat is zeker een mooi kastje :9~ en de prijs is op zich ook redelijk voor wat je er voor krijgt. Maar ik ben ook wel blij met mijn barebonetje hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:16

ChUcKiE

Dus........

Even een vraagje over de CPU...

Ik heb hiero nog een PIII 733EB (133MHz) liggen! Heeft het nu veel zin die erin te zetten? Werkt het uberhaupt? Zoja, dan zal die wel op 100MHz gaan werken, dus wordt ie een stuk langzamer! Maar blijft het zinvol, of moet ik voor een celeron 500 gaan?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
voor alleen divx dvd en mp3 is celeron 500 genoeg, voor zware apps of als zware server kan meer handig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

testje, sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Niet online

j-w

Op dinsdag 11 december 2001 12:01 schreef ChUcKiE het volgende:
Ik heb hiero nog een PIII 733EB (133MHz) liggen! Heeft het nu veel zin die erin te zetten? Werkt het uberhaupt? Zoja, dan zal die wel op 100MHz gaan werken, dus wordt ie een stuk langzamer! Maar blijft het zinvol, of moet ik voor een celeron 500 gaan?
Ik zou zeggen: probeer het!
En post je resultaat en ervaringen hier!
(Volgens mij kan de 810 chipset ook op 133MHz, al wordt dat officieel misschien niet ondersteund. Maar ik dacht wel dat er een 1/4 PCI divider was.)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op dinsdag 11 december 2001 20:02 schreef arjandijk het volgende:
voor alleen divx dvd en mp3 is celeron 500 genoeg, voor zware apps of als zware server kan meer handig zijn
Doh..

Ik heb er voor de gein een 20GB 7200 ingehangen en 256MB erin en dan win2kServer erop.. AD/DNS, SQL2000(eval) + RIS, om mee te spelen, en dat trekt-ie prima voor 6 clients :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Spyro_the_Dragon
Op dinsdag 11 december 2001 20:02 schreef arjandijk het volgende:
Wat gebruiken jullie voor DIVX? Heb Win98 en WinXP erop, maar zowel the Playa als de std Media Player geven een schokkerig beeld.

Iemand suggesties??

• Klovan
Op donderdag 13 december 2001 11:49 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:

[..]

Wat gebruiken jullie voor DIVX? Heb Win98 en WinXP erop, maar zowel the Playa als de std Media Player geven een schokkerig beeld.

Iemand suggesties??
welke reso draai je, probeer is 800*600 :D

* Klovan heeft het onder XP geprobeerd met mplayer2 en wmplayer, beide draaide goed.

Had wel eerst de 3-codec erop gezet en daarna de 4, misschien dat dat nog uitmaakt :?

• Spyro_the_Dragon
Spyro draait 800*600.....

Met DIVX OS draait ie prima, maar daar mis ik weer wat functionaliteit...

Verwijderd

BookPC ? Deja vu :)

http://www.ecs.com.tw/products/bookpc2.htm

Verder zijn AOpen, Gigabyte, MSI en PCChips ook actief met de barebones/bookpc's (en Asus, Shuttle)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand de TV-OUT werkend gekregen (dus met kleur?) onder Linux??

Ziet er naar uit dat de intel drivers voor de 810 chipset dit niet ondersteunen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pioneer5
Iemand een celeron2 / pentium 3 erin getest?
(vraag me af hoeveel tweakers nu zo een ding hebben, waarschijnlijk is het wachten met dit soort vragen - en de vraag over bijv tvout onder linux - totdat de inkoopactie is voltooid :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zijn de barebone's al lang uitverkocht en vindt iedereen het wel best en is lekker met hun perfect draaiende barebone aan het rommelen.

Nou ik niet dus... Crashen, kaarten die niet werken, geen geschikte drivers voor linux (dat ik maar ben gaan draaien omdat de barebone blijft crashen onder win98 en win2k (volgens mij een IRQ probleem)

Hoe krijg ik eigenlijk de Netwerk en Videokaart alle twee van hetzelfde IRQ af (irq 11)... Ik heb 2 vrije IRQ's maar die ik krijg de netwerkaart enz er niet op. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
Op zaterdag 15 december 2001 12:30 schreef pioneer5 het volgende:
Iemand een celeron2 / pentium 3 erin getest?
(vraag me af hoeveel tweakers nu zo een ding hebben, waarschijnlijk is het wachten met dit soort vragen - en de vraag over bijv tvout onder linux - totdat de inkoopactie is voltooid :()
Ik heb er een celeron 900 in gehad, maar dat werkte niet :( Nu zit er een celeron 533 in en dat werkt goed. Ben een beetje aan het klooien geweest met irassistant en dat werkte wel aardig, maar ik kan nu geen toetsen meer programmeren op een of andere vage manier. De TV-out doet het goed en de line out is ook wel redelijk. Ik heb er een DXR3 kaart inzitten voor de dvd's omdat daar een goede TV-out opzit en een optische uitgang voor naar mijn DD-versterker. Wat ik wel irritant vind is dat hij niet opstart als er geen toetsenbord aanhangt. Nu draait hij met VNC, zodat ik hem vanaf mijn "hoofd-pc" kan bedienen, maar het uiteindelijke doel is om alles met de afstandbediening te regelen. Ik ga nu even NFS porsche 2000 installeren om te kijken of dat een beetje draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pioneer5
Ok, ik heb er zelf ook maar een Celeron 850 in gehangen (omdat iemand zei dat tm 8.5 multiplier wel zou moeten gaan - zie inkoop topic). Maar dit werkt dus ook niet :-(.
Ik krijg hetzelfde resultaat als in andere mobo's die geen FC-PPGA cpu's ondersteunen (geen boot dus). :(

Wat de afstandsbediening betreft heb ik nog geen hands on ervaring, maar heb al wel veel research gedaan en veel mensen hebben problemen met het ontvangen van standaard afstandsbedieningen op een IrDA receiver zoals in die barebone. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben er hier eentje een intel celeron II 566@850 ingehangen en dat was geen probleem, geen crash of niks, voeding kon het aan, met heel veel expansions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pioneer5
met heel veel expansions
verklaar je nader? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik wel irritant vind is dat hij niet opstart als er geen toetsenbord aanhangt
Kan je gewoon in je bios uitzetten. Halt on->Everything but keyboard klaar

Doet die DXr3 kaart het een beetje lekker dan? Ik kreeg de DXr2 niet aan de praat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
Op zaterdag 15 december 2001 13:10 schreef SCVNGR23 het volgende:
Nou ik niet dus... Crashen, kaarten die niet werken, geen geschikte drivers voor linux (dat ik maar ben gaan draaien omdat de barebone blijft crashen onder win98 en win2k (volgens mij een IRQ probleem)
geen drivers voor linux :?, ik draaide zonder problemen RH7.2, welke distro heb je en welke drivers zoek je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TV Out werkt niet onder Linux .. althans .. zwart wit. Voor de rest geen probleem hoor. Audiokaartje wordt automatisch herkend bijvoorbeeld. (onder Suse 7.3) De Intel810 chipset overigens ook.

Overigens nog een vraagje. Zou defect geheugen ervoor kunnen zorgen dat mijn barebone wel eens crashed?
Het is ook heel vreemd. Als ik hem een nacht uit heb gehad, dan moet ik em s'ochtends 3 keer opnieuw opstarten voordat hij blijft draaien. Zoals ik al eerder beschreef, alles freezed zeg maar. Ook onder Linux. (Heb nu win98, win2k en Linux erop draaien). Ik heb nu ander geheugen erin en hij is nog neit gecrashed. Maar hij is nog geen nacht uitgeweest...
Het kan ook een IRQ probleem zijn. Netwerkkaartje en VGA kaart zitten alle2 op dezelfde IRQ, en ik krijg het niet aangepast :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel veel expansions bedoel ik mee, dat de voeding ook nog een geforce 2 MX PCI en een 7200 RPM trekt tesamen met die celeron 100% stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2024

GreeTz

took the red pill

* GreeTz heeft het c't nr 12 dit jaar volledig doorgelezen en daar staat redelijk uitgebreid in hoe je IR onder win98 werkende moet krijgen.

Bij mijn weten moet je winLIRC (server) gebruiken om de van compoort afgevangen signalen door te linken via winsock naar TCP/IP op poort 8765. Zo kunnen andere applicaties als Girder ( http://www.girder.nl ) of IRAssistant ( http://www.irassistant.com ) de signalen via een WinLIRC plugin ontvangen. Zo kun je windows met je eigen aftandsbediening besturen.

Zelf heb ik het nog niet werkende, omdat ik nog even zit te klooien met het eerder genoemde probleem van de std windows drivers. (deze gaan std op com 4 zitten en das niet de bedoeling).

Werkt IRda ook op winXP ? ik d8 gister van niet maar toen had ik com2 in de bios uitgezet |:( Ik zou graag willen weten of XP het ook doet, om niet pas na een installatie 8ter te komen dat dit niet zo is. (mijn schijf is maar 1.2 gb dus verloopt de installatie niet altijd even soepel :))

Alleen:           DE GROETJES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreeTz

GreeTz

took the red pill

Ben op dit moment ook bezig met een reset schakeling, ik houd jullie op de hoogte met de vorderingen hiervan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaLaw
Op maandag 17 december 2001 17:11 schreef GreeTz het volgende:
Ben op dit moment ook bezig met een reset schakeling, ik houd jullie op de hoogte met de vorderingen hiervan :D
Hij reset toch gewoon? ;)

knopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
Op zaterdag 15 december 2001 23:48 schreef H3N het volgende:

[..]

Kan je gewoon in je bios uitzetten. Halt on->Everything but keyboard klaar

Doet die DXr3 kaart het een beetje lekker dan? Ik kreeg de DXr2 niet aan de praat :(
Duik ik de bios weer een keer in ;) Die DXR3 doet het perfect, geeft toch net iets mooier beeld dan de onboard tv-out. Ik heb nog wel een vaag geheugenprobleempje: ik heb 2 * 256 MB BokkieWokkie geheugen, maar hij ziet elk reepje maar als 128 MB, dus als ik ze er allebei inprik, heb ik totaal 256 MB ipv 512 MB. Het is singlesided geheugen, maar volgens de manual kan dat er gewoon in. Hij geeft trouwens zowel bij het opstarten als in windows aan dat er maar 256 ipv 512 inzit. Vaag :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proggy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Op maandag 17 december 2001 21:00 schreef kleinelievewolff het volgende:

[..]

Duik ik de bios weer een keer in ;) Die DXR3 doet het perfect, geeft toch net iets mooier beeld dan de onboard tv-out. Ik heb nog wel een vaag geheugenprobleempje: ik heb 2 * 256 MB BokkieWokkie geheugen, maar hij ziet elk reepje maar als 128 MB, dus als ik ze er allebei inprik, heb ik totaal 256 MB ipv 512 MB. Het is singlesided geheugen, maar volgens de manual kan dat er gewoon in. Hij geeft trouwens zowel bij het opstarten als in windows aan dat er maar 256 ipv 512 inzit. Vaag :?
Nee da's niet vaag, je hebt er 2 * SINGLE SIDED 256 mb ingedaan en de intel 810 chipset kan per zijde max 128 mb aan dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreeTz

GreeTz

took the red pill

hmmz wanneer ik met diverse afstandsbedieningen IRAssistand een macro probeer te leren, bijv. volume + en - zegt ie bij verschillende knopjes dat deze code al onder de vorige ontvangen is. Hij ziet dus geen verschil in signaal. Iemand een id?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
Op maandag 17 december 2001 22:07 schreef GreeTz het volgende:
hmmz wanneer ik met diverse afstandsbedieningen IRAssistand een macro probeer te leren, bijv. volume + en - zegt ie bij verschillende knopjes dat deze code al onder de vorige ontvangen is. Hij ziet dus geen verschil in signaal. Iemand een id?
Dan verstuurd je AB eerst een soort testsignaal. Moet je ergens bij de settings instellen dat hij het eerste signaal negeert (of de eerste 2 signalen als het nog niet werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11-2024

vanwegen

-:|:-

Yes!!

Eindelijk draaitie zoals het moet.

Barebone, soyo LI-7000
CPU: Via mIII 800@600 (6x100 ipv 6x133) op full stress 30C
256 MB

Cool! dat de cyrix er gewoon in gaat (met de nieuwste bios oc)

En toen was m'n signature weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreeTz

GreeTz

took the red pill

Op maandag 17 december 2001 23:14 schreef kleinelievewolff het volgende:

[..]

Dan verstuurd je AB eerst een soort testsignaal. Moet je ergens bij de settings instellen dat hij het eerste signaal negeert (of de eerste 2 signalen als het nog niet werkt)
Ja, alleen wanneer ik de 1e 5 samples oversla doet ie dit nog. Ik zie alleen maar DBDBDBDB xheel veel voorbij komen.

Dit met diverse afstandsbedieningen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dudes, een probleempje waar ik hiero mee worstel is dat het beeld bij tvout (op 800x600x24bit) veel te veel naar rechts staat. Zelfs als ik via de display settings het beeld helemaal naar links zet staat hij nog wat te ver naar rechts. Bovendien "vergeet" de driver die instellingen na iedere reboot of resolutie verandering... ook wel naar.
Ik gebruik de laatste drivers van intel's site (gedownload op 8 dec 2001), en de een na laatsten hadden dit probleem bij mij ook... Oh ja, mijn geforce2mx heeft dit niet, dus ligt niet aan video of tv lijkt me.

Weet iemand dit te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreeTz

GreeTz

took the red pill

Op woensdag 05 december 2001 13:35 schreef pioneer5 het volgende:
Ik had gelezen dat die tv-out (Chrontel 7008 lees ik even van mijn exemplaar af) compatible is met TvTool 5. Daarmee heb je veel meer (weergave) mogelijkheden dan met de normale drivers.
http://www.tvtool.de/index_e.htm
Ik heb het nog nit zelf getest echter...
Misschien een id om deze te proberen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Op dinsdag 18 december 2001 11:46 schreef vanwegen het volgende:
Yes!!

Eindelijk draaitie zoals het moet.

Barebone, soyo LI-7000
CPU: Via mIII 800@600 (6x100 ipv 6x133) op full stress 30C
256 MB

Cool! dat de cyrix er gewoon in gaat (met de nieuwste bios oc)
Beetje jammer van zo'n leuk systeempje om er zo'n processor in te bouwen en m dan ook nog onder te klokken

• arjandijk162
Als ik het goed begrijp dan kan de barebone een celeron tot 566 mhz aan en een pentium 3 tot 1000 mhz, of is het ook mogelijk er een snelle celeron te plaatsen?

Verwijderd

Even duidelijkheid scheppen:
Het mobo ondersteund alleen PPGA celerons. Deze zijn geproduceerd tot 566MHz (geloof ik, don't kill me if I'm wrong)
Hierna (dus snellere celerons, celeronII, pentium III etc) is Intel overgestapt op FCPGA. Deze kunnen eventueel werken met een PowerLeap Neo socket converter, maar in hoeverre dit stabiel is of überhaupt werkt weet ik niet.

edit:

voor de echte tweakers:
Check dit uit
[disclaimer] al veel vaker genoemd waarschijnlijk, kwam hem nu net tegen... [/disclaimer]

• GreeTz

GreeTz

took the red pill

* GreeTz heeft deze tweak met suc6 uitgevoerd op een PGA370 -> Slot1 converter

Maar ik heb niet het lef om dat op een mobo te doen, mobo is misschien 5 layer en dan is de kans mij iets te groot om wat te beschadigen tijdens het solderen (die ene pen uit de socket).

En er is geen ruimte om een grotere fan te installeren in die barebone, want ik moest voor de std intel cooler bij mijn celly 466 al een gat zagen in de bracket voor de floppy disk. Ook staan er condensatoren naast de socket dus die zitten je ook nog tegen.

• pioneer5
Als het goed is krijg ik volgende week een Neo converter binnen. Ik heb hier een celly2 850 liggen en zal wel posten of ie werkt.
Volgens de powerleap site was de converter wel met succes getest op een Soyo Li-7000 (ergo: de barebone)
Pagina: 1 2 Laatste