De onlangs geteste CDR PARROT BLACK MAGIC * http://www.parrot-web.com/nl/recordable.htm * is, zoals de naam al zegt zwart. Nou zijn er van dit merk ook andere kleuren verkrijgbaar. Is dit kleur verschil enkele optisch of is werkelijk een kwalitatief verschil tussen de diverse kleuren. Ik ben namelijk op zoek naar een verkoop adres van deze cdr. Bij Opussupplies verkopen ze de zilveren uitvoering * http://www.opussupplies.nl/ * Nou vraag ik me dus af of deze cdr kwalitatief gelijk is aan de zwarte (black Magic) uitvoering.
Weet alleen dat die Parrot goed uit de test van een Computerblad kwam (dat met dat rooie logo en die "gratis" CD, naam ff kwijt lees em door op het postkantoor
), het waren Taiyo Yudens en waren kwalitatief gewoon goed. Heb zelf ook een stuk of 200 van die cd's weggebrand en geen probleem ondervonden.
Verwijderd
parrot is inderdaad best wel goed. Is ook weer uit een Tayo Yuden fabriek.
Wat betreft de kleur van een cd, lees dit draadje maar es. Kort samengevat: het is maar een kleurtje en heeft bitter weinig met de kwaliteit te maken. Eerder met marketing.
Wat betreft de kleur van een cd, lees dit draadje maar es. Kort samengevat: het is maar een kleurtje en heeft bitter weinig met de kwaliteit te maken. Eerder met marketing.
Verwijderd
ik weet dat een vriend van mij ooit zwarte cd's besteld heeft, maar niemand kon die dingen fikken...
die cd's werden gewoon niet herkend door de brander
verder heb ik een keer een muziekcd gebrand op een gele cdr en die was overal te lezen, terwijl dezelfde cd op een blauwe cdr door de helft van de cd-spelers niet herkend werd
tegenwoordig is de kwaliteit wel beter en de apparatuur is minder kieskeurig
die cd's werden gewoon niet herkend door de brander
verder heb ik een keer een muziekcd gebrand op een gele cdr en die was overal te lezen, terwijl dezelfde cd op een blauwe cdr door de helft van de cd-spelers niet herkend werd
tegenwoordig is de kwaliteit wel beter en de apparatuur is minder kieskeurig
Dat (beter gezegt DIE blaadjes) waren CHIP (duitsland) en PC Active.Op woensdag 05 december 2001 09:25 schreef TAG_Speedy het volgende:
Weet alleen dat die Parrot goed uit de test van een Computerblad kwam (dat met dat rooie logo en die "gratis" CD, naam ff kwijt lees em door op het postkantoor), het waren Taiyo Yudens en waren kwalitatief gewoon goed. Heb zelf ook een stuk of 200 van die cd's weggebrand en geen probleem ondervonden.