Toon posts:

Zwarte CD-recordables

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort zijn deze cd's met zwarte onderkant op de markt.

Mijn vraag is of deze nu van een betere kwaliteit zijn?
Mij is namelijk altijd verteld dat hoe donkerder de onderkant van het cdtje hoe beter de kwaliteit is.

Gaat dit dan ook op voor de zwarte cd's??

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-04 19:54
Sinds kort :o

Die bestaan al tijden en zijn nix beter dan gemiddeld, het ziet er alleen leuk uit. Je kan beter veel goedkopere groene cd's halen van veel betere kwaliteit.

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:40

m0nk

16-09-2003 15.15

kan me herrineren dat ze speciaal van die zwarte cd's op de markt hadden gebracht om psx spellen te kopieeren.
Maar ze bestaan al een tijdje.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op woensdag 21 november 2001 16:03 schreef MastahBlastah het volgende:
van die zwarte cd's op de markt hadden gebracht om psx spellen te kopieeren.
denk ik ook, jah

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Toch is het zo dat je die zwarte cd's de laatste tijd steeds vaker ziet dan voorheen, ook bij de computerboer op de hoek, waar ze vroeger alleen bij de speciaalzaak te krijgen waren.

Dus misschien niet sinds kort op de markt, dan wel sinds kort meer verkrijgbaar dan voorheen ;)

Verwijderd

tja het ziet er wel weer leuk uit en das volgens mij de enige reden... maar ze doen het net zo goed hoor ;)

Verwijderd

Zijn niet beter ofzo... ookal denken veel mensen dat wel omdat de nogal kieskeurige playstation ook cd's met zwart onderkant heeft. Verder zijn ze er tegenwoordig zelfs al in het paars. Tis gewoon een leuk kleurtje en in het geval van zwart ook nog een mooie marketingtruuk.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 21 november 2001 15:56 schreef crazy-horse het volgende:
...hoe donkerder de onderkant van het cdtje hoe beter de kwaliteit is.

Gaat dit dan ook op voor de zwarte cd's??
Is dit pure onzin of zit er een kern van waarheid in?
Dus dat de (donker)blauwe beter zijn dan de groene?

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 16:15 schreef crazy-horse het volgende:

[..]

Is dit pure onzin of zit er een kern van waarheid in?
Dus dat de (donker)blauwe beter zijn dan de groene?
imho pure onzin... er bestaan werkelijk tientallen dye soorten. Die hebben echt niet allemaal als overeenkomst dat des te donkerder de kleur des te beter de kwaliteit. En zelfs dan: kwaliteit is zo'n moeilijk begrip. Wat versta je eronder? Alle cd merken kunnen met de huidige branders wel foutloos gebrand worden. Maar bij sommige laat de bovenkant met de datalaag los, bij andere verliest hij de data door UV-licht, weer anderen zijn slecht te lezen in bijv. autoradio's, enz. Elke dye heeft verschillende kenmerken en geen van allen zijn ze helemaal perfect maar ze hebben wel hun sterke kanten...

Trouwes, vroeger had je van die donkergroene (formazan was dat geloof ik) en dat was regelrechte baggerzooi. Dus daar ligt je theorie alweer overhoop :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 21 november 2001 16:27 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

imho pure onzin... er bestaan werkelijk tientallen dye soorten. Die hebben echt niet allemaal als overeenkomst dat des te donkerder de kleur des te beter de kwaliteit. En zelfs dan: kwaliteit is zo'n moeilijk begrip. Wat versta je eronder? Alle cd merken kunnen met de huidige branders wel foutloos gebrand worden. Maar bij sommige laat de bovenkant met de datalaag los, bij andere verliest hij de data door UV-licht, weer anderen zijn slecht te lezen in bijv. autoradio's, enz. Elke dye heeft verschillende kenmerken en geen van allen zijn ze helemaal perfect maar ze hebben wel hun sterke kanten...
Ok, dat is duidelijk

Je hebt me dus van een waanidee afgeholpen :)

Verwijderd

Die donker groene bagger heb ik ook nog gehad, echt zwaar KuT. Maar ik kijk toch meestal nog wel naar hoe doorzichtig die krengen zijn, wanneer je er zonder probleem namelijk doorheen kunt kijken heb ik de ervaring dat ze veel minder goed tegen licht kunnen en het dus eerder begeven.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:02
De zwarte cd;s worde idd voor psx gebruikt, waarom:

Bij gemodde psx met een chip vertelt de psx dat die de bootcode heeft gevonden, en stelt de laser af op de cdr, en verteld de psx dat deze in de range past van een officiele (zwarte) cd. Je hackt dus de psx 2 maal.

Bij een met een paralelle , of erger, via je mencard uitbreiding, verteld aleen dat de bootcode (jarozee, weet ff niet hoe je dat schrijft) gevonden is, en laat de laser standaard afstellen op zwart, terijl dit niet zo is!, dus daarom moet je wel kwali cds hebben met een hoge reflectie. Dus dan zijn zwarte cd's fijn, maar deze bevatten niet zoals men vermoed de jarozee code.

en die Antimod chip beveiliging:
Normaal zend de psx aleen als die de bootcode heeft gevonden het signaal uit naar de psx. Je modchip blijft dit herhalen, dus als een spel checkt op je bootcode inkomst net na het laden, en hij krijgt een bevestiging, jammer dan.. Vandaar dat sommigen een switching modchip hadden gemaakt, en na het logo van sony, dus na het geluidje, de stroon afhaalden van de modchip, probleem klaar.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:40

m0nk

16-09-2003 15.15

Dat dacht ik idd ook :) ik heb ook nog ooit eens zwarte cd's gehad om psx spellen te kopieeren alleen was dat bij mijn psx niet nodig :)

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Pagina: 1