Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Gelukkig, dan is je pc nog niet gecrashed...Op donderdag 06 december 2001 08:49 schreef D2k het volgende:
[..]
heb um nog niet getest hoor
oeps... nou wordt ie waarschijnlijk helemaal niet getest...
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Is het toegestaan om spyware in te bouwen?
Localhost, sweet localhost
kan me niet schelenOp donderdag 06 december 2001 09:41 schreef kvdveer het volgende:
Heeft de juri een voorkeur voor console of gui?
als het maar werkt
ja, op straffe van uitsluiting van de wedstrijd.Is het toegestaan om spyware in te bouwen?
Euh hoe wou je spyware inbouwen? Je mag alleen de stdin en stdout lezen/schrijven.Op donderdag 06 december 2001 09:41 schreef kvdveer het volgende:
Heeft de juri een voorkeur voor console of gui?
Is het toegestaan om spyware in te bouwen?
Het reglement (uit m'n hoofd):
Dus, if I were you, I wouldn't try.Programma's mogen alleen van de stdin lezen en naar de stdout schrijven. Er mag geen gebruik gemaakt worden van bestandsfuncties. Er zullen strafpunten uitgedeeld worden als gebruik gemaakt wordt van bestandsfuncties of andere niet toegestane functies/methoden.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Verwijderd
Joh, da's toch nie zo moeilijk. FF een global hook op WH_GETMESSAGE, dan op clipboard messages filteren, en dan stiekum alles wat gepast wordt naar jezelf emailen, kun je er mooi achterkomen met welke inputs de jury oplossingen beoordeeltOp donderdag 06 december 2001 09:50 schreef Xenophage het volgende:
[..]
Euh hoe wou je spyware inbouwen? Je mag alleen de stdin en stdout lezen/schrijven.
[..]
Toevallig dat ik er een tijdje geleden nog mee bezig ben geweest (Keyloggerje, voor de fun).
en jij dacht dat we niet alles zelf compilen?Op donderdag 06 december 2001 10:05 schreef Xalista het volgende:
[..]
Joh, da's toch nie zo moeilijk. FF een global hook op WH_GETMESSAGE, dan op clipboard messages filteren, en dan stiekum alles wat gepast wordt naar jezelf emailen, kun je er mooi achterkomen met welke inputs de jury oplossingen beoordeelt.
Toevallig dat ik er een tijdje geleden nog mee bezig ben geweest (Keyloggerje, voor de fun).
je dacht toch zeker niet voor niets dat je je code mee moet sturen
SPYWARE EN KEYLOGGERS ED ZIJN UITERAARD VERBODEN.
DE JURY ZAL JE DIRECT UIT DE WEDSTRIJD NEMEN
See, I told you.Op donderdag 06 december 2001 10:08 schreef D2k het volgende:
[..]
en jij dacht dat we niet alles zelf compilen?
SPYWARE EN KEYLOGGERS ED ZIJN UITERAARD VERBODEN.
DE JURY ZAL JE DIRECT UIT DE WEDSTRIJD NEMEN
ACM ! ze spelen vals!!! (regel eens een IP-banOp donderdag 06 december 2001 10:05 schreef Xalista het volgende:
[..]
Joh, da's toch nie zo moeilijk. FF een global hook op WH_GETMESSAGE, dan op clipboard messages filteren, en dan stiekum alles wat gepast wordt naar jezelf emailen, kun je er mooi achterkomen met welke inputs de jury oplossingen beoordeelt.
Ow in dat geval wil ik ff vermelden dat ik mijn proggel met de DJGPP libc van 01/04/2000 heb gecompielt. Het staat ook in de source, maar daar kijken jullie misschien niet naar. Dus.Op donderdag 06 december 2001 10:08 schreef D2k het volgende:
[..]
en jij dacht dat we niet alles zelf compilen?
HEDEN AVOND ZAL IK EEN HELE ZWIK OPGAVEN GAAN NAKIJKEN
als mijn PC dat wil iig
maar tis ook PSV vanavond
dus ik zal moeten doorwerken
Vol verwachting klopt mijn hart ..Op donderdag 06 december 2001 10:57 schreef D2k het volgende:
ff een mededeling
als mijn PC dat wil iig
Hoeveel zijn er eigenlijk ongeveer ingeleverd?
Zoveel dat het wel even duurt voordat het allemaal nagekeken isOp donderdag 06 december 2001 11:03 schreef Dash2in1 het volgende:
[..]
Vol verwachting klopt mijn hart ..
Hoeveel zijn er eigenlijk ongeveer ingeleverd?
Kewle advertentie van psv en brabants dagblad:
"Sorry grieken, voor een cadeautje hadden jullie een dag eerder moeten komen"
idddOp donderdag 06 december 2001 11:09 schreef wasigh het volgende:
[..]
Zoveel dat het wel even duurt voordat het allemaal nagekeken is![]()
*diepe zucht*
en ze zijn allemaal fout
das wel makkelijk mailen btw
iedereen een CC'tje
ze motten niet lullen maar winnenofftopic:
Kewle advertentie van psv en brabants dagblad:
"Sorry grieken, voor een cadeautje hadden jullie een dag eerder moeten komen"![]()
Voetbal? Een tweaker houdt niet van voetbal imho!Op donderdag 06 december 2001 10:57 schreef D2k het volgende:
ff een mededeling
als mijn PC dat wil iig
wat hoor ik?Op donderdag 06 december 2001 11:22 schreef Theswitch het volgende:
[..]
Voetbal? Een tweaker houdt niet van voetbal imho!
jou opgave is fout
Ik hou van voetbal kan er nix aan doen
heb gister avond tijdens het schelden op NAV2002 ook voetbal gekeken
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
uhm dustyOp donderdag 06 december 2001 11:32 schreef dusty het volgende:
[wijsheid]Voetbal is voor watjes![/wijsheid]
ik ga het een keer met je oneens zijn
</ot>
EN VANAF HIER MAAR WEER OVER DE OPGAVE
Hoe komt het dan dat programmeurs in het algemeen als nerds en watjes bekend staan (revenge of the nerds deel 436746) terwijl voetballers als macho's afgeschilderd worden (en in de films altijd de "mooiste" meiden hebben/krijgen/ontvoeren ? )Op donderdag 06 december 2001 11:32 schreef dusty het volgende:
[wijsheid]Voetbal is voor watjes![/wijsheid]
ga maar naar W&L met deze discussieOp donderdag 06 december 2001 11:59 schreef wasigh het volgende:
[..]
Hoe komt het dan dat programmeurs in het algemeen als nerds en watjes bekend staan (revenge of the nerds deel 436746) terwijl voetballers als macho's afgeschilderd worden (en in de films altijd de "mooiste" meiden hebben/krijgen/ontvoeren ? )
D2k: EN VANAF HIER MAAR WEER OVER DE OPGAVE
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
[evil mode]Op donderdag 06 december 2001 12:02 schreef D2k het volgende:
[..]
ga maar naar W&L met deze discussie
[..]
Post maar in SU, dan zal er misschien een modje naar kijken
[/evil mode]
Amerikaans films met Footballers * cheerleaders enzo?Op donderdag 06 december 2001 12:02 schreef limoentje het volgende:
ik zie nooit zo vaak voetballers in films die dan ook nog een meisje krijgen? hoeveel voetbalfilms zijn er nou eigenlijk? All Stars = een heel elftal nerds!!
(ik hoorde dat ze bij het nl-se ook cheerlaeders langs de kant wilden gaan zetten (iets voor HF? ))
<more evil mode>Op donderdag 06 december 2001 12:03 schreef wasigh het volgende:
[..]
[evil mode]
Post maar in SU, dan zal er misschien een modje naar kijken
[/evil mode]
</more evil mode>
En wat dacht jij te doen?? mij bannen van HF-forum?Op donderdag 06 december 2001 12:06 schreef D2k het volgende:
[..]
<more evil mode>
pas maar op
</more evil mode>
mm als ik daar tijd voorOp donderdag 06 december 2001 12:21 schreef Doekman het volgende:
Wordt de site http://213.239.154.16/~crew/wasigh/gpc/ nog bijgewerkt?
neuOp donderdag 06 december 2001 12:15 schreef wasigh het volgende:
[..]
En wat dacht jij te doen?? mij bannen van HF-forum?
ik bedoelde deze thread echt te laten moven
Verwijderd
Als jij je data in een XML file zet, en een GoT-er maakt er een XSL bij, dan moet het vast wel lukken toch?Op donderdag 06 december 2001 12:22 schreef wasigh het volgende:
[..]
mm als ik daar tijd voor
Was toch http://www.dusty.nl/got geworden ? (makkelijker te onthouden)Op donderdag 06 december 2001 12:21 schreef Doekman het volgende:
Wordt de site http://213.239.154.16/~crew/wasigh/gpc/ nog bijgewerkt?
Back In Black!
Omdat dat gefilmd was in de jaren 70/80Op donderdag 06 december 2001 11:59 schreef wasigh het volgende:
Hoe komt het dan dat programmeurs in het algemeen als nerds en watjes bekend staan (revenge of the nerds deel 436746) terwijl voetballers als macho's afgeschilderd worden (en in de films altijd de "mooiste" meiden hebben/krijgen/ontvoeren ? )
De tijden veranderen... ofzo...
Back In Black!
er komt voetbal op teevee en er moet nog heel wat gecode worden!!
Op donderdag 06 december 2001 13:15 schreef limoentje het volgende:
naar huis! naar huis allemaal!!
Zeg dat effe tegen me baasOp donderdag 06 december 2001 13:15 schreef limoentje het volgende:
naar huis! naar huis allemaal!!
Op donderdag 06 december 2001 13:30 schreef limoentje het volgende:
"baas?"
"ja?"
"we willen naar huis"
"waarom dan?"
"me moeten coden!"
"waarom dan?"
"voor de GoT contest"
"waarom dan?"
"da's leuker dan hier werken"
"oh ja?"
Hoe zit het met licentie? Ik neem aan dat we de auteursrechten behouden?
in het geval de volgende opdracht is 'schrijf een OS dat volledig compatible is met Windows, maar wel werkt' wil ik graag mijn auteursrechten behouden...
[no flame intended btw]
Iedereen behoudt zijn rechten (natuurlijk)Op donderdag 06 december 2001 16:42 schreef kvdveer het volgende:
Jury:
Hoe zit het met licentie? Ik neem aan dat we de auteursrechten behouden?
in het geval de volgende opdracht is 'schrijf een OS dat volledig compatible is met Windows, maar wel werkt' wil ik graag mijn auteursrechten behouden...
[no flame intended btw]
gelukkig... dan kan ik ten minste toch mijn gepattenteerde decode-type-extender met probability functie inleveren...Op donderdag 06 december 2001 16:45 schreef wasigh het volgende:
[..]
Iedereen behoudt zijn rechten (natuurlijk)
Ik hoop dat het lukt
ivm met de #@$^%&*(%^&*( NS was ik een uur later thuis dan normaal
ik ga iig nu beginnen
SuccesOp donderdag 06 december 2001 19:25 schreef D2k het volgende:
heb nu alles geordend en ga nu testen
<Edit>
PSV begint
Btw, ben jij de enige die voor deze opdracht de tests uitvoert of is het de bedoeling dat alle4 het doen of wat?
ik ga de administratie en de verdeling doenOp donderdag 06 december 2001 19:32 schreef Dash2in1 het volgende:
[..]
Succes
Btw, ben jij de enige die voor deze opdracht de tests uitvoert of is het de bedoeling dat alle4 het doen of wat?
dus niet alles zelf testen uiteraard
maar ik was de vorige keer ook 1 vergeten in de tussenstand
dat willen we voorkomen
dus vandaar dat eht ff kan duren
ik ga het nu allemaal opzetten
<ot>
tis al 1-0 voor PSV
</ot>
Verwijderd
D'er is er hier eentje die blijkbaar een ferme reputatie aan het opbouwen isHet moet te doen zijn in script, zonder gebruik te maken van Xalista-algoritmes (no offence).
Ik zie het zo voor me in een van de volgende boeken van D. Knuth uit de serie 'The art of computer programming' :
"However, instead of solving this in a very inefficient way with lots of code, one can choose for a much better approach, using so called 'Xalista algorithms'. We'll discuss these now in more detail..."
de rest moet tot morgen wachten
* D2k wenst u een goede nachtrust.
dit was wel weer genoeg, volgende opgave graag
Voetbal blijft voor watjes.Op donderdag 06 december 2001 19:34 schreef D2k het volgende:
<ot>
tis al 1-0 voor PSV
</ot>
Back In Black!
maar we hebben wel met 4-1 gewonnenOp vrijdag 07 december 2001 09:07 schreef dusty het volgende:
[..]
Voetbal blijft voor watjes.
Inderdaad netjes antwoord ontvangen. Hulde!Op donderdag 06 december 2001 22:13 schreef D2k het volgende:
zo alle opgaven behalve de JAVA zijn nagekeken en gemaild
de rest moet tot morgen wachten
* D2k wenst u een goede nachtrust.
En het resultaat?
ff wat anders: In een aantal berichtjes zag ik "Xalista" genoemd. Zijn dat nu serieuze zaken voor bepaalde algoritmes? Of is het een soort spraakgebruik voor Hocus-Pocus? Munters kent foo, 42, maar is volledig
Uit een heldere opzet met begrijpelijke algoritmes volgt logischerwijs een correct programma. Testen daarentegen kan enkel gebruikt worden om fouten aan te tonen.
Wat nou WE? stond jij op het veld? heb jij die mensen getrained? Nee... wat heb jij ervoor gedaan? De tv aangezet, nou nou wat een sport, voor de tv zitten kijken hoe andere mensen sporten, zo kan ik ook ochtend gymnastiek doen.. ( Ochtends op Nederland 2 geloof ik? )Op vrijdag 07 december 2001 09:09 schreef D2k het volgende:
maar we hebben wel met 4-1 gewonnen
Back In Black!
Tja die Xalista schijnt (Op vrijdag 07 december 2001 09:43 schreef Munters het volgende:
[..]
Inderdaad netjes antwoord ontvangen. Hulde!
ff wat anders: In een aantal berichtjes zag ik "Xalista" genoemd. Zijn dat nu serieuze zaken voor bepaalde algoritmes? Of is het een soort spraakgebruik voor Hocus-Pocus? Munters kent foo, 42, maar is volledigover Xalista.
sank you verry muchOp vrijdag 07 december 2001 09:43 schreef Munters het volgende:
[..]
Inderdaad netjes antwoord ontvangen. Hulde!
ben er een aardige tijd mee zou geweest
sssssssssssssssssssssssssssstEn het resultaat?(Was het niet Knuth die zei: "waarom testen als je weet dat je algoritme correct is?"
En inderdaad, met testen kun je alleen aantonen dat je algoritme *niet correct* werkt.)
Xalista is een user die de eerste opgave met bruteforce had gedaan oidff wat anders: In een aantal berichtjes zag ik "Xalista" genoemd. Zijn dat nu serieuze zaken voor bepaalde algoritmes? Of is het een soort spraakgebruik voor Hocus-Pocus? Munters kent foo, 42, maar is volledigover Xalista.
moet je ff de thread over opgave 1 bekijken
Altijd mooi hoe mensen die 2 uur op de bank hebben gehangen dan gaan zeggen dat "we" gewonnen hebben. terwijl ze er geen **** mee te maken hebbenOp vrijdag 07 december 2001 09:09 schreef D2k het volgende:
[..]
maar we hebben wel met 4-1 gewonnen
toucheOp vrijdag 07 december 2001 09:45 schreef dusty het volgende:
[..]
Wat nou WE? stond jij op het veld? heb jij die mensen getrained? Nee... wat heb jij ervoor gedaan? De tv aangezet, nou nou wat een sport, voor de tv zitten kijken hoe andere mensen sporten, zo kan ik ook ochtend gymnastiek doen.. ( Ochtends op Nederland 2 geloof ik? )
maar een echte supporter praat altijd over we hebben gewonnen en we hebben verloren
in tegenstelling tot bij aj*x daar hebben ze het over we hebben gewonnen en ze hebben verloren
</voetbal voor deze thread>
Verwijderd
/me houdt absoluut niet van voetbal (om ook maar even een zinloze opmerking te maken)
Kan het nu weer over de opdracht gaan, of vraag ik nu heel erg veel?
PS: Toch bedankt dat je tijd hebt gevonden de inzendingen na te kijken!
graag zelfsOp vrijdag 07 december 2001 10:44 schreef Joshua30 het volgende:
Gaan we bij gelijke eindstand een potje voetballen? Hoe heeft het zo ver kunnen komen dat het nu alleen nog maar over voetbal gaat??
/me houdt absoluut niet van voetbal (om ook maar even een zinloze opmerking te maken)
Kan het nu weer over de opdracht gaan, of vraag ik nu heel erg veel?
tja de ns poogde mijn plannen nog in het water te gooienPS: Toch bedankt dat je tijd hebt gevonden de inzendingen na te kijken!
![]()
maar tis me voor het grootste deel nog wel gelukt
Het is Nederland 1 met dat kleine opneukertje en die lange bitch. ZAPPPPPPPUH!!!!!!!Op vrijdag 07 december 2001 09:45 schreef dusty het volgende:
Ochtends op Nederland 2 geloof ik?
Verwijderd
Dank, dank!Op vrijdag 07 december 2001 09:45 schreef Xenophage het volgende:
[..]
Tja die Xalista schijnt () een of andere coder op GoT te zijn die blijkbaar z'n proggels superefficient schrijft en met weinig code. Meer weet ik ook niet.
Wow, ik ben al bijna een echte legende
Seriously though, mijn code voor de eerste opgave is niet zo briljant hoor. Gewoon een standaard algoritmetje, het pricipe had iedereen met het goede boek kunnen bedenken. Het enige een beetje originele aan mijn code is de cut-strategie, en daardoor is het zo snel. Daarnaast heb je met recursie bijna per definitie minder code nodig dan een iteratieve oplossing. Ook niks bijzonders dus.
en zulke blije bejaarden dat het wel de KRO moet zijn!Op vrijdag 07 december 2001 11:05 schreef Mr_UnAnimouS het volgende:
[..]
Het is Nederland 1 met dat kleine opneukertje en die lange bitch. ZAPPPPPPPUH!!!!!!!
rest alleen de vraagOp vrijdag 07 december 2001 11:31 schreef Xalista het volgende:
[..]
Dank, dank!
Seriously though, mijn code voor de eerste opgave is niet zo briljant hoor. Gewoon een standaard algoritmetje, het pricipe had iedereen met het goede boek kunnen bedenken. Het enige een beetje originele aan mijn code is de cut-strategie, en daardoor is het zo snel. Daarnaast heb je met recursie bijna per definitie minder code nodig dan een iteratieve oplossing. Ook niks bijzonders dus.
waar blijft oplossing van vraag 2 ?
Hehe, ben benieuwd, al verw8 ik er niet al te veel van, maar goed, who knows........Op vrijdag 07 december 2001 11:38 schreef D2k het volgende:
[..]
rest alleen de vraag
Verwijderd
Die komt nog wel hoor, ik ben alleen maandag begonnen met afstuderen, dus ik heb het ineens VEEL drukker gekregen. Daarnaast is het sinterklaas enzo... Tenslotte moet ik bekennen dat ik deze opgave toch wel een stuk minder interesant vind dan de eerste, maar ja smaken verschillen. Nogmaals, mijn oplossing komt nog, ik ben niet van plan mijn 1ste plaats zomaar uit handen te gevenOp vrijdag 07 december 2001 11:38 schreef D2k het volgende:
[..]
rest alleen de vraag
tja maar opgaven maken is niet zo eenvoudig hoorOp vrijdag 07 december 2001 11:44 schreef Xalista het volgende:
[..]
Die komt nog wel hoor, ik ben alleen maandag begonnen met afstuderen, dus ik heb het ineens VEEL drukker gekregen. Daarnaast is het sinterklaas enzo... Tenslotte moet ik bekennen dat ik deze opgave toch wel een stuk minder interesant vind dan de eerste, maar ja smaken verschillen. Nogmaals, mijn oplossing komt nog, ik ben niet van plan mijn 1ste plaats zomaar uit handen te geven
maar ik verwacht niet anders van je dan dat je je 1ste plaats verdedigd (maar met minpunten kan je hem zo kwijt zijn
Ik zou niet durvenOp vrijdag 07 december 2001 11:45 schreef Xalista het volgende:
[..]
Wat is dat, een uitdaging? Ok dan,
Had ff niet goed gekeken, d2k reageerde op wat jij had gezegd
Verwijderd
/me is een weekje ziek geweest, maar zat met ongeveer een zelfde algoritme als XalistaOp vrijdag 07 december 2001 11:38 schreef D2k het volgende:
rest alleen de vraag
Deze is erg simpel, je kunt een "naieve" zoekmethode in een paar regels coden. De uitdaging hier is deze "naieve" zoekstructuur te vertalen in een efficientere zoekstructuur, waardoor het zoeken van codes een orde van grootte sneller wordt (voor de gevorderden: ik heb het dus over een O(n) zoekmethode).
(Ik hoop dat dit niet als een spoiler wordt opgevat, ik zeg niets concreets.)
Verwijderd
Uiteraard (zou ik haast zeggen) zat ik daar ook aan te denken. Dan gebruik ik tenminste ook eens een keer een groter deel van die 256 MB geheugenOp vrijdag 07 december 2001 11:49 schreef mietje het volgende:
[..]
/me is een weekje ziek geweest, maar zat met ongeveer een zelfde algoritme als Xalista
Deze is erg simpel, je kunt een "naieve" zoekmethode in een paar regels coden. De uitdaging hier is deze "naieve" zoekstructuur te vertalen in een efficientere zoekstructuur, waardoor het zoeken van codes een orde van grootte sneller wordt (voor de gevorderden: ik heb het dus over een O(n) zoekmethode).
Weinig geheugen & complexe code <-> veel geheugen & simpele code.
't ligt er maar net aan wat je wilt doen. Als je iets hebt waar *veel* geheugen voor nodig is (vroeger was dat ->1 Mb, nu ->1 Gig) kan je beter iets vinden wat minder geheugen nodig heeft.
Toch volgend jaar maar eens opletten bij Algoritme & datastructurenOp vrijdag 07 december 2001 11:49 schreef mietje het volgende:
[..]
/me is een weekje ziek geweest, maar zat met ongeveer een zelfde algoritme als Xalista
Verwijderd
Een efficiente datastructuur die veel geheugen vergt (maar dus erg snel is) vergt vaak toch vrij complexe code hoor. Vooral in dit geval worden er b.v. oplossingen ingestuurd met minder dan 50 regels code. Een efficiente (qua snelheid) oplossing vergt wel iets meer.Op vrijdag 07 december 2001 12:54 schreef Theswitch het volgende:
Waar jullie over aan 't praten zijn is de trade-off.
Ben ik niet met je eens, waarom zou je minder geheugen gaan gebruiken dan je beschikbaar hebt, als daardoor je algoritme minder snel wordt dan het zou kunnen zijn?'t ligt er maar net aan wat je wilt doen. Als je iets hebt waar *veel* geheugen voor nodig is (vroeger was dat ->1 Mb, nu ->1 Gig) kan je beter iets vinden wat minder geheugen nodig heeft.
Verwijderd
Je bedoelt waarschijnlijk een NP-hard probleem. Dit geef je over het algemeen niet aan met O(np). Verder vermoed ik dat het eerste probleem NP-hard is. Dat wil zeggen dat er puzzel opgaven te bedenken zijn waarvoor je geen bovengrens aan de rekentijd kunt opgeven die polynomiaal in de afmeting van de opgave is. In pricipe spreek je trouwens alleen over NP-hard bij beslissings problemen, d.w.z. problemen waar je als antwoord TRUE of FALSE op moet geven. Je zou de eerste opgave b.v. iets aan kunnen passen zodat je inplaats van een oplossing voor de puzzel, moet bepalen OF er een oplossing voor de puzzel is, of, of er een UNIEKE oplossing voor de puzzel is.Op vrijdag 07 december 2001 12:55 schreef Theswitch het volgende:
[..]
Misschiem moet de volgende opgave maar een O(np) opgave worden *grin*
Op vrijdag 07 december 2001 11:31 schreef Xalista het volgende:
[..]
Dank, dank!
Hum... ik moet nog zien of jouw oplossing sneller is dan mijn met-delayed-exchange-sort-voorgesorteerde ultra-snelle recursieloze (dus geheugeneffectieve) gpc02.exe .Op vrijdag 07 december 2001 11:44 schreef Xalista het volgende:
[..]
Die komt nog wel hoor, ik ben alleen maandag begonnen met afstuderen, dus ik heb het ineens VEEL drukker gekregen. Daarnaast is het sinterklaas enzo... Tenslotte moet ik bekennen dat ik deze opgave toch wel een stuk minder interesant vind dan de eerste, maar ja smaken verschillen. Nogmaals, mijn oplossing komt nog, ik ben niet van plan mijn 1ste plaats zomaar uit handen te geven
(mods, dat was geen spoiler!)
tnx 2 jRobert (waar zou die j voor staan??
</mededeling>
Verwijderd
Hehehe (/me lacht in zijn vuistje). Mijn "efficiente" datastructuur gebruikt de zelfde orde van grootte van geheugen als de "naieve" datastructuur, maar dat ligt aan de grootte van de "library".Op vrijdag 07 december 2001 12:54 schreef Theswitch het volgende:
Waar jullie over aan 't praten zijn is de trade-off.
't ligt er maar net aan wat je wilt doen. Als je iets hebt waar *veel* geheugen voor nodig is (vroeger was dat ->1 Mb, nu ->1 Gig) kan je beter iets vinden wat minder geheugen nodig heeft.
<edit>foutje en spoiler weggehaald</edit>
Verwijderd
* doekman is lui
Dat is geen issue bij programmeerwedstrijden of de module A&D op de uni, maar in het bedrijfsleven groeit de behoefte naar ICT enorm. Dat maakt de spoeling dun.
Daarom worden zaken als ease-of-use en inzichtelijkheid van libraries steeds belangrijker dan memory- en code-efficiency.
En dat vind ik ook leuk :D: bij het ontwerpen van libs niet alleen de technische aspecten meenemen, maar ook de sociale aspecten (hebben ze daar bij jullie een vak voor Xalista? Wij hadden het elkgeval niet
Verwijderd
Nou, niet echt. We hebben een vakje gehad over GUI's. Stelde geen ruk voor, maar het idee was wel dat je bij het ontwerpen van GUI's heel veel rekening moest houden met de uiteindelijke gebruiker ervan. Verder hebben de eens met 10 man een software project moeten doen dat over 2 hele trimesters liep. Daarbij moeten we de ESA standaard van software development volgen en bij die standaard wordt in het begin heel veel aandacht besteed aan de wat de gebruiker wil (user requirements en software requirements).Op vrijdag 07 december 2001 16:30 schreef Doekman het volgende:
En dat vind ik ook leuk :D: bij het ontwerpen van libs niet alleen de technische aspecten meenemen, maar ook de sociale aspecten (hebben ze daar bij jullie een vak voor Xalista? Wij hadden het elkgeval niet
Maar ik moet eerlijk zeggen dat in het vakgebied waar ik me mee bezig houdt functionele eisen veel belangrijker zijn dan sociale aspecten. Eigenlijk zijn die er helemaal niet, sociale aspecten.
Wie is er trouwes van plan deze keer zijn code te posten?? Ik iig wel weer, al heb ik (waarschijnlijk) geen tijd om er een .doc bij te tikken...
Verwijderd
Wellicht leer je dat ook alleen maar als je werkt. Net als organisatie-bewustzijn (of zo).Op vrijdag 07 december 2001 16:38 schreef Xalista het volgende:
[..]
Maar ik moet eerlijk zeggen dat in het vakgebied waar ik me mee bezig houdt functionele eisen veel belangrijker zijn dan sociale aspecten. Eigenlijk zijn die er helemaal niet, sociale aspecten.
Maar met sociale aspecten bedoel ik bijv: Een join van een array is vaak al te moeilijk, een loopje en s = s + s(i) werkt immers ook (met te moeilijk bedoel ik: het werkt nu ook, waarom zou het anders moeten).
Ok, dit was wel een extreem voorbeeld, maar toch...
Verwijderd
Ik denk dat ik 'm vanavond in ga leveren, maar ik moet nog even goed nadenken of alle situaties goed gaan, en fff kijken of ie met volledige load nog normaal doet (en de js moet nog ff onder command-line werken).
wil hem wederom wel weer geven, maar ga geen doc geven en heb zeer matig becommentarieerd..Op vrijdag 07 december 2001 18:38 schreef Doekman het volgende:
Ik ga m'n code posten. Doc is vrij simpel, maar moet helaas nog geschreven worden.
Ik denk dat ik 'm vanavond in ga leveren, maar ik moet nog even goed nadenken of alle situaties goed gaan, en fff kijken of ie met volledige load nog normaal doet (en de js moet nog ff onder command-line werken).
Verwijderd
Oh, ik vroeg me ook af hoe oud jullie ongeveer zijn en wat voor opleidingen jullie er al op hebben zitten .. zit hier zelf nl. nog maar in 4 VWO
30 ms, 22 jr, 2e jaar ICT .... hoezo eigenlijk??Op vrijdag 07 december 2001 19:58 schreef eXoR het volgende:
Ik heb 'm net zover gekregen dat 'ie uit de voorbeeld invoer de voorbeeld uitvoer brouwt in 200 miliseconden. Hoe snel gaat dat bij die van jullie ? Oh en, kan iemand hier misschien ff een grotere input posten zodat ik daar ook mee kan testen ? Dan hoef ik zelf niet zo'n hele lijst te gaan maken![]()
Oh, ik vroeg me ook af hoe oud jullie ongeveer zijn en wat voor opleidingen jullie er al op hebben zitten .. zit hier zelf nl. nog maar in 4 VWO
Verwijderd
Kan ik er vanuit gaan dat de 'library' geen dubbelen bevat?
jaOp vrijdag 07 december 2001 20:19 schreef Xalista het volgende:
Ik heb een inhoudelijke vraag over de opgave:
Kan ik er vanuit gaan dat de 'library' geen dubbelen bevat?
Verwijderd
Vroeg me af of er meer vroege vogels als ik meededen hier.Op vrijdag 07 december 2001 20:12 schreef Dash2in1 het volgende:
[..]
30 ms, 22 jr, 2e jaar ICT .... hoezo eigenlijk??
Nouja, omdat je het zelf vraagt:Op vrijdag 07 december 2001 19:58 schreef eXoR het volgende:
Ik heb 'm net zover gekregen dat 'ie uit de voorbeeld invoer de voorbeeld uitvoer brouwt in 200 miliseconden. Hoe snel gaat dat bij die van jullie ? Oh en, kan iemand hier misschien ff een grotere input posten zodat ik daar ook mee kan testen ? Dan hoef ik zelf niet zo'n hele lijst te gaan maken![]()
Draaiend op een Compaq Armada 466 met linux:
inclusief printf's: 0.000510 seconde (dus 0.51ms)
exclusief printf's: 0.000033 seconde (dus 0.03ms)
Da's allebei berekend vanaf NA het inlezen. Inclusief inlezen wordt het:
inclusief printf's: 0.000870 seconde (dus 0.87ms)
exclusief printf's: 0.000407 seconde (dus 0.04ms)
Dit zijn de tijden bij GEOPTIMALISEERD-DOOR-LOGISCH-NADENKEN, en dus kan er nog zat vanaf door ECHT na te denken
Bij de eerste resultaten begin ik te tellen vanaf het moment dat ik de algo inga en stop ik als ik de algo uitben (algo zelf doet de printf'jes) en bij de tweede start ik meteen na mijn void-main-void en eindig na mijn algo.
hmmm.. misschien moet ik toch nog gaan meedoen met de wedstrijd
FYI: 23 jaar, geen opleidingen genoten whatsoever (geen serieuze althans), en ben al te lang in het vak
[edit]Wel goed secondes naar millisecondes omrekenen jay'tje![edit]
Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.
Verwijderd
4 VWO!!! Dat heb ik niet eens gehaald (na 3 VWO naar 4 HAVO om van duits/frans af te zijn. Maar anyways, 29 jaar, HIO, en de voorbeeldopgaaf is niet meetbaar (0ms), maar kan netzogoed 40ms zijnOp vrijdag 07 december 2001 19:58 schreef eXoR het volgende:
[..]
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418
419
420
421
422
423
424
425
426
427
428
429
430
431
432
433
434
435
436
437
438
439
440
441
442
443
444
445
446
447
448
449
450
451
452
| 225 de 43 got 3 crew 4 heeft 3 natuurlijk 4 zaken 2 te 8 bespreken 1 die 7 via 1 het 20 internet 1 verstuurd 1 moeten 2 worden 7 aangezien 2 ze 3 elkaar 2 over 1 algemeen 2 niet 9 irl 1 kennen 1 deze 4 zijn 3 voor 8 gebruikers 2 bedoeld 1 onder 1 users 1 genoeg 1 e 1 mail 1 boxen 1 kunnen 3 kraken 1 hebben 5 mod 2 s 3 van 10 p 3 w 3 acm 2 chem 2 wasigh 3 een 16 coderingssysteem 1 gemaakt 3 lees 2 geleend 1 en 15 daarvoor 1 mooi 1 encryptie 1 decriptie 1 programma 5 geschreven 1 maar 3 er 7 is 7 ook 4 veel 1 op 6 aanwezig 1 in 7 staat 2 zo 3 n 6 zelf 2 schrijven 2 want 1 mensen 1 hun 2 kwaliteiten 1 ander 1 vlak 1 liggen 1 overclocken 1 enzo 1 omdat 1 druk 1 zat 1 met 6 modereren 1 mogen 1 jullie 2 crewleden 1 helpen 1 houdt 1 julle 1 rustig 1 geeft 1 mods 3 kans 1 om 3 modden 1 zorgt 1 dat 5 rest 1 hoofd 1 hoeft 1 breken 1 codering 1 volgende 2 methode 1 bedacht 1 misschien 1 zwak 1 algoritme 1 dit 2 al 2 heel 1 wat 5 elke 2 letter 1 cijfer 5 gepakt 1 manier 2 meerdere 1 letters 1 bij 5 horen 2 tabel 1 gevormd 1 kan 6 wordt 3 geen 3 onderscheid 1 tussen 3 hoofdletters 2 uit 2 bijvoorbeeld 3 cijfercombinatie 5 woord 7 vasggg 1 waarbij 1 laatste 1 bekend 1 kijken 1 welk 1 moet 3 ingebouwde 1 library 4 welke 1 woorden 6 tekst 1 komen 1 prioriteit 3 als 4 combinatie 4 twee 1 namelijk 1 mee 7 neo 3 hogere 1 dan 3 weergeven 1 gelijke 1 geldt 1 volgorde 1 alfabet 1 waarschijnlijkheid 3 word 1 bepaald 1 door 2 som 1 waarschijnlijkheden 2 beginnen 1 meedoen 3 meemaken 2 libary 1 voorkomen 2 komt 2 gelijk 1 aan 1 opgeteld 1 gebruiker 2 gedeeltes 1 typen 4 voorkomt 1 krijgen 2 doen 1 invoer 1 maken 1 zodat 1 makkelijk 1 berichten 1 intypen 1 daarbij 1 cijfers 2 best 1 passende 1 scherm 3 stdin 1 stdout 1 input 1 bestaat 1 geheel 3 getal 4 aantal 2 ligt 2 inclusief 2 daarin 1 volgen 1 maximaal 1 karakters 2 daarachter 1 spatie 1 aangeeft 2 waarschijnlijkheidsgetal 1 na 2 regels 1 weer 1 uitgevoerd 2 dient 1 bevat 1 max 1 beindigd 1 nul 1 elk 1 ingevoerde 1 gegeven 1 verschijnen 1 gevonden 1 onmogelijk 1 225 220 3570 16280 322270 51777643440 914250 720 1276624250 2320 8310 3270 357265270 8267777620 5527250 8562250 1153293250 920 2441160 58260 143252250 53270 3640 4255250 22920 93450 85560 32167342670 12252420 552260 772670 3255230 20 51340 158250 4755250 4614250 3211250 5520 70 8150 60 80 1150 13250 8173330 2250 15226353779772250 32511470 42270 32422520 250 211685560 55530 2516967320 2216367320 6653615510 32713628250 51160 260 370 5540 82240 560 115829330 350 771170 950 50 92420 7136348250 81570 5257250 3750 481437237250 152260 84140 4333250 582614514250 25950 552170 26740 9170 5270 5522626250 553250 4744320 1628422250 3246250 357270 474420 6777330 322270 55270 41570 550 5522250 956370 2170 62770 355220 352270 1624250 152263530 854325220 52735220 12211370 5377133250 98140 1435637520 2370 140 32240 8170 24420 4277260 1342260 3261470 5153260 522622620 42772670 1340 356250 711240 32856520 4150 856270 32250 552267132320 7777250 3552242772670 7370 1348556122420 13422615513517320 855620 8173330 81161340 41177720 1242520 4344250 82440 55270 35321578220 43161690 824420 85562250 724770 455250 66356372370 1470 15513517320 78220 515243440 5220 5250 3532620 2150 8226328250 32434420 324270 854356220 14211270 8116713345434432320 85620 12611420 25560 7550 81167133454344322250 123355250 52225250 522514250 4311690 8556455250 45570 3243440 1150 563272420 3216734260 3222247270 796250 855645570 46343250 25250 3585260 514250 952170 5144243440 1263137250 35796250 21161340 13422670 12770 617725220 7132650 772350 7725770 356770 12771170 3232240 327140 1157140 43370 3514773220 2116350 8543250 518351140 4161472670 21161137260 7617320 115322270 8116713345434432327327140 510 6232470 82260 73732852620 232570 128170 5180 123523320 5740 2440 35328526220 32328250 826713345250 328552250 55553243440 |
(mag dit trouwens?) Overigens, bij mij gaat 'ie in web-pagina in zo'n 75000ms
foutje in de cijfertjes verbeterd
Op vrijdag 07 december 2001 21:04 schreef Doekman het volgende:
Overigens, bij mij gaat 'ie in web-pagina in zo'n 75000ms
75 seconden? das erg snel op zo'n computer !Nec V20 (4,77 MHz), 384kB, MDA (80x25c + 640x325px)), 5,25" DS/DD (360Kb) Floppy, 10 MB 5,25" HD (1/2 height, 140ms), Covox audio, 84-key keyboard (10 function keys), no mouse, Juki 5510 printer, 300bps akoustic coupler, MS-DOS 2.11, no internet, but BBS
bij mij doet ie er 1 seconde ofzo over (niet precies getimed) (Java, P3 733)
Wou je daar uberhaupt een browser met script ondersteuning op draaien dan?75 seconden? das erg snel op zo'n computer !
De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"
Verwijderd
Ja, sorry, ik kon niet meer in m'n onderschrift kwijt dat ik hem overgeklokt heb tot 750Mhz en een Duron-architectuur tweak heb uitgevoerd. Nu draait ie zelfs javascript!Op vrijdag 07 december 2001 21:13 schreef marcusk het volgende:
[..]
75 seconden? das erg snel op zo'n computer !
[..]
real 0m9.683sOp vrijdag 07 december 2001 21:04 schreef Doekman het volgende:
Grotere input. Ik heb wat tekst uit het voorbeeld bewerkt. Als een woord 4 keer voorkwam krijgt dat de prio 4, komt het 1 keer voor, prio 1. Elk woord uit de lib is als cijfermatige invoer opgenomen. Er staan dus geen onmogelijke woorden in:
user 0m9.360s
sys 0m0.100s
(dwz 10 seconden) op een AMD K2-400 linux machine.
koel:lange lijst
inclusief laden + printen 0.116959 seconde (117ms)
exclusief printen, inclusief laden: 0.061994 seconde (62ms)
Let's bring on the good stuff :-)
Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.
Verwijderd
Kan iemand me ff aangeven of als ik 'm zo instuur er kans is dat ik onder de 10 minuten blijf zitten als 'ie getest wordt of moet er echt nog drastisch aan getweakt worden ?
<edit>
Heb er nog veel 'log' statements inzitten, waarbij 'ie regels schrijft naar een ander memo veld om te debuggen en te kijken wat er gebeurt, scheelt 't veel qua snelheid als ik dat eruithaal ?
</edit>
ik moet morgen eerst de PC opnieuw installeren want dit is geen doen meer
kreeg alleen nog maar errors van vanalles
wasigh is er dit weekend ook niet dus ik en jRobert moeten het een beetje verdelen
excuses voor de vertraging
<ik lijk de
JAOp vrijdag 07 december 2001 22:45 schreef eXoR het volgende:
Hmz .. 00:00:37.570 (37 sec dus). Da's niet al te best geloof ik he ? Ik heb 't in Delphi gedaan, weet niet of dat nog veel scheelt ..
JA<edit>
Heb er nog veel 'log' statements inzitten, waarbij 'ie regels schrijft naar een ander memo veld om te debuggen en te kijken wat er gebeurt, scheelt 't veel qua snelheid als ik dat eruithaal ?
</edit>
Probleem met de "visual" talen is het feit dat er veel door lagen geworsteld moet worden (VCL, MFC etc).
Als je het sneller wilt maken, dan denk ik dat je het beste een console-app moet bouwen (kan vast in delphi) en zo min mogelijk gebruik maakt van VCL (een TMemo is misschien handig qua programmeer-werk, maar alle achterliggende lagen nemen verschrikkelijk veel tijd in beslag).