kopen of koopiëren

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 277 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Op donderdag 06 december 2001 03:03 schreef NightHawk het volgende:

[..]
blaat
Ik denk dat je even terug naar school moet.

Als alpha producten (groenten, brood, enzovoorts) evenveel in valuta A kosten als in valuta B dan is de koopkracht van beide munten gelijk. Volg je me nog?

Als ik beweer dat de koopkracht van de gulden in nederland evengroot is als de koopkracht van de dollar in amerika, dan zit ik er niet ver naast. Nog steeds niet te ingewikkeld? mooi zo.

Als je in Amerika 50 dollar uitgeeft en je hebt alleen guldens, dan kost het je 125 gulden. Is je koopkracht nu gedaald? ja. Betaal je dus eigenlijk te veel? ja. Het is niet zo dat de europeanen zeggen "Jullie amerikanen hebben het zo moeilijk zonder sociale voorzieningen, betalen jullie voor onze munten maar minder". Het is juist andersom, de amerikaanse dollar wordt kunstmatig omhoog gehouden door de amerikanen voor een bedrag dat de dollar dus niet waard is.

En ik ben al geslaagd dus ik zal er wel wat van opgestoken hebben. Laat jij nou eerst maar eens een baard staan dan zien we wel verder.

MechWarrior || Monsters Game

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-01 09:45
* LordMithril krijgt hier een dejavu...school :(
beetje oftopic jongens :P

Bier, Whiskey en Metal!!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-02 17:48

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Op donderdag 06 december 2001 04:11 schreef GambitRS het volgende:

[..]

Ik denk dat je even terug naar school moet.

[knip]

En ik ben al geslaagd dus ik zal er wel wat van opgestoken hebben. Laat jij nou eerst maar eens een baard staan dan zien we wel verder.
offtopic:
Misschien moet ik toch m'n ouwe boekjes weer opzoeken :P

Enne die baard zal wel lukken aangezien ik bijna een decennium ouder ben :o

Ok, hebben we dat ook weer gehad. Maar ik heb nog geen reactie van je gezien op die licentierechten :? daar zal ik dan vast ook wel fout meet zitten >:)

Verwijderd

Ik download ook vrij veel, maar als ik dan zie dat het een goed spel is koop ik het gewoon (en dat zijn er nogal veel). Het valt me ook op dat ik de games die ik gekocht heb veel liever en meer speel. Probleem is ook wel dat ik veel games koop waarvan ik zeg 'die moeten in men collectie' maar die bijna nooit speel.

Verwijderd

De laatste tijd koop ik de spellen legaal (dus in de winkel), maar dan wel voor <50 piek, want anders vind ik het meestal te duur.
Dus alleen budget-titels. Op de GBA koop ik gewoon spellen die ik leuk vind (want die blijven toch jaren boven de 80 piek) al kijk ik wel een beetje uit dat ik niet 10 titels heb en geen een uitgespeeld.
Op dit moment wil ik ook heel graag RTCW, Max Payne en Red Faction spelen, maar die zijn zo duur, dus dat kan volgend jaar wel :P
Ik zag Oni laatst trouwens voor maar 30 piek. Die ga ik dus kopen

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04-2025
Ik kocht voor PSX al altijd mijn spellen, toen nog geen breedband, en 40,- betalen voor cd zonder boekje enzo had ik ook geen zin in. Quake en UT vind ik niet echt goed en heb ik geleend en gebrand. Maar nu speel ik alleen nog maar everquest, en daar betaal je dus 20,- per maand voor, maar aangezien ik geen ander spel meer nodig heb zeer goedkoop :) . Helaas vind ik computerspellen toch steeds minder leuk te vinden :( , en moet nog steeds een keer een aantal PSX spellen uitspelen, want die staat nu toch maar weg te roesten.

Verwijderd

en moet nog steeds een keer een aantal PSX spellen uitspelen, want die staat nu toch maar weg te roesten.
[Ant fucking mode]

PSX spellen roesten niet!

[/Ant fucking mode]

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 16:31 schreef Ex_Inferis1 het volgende:

[..]

[Ant fucking mode]

PSX spellen roesten niet!

[/Ant fucking mode]
Ik heb het kleine vermoeden dat ie met "roesten" doelde op de PSX, niet de spellen :D

Maaruh, ik blij weer eens wat positievere reacties te zien :) Go ahead...make my day.

Verwijderd

Voor goede spellen betaal ik (en als ze cd key nodig hebben)

- CS
- THPS 2 + 3
- UT

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 16:37 schreef EbAyzo het volgende:
Voor goede spellen betaal ik (en als ze cd key nodig hebben)

- CS
- THPS 2 + 3
- UT
Dit heb ik wel vaker gelezen he, ik koop het spel als ik een CD key nodig heb...vreemd vind ik dat :? Je vind dus een code van 10-20 karaktertjes wel 50-100 piek waard, maar het spel niet?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 21:38
Koop alleen hele gave spellen. Anders vind ik het ook niet echt waard. Je speelt hem een keer uit en daarna verdwijnt hij in de kast. Vind ik nogal zonde voor een prijs van 100 piek.

Verwijderd

Echt goede spellen koop ik gewoon, dat vind ik ook moreel verantwoord (en ja ik slijm niet :) ).

Sommige games download ik eerst om ze te testen, zijn ze goed genoeg dan koop ik ze.

• Mystic_X
  • Laatst online: 01-02 13:14

Mystic_X

What does this button do

Ik koop en ik down :D
Zoals al zo vaak eerder gezegd goeie spellen kopen de rest fikken.
Maar ja gekopieerde spellen speel ik toch veel minder omdat ze slechter zijn. Ok er is 1 uitzondering heroes of might en magic 3 jezus wat heb ik die lang gespeeld wou hem eerst kopen, maar in ons stadje hadden ze die niet meer ach ja ik heb er wel veel lol aan gehad

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Verwijderd

ik koop de goeie spellen waar ik weet dat ik er ook tijd in stop
en dingen die het me waard zijn
net zoals ik de cd van limp bizkit al tijden had liggen
gekopieerd
maar later toch nog heb gekocht
omdat ik dat het gewoon waard vind

dit doe ik ook met andere goeie games

ik speel zelf tribes 2
en deze kan je neit kopieren
(ja kan wel maar het gaat om de serial)

de serial is gebonden aan je login en die is dus uniek
dus wil ik online spelen
heb ik een login nodig
en alleen offline tegen bots is ook niks :+

dus die heb ik ook supa legaal

en boekjes vind ik heel interresant :7

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op dinsdag 04 december 2001 00:05 schreef webkabouter het volgende:
Ik koop zoveel mogelijk.. in mijn klas zitten d'r ook van die gastjes die je raar aankijken als je zegt dat je iets koopt. Eentje heeft me ooit eens uitgelachen. (dat had ie beter niet kunnen doen)

Ik snap de lol niet van het downloaden en kopieeren van cd's. Als ik een spel koop dan wil ik op zijn minst een doosje of een boekje of iets in die strekking erbij. En als ik een spel laat kopieeren dan ligt het zogauw dat spel in de budgetbak ligt, ook in mijn kast
Kheb ooit bij Bart Smit DooM en DooM II op CDROM gezien en toen natuurlijk meteen gekocht :)
Hmm of was het nou op de rommelmarkt?

Anyway, ik heb het gedaan gewoon om de fun. En ik vind het soms gewoon kicken om een originele verpakking + handleiding te hebben van een spel of programma.

C:\>_

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik download meestal eerst een kopie om te kijken of het wel op mijn systeem loopt. Bepaald geen overbodige voorzorg. Star Trek Armada liep helemaal niet op mijn systeem en van Half-life en RTCW was de framerate zo laag dat ze niet speelbaar waren. Blij dat ik die niet gekocht heb. Maar als het goed werkt en het me bevalt koop ik het doorgaans wel.

Verwijderd

Als het een goed spel is koop ik ze meestal, en rest download ik, brand ik op cd, speel ze even en dan liggen ze in kast.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:47
Op vrijdag 07 december 2001 08:19 schreef polaris het volgende:
Ik download meestal eerst een kopie om te kijken of het wel op mijn systeem loopt. Bepaald geen overbodige voorzorg. Star Trek Armada liep helemaal niet op mijn systeem en van Half-life en RTCW was de framerate zo laag dat ze niet speelbaar waren. Blij dat ik die niet gekocht heb. Maar als het goed werkt en het me bevalt koop ik het doorgaans wel.
Wat voor PC heb je dan wel niet dat HL niet loopt?? Ging hier nog aardig op een P166, met die nieuwe patch een P2 ofzo, maar echt een monster heb je er niet voor nodig.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Ik koop meestal alleen RPG's want die zijn toch vaak meerdere cds.
En dat zijn de games die ik graag speel.
Voor de rest haal ik bijv Quake Arena want daar heb ik key voor nodig als ik ga battelen.

De rest zijn voor mij eendags vliegen. Dus die ga ik niet kopen.

Ik speel ook alleem maar Rpg's en Quake.
De rest SUX

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Op vrijdag 07 december 2001 15:04 schreef TAG_Speedy het volgende:

[..]

Wat voor PC heb je dan wel niet dat HL niet loopt?? Ging hier nog aardig op een P166, met die nieuwe patch een P2 ofzo, maar echt een monster heb je er niet voor nodig.
k6-2/500 en Matrox g400 videokaart. Probleem is dat Halflife op de quake2 engine is gebaseerd en die is geoptimaliseerd voor Intel en niet voor AMD. Met veel monsters in beeld haalde ik maar 5 FPS.

Verwijderd

Kan me niet herinneren welk spel ik heb gekocht! >:)

• LordMithril
  • Laatst online: 31-01 09:45
Op vrijdag 07 december 2001 16:42 schreef Voodoo3 het volgende:
Kan me niet herinneren welk spel ik heb gekocht! >:)
heel gemakkelijk...ga al je cd's af en de gene met de zilveren onderkant is een legale >:)

Bier, Whiskey en Metal!!

Pagina: 1 2 Laatste