Op dinsdag 04 december 2001 03:37 schreef NightHawk het volgende:
Ok lekkere dodo, voor je economie ga je zakken en voor je nederlands ook (maar dat laatste terzijde). Ik weet niet wat je leraar economie verteld maar die knuppel snapt het niet echt(of jij hebt niet op zitten letten). Stel een game kost 100 piek, dan zit daar 19% BTW in oftwel 16 piek voor de fiscus blijft over 84 piek, ik als gameshop hou daar 24 piek aan over (met mazzel, als het niet een uitgever is die de marges onder druk zet), we houden dan 60 piek over, distributeur pakt een 10 piek (15 piek met mazzel), restant is 50 piek. Daarvan worden betaald; de uitgever, de prmotiekosten van de game, de eventuele online mogelijkheden, de fabricagekosten, en niet te vergeten een team van ontwikkelaars die ff wat meer verdienen dan de gemiddelde vakkenvuller bij de appie hein

Dus wie is nu een afzetter????
en als je dit zwart op wit wil zien mail me dan ff....
PS en van die 24 piek moet ik dus ook nog 3500 piek excl. BTW huur per maand betalen, laat staan dat ik ook nog moet eten

Ik kocht veel games orgineel (liggen hier een titel of 100, pic als je niet gelooft), maar sinds het kabel internet geef ik toe dat ik idd wat meer download en mij zelf zo al die rotzooi titels bespaar. Goeie spullen koop ik nog wel, al is dat meer op de console de laatste tijd.
Echter van dat verhaal hierboven, die 50 piek wat er over blijft kan geen fatsoenlijke verpakking meer vanaf zeker? Dat is voor mij een grote reden geweest om titels gewoon niet te kopen. De meerwaarde van het orgineel is bij mij gewoon het totale pakket dus doos,
fatsoenlijke handleiding, extra reclame shit en weet ik wat nog meer. En nu stouwen ze zoveel mogelijk in een veel te klein DVD doosje (bij Dune kwamen de cd's je gewoon om de oren stuiteren als je het doosje losmaakte, fijn jongens ga zo door 4 CD's in een doosje voor 1!) met een handleiding waar je een vergrootglas bij moet hebben ofzo

Ja dat zou zijn om de games goedkoper te maken, ja in productie kosten zodat er meer winst op zit, maar niet voor de consument want die betaald voor die trieste zooi gewoon nog 100 piek.
Of zoiets als Train Simulator, betaal je 150 gulden en zit de handleiding gewoon op CD!
Gelukkig is niet elke uitgever hierop over gestapt, maar het gaat wel steeds verder

Begrijp me niet verkeerd, ik gun de winkelier best zijn geld, maar voor wat er het afgelopen jaar is uitgebracht heb ik weinig geld over. En jij zult vast nog genoeg overhouden aan die 24 piek lijkt me, want degene die voor nop werkt moet ik nog tegenkomen

(als je maar vaak genoeg 24 piek overhoudt hou je vanzelf een boel geld over) Er wordt dus nog genoeg verkocht, die vraag wat hier wordt gehouden is natuurlijk niet relevant voor het totale consumenten aantal. Hier zit dan ook het volk wat 24/7 via zijn broadband op internet zit met veel te snelle pc's en zo al die rotzooi binnen trekt, maar jan modaal koopt nog gewoon zijn spul in de winkel (niet alles natuurlijk, maar je snapt de bedoeling

).
No offence verder, dat was mijn visie