Toon posts:

[HTML] Breedte scrollbalk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand die mij kan zeggen hoeveel pixels breed een scrollbalk is of is dit op verschillende resoluties weer anders.

Ik heb die informatie nodig voor het volgende probleem.

Ik heb een table in stukken "geknipt" en in een frame-pagina gebouwd.
Ik heb nu een linkerframe en een bovenframe en een onderframe.
Die table valt nu in het boven en onderframe, maar als ik nu het onderframe op automatische scroll zet komen de tables niet meer netjes boven elkaar uit zet ik de scroll uit dan heb ik daar geen last van.
Nu dacht ik als ik nu in het bovenframe een "onzichtbaar" plaatje plaats van de breedte van de scrollbalk zou het probleem opgelost moeten zijn maar dan moet die scrollbalk op alle resoluties wel de zelfde breedte hebben.

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:52
Op maandag 03 december 2001 17:24 schreef peterbuyk het volgende:
Is er iemand die mij kan zeggen hoeveel pixels breed een scrollbalk is of is dit op verschillende resoluties weer anders.

Ik heb die informatie nodig voor het volgende probleem.

Ik heb een table in stukken "geknipt" en in een frame-pagina gebouwd.
Ik heb nu een linkerframe en een bovenframe en een onderframe.
Die table valt nu in het boven en onderframe, maar als ik nu het onderframe op automatische scroll zet komen de tables niet meer netjes boven elkaar uit zet ik de scroll uit dan heb ik daar geen last van.
Nu dacht ik als ik nu in het bovenframe een "onzichtbaar" plaatje plaats van de breedte van de scrollbalk zou het probleem opgelost moeten zijn maar dan moet die scrollbalk op alle resoluties wel de zelfde breedte hebben.
Je moet dan ff schreencapturesn (Print Screen), en dan met een of ander tekenprog alles ff tellen. Ze zijn in alle resolties even breed, btw.

Verbouwing

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
breedte van scrollbar is niet afhankelijk van de resolutie, maar wel van de instellingen van de GUI (windows bijvoorbeeld)

dus helaas

je kan wel ipv de standaard-scrollbar een eigen dhtml-scrollbar gebruiken

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

zoals wicher al zei is de scrollbar afhankelijk van instellingen.
Standaard is het 13 pixels meen ik maar als je bij display-->Appearance kijkt zie je dat je vrij bent met in die afmetingen.

Wat je nog zou kunnen doen is de beschikbare browserbreedte opmeten met JS en die koppelen aan de afmetingen van dat onzichtbare plaatje.

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips mensen kan ik weer gaan knutselen