Wie kent dit oude DOS spel?

Pagina: 1
Acties:
  • 94 views sinds 30-01-2008

• Scally
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-01 10:29

Scally

Ik geloof dat ie het doet?

Topicstarter
Herinner ik me weer een toffe golden oldie game, weet ik de titel niet meer. :(
Het is een spel van bovenaf gezien, waar je de slechterik kunt spelen of de politie. In beide gevallen race je met een autootje door een stad. Als boef is je taak om zo snel mogelijk de stad uit te vluchten, als politieagentje moet je de rode auto van de boef klemrijden.
Bij teveel schade rij je je autootje in een rookwolk kapot.
Volgens mij zijn er ook tonnetjes brandbaar spul waar je tegenaan kunt rijden met als gevolg een total loss.
Wie weet de titel?

...Y la tierra se hace mi trono... [Pentium 4 Northwood 2 Ghz, WinXP, 512MB PC133, HITACHI 250 GB@7200RPM] <-- ingesteld in 2001 lol

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Jaaa, dies vet man.
Ik kan alleen niet op de naam komen :(
Heb em ook een hele tijd gespeeld,
het was een van de betere DOS games

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

Driver? ;)

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Cisco HEAT? nee, volgens mij kon je geen politie zijn...
GTA? :P zal wel niet, noem ik geen oldie iig, en is ook gtawin...
Test Drive? Nee, volgens mij kon je daar ook geen politie zijn...
Ik kan ff niet zo snel bedenken welke dat zou kunnen zijn..
Wie heeft 'm uitgegeven?

Specs

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Testdrive?
Hmm, nee das em ook niet.
Daar zie je alles van binnenuit, en kun je geen politie zijn

• Scally

Scally

Topicstarter
Ik weet nog hoe het openingsscherm er ongeveer uitzag: een door de lucht vliegende (rode?) auto (met vlammen erbij dacht ik) met op de achtergrond gebouwen (de stad waarin het spel zich afspeelt)

...Y la tierra se hace mi trono... [Pentium 4 Northwood 2 Ghz, WinXP, 512MB PC133, HITACHI 250 GB@7200RPM] <-- ingesteld in 2001 lol

Verwijderd

Wellicht kan je even op een golden oldie site kijken, mischien dat er een lampje gaat branden.

Probeer een van de volgende sites maar eens:

[tss ;)]

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Kijk eens op [weg gehaald wegens abandonware... sorry!] wellicht dat je daar tussen de screenshots je oude spel terug ziet...

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Op maandag 03 december 2001 17:35 schreef BlackBox het volgende:
Wellicht kan je even op een golden oldie site kijken, mischien dat er een lampje gaat branden.

Probeer een van de volgende sites maar eens:

http://www.disney.com
http://www.eo.nl
Daar staat abandonware. Soms vrijgegeven software door de makers, soms niet. Dit is een grijs gebied in het GoT-beleid en men heeft besloten elke link naar abandonware niet toe te laten.

Lees de FAQ.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• tazzman
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Van welk jaar ongeveer? Sommige mensen vinden games uit '94 al oud terwijl ik dan weer zit te denken aan games uit '87 ofzo. :) Ik zou zeggen Spyhunter maar dat is um niet.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Scally

Scally

Topicstarter
Ik denk zo rond 1990 ongeveer.

• tazzman
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Cisco Heat is het niet, daar 'keek je niet van boven'. Erhm Miami Vice misschien? Maar die was ouder en speelde ik voornamelijk op de C64.

ben wel benieuwd naar een screenshot :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-01 20:49

Solid Seal

3D Printer N00b

Polce quest? ofzo

• Masterdam
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Ik heb 'r niet 1 op m'n HDD staan uit 88-92 die nog overblijft die het zou kunnen zijn...

Specs

Verwijderd

sorry, ik heb niet goed opgelet met het posten van de links, ik was ervan overtuigd dat abandonware geen probleem was aangezien deze sites zich strikt houden aan wat de makers van de games ervan vinden dat ze daar te downen zijn.

I stand corrected.

• Captain Pervert
k

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Scally

Scally

Topicstarter
Geen Police Quest, Miami Vice of Cisco heat... ben benieuwd of er nog een lampje gaat branden bij iemand... heb al die 'verboden' sites al afgeschuimd zo'n beetje maar niks.

• Grub
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-02-2024
Je kon toch ook zelf de dief zijn en proberen de stad uit te rijden terwijl de politie je klem moest rijden? Als dat zo is weet ik welk spel je bedoelt... alleen nu de naam nog :)

• The_Ghost
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

chicago '90

:)

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Police quest is het ook niet denk ik want daar kon je volgens mij alleen maar als agent rondrijden en ik kan me ook geen brandende tonnen herinneren bij dat spel

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• Captain Pervert
Op maandag 03 december 2001 18:04 schreef Grub het volgende:
Je kon toch ook zelf de dief zijn en proberen de stad uit te rijden terwijl de politie je klem moest rijden? Als dat zo is weet ik welk spel je bedoelt... alleen nu de naam nog :)
Dat zegtie toch :)

• Scally

Scally

Topicstarter
The_Ghost:

BRAVO!!! U WINT DE TAART!!

Thnx.

• The_Ghost
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

kwel.. wanneer wordt ie bezorgd???? :)

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Verwijderd

naar mijn adres gaarne :)

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online