Dolby Surround-set bij de Lidl kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 14:54
Hiya all

In onze plaatste lidl komt woensdag deze set uit, is het een beetje goed denken jullie?, of nie..

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.dewit4/DOLBY.jpg

ALs jullie em wel goed vinden koop ik em denk ik wel... heb ff nieuwe luidsprekers nodig....:)

Hekje

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Incl. speakers
|:( ROFL :D

• Matthijs
hihi

• Matthijs
Wat houdt dat max 400 watt eingelijk in?? dat het bij elkaar 400 watt is, of per speaker....:) zal wel nie....;(

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-08 13:04
raar ook dat ze voor Dolby Sourround adverteren
terwijl die Dolby Digital en DTS kan versterken en ten gehore brengen.
Mijn mening over dit ding is, als het voor je pc is kopen maar niet als serieuse audio oplossing.

• rb338
  • Laatst online: 22-07 12:59
Op zaterdag 01 december 2001 16:58 schreef eviltuinhekje het volgende:
Wat houdt dat max 400 watt eingelijk in?? dat het bij elkaar 400 watt is, of per speaker....:) zal wel nie....;(
Die subwoofer zal wel 400 Watt PMPO zijn...
Maar wattage zegt niks, zie de FAQ van AV :)

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
Lijkt me helemaal niks :r

• Matthijs
De bedoeling was dus ook eingeoijk voor de pc, maar ok.. kan ik hier nou uit opmaken dat het zo goed als flut is, of is het nog wel de moeite waard... voor deze set moet je toch ook zo'n sb live digtial 5.1 hebben ofzo"??

kdan.. hot or not?

Hekje

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 15:14
zou dit bruikbaar zijn me t een a3d vortex 2 kaartje met digitale uitgang. Dan ga ik m wel halen

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
CAT is voor beginners. Voor als je 12 bent, wel eens wat met luidsprekers bezig bent, je geen idee hebt wat goed en wat slecht is, en gewoon speakers wilt waarschijnlijk omdat je gewoon nog helemaal niks hebt of alleen die ouwe dingen van je pa waarvan de woofer kapot is en de tweeter het maar half doet (en een midtoner heeft ie niet).

Om het maar even zo te zeggen, die 20-20.000Hz bereik slaat helemaal nergens op. Waarschijnlijk is dit @ -20 dB. Oftewel, lage tonen komen er wel uit, maar te zacht vergeleken met de rest van het geluid waardoor je het dus niet hoort. Daarnaast de kwaliteit van het spul. Een CAT tweeter kost 9,95 in de winkel, een midtoner kost 14,95 en de gebruikte woofer is waarschijnlijk het model 200-08 (20cm woofer) en deze kost 29,95. Meestal zeg ik dat je niet op de specificaties moet letten, maar in dit geval zeggen de prijzen al genoeg denk ik.

Maar hoe is de set dan in gebruik hoor ik je nu vragen?
Nou, het is eigenlijk hetzelfde als pc speakers. Je kunt het volume best wat opendraaien. Alleen moet je dan de bass helemaal uitzetten. Doe je dit niet, dan maakt de woofer een vrij grote uitwijking, wordt deze te groot dan hoor je op een dag wat gekraak door je subwoofer, alsof er een draadje loszit. Je woofer is dan gewoon naar de klote en kun je weggooien. (gelukkig is het vervangen dan niet zo duur :) ). De midtoner en tweeter stellen ook bar weinig voor.

Het is dus alleen een leuke set als je er van tevoren weinig bij voorstelt. Je koopt een pc speakerset, geen hifi set. En wees er voorzichtig mee anders issie al snel kapot. Als je nooit zelf fatsoenlijke speakers hebt gehad (gewoon goeie van minimaal 1000,- per stuk bijv.) zal het in het begin gewoon goed klinken, vooral omdat het ook surround is. Het is gewoon een goedkope tussenstap, zo zie ik het.
ps. Ik heb zelf ook ruime ervaring gehad met Cat in een bizar verleden.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• NuKeFaCe
  • Laatst online: 08-09-2025
Op zaterdag 01 december 2001 17:06 schreef eviltuinhekje het volgende:
De bedoeling was dus ook eingeoijk voor de pc, maar ok.. kan ik hier nou uit opmaken dat het zo goed als flut is, of is het nog wel de moeite waard... voor deze set moet je toch ook zo'n sb live digtial 5.1 hebben ofzo"??

kdan.. hot or not?

Hekje
Je mag no'n ding toch terug brengen als ie niet bevalt ????
Gewoon doen dan ..

• michiel100
  • Laatst online: 22-07 07:25
Hier zie je weer dat mensen zaken uit een supermarkt niets vinden omdat het bij een supermarkt vandaan komt. :(

Dat is best jammer, want soms hebben dit soort winkels spotgoedkope aanbiedingen van goede producten.

Ik heb geen verstand van speakers, maar mŽn Gericom laptop die ik bij Lidl gekocht heb van een maand oud bevalt me nogsteeds ontzettend goed. Er is niets mis mee. 8-)

• Kwai_gon_jinn
  • Niet online

Kwai_gon_jinn

[-geen icon-]

Op zaterdag 01 december 2001 16:53 schreef rb338 het volgende:

[..]

|:( ROFL :D
vague huh? incl. speakers. LOL :+

Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."

Verwijderd

ik zou dit niet doen.

lijkt me dat je hiermee 300 gulden verspilt.

• hervaz
  • Laatst online: 24-11-2025
99% zeker dat dit rotzooi van de bovenste plank is.

• Matthijs
OK, iig, kben op zoek naar een beetje goedkope surround set... weet iemand wat??

• michiel100
Op zaterdag 01 december 2001 18:06 schreef wiebe het volgende:
ik zou dit niet doen.
lijkt me dat je hiermee 300 gulden verspilt.
Op zaterdag 01 december 2001 18:16 schreef hervaz het volgende:
99% zeker dat dit rotzooi van de bovenste plank is.
Waarom dan? Waarom is het slecht spul? Is het te goedkoop, kan het geen professioneel spul zijn omdat het bij een supermarkt vandaan komt?

• JT
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Waar heb jij veel verstand van ? Dan kan ik ff een goede vergelijking maken.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• menn0
trouwens voor die afstandsbieding zou ik hem alleen al kopen :9

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 01 december 2001 19:13 schreef menn0 het volgende:
trouwens voor die afstandsbieding zou ik hem alleen al kopen :9
:+

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Matthijs
dames, ff on topic blijven plz... ik wil dus een surround set voor 300/400 piek, weet iemand een beetje redeijke prijs/kwaliteit set??

Tnxs

Hekje

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 01 december 2001 19:15 schreef eviltuinhekje het volgende:
dames, ff on topic blijven plz... ik wil dus een surround set voor 300/400 piek, weet iemand een beetje redeijke prijs/kwaliteit set??

Tnxs

Hekje
Mevrouw, tis ontopic, gaat over die afstandsbediening. En als een beetje humor je niet bevalt, dan lees je er maar gewoon overheen.

Een surround set voor 300/400 piek ?

Doe mij maar een auto met 400 pk, 0-100 in 3,5 seconden, top van 400 km/u, leren bekleding, Remus uitlaat, dvd-navigatie systeem en ingebouwd koffieapparaat voor 5000 gulden :+ Begrijp je mijn vergelijking ?

Ecodan warmtepomp

• menn0
Op zo'n auto nog een remus uitlaatje zetten
dan ben je wel een opper sjonnie glitter hehe

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 01 december 2001 19:37 schreef menn0 het volgende:
Op zo'n auto nog een remus uitlaatje zetten
dan ben je wel een opper sjonnie glitter hehe
L :+ L

Ecodan warmtepomp

• arjandijk162
Maar zit hier nou een dolby digital decoder ingebouwd?

• JT

JT

VETAK y0

Nee, 5.1 ingang.

Ecodan warmtepomp

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 23:26

Adze

CCNP !

Op zaterdag 01 december 2001 20:37 schreef arjandijk het volgende:
Maar zit hier nou een dolby digital decoder ingebouwd?
Ja, natuurlijk !!

|:(

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

CAT.. dat ken ik wel... zeer redelijke kwaliteit in verhouding tot de prijs.. Ik ken ze vooral van de monitors en PA speakerskasten!

Zeer leuk voor die prijs... Ik zou zeggen probeer ze lekker.
Je kan toch omruilen..dus why not!?

Ik denk dat ie ongeveer een redelijk stuk ebter is dan de creative 5.1 DTT2200 setje.. (die is ook best goed voor zijn prijs)

ps.. die 400 watt is idd pmpo 400 ECHTE watts zijn podiumspeakers...vaak dat nog geneens..
Mensen staren zich vaak blind op wattage. Watts heeft te maken met de output van de versterker. Theeft niets te maken met sterkte van et geluid. De sterkte is vaak altijd genoeg!... Je hebt ongeveer 10 watt nodig voor je slaapkamertje. Huiskamer is vaak wel 60 tot 90 Watt gewenst..

Surroundsetjes ongeveer 10 tot 30 watt voldoende.. computerboxjes 5 tot 10 watt

Ik zou zeggen..kopen dat spulletje.. zijn waarschijnlijk kleine speakers...

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• ShittyOldMan
Op zaterdag 01 december 2001 18:21 schreef michiel100 het volgende:

Waarom dan? Waarom is het slecht spul? Is het te goedkoop, kan het geen professioneel spul zijn omdat het bij een supermarkt vandaan komt?
Nee, de supermarkt heeft er niks mee te maken. Slecht is daarnaast ook nog eens een relatief begrip. Waarom het geen professioneel spul kan zijn? Dat is omdat het van het merk Cat is, en zij maken geen professioneel spul maar richten zich juist op de low end markt. Denk aan Yoko, Marquant, Supertech, enz. In dat gebied wil nog wel eens vraag zijn en dergelijke merken geven daar gehoor aan. En dit gaat gepaard met een mooie verkooppraat en specificaties waar de doelgroep weinig verstand van heeft (denk aan de opgegeven powerhandling in PMPO), om zodoende als beste naar voren te komen.
Maar vergeet dan even niet, de beste in de low-end sector.

Natuurlijk komt er geluid uit, maar wat je echter niet moet doen is van tevoren bedenken dat een dergelijke set vergelijkbaar is met eentje van een ander merk in een duurdere prijsklasse. Cat, Yoko, Marquant, Supertech, enz, zitten nou eenmaal in deze goedkopere prijsklasse. Een superaanbieding wil ik het daarom niet noemen. Betere setjes vind je echter niet voor deze prijs. De 'betere' merken om het maar even zo te noemen beginnen pas op prijzen van minimaal 3 keer zoveel. De kwaliteit is dan echter als het ware 6 keer zo goed. (snap je de vergelijking?)

• Matthijs
Jep, ksnap em helemaal.. tnxs.. ik ga em woensdag dan maar ff kopen.. nu alleen nog een soundkaartje met zo'n 5.1 digital uitgang.. weet iemand een beetje goeie?? met een betaalbaar prijsje natuulrijk.... :)

Ik wil em dus vooral met de pc gebruiken, en soms een dvd'tje kijken... kan daar wel mee he?

tnxs

Hekje

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
Op zondag 02 december 2001 10:51 schreef eviltuinhekje het volgende:
Jep, ksnap em helemaal.. tnxs.. ik ga em woensdag dan maar ff kopen.. nu alleen nog een soundkaartje met zo'n 5.1 digital uitgang.. weet iemand een beetje goeie?? met een betaalbaar prijsje natuulrijk.... :)

Ik wil em dus vooral met de pc gebruiken, en soms een dvd'tje kijken... kan daar wel mee he?

tnxs

Hekje
goede: SB audigy
goedope: SB live 5.1 :)

• michiel100
Op zaterdag 01 december 2001 22:14 schreef ShittyOldMan het volgende:

[..]

[..]

De kwaliteit is dan echter als het ware 6 keer zo goed. (snap je de vergelijking?)
Prima! Zo is hij mooi! Onderbouwde kritiek, daar hou ik van! >:)

• ShittyOldMan
Op zondag 02 december 2001 10:58 schreef michiel100 het volgende:

[..]

Prima! Zo is hij mooi! Onderbouwde kritiek, daar hou ik van! >:)
Ik weet niet helemaal hoe je dit bedoeld, maar ik baseer mijn mening op eigen ervaringen met het merk Cat, ik heb het spul ook thuis gehad. Daarnaast ook ervaring van anderen in mijn directe omgeving, en ervaringen met duurdere sets van dit type. Wat ik wil duidelijk maken is dat het zeker goedkoop is, maar in vergelijking krijg je minder waar voor je geld, als je het tenminste wilt gebruiken waar het voor bedoeld is (dvd films kijken -> 5.1). Gebruik je het voor games op de pc, misschien zo af en toe een dvd ofzo, en het geluid is niet het belangrijkste dan kan de set best volstaan.
Maar de technische kwaliteit is gewoon minder omdat er gebruik is gemaakt van goedkope materialen. Hierdoor moet je gewoon erg voorzichtig doen en dat beperkt de mogelijkheden nogal sterk. (bij gewoon gebruik heb ik mijn eerste woofer al na twee maanden moeten vervangen).
Dat een duurdere set 6 keer beter is staat natuurlijk niet vast ofzo, maar het ging juist om de vergelijking, dat je zelfs met zo'n laag bedrag gewoon duurder uit bent.
ps. mijn reactie waar jij op reageerde was niet op jouw gericht, maar in het algemeen
Tsja, het valt te proberen. Is het niks, misschien dat je 'm dan terug kan brengen of ergens te koop zetten voor niet veel minder.

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-07 19:27
Zou dit setje iets zijn voor op een Hercules GameTheater XP?
Of komt die met een duurdere PC speakersset (b.v. Midiland) beter tot zijn recht?

Verwijderd

ik zou 'm eerst willen testen, en dan zien of ie niet uit elkaar valt bij de eerste de beste toon.

En als ie dat niet doet zou ik 'm kopen, ben je stukken goedkoper uit dan met het setje van Creative. :)

• arjandijk162
als ik een dvd afspeel met mn aureal vortex 2 kaartje en dit ding op de digitale uitgang aansluit. Worden dan alle speakers op de goede manier gebruikt. (elke speaker krijgt het geluid dat de film ervoor heeft bij dolby digital)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

audiotrak 7.1 surround :D
is niet veel duurder dan de sblive

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• arjandijk162
Was bij de lidl: Aktie om onduidelijke reden gecancelled/uitgesteld |:(

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 21:01

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Hey ik weet niet hoe deze speakers zijn maar vandaag heb ik op shool de (nieuwse?)Computer Idee gelezen, daarin stond een workshop over thuisbiscoop (=> Niet te letterlijk opvatten..) Daar haden ze een SB Live 5.1 Meet een Creative speakerset DTT2200 en daar hadden ze het over dat het best goed was :? DTT2200 bevat 5 satteliet speakers en 1 sub-woofer vandaar 5.1. Heeft iemand hier ervaring mee? Het is dus voor PC bedoeld MP3/DVD/Games/Divx ed.

Oh ja de speaker set van Creative kost +/- f250,- (Pricewatch)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Je kunt je er geen buil aan vallen. Helemaal niet voor 300 gulden. Heb je een Prologic versterker met wat satelietjes en een sub. Tja verwacht er geen wonderen van. Dan scoor je een cheape dvdspeler met een DD decoder. Heb je een goedkoop 5.1 DVD setje.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Pagina: 1