CAT is voor beginners. Voor als je 12 bent, wel eens wat met luidsprekers bezig bent, je geen idee hebt wat goed en wat slecht is, en gewoon speakers wilt waarschijnlijk omdat je gewoon nog helemaal niks hebt of alleen die ouwe dingen van je pa waarvan de woofer kapot is en de tweeter het maar half doet (en een midtoner heeft ie niet).
Om het maar even zo te zeggen, die 20-20.000Hz bereik slaat helemaal nergens op. Waarschijnlijk is dit @ -20 dB. Oftewel, lage tonen komen er wel uit, maar te zacht vergeleken met de rest van het geluid waardoor je het dus niet hoort. Daarnaast de kwaliteit van het spul. Een CAT tweeter kost 9,95 in de winkel, een midtoner kost 14,95 en de gebruikte woofer is waarschijnlijk het model 200-08 (20cm woofer) en deze kost 29,95. Meestal zeg ik dat je niet op de specificaties moet letten, maar in dit geval zeggen de prijzen al genoeg denk ik.
Maar hoe is de set dan in gebruik hoor ik je nu vragen?
Nou, het is eigenlijk hetzelfde als pc speakers. Je kunt het volume best wat opendraaien. Alleen moet je dan de bass helemaal uitzetten. Doe je dit niet, dan maakt de woofer een vrij grote uitwijking, wordt deze te groot dan hoor je op een dag wat gekraak door je subwoofer, alsof er een draadje loszit. Je woofer is dan gewoon naar de klote en kun je weggooien. (gelukkig is het vervangen dan niet zo duur

). De midtoner en tweeter stellen ook bar weinig voor.
Het is dus alleen een leuke set als je er van tevoren weinig bij voorstelt. Je koopt een pc speakerset, geen hifi set. En wees er voorzichtig mee anders issie al snel kapot. Als je nooit zelf fatsoenlijke speakers hebt gehad (gewoon goeie van minimaal 1000,- per stuk bijv.) zal het in het begin gewoon goed klinken, vooral omdat het ook surround is. Het is gewoon een goedkope tussenstap, zo zie ik het.
ps. Ik heb zelf ook ruime ervaring gehad met Cat in een bizar verleden.