welke speakers beste prijs/kwaliteit verhouding?

Pagina: 1
Acties:
  • 791 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20960

Topicstarter
Ik ben op zoek naar speakers (front, center, surround, bass) oftwel de hele mikmak....

De prijzen liegen er vaak niet om vindt ik persoonlijk, ik vroeg me dan ook af welke merk speakers het beste levert voor het betaalde bedrag (speakers van 1000 piek per stuk zijn voor mij geen optie).
De merken die ik ben tegengekomen die voor mij betaalbaar zijn, zijn:

- Yamaha
- Magnat (vector55se)
- JBL (Ti-600)

Zijn er nog meer merken die ongeveer evenveel kosten als deze 3 bovenstaande merken. Oftwel welke merken in dezelfde prijsklasse moet ik nog in beschouwing nemen?

En welke biedt de meeste prijs/kwaliteit verhouding.

Alles moet worden aangesloten worden op een Yamaha DD DTS receiver (5x100watt).

alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 10:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

Voor de 3890ste keer, Ga zelf luisteren, hoe moeten wij dat nou weten? Jij moet ze mooi vinden. Ga naar een echte audiozaak en vertel je budget, dan kunnen zij een suggestie doen, en dan kan jij beoordelen of je het mooi vindt.

En alle merken die in zo'n zaak staan zijn gewoon goed, of je ze mooi vindt klinken moet je zelf bepalen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:02

JT

VETAK y0

Tannoy D633 Profile. Laat je niet afschrikken door de prijs, ze zijn alleen zo goedkoop omdat het een model is wat al een tijdje niet meer gemaakt word. Voor de rest een prachtig geluidje.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:36
hehe, dubbelpost ;)

Maargoed, de beste prijs/kwaliteit verhouding is niet vast te stellen gezien de kwaliteit hier een subjectief gegeven is (ik neem aan dat je doelt op de geluidskwaliteit en niet de technische kaliteit). Wat je dan dus moet doen is eerst een budget vaststellen. Met dat budget ga je zoveel mogelijk winkels af. Neem eventueel een lijstje mee op type's op te schrijven o.i.d. Degene die jij het mooiste vindt klinken hebben dan de beste prijs/kwaliteit verhouding voor jou.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26298

Tannoy Mx3 , Mx4 of Mission m73 of M74 en ga zo maar door..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15332

kijk ook is naar infinity, word nu flink mee gedumpt. hier bij correct kan je op sommige zondagen die delta 70 voor 499,- kopen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-05 10:46
Kijk (of beter, luister :) ) zeker eens naar de Mission M70 serie.

Specs + pics:
http://www.mission.co.uk/m70_ser.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:50

mollie

jezus.. ik weet ook wel dat dit de 10000000ste post is over welke speakersm moet ik kopen.. maar een beetje vriendelijker mag ook wel .. ander reply je toch gewoon niet?

je kan em ook gewoon wat goede SUGGESTIES doen zodat ie niet weken alle winkels af hoeft te gaan om ALLE setjes te luisteren

mollie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op zondag 02 december 2001 23:10 schreef mollie het volgende:
je kan em ook gewoon wat goede SUGGESTIES doen zodat ie niet weken alle winkels af hoeft te gaan om ALLE setjes te luisteren
Rondshoppen is toch juist het leuke van nieuwe speakers kopen :?

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-12-2024

FFF

Om je een beetje op weg te helpen, zelf vind ik dat je je bij INFINITY wel waar voor je geld krijgt die worden heel goedkoop verkocht, verder natuurlijk mission, goedkopere B&W serie's, tannoy (MX serie bijvoorbeeld) Quadral ascent (bijvoorbeeld de 450 en de 250 als rear) En dat is wel zo'n beetje waar bik het zou zoeken al ben ik waarschijnlijk wat vergeten. Dit zijn speakers van zeg maar 500 per stuk sommige wat goedkoper sommige wat duurder, ik heb de serie's opgenoemd, je kunt uit die serie kiezen hoe groot/krachtig/duur je het wilt maken. Verder is de versterker belangrijk natuurlijk.

Als extra advies zou ik willen geven, inversteer goed ik je speakers als je echt wat wilt hebben, natuurlijk zijn alle componenten van groot belang. Ik zou zeggen als je nu niet genoeg geld hebt, koop die sub dan later, of je moet echt een hele grote kamer hebben. Zelf ben ik dol op het merk quadral, zeker voor home cinema, alleen vallen deze speakers als snel wat duurder uit, ze hebben geen echt goedkope serie, de ascent serie heeft alles in 1, en heeft heel wat bas aan boord voor zulke kleine speakerstjes, dus je kunt bij de speakers die beter zijn in het laag onverwegen geen subwoofer aan te schaffen, een beetje sub kost zeker 1000,- als je voor dit geld wat beter speakers of fronts alleen neemt, het je een beter resultaat vindt ik. Als usbwoofer kun je gewoon hetzelfde merk nemen, of anders is REL een heel goed merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Laatst online: 13-12-2024

FFF

http://www.audiofriends.nl/

daar staat de eltax LR serie, zien er mooi uit, en volgens deze site goed beoordeeld. Voor die prijs, heb je echt een mooi speakerstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Als je nou een mooi geluidje wil
wat opook nog een bietje te betale is
moety je de labtec pulse kopen
(het grootste model tuurlijk).
kost iets van f429,- of zo.
Echt wel beter dan die creative labs sjitzooi
}:0 one day cows will rule the world}:0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

lol.. hmzz...
Mission, voor de meeste mensen die goed geluid willen en niet weten wat ze willen vind ik dit een hele goeie. (gewoon die boekenplank boxen)
en magnat zijn ook erg goed.
Yamaha worden pas goed boven de 1500 piekies vind ik

maar ja..das mijn mening..en niet jouwes :)

ik ben et met JvS eens. Ga zelf luisteren.
Hou wel ff in de gaten dat de combinatie tussen versterker en boxen niet altijd goed is!

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Op maandag 03 december 2001 13:59 schreef thacow het volgende:
ROFL, je hangt toch geen labtec aan je versterker :? |:(

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-06 23:14

Jag

Ja man, die Creatives zijn echt sjit man, je mot echt die Labtecs kopen man!!

Zelf luisteren is zoiezo een must, maar voordat je daar begint zou ik me eerst heel sterk afvragen of je wel een 5.1 set wilt. Je moet zowel erg veel DVD's huren als veel geld te besteden hebben voordat dat interessant wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik vind juist... Als je DVD hebt, dat je ook gelijk surround moet kopen, want voordeel dvd is alleen maar scherp beeld, daarom zou ik juist die extra dingen willen .. > surround dus.

Surround is wel erg tof hoor. maar over die creative dingetjes? Die zijn echt zo slecht nog niet hoor..

Maar vergeleken met labtec :9~

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29945

Eej sjonnie, die hang je zoals gezegd idd niet aan je versterker, dat zijn boxen voor aan je computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-06 23:14

Jag

Op maandag 03 december 2001 16:10 schreef gitaarwerk het volgende:
ik vind juist... Als je DVD hebt, dat je ook gelijk surround moet kopen, want voordeel dvd is alleen maar scherp beeld, daarom zou ik juist die extra dingen willen .. > surround dus.

Surround is wel erg tof hoor. maar over die creative dingetjes? Die zijn echt zo slecht nog niet hoor..

Maar vergeleken met labtec :9~
Wat een redenatie zeg. Het gaat er gewoon om op welke manier je het beste geluid krijgt. En dat is niet met voor 1500,- een surround set kopen. Dan kan je echt veel beter voor stereo gaan.
En of die Creative dingen wel of niet goed zijn weet ik wel, ik heb er zelfs een review over geschreven (die dood is gegaan door de crash van de T.net servers).
Pagina: 1