Toon posts:

Stereo Receiver + CD Speler

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een leuke stereo receiver en een cd speler met optical out te kopen (voor md).
Het totale budget is hiervoor ongeveer fl 1000-1200,-
(absoluut niet meer, want ik wil ook nog 2 boxen kopen)

Ik wil mijn PC via SB Live digitaal op de receiver aan kunnen sluiten. Ik wil dan mp3 luisteren en divx-geluid via mijn receiver.
Ook wil ik mijn tv erop aansluiten (met pc tv-out DVD of divx). De cd speler moet ook digitaal aangesloten worden op de receiver. Via de optical out ga ik dan cd's tapen op MD.

opstelling:

PC Mp3--> RECEIVER <--TV <--PCtv out (dvd, divx)
MD<--CD--> RECEIVER

Ik wil wel graag de receiver en cd speler van hetzelfde merk. (staat wat mooier)
Ik vind Marantz erg mooie STEREO receivers hebben, maar daar zit dan geen tuner op, wat ik wel wil.
Dat zou opgelost kunnen worden door ook een aparte tuner van Marantz te kopen. (maar dat wordt dan ook duurder denk ik). Ook de cd speler moet dan van Marantz zijn.
Past dit btw wel in het budget van 1000-1100 (denk het niet maar mayb...)?

Wat raden jullie anders aan voor een stereo receiver (die aan de eisen voldoet) en cd speler (met optical out)

Ik hang er waarschijnlijk eerst 2 redelijke sony 70W boxen aan, maar binnenkort wil ik ze dan vervangen door 2 nieuwe boxen (B&W DM303 of Mission M73 oid)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

punt 1: Vergeet dat digitale aansluiten eens. Daar wordt je geluid echt niet dramatisch beter van. Dan kom je uit bij dolby digital receivers... En die zijn in de 600-800 gulden prijsklasse zeldzaam, en indien wel te vinden van mindere kwaliteit dan de stereo apparaten.

En wel dusdanig meer minder in kwaliteit dat je marginale eventuele winst bij digitaal aansluiten volledig teniet gedaan wordt.

maar ik val zo te zien in herhaling

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Ok komt ie..

Een harman/kardon 3370 of 3470 stereo reciever (3470 is iets duurder) zit je op 1000 piek voor een goeie stereo reciever. Ik heb in je andere topics gelezen dat je wilt raggen en van rhcp houd.. Nou die versterker heb 2x70watt en een high current eindtrap die in de piek 44 amp kan drukken naar je speakers Dus power zat.
Cd speler H/K 750 voor 5 a 600

Speakers.

Mission M73 of M74 Of Tannoy Mx3 of Mx4 <- om en de nabij 300/500 per stuk.

Je kan iets duurder doen met speakers..
Zijn nog aardige Jbl Ti600 speakers die erg goed werken met een hk reciever voor iets van 650 stuk ofzo

Zijn allemaal vloerstaanders

Check www.harmankardon.com voor de amp (cd speler staat er nog niet op te nieuw denk ik)

www.mission.co.uk
www.tannoy.com

en de jbl's nog niet gevonden op de jbl site..
maar daar hebben we www.google.com voor

Verwijderd

Voor ongeveer 1500,- kun je toch wel een aardig Marantz setje samenstellen. Neem nou een PM4000 versterker van 599,- de ST4000 van 458,- ( geloof ik ) en de CD4000 van rond de 400,-. Dan zit je er misschien wel iets overheen, maar dan heb je wel een losse tuner en versterker, wat meestal toch iets beter presteerd dan een receiver.

Greetz

edit:
Ik dacht dat je budget 1500,- was, ik weet alleen niet hoe ik daar bij kom, maar goed dit is evenmin toch een goede optie

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
PM4000 heb ik gezien voor 499,-. CD5000 heb ik zelf gekocht voor 379,-. Tuner weet ik niet. Maar goed, wat Marantz betreft moet je met een redelijk budget toch wel iets leuks kunnen samenstellen. Btw, mijn prijzen heb ik van Richer Sounds. (http://www.richersounds.nl)

Misschien niet de beste zaak, maar als je je elders laat voorlichten (hier op GoT bijvoorbeeld) kun je daar wel goedkoop dingen krijgen.

https://www.strava.com/athletes/10490675

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op de site van marantz alleen maar losse tuners en losse stereo versterkers gezien, maar kon er geen Marantz Stereo receiver vinden. Bestaan die dan helemaal niet ofzo?

Ik ga morgen nl naar correct en wil alvast een lijstje maken met spul wat ik wil gaan luisteren.
Ik zag dat er Marantz wel een cd speler met optical out heeft ( in tegenstelling tot bv NAD, Harman/Kardon enzo).
Dat is een pre, want ik heb een MD.

Omdat ik graag alles van hetzelfde merk wil hebben als ik iets koop, wil ik dan dus ook een Marantz Stereo Receiver.

Stel dat ik een losse tuner en een losse versterker van Marantz koop, samen met een Marantz CD speler.
Gaat dat lukken voor max 1500? en hoeveel ben ik anders kwijt?

Verwijderd

de marantz pm4000 staat bij correct voor fl 399,- en de pm7000 voor 799,-

Verwijderd

Topicstarter
En wat is dan een leuke tuner en cd speler om daarbij te doen? Prijs?

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op donderdag 29 november 2001 22:21 schreef Da_man het volgende:
Ik vind Marantz erg mooie STEREO receivers hebben, maar daar zit dan geen tuner op, wat ik wel wil.
Dat zou opgelost kunnen worden door ook een aparte tuner van Marantz te kopen. (maar dat wordt dan ook duurder denk ik). Ook de cd speler moet dan van Marantz zijn.
Past dit btw wel in het budget van 1000-1100 (denk het niet maar mayb...)?
FF muggeziften, maar een "receiver" (= "ontvanger") is per definitie een geintegreerde versterker/tuner combinatie. Je bedoelde dus gewoon "mooie stereo VERSTERKERs van ome Marantz"

Ik zou in jou prijsklasse zou ik zeker ook naar Technics kijken. Technics heeft minimaal nog 1 normale strereo receiver (SA-EX140 volgens de folder voor mijn neus f493, verder nix bijzonders) en de CD spelers van Technics zijn in de lagere prijsklasse (400-500 gulden) erg goed.

Btw, "vroeger" wilde alleen bejaarden een "receiver" hebben en ware losse versterkers (liefst voor+eind) "koel". Sinds DD/DTS/Prodinges zie je alleen maar receivers. Wat is marketing toch een mooi vak.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Pagina: 1