Toon posts:

Receiver die voldoet aan mijn eisen

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
2x70 Watt (heb nl 2 70 watt boxen)
Maar mag meer vermogen hebben.
Heb geen 5.1 ofzo nodig.
Puur voor muziek
Optische Digital In+out (voor minidisc)
Moet PC op aan kunnen sluiten (Live 1024 value)
Cd speler erop aan sluiten (liefst ook optisch)
Afstandbediening
Tuner erop.
Budget +/- 600

Ik kan nl alleen maar receivers vinden met 5.1 en DD en DTS enzo maar dat heb ik niet nodig.

Verwijderd

uhm, kan aan mij liggen, maar volgens mij zitten er op versterkersm geen optische uitgangen, maar zit dat op een cd speler...

ik raad je aan, om een nieuwe losse versterker en tweede hands een tunertje op de kopt te tikken...

gezien je budget

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-01 20:09

GeJe

Je...

Marantz of een goedkope rotel. Kijk zelf ff op internet welk model aan jouw eisen voldoet.

Vandaag is het feest en morgen ook.

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-01 20:09

GeJe

Je...

By the way, meestal zit op die 'goedkopere' versterkers (van een goed merk) niet zo snel een dubbele dig in/out. Maar zal je het met analoge kabels moeten doen, maar ik denk dat je er niet zo heel veel van merkt met deze prijsklasse.

Vandaag is het feest en morgen ook.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

kijk eens op http://www.richersounds.nl goed spul voor weinig

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Op woensdag 03 oktober 2001 09:44 schreef whotheman het volgende:
uhm, kan aan mij liggen, maar volgens mij zitten er op versterkersm geen optische uitgangen, maar zit dat op een cd speler...

ik raad je aan, om een nieuwe losse versterker en tweede hands een tunertje op de kopt te tikken...

gezien je budget
ER ZIJN WEL VERSTERKERS (Receivers) met digitaal in/uit. sony str db 940! bijvoorbeeld!

Succes is een keuze

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 oktober 2001 10:34 schreef Maxster4th het volgende:

[..]

ER ZIJN WEL VERSTERKERS (Receivers) met digitaal in/uit. sony str db 940! bijvoorbeeld!
Linkje?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:00
Op dinsdag 02 oktober 2001 22:01 schreef Da_man het volgende:
Optische Digital In+out (voor minidisc)

Budget +/- 600

Ik kan nl alleen maar receivers vinden met 5.1 en DD en DTS enzo
dig in+uit: Betekend dat je versterker een DAC aan boord moet hebben. Dat zal je ten eerste niet snel vinden voor f600. Ten tweede is het ook niet nodig: De dac in je minidisc en cdspeler zal goed genoeg zijn. (beter iig dan die in een receiver van f600)

Dat je alleen met dd versterkers kan vinden, ligt eraan dat die juist een decoder aan boord hebben voor dd en dts. En daarom hebben die een digitaal in.

Wat jij het beste kan doen, is gewoon je cdspeler digitaal op je minidisc aansluiten en op die manier kopieren. Je sluit ze dan beide apart en analoog aan op je versterker/receiver

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

En dat verhaal over je 70watt's mag je ook weer net zo hard vergeten (trouwens: 70watt bij hoeveel vervorming? Welke impendantie? Hoelang? blabla. Die 70watt zegt dus helemaal niets)

elke versterker/speaker combo werkt gewoon, zolang het maar normale versterkers zijn en geen speakers met een gevoelighied van 80db ofzo :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het zeg maar zo gedacht:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/r.stolten/GoT/receiver.jpg

Dus er moeten 2 digitale INgangen opzitten (voor CD en PC)
en er moet 1 optische UITgang opzitten (voor MD)
Eventueel nog 1 optische INgang, zodat ik daarmee de muziek die op MD kan beluisteren via mijn boxen.

Is deze opstelling zoals ik hem heb bedacht mogelijk?

Nu moet ik dus met MD een cdtje kunnen opnemen (digitaal) of niet?

Welke receiver moet ik dan nemen die dit mogelijk maakt?
Budget = f600-f700

• Raymond
Op woensdag 03 oktober 2001 18:54 schreef Da_man het volgende:

Nu moet ik dus met MD een cdtje kunnen opnemen (digitaal) of niet?

Welke receiver moet ik dan nemen die dit mogelijk maakt?
Budget = f600-f700
Waarom op die manier? Je jaagt jezelf op kosten door een receiver met dac te willen, terwijl het niets toevoegd!

Je kan je cdspeler direct op je minidisc aansluiten en zo digitale kopieën maken. ->digi kopie probleem solved

Je pc sluit je analoog aan->ook opgelost

Jij kan een mooiere receiver kopen (omdat je nou eenmaal maar f600 te besteden hebt en wanneer er geen dac in je amp hoeft te zitten je meer versterker kan kopen) en je hebt ALLE FUNCTIONALITEIT die je wilt!

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan moet er op mijn CDspeler een optische uitgang zitten toch?

En als ik mijn MD op mijn receiver wil aansluiten, dan moet dat ook met een optische INgang of niet?

En als ik mijn pc analoog aansluit, dan is de geluidskwaliteit toch minder dan dat ie digitaal is aangesloten?

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik heb m'n pc gewoon met een 3.5 mm jack naar cinch op de aux poort van m'n voortrap, goed genoeg...

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op woensdag 03 oktober 2001 19:08 schreef Da_man het volgende:

En als ik mijn MD op mijn receiver wil aansluiten, dan moet dat ook met een optische INgang of niet?

En als ik mijn pc analoog aansluit, dan is de geluidskwaliteit toch minder dan dat ie digitaal is aangesloten?
ok,
PC digitaal naar je receiver heeft geen nut omdat MP3 over DIG hetzelfde klinkt als MP3 over analog.
CD naar MD via receiver zal ook niet gaan omdat je waarschijnlijk geen dig uit op je cd hebt zitten. Hier door zou de receiver het moeten digitaliseren maar voor 600 piek heb je geen versterker die dat kan.
dus lijkt me het beste dat je de pc en cd analog aansluit en de MD ook.

edit:Yes geen dubbel/triple/quad post :edit

• Raymond
Op woensdag 03 oktober 2001 19:08 schreef Da_man het volgende:
Als jij digitale kopietjes wil maken, zal die cdspeler sowieso een digi uit moeten hebben. Of je het nou via je versterker laat lopen of niet
Niks moet. Je kan gewoon de analoge uitgang van je md gebruiken. Het zou alleen winst opleveren wanneer de dac in je versterker beter is dan in je md speler. Met een versterker van 600 piek denk ik niet dat dat het geval zal zijn.
Niet perse. Bovendien: Geluid uit je pc is toch al crap, digitaal aansluiten levert niet zo'n verbetering op, dat het opeens geweldig wordt.

Verwijderd

Topicstarter
En zo dan:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/r.stolten/GoT/receiver2.jpg

Dat is denk ik wel goed toch?

Dan heeft mijn receiver het volgende nodig:
1 digitaal IN (optisch??)(CDSPELER)
2 analoog IN (PC) (MD)
maar het is toch ook makkelijk als dat ding een optische IN heeft ipv analoog zodat ik die MD digitaal erop kan aansluiten of niet?

Dan moet ik dus ook nog een cd speler hebben die een (optische)digitale UIT heeft (MD) en nog een digitale UIT voor naar de receiver. Of klopt dat niet?
Welke raden jullie mij aan? <350

• Raymond
Je hebt geen link tussen md en versterker....
Bovendien sluit je de uitgang van de md aan op een niet bestaande ingang van je cdspeler (cdspelers hebben geen ingang....)

En nogmaals: Waarom wil je zo graag MD/cd digitaal aansluiten op je versterker? Dat heeft alleen zin wanneer de dac in je versterker beter is dan die in je cdspeler of md. en dat is voor minder dan 600 piek niet het geval!!

Dus gewoon cd op md aansluiten (digi)
Alle apparatuur analoog op je versterker aansluiten.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ff voor de duidelijkheid,
IN_Dit geval is optisch en digitaal hetzelfde

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ok, plaatje met alles erop, soort aansluiting en de "richting" van het signaal, waarop het het makkelijkst en mooist gaat:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/JvS/pics/aansluit.gif

Dus alles analoog aangesloten (de MD twee keer: in en uit, om op te kunnen nemen van de PC, via de receiver).

Zo en niet anders in deze klasse. Als je denkt dat digitaal beter is: je hebt gelijk, maar in die klasse verlies je aan kwaliteit doordat zo'n apparaat een stuk duurder wordt. Oftewel: niet zo moeilijk over nadenken, gewoon zo doen.

:7

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
[b]Op woensdag 03 oktober 2001 20:22 schreef JvS het volgende
[afbeelding]
Ok baas, zo doe ik het dan!

maar het liefst wil ik dan wel de cd speler digitaal op de receiver aansluiten als het kan, want dat is denk ik toch een stuk beter. voor de rest laat ik het zo.

Maar welke receiver is voor mij geschikt dan? +/- 600
En welke cd speler? <300

• Raymond
Op woensdag 03 oktober 2001 20:33 schreef Da_man het volgende:

[..]
maar het liefst wil ik dan wel de cd speler digitaal op de receiver aansluiten als het kan, want dat is denk ik toch een stuk beter. voor de rest laat ik het zo.
Gewoon stug volhouden, uiteindelijk krijg je vast wel van iemand gelijk.

Ondertussen gewoon doen wat JVS zegt (en wat ik en de andere twee je ook al probeerden duidelijk te maken)

Voor apparatuur in jouw prijsklasse: gewoon naar medialand, raf, correct, modern, megapool, expert etc.

En niet tegen die verkoper zeggen dat je digtaal op je receiver wil, dat snapt zo'n persoon alleen maar als "ik wil dvd kijken" en smeert je dan een DD-versterker en DVD speler aan.

Gewoon zeggen: "ik wil cdspeler met digitaal uit en een stereo receiver"
Controleer trouwens eerst wat voor digi in je MD speler heeft. Als die een optische heeft, moet je cdspeler dat uiteraard ook hebben, anders heb je er nog niks aan. En als je MD speler coax in heeft, moet je cdspeler dat ook hebben.

Verwijderd

Topicstarter
De MD is een Sony MZ-R 700
deze heeft een optische digitale in

OK OK ik neem wel gewoon een analoge CD naar receiver!

Maar nu dus de grote vraag:
Heeft er iemand een advies voor de receiver en cdspeler
voor totaal max. 900 piek (mag ook ietsies meer zijn).

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een goede optie voor receiver en cdspeler?

Verwijderd

Topicstarter
Kom op, geef idee-en!
Want die verkopers zijn ook niet altijd helder denkende lui >:)
Pagina: 1