Putting the bit in Biton since 1997
Da's dus gewoon een kut opmerkingOp donderdag 03 januari 2002 19:58 schreef p_m het volgende:
Cistron heeft teveel gegeten van de kerst en dus geen reet uigevoerd...
Waarom is een kut-vraag, het is er gewoon niet, en dat is KUT.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Verwijderd
houten zuid dus nog niet
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Maar nog ff om de waarom-vraag: het was eigenlijk meer als geintje bedoelt, maar zoveel heb je niet aan het "waarom-antwoord". Het feit is gewoon dat het er niet ligt, en dat is zeer niet-leuk.
Misschien zou je eens contact kunnen opnemen met Cistron, ze mailen altijd wel snel genoeg terug (tenminste, ik kreeg er eentje een paar uur later terug).
Ik denk trouwens dat je nog niet meteen Mxstream kan krijgen, maar dat je je nu kan aanmelden en dat het er dan februari ligt.
Zijn hier mensen die zo gelukkig zijn en niet in H-zuid wonen en dan toch maar voor Mxstream gaan? Ik zit persoonlijk op de Xs4all Fast... maar daarvoor heb ik nog heel wat "overleg" te doen met m'n ouders.
Tazzman: veel geluk toegewenst...
Enne... X-rated topic? Deze topic houden we dan toch al lang en nuttig vol...
- 1024 kbps upstream
- 256 kbps downstream
- 5 POP mailboxen
- 50 e-mailalliassen gekoppeld aan een popbox
- website (50MB, CGI, PHP) op www.xs4all.nl/~naam (5G dataverkeer)
- streaming media op website of host (dus eigen radio draaien...
- je eigen server draaien toegestaan
- gekoppeld netwerk toegestaan
- hostnaam.xs4all.nl voor eigen Webserver, eigen FTP server, eigen Mailserver (via bSMTP: onbeperkt_namen@hostnaam.xs4all.nl)
- secure webmail met spamcop
- telnet toegang
- FTP
- IRC
- shell toegang tot publieke XS4all servers
- toegang tot DE NIEUWSGROEPEN via de Xs4all servers (meer dan 35000 nieuwsgroepen)
- inbellen via ADSL, PSTN, ISDN64, ISDN128
- gratis 550 gigabyte software downloaden (niet alleen freeware, ook heel veel dat geld kost, en als Xs4all abbonee dus niet)
- real audio/video
- gratis McAfee of Dr. Solomon Antivirus, updates en firewall
- altijd zonder kosten upgraden/downgraden
- fair use policy
- dat het xs4all is (persoonlijk vind ik dit de beste provider, ze nemen je serieus, ze nemen snelheid en stabiliteit serieus, en ik heb nog nooit gehad dat ik geen toegang kreeg (zat vroeger te modemen via Xs4all, was alleen duur: 35 gpmnd)
- even duur als Planet en al die anderen
http://www.xs4all.nl
http://www.xs4all.nl/adsl
http://www.mxstream.nl
http://adsl.pagina.nl
adslinfo@xs4all.nl
En nee, ik werk niet bij Xs4all en heb ook geen aandelen Xs4all (bestaan die dan?)
aangezien cistron duurder is geworden en geen linesharing heeft.
overigens komt planet wel beter uit de consumenten test.
maar denk tog dat ik voor xs4all ga, had eigeniljk voor cistron MAXX of Cistron 2048 willen gaan, maarja....
Verwijderd
Er staat gewoon nog steeds dat het per december beschikbaar komt, ik wil eventueel nog wel even wachten ik denk namelijk wel dat het voor februari komt...
Want als ik moet kiezen voor 1 Mbit of 7800 Kbps dan weet ik het wel, en het is nog niet eens zo heel veel duurder.
Xs4all heeft betere service dan Planet. Planet is een fractie (maar dan ook echt 1%) sneller.
Cistron is hier niet betrouwbaar, omdat ook de "oude cistron" mee wordt genomen in de telling, die was een stuk sneller.
Dat geld trouwens voor veel andere abbo's.
Gegegevens zijn er vaak ook outdated, maar van de meeste abbo's zie je wel de snelheid. Onverwacht is het niet, het is meestal gewoon je snelheid in bits gedeeld door 10. (dus niet door 8, dan krijg je de fysieke snelheid, een realistisch maximum is gedeeld door 10).
Alleen... ADSL is kwalitatief beter dan kabel, en je hoeft het niet te delen. Ook weet ik niet zeker of het dan wel beschikbaar is, mijn moeder zei net dat ze dat van iemand had gehoord (en wil natuurlijk het abbo van 60 piek per maand.... aaaaaah!!!! nee!!! wheeelp!!!), maar toen ik naar de Casema website ging stond gewoon "niet beschikbaar". Dus ik snap niet hoe die iemand aan die datum komt.
Naja... toch maar XS4ALL ADSL Basic.
'Kay het is geen ADSL en het is misschien knudde af en toe maar zoveel mensen in mijn wijk hebben geen PC's en het is beter dan KPN.
Weet je zeker dat dit klopt?Op zondag 06 januari 2002 11:40 schreef p_m het volgende:
Ik ben mijn ouders nu aan het overtuigen van Xs4all Fast (74€ per maand), en dat ga ik ook nu bij jullie doen:
- 1024 kbps upstream
- 256 kbps downstream
(...)
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
maar ik denk dat ik tog egt liever adsl heb dan kabel van casema!!!
dat is gemiddeld zon 2 k p/s
dusuh ikga voor adsl
Verwijderd
Ik bel op naar Cistron, vraag ik waarom wij van de linesharing af zijn gehaald en waarom we nog steeds voor December staan ingedeeld.
Dit kreeg ik als antwoord: De planning en beschikbaarheid is geregeld via BBNED, wij (Cistron) hebben daar geen enkele inspraak op.
Ze lopen dus gewoon achter op schema, dus kan nog wel even duren, ook zei hij dat ze bezig waren met de centrales in orde te maken, en vandaar dat we van de linesharing af zijn gegooid
Verwijderd
Denk je dat je dat zou willen die brakke kabel van de Casema?? Dan kun je nog beter met isdn inbellen...Op dinsdag 08 januari 2002 08:19 schreef Da borg het volgende:
ja tazzman... jij hebt dan nog geluk, hier ligt alleen adsl dus wij hebben de optie helemaal niet om voor casema te gaan, hoe brak dat ook mag zijn.
Verwijderd
Helaas zijn de Cistron Broadband diensten op dit moment nog niet beschikbaar in uw regio. Volgens de planning zullen de Cistron Broadband diensten vanaf Januari 2002 wel beschikbaar zijn in uw regio.
Zullen ze dan toch gehoor hebben gegeven aan mijn telefoontje
Maar goed, als ze dit elke maand zo gaan doen, schiet het nog niet echt op
Ik wacht in ieder geval tot eind Januari, en als het dan nog niet komt stap ik ook over op iets van Plantet ofzo..
JAAAAAAA ME OUDERS TREKKEN DIT HELEMAAL NIE TMEER!!!!!!
Nee. 8k/s voor het basisabonnement, en 64k/s voor het premiumabonnement (voor dezelfde prijs van Basic ADSL), volgens de cosumentenbond zelfs beter. Het heeft ook dubbele uploadsnelheid. Vriend van mij gebruikt het en het is best relaxed, maar ADSL biedt meer mogelijkheden, en zeker i.c.m. Xs4all.Op maandag 07 januari 2002 19:41 schreef Da borg het volgende:
lol
maar ik denk dat ik tog egt liever adsl heb dan kabel van casema!!!
dat is gemiddeld zon 2 k p/s
dusuh ikga voor adsl
Dat valt wel mee hoor. 23% van 25 piek is....Op dinsdag 08 januari 2002 09:24 schreef Swat het volgende:
En mensen die niet willen wachten op Cistron, raad ik wel aan om dat te doen.
Waarom? lees: [topic=370693/5/25]
Niet maar volgens de geruchten in dit topic zou dat wel gaan komen. Lees maar even terug.Op dinsdag 08 januari 2002 18:22 schreef p_m het volgende:
[..]
Sinds wanneer ligt er in Houten Zuid kabelinternet?
Swat: Ik geloof dat je me niet goed begrijpt. Die kabel mag wel brak zijn maar ik zit hier met rekeningen van 700+ piek. Ik heb een klein gezin te onderhouden, ik woon niet thuis of alleen - ik zal dus inderdaad WEL Casema kabel nemen. Dan mag het brak zijn, 99 per maand of 350+ per maand is een behoorlijk verschil.Denk je dat je dat zou willen die brakke kabel van de Casema?? Dan kun je nog beter met isdn inbellen...
Casema Broadband Premium (44€ per maand) is beter dan Mxstream Basic (51€ per maand) volgens de cosumentenbond. De uploadsnelheid is ook nog het dubbele. Dit is helemaal niet brak.
Het allereerste account (wat al een half jaar niet meer wordt verkocht) en het Basic account zijn echt slecht. Het Premium account dus niet.
Xs4all gaat samen met BBned testen en waarschijnlijk tussen Maart 2002 en Mei 2002 het aanbieden aan klanten met de mogelijkheid te upgraden van Mxstream naar BBned met behoud van modem en troep.
Lees meer op de Xs4all website of op de T.net Frontpage.
Verwijderd
No offence...Op woensdag 09 januari 2002 13:01 schreef tazzman het volgende:
[..]
Niet maar volgens de geruchten in dit topic zou dat wel gaan komen. Lees maar even terug.
[..]
Swat: Ik geloof dat je me niet goed begrijpt. Die kabel mag wel brak zijn maar ik zit hier met rekeningen van 700+ piek. Ik heb een klein gezin te onderhouden, ik woon niet thuis of alleen - ik zal dus inderdaad WEL Casema kabel nemen. Dan mag het brak zijn, 99 per maand of 350+ per maand is een behoorlijk verschil.
Maar iig ik woon nog thuis en mijn moeder betaald de helft mee, dus inderdaad ik heb makkelijk praten
Simpel, mijn rekeningen zijn 700+ piek per 2 maanden dus dat is per maand 350+ piek. Aangezien je KPN rekeningen per 2 maanden krijgt, tikt het altijd erg aan. Daarnaast hebben we nog 2 auto's, een huur van 1350,- per maand etc etc etc.. dus Casema is misschien niet lekkel maar wel goedkoper.Op donderdag 10 januari 2002 21:31 schreef Swat het volgende:
[..]
No offence...
Maar iig ik woon nog thuis en mijn moeder betaald de helft mee, dus inderdaad ik heb makkelijk pratenMag ik vragen hoe je bij 350+ komt
Ik betaal namelijk 218,96 per maand voor een 7,8 Mbit en dan die tel lijn erbij is iets van 270 toch
Verwijderd
Het is alleen zo dat ik er geen goede ervaringen mee heb...
That was all.
1) Mxstream verhoogd kosten
2) Xs4all start test met BBned
3) Mxstream brengt het abbonement op de gelijke hoogte als de BBned (oa. Cistron) abbo's. Dus dubbele uploadsnelheid. Precies vanaf het moment dat Xs4all ook via BBned gaat aanbieden.
LOL
Tazzman: ik zou zeggen: koop een panda
> Ik woon in houten en zit al heel lang jullie site in te gaten te houden voor
> linesharing enzo.
>
> Nu zie ik plotseling dat Houten van de Planning is afgehaald.
> Klopt dit of is het een foutje???
> Als het klopt, wanneer gebeurd dit dan? want ik denk niet dat jullie
> abbonees krijgen als je geen linesharing hebt.
De lijst die als eerste stond, was een lijst waarin centrales stonden die
al gereed waren voor ADSL, maar nog niet voor linesharing en centrales die
nog nergens gereed voor waren.
De lijst die er nu staat is alleen een lijst van centrales die wachten op
linesharing.
De nieuwe centrales krijgen namelijk al gelijk linesharing.
Uw centrale is namelijk zo'n nieuwe centrale. Deze centrale zal deze maand
gereed worden gemaakt als de planning gehaald wordt (wat vaak wordt
gehaald).
> Ook vind ik het erg jammer dat de prijzen zijn verhoogd, ik zat er egt over
> te denken om MAXX te nemen, maar dat word nu te duur voor mij.
Dat is te begrijpen. Echter waren de oude prijzen een openingsactie. Deze
actie is de 31ste afgelopen. Wellicht dat wij een nieuwe actie beginnen.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben informeerd. Mocht u nog vragen hebben
naar aanleiding van deze e-mail dan horen wij deze graag van u!
Met vriendelijke groet,
Edwin Verwoerd.
--------------------------------------------------
Edwin Verwoerd | Cistron | tel 31(0)172-421071
info@cistron.nl | Informatie | fax 31(0)172-434079
Maar ik wil graag via Xs4all, en die gaat vanaf maart/mei ook via BBned aanbieden, en dan mag je overstappen van Mxstream naar BBned.
tja, als het egt komt, ik bedoel hij zegt wel dat de planning altijd gerealiseerd word, maar wie zegt dat dat zo is...Op zaterdag 12 januari 2002 12:15 schreef p_m het volgende:
Dus dat betekent dat we binnen 2 weken Cistron kunnen nemen met linesharing. Godverdomme! Nu weet ik niet meer wat ik moet doen. Ik heb nog 2 dagen om te annuleren van Mxstream.
Maar ik wil graag via Xs4all, en die gaat vanaf maart/mei ook via BBned aanbieden, en dan mag je overstappen van Mxstream naar BBned.
Ik vind het wel erg raar dat we dan niet op die andere planning staan. Ook vind ik het pakket van Cistron minder vergeleken met het pakket van Xs4all. Wel is de snelheid natuurlijk veel beter dan Mxstream en ook nog eens een stukje goedkoper (als je kijkt naar de snellere varianten, want het goedkoopste abbo is duurder dan die van Mxstream... nu scheelt dat ook maar een tientje, maar toch).Op zaterdag 12 januari 2002 12:58 schreef Da borg het volgende:
[..]
tja, als het egt komt, ik bedoel hij zegt wel dat de planning altijd gerealiseerd word, maar wie zegt dat dat zo is...
De centrale van Houten Zuid zou iets later worden aangepast. Maar het zou wel worden aangepast. Dus er is nog WEL hoop!Op zondag 13 januari 2002 11:09 schreef tazzman het volgende:
Cistron met Linesharing? Maar dat klinkt ook goed zeg, maar geldt zeker niet voor Houten Zuid of wel? We pissen er namelijk altijd royaal naast hierzoIk durf niet meer te hopen..
Op zondag 13 januari 2002 11:29 schreef Da borg het volgende:
NO HOPE WITHOUT DOPE
Verwijderd
Ik vind het alleen jammer dat ze zeggen dat de planning vaak word gehaald en het juist bij ons niet zo is geweest in de maand December.
Maar goed we zullen zien en ik zag net nog wat over het Maxx Abb:
Flinke korting voor liefhebbers van topsnelheid
Wie nu een Cistron Maxx abonnement afsluit betaalt betaalt in het geheel geen aansluitkosten (die normaliter 200 euro bedragen).
Nee, dat hoeft niet perse, maar het is wel hun doelgroep.Op maandag 14 januari 2002 19:05 schreef Da borg het volgende:
Dat is toch alleen als je vanaf een mxstream account afkomt ofniet?
Verwijderd
Verwijderd
Kan iemand mij daar een link van geven ofzo? Waar dit precies vermeld staat?Op dinsdag 15 januari 2002 19:16 schreef p_m het volgende:
Je zit dan idd vast aan een 3-jarig contract. En dat is heel erg veel...
http://www.cistron.nl/particulier/linesharing.shtml
Dus over een weekje in Houten (niet Houten Zuid) Cistron ADSL én linesharing! Yaw!HOUTEN Hoefbladhof 80 | 21-Jan-02 | 21-Jan-02
HOUTEN Kromme Schaft 2 | 25-Apr-02 | 25-Apr-02
[edit: maar ehm... ik zit al vast aan een abbo! |:(]
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
DIT OWNT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Maar ik ben ook blij voor de mensen die nu blij zijn.
Verwijderd
Net nog even een mailtje gestuurd voor de laatste vragen, en daarna aanvragen maar!
> of dit nou wel kan ofniet.
Helaas ondersteunen wij nog geen ISDN.
> 2.Op de site staat het volgengde: Momenteel kunnen wij alleen linesharing in
> combinatie met een analoge lijn leveren.
> maart/april 2002 ook met isdn2
> hmm... dus ik moet weer tot maart of april wachten???
Waarschijnlijk wel inderdaad.
> 3. Op jullie site staat ook dat jullie binnekort ook mogelijkheden aan gaat
> bieden met een installateur, in ons huis hebben wij een hele ingewikkelde
> isdn centrale en dergelijke. Mijn ouders willen eigenlijk een installateur, want
> anders gaan er weer allemaal dingen fout,
> Wanneer gaan jullie deze dienst aanbiede?
Daar heb ik nog niet veel over gehoord. Alleen dat er met een aantal
bedrijven over gepraat word, om daar een oplossing voor te vinden.
> 4. Als wij een cistron maxx abbo afsluiten, dan hoef je geen abbo kosten te
> betalen. Is dit als je en abbo van 3 jaa rneemt?/ (zoiets hoorde ik)
Dit klopt niet. Als u voor 31 januari een inschrijving hebt gedaan,
hoeft u bij aanvraag van een MAXX abonnement geen aansluitkosten te
betalen. (E 200,-)
> 5.Als we ons nu inschrijven waarneer denkt u, dat ik egt op adsl kan, dus
> met alle vertragingen en problemen
Waarschijnlijk zal dat ongeveer 4-6 weken duren.
Ik hoop u zo voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groeten,
Mark Schouten
--
Mark Schouten | Cistron Informatie | tel 31(0)172-421071
info@cistron.nl | http://www.cistron.nl | fax 31(0)172-434079
Heb dus een meeltje gesturrd, en ik moet dus nog tot maart april wachten... jammer
Dus je kunt je nu nog niet vastleggen. Idd zou het dan ook een beetje raar zijn.
Succes mensen. Maar ik verwacht wel dat jullie dan even een server voor mij gaan draaien!
Verwijderd
On Thu, 17 Jan 2002, Swat wrote:
> Kunt u mij vertellen wat de contractduur van een cistron MAXX abonnement is,
> en wat de contractduur van een cistron 2048/512 abonnement is??
Zoals op de website staat aangegeven is de contract duur minimaal 1 jaar.
> Teven staat er in de linesharing planning dat er Htn 3991 GJ linesharing per
> 21 januari komt. Mijn postcode is 3991 Kj ik neem aan dat ik op deze
> centrale aangesloten zit?
Ik ga er vanuit dat u inderdaad op die centrale zit, maar met zekerheid
kan ik het u op dit moment niet zeggen, ik raad u aan om hierover te
bellen met de helpdesk. Wellicht dat zij dit voor u kunnen achterhalen.
Maar ik heb een prob, wij hebben thuis een hele moeilijke centrale (isdn) en er is altijd gekloot mee, nu willen wij het door een instalateur laten aansluiten zodat we niet opeens meer hoeven te dokken. Alleen cistron heeft de mogelijkheid nog niet om een instalateur te laten komen
:(:(:(
Xs4all:
Het doe-het-zelf pakket is voor iedereen makkelijk te installeren en het is daarom ook niet nodig om het door een installateur te laten doen.
Maar eh, Cistron doet het nog niet met ISDN. Pas dacht ik over een paar maanden.
En bij die kortingsactie moet je dus wel 3 jaar vast zitten!
hmmmmm, daar staat tog echt 1 jaar hoorOp vrijdag 18 januari 2002 09:48 schreef Swat het volgende:
Zoals op de website staat aangegeven is de contract duur minimaal 1 jaar.
>
Arggggh... luisteren jullie dan wel? IN COMBINATIE MET DE ACTIE (GEEN INSTAPKOSTEN) IS HET 3 JAAR!Op zaterdag 19 januari 2002 10:28 schreef Da borg het volgende:
[..]
hmmmmm, daar staat tog echt 1 jaar hoor
de reisplanner kent de postcode 3994LR ook nog niet
Verwijderd
HmzzzOp zaterdag 19 januari 2002 11:58 schreef p_m het volgende:
[..]
Arggggh... luisteren jullie dan wel? IN COMBINATIE MET DE ACTIE (GEEN INSTAPKOSTEN) IS HET 3 JAAR!
Ok, dan moet het maar drie jaar
Nee dan moet ik me nog even beraden
Don't do http://www.ns.nl , do http://www.spoorboekje.nl !Op zaterdag 19 januari 2002 12:13 schreef AtlonXP1800 het volgende:
hmm... en houten zuid mag dus nog tot mei w8en, met de postcode check krijg ik nog steeds nix...
www.spoorboekje.nl >> NS verandert site, Spoorboekje.nl stopt ermeeOp zaterdag 19 januari 2002 17:23 schreef p_m het volgende:
[..]
Don't do http://www.ns.nl , do http://www.spoorboekje.nl !
Maar ff ADSL:
http://www.xs4all.nlGeachte heer Rupert,
Excuses voor deze late reply.
De verwachting is dat wij het tweede kwartaal van dit jaar DSL-Lan gaan leveren via BBned, echter wel voor de zakelijke markt. Meer mogelijkheden dus, maar helaas ook duurder.
Hou voor alle informatie onze site in de gaten.
Met vriendelijke groeten,
C. Ventura
[edit: knip knip ;)]
Verwijderd
Nog een maandje wachten?
1
2
3
4
5
6
7
| Broadband binnenkort beschikbaar Helaas zijn de Cistron Broadband diensten op dit moment nog niet beschikbaar in uw regio. Volgens de planning zullen de Cistron Broadband diensten vanaf Januari 2002 wel beschikbaar zijn in uw regio. |
Waar zit jij dan? Ik heb 3994 KV en ook dat komt nergens voor .. Ik hoop deze week mijn FRIACO flatfree ISDN abbo te krijgen - dat is al een stap in de goede richting.Op zaterdag 19 januari 2002 12:13 schreef AtlonXP1800 het volgende:
hmm... en houten zuid mag dus nog tot mei w8en, met de postcode check krijg ik nog steeds nix...
Ik bedoel zo'n prijsverhoging voor die ADSL en dan nog steeds zo langzaam zijn met het aanpassen van de centrale's ik denk niet dat een bedrijf het lang vol zou kunnen houden, vandaar dat KPN ziek is (doodziek)
en terecht
Er is een storing bij de Houten centrale die ADSL levert. De storing wordt volgens medewerkers van KPN (via 0800-MXSTREAM) binnen 2 weken opgelost.
Hierdoor treed vertraging op bij aanvragen. Zoals bij mij.
Ik kan nog steeds geen ADSL aanvragen voor mijn postcode (3991 PN). Het vreemde is dat volgens deze lijst http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/all.cfm beide centrales (dus zowel Hoefbladhof als Schonauwen) geschikt zijn voor ADSL
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
ik heb gisteren even gebeld met mxstream en dan krijg je dus het standaard verhaal te horen "als het niet in de postcodecheck staat weten wij het ook niet". Maar ze zijden er wel bij dat de postcodecheck 1x in de 3 maanden wordt geupdate(lekker up to date dus
/edit
als ik de postcode chek op die pagina met die lijst doe krijg ik dit:
:(:(:(Zoeken naar postcode 3994lr en huisnummer ** leverde het volgende resultaat op:
Onbekend
Houten is een 'probleemgebied'.Op woensdag 20 maart 2002 15:51 schreef The_Surfer het volgende:
Het vreemde is dat volgens deze lijst http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/all.cfm beide centrales (dus zowel Hoefbladhof als Schonauwen) geschikt zijn voor ADSL
Ik woon ook in Houten en ik krijg op alle postcodechecks te zien dat ADSL beschikbaar is, dat is dus heel fijn.. maar hoe zit het nou met Linesharing in Houten? Is die al beschikbaar hier of moet ik een extra lijn nemen?
Of ( als linesharing idd niet beschikbaar is hier ) moet ik dan gewoon mijn ISDN houden met MXStream erbij? kan ik dan wel bellen?
En hoe weet ik of er hier uberhaupt Providers voor ADSL zijn?
Ik weet het zijn allemaal rookie vragen, maar voordat ik me ISDN opzeg wil ik wel zeker zijn ( omschakelen naar analoog duurt namelijk 2 maanden &$@*&^%!
ja , dat kanOp donderdag 21 maart 2002 20:45 schreef FR33L04D3R het volgende:
ah.. bedoel je dat bij MxStream standaard is dat je kan internetten en bellen tegelijk?
Ik hoop dat ze daar geen glasvezel tussen wijkkast en centrale hebben, anders kun je het helemaal shaken.Op vrijdag 22 maart 2002 10:59 schreef tazzman het volgende:
Iemand al enig idee wanneer Houten-Zuid zich bij de rest van de Nederlandse beschaving gaat aansluiten?
Yep. ADSL gaat niet over glas. Als er op een klein stukje van het traject naar de centrale glas ligt kun je het over het algemeen wel schudden. Het is heel krom, maar het speelt in wel meer nieuwbouwwijken (bijvoorbeeld Amersfoort Nieuwland).Op vrijdag 22 maart 2002 13:18 schreef tazzman het volgende:
huh? Eerst moest alles glasvezel worden en nu kan je dan geen ADSL hebben?
Waarom dan niet? Glasvezel is alleen een medium..dat zou betekenen dat IP ook niet over een COAX kabel zou kunnen ofzo..Op vrijdag 22 maart 2002 13:40 schreef Wokschotel het volgende:
[..]
Yep. ADSL gaat niet over glas. Als er op een klein stukje van het traject naar de centrale glas ligt kun je het over het algemeen wel schudden. Het is heel krom, maar het speelt in wel meer nieuwbouwwijken (bijvoorbeeld Amersfoort Nieuwland).
Ik zie er de logica niet van in.
Ik ook niet , over glsvezel kunnen die signalen net zo goed als over koper , sneller zelfs.Op vrijdag 22 maart 2002 16:10 schreef tazzman het volgende:
[..]
Waarom dan niet? Glasvezel is alleen een medium..dat zou betekenen dat IP ook niet over een COAX kabel zou kunnen ofzo..
Ik zie er de logica niet van in.
Nee. ADSL maakt gebruik van bepaalde frequenties, en dat werkt alleen bij koperdraad. Glas kent geen uitgebreid frequentiespectrum.Op zondag 24 maart 2002 10:16 schreef AtlonXP1800 het volgende:
[..]
Ik ook niet , over glsvezel kunnen die signalen net zo goed als over koper , sneller zelfs.
Een telefoonverbinding is gewoon een koperdraad. Spraak heeft een bepaalde frequenties tot z'n beschikking, xDSL ook. Jij zit op een verkeerde laag in het OSI-model te denken
Volgens mij denk ik niet in de verkeerde laag, het communicatie medium maakt niet uit bij het OSI model , dit is de fysieke laag, aangezien hier aleen een 1 of een 0 verstuurd kan worden maakt het niet uit of dit over een koper draad gaat of over een glasvezel.Op zondag 24 maart 2002 11:15 schreef Wokschotel het volgende:
Nee. ADSL maakt gebruik van bepaalde frequenties, en dat werkt alleen bij koperdraad. Glas kent geen uitgebreid frequentiespectrum.
Een telefoonverbinding is gewoon een koperdraad. Spraak heeft een bepaalde frequenties tot z'n beschikking, xDSL ook. Jij zit op een verkeerde laag in het OSI-model te denken
Aangezien een glasvezel een veel hogere capacitijt heeft moet het gewoon kunnen , natuurlijk moet het wel om worden gezet op de een of andere manier. iig is het niet onmogelijk.
Maar het kan niet. xDSL gaat vanaf je modem in huis naar een ADSL modem in de centrale. Daar kan gewoon geen glas tussen zitten, of je moet onderweg omzetten van koper naar glas. Maar dan heb je dus eigenlijk geen xDSL meer.Op zondag 24 maart 2002 15:59 schreef AtlonXP1800 het volgende:
[..]
Volgens mij denk ik niet in de verkeerde laag, het communicatie medium maakt niet uit bij het OSI model , dit is de fysieke laag, aangezien hier aleen een 1 of een 0 verstuurd kan worden maakt het niet uit of dit over een koper draad gaat of over een glasvezel.
Aangezien een glasvezel een veel hogere capacitijt heeft moet het gewoon kunnen , natuurlijk moet het wel om worden gezet op de een of andere manier. iig is het niet onmogelijk.