----------------------------------------
Cistron zou er dus eind december moeten zijn maar dan zonder linesharing. Wanneer ze linesharing aanbieden weet ik niet, anders moet je ze eff bellen.Op zaterdag 08 december 2001 23:23 schreef The Dutchman het volgende:
ik hoorde van iemand (weet niet meer wie) dat het per maart ook in zuid houten ligt.....
Ey atteman en P_m wanneer zou ik dan operationeel cistron kunnen nemen?? (lees= waneer is er dus en cistron en linesharing)
Echobrain: Beter had ik het niet kunnen posten. Gewoon een vette middelvinger! Argghhh... k*tkpn!
Atteman: Yep, Cistron mag weleens een wat duidelijkere site maken. Er staat ook ergens heel vaag dat je flink wat startkosten moet betalen enzo. Maar van die KPN websites word ik helemaal gek. Moet ik ineens in Flash gaan zien hoeveel een maandabbo me kost!
Putting the bit in Biton since 1997
Verwijderd
Ik heb net Wanadoo ADSL bestelt en dat zou er als het goed is in oktober moeten zijn.
RuubRuub: Ik denk niet dat je een erg verstandige zet hebt gemaakt door 10 (!!) maanden van te voren iets te bestellen, bij een provider waar ik niet zo veel goeds van heb gehoord. Ze hebben ook geen nieuwsgroepen, en das erg jammer (ERG jammer, en zeker bij ADSL!). Ik zou (als je dan toch via Mxstream gaat) gaan voor Xs4all, of Planet. (Xs4all heeft de beste nieuwsgroepen, Planet heeft wat korting nu). Overigens is Mxstream er al in februari 2002, en niet in oktober 2002~!
Oeps! moet februari 2002 zijnOp Sunday 09 December 2001 18:45 schreef p_m het volgende:
Killernet: Het zou handig zijn als je de vorige berichten ff leest. Want daar staat namelijk je antwoord: 28 december is de planning. Dan is de centrale gereed voor ADSL. Er is dan echter nog geen linesharing (dachten we)... lees daarover meer in de vorige berichten.
RuubRuub: Ik denk niet dat je een erg verstandige zet hebt gemaakt door 10 (!!) maanden van te voren iets te bestellen, bij een provider waar ik niet zo veel goeds van heb gehoord. Ze hebben ook geen nieuwsgroepen, en das erg jammer (ERG jammer, en zeker bij ADSL!). Ik zou (als je dan toch via Mxstream gaat) gaan voor Xs4all, of Planet. (Xs4all heeft de beste nieuwsgroepen, Planet heeft wat korting nu). Overigens is Mxstream er al in februari 2002, en niet in oktober 2002~!
Als ze zeggen "Vanaf December 2001 beschikbaar" betekend het dat de centrale in december geschikt wordt gemaaktOp Sunday 09 December 2001 15:09 schreef Killernet het volgende:
Bij Cistron is er vanaf december adsl beschikbaar maar we zitten midden in de maand!! en nog steeds niks. bij de andere providers vanaf februari 2002 en dat zal wel de eerste zijn. cistron is de enige die in december beschikbaar is. terwijl de anderen pas in februari pas beschikbaar is. dat klopt toch niet???
Die van ons stond gepland voor 30 November maar dat is ook iets van 6 December geworden
Hier is trouwens een lijst van welke centrale's omgebouwd gaan worden de komende tijd (+ of je linesharing krijgt of niet)
http://www.cistron.nl/particulier/linesharing.shtml
typo's
Verwijderd
Htn-Snw 3991AR HOUTEN SCHONAUWER 25-Apr-02 -
Deze melding krijg ik van BBned (waar cistron gebruik van maakt) als ik de postcode 3991 AR intoets (Htn-Snw 3991AR HOUTEN SCHONAUWER)
www.bbned.nl/postcode.htm voor de postcode check
ff voor de duidelijkheid?!?!!
is er dus voor 28dec geen linesharing, wanneer dan wel??!?!
ik snap niks van die kut cistron site
Anders bel je ze toch even... dan hebben we gelijk een definitief antwoordOp Sunday 09 December 2001 21:40 schreef Da borg het volgende:
topic starter weer
ff voor de duidelijkheid?!?!!
is er dus voor 28dec geen linesharing, wanneer dan wel??!?!
ik snap niks van die kut cistron site
Verwijderd
maar niet bij mij: 3994 LROp zondag 09 december 2001 21:08 schreef Ultimate Gamer het volgende:
"Dsl van bbned zal vanaf December 2001 in uw regio beschikbaar zijn."
Deze melding krijg ik van BBned (waar cistron gebruik van maakt) als ik de postcode 3991 AR intoets (Htn-Snw 3991AR HOUTEN SCHONAUWER)
www.bbned.nl/postcode.htm voor de postcode check
Verwijderd
De kosten zijn ook niet zo heel veel hoger..
egt relaxed voor je.....
ik ga denk ik binnekort ff bellen,
shit.. ik kan eigenlijk niet bellen.
zit op school en dan tot half 7 op huiswerkklas dus.... (en dan nog een half uur naar huis fietse)
dus ik kan eigenlijk niet egt bellen
wil iemand anders deze taak opzich nemen
en vragen wanneer linesharing komt?
Als je op de site kijkt, dan zie je dat er op 28 december volgens de cistron site wel linesharing komt (in ieder geval op 1 postcode ????) , maar ik heb nog even gemaild naar cistron en die zeiden dat je geen isdn kon gebruiken in combinatie met Cistron, die kon volgens de planning pas ergens in het eerste kwartaal van 2002, dat kan nog drie maanden duren
Vraagje, woon jij ook in Hofstad 2? Ik woon zelf namelijk op de Puntmos (in de modderblurp) en ik heb hetzelfde als jij.. onze postcodes komen of gewoon niet voor in de database of er komt voorlopig geen ADSL.Op zaterdag 08 december 2001 16:25 schreef echobrain het volgende:
hmm... ik woon dus ook in houten zuid (pronkmos) en als ik ergens de postcode check in vul kijg ik dus overal dat het niet beschikbaar is
Leuk zo'n tweakert als buur
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Verwijderd
Ik heb ze daarover ook gemaild, maar wacht nog op reactie... Ik moet namelijk weten of die extra lijn er namelijk moet komen of niet..Op maandag 10 december 2001 23:47 schreef The Dutchman het volgende:
Hee Da borg,
Als je op de site kijkt, dan zie je dat er op 28 december volgens de cistron site wel linesharing komt (in ieder geval op 1 postcode ????) , maar ik heb nog even gemaild naar cistron en die zeiden dat je geen isdn kon gebruiken in combinatie met Cistron, die kon volgens de planning pas ergens in het eerste kwartaal van 2002, dat kan nog drie maanden durenDas wel balen, 2 telefoonlijnen is toch altijd wel relaxt.
Mxstream
- februari 2002 (met linesharing)
http://www.mxstream.nl
BBned (Cistron)
- 28 december 2001 (zonder linesharing)
- onbekend (reken maar (ruim) februari) (met linesharing)
http://www.bbned.nl
http://www.cistron.nl
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Zekerz, maar bij Mxstream heb je ook geen ISDN meer nodig (tenzij je meerdere telefoonnummers wilt houden enz.)Op dinsdag 11 december 2001 15:09 schreef tazzman het volgende:
Zonder linesharing is geen optie voor mij.. ik ga geen ISDN verbinding "door de plee trekken". Dus erhm tja, MXStream is misschien niet alles maar erhm beter dan niets.. toch?
Ja ok, ik hou een ISDN verbinding 'over' maar die kan ik toch gebruiken voor normaal spraak verkeer? Als ik Cistron zonder Linesharing zou nemen dan zou ik WEL ADSL hebben maar een 'dooie ISDN lijn'.. toch?Op dinsdag 11 december 2001 17:40 schreef Atteman het volgende:
[..]
Zekerz, maar bij Mxstream heb je ook geen ISDN meer nodig (tenzij je meerdere telefoonnummers wilt houden enz.)
Hoeveel zou het kosten om deze ISDN lijn in te ruilen voor een analoge lijn eigenlijk?
Ik ook niet.......Op dinsdag 11 december 2001 15:09 schreef tazzman het volgende:
Zonder linesharing is geen optie voor mij.. ik ga geen ISDN verbinding "door de plee trekken". Dus erhm tja, MXStream is misschien niet alles maar erhm beter dan niets.. toch?
word een beetje duur.
Die ISDN lijn die je over hebt kun je met Mxstream gewoon gebruiken. Je kunt als je Mxstream hebt met ISDN dus internetten en ook nog eens bellen op 2 lijnen tegelijk. Cistron zonder linesharing en ISDN kan (nog) niet maar als je linesharing hebt bij Cistron dan heb je precies hetzelfde als Mxstream.Op dinsdag 11 december 2001 17:56 schreef tazzman het volgende:
[..]
Ja ok, ik hou een ISDN verbinding 'over' maar die kan ik toch gebruiken voor normaal spraak verkeer? Als ik Cistron zonder Linesharing zou nemen dan zou ik WEL ADSL hebben maar een 'dooie ISDN lijn'.. toch?
Hoeveel zou het kosten om deze ISDN lijn in te ruilen voor een analoge lijn eigenlijk?
Cistron zonder linesharing en wil je toch nog kunnen bellen dan MOET je extra telefoonlijn erbij nemen omdat Cistron je KPN-lijn omzet naar Cistron. Als je geen 2e lijn aanvraagt dan kun je dus niet meer bellen ook niet als je niet aan het internetten bent! Let daar dus eff op
Een extra lijn aanvragen bij KPN kost volgens mij eenmalig iets van 100 piek en dan iedere maand nog je abonnement.
p.s. Veel van dit alles is in de vorige posts in dit topic al eerder aan de orde geweest. Eff terug lezen helpt een hoop
Klopt, bij Mxstream ben je altijd verzekerd van "linesharing".Op dinsdag 11 december 2001 19:58 schreef Atteman het volgende:
[..]
Die ISDN lijn die je over hebt kun je met Mxstream gewoon gebruiken. Je kunt als je Mxstream hebt met ISDN dus internetten en ook nog eens bellen op 2 lijnen tegelijk. Cistron zonder linesharing en ISDN kan (nog) niet maar als je linesharing hebt bij Cistron dan heb je precies hetzelfde als Mxstream.
Dat is 100% zo. Je kunt dan helemaal niet meer telefoneren, ook niet als je NIET aan het internetten bent. Overigens kun je gewoon een tweede lijn aanvragen en die gebruiken voor ADSL en je ISDN lijn houden voor zo als je het nu gewoon hebt.Cistron zonder linesharing en wil je toch nog kunnen bellen dan MOET je extra telefoonlijn erbij nemen omdat Cistron je KPN-lijn omzet naar Cistron. Als je geen 2e lijn aanvraagt dan kun je dus niet meer bellen ook niet als je niet aan het internetten bent! Let daar dus eff op(weet het niet 100% zeker b.t.w.)
50€ eenmalig, en dan een Belbasisabonnement (ik dacht 35 gulden per maand).Een extra lijn aanvragen bij KPN kost volgens mij eenmalig iets van 100 piek en dan iedere maand nog je abonnement.
Yep.p.s. Veel van dit alles is in de vorige posts in dit topic al eerder aan de orde geweest. Eff terug lezen helpt een hoop
Verwijderd
ik weet niet of het hofstad 2 is , het zijn die huizen in de buurt van het meer , die 2 onder 1 kap.Op dinsdag 11 december 2001 09:27 schreef tazzman het volgende:
[..]
Vraagje, woon jij ook in Hofstad 2? Ik woon zelf namelijk op de Puntmos (in de modderblurp) en ik heb hetzelfde als jij.. onze postcodes komen of gewoon niet voor in de database of er komt voorlopig geen ADSL.
Leuk zo'n tweakert als buur
ik hoop maar dat ze 3994 nog niet in de databeses hebben gezet , ik denk dat dat het wel zal zijn want volgens cistron word de centrale voor houte zuid in april verbouwd
Ja, mijn vragen zijn een beetje makkelijk en n00b-achtig, maar das juist handig om een uitgebreid mailtje terug te krijgen.Geachte heer Rupert,
On Tue, 11 Dec 2001, P. Rupert wrote:
> Ik zit hier in Houten, postcode 3994 EJ, en vraag mij af wanneer
> linesharing icm met Cistron 1024/512 beschikbaar is op deze plaats,
> omdat ik graag zsm ADSL via Cistron wil hebben. Volgens de planning op
> de website (linesharing.html) staat dat de centrale (site live kolom)
> gereed is op 28 december 2001. Maar is er dan ook linesharing? Woon ik
> niet te ver van de centrale af?
Houten staat inderdaad in de planning voor 28 december 2001. Of
linesharing dan ook gelijk actief is, is op dit moment nog niet te zeggen.
KPN moet namelijk ook meewerken met het linesharing-gereed te maken.
Het beste is om dit over 1 a 2 weken nogmaal te vragen. Wij zullen dan
waarschijnlijk meer informatie hierover hebben. Ook is het wellicht handig
om de website wat vaker te bezoeken.
> Welke kosten zitten hieraan verbonden, naast het abbonement,
U moet eenmalig de setup-kosten betalen. Deze staan voor dit jaar op 130
EURO. Daarnaast betaalt u elke maand de abonnementskosten.
Als u een modem bij ons koopt, dan moet u dat natuurlijk ook eenmalig
betalen. De kosten voor het USB-modem staan op 145 EURO en voor het
Ethernetmodem staan ze op 175 EURO.
> en is het ook mogelijk een andere ADSL modem te nemen?
Dat is mogelijk. Het modem moet wel kunnen werken op ons netwerk. Als
specificatie moet het volgende aanwezig zijn: Transparant Bridging (RFC
1483). De VPI en VCI moeten ingesteld kunnen worden op VPI 0 en VCI 35.
Het Alcatel Ethernetmodem werkt bijvoorbeeld gewoon op ons netwerk.
> Is het beter een ethernet of USB modem te nemen?
Dat is een eigen keuze. USB-modems zijn makkelijker aan te sluiten, maar
missen andere functionaliteit. Ook zijn USB-modems voor een beperkt aantal
besturingssystemen geschikt.
Ethernet aan de andere kant zal op echt bijna elk besturingssysteem werken
en heeft ook nog eens USB onboard. Ook heeft het ethernetmodem ingebouwde
router-functionaliteit.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben informeerd. Mocht u nog vragen hebben
naar aanleiding van deze e-mail dan horen wij deze graag van u!
Met vriendelijke groet,
Edwin Verwoerd.
--------------------------------------------------
Edwin Verwoerd | Cistron | tel 31(0)172-421071
info@cistron.nl | Informatie | fax 31(0)172-434079
[edit] Ff wat belangrijke dingetjes dikgedrukt.
* p_m heeft weer eens voor jullie van alles nagevraagd!Op dinsdag 11 december 2001 21:07 schreef echobrain het volgende:
[..]
ik weet niet of het hofstad 2 is , het zijn die huizen in de buurt van het meer , die 2 onder 1 kap.
ik hoop maar dat ze 3994 nog niet in de databeses hebben gezet , ik denk dat dat het wel zal zijn want volgens cistron word de centrale voor houte zuid in april verbouwd
Er zijn twee centrales, eentje onder postcode 3991, en eentje onder postcode 3994. Dit heeft niet met JOUW locatie te maken, maar met die van de centrale.
3991 (bij Hoefbladhof, dichtbij Politieburo en Heemlanden) is gereed 28 december 2001.
3994 (bij de Schaft in de buurt, Schonauwen heet dat nieuwbouwproject/wijk) is gereed eind april 2002. (dit is zo;n beetje voor Houten Zuid)
Maar ja het is voor een goed doel -> ADSL.
Heb trouwens m'n aanvraag eindelijk lopen. (Planet vanwege de problemen die ik heb gehad met aanvragen/KPN)
Afwachten dus maar.
geen cistron atteman???Op dinsdag 11 december 2001 21:32 schreef Atteman het volgende:
Hee p_m we mogen onderhand wel provisie ontvangen van KPN/Cistron voor alle moeten die we al hebben genomen
Heb trouwens m'n aanvraag eindelijk lopen. (Planet vanwege de problemen die ik heb gehad met aanvragen/KPN)
Afwachten dus maar.
Ey pm, in je meel staat dat bij een ethernet modem, router functionaliteit ingebouwd is.... plz explain??
Ik ben hier ook niet zo waus in, maar dit weet ik dan weer net wel: het komt er op neer dat je met meerdere computers dan kan ADS-ellen.Op dinsdag 11 december 2001 21:37 schreef Da borg het volgende:
Ey pm, in je meel staat dat bij een ethernet modem, router functionaliteit ingebouwd is.... plz explain??
Jep... ik dacht eerder van geld toekrijgen, en dan een heus ADSL Promotion Crew vormen!Op dinsdag 11 december 2001 21:32 schreef Atteman het volgende:
Hee p_m we mogen onderhand wel provisie ontvangen van KPN/Cistron voor alle moeten die we al hebben genomen
Aanvraag? Je bedoelt dat je gaat ADS-ellen bij Planet? Waarom niet XS4all, als je dan toch voor Mxstream gaat, die heeft de meest roelerende news-servers! En supergoeie homepageruimte enzo.Heb trouwens m'n aanvraag eindelijk lopen. (Planet vanwege de problemen die ik heb gehad met aanvragen/KPN)
Afwachten dus maar.
[edit: bbcode foutje]
Nope Ik had zware probs met aanvragen bij KPN/Planet/Xs4all allemaal afgekeurd. Volgens hun zat ik op een centrale in Utrecht... Moet niet gekker worden. Heb KPN aan de lijn gehad en na veel uitzoeken moest ik m'n aanvraag doen op een speciale manier in overleg met de provider. (omdat er in de KPN administratie iets niet helemaal goed zat).Op dinsdag 11 december 2001 21:37 schreef Da borg het volgende:
[..]
geen cistron atteman???
Een vriend van me werkt bij Planet en die heeft het gefixed voor me.
ADSL via Cistron schiet niet op met aanvragen. Ik heb nu ISDN en dan kun je het dus nog niet aanvragen. Ik heb geen zin om extra telefoonlijn aan te vragen (abonnement waar je ook weer een jaar aan vast zit volgens mij). Mxstream kun je nu aanvragen (ook met ISDN) en heeft linesharing, dat zijn de hoofdredenen geweest voor mij.
Trouwens, als je je ISDN lijn laat omzetten naar analoog dan kun je pas na 2 maanden een aanvraag doen voor Mxstream!
Zit je zometeen wel met max 64k upload!Op dinsdag 11 december 2001 21:47 schreef Atteman het volgende:
"Ik kies voor Planet@Mxstream!"
Heb Fast genomenOp dinsdag 11 december 2001 21:50 schreef p_m het volgende:
[..]
Zit je zometeen wel met max 64k upload!(zit je mooi wel te denken aan de ISDN-tijdperken)
1024/256
Het moet wel een beetje snel gaan
Verwijderd
dat d8 ik al , wordt dus april voor mij[b]
3994 (bij de Schaft in de buurt, Schonauwen heet dat nieuwbouwproject/wijk) is gereed eind april 2002. (dit is zo;n beetje voor Houten Zuid)
Ok, ik dacht ook al.Op dinsdag 11 december 2001 21:52 schreef Atteman het volgende:
[..]
Heb Fast genomen
1024/256
Het moet wel een beetje snel gaan(128/32 maximaal dus)
Weet iemand hier de overbookingsratio van Mxstream... of moet ik het maar even zelf opzoeken?
Op dinsdag 11 december 2001 21:47 schreef p_m het volgende:
[..]
Ik ben hier ook niet zo waus in, maar dit weet ik dan weer net wel: het komt er op neer dat je met meerdere computers dan kan ADS-ellen.
[..]
met een Router kan je idd met meerder pc's het net op. Zodra er een aanvraag komt zal de router verbinding maken (da's bij normale routers iig zo neem dus aan bij die ADSL zooi ook)
Jep... ik dacht eerder van geld toekrijgen, en dan een heus ADSL Promotion Crew vormen!
[..]
Aanvraag? Je bedoelt dat je gaat ADS-ellen bij Planet? Waarom niet XS4all, als je dan toch voor Mxstream gaat, die heeft de meest roelerende news-servers! En supergoeie homepageruimte enzo.
Had eerste aanvraag bij Xs4all maar die keurden ze af. vervolgens een bij Planet gedaan en ook die keurden hem af. Achteraf bleek KPN de aanvragen af te keuren. De aanvraag moest de provider zelf opnieuw doen met bepaalde instellingen. Daar had ik weinig vertrouwen in bij XS4all na alle ellende. Ik heb ook geen eens bericht van ze gehad na het afkeuren en van Planet wel. Zoals ik al zei werkt een vriend van me bij Planet en die heeft het geregeld daar bij ze. Het verschil tussen Planet en Xs4all is klein, Planet is iets sneller en heeft nu 200 piek korting. Xs4all biedt iets meer wat webspace betreft enz. maar die heb ik niet nodig gelukkig
[edit: bbcode foutje]
Maar ja, Planet is ook goed hoor. En die 200 piek is mooi meegenomen.
Erhm zijn dat die huizen die midden in het bouwterrein staan? Hofstad 2 is inderdaad de wijk die komt *na* Het Meer, waar ze nu aan het bouwen zijn. Daar woon ik ookOp dinsdag 11 december 2001 21:07 schreef echobrain het volgende:
[..]
ik weet niet of het hofstad 2 is , het zijn die huizen in de buurt van het meer , die 2 onder 1 kap.
Jammer dat het een stukkie verderop is anders hadden we wel ff een UTP kabeltje kunnen trekken
Volgens mij wonen we vlak bijelkaar want ik woon in die rijtjeshuizen een stukje verder op. Jij woont dan vlak aan de rondweg of niet?Op woensdag 12 december 2001 12:14 schreef echobrain het volgende:
ja , het is geloof ik wel hofstad 2
het zijn iig deze huizen:
[afbeelding]
Zie meer over de stedebouwkunde en de verkaveling op http://www.derksstedebouw.nl >> projecten >> verkavelingen >> hofstad I en II
Verkaveling:

Hmmm... gaat dit nog over ADSL?
Nou op dit moment is het wellicht 1 van de blubberigste plekjes van heel Houten - alles is bruin en nat en het enige groen wat er hier en daar groeit is puur onkruid. Maar goed, dat heb je vaker met nieuwbouwwijken alleen vind ik dat de huidige opzet en planning wel erg dom was. Meestal worden completen wijken gelijkmatig gebouwd, dat was bij ons vorige huis in Leersum ook zo .. maar nu staan onze huizen er wel maar direct achter, voor en naast ons zijn ze nogaltijd aan het bouwen met het tempo van een zwangere slak ... overigens is ook erg lekker om 6:00 s'ochtends te worden gewekt met een luidschallende Radio 538....als je net thuis komt van nachtdienst.Op woensdag 12 december 2001 13:06 schreef p_m het volgende:
Dat is echt een van de mooiste plekjes van oost-houten waar jullie wonen. Hofstad I en II.
Ik woon overigens daar bij die rooie stip:

Over ADSL gesproken, dus onze centrale die bij de Schaft staat wordt pas in April 2002 gereed gemaakt voor ADSL door KPN? Nou zeg, dat is ook nog 6 maanden.... hmmm toch maar es nadenken over een flatfree ISDN abbo maar dat schiet ook nog niet echt op.
Ik maar denken dat ik de enige GoTer was in Houten.
Ik ook.Op woensdag 12 december 2001 13:17 schreef tazzman het volgende:
Overigens, de plek waar jij woont is niet het mooiste plekje...
Verwijderd
[quote]
Op woensdag 12 december 2001 13:17 schreef tazzman het volgende:
[/quote]
dat d8 ik ook al. ik woon trouwens niet echt dischtbij , ik woon bij de blauwe stip (toch hofstad 1)

Krijg ik net een brief van Xs4all waarin ze m'n aanvraag voor ADSL bevestigen. Ik dus kijken op de site naar m'n status (die stond op afgekeurd wegens te ver van de centrale) Staat m'n aanvraag ineens op status 2/7 oftewel doorgestuurd naar KPN.
Nou heb ik dus 2 aanvragen tegelijk lopen met het waarschijnlijke gevolg dat ze allebei afgekeurd worden omdat je maar 1 aanvraag kan doen. DAMN!!!!!
/me heeft weer es pech....
Ik ga proberen die aanvraag bij Xs4all te cancelen want daar heb ik nog maar heel weinig vertouwen in nu.
De rest sterkte met aanvragen
Zo erg is het toch niet. Je hebt nog 3 maanden de tijd man!Op woensdag 12 december 2001 19:50 schreef Atteman het volgende:
Dit geloof je toch weer niet...
Krijg ik net een brief van Xs4all waarin ze m'n aanvraag voor ADSL bevestigen. Ik dus kijken op de site naar m'n status (die stond op afgekeurd wegens te ver van de centrale) Staat m'n aanvraag ineens op status 2/7 oftewel doorgestuurd naar KPN.
Nou heb ik dus 2 aanvragen tegelijk lopen met het waarschijnlijke gevolg dat ze allebei afgekeurd worden omdat je maar 1 aanvraag kan doen. DAMN!!!!!
/me heeft weer es pech....
Ik ga proberen die aanvraag bij Xs4all te cancelen want daar heb ik nog maar heel weinig vertouwen in nu.
De rest sterkte met aanvragen
En ik zou als ik jou was Xs4all nemen. Je bent me eeuweig dankbaar als je hun (DE beroemde) nieuwsgroepen ontdekt!
Mooie stip man!Echobrain tekende een mooie blauwe stip!
Het is gewoon weer ellende...Op woensdag 12 december 2001 20:00 schreef p_m het volgende:
[..]
Zo erg is het toch niet. Je hebt nog 3 maanden de tijd man!
En ik zou als ik jou was Xs4all nemen. Je bent me eeuweig dankbaar als je hun (DE beroemde) nieuwsgroepen ontdekt!
[..]
Mooie stip man!Jij woont wel op een leuk stukje.
Ik hoop trouwens dat het over 2 maanden zo'n beetje beschikbaar is, dan is het al half februari.
Als je de aanvraag hebt gedaan zul je trouwens nog eff moeten wachten voor je het hebt liggen, ook als de centrale al klaar is. Ik wil het gewoon zo snel mogelijk hebben en niet het risico lopen dat de centrale vol zit omdat ik te laat was met aanvragen.
Voor de nieuwsgroepen hoef ik Xs4all niet te nemen, daar heb ik andere en betere contacten voor
Ben met Kabel als sinds begin 1997 bezig, met overname door UPC iets foutgegaan waardoor men dacht hier (in Kerkdriel) totaal geen kabel te hebben liggen (dus ook geen tv en/of radio)
Dus geniet allen maar van jullie snelle en zeer goedkope verbinding
ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL
/me borg is niet zo bekent met nieuwsgroepen......Op woensdag 12 december 2001 20:06 schreef Atteman het volgende:
Voor de nieuwsgroepen hoef ik Xs4all niet te nemen, daar heb ik andere en betere contacten voor
moet ik aan nieuwsgroepen denken aan divx offuh???/
maaruh.. ik heb ook andere bronnen
Verwijderd
ja , nog bij mijn oudersOp woensdag 12 december 2001 20:00 schreef p_m het volgende:
Mooie stip man!Jij woont wel op een leuk stukje.
Je denkt in de juiste richtingOp woensdag 12 december 2001 21:40 schreef Da borg het volgende:
[..]
* Atteman146 borg is niet zo bekent met nieuwsgroepen......
moet ik aan nieuwsgroepen denken aan divx offuh???/
maaruh.. ik heb ook andere bronnen
Hehe zijn leuke huisjes daar aan het water, laat ik meestal mijn hond uitOp woensdag 12 december 2001 21:48 schreef echobrain het volgende:
[..]
ja , nog bij mijn ouders
maarja......Op woensdag 12 december 2001 22:51 schreef Atteman het volgende:
[..]
Je denkt in de juiste richting
daar hebben we lan partys voor
Zojuist is m'n aanvraag bij Planet alweer afgekeurd.
De aanvraag bij Xs4all die geannuleerd was en die ze zelf weer geactiveerd hebben (VAAG) is ook weer geannuleerd. Het schiet dus weer lekker op en we zijn weer terug bij af. Zojuist KPN weer aan de lijn gehad, er waren idd 2 aanvragen en dan worden ze dus afgekeurd. Bij de aanvraag van Planet stond dat de telefooncentrale vol zat...het is nog niet eens beschikbaar in Houten. Ze gaan het nu opnieuw uitzoeken en bellen me erover terug.
Heb ze nogmaals gevraagd om het nu echt aan te passen omdat het niet opschiet zo...
Voor wie niet weet waar ik het over heb... lees de rest van het topic eff door, ik ga het niet weer helemaal uitleggen
Overigens zou ik me pas aanmelden op het moment dat je gegarandeert bent / het is er is (dus nu nog niet!
Maar laten we wat meer medelijden hebben voor die gast uit Kerkdriel... ach...
anders ga je je zo verheugen en dan word het uitgesteld (gebeurd tog altijd)
maaruh voor die gast uit kerkdriel:
sorry pik.. leven is hard.....
Hmmm, ik wil juist wel zo snel mogelijk aanmelden want je zult zien dat als je te lang wacht dat de centrale vol zit en dan kan je dus echt lang wachten voor ze weer capaciteit bij plaatsen. Als je een aanvraag doet als de centrale klaar is dan zul je ook nog minstens 4 a 5 weken moeten wachten voor je aangesloten bent. Dan zit je dus al in maart/april.Op donderdag 13 december 2001 19:16 schreef p_m het volgende:
Wat een gedoe zeg.
Overigens zou ik me pas aanmelden op het moment dat je gegarandeert bent / het is er is (dus nu nog niet!)...
Maar laten we wat meer medelijden hebben voor die gast uit Kerkdriel... ach...![]()
Het is een keuze....
tnx voor de groetjes.....maaruh beetje teveel gedronken?!!?!?!?Op donderdag 13 december 2001 21:29 schreef The Dutchman het volgende:
Da Borg is echt een coole pik, Bijna ADsl, Ik wou dat ik dat hier had, Ik woon nu gewoon op Curacou! Groetjes van IVN ook svb
offuh geblowt? pille?
Tja.... dat is wel zo.... maar anders zit je maar te wachten en te wachten... en dan word het tog weer uitgesteld!!!!Op donderdag 13 december 2001 22:29 schreef Atteman het volgende:
[..]
Hmmm, ik wil juist wel zo snel mogelijk aanmelden want je zult zien dat als je te lang wacht dat de centrale vol zit en dan kan je dus echt lang wachten voor ze weer capaciteit bij plaatsen. Als je een aanvraag doet als de centrale klaar is dan zul je ook nog minstens 4 a 5 weken moeten wachten voor je aangesloten bent. Dan zit je dus al in maart/april.
Het is een keuze....
Heeeee Dutchman......Op donderdag 13 december 2001 21:29 schreef The Dutchman het volgende:
Da Borg is echt een coole pik, Bijna ADsl, Ik wou dat ik dat hier had, Ik woon nu gewoon op Curacou! Groetjes van IVN ook svb
Dat is niet echt mijn reden. Dat maakt geen reet uit. Het is er als het er is, en ik verheug me er al op sinds mijn geboorte. Die tijd ertussen veranderd niet...Op donderdag 13 december 2001 21:18 schreef Da borg het volgende:
ik meld me ook pas aan als het er ligt.......
anders ga je je zo verheugen en dan word het uitgesteld (gebeurd tog altijd)
Maar mijn reden is meer dat er dan misschien een beter abbo is, of alternatief voor ADSL. Misschien is Casema dan hier, of een andere via het open-casema-netwerk. Etc. Die dan beter/goedkoper is dan ADSL. (ik ben overigens wel liever voor ADSL dan kabel).
Ook is het zo dat je simpelweg niet KAN bestellen als de centrale nog neit gereed is. Dit kan alleen bij Mxstream.
Dan zou de tekst er iets minder leesbaar uitzien...Op vrijdag 14 december 2001 09:53 schreef Da borg het volgende:
[..]
tnx voor de groetjes.....maaruh beetje teveel gedronken?!!?!?!?
offuh geblowt? pille?
Hmmz... ik denk het niet.Op donderdag 13 december 2001 22:29 schreef Atteman het volgende:
[..]
Hmmm, ik wil juist wel zo snel mogelijk aanmelden want je zult zien dat als je te lang wacht dat de centrale vol zit en dan kan je dus echt lang wachten voor ze weer capaciteit bij plaatsen. Als je een aanvraag doet als de centrale klaar is dan zul je ook nog minstens 4 a 5 weken moeten wachten voor je aangesloten bent. Dan zit je dus al in maart/april.
Het is een keuze....
Op zaterdag 15 december 2001 18:07 schreef Da borg het volgende:
lol
pm heeft altijd hele quote replies
tof
5 pagina's?Op zondag 16 december 2001 13:03 schreef p_m het volgende:
Kom op mensen! Posten...Zo komen we nooit aan de 5 pagina's...
8 bedoel je zekerz...
Ik blijk touwens toch op de centrale in Utrecht te zitten
Belde klantenservice om te vragen of ik op de centrale in Houten gezet kon worden. Dat dachten ze niet maar ze zijn nu aan het uitzoeken of er niet toch nog een manier is.
/me heeft nog maar 0,01% hoop...
Ik heb de instellingen op 50 per pagina staan. ZOals de meesten hier. Ik vind het ook zelf prettiger.Op zondag 16 december 2001 14:06 schreef Atteman het volgende:
[..]
5 pagina's?
8 bedoel je zekerz...
Ik blijk touwens toch op de centrale in Utrecht te zitten
Belde klantenservice om te vragen of ik op de centrale in Houten gezet kon worden. Dat dachten ze niet maar ze zijn nu aan het uitzoeken of er niet toch nog een manier is.
/me heeft nog maar 0,01% hoop...
Hoezo nou weer? Laat het nou maar ff rusten.
Cancel al die shit.
En meld dan gewoon aan onder HOUTEN.
Op zondag 16 december 2001 17:03 schreef p_m het volgende:
[..]
Ik heb de instellingen op 50 per pagina staan. ZOals de meesten hier. Ik vind het ook zelf prettiger.
[..]
Zal het wel moeten laten rusten want aanvragen kan dus niet.
Ik heb ook geen aanvragen meer lopen, die zijn vanzelf allemaal gecancelled...
Ik durf bijna niet te vragen, maar gaat Casema nog es een beetje Internet per kabel aanbieden in Houten?
Ze hebben nu genoeg tijd/geld in die filmkanalen en digitale televisie gesloten, dan mogen ze wel weer aan de gang met kabel.Op maandag 17 december 2001 17:25 schreef tazzman het volgende:
Volgens mij weet de KPN ook helemaal niet meer waar ze mee bezig zijn. Weten ze wel waar Houten ligt? Grrrr.
Ik durf bijna niet te vragen, maar gaat Casema nog es een beetje Internet per kabel aanbieden in Houten?
Ik had trouwens (weet niet meer waar) ergens gezien dat eind 2002 er kabel mogelijk was in Houten. En nu heeft Casema ook open lijnen, dus zouden de prijzen wel een stuk lekkerder zijn (zeker voor de ouders hier...
Ehms.... mijn nieuwe site is bijna online. Maar dat vind toch niemand interessant... ojee. spam ik nu? http://www.lokaal404.nl ...Op vrijdag 21 december 2001 16:20 schreef echobrain het volgende:
hmm... volgens mij is dit topic redelijk dood...
iemand nog nieuws?
Ik kom binnenkort wel met nieuws, en laten we pas posten als we nieuws hebben. Deze topic is niet dood, hij slaapt alleen even.
Mxstream is *nu* beschikbaar zo'n beetje overal in Houten.
BBNed is nog niet beschikbaar, maar ze zeggen wel dat het er december (morgen?
en cistron zit dus op bbned?
tering die was juist het goedkoopst......
welke providers gebruiken mxstream????
Ik woon ook in Houten (op de Hoefbladhof
Trouwens, one.tel als provider ook ook best goedkoop, 45 euro in de maand voor 512 down en 128 up, en dan heb je geen aansluitkosten
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
Nee, dat is niet goedkoop. Dat is de normale prijs. En via one.tel? Ik internet dan nog liever via een netwerk van grassprieten.Op dinsdag 01 januari 2002 19:31 schreef The_Surfer het volgende:
Trouwens, one.tel als provider ook ook best goedkoop, 45 euro in de maand voor 512 down en 128 up, en dan heb je geen aansluitkosten
Cistron zit op BBned ja!Op maandag 31 december 2001 15:27 schreef Da borg het volgende:
ey ,
en cistron zit dus op bbned?
tering die was juist het goedkoopst......
welke providers gebruiken mxstream????
Kijk op http://www.mxstream.nl of http://www.adslmetacrawler.com/search/results.asp?id=2,8&month=0,12&sale=1
one.tel gebruikt het netwerk van bbned, dus dat zal wel meevallen...Op dinsdag 01 januari 2002 22:27 schreef p_m het volgende:
[..]
Nee, dat is niet goedkoop. Dat is de normale prijs. En via one.tel? Ik internet dan nog liever via een netwerk van grassprieten.
Maar ik dacht dat ze de enige waren die geen aansluitkosten rekenden, ik zal het wel mis hebben
Verwijderd
Nah ja, t zal wel, overigens heb ik verder geen provider gevonden die over de 1 mbit gaat, behalve Cistron dan.
nee ff serieus, ik heb geen id
beetje flauw eigenlijk. xal wel ff een meeltje sture
Waarom is een kut-vraag, het is er gewoon niet, en dat is KUT.
Da's dus gewoon een kut opmerkingOp donderdag 03 januari 2002 19:58 schreef p_m het volgende:
Cistron heeft teveel gegeten van de kerst en dus geen reet uigevoerd...
Waarom is een kut-vraag, het is er gewoon niet, en dat is KUT.
Verwijderd
houten zuid dus nog niet
Maar nog ff om de waarom-vraag: het was eigenlijk meer als geintje bedoelt, maar zoveel heb je niet aan het "waarom-antwoord". Het feit is gewoon dat het er niet ligt, en dat is zeer niet-leuk.
Misschien zou je eens contact kunnen opnemen met Cistron, ze mailen altijd wel snel genoeg terug (tenminste, ik kreeg er eentje een paar uur later terug).
Ik denk trouwens dat je nog niet meteen Mxstream kan krijgen, maar dat je je nu kan aanmelden en dat het er dan februari ligt.
Zijn hier mensen die zo gelukkig zijn en niet in H-zuid wonen en dan toch maar voor Mxstream gaan? Ik zit persoonlijk op de Xs4all Fast... maar daarvoor heb ik nog heel wat "overleg" te doen met m'n ouders.
Tazzman: veel geluk toegewenst...
Enne... X-rated topic? Deze topic houden we dan toch al lang en nuttig vol...
- 1024 kbps upstream
- 256 kbps downstream
- 5 POP mailboxen
- 50 e-mailalliassen gekoppeld aan een popbox
- website (50MB, CGI, PHP) op www.xs4all.nl/~naam (5G dataverkeer)
- streaming media op website of host (dus eigen radio draaien...
- je eigen server draaien toegestaan
- gekoppeld netwerk toegestaan
- hostnaam.xs4all.nl voor eigen Webserver, eigen FTP server, eigen Mailserver (via bSMTP: onbeperkt_namen@hostnaam.xs4all.nl)
- secure webmail met spamcop
- telnet toegang
- FTP
- IRC
- shell toegang tot publieke XS4all servers
- toegang tot DE NIEUWSGROEPEN via de Xs4all servers (meer dan 35000 nieuwsgroepen)
- inbellen via ADSL, PSTN, ISDN64, ISDN128
- gratis 550 gigabyte software downloaden (niet alleen freeware, ook heel veel dat geld kost, en als Xs4all abbonee dus niet)
- real audio/video
- gratis McAfee of Dr. Solomon Antivirus, updates en firewall
- altijd zonder kosten upgraden/downgraden
- fair use policy
- dat het xs4all is (persoonlijk vind ik dit de beste provider, ze nemen je serieus, ze nemen snelheid en stabiliteit serieus, en ik heb nog nooit gehad dat ik geen toegang kreeg (zat vroeger te modemen via Xs4all, was alleen duur: 35 gpmnd)
- even duur als Planet en al die anderen
http://www.xs4all.nl
http://www.xs4all.nl/adsl
http://www.mxstream.nl
http://adsl.pagina.nl
adslinfo@xs4all.nl
En nee, ik werk niet bij Xs4all en heb ook geen aandelen Xs4all (bestaan die dan?)
aangezien cistron duurder is geworden en geen linesharing heeft.
overigens komt planet wel beter uit de consumenten test.
maar denk tog dat ik voor xs4all ga, had eigeniljk voor cistron MAXX of Cistron 2048 willen gaan, maarja....
Verwijderd
Er staat gewoon nog steeds dat het per december beschikbaar komt, ik wil eventueel nog wel even wachten ik denk namelijk wel dat het voor februari komt...
Want als ik moet kiezen voor 1 Mbit of 7800 Kbps dan weet ik het wel, en het is nog niet eens zo heel veel duurder.
Xs4all heeft betere service dan Planet. Planet is een fractie (maar dan ook echt 1%) sneller.
Cistron is hier niet betrouwbaar, omdat ook de "oude cistron" mee wordt genomen in de telling, die was een stuk sneller.
Dat geld trouwens voor veel andere abbo's.
Gegegevens zijn er vaak ook outdated, maar van de meeste abbo's zie je wel de snelheid. Onverwacht is het niet, het is meestal gewoon je snelheid in bits gedeeld door 10. (dus niet door 8, dan krijg je de fysieke snelheid, een realistisch maximum is gedeeld door 10).
Alleen... ADSL is kwalitatief beter dan kabel, en je hoeft het niet te delen. Ook weet ik niet zeker of het dan wel beschikbaar is, mijn moeder zei net dat ze dat van iemand had gehoord (en wil natuurlijk het abbo van 60 piek per maand.... aaaaaah!!!! nee!!! wheeelp!!!), maar toen ik naar de Casema website ging stond gewoon "niet beschikbaar". Dus ik snap niet hoe die iemand aan die datum komt.
Naja... toch maar XS4ALL ADSL Basic.
'Kay het is geen ADSL en het is misschien knudde af en toe maar zoveel mensen in mijn wijk hebben geen PC's en het is beter dan KPN.
Weet je zeker dat dit klopt?Op zondag 06 januari 2002 11:40 schreef p_m het volgende:
Ik ben mijn ouders nu aan het overtuigen van Xs4all Fast (74€ per maand), en dat ga ik ook nu bij jullie doen:
- 1024 kbps upstream
- 256 kbps downstream
(...)
maar ik denk dat ik tog egt liever adsl heb dan kabel van casema!!!
dat is gemiddeld zon 2 k p/s
dusuh ikga voor adsl
Verwijderd
Ik bel op naar Cistron, vraag ik waarom wij van de linesharing af zijn gehaald en waarom we nog steeds voor December staan ingedeeld.
Dit kreeg ik als antwoord: De planning en beschikbaarheid is geregeld via BBNED, wij (Cistron) hebben daar geen enkele inspraak op.
Ze lopen dus gewoon achter op schema, dus kan nog wel even duren, ook zei hij dat ze bezig waren met de centrales in orde te maken, en vandaar dat we van de linesharing af zijn gegooid