De mens is gewoon vergeten vanwaar ie komt.
En evolutie is op zich wel degelijk het recht van de sterkste gecombineerd met het recht van de intelligentste.
Enkel, de mens heeft een samenleving gecreeerd waarin het recht van de sterkste niet van toepassing (zou mogen zijn) is op de mens.
Echter, natuurlijk gezien is dit principe nog voor de volle 100% van toepassing op is.
Economisch en sociaal enzo is het inderdaad het recht van de intelligentste, maar als het op natuurlijkere kwesties als, in dit geval bv., vechten aankomt, dan is weer het recht van de sterkste van toepassing.
Laten we meteen ook even een ander voorbeeld nemen : sex.
Geef een vrouw de 'keuze' tussen een kleine, magere en zwakke man, of een goedgebouwde kerel.
Je weet ook wel wat ze kiest

En dat heeft echt niets met persoonlijke voorkeur te maken. (als ze je dat vertelt liegt ze tegen de sterren op

)
Dat is meteen ook de grootste fout van de mensheid in het algemeen; ie verloochent z'n afkomst.
Zelf ben ik ook helemaal niet zo voor geweld, maar als mijn gevoel mij vertelt dat het echt niet anders kan, dan sla ik terug.
[toevoeging]
Verder vergeet de mensheid ook nogal vaak dat ze niet de enige levende wezens op deze planeet zijn, welke op zich ook een potentiele bedreiging voor ons vormen.
Tuurlijk, je kan ze met wapens neerleggen, maar dat noem ik eerder het recht van de lafste dan het recht van de intelligentste.

[/toevoeging]
[toevoeging2]
een stok of steen ofzo, aanzie ik niet als wapen, maar als natuurlijk hulpmiddel

[/toevoeging2]