Toon posts:

Agressie en geweld, wat doe je ertegen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 565 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
[Disclaimer(s): er staan nogal wat scheldwoorden in dit stukje, die haal ik morgen wel even uit als ik weer rustig ben. Iedereen die dit stukje leest zal wel begrijpen waarom ik nu zo emotioneel ben]

Tja, daar zit ik dan..... Eventjes mijn vriendin van school halen en naar huis brengen, dan heb ik haar tenminste nog eventjes gezien vandaag. In de metro terug naar huis (ik woon in Rotterdam) zitten nog vier jongens. Ze doen opgefokt, een van hen loopt naar me toe en schopt "per ongeluk" tegen mijn been. Ik schuif naar het raam en vanuit mijn ooghoeken hou ik de boel in de gaten, want de sfeer staat me niet aan.

Ze wijzen naar me. Waarom? Omdat ik recht overeind staand, blauw-zwart geverfd haar heb? Omdat ik een legerjack en -broek draag? Omdat ik een "palestijnen-sjaal" om heb? Ik weet het niet. Een van hen loopt naar me toe en begint te schelden: "Wat kijk je nou, KANKERLEIER?". Ik zwijg om de situatie niet erger te maken. Dom, het blijkt olie op het vuur, de eerste klap valt. Ik krijg een rechtse directe op mijn wang en beweeg naar de aanvaller toe om de klap beter te kunnen incasseren. De volgende stoten weer ik af.

Ik zeg tegen mezelf: "Een paar haltes verder is een drukkere halte Bas, stap daar maar uit. Dan maar met een andere bus naar huis.". Eenmaal op Capelsebrug aangekomen stap ik uit. "Het olijke viertal", zoals ik ze in gedachten ben gaan noemen komt achter mij aan, maar ik loop naar beneden, op weg naar het loket. Leeg, FUCK! Het is 11 uur geweest en de mensen van de RET zijn naar huis. Ik loop snel door naar buiten waar ik word ingesloten.... :'(

Ze duwen en schelden, ik probeer weg te komen. Lukt niet! Help me.... Niemand op straat, shit. Ik ben er geweest. Wat als er 1 een mes heeft? Kut, ik kan me niet verdedigen.... Klappen vallen, ik krijg een hoge trap in mijn gezicht. Ik weet een schop af te weren, maar de oogjes aan de leger-laars halen mijn rechterhand open. Een snelle beweging van links en pijn in mijn been, die kerel probeert mijn knie kapot te schoppen! Ik ruk me los en ren weg, ze achtervolgen me....

Ik ren twee kilometer (niet slecht voor iemand die per dag 1/2 pakje Van Nelle Zwaar rookt) en ze zijn weg, ergens onderweg afgehaakt. Ik strompel naar huis.

Nu ben ik net thuis, met een blauwe plek in mijn gezicht, een kapotte hand en een dikke lip. Praten kan ik niet meer, alleen nog maar mompelen. Mijn been heb ik nog niet bekeken, maar ik voel de blauwe plek zitten. WAAROM DOEN MENSEN ZOIETS? Op die vraag kan niemand antwoord geven. De vraag waar ik nu eigenlijk mee zit is:

Wat kun je hier nou tegen doen? Moet ik een mes of pistool kopen, of is traangas een beter alternatief? Doe ik er goed aan om me niet te verweren of kan ik beter terugslaan? Wie heeft hier nog meer mee te maken gehad?

Fuck, voor hetzelfde geld was ik een tweede Meindert Tjoelker geworden.... Ik ga maar eens slapen denk ik, en dromen over mijn vriendinnetje. Dat is het enige wat deze avond nog iets goeds geeft......

:'( :r :( |:(

Verwijderd

godsamme ik :r :r :r :r op dit soort mensen zeg :( Ik kan het ook gewoon NIET bevatten hoe ze het in hun hoofd kunnen halen om zoiets te doen :( Verder weet ik eigenlijk niet meer hoe ik m'n woede/onmacht goed in worden uit te brengen, maar goed... GRRR :(
Sterkte er mee en als je ze nog eens tegen komt schiet ze dan maar neer, en geef ze nog ff lekker een paar trappen na :( ;)

Verwijderd

Shit man!
Bij dat soort eikels krijg ik altijd agressieve neigingen.
Als ze dat bij mij in de buurt gaan flikken, met zijn 4-en een iemand slaan, dan gaat er eentje zeker een zware trap achterin zijn knieholten krijgen. Wat er daarna gebeurt boeit me niet zo, maar 3 tegen 2 heeft al heeeeel wat betere kansen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 29 november 2001 07:10 schreef [YR]paladin het volgende:
Shit man!
Bij dat soort eikels krijg ik altijd agressieve neigingen.
Als ze dat bij mij in de buurt gaan flikken, met zijn 4-en een iemand slaan, dan gaat er eentje zeker een zware trap achterin zijn knieholten krijgen. Wat er daarna gebeurt boeit me niet zo, maar 3 tegen 2 heeft al heeeeel wat betere kansen.
Tja, op zulke momenten BAAL ik ervan dat ik een pacifist ben. Ik weiger geweld te gebruiken, de kans op escalatie is dan te groot.
Op hulp hoef je om 23:00 uur in de buitenwijken van Rotjeknor niet te rekenen. Totaal verlaten.... Het is nu 8:20, de volgende ochten en mijn hand doet het meeste pijn.... Als ik die klootzakken nog eens tegenkom bega ik een ongeluk.

Verwijderd

Het is natuurlijk niet te zeggen wat er gebeurt was als je wel had teruggeslagen...
Ik denk alleen dat je tegen 4 man geen grote kans had gemaakt, en dat ze met hun zieke kop er misschien meer "plezier" in gezien zouden hebben...
Je hebt denk ik de beste oplossing gekozen, niet dat je daar nu iets aan hebt, behalve (hopelijk) geestelijke steun.

Dat er van ditsoort mensen bestaan vind ik zielig voor ze, dat ze niet geholpen worden is jammer, maar dat anderen de dupe van dit uitschot worden is onbeschrijfelijk. Het mag niet gebeuren, zeker niet in onze maatschappij...
Ik kan nog uren doorgaan met vragen waarom/hoe, een oplossing lijkt me onvindbaar.

Je zou natuurlijk een non-lethal wapen bij je kunnen dragen, zodat je ze goed had kunnen uitschakelen. Het zal iig helpen voor je eigen gevoel van veiligheid, en hopelijk werkt het ook zo goed dat je voldoende tijd hebt om weg te komen...

Damn, ik maak me ontzettend boos om ditsoort dingen, maar ik zou niet weten wat ik ertegen kan doen / wat ik voor je kan betekenen. sterkte! En je hebt godzijdank een heel lief vriendinnetje zo te horen, bij wie het rustig en veilig is...

Verwijderd

Beschrijf die gasten eens >:)

Verwijderd

dat mensen zonder reden ruzie gaan zoeken is zowieso al zielig

maar ze zijn wel heel erg zielig dat ze het niet eens alleen aandurven. Die gasten zullen wel in hun broek scheiten als ze je een keer zien lopen en ze zijn niet met ze 4en. Ik ken dat soort mensen wel.

Ik denk dat ik in deze situatie wel hetzelfde had gedaan.

Sterkte ermee...

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 15:26 schreef sbronsge het volgende:
wil ik ook wel eens weten..

Verwijderd

Sterkte.
Misschien moet je bij fitness ofzo gaan, voel je je wat zekerder en het schrikt een beetje af.

Helpt bij mij wel.

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 15:56 schreef Tizzwat het volgende:
Sterkte.
Misschien moet je bij fitness ofzo gaan, voel je je wat zekerder en het schrikt een beetje af.

Helpt bij mij wel.
Ik kan extreem boos kijken, dat heeft tot nu toe alle keren perfect geholpen. Zelfs bij groepjes. Ik ben gewoon eng. :)

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:28

Dennahz

Life feels like hell should.

Ja dat ken ik ja.. eerst doe ik niks maar als het me echt te veel word krijgt de eerste die me weer slaat een knal in z'n noten of waar mijn vuist dan ook maar komt

Twitter

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 15:26 schreef sbronsge het volgende:
ja voor de GoT knoekploeg >:)

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:34

Basszje

Reisvaap!]

:( :( :( . Daar kan ik pissed om worden .
Sommige mensen hebben blijkbaar geen enkel respect voor andere mensen :( .

Heb het vaker meegemaakt in het ' rustige ' dorpje Zoetermeer.
Wij zaten vaak bij ons in het stadshart gewoon een biertje drinken op vrijdagavond met een groepje van 10 -14 ofzo.

Tis 6x ( achter elkaar ) voorgekomen ( en nog wel vaker trouwens ) dat we belaagd zijn door een groep van ongeveer 40 man en de politie was te schijterig om er iets aan te doen :( .
Totdat ze dus begonnen te kloten in de winkels zelf, toen is de ME er ongeveer aan te pas gekomen .

Zal altijd zo zijn dat als je er een beetje anders uitziet of je iets anders gedraagt gelijk hele volksstammen het liefst je op je bek te slaan. Waarom is mij volstrekt onduidelijk .
Er valt met dat soort mensen ook geen fatsoenlijk gesprek te voeren ( IQ zal ook wel niet zo hoog zijn I guess ) .

Nou ja sterkte in elk geval.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Verwijderd

Ik hoek altijd als eerste.

Als mensen echt op knokken uit zijn (en dat zijn ze soms, getuige het verhaal van hierboven) dan voel je dat, en dan kan je beter de eerste klap(pen) uitdelen.

Zodoende doe ik dat altijd. Gewoon de leider voluit neerhoeken en 9 v/d 10 keer doet de rest niks.

In mn auto liggen standaard een enorm stuurslot naast me (en ook dat heb ik al eens moeten gebruiken).

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 08:21 schreef SAPman het volgende:

[..]

Tja, op zulke momenten BAAL ik ervan dat ik een pacifist ben. Ik weiger geweld te gebruiken, de kans op escalatie is dan te groot.
Pacifist?

Ik heb dat nooit goed begrepen eerlijk gezegd, in dit geval is het trouwens gewoon nodig om geweld te gebruiken.
Of laat jij je doodmaken omdat je 'tegen geweld' bent?

Ik heb altijd een beetje het vermoeden dat pacifisme gewoon een beetje een smoes is voor bange mensen. No flame intended, het is gewoon mijn idee.

Ben je niet gewoon bang om te vechten, en verbloem je dat met de noemer pacifisme?

Ik persoonlijk ben dus absoluut geen pacifist, sterker nog, ik ben vrij aggressief en ik moet zeggen dat deze levenswijze me al uit vele nare situaties heeft geholpen.

En soms is het gewoon nodig om geweld te gebruiken om het vege lijf te redden:
-Inbrekers in huis
-Man bedreigt je en wil geld
-Mensen zeiken je vriendin af en vallen haar lastig
-Etterbakjes op straat zoeken ruzie

Etc.

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 17:20 schreef Links234 het volgende:

Pacifist?
pa·ci·Žfist (de ~ (m.))

1 aanhanger van het pacifisme

Wat is de Van Dale toch weer duidelijk bij dit woord :?
Ik heb dat nooit goed begrepen eerlijk gezegd, in dit geval is het trouwens gewoon nodig om geweld te gebruiken.
Of laat jij je doodmaken omdat je 'tegen geweld' bent?
Ghandi deed dat. Respect!
Ik heb altijd een beetje het vermoeden dat pacifisme gewoon een beetje een smoes is voor bange mensen. No flame intended, het is gewoon mijn idee.
Dat gaat voor sommigen misschien op.
Ben je niet gewoon bang om te vechten, en verbloem je dat met de noemer pacifisme?
Dat doe ik weer niet; verbloemen dan. Ik ben inderdaad bang om te vechten, bang dat ik iemand om het leven breng, en dat vindt ik een domme ruzie niet waard; ik ga niet mijn leven in de gevangenis doorbrengen, omdat ik me zonodig moest verweren. Ben ik dan zo gevaarlijk? Nogal; ik bestudeer al een behoorlijke tijd accupressuur en gebruik dit bij mezelf en vrienden/familie als iets pijn doet. Werkt prachtig, maar de kennis van die geneeswijze heeft mij ook 1001 manieren verschaft om iemand met één of twee bewegingen te laten creperen van de pijn, of misschien wel te laten sterven. Dat wil ik dus niet op mijn geweten hebben. Alleen als het een kwestie van leven of dood is, gebruik ik wat ik kan. Verder wil ik gewoon alles zonder enige vorm van geweld oplossen.
Ik persoonlijk ben dus absoluut geen pacifist, sterker nog, ik ben vrij aggressief en ik moet zeggen dat deze levenswijze me al uit vele nare situaties heeft geholpen.

En soms is het gewoon nodig om geweld te gebruiken om het vege lijf te redden:
-Inbrekers in huis
-Man bedreigt je en wil geld
-Mensen zeiken je vriendin af en vallen haar lastig
-Etterbakjes op straat zoeken ruzie

Etc.
Dat is heel fraai, maar het zou mooier zijn als mensen het gebruik van geweld eens af zouden leren.

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
IK :r :r :R ook op zulke mensen :(. Zulke mensen missen iets in hun leven. Aandacht van ouders waarschijnlijk en "echte" vrienden hebben ze niet. Want zullen die jongens elkaar ook helpen als ze echt in de problemen zitten? Denk van niet.
Omdat ze al geen aandacht krijgen moeten ze dat op een andere manier doen. Door "stoer" te zijn bij hun "vrienden" bijvoorbeeld.

Kijk: Hij heeft blauw haar en legerkleren. Jezus wat is hij vreemd. Zullen we hem inelkaar slaan? Dat is vet stoer. Dan hebben mijn vrienden vet veel respect voor me.

Zulke mensen zijn dus echt sneu.

Persoonlijk ga ik agressieve confrontaties zoveel mogelijk uit de weg. Ik heb een hekel aan ruzie. Iemand die alleen maar wil vechten is ergens bang voor. Bang dat mensen hem niet respecteren ofzo. Verder ben ik nou ook niet echt heel sterk. Ik heb zeer weinig kracht in mijn armen, dus in een ruzie zou ik toch het onderspit delven. Misschien dat ik een kans heb als ik echt zeer kwaad ben. Dan krijg ik een rode waas voor mijn ogen en dan weet ik niet meer helemaal wat ik doe. Maar het moet wel heel ver komen wil dit gebeuren.

Verder sterkte ermee. Ik hoop niet dat je deze jongens weer tegenkomt, maar van mij mag je ze een zak kogels voeren. :r lui zijn het.

Signature

• Rey Nemaattori
  • Laatst online: 22-01 15:57
[b]Op donderdag 29 november 2001 01:15 schreef
...
Nu ben ik net thuis, met een blauwe plek in mijn gezicht, een kapotte hand en een dikke lip. Praten kan ik niet meer, alleen nog maar mompelen. Mijn been heb ik nog niet bekeken, maar ik voel de blauwe plek zitten. WAAROM DOEN MENSEN ZOIETS? Op die vraag kan niemand antwoord geven. De vraag waar ik nu eigenlijk mee zit is:

Wat kun je hier nou tegen doen? Moet ik een mes of pistool kopen, of is traangas een beter alternatief? Doe ik er goed aan om me niet te verweren of kan ik beter terugslaan? Wie heeft hier nog meer mee te maken gehad?

Fuck, voor hetzelfde geld was ik een tweede Meindert Tjoelker geworden.... Ik ga maar eens slapen denk ik, en dromen over mijn vriendinnetje. Dat is het enige wat deze avond nog iets goeds geeft......
Die vraag is makkelijk: Macht.

Ze weten dat ze met z'n 4en sterker zijn dan jij in je eentje dat + een aggressief karakter & de situatie(als het een drukke plaats was hadden ze waarschijnlijk nix gedaan)

Ik denk dat zelf wapens meej sjouwen geen definitieve oplossing kan zijn, maar het zou zeker kunnen helpen, met name traangas enzow. Of je kunt een cursus karate volgen ;)

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Het is zwaar klote zo is het altijd al geweest omgeving rotterdam, ikzelf woonde dan in krimpen aan den ijssel en ik had altijd mot met de hankhok gasten type onderdanige nederlander en als leiders de mollukkers.

Toen het me teveel werd ben ik maar gaan sporten en gaan trainen, zodat ik verweer kon leveren. Nu ben ik dus verhuisd naar een totaal andere stad waar wel nog klote gasten wonen maar daar heb ik geen problemen meer mee. Ook vanwege mijn uitstraling, want wat kyori zegt, als je flink boos kan kijken en iets kan uitstralen wat afschrikt dan laten ze je wel met rust. En als je iets gaat doen aan je verdediging is het ook verstandig dat ze je dan met rust laten.

Want zoals ik weet zitten al die hanghok gasten ook op een vechtsport maar zijn te bekrompen en te dom om daar echt ver in te komen. En meestal zijn ze overlopen van hun eigen hormonen en lopen je dan met een stijve pik inelkaar te rammen zodat ze ook niet echt helder van geest kunnen zijn als ze vechten.

Dus mijn advies, doe er zelf wat tegen, al is het een bus met traangas, neem geen mes of pistool mee, want dan ben jij die gepakt word en niet hun, of ga op een of andere verdedigings sport en zeg eens eerlijk zulke gasten zijn toch ook niets waard.

Verwijderd

Wapen meenemen ?

Ik heb eigenlijk nooit last met verkeerde lui, heeft denk ik wel met uitstraling, zoals hierboven gezegd. Mensen vinden mij vuil en agressief kijken, schrikt misschien wel af?

• Rey Nemaattori
  • Laatst online: 22-01 15:57
Op donderdag 29 november 2001 19:28 schreef Tweaker het volgende:
Wapen meenemen ?

Ik heb eigenlijk nooit last met verkeerde lui, heeft denk ik wel met uitstraling, zoals hierboven gezegd. Mensen vinden mij vuil en agressief kijken, schrikt misschien wel af?
* Rey Nemaattori ph33rs Tweaker

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

Daar doe je nix tegen
gevolg van onze "mooie" samenleving

hoera feest :|

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 19:39 schreef Rey_Nema het volgende:

[..]

/me ph33rs Tweaker
Ik ben heel liev hoor :*

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:35
Op donderdag 29 november 2001 19:43 schreef Servowire het volgende:
Daar doe je nix tegen
gevolg van onze "mooie" samenleving

hoera feest :|
Jupz dat gevoel heb ik nou ook ... Dat de de ene helft van de samenleving gewoon bedreigd en zo wordt door de andere helft. En wat voor nut heeft , NIKS! Het is alleen om stoer te doen, van kijk is ik heb iemand in elkaar geslagen oohj wat ben ik goed he |:( :r. Als het buitenlanders zijn vind ik dat ze het land uit mogen! Wagelijk :r

Verwijderd

tja dit soort situaties blijf je helaas altijd houden...

in het licht van de huidige wereldsituatie kan je PLO sjaal misschien wel een provocerende factor zijn geweest zeker icm met legerkleding

sommige mensen kunnen het opvatten alsof je een groepering steund die pizzeria's opblaast
voor een pacifist heb je dus nogal een vreemde en verwarrende kledingkeuze..

maar ik ben benieuwd wie de daders waren .. dat kan wat meer inzicht in hun motieven geven ( als ze die sowieso al hadden )

laat je voor de rest niet gek maken..

• Ivo
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Als het buitenlanders zijn vind ik dat ze het land uit mogen! Wagelijk :r
En als het Nederlanders zijn mogen ze verder terroriseren? |:(
Dan mag je de nederlanders ook best het land uit zetten!

Verwijderd

Heel rot voor je SAPman, ik vind dat de maatschappij te onverdraagzaam is, iedereen die een beetje anders is wordt gepest zowel psychisch als fysisch. Ik kan jammergenoeg je wonden niet helen, maar ik vind dat iedereen moet doen en laten wat hij wil tenslotte is het het innerlijke van de mens dat telt (weer zo'n cliché).

Dagelijks lees je verhalen over oudjes die worden overvallen omdat ze zwak zijn, buitenlanders die worden aangevallen omdat ze niet van hier zijn, andersdenkenden die worden geslaan, ondersgeaarden die worden nagefloten,...

...en ja ook al die verkeersagressie tegen andere automobilisten of zwakke weggebruikers reken ik hierbij.

Wanneer houdt het op, ik weet het niet, ik vraag het mij ook af.

• MrMartinH
  • Laatst online: 29-07-2024
Op donderdag 29 november 2001 21:20 schreef Termin8or het volgende:

...

Als het buitenlanders zijn vind ik dat ze het land uit mogen! Wagelijk :r
Ik weet niet of we ze nou meteen het land uit moeten zetten, maar ze mogen zich hier wel aanpassen.
Ik vind wel da5t die buitenlanders agressiever zjin dan Nederlanders. Als ik hier door het centrum loop en ik kijk voor een seconde een turk in zjin ogen is het meteen "wat wil je vechten? Moet ik je op je ben slaan" en dat soort grappen.
Ze zijn niet allemaal zo gelukkig. ik ken er ook wel een paar dat zijn beste kerels. Maar een minderheid verpest het altijd voor de rest.

Signature

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

door 4 man in elkaar geslagen worden is dik lullig maar als ik in jouw schoenen stond had ik wel wat terug gedaan want je weet toch wel dat je klappen krijgt en je kan er altijd wel 1tje op zijn bek slaan en dan heb je niet het minderwaardigheids gevoel dat je niks hebt gedaan

maar toch veel sterkte joh :)

Verwijderd

Topicstarter
NOu, ik zal eens effe reply geven op de (zeer goede!) vragen die mij gesteld werden.... :)

- De jongens die het deden waren "Gezonde Hollandsche Jongmensen". Type kort haar, spijkerbroek, honkbalpetje en leren jack.

- Mijn pacifisme is voortgekomen uit problemen die ik heb gekregen door mijn (voorheen) aggresieve gedrag. Ik KAN vechten, ik heb alleen geen zin in het schuldgevoel wat ik erdoor krijg. Ik ben dus niet bang uitgevallen en zal ZEKER vechten als een derde persoon lastiggevallen wordt. Ik denk dat in verzet in veel gevallen de situatie alleen maar erger maakt, en dit was 1 van die situaties. Pas als ik ECHT doodsbang ben vecht ik terug. Ik laat me niet zomaar doodslaan.

- Karate heb ik aan gedaan. Zelfverzekerdheid is dus geen probleem.

- Dat wapens geen zin hebben weet ik. Maar het is toch een teken aan de wand als zelfs politieagenten je aanraden om een busje traangas te kopen? |:(

- Mijn kleding is niet zo provocerend als het lijkt. Ik droeg een zwarte commandobroek (gewoon een "broek met van die zakken aan de zijkant" :) ) en een legerjack uit 1960. Geen camo-patroon dus. Die PLO-sjaal is nauwelijks zichtbaar. Ik zie er een beetje punk uit, denk ik.

Damn, wat een rotzooi.

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 17:58 schreef Kyori het volgende:
Dat is heel fraai, maar het zou mooier zijn als mensen het gebruik van geweld eens af zouden leren.
[abstract mode]
waarom eigenlijk?
Evolutie=het recht v/d sterkste
[/abstract mode]

Ik ben absoluut niet tegen geweld, en vind een flinke matpartij soms DE juiste oplossing.

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 08:26 schreef SAPman het volgende:
NOu, ik zal eens effe reply geven op de (zeer goede!) vragen die mij gesteld werden.... :)

- De jongens die het deden waren "Gezonde Hollandsche Jongmensen". Type kort haar, spijkerbroek, honkbalpetje en leren jack.

- Mijn pacifisme is voortgekomen uit problemen die ik heb gekregen door mijn (voorheen) aggresieve gedrag. Ik KAN vechten, ik heb alleen geen zin in het schuldgevoel wat ik erdoor krijg. Ik ben dus niet bang uitgevallen en zal ZEKER vechten als een derde persoon lastiggevallen wordt. Ik denk dat in verzet in veel gevallen de situatie alleen maar erger maakt, en dit was 1 van die situaties. Pas als ik ECHT doodsbang ben vecht ik terug. Ik laat me niet zomaar doodslaan.

- Karate heb ik aan gedaan. Zelfverzekerdheid is dus geen probleem.

- Dat wapens geen zin hebben weet ik. Maar het is toch een teken aan de wand als zelfs politieagenten je aanraden om een busje traangas te kopen? |:(

- Mijn kleding is niet zo provocerend als het lijkt. Ik droeg een zwarte commandobroek (gewoon een "broek met van die zakken aan de zijkant" :) ) en een legerjack uit 1960. Geen camo-patroon dus. Die PLO-sjaal is nauwelijks zichtbaar. Ik zie er een beetje punk uit, denk ik.

Damn, wat een rotzooi.
Maar ik woonde in krimpen a/d ijssel. Waar woon jij dan? Capelsebrug is een breed begrip dan :)

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:34

Basszje

Reisvaap!]

Op vrijdag 30 november 2001 08:53 schreef Links234 het volgende:
Ik ben absoluut niet tegen geweld, en vind een flinke matpartij soms DE juiste oplossing.
Voor wat ? In mijn ogen is geweld alleen maar een uiting van onmacht om je eigen frustratie onder controle te houden en zo iemand anders er mee lastig te vallen .
Het is ook een teken dat iemand niet in staat is om normaal ergens op te reageren en niet in staat is een fatsoenlijke discussie te voeren .

Ik vind zo'n neanderthaler reactie dus absoluut niet iets om trots over te zijn .
OK ter verdeding moet het af en toe, maar niet om ergens je eigen problemen mee op te lossen .

Het leukste is trouwens als je een rij van de agressieve gasten heb om gewoon droog woordgrapjes blijven te maken, kunnen ze absoluut niet tegen en meestal druipen ze dan ook gewoon af. En anders ja pech .

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Verwijderd

Evolutie=het recht v/d sterkste
Inderdaad, maar dan de sterkste qua intelligentie, niet qua spierkracht. Mensen die denken dat ze helemaal de bink zijn, omdat ze toevallig veel trainen, maakt ze niet sterk in mijn ogen, eerder dom.
Jij staat dus helemaal achteraan in de rij voor evolutie.

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 09:56 schreef Kyori het volgende:

[..]

Inderdaad, maar dan de sterkste qua intelligentie, niet qua spierkracht. Mensen die denken dat ze helemaal de bink zijn, omdat ze toevallig veel trainen, maakt ze niet sterk in mijn ogen, eerder dom.
Nee.
Een combinatie van die twee doet de trick.
Met alleen een enorme intelligentie of spierkracht kom je evolutionair niet ver. Nu misschien wel, maar dan was de mens nooit zo ver gekomen.
Feit blijft dus ook dat kracht gewoon nodig is om controle te houden. Anders komt er simpelweg iemand anders die sterker is om de macht over te nemen.
Jij staat dus helemaal achteraan in de rij voor evolutie.
Gaan we flamen? :P

Dat is jouw mening, en het is maar hoe je het bekijkt.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-01 23:48

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Respect voor diegene die proberen pacifist te zijn. Ik ben finaal TEGEN geweld. maar er zijn gewoon gevallen waar je even voor jezelf op moet komen man! Laat je niet de grond induwen. Kom op voor jou ideeën en gedachtes, heb schijt aan geweldzuchtige lullo's en verdedig jezelf tegen hen. Wees dus niet te passief, maar durf ook 'ns klappen uit te delen. Niet fysiek, maar verbaal! Met een brutale mond kun je iedereen het zwijgen opleggen.

vrede...

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 10:14 schreef Links234 het volgende:

Nee.
Ja. :P
Een combinatie van die twee doet de trick.
Met alleen een enorme intelligentie of spierkracht kom je evolutionair niet ver. Nu misschien wel, maar dan was de mens nooit zo ver gekomen.
Dat is, omdat de mens er altijd van uit ging dat spierkracht erg belangrijk is, maar dat is niet het geval.
Feit blijft dus ook dat kracht gewoon nodig is om controle te houden. Anders komt er simpelweg iemand anders die sterker is om de macht over te nemen.
Voorlopig is het nog zo dat degene die fysiek sterk is, het altijd verliest van iemand die weet hoe de wetgeving werkt.
Gaan we flamen? :P

Dat is jouw mening, en het is maar hoe je het bekijkt.
Dat klopt.

• snars
  • Niet online
Tjah ik denk bij dit soort dingen altijd: je kunt die gasten niet veranderen, jezelf wel. Ik heb mezelf voorgenomen om dit soort conflicten altijd uit de weg te gaan. Als je gaat vechten, loop je hoe dan ook de kans om fysieke en mentale schade op te lopen. En dat is het niet waard. Ik ben liever een mietje dat wegrent dan het zoveelste treurige verhaal in de krant. Probeer zo snel mogelijk hulp te halen. Bel desnoods de politie (zorg dat je altijd een telefoon bij je hebt): als je je bedreigt voelt, is het hun plicht om daar wat aan te doen. En nog belangrijker: probeer helder te denken, schat de situatie goed in. Als iemand een douw geeft of zelfs al te dicht bij je komt staan is het foute boel! Niet wachten tot er klappen worden uigedeeld! In jouw geval had je bijvoorbeeld meteen naar de buschauffeur kunnen gaan.
En als het dan toch mis is gegaan, en dat dat bij jou is gebeurd vind ik zwaar klote, probeer er goed mee om te gaan. Vertel het tegen je ouders of iemand in je naaste omgeving. Dat je het hier vertelt is ook al goed. Probeer er (hoe krom dit ook klinkt) kracht uit te putten. Zorg dat je klaar bent voor de volgende keer. Mensen als die sukkels die jou in mekaar hebben geslagen zullen er altijd zijn.
Don't let them get to you!

edit:

Ohjah...en als je geweld gebruikt (als je niet kunt vluchten of een vriend van je is in gevaar) doe het dan goed. Pik heel bewust iemand van je belagers uit en doe hem iets aan. Ik wapen mezelf met de gedachte: 'Ze kunnen me makkelijk aan met zo'n groep, maar ALS ze me pakken zorg ik ervoor dat minstens 1 van hen een lange herinnering krijgt aan deze avond'. Een neus of een arm is zo gebroken. Doe het snel en hard.

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

"Voorlopig is het nog zo dat degene die fysiek sterk is, het altijd verliest van iemand die weet hoe de wetgeving werkt."

Klopt niet helemaal, ik ben samen met 3 anderen vrienden ong. 1,5 jaar geleden aangevallen (ik heb geen klappen gekregen maar een vriend van me is out geslagen en had een dikke hersenschudding). Wij hebben dus netjes aangifte gedaan, beschrijving opgegeven, foto'tjes gekeken etc. maar ze zijn nooit opgepakt. Bleek dat ze illegaal zijn in Nederland. Ze waren fysiek sterker en hadden ook nog s een verrassingseffect en wij weten echt wel beter hoe de wetgeving in elkaar zit maar ze zijn nooit opgepakt...

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 10:29 schreef Kyori het volgende:

Voorlopig is het nog zo dat degene die fysiek sterk is, het altijd verliest van iemand die weet hoe de wetgeving werkt.
Dit is dus pertinent niet waar.

Talloze voorbeelden van hoe oplichters mensen via fysiek geweld geld afhandig maken en nooit gepakt zijn, zijn voorhanden.

En zeg dat ook maar tegen de topicstarter!!!! Hij is in mekaar gemept, en heeft wel degelijk verloren van zijn tegenstanders. Ook al kent hij de wet door en door.

Je vergeet namelijk 1 ding: Dan moet de dader wel gepakt worden! En daar scheelt het in NL nogal aan.

Verder doet de politie weinig tot niks als je bedreigd wordt. Ze kunnen hooguit een keer met je 'menace' praten, maar zolang er niks gebeurt, doen ze niks.
Zodoende loop je dus maanden in angst totdat er toegeslagen wordt, en dan is het te laat.

Daar sta je dan met je wetboek.

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 11:43 schreef Links234 het volgende:

Talloze voorbeelden van hoe oplichters mensen via fysiek geweld geld afhandig maken en nooit gepakt zijn, zijn voorhanden.
Dat die mensen te geïntimideerd zijn door die oplichters, is niet mijn probleem. Heb je gisteren gekeken naar Peter R. de Vries? Daar waren ook oplichters die net zo te werk gingen, maar die verdwenen wel achter de tralies.
En zeg dat ook maar tegen de topicstarter!!!! Hij is in mekaar gemept, en heeft wel degelijk verloren van zijn tegenstanders. Ook al kent hij de wet door en door.

Je vergeet namelijk 1 ding: Dan moet de dader wel gepakt worden! En daar scheelt het in NL nogal aan.
Dat ben ik inderdaad helemaal met je eens. :)
Verder doet de politie weinig tot niks als je bedreigd wordt. Ze kunnen hooguit een keer met je 'menace' praten, maar zolang er niks gebeurt, doen ze niks.
Zodoende loop je dus maanden in angst totdat er toegeslagen wordt, en dan is het te laat.
Verzin zelf een manier om het terug te doen. Als je het goed doet, heeft jouw tegenstander geen enkel bewijs dat jij iets doet, en lok je hem uit de tent.

Ik weet het, de praktijk is anders, het gaat niet zo makkelijk. In mijn ogen heeft iedereen die fysiek geweld bij mij wil toepassen, al bij voorbaat verloren.

[Bush-achtige modus]
Ik zal nooit buigen voor terroristen
[/Bush-achtige modus]

Er zijn in mijn leven al voldoende mensen geweest die dachten dat ze mij wel even konden terroriseren, spijtig voor hen, sla ik terug, maar dan minstens drie keer zo hard. Veel mensen zijn bang voor idioten met een grote mond, ik niet, ik vind dat die mensen zich eens moeten leren gedragen.
Ik ben niet verantwoordelijk voor de gaten in de Nederlandse wetgeving. :P

• Gnoom
  • Laatst online: 18-06-2024
Op vrijdag 30 november 2001 11:43 schreef Links234 het volgende:

Je noemt het wel pertinent niet waar, maar het gaat erom wat in het algemeen voordeliger is, kracht of het wetboek. Je noemt ook dat er veel gevallen zijn waar de wet niet hielp, maar ik vraag je toch maar om ook eens te kijken naar het anntal gevallen waar de wet wel hielp. Er zitten zat mensen in de gevangenis, en b.v. die mensen van Tjoelker zijn toch ook gepakt dacht ik. Je kan niet verwachten dat iedereen gepakt word, maar je kan wel verwachten dat je het beter krijgt door je rustig te houden dan door er op los te slaan.

Iedereen is speciaal, behalve ik.

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 12:04 schreef Gnoom het volgende:
die mensen van Tjoelker zijn toch ook gepakt dacht ik.
Mooie straf kregen die gasten.

Paar maanden of zo.

Zoals gezegd, hij had beter terug kunnen meppen. Had hij misschien nog geleefd.

• Gnoom
  • Laatst online: 18-06-2024
Op vrijdag 30 november 2001 12:13 schreef Links234 het volgende:

Mooie straf kregen die gasten.

Paar maanden of zo.
Volgens mij iets meer hoor....moeten we opzoeken denk ik.
Zoals gezegd, hij had beter terug kunnen meppen. Had hij misschien nog geleefd.
In sommige gevallen kun je zeggen: als ie zo had gedaan was het beter geweest, maar dit geld dan niet gelijk in het algemeen. Als iedereen altijd terugslaat blijft iedereen altijd maar vechten todat ze niet meer kunnen, wat ik toch niet als een hoopvolle toekomst zie.

Iedereen is speciaal, behalve ik.

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 12:20 schreef Gnoom het volgende:

[..]

Volgens mij iets meer hoor....moeten we opzoeken denk ik.
[..]

In sommige gevallen kun je zeggen: als ie zo had gedaan was het beter geweest, maar dit geld dan niet gelijk in het algemeen. Als iedereen altijd terugslaat blijft iedereen altijd maar vechten todat ze niet meer kunnen, wat ik toch niet als een hoopvolle toekomst zie.
Ieder z'n meug.
Ik sla iig zo hard mogelijk terug, met alle mogelijke middelen.

Als het zijn ass of de mijne moet zijn, is het zijn ass.

Totaal geen medelijden mee.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 09:01 schreef NewAgePerformance het volgende:

[..]

Maar ik woonde in krimpen a/d ijssel. Waar woon jij dan? Capelsebrug is een breed begrip dan :)
Ik woon in Oosterflank. Ik zat in de metro vanuit Ommoord richting Marconiplein maar durfde niet uit te stappen op Prinsenlaan (absoluut onbewaakt) dus bleef ik zitten tot capelsebrug.... Niet dat het nut had, maar het idee was leuk! :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 12:26 schreef Links234 het volgende:

[..]

Ieder z'n meug.
Ik sla iig zo hard mogelijk terug, met alle mogelijke middelen.
Als het zijn ass of de mijne moet zijn, is het zijn ass.
Totaal geen medelijden mee.
Hoe vaak komt het voor dat mensen je echt DOOD willen hebben? Is mij (gelukkig!) nog niet gebeurd....

Als ik het idee heb dat iemand mij ernstig wil beschadigen, ja... DAN ga ook ik los. Maar ik richt zo min mogelijk schade aan. Denk aan de les van de grote Zen-meester:

"Een minder licht vroeg aan de Zen-meester: "Wat doet U als U wordt aangerand, oh wijze leraar?"
De Zen-meester antwoorde: "Ik zal hem op zijn hoofd slaan".
Het mindere licht riep uit: "Maar meester, zijn medelevendheid en liefde dan niet het grootste goed?"
"Jazeker," sprak de meester: "en daarom zal ik hem medelevend en liefhebbend aftuigen..."

Hehehehehehe! >:) Maar zo denk ik er een beetje over.

Verwijderd

Geen flame ofzo Sapman (geen idee hoe snel hier iets voor een flame wordt aangezien) maar als je een pacifist bent vind ik 't wel raar dat je een ak-47 als icon hebt (tenzij er een achterliggende gedachte is).

Verwijderd

Was dat in Rotterdam??? Zeker Maas of Rein haven? :r! Vlak bij mn school! Als ik 's avonds reis pak ik altijd een wagon waar veel mensen in staan! Dast enige om iets te voorkomen.

Zulke mensen moet je dus niets van heel laten heh! Gatverdamme! Kun je ze een beetje beschrijven misschien?

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 13:29 schreef Falc het volgende:
Geen flame ofzo Sapman (geen idee hoe snel hier iets voor een flame wordt aangezien) maar als je een pacifist bent vind ik 't wel raar dat je een ak-47 als icon hebt (tenzij er een achterliggende gedachte is).
Jah, dit slaat lekker ergens op! Ik vermoord ook geen mensen! Maar ik speel wel CS!

Verwijderd

Ik dacht toch echt dat ik 't aan sapman vroeg, maar bedoelde 't niet op iemand meteen op z'n tenen te trappen, dus bij deze, je hebt wel gelijk, my bad...

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 17:08 schreef Falc het volgende:
Ik dacht toch echt dat ik 't aan sapman vroeg, maar bedoelde 't niet op iemand meteen op z'n tenen te trappen, dus bij deze, je hebt wel gelijk, my bad...
Ik zat ook fout! Moet ook niet met1 gaan schreeuwen sorry :)!

Verwijderd

De mens is gewoon vergeten vanwaar ie komt.

En evolutie is op zich wel degelijk het recht van de sterkste gecombineerd met het recht van de intelligentste.
Enkel, de mens heeft een samenleving gecreeerd waarin het recht van de sterkste niet van toepassing (zou mogen zijn) is op de mens.
Echter, natuurlijk gezien is dit principe nog voor de volle 100% van toepassing op is.
Economisch en sociaal enzo is het inderdaad het recht van de intelligentste, maar als het op natuurlijkere kwesties als, in dit geval bv., vechten aankomt, dan is weer het recht van de sterkste van toepassing.

Laten we meteen ook even een ander voorbeeld nemen : sex.
Geef een vrouw de 'keuze' tussen een kleine, magere en zwakke man, of een goedgebouwde kerel.
Je weet ook wel wat ze kiest :)
En dat heeft echt niets met persoonlijke voorkeur te maken. (als ze je dat vertelt liegt ze tegen de sterren op :P)

Dat is meteen ook de grootste fout van de mensheid in het algemeen; ie verloochent z'n afkomst.

Zelf ben ik ook helemaal niet zo voor geweld, maar als mijn gevoel mij vertelt dat het echt niet anders kan, dan sla ik terug.

[toevoeging]
Verder vergeet de mensheid ook nogal vaak dat ze niet de enige levende wezens op deze planeet zijn, welke op zich ook een potentiele bedreiging voor ons vormen.

Tuurlijk, je kan ze met wapens neerleggen, maar dat noem ik eerder het recht van de lafste dan het recht van de intelligentste. :)
[/toevoeging]

[toevoeging2]
een stok of steen ofzo, aanzie ik niet als wapen, maar als natuurlijk hulpmiddel :P
[/toevoeging2]

• Scighera
  • Laatst online: 23-01 21:58

Scighera

swim-bike-run

|:( Ik vraag me af wanneer het tot iedereen doordringt dat geweld leidt tot meer geweld. Als je kijkt op hoeveel plaatsen er nog oorlog is, de aanslagen op onschuldige mensen( tja, wat is ontschuldig) Hetzelfde geld voor armoede:
wij leven in het westen in een mooi huis, hebben inkomen, auto, voldoende voedsel en luxe. Terwijl op ander plaatsen mensen moeten vechten om een klein stukje oud, droog brood en geen schoon drinkwater hebben.

Waar gaat het naar toe met deze wereld... ;(

www.triathlete.nl

Verwijderd

DE oplossing... WAT los je ermee op?
als ik ruzie heb... ik sla iemand totaat de grond in... Heb ik dan gewonnen? NEE
hij slaat mij de grond in... heeft hij dan gewonnen? NEE

naar mijn mening kan je helemaal niet winnen met een vechtpartij.

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 19:31 schreef Gothmog het volgende:

[..]

DE oplossing... WAT los je ermee op?
als ik ruzie heb... ik sla iemand totaat de grond in... Heb ik dan gewonnen? NEE
hij slaat mij de grond in... heeft hij dan gewonnen? NEE

naar mijn mening kan je helemaal niet winnen met een vechtpartij.
Maar je kan wel het vege lijf redden. Je lost iig de situatie die zich op dat moment afspeelt op. En het lijkt me handiger als de situatie opgelost wordt als jij er zonder kleerscheuren vanaf komt...

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 19:36 schreef zodiakk het volgende:

[..]

Maar je kan wel het vege lijf redden. Je lost iig de situatie die zich op dat moment afspeelt op. En het lijkt me handiger als de situatie opgelost wordt als jij er zonder kleerscheuren vanaf komt...
ja ok dat is wel zo, maar dan toch ben ik van mening dat het beter zou zijn als het gewoon niet nodig is. Als het echt niet anders kan dan zou ik me wel verdedigen, maar dan zou ik niet trots op mezelf zijn. Als ik ECHT kwaad ben, dan heb ik mezelf niet meer in de hand.
maar gelukkig komt dat bijna nooit voor :)

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 19:42 schreef Gothmog het volgende:

[..]

ja ok dat is wel zo, maar dan toch ben ik van mening dat het beter zou zijn als het gewoon niet nodig is. Als het echt niet anders kan dan zou ik me wel verdedigen, maar dan zou ik niet trots op mezelf zijn. Als ik ECHT kwaad ben, dan heb ik mezelf niet meer in de hand.
maar gelukkig komt dat bijna nooit voor :)
Ja, voorkomen is beter dan genezen ja, maar als iemand echt ruzie met je wil dan kan je het niet voorkomen, omdat iemand anders dan de situatie naar zich toetrekt en je daar zelf niks aan kan doen. En als je dan in een niet zelf-gecreeerde situatie komt dan mag je best trots zijn als jij er zonder kleerscheuren uit die situatie komt. De situatie zoals die zich vormt, is vaak een situatie waar je zelf niet veel vat op hebt, aangezien er twee individuen in het spel zijn.

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 13:23 schreef SAPman het volgende:

[..]

Ik woon in Oosterflank. Ik zat in de metro vanuit Ommoord richting Marconiplein maar durfde niet uit te stappen op Prinsenlaan (absoluut onbewaakt) dus bleef ik zitten tot capelsebrug.... Niet dat het nut had, maar het idee was leuk! :)
Ze hebben op capelsebrug wel 24 uurs camera's dus als het mogelijk is kan je die banden laten bekijken door de politie, en die gasten gewoon rechtelijk pakken. Zal wel niet veel helpen maar het is toch een stap in de goede richting.

En als je namen hebt gehoord en specifieke persoons kenmerken misschien komen ze dan uit krimpen en dan wil ik graag wel ff met die gasten gaan praten. :Y)

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 19:31 schreef Gothmog het volgende:

als ik ruzie heb... ik sla iemand totaat de grond in... Heb ik dan gewonnen?
Ja.

Verwijderd

en ga je dan door voor de koelkast?

Verwijderd

Op zaterdag 01 december 2001 09:45 schreef Links234 het volgende:

[..]

Ja.
Ligt eraan wat voor ruzie als je belaagd word en je bent zelf in gevaar dan heb je duidelijk gewonnen in het overleven, ren je weg en ren je zo hard dat ze je niet kunnen bijhouden dan heb je ook gewonnen.

Ga je je onderdanig opstellen en ga je hun hielen likken dan heb je verloren vermoed ik, alhoewel dat ook een soort van overleving kan zijn, in de dierenwereld geld dat ook, de sterkste is niet altijd de beste want door slim te zijn kan je ook overleven.

Begin je met slaan omdat je ruzie hebt dan ben je fout bezig. Dat is een kwestie van onmacht. Weet je zeker dat diegene gaat slaan dan is het kwestie van mensenkennis en kan het weer goed zijn.

Maar iemand totaal de grond in slaan is opzich best wel fout. Je moet iemand zo slaan dat hij ophoud en dat hij weet dat je de sterkere bent, is hij eigenwijs dan zit er meestal niets anders op.

Verwijderd

Ik stel voor dat we wat R'damse tweakers optrommelen en es ff de buurt bij capelse brug en marconiplein gaan uitkammen :P!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 30 november 2001 17:08 schreef Falc het volgende:
Au contraire, mon Ami! Een ZEER goede vraag, juist...

De AK-47 Kalashnikov staat symbool voor strijd tegen onderdrukkers. Op het moment dat een strijd tegen facisme, kapitalisme of andere vormen van onderdrukking gevoerd wordt ben ik INEENS geen pacifist meer..... :)

Geintje.... Ik speel Delta Force, en ik vindt de AK een excellent wapen in dat spel :)

Verwijderd

Topicstarter
Uiteindelijk lijkt het op de vraag: "Wanneer verdedig je je." Ik doe dat pas als ik ECHT bang word, wanneer ik ervan overtuigd ben dat iemand me dood wil slaan....

Natuurlijk zla ik in die situatie iemand helemaal aan poeier trappen, maar goed.... Ik blijf een pacifist! :)

Verwijderd

SAPman, da's mooi kut zeg, wat jou is overkomen. Jammer dat je niet hebt teruggevochten, ondanks dat je wel zelfverzekerd bent, en kan vechten.

Ik weet niet hoe ik in die situatie had gereageerd. Ik doe al heel wat jaren aan karate en kickboxen, en hoewel ik geweld iets heel slechts vind, zou ik denk ik toch wel geprobeerd hebben de eerste gelijk neer te trappen. Niet zo van "zo, heb ik er toch nog eentje teruggepakt", maar meer om het schrikeffect. Als 4 van die teringlijers je lopen te dollen, en de eerste die echt wat doet leg je gelijk neer, denk ik dat het toch wel effect heeft op de rest. Aan zo'n stel laffe verveelde zakken geef je dan in ieder geval een signaal af dat er niet met je te fokken valt.

Jammer dat er dit soort dwazen rondlopen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 december 2001 01:34 schreef Juggalin_Juggalo het volgende:
SAPman, da's mooi kut zeg, wat jou is overkomen. Jammer dat je niet hebt teruggevochten, ondanks dat je wel zelfverzekerd bent, en kan vechten.
Het is kut ja, maar ik heb er geen spijt van dat ik niet terug heb gevochten. Het leek mij verstandiger om me rustig te houden, en ik denk dat ik een goede keus heb gemaakt.

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 00:31 schreef SAPman het volgende:

[..]

Au contraire, mon Ami! Een ZEER goede vraag, juist...

De AK-47 Kalashnikov staat symbool voor strijd tegen onderdrukkers. Op het moment dat een strijd tegen facisme, kapitalisme of andere vormen van onderdrukking gevoerd wordt ben ik INEENS geen pacifist meer..... :)

Geintje.... Ik speel Delta Force, en ik vindt de AK een excellent wapen in dat spel :)
Allebei een goede reden ;)

Iedereen hier heeft wel een sterk idee van hoe die zal reageren in een situatie zoals die van Sapman, maar het feit blijft dat als je in zo'n situatie terechtkomt je toch echt een heel andere reactie toont. Dat kan komen door de situatie zelf (omdat je in een hoek gedreven wordt en je keuzes behoorlijk verminderen, uiteindelijk wordt 't of in elkaar slaan of in elkaar geslagen worden), door een paniek reactie (waar de fuck ben ik nou weer in terecht gekomen)of door overmoedigheid (kom maar op gek, ik kan je hebben). Natuurlijk wil in de nachtelijke uurtjes de drank ook wel eens meespelen.
Met andere woorden, iedereen kan wel heel leuk een reactie voorstellen maar hoeveel mensen hier zijn eigenlijk ook echt in een situatie terecht gekomen die uit de hand is gelopen??
Bij mij is het (tot nu toe) 1 keer voorgekomen dat het echt uit de hand liep.

P.s Sapman, je hebt wel goed gehandeld

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 december 2001 13:01 schreef Falc het volgende:

[..]

P.s Sapman, je hebt wel goed gehandeld
Dank je. Niemand weet hoe je reageert totdat je in zo'n situatie terechtkomt.....

Overigens is het omgekeerde ook mogelijk! Ik werd gisteren in de Metro (hetzelfde stuk) aangesproken door een jongen die ik een tijd terug op zijn smoel zag gaan op het perron. Ik heb hem EHBO gegeven en hem toen aangeraden naar het ziekenhuis te gaan, maar daar had íe geen zin in, zo zei hij.
Hij vertelde mij gisteren dolblij dattie TOCH naar het ziekenhuis is gegaan en wat denk je? Blijkt dat hij een pees gescheurd heeft bij die knal. God, wat was HIJ dankbaar dat ik hem geholpen heb!

Dus andere dingen kun je ook meemaken! Maakt mijn dag altijd weer goed. :+

Verwijderd

Op dinsdag 04 december 2001 14:14 schreef SAPman het volgende:

[..]

Dus andere dingen kun je ook meemaken! Maakt mijn dag altijd weer goed. :+
Gewoon die goeie dingen onthouden, heb je veel meer aan...

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:44

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Op zaterdag 01 december 2001 12:28 schreef Ro2 het volgende:
Ik stel voor dat we wat R'damse tweakers optrommelen en es ff de buurt bij capelse brug en marconiplein gaan uitkammen :P!
Mogen tweakers uit de buurt van Amsterdam ook?? >:)

• BOCmetalhead
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-11-2025
damn dit is echt ziekelijk!!! die gasten sporen nie!! afmaken die hap!!! het nadeel als iedereen een eigen wapen mag dragen is dat die eikels die nu schoppen en slaan er dan ook 1 hebben (nu soms ook, maar dan weet je het zeker!) en heb je helemaal geen kan meer op overleven! ik herken de situatie uit duizenden heb er zelf ook veel mee te maken! alleen omdat je in legerkleding loopt of een legerbroek die redelijk ruim zit met een grote trui erover en een leren jas met een spijkerjas erover die onder zit met patches van roelende bands en lang haar heb en vooral voor een jongen kan dat nie vinden ze... eikels! ze kunnen er waarschijnlijk niet tegen dat je een eigen mening heb of er anders uitziet dan de rest van de meelopers! je moet tegenwoordig met de meute mee lopen zo nie wordt je in elkaar gemept!! eigenlijk is het best triest dat er van dit soort figuren rond lopen!! het makkelijkste is de "leider" van de groep helemaal verrot te schoppen dan doet de rest al nix meer(en geloof me het werkt, tenzij het turken of marrokanen zijn dan heb je de volgende dag een olievlek voor je deur mot je weer smit tak bellen enzo om te laten ontsmetten:P ) het is vervelend dat het zo gaat en het erge is de politie doet er nix aan!!! we moeten denk ik zelf maar gaan handelen! als de juten er nix aan doen blijft er nix anders over dan het recht in eigen handen te nemen!!

Metal to the bone

Verwijderd

damn gast wat lopen er toch een lijers rond.

tegen de muur met dit soort gasten.
(kan ook pacifistisch, gewoon tegen de muur zetten en paar dagen laten staan... >:) )

• BOCmetalhead
Op woensdag 02 januari 2002 15:09 schreef Hakkelaar het volgende:
damn gast wat lopen er toch een lijers rond.

tegen de muur met dit soort gasten.
(kan ook pacifistisch, gewoon tegen de muur zetten en paar dagen laten staan... >:) )
hehe ja ik denk dat ze het dan wel leren :P de boefjes

Metal to the bone

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 08:26 schreef SAPman het volgende:Pas als ik ECHT doodsbang ben vecht ik terug. Ik laat me niet zomaar doodslaan.
Wanneer ben jij dan doodsbang als ik vragen mag???

als iemand je met een pistool bedreigd?

dan doe je weinig meer hoor.........

Verwijderd

Ik heb het ook meegemaakt alleen was het groepje wat groter rond de 10 man. ik kan je vertellen dan voel je je idd niet blij :) . En al helemaal omdat ik alleen was en m'n vrienden net waren vertrokken...maar goed

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 02 januari 2002 22:33 schreef Chocopuff het volgende:

[..]

Wanneer ben jij dan doodsbang als ik vragen mag???

als iemand je met een pistool bedreigd?

dan doe je weinig meer hoor.........
Ik word ECHT doodsbang als ik gelazer krijg met 1 enkel persoon die zich freaky gedraagt, zoals een psychoticus of iets dergelijks. Maar dan schakel ik iemand ook echt uit....

Als ik klappen ga krijgen ren ik. Kan ik niet rennen, dan incasseer ik en ga ik liggen. Wat is de overeenkomst tussen Meindert Tjoelker en Joes Kloppenburg? Ze vochten terug en dat heeft ze het leven gekost.

• Padvinder
  • Laatst online: 23-01 14:13

Padvinder

doet z'n best

Ook ik kan hier absoluut niet tegen! Ikzelf ben geen punker, alto, gabber, of wat dan ook... ik ben student en ik kleed me vrij standaard (spijkerbroek, overhemd, etc.)

Ik woon in Den Haag en ook ik maak regelmatig mee dat er in de tram mensen (alhoewel, verdienen dit soort misbaksels die naam wel?) op ruzie uit zijn... Ze schoppen tegen de rugleuning van je stoel, etc. Ik negeer ze altijd maar, en tot nu toe heeft dat altijd gewerkt.

Maar wat als het niet werkt? Wat dan? Hoe moet ik me in godsnaam verdedigen? Ik ben, al zeg ik het zelf, niet echt een vechtersbaasje... ik zou het meteen op een lopen zetten denk ik...

Maar wat nu als bijvoorbeeld m'n vriendin wordt lastig gevallen... wat dan? Beetje errug luulig om het dan ook op een lopen te zetten. Dus daar spring je wel tussen (op hoop van zege...)

Nog een ander scenario: een onbekende wordt op straat, of in het Openbaar Vervoer lastig gevallen... wat doe je dan...

Het klinkt heel zwak, maar ik denk dat ik door zou lopen, en de politie zou bellen. En dat is volgens mij wat de meeste Nederlanders zouden doen...

We leven in een maatschappij die zo fucking tolerant is, dat iedereen alles maar toestaat.
Voorbeelden:
- roken/blowen in de tram
- te hard rijden
- door rood fietsen
- zonder licht fietsen
- rotzooi op straat gooien
- etc, etc, etc...

Zolang dit soort dingen niet worden aangepakt komt het nooit goed met Nederland. Wat we nodig hebben is een grondige wijziging van de rechtspraak in ons land! Straf lui harder! Gooi je een leeg patatbakje op straat? Boete: EUR 100,=!!!

Niet op vliegtuigen, maar in de trams, metro's en bussen moet bewaking komen!

Als ze de dader van een geweldsdelict oppakken, moeten ze 'm niet naar bureau HALT sturen met de mededeling tramhokjes schoon te maken. Ze moeten 'm 5 jaar achter tralies zetten! En niet die tralies van de Nederlandse gevangenissen... Nee... doe maar iets in het middenoosten of zo...

Vind je het gek dat zoveel allochtonen doen alsof ze de baas zijn hier op straat. In hun thuisland is het normaal dat als je iets steelt (een brood oid) dat je geluk heb als ze je handen niet amputeren. Ze krijgen daar stokslagen!

Maar hier in Nederland zegt oom Agent: "Niet meer doen hè?"
"Ja meneer!"

Ik ben tegen rascisme, maar er moet toch echt een einde komen aan dit tolerantie beleid.

Eens kijken wat meneer Pim Fortuin voor Nederland kan betekenen... mijn stem heeft ie!

Verwijderd

tsja het blijft een lastige situatie. maar ik denk dat ik me niet hulpeloos in elkaar laat beuken. kijk als je kan rennen en je staat tegenover een meerderheid trek dan de sprint. maar als je niet anders kan tsja .....zal een beslissing zijn op dat moment wat je doet.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 03 januari 2002 10:14 schreef jorisbol het volgende:
Vind je het gek dat zoveel allochtonen doen alsof ze de baas zijn hier op straat. In hun thuisland is het normaal dat als je iets steelt (een brood oid) dat je geluk heb als ze je handen niet amputeren. Ze krijgen daar stokslagen!

"Ja meneer!"

Ik ben tegen rascisme, maar er moet toch echt een einde komen aan dit tolerantie beleid.

Eens kijken wat meneer Pim Fortuin voor Nederland kan betekenen... mijn stem heeft ie!
|:( Hier wordt ik toch ZO verdrietig van he......

LEES DE HELE TOPIC! IK BEN TOEN IN ELKAAR GESCHOPT DOOR NEDERLANDERS!!!!!!

[cynische modus]
Gezonde boerenjongens van een jaartje of 18. Weet je wel, van die mensen die noooooooooooooit iets fout doen, want het zijn aaaaaaltijd "die Turken en Marrokanen".
[/cynische modus]

Ik weiger toe te staan dat een topic dat ik gestart heb om een discussie over hoe om te gaan met geweld verzandt in een lulverhaal over stemmen op Pim Fortuyn en dat alle geweld per definitie van buitenlanders komt. Voor jouw persoonlijke informatie: ik ben in mijn leven 3 keer zonder reden in elkaar geslagen, alle drie de keren door Nederlanders. Joes Kloppenburg? Meindert Tjoelker? Doodgeslagen door Nederlanders. Waarom sluit iedereen zijn ogen voor wat "wij Nederlanders" fout doen?
Vriend, geef me je bankrekeningnummer. Dan maak ik 20 euro over zodat je een nieuw bord en een paar pakjes boter kunt kopen. En weet je wat je daarmee mag doen?

... de boter smeer je maar op je hoofd en het bord hang je voor. Zal je vast goed staan.

Kortzichtig gelul, BAH! :r

• Padvinder

Padvinder

doet z'n best

Op donderdag 03 januari 2002 10:23 schreef SAPman het volgende:

[..]

|:( Hier wordt ik toch ZO verdrietig van he......

LEES DE HELE TOPIC! IK BEN TOEN IN ELKAAR GESCHOPT DOOR NEDERLANDERS!!!!!!

[cynische modus]
Gezonde boerenjongens van een jaartje of 18. Weet je wel, van die mensen die noooooooooooooit iets fout doen, want het zijn aaaaaaltijd "die Turken en Marrokanen".
[/cynische modus]

Ik weiger toe te staan dat een topic dat ik gestart heb om een discussie over hoe om te gaan met geweld verzandt in een lulverhaal over stemmen op Pim Fortuyn en dat alle geweld per definitie van buitenlanders komt. Voor jouw persoonlijke informatie: ik ben in mijn leven 3 keer zonder reden in elkaar geslagen, alle drie de keren door Nederlanders. Joes Kloppenburg? Meindert Tjoelker? Doodgeslagen door Nederlanders. Waarom sluit iedereen zijn ogen voor wat "wij Nederlanders" fout doen?
Vriend, geef me je bankrekeningnummer. Dan maak ik 20 euro over zodat je een nieuw bord en een paar pakjes boter kunt kopen. En weet je wat je daarmee mag doen?

... de boter smeer je maar op je hoofd en het bord hang je voor. Zal je vast goed staan.

Kortzichtig gelul, BAH! :r
Hé! Ik zeg helemaal niet dat het altijd de allochtonen zijn! Ook ik wordt regelmatig lastiggevalen door Nederlanders.

Het is slechts een voorbeeld, ter illustratie van de verloedering van de maatschappij hier in Nederland.

En over Leefbaar Nederland en de heer Pim Fortuyn kan ik kort zijn: Kijk eens naar de rest van hun partijprogramma en oordeel dat zij de integratie en scholing van allochtonen hoog op het programma hebben staan. Het vernieuwende dat deze politieke partij brengt is dat zij het in slaapgepleurde politieke wereldje eens wakker willen schoppen door actief te gaan regeren! Regeren is toch vooruitzien? Waarom wordt er dan geen actief beleid gevoerd tegen zinloos geweld, discriminatie, verkeersovertredingen, etc...???

De politiek moet wakker worden, want als ze blijven slapen in die zachte blauwe stoelen van de tweede kamer, gaat het niet goed met nederland.

ZO!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe dan ook, de discussie gaat absoluut NIET over de politiek maar over wat je zelf moet doen als je wordt lastiggevallen.

En wat je stem op de heer Fortuyn betreft; daar zou ik nog maar eens goed over nadenken. Die man kan nog geeneens een plaatselijke partij leiden zonder dat de pleuris daar uitbreekt, laat staan dattie een land kan leiden.

Verwijderd

Ook ik kan hier absoluut niet tegen! Ikzelf ben geen punker, alto, gabber, of wat dan ook... ik ben student en ik kleed me vrij standaard (spijkerbroek, overhemd, etc.)

Ik woon in Den Haag en ook ik maak regelmatig mee dat er in de tram mensen (alhoewel, verdienen dit soort misbaksels die naam wel?) op ruzie uit zijn... Ze schoppen tegen de rugleuning van je stoel, etc. Ik negeer ze altijd maar, en tot nu toe heeft dat altijd gewerkt.

Maar wat als het niet werkt? Wat dan? Hoe moet ik me in godsnaam verdedigen? Ik ben, al zeg ik het zelf, niet echt een vechtersbaasje... ik zou het meteen op een lopen zetten denk ik...

Maar wat nu als bijvoorbeeld m'n vriendin wordt lastig gevallen... wat dan? Beetje errug luulig om het dan ook op een lopen te zetten. Dus daar spring je wel tussen (op hoop van zege...)

Nog een ander scenario: een onbekende wordt op straat, of in het Openbaar Vervoer lastig gevallen... wat doe je dan...

Het klinkt heel zwak, maar ik denk dat ik door zou lopen, en de politie zou bellen. En dat is volgens mij wat de meeste Nederlanders zouden doen...

We leven in een maatschappij die zo fucking tolerant is, dat iedereen alles maar toestaat.
Voorbeelden:
- te hard rijden
- door rood fietsen
- zonder licht fietsen
- etc, etc, etc...

Zolang dit soort dingen niet worden aangepakt komt het nooit goed met Nederland. Wat we nodig hebben is een grondige wijziging van de rechtspraak in ons land! Straf lui harder! Gooi je een leeg patatbakje op straat? Boete: EUR 100,=!!!

Als ze de dader van een geweldsdelict oppakken, moeten ze 'm niet naar bureau HALT sturen met de mededeling tramhokjes schoon te maken. Ze moeten 'm 5 jaar achter tralies zetten! En niet die tralies van de Nederlandse gevangenissen... Nee... doe maar iets in het middenoosten of zo...

"Ja meneer!"

pesies harder optreden!! doordat ik spaans bloed heb en veel in Spanje kom zie ik goed het verschil tussen de politie (het optreden) hier en bijvoorbeeld in Spanje. Moet je eens kijken wat er gebeurt als er een groepje Guardia Civil over straat loopt in een spaanse wijk. Je zal niet snel iemand tegenkomen die het in z'n hoofd haalt om iets uit te halen waar die gasten bij zijn. Die Guardia straalt echt letterlijk "don't fuck with us" uit. Ga je toch de stoere bink uithangen dan leggen die gasten zonder pardon een knuppeltje in je nek :). Lijkt me ook wel iets voor die "schooiertjes" hier in Nederland.

P.S idd een tikkeltje off-topic maar ik wil alleen aangeven dat als er een keer iets gebeurt wat jij hebt meegemaakt dat het dan WEL zin heeft om de politie in te schakelen die je kunnen helpen. De nederlandse politie hoef je niet om hulp te vragen bij dit soort situaties.

• Padvinder

Padvinder

doet z'n best

Op donderdag 03 januari 2002 10:41 schreef Maniacer het volgende:

[..]

Die Guardia straalt echt letterlijk "don't fuck with us" uit. Ga je toch de stoere bink uithangen dan leggen die gasten zonder pardon een knuppeltje in je nek :).
Juist! met jou kan ik praten! Ik ben zelf ook een aantal keren in Spanje geweest en ik herken de situatie onmiddelijk! Maar niet alleen in Spanje is dit het geval... ook in bijvoorbeeld Scandinavië of Zwitserland zijn ze niet zo lief... :(

En wat doen we met de Nederlandse agent? Die krijgt een nieuw uniform met een leuke pet en een onhandige jas. Dan kunnen ze tenminste terecht worden uitgelachen op straat... |:(

Wat is er toch met Nederland??? :?

• nikk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2022
Voorbeelden:
- te hard rijden
- door rood fietsen
- zonder licht fietsen
- etc, etc, etc...

Gedeelte 1: tolerantie is geen vrijbrief voor mishandeling. Ik begrijp ook niet waar je die link legt. De vier gasten legden die link naar alle waarschijnlijkheid ook niet.

Gedeelte 2: wijziging van de rechtsstaat? Geef jij maar een gedeelte van jouw rechten op, ik vecht tot het bittere einde. Mensen hebben eigen verantwoordelijkheden, daar moet je geen wetten voor maken. Papier op straat gooien is zoiets, je hebt als burger jouw eigen verantwoordelijkheid wat dat betreft. Daar hoeft geen boete of wet voor tegenover te staan.

Wat harder straffen betreft: de straf moet zinnig zijn, niet harder. Ik ben niet tegen harder straffen zolang het zin heeft, dus wijziging van bureau Halt naar een straf dat daadwerkelijk kan helpen is m.i. wel zinnig. Maar iemand 10 jaar de cel in gooien heeft m.i vrij weinig nut.

Gedeelte 3: Je geeft de oplossing al voor een deel aan. Gewoon meer blauw op straat! Maar wanneer dat gebeurt moet het gedoogbeleid wel stand houden. Waroom gedogen? om de simpele reden dat er gewoon te veel wetten zijn. Je hoeft niet voor elk klein vergrijp op de vingers te worden getikt. Je heb namelijk nog steeds iets als vrijheid.

Over Pim zwijg ik maar, geen woorden waard.

• Padvinder

Padvinder

doet z'n best

Op donderdag 03 januari 2002 11:11 schreef nikk het volgende:

Je hoeft niet voor elk klein vergrijp op de vingers te worden getikt. Je heb namelijk nog steeds iets als vrijheid.
Dus omdat wij in een vrij land leven, mogen we zomaar zwart rijden in het OV, rotzooi op straat gooien, en snoep jatten bij de Jamin? Effe hè... dat kan niet de bedoeling zijn van een vrij land...!

• nikk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2022
Op donderdag 03 januari 2002 11:14 schreef jorisbol het volgende:

[..]

Dus omdat wij in een vrij land leven, mogen we zomaar zwart rijden in het OV, rotzooi op straat gooien, en snoep jatten bij de Jamin? Effe hè... dat kan niet de bedoeling zijn van een vrij land...!
Niet in het absurde trekken graag.

Verwijderd

Topicstarter
Zonde dat de discussie nu ontspoort....

• Padvinder

Padvinder

doet z'n best

Op donderdag 03 januari 2002 11:31 schreef SAPman het volgende:
Zonde dat de discussie nu ontspoort....
Nee... niet ontspoort...

We pakken de discussie nu constructief aan. Je kan wel zeggen ik sla wel/niet terug, maar feitelijk kan je daar niets mee. Om een oplossing voor het geweld op straat te vinden zal de discussie toch echt anders moeten verlopen...

Verwijderd

Topicstarter
Deze discussie draait niet om een oplossing, het gaat om de vraag "hoe ga je ermee om als je het slachtoffer wordt of dreigt te worden?". Dus echt handelen in crisissituaties.

Oh, en mijn excuses voor mijn uitval. Ik had me NIET moeten laten kennen... Sorry Joris!

:-) Vriendjes?

• Padvinder

Padvinder

doet z'n best

Op donderdag 03 januari 2002 12:14 schreef SAPman het volgende:
Deze discussie draait niet om een oplossing, het gaat om de vraag "hoe ga je ermee om als je het slachtoffer wordt of dreigt te worden?". Dus echt handelen in crisissituaties.

Oh, en mijn excuses voor mijn uitval. Ik had me NIET moeten laten kennen... Sorry Joris!

:-) Vriendjes?
Alleen maar vriendjes toch, hier op GoT W&L???

;)

Verwijderd

helemaal mee eens met wat nikk zegt. het heeft echt geen zin om door roodlicht fietsen aan te gaan pakken, en dat soort andere kleine "overtredingen"...
ik fiets al me hele leven door rood licht, maar zal niemand aanvallen. dus daar zit geen link tussen.
maar de politie zou wel wat harder kunnen optreden tegen geweld, want dat kunnen we niet gedogen.

"Maar niet alleen in Spanje is dit het geval... ook in bijvoorbeeld Scandinavië of Zwitserland zijn ze niet zo lief... "
in zwitserland zijn het lieverdjes hoor. het zijn alleen een beetje pietlutten, die kijken dat je niet door rood fietst of zonder licht ofzow. maargoed, de samenleving is daar ook een stuk minder geweldadig dan hier, dus ze hebben ook minder nuttige dingen te doen.

maar om ff terug te komen op het begin van de discussie: het zou denk ik ook een heel stuk schelen als iedereen meteen in zou grijpen als ze zouden zien dat er ergens iemand wordt lastiggevallen. de slachtoffers zouden zich minder bang voelen, dus al minder leuke prooien zijn. en de daders zouden zich ook wel een keertje extra achter het oor krabben als ze weten dat er meteen hulp komt.

• BOCmetalhead
we leven inderdaad in een maatschappij vol tolerantie misschien zijn we inmiddels iets te tolerant geworden... wie zal het zeggen ik denk alleen dat als we nu minder tolerant gaan doen dat je alleen maar gezeik krijgt!! en het zijn niet alleen de allochtonen die iets fout doen de nederlanders zijn net zo erg alleen bij de allochtonen valt het op omdat ze er anders uit zien het is bij hun gewoon het rotten stuk in de appel dat op valt! en die gasten mogen ze van mij terug sturen naar hun eigen land! en de nederlanders die iets fout doen... gewoon vastzetten!!! maar niet voor 3 maanden want daar leren ze nix van!! het is tegenwoordig zo dat als je iemand dood trapt dat je 1 jaar vast zit met TBS en daarna kan je gewoon weer doen waar je zelf zin in heb... de gevangenis is net een hotel! en als iemand een meisje van 5 verkacht en daarna haar om het leven brengt mogen ze van mij diegene op de stoel zetten ofzo!! of ,omdat we in nederland de doodstraf niet kennen want dat zou mens onterend zijn, ze in een achteraf cel gooien in een afgesloten ruimte met maar 1 gat wat de deur is die van heel dik staal is!! op slot draaien en de sleutel weg gooien en er nooit meer naar omkijken!!! als iemand dat soort zieke dingen doet moet hij er goed voor gestraft worden en niet 1 jaar+TBS krijgen! en het maakt nie uit of het nou een nederlander is of een allochtoon! volgens de wet is iedereen gelijk en zal iedereen gelijk behandeld worden! laat ze daar eens een keer naar gaan handelen!!! en niet omdat iemand van het koninklijk huis iemand aangereden heeft meteen de schuld op een ander afschuiven zo van hij zal wel fout gezeten hebben en niet onze vorst/prins/prinses want die doen nooit iets fout... BULLSHIT ook zij maken fouten en moeten daarop gewezen worden!! klote politie/politiek! ze zeggen voor iedereen te zijn maar volgens mij zijn ze er alleen voor zichzelf!!! ignorent basterds!!! en daar bedoel ik de politie en de mensen in onze so called politiek! die moeten ook eens gaan nadenken over de besluiten die ze maken en dat als ze zo'n besluit maken dat daar wel naar gehandeld wordt!! en niet dat ze loze ding gaan beslissen en er uitijndelijk niet naar handelen!!!

Metal to the bone

• BOCmetalhead
Op donderdag 03 januari 2002 10:05 schreef SAPman het volgende:

[..]

Ik word ECHT doodsbang als ik gelazer krijg met 1 enkel persoon die zich freaky gedraagt, zoals een psychoticus of iets dergelijks. Maar dan schakel ik iemand ook echt uit....

Als ik klappen ga krijgen ren ik. Kan ik niet rennen, dan incasseer ik en ga ik liggen. Wat is de overeenkomst tussen Meindert Tjoelker en Joes Kloppenburg? Ze vochten terug en dat heeft ze het leven gekost.
van 1 freaky persoon wordt ik nie bang dat is gewoon een kwestie van harder en sneller slaan/schoppen dan hij!

en als je mot incasseren dan zal je ook terug moeten slaan want anders blijven ze doormeppen! tuurlijk vochten ze terug zou jij toch ook doen als je logisch gaat nadenken?? of nie...

Metal to the bone

Verwijderd

(reply op topicposter SAPman)
Het is een probleem wat niet echt 1 eenduidige, snel te implementeren oplossing heeft denk ik. Ook de reden waarom jij en niet iemand anders is niet makkelijk aan te geven.

Of de etnische afkomst van potentiele daders er iets toe doet denk ik niet. Ik heb vaak genoeg in Leeuwarden gezien dat blank scum anderen aanvielen. Tjoelker is ook gewoon door 3 boeren vermoord. Dat dat in Leeuwarden gebeurde verbaasde me overigens totaal niet: er waren in die tijd veel groepjes op straat, vooral na 2-en.

Jezelf wapenen met messen oid helpt niet. Veelal escaleert een conflict alleen maar, plus je loopt de kans iemand te doden en ookal is dat wellicht uit noodweer, je loopt het risico daarvoor veroordeeld te worden, naast het feit dat je iemand gedood hebt in die situatie, wat je altijd met je mee zult dragen.

Jezelf wapenen met oosterse vechtkunsten kan helpen, althans in het beschermen van jezelf. Echter staar je er niet blind op. Mn jongere broer heeft 1e dan full contact karate en hij zegt ook: in een soortgelijke situatie als waar jij in terecht bent gekomen is het beste nog altijd wegrennen ookal heb je die 1e dan, iets wat je gelukkig ook hebt gedaan. Je kunt met vechtsport wel 1 of 2 letsel toebrengen, maar het is maar afwachten of de rest daardoor afgeschrokken wordt of dat ze juist zich genoodzaakt zien te grijpen naar wapens die ze niet nodig achtten (mes, pistool).

Wat men vrouwen leert op cursus zelfverdeding en wat ervaringen leert van vrouwen die verkracht zijn of juist nooit worden verkracht is dat houding en uitstraling wel helpt potentiele daders op andere gedachten te brengen. Tuurlijk zit er een random factor in, veelal zijn plegers van geweldsmisdrijven niet op zoek naar het meest perfecte slachtoffer, maar alle beetjes helpen om een gek zn oog niet op jou te laten vallen.

Wat ik je dus wel kan aanraden is: neem, indien je dat wilt, een cursus zelfverdediging of ga een jaartje karate doen. Het gaat niet om het leren van de trappen, het halen van banden, maar het gaat om het ontwikkelen van een 'don't fuck with me' houding. Die onstaat dan namelijk vanzelf. Maar zekerheid geeft het nooit. Ook een lichaamslengte van 2 meter, fors postuur en lang haar zoals ik heb niet. Het helpt wel, maar plegers van dit soort delicten handelen naar rare ideeen/instincten, dus alert zijn is altijd geboden, zodat je bijtijds weg kunt rennen, want dat is nog altijd het allerbeste.

• BOCmetalhead
ja idd heb 4.5 jaar jiu jitsu gedaan en het helpt wel degelijk zoiezo voor de 'don't fuck with me' houding! je kan tegen een groep van 20 man er weinig beginnen dus de beste methode blijft nog altijd hard rennen en hoopen dat zij nie sneller kunnen rennen! maar mocht je in een dermate situatie terrecht komen waarbij wegrennen uitgesloten is kan je altijd nog iemand zoveel lichamelijke schade aanbrengen dat hij de rest van zijn leven niet meer kan lopen ofzo... en of dat de rest afschrikt... ik denk dat dat van de groep en de grote van de groep afhangt! als je een groepje van 3 man heb en je weet er 1 zoveel schade toe te brengen dat het enige wat hij nog kan schreeuwen is dan zal de groep zekerweten weggaan, maar als je met een mannetje of 20 temaken heb wordt het wel wat lastiger ik denk dat als je er dan 1 of 2 ernstig letsel toe brengt dat de rest van de groep daar alleen maar agrressiever op zal reageren dan ze al deden... maar de beste methode blijft nog altijd dit soort situaties mijden. ik zelf zie er niet doorsnee uit (langhaar, legerbroeken,kisten,leren motorjas met spijkerjas vol patches erover aan,veel haar rondom mijn mond) kan er soms erg agressief uitzien (wat in sommige gevallen echt helpt) maar het kan voor sommige groepen juist uitdagend zijn om hun lolletje te hebben door mensen die er zo uitzien als mij in elkaar te trappen... onder het mom van het is toch maar een domme hardrocker... op zich best triest... op een gegeven moment kan je helemaal niet meer over straat omdat wat je ook draagt en hoe je er ook uitziet het toch nie goed is... daar mot best snel iets aan gedaan worden... alleen het nadeel is als je het recht in eigen handen neemt zal je zien dat jij nou net wordt opgepakt en die gasten nie terwijl zij het juist verdienen... maar als je zelf aangift gaat doen doet de politie hier nix tegen (en ik spreek hier uit eigen ervaring) ze wimpelen dat dan af met dat daarvoor geen tijd hebben(en wat gaan ze doen... bij een snelweg staan flitsen. wat is er nou dringende iemand die 5 km te hard rijd of iemand die mensen mishandeld op wat voor manier dan ook) soms weten ze volgens mij niet waar ze hun prioriteiten motten leggen volgens mij. en tot die tijd moeten we maar blijven rennen en hopen dat wij niet de volgende mijnderds zijn...

Metal to the bone

Verwijderd

met een grote boog omheen lopen of wanneer het echt niet flex is 112 ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 januari 2002 13:02 schreef Xtentic het volgende:
met een grote boog omheen lopen of wanneer het echt niet flex is 112 ;)
Ik zal NOOIT met een boog om een vechtpartij heenlopen. Ik vecht niet voor mezelf, maar wel voor anderen. Zelfs als ik ze niet ken.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 04 januari 2002 10:43 schreef BOCmetalhead het volgende:

[..]

van 1 freaky persoon wordt ik nie bang dat is gewoon een kwestie van harder en sneller slaan/schoppen dan hij!
Nou, IK vecht dus niet terug. Incasseren en gaan liggen, meestal werkt dat wel.

En zoals ik al zei, als je 1 freak tegenover je hebt staan, dan moet je je wel verdedigen. Anders ga je eraan, zo simpel ligt het.

Verwijderd

Op vrijdag 04 januari 2002 15:14 schreef SAPman het volgende:

[..]

Nou, IK vecht dus niet terug. Incasseren en gaan liggen, meestal werkt dat wel.
Nou, heb een keer meegemaakt hoe een gast neer ging, maar die stond toch maar weer op nadat er een been richting z'n romp vloog..

Het blijft gewoon onvoorspelbaar wat er gaat gebeuren...
Pagina: 1 2 Laatste