[Winxp] internetverbinding chello?!?

Pagina: 1
Acties:

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 10:06

cruncher

wanna crunch someone?

Topicstarter
Kheb een gek probleem, nieuwe HP-pc PIV 1,7. Geiintegreerde netwerkkaart. als eerste werkte intern netwerk met oude pc niet, hd effen overgeplugd en bestanden overgezet.
Toen maar chello kabelmodem aangesloten (terayon), xp zegt er is een netwerkverbinding. Helaas internet no way?!?!
En alles staat echt goed ingesteld?!?!

Als optie zie ik nog netwerkprotocollen en hardware deleten uit xp en daarna alles opnieuw installeren.

Of een andere netwerkkaart erin pluggen en dan maar eens kijken.
Weet iemand ook nog iets?

Nieuwe netwerkkaart erin gezet en ook geen resultaat, wat kan er nog fout staan?!?! :?

can you read my mind?

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
--> NT

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Je moet je oude netwerkkaart gebruiken. Of morgen even de helpdesk bellen en zeggen dat je een nieuwe netwerkkaart hebt. Dan moeten ze het mac-adres van je kaart verandere bij hun.

Je chello ip-adres is gebonden aan mac-adres, en nu is dat nog die van je oude netwerkkaart. Dus je krijgt geen ip-adres van de chello server.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
Op donderdag 29 november 2001 00:17 schreef Gert het volgende:
Je moet je oude netwerkkaart gebruiken. Of morgen even de helpdesk bellen en zeggen dat je een nieuwe netwerkkaart hebt. Dan moeten ze het mac-adres van je kaart verandere bij hun.

Je chello ip-adres is gebonden aan mac-adres, en nu is dat nog die van je oude netwerkkaart. Dus je krijgt geen ip-adres van de chello server.
wat is dat voor onzin.... dhcp van chello geeft hoe dan ook een ip uit, het moet aan iets anders liggen, want ik heb thuis 3ip's (VERSCHILLENDE)

moet je ff kijken of gateways/dns goed staan, kan veel ellende veroorzaken

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op donderdag 29 november 2001 00:20 schreef richardkraal het volgende:

[..]

wat is dat voor onzin.... dhcp van chello geeft hoe dan ook een ip uit, het moet aan iets anders liggen, want ik heb thuis 3ip's (VERSCHILLENDE)

moet je ff kijken of gateways/dns goed staan, kan veel ellende veroorzaken
eventjes weer quoten maar Chello doet dat standaard NIET! dat jij dat toevallig hebt...(dank je trouwens voor ons lekker veel snelheid innen) heb je gewoon geluk! Chello deelt Ip adressen Uit via de MAC en DHCP! waarom denk je dat ik constant dezelfde Ip houd..Hij deelt ze eigenlijk niet uit..Hij slaat ze op en geeft hem weer als je aanvraagt..en chello ken dat veranderen en dan heb je ineens een ander Ip nummer

maar ffies ontopic
Je moet Chello Support bellen en jouw nieuwe Mac Adress doorgeven die is te vinden in netwerkverbindingen en dan doe je dus klikken op die lanverbinding die de onboard LAN is. en doe je ondersteuning en dan Details :)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Tharunner heeft gelijk denk ik.
Waarschijnlijk heeft je 3com nu een adres wat met 10. begin ipv 212. ofzo.

Uit mn hoofd nu `APS` (niets meer/minder) in browser bar typen en enter..dan kom je op een pagina van chello lan en dan moet je je ergens opnieuw aanmelden met je standaard gegevens.

Doel is om illegale modems ofzo er uit te halen.
Helaas kreeg ik wat DNS problemen daarna waardoor een herinstalatie nodig was.

HEEL veel succes met het bereiken van de helpdesk als ik het adres verkeerd heb!

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Volgens mij zijn er twee oplossingen:

• Herstel alles naar de oude situatie (>:)) en release het IP_adres van je chello modem. Daarna kan je weer op een andere PC een nieuw IP-adres krijgen. (je modem even laten rebooten in die tussen tijd wil ook nog wel is helpen).

• Vul de oude, dynamisch gekregen IP gegevens handmatig in, dat werkt ook.

Er zijn idd modems/plaatsen die met MAC_adressen werken, maar hoe dat zit weet ik ook niet.

• sverzijl
  • Laatst online: 15:09
Op donderdag 29 november 2001 00:25 schreef ThaNetRunner het volgende:

[..]

Chello deelt Ip adressen Uit via de MAC en DHCP! waarom denk je dat ik constant dezelfde Ip houd..
Dat is default behaviour van iedere DHCP server dat je MAC adres wordt opgenomen ion de DHCP database en dat je vervolgens steeds hetzelfde IP adres krijgt als je niet van MAC verandert.
Hoeft dus niks te maken te hebben met Chello die jouw MAC adres expliciet opvoert in de DHCP database. Als ik hier de chello kabel in een willekeurige andere NIC prop en met /release, /renew een nieuw IP adres aanvraag dan krijg je deze meteen en is je nieuwe MAC automatisch geregistreerd (Dit werkt in ieder geval in regio dordrecht en rotterdam zo)

• sverzijl
  • Laatst online: 15:09
Op donderdag 29 november 2001 07:52 schreef Steven_NL het volgende:
Volgens mij zijn er twee oplossingen:

• Herstel alles naar de oude situatie (>:)) en release het IP_adres van je chello modem. Daarna kan je weer op een andere PC een nieuw IP-adres krijgen. (je modem even laten rebooten in die tussen tijd wil ook nog wel is helpen).

• Vul de oude, dynamisch gekregen IP gegevens handmatig in, dat werkt ook.
En als je je oude (DHCP verkregen) IP adres terug wilt op je nieuwe NIC :

- ipconfig /release
- stel vast IP adres in (je oude IP)
- stel weer DHCP in
- ipconfig /renew
Je krijgt nu via DHCP het ip adres toegewezen die je in stap 2 hebt gebruikt en je kan dus weer vrolijk verder op je nieuwe NIC met je oude IP.
(je kan natuurlijk ook je oude IP als vast IP ingesteld houden, maar das minder netjes en je kan er evt problemen mee krijgen als chello besluit de IP ranges te veranderen)

• cruncher

cruncher

wanna crunch someone?

Topicstarter
Op donderdag 29 november 2001 08:00 schreef sverzijl het volgende:

[..]

En als je je oude (DHCP verkregen) IP adres terug wilt op je nieuwe NIC :

- ipconfig /release
- stel vast IP adres in (je oude IP)
- stel weer DHCP in
- ipconfig /renew
Je krijgt nu via DHCP het ip adres toegewezen die je in stap 2 hebt gebruikt en je kan dus weer vrolijk verder op je nieuwe NIC met je oude IP.
(je kan natuurlijk ook je oude IP als vast IP ingesteld houden, maar das minder netjes en je kan er evt problemen mee krijgen als chello besluit de IP ranges te veranderen)
Mjah bovenstaande heb ik ook al geprobeerd, kdenk toch dat ze een check op het mac-adres hebben. Zodra ik op herstellen klik dan verschijnt er na heel lang wachten dat het niet lukt om een geldig ip-adres te krijgen.

Kga in ieder geval alle tips uitvoerig proberen, kwordt er een beetje moedeloos van (chello dan)
oude netwerkkaart (isa) kan niet in die nieuwe pc (alleen pci-sloten) anders was dat een oplossing geweest.......

can you read my mind?

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 23:36

TheDane

1.618

Op donderdag 29 november 2001 10:26 schreef cruncher het volgende:

[..]

Mjah bovenstaande heb ik ook al geprobeerd, kdenk toch dat ze een check op het mac-adres hebben. Zodra ik op herstellen klik dan verschijnt er na heel lang wachten dat het niet lukt om een geldig ip-adres te krijgen.

Kga in ieder geval alle tips uitvoerig proberen, kwordt er een beetje moedeloos van (chello dan)
oude netwerkkaart (isa) kan niet in die nieuwe pc (alleen pci-sloten) anders was dat een oplossing geweest.......
ik had vorige week zo'n beetje 'tzelfde probleem. .. check dit topic ns, heb je misschien ook wat aan:

nieuwe pc -> geen internet

Verwijderd

owkee , post hier
postcode+huisnum
serienummer modem
mac adress van je oude kaart en van je huidige kaart

dan kan ik hier zo ff wat zooi nakijken en oplossen :)

• Agent-X
  • Niet online
He Psychic en/of Praetorian2k ..kunnen julie (niet vervelend bedoeld) eens uitleggen hoe het komt dat ik al een week niets van Chello heb gehoord na een verzoek tot hulp via mail.

Waarom va mail? vraag2:

Hoe kan het dat ik ondanks fl.100 pm gewoon niet doorkom op het internet ondersteuningsnummer, ik heb dagen een stuk of +-20X gebeld (ik werk ook op een ondersteunigsdesk dus ik kan bellen wat ik wil), wisselend van 08.00 tot 22.00.

Tot nu toe alleen de melding `te druk, bel later maar terug`

Je bent als gebruiker gewoon zo niet eens in staat om hulp te vragen, laat staan krijgen.

Ik snap dat je daar ook maar werkt maar misschien kun je mijn enorme iritatie en onmachts gevoel laten afnemen door wat begrip te creeren over dit toch al behoorlijk bekende probleem.

Ik denk dat er heel veel mensen graag een fatsoenlijk antwoord willen krijgen over deze situatie dus misschien kun je het via jullie klachten procedure laten afhandelen, ik neem aan dat jullie zoiets hebben, ook vraag ik me af of je uberhaubt wel kunt kijken wat de status van mijn afhandeling is.

Dit is echt niet als flame bedoeld, ik ben gewoon enorm verbaast over het niet kunnen krijgen van ondersteuning en de manier waarom/waarop, en wil heel erg graag wat duidelijkheid.

S.j.Molenaar
5611TC 66

ps. er waren problemen met het softwarematig wegvallen van de verbinding na mij opnieuw te hebben moeten aanmelden ivm het filteren van illegale modems ofzo.
Het leek na een tijdje een dns probleem omdat via ip nummer internet adressen wel bereikt konden worden.
Een volledige herinstalatie lijkt het verholpen te hebben.

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:59
Jongens, waarom hebben jullie het nou steeds over het mac adres van jullie NIC???

DAAR GAAT HET HELEMAAL NIET OM!!! |:(

Het gaat om het mac adres van je COM21.

Dohhh.... (En wie werkt hier bij chello? ja ik, nee, ik ben er niet trots op, en ja het is idd een k*tzooi bij UPC

Verwijderd

Lezen julie de krant wel eens ??? |:(
Vandaag stond er op de voorpagina een artikel over Kabelinternet en XP werkt niet... dat was het geval bij Essent en Chello...
Ik heb geen probs... maar misschien is dat de oorzaak... in het artikeltje stond dat de bedrijven nog niet klaar waren voor XP.. :(

Ik hoop dat dit je kan helpen

Grtz, Quicksilver

• Agent-X
  • Niet online
Hehe..uw wijsheid roert me..de krant lost het op :P

Voor uwer info..XP en kabel internet gaat al maanden goed bij mij en vele anderen..het word wel nog niet officieel ondersteund denk ik.

Nog iets..laat die greets op scholieren.com of FOK achter aub

Verwijderd

1) mail werkt niet nee, die komen door drukte gewoon niet aan bod
2) ja het is druk.... door al die fijne mensen die hun pc verneuken en verwachten dat wij alles binnen 5 min oplossen
3) winxp is idd nog niet ondersteund, het werkt overingens prima (hier ook zonder problemen) zolang je maar van de tcp/ip settings en van de interne firewall afblijft. ook tip onder xp : stel je link hardwarematig op 10mbit half-duplex en zeg dat je win2k heb....dat werkt namelijk "precies" hetzelfde :)
4)S.j.Molenaar
5611TC 66
das al mooi nu nog serienummer modem en mac adress netwerkkaart... dan komen we verder.

greetz

Verwijderd

over die wachtrij:
tja als dat zo makkelijk was hadden we dat wel gedaan. kijk het is zo , momenteel is er een max aantal wachtenden mbt het aantal ingelogde agents (1e lijn). zodra die vol zit kan er niemand bij totdat er weer plaats is. voordeel : wachttijden worden beperkt (30min), maar veel mensen die er niet doorkomen. het systeem ervoor was echter nog erger. er was ook een max wachtrij maar als deze vol zat ,moest deze volledig leeglopen voordat er weer iemand in kon, met als gevolg dat er echt bijna niemand meer doorkomt of ineens 70 tegelijk. dat is dus ook niks. het hele oude systeem was ook niet geweldig. iedereen kon hier wel in de wacht komen, maar hiermee onstonden wachtrijen van 3 uur. ook niet echt prettig. terugbellen is ook geen optie, die wachtrij zou dan zo druk worden dat er pas na weken/maanden wordt teruggebeld.
er is dus gewoon geen goede manier om die wachtrij dusdanig goed te maken dat iedereen blij is.
dus tja.... wat is dan wel een goede optie ????
ik zou zelf graag zien dat er een max zou zijn van +/- 1 uur (+/- 10min per klant, 6 klanten per agent per uur >> dit is ook ons streven) als er dus 20 man werken zouden er dus 120 in de wacht kunnen, dat is best aardig. zo valt ook goed de wachttijd uit te rekenen. en dan dit uiteraard vermelden op het bandje. zo kan je zelf bepalen of je wil blijven hangen of dat je ophangt. nu weet je niet van tevoren hoe lang het duurt. ook dat bandje is misselijk saai. ik pleit ervoor om gewoon radio3 erop te gooien ofzo.
het scheelt trouwens ook als je meteen de goede optie kiest in menu, anders moet je eerst door de front office heen *(dat is dus 2*30min)*

naja als je een betere manier hebt/weet hoor ik dat graag :)
ps. er waren problemen met het softwarematig wegvallen van de verbinding na mij opnieuw te hebben moeten aanmelden ivm het filteren van illegale modems ofzo.
Het leek na een tijdje een dns probleem omdat via ip nummer internet adressen wel bereikt konden worden.
Een volledige herinstalatie lijkt het verholpen te hebben.
dns problemen.... tja dat zien we vaker... heel vaak door kazaa etc (hier zit spyware new.net bij die dns verziekt)

dat van die illigale modems is lichtelijk onzin (zal nie zeggen helemaal, want het helpt wel)
het is dan ook veel makkelijker voor ons om klanten te helpen, denk bijv aan problemen wisselen netwerkkaart, wachtwoord wijzigen en nog wat andere dingen mbt mail/ftp.

ben je weer op de hoogte ?? mooizo :)

• cruncher

cruncher

wanna crunch someone?

Topicstarter
Ok dan, dit was de oplossing.....

Op oude pc, release ip doen.. (via winipcfg)

UTP-kabel overpluggen naar nieuwe pc, hier bij ipconfig herstellen van verbinding (via eigenschappen) doen.

Hierna Explorer opstarten, je komt nu automatisch in een zogenaamd "ASP" scherm van chello.
Hier moet je jouw geregistreerde modem en netwerkkaartgegevens updaten naar de nieuwe situatie.....

Dit was een behoorlijk probleem omdat ik in eerste instantie niet de gevraagde "start"-knop en verder kon vinden. Telefoontje met helpdesk leverde het juiste ip-adres op (welke weet ik helaas niet meer) en daarna kun je de gevraagde gegevens invoeren in de database. Helaas werkte die alleen zaterdagmorgen heel vroeg.

Al met al kostte mij dit gepruts met chello maar liefst 1 week voordat ik met de nieuwe pc online was.... :(

Iedereen succes ermee...........

can you read my mind?

Pagina: 1