Toon posts:

CD's mislukken met Nero icm WinXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een CD kopieer met Nero 5.5.5.1 in Windows XP Pro gaat alles goed, dus branden, toc, sluiten... alles, totdat ik de CD ga lezen.
Als ik na het branden de CD ga lezen in elke willekeurige CD-ROM speler krijg ik de volgende melding:

"Windows cannot read from this disk. The disk might be corrupted, or it could be using a format that is not compatible with Windows."

Is er iemand met dit zelfde probleem en/of weet iemand iemand een oplossing hiervoor?

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 19:23
Ik heb er ook last van. Ik weet wel dat versies voor 5.5.5.1 niet goed werken met XP. (zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/313813)

Enige manier is een ander brandprogramma? :?

Verwijderd

Topicstarter
Strange.... Hier moet toch een oplossing voor zijn :?
In Windows 98 icm elke Nero versie werkt alles perfect.

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-04 13:32

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik heb ook zoiets gehad, bleek dat ik moest rebooten om 'm zichbaar te maken! Tis maar een ideetje...

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 20:58
Mmm.. ik gebruik 5.5.5.6, nog nooit problemen gehad.. Ook niet met 5.5.5.1... (onder XP)

Heb je al eens aspi geinstalleerd als test ?
Normaal gesproken heeft nero die helemaal niet nodig.. maar mijn ervaring is dat wanneer je een probleem hebt, aspi installeren en het werkt :)

Verwijderd

Topicstarter
Daar ligt het niet aan, heb ik al geprobeerd...
Ook in een anders systeem werkt de CD niet.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb die wnaspi32.dll van de nero site geinstalleerd, deze staat ook standaard al in de nero directory, maar nog werkt het niet...

• KBDE
tja, dan weet ik het ook niet...

Ik heb wel een keer precies ditzelfde probleem gehad.
Maar dat was met cdrwin, toen fixte aspi (van adaptec) het. Maar goed...
Cdrwin is nu eenmaal niet Nero :P

Ik neem aan dat je nero al eens opnieuw erop gegooid hebt ?

Welke brander heb je eigenlijk ?
Met mijn configuratie werkt het in elk geval (zie sig)

Goodluck

Verwijderd

Topicstarter
Panasonic/Matshita CW-7502 4x SCSI
Oud beessie, maar werkt als een trein :) normaal...

• KBDE
hmm.. en je weet zeker dat deze nero versie het doet onder windows 98 ? (sorry voor het nogmaals navragen, hehe :) )

Ik weeet namenlijk wel dat sommige nieuwere versie's van nero het bv niet meer samen functioneren met een philips 2x scsi brander. oudere versies zijn daarentegen geen probleem. :)

Nou ja, als dat het ook niet is, zie deze post dan maar als niet geschreven, want dan weet ik het ECHT niet meer. ;)

Suc6 ermee !!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien maar wachten op een nieuwe versie van Nero, die meer compatible is met Windows XP.

Verwijderd

Had ik ook last van. Opnieuw opstarten werkte idd, maar het leek samen te hangen met windows explorer. als ik die open had en Nero opstartte, zag ie de cd naderhand niet, maar als ik win explorer niet open had was alles goed.

Sowieso wat problemen met windows explorer, wil wel eens (in combinatie met andere progjes?) blijven hangen.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem waar ik last van heb is anders...
Het branden van lege CD'tjes (corrupt) met Nero icm WinXP, terwijl Nero zegt dat de CD succesvol is.

• maupie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-03 20:34
Fijne brander hé die 7502. Heb ik ook gehad, maar nu een lite-on 24x :9

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

Verwijderd

Topicstarter
maupie: had jij ook problemen met Nero / WinXP?? hetzelfde probleem als dat ik heb?

Verwijderd

Uh ja ik zou de oplossing niet weten maar ik heb net zo'n probleem, alleen ik heb creator 5.0 en een gare Freecom 40/12/8 writer maar ik kan hem zelf wel openen maar de rest van de wereld niet ofzo, vaag verveeld dinG! :(

maar als ik jou was zou ik het gewoon ff een keer met een ander programma proberen, oke nero is ulimate maar zo weet je teminste of het aan nero ligt :"? zeg ook maar wat!

Verwijderd

Heb ik ook gehad ja. Ik draaide met Win2000 en nero 5.5.5.1 Toen heb ik Winoncd gebruikt, die was wel goed! En daarna deed nero het ook weer!

Is wel redelijk vaag ja... :?

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-04 22:03
Heb hetzelfde probleem met XP en een plextor 8x4x32. Branden gaat goed, je kunt zien op de cd dat er gebrand is maar geen enkele cdspeler (of brander) kan lezen van de cd. Cd's branden met clonecd gaat wel goed.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Download de nieuwste Nero Versie van www.ahead.de en de laatste firmware voor je brander bij www.liteonit.com.tw en waarschijnlijk heb geen last meer van dit soort wazige problemen. Ik heb zelf geen problemen met XP en Nero.:)

Verwijderd

Als je natuurlijk een Lite On brander heb.:?
Pagina: 1