Toon posts:

Topic over internet shops gesloten

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vanmiddag in HA een topic begonnen, naar aanleiding van mijn slechte recente ervaringen met internet bedrijfjes die hardware verkopen (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/333463). Affijn, het topic is gesloten onder het motto "Daar hebben we de Shop Survey voor". Nu wist ik daar wel van, maar:

1. De Shop Survey is niet zo geschikt om een discussie of gesprek op gang te brengen. Daar is het ook niet voor bedoeld, denk ik. Het zijn meer losse flodders, statements van gebruikers.

2. De Shop Survey richt haar vizier op specifieke shops, en niet op de bedrijfjes in het algemeen. Natuurlijk valt er uit de survey wel een algemeen beeld te halen, maar waar kan je dan dáárover je mening/verhaal kwijt?

Samengevat: met mijn topic wilde ik ff m'n ei kwijt (frustratie ook) over mijn slechte ervaringen met hardware-shops, omdat ik de indruk had gekregen dat er zo veel klant-onvriendelijke nepbedrijfjes achter die veelbelovende websites schuilgaan. Daar mag denk ik best een algemeen topic aan gewijd worden. Ik zou graag vernemen waar je een dergelijk topic kwijt zou moeten, zonder meteen op slot te worden gedraaid en te worden doorverwezen naar de Shop Survey.

Ik ben hier niet van overstuur ofzo, maar ik moest wel opeens aan de 'Soup Nazi' denken... ;) ('No more soup for you!!! - uit Seinfeld)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:12

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik moet toegeven dat ik twijfelde. Zo'n topic hangt een beetje tussen HA en SG in, en er zijn ook al eerder dit soort discussie topics geweest.

Ik zal even overleggen en eventueel het topic weer openen als men dat wenselijk acht.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• JvS
  • Laatst online: 22:31

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik denk dat dit wel moet kunnen, maar dan wel met een vette disclaimer dat flames naar specifieke bedrijven verwijderd worden ofzo...

Daar is dan weer wel de SS voor :o

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 20:50 schreef Exirion het volgende:
Ik moet toegeven dat ik twijfelde. Zo'n topic hangt een beetje tussen HA en SG in, en er zijn ook al eerder dit soort discussie topics geweest.
Misschien moet je het bij twijfel laten staan, ipv weghalen. Of als moderator een nuance aanbrengen, en de discussie zo een bepaalde kant opsturen (om te voorkomen dat-ie op slot moet). Het is een beetje een dooddoener zo.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 10:35

Floor-is

5.2

Op woensdag 28 november 2001 01:03 schreef JvS het volgende:
Ik denk dat dit wel moet kunnen, maar dan wel met een vette disclaimer dat flames naar specifieke bedrijven verwijderd worden ofzo...

Daar is dan weer wel de SS voor :o
Als je iets plaatst in de SS en het is een regelrechte flame, dan wordt dat ook echt wel aangepast.

Overigens zal er een kleine policy wijziging komen voor de ShopSurvey, waarin staat dat je eerst moet proberen met de winkelier je problemen op te lossen, we zien en horen nu te vaak dat dit niet echt gebeurd, waardoor er veel lagere cijfers worden uitgedeeld dan wellicht nodig is.

Bericht hierboven

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 28 november 2001 13:04 schreef Deejay68 het volgende:
Misschien moet je het bij twijfel laten staan, ipv weghalen. Of als moderator een nuance aanbrengen, en de discussie zo een bepaalde kant opsturen (om te voorkomen dat-ie op slot moet). Het is een beetje een dooddoener zo.
Je openingspost kwam op mij een beetje geirriteerd (wellicht door een negatieve ervaring) en flamerig over, en gezien de reacties die je kreeg leek het me het beste om de topic te sluiten.

Het zou uiteindelijk waarschijnlijk een flamepartij zijn geworden, mensen vonden de topic niet echt boeiend genoeg aangezien de Shop Survey voor dit soort dingen bestemd is, en het paste naar mijn idee niet echt in HA.

Ik hoop dat Oscar the Grouch nog even z'n mening geeft. Laat hem de doorslag maar geven, want zelf vind ik nogsteeds dat ie niet onterecht is gesloten.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 28 november 2001 13:17 schreef Exirion het volgende:
Je openingspost kwam op mij een beetje geirriteerd (wellicht door een negatieve ervaring) en flamerig over, en gezien de reacties die je kreeg leek het me het beste om de topic te sluiten.
Heb je ook gelijk in, als ik het teruglees vind ik dat zelf ook. Ik moest blijkbaar mijn frustratie kwijt, en ik ging ervan uit dat zo'n topic op het HA forum wel zou kunnen (omdat ik het ook over shops in het algemeen had). Ik ben het er ook mee eens dat de discussie al snel te dicht 'in de buurt' van de Shop Survey kwam. Maar dat was niet mijn bedoeling.

Hoe dan ook, van mij hoeft het topic niet te worden heropend, we hebben er al genoeg woorden over vuil gemaakt.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 28 november 2001 14:54 schreef Deejay68 het volgende:
Hoe dan ook, van mij hoeft het topic niet te worden heropend, we hebben er al genoeg woorden over vuil gemaakt.
OK, bedankt dat je toch nog even gereageerd hebt :)

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 10:35

Floor-is

5.2

Zal ik de thread dan ook maar sluiten?

Bericht hierboven

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.