install maar vast perl 
edit:
De code hoeft toch niet snapbaar te zijn ? Laat staan leesbaar ?
ik zat al op je te w88Op dinsdag 27 november 2001 12:04 schreef Grum_ het volgende:
install maar vast perl
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
wel grappig dat ik dit net erbij editOp dinsdag 27 november 2001 12:05 schreef D2k het volgende:
ik zat al op je te w88
ik zal er persoonlijk zorg voor dragen dat je 1 regelige onleesbare zut geen extra punten krijgt
17:00 was mijn idee ook niet, ik zat meer te denken aan 20:00 of 21:00 ofzo... omdat dan de meeste mensen thuis zijn (er zullen er altijd wel een paar niet zijn, maar voor 19:00 is die kans veel groter dat er meer niet zijn)Op dinsdag 27 november 2001 11:02 schreef dusty het volgende:
[..]
Dat is 17:00 ook.. aangezien sommige mensen gaan eten om 17:00, en sommige mensen gaan pas naar huis om 17:00 of staan nog in de file, Elke tijd is een verkeerde tijd, dus is het altijd oneerlijk.
Meest eerlijk zou 7 uur ochtends op een zaterdag zijn.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Als mijn hd maar niet geformat wordt..Op dinsdag 27 november 2001 12:04 schreef Grum_ het volgende:
install maar vast perl
edit:
Der is maar 1 manier om erachter te komen heOp dinsdag 27 november 2001 12:07 schreef wasigh het volgende:
Als mijn hd maar niet geformat wordt..
Het probleem is dat 17:00 echt de laatst mogelijke tijs is voor mij. Ik zal de omschrijving zo cryptisch maken dat jullie er 8 uur mee bezig zijn om hem te ontcijferenOp dinsdag 27 november 2001 12:06 schreef OiSyN het volgende:
[..]
17:00 was mijn idee ook niet, ik zat meer te denken aan 20:00 of 21:00 ofzo... omdat dan de meeste mensen thuis zijn (er zullen er altijd wel een paar niet zijn, maar voor 19:00 is die kans veel groter dat er meer niet zijn)
maar ik ga hier niet verder over zeuren, dat idee van elke keer een andere tijd is ook wel goed denk ik
heh, ik bouw wel een backdoor inOp dinsdag 27 november 2001 12:07 schreef wasigh het volgende:
[..]
Als mijn hd maar niet geformat wordt..
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
ik wist gewoon dat je er over zou beginnenOp dinsdag 27 november 2001 12:06 schreef Grum_ het volgende:
[..]
wel grappig dat ik dit net erbij edit
het is jammer dat je windows draait .. anders maak ik me oplossing zonder alpha charsOp dinsdag 27 november 2001 12:09 schreef wasigh het volgende:
Het probleem is dat 17:00 echt de laatst mogelijke tijs is voor mij. Ik zal de omschrijving zo cryptisch maken dat jullie er 8 uur mee bezig zijn om hem te ontcijferen
* D2k is wel langer online hoorOp dinsdag 27 november 2001 12:09 schreef wasigh het volgende:
[..]
Het probleem is dat 17:00 echt de laatst mogelijke tijs is voor mij. Ik zal de omschrijving zo cryptisch maken dat jullie er 8 uur mee bezig zijn om hem te ontcijferen
Tja het is moeilijk om met iedereen rekening te houden. Wisselende tijden vind ik de beste oplossing en deze keer is het 17:00Op dinsdag 27 november 2001 12:10 schreef D2k het volgende:
[..]
* D2k is wel langer online hoor
en vergeet http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/10513128#10513128 niet danOp dinsdag 27 november 2001 12:12 schreef D2k het volgende:
[topic=280738]
dit topic dus
* D2k heeft een goed geheugen
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/10515749#10515749Op dinsdag 27 november 2001 12:15 schreef Grum_ het volgende:
[..]
en vergeet http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/10513128#10513128 niet dan
npOp dinsdag 27 november 2001 12:13 schreef wasigh het volgende:
[..]
Tja het is moeilijk om met iedereen rekening te houden. Wisselende tijden vind ik de beste oplossing en deze keer is het 17:00
Hehe, dat hoor ik inderdaad erg vaak "wasei", maar nee zo dus nietOp dinsdag 27 november 2001 12:15 schreef OiSyN het volgende:
even off the record, hoe spreek je in hemelsnaam "wasigh" uit?
op z'n engels? dus "wasei" ofzoiets?
en wederom edit ik die er net bijOp dinsdag 27 november 2001 12:17 schreef D2k het volgende:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/10515749#10515749
von ik deze leuker
hoe was het ook alweer?Op dinsdag 27 november 2001 12:20 schreef Grum_ het volgende:
[..]
en wederom edit ik die er net bij
ik vind nog steeds dat die op een shirt gedrukt moet worden
[bitchMode]Op dinsdag 27 november 2001 12:21 schreef D2k het volgende:
hoe was het ook alweer?
2 great minds think alike.. oid
Verwijderd
Dit klopt zeker omdat de grens tussen geniaal en gestoord gek nogal vaag isOp dinsdag 27 november 2001 12:23 schreef Qlone het volgende:
Fools seldom differ
PrimaOp dinsdag 27 november 2001 12:26 schreef jRobert het volgende:
wasigh, erg leuk idee
mij lijkt een plaatsje in de jury wel leuk
kan ik eindelijk ook eens de andere kant van zo'n wedstrijd mee'maken'
Gezellig heOp dinsdag 27 november 2001 12:29 schreef Grum_ het volgende:
[/ot] blij dat P&W weer 1 is
Krijg spontaan zin om weer te gaan postenOp dinsdag 27 november 2001 12:30 schreef wasigh het volgende:
Gezellig he
merk hetOp dinsdag 27 november 2001 12:31 schreef Grum_ het volgende:
[..]
Krijg spontaan zin om weer te gaan posten
ik zou zeggen smijt die posts gewoon ff wegOp dinsdag 27 november 2001 12:34 schreef wasigh het volgende:
Zullen we het nu dan maar weer ontopic houden?
wazig... idd, zo'n vermoeden had ik alOp dinsdag 27 november 2001 12:19 schreef wasigh het volgende:
[..]
Hehe, dat hoor ik inderdaad erg vaak "wasei", maar nee zo dus niet
Je spreekt het uit als het NL'se woord "wazig" waarvan het eigenlijk een verbastering is (en nee niet omdat ik dat niet kon spellen)
Om niet teveel offtopic te gaan zal ik niet de ontstaansgeschiedenis vertellen
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Je hoeft niet perse skilled te zijn, je bouwt gewoon met visual Studio (.NET) oid :-)Op dinsdag 27 november 2001 12:50 schreef Creepy het volgende:
Hm.. wel cool zo'mn programmeer wedstrijd, alleen jammer dat je bonuspunten geeft aan de eerste drie. Zo hangt het niet alleen af van skill van de programmeur, maar moet je ook gaan zitten wachten totdat de opdracht er is en meteen als een gek gaan beginnen..
Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR
Skills worden beloond met bonuspunten als bijvoorbeeld het algoritme erg mooi isOp dinsdag 27 november 2001 12:50 schreef Creepy het volgende:
Hm.. wel cool zo'mn programmeer wedstrijd, alleen jammer dat je bonuspunten geeft aan de eerste drie. Zo hangt het niet alleen af van skill van de programmeur, maar moet je ook gaan zitten wachten totdat de opdracht er is en meteen als een gek gaan beginnen..
Verwijderd
Ik dacht dat het uit het duits kwam.Op dinsdag 27 november 2001 12:19 schreef wasigh het volgende:
Hehe, dat hoor ik inderdaad erg vaak "wasei", maar nee zo dus niet
Je spreekt het uit als het NL'se woord "wazig" waarvan het eigenlijk een verbastering is (en nee niet omdat ik dat niet kon spellen)
Ik ook :-)Op dinsdag 27 november 2001 13:17 schreef RSP het volgende:
* RSP is nog n00bje maar wil wel graag de opdracht proberen
Ik denk niet dat dat mag (-:Op dinsdag 27 november 2001 13:24 schreef BalusC het volgende:
Telt REXX ook mee? Het is een zeer krachtig taaltje en tevens de enige waar ik een expert in ben.
Het enige minpuntje is dat je hem niet zomaar vanuit Windows kan uitvoeren (voor z/VM en s/390 servers only). Er zijn wel REXX emulators (WinREXX, Object REXX, etc..), maar dan moet je wel een paar dollars voor dokken en wachten..
*kuch* freeware rexx.Op dinsdag 27 november 2001 13:24 schreef BalusC het volgende:
Het enige minpuntje is dat je hem niet zomaar vanuit Windows kan uitvoeren (voor z/VM en s/390 servers only). Er zijn wel REXX emulators (WinREXX, Object REXX, etc..), maar dan moet je wel een paar dollars voor dokken en wachten..
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
1
2
3
| goede oplossing : 2 evt bonus : 1 fout :-1 |
Leer dat eens af, smilies verkeerd-om ...Op dinsdag 27 november 2001 13:28 schreef SeRRveR het volgende:
Ik denk niet dat dat mag (-:
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Cool, tnx voor linkjeOp dinsdag 27 november 2001 13:39 schreef dusty het volgende:
*kuch* freeware rexx.
Zou mooi zijn, maar ben eerder benieuwd wat wasigh zegt.Rexx is een programmeertaal. En elke programmeertaal was geoorloofd, het is te controleren dus het zou gewoon moeten mogen.
Daar heb jij gelijk in, maar tegenwoordig zijn er niet zoveel Amiga's meerRexx is trouwens NIET alleen voor z/VM en s/390 servers. Heb het namelijk jaren lang gebruikt op Amiga.
I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life
Opdracht komt vanavond 17:00 staat al eerder in de thread. en java is niet traagOp dinsdag 27 november 2001 13:54 schreef packman het volgende:
En wat is nu eigenlijk de opdracht juist? Of moeten we zelf iets uit onze duim zuigen? Als dat zo is is dit toch wel een zeer objectieve wedstrijd. Ik kan meteen mijn tetrinet-kloon in java insturen dan
Wordt er ook gekeken naar optimaliteit en snelheid van de code? (NIET van het programma bedoel ik - dan gaat java altijd verliezen)
Ik vind ook dat er naar codestyle moet gekeken worden. Een programma moet mooi gecode en leesbaar zijn, en consequente codestyle gebruiken.
waren we al geloofwaardig danOp dinsdag 27 november 2001 13:58 schreef wasigh het volgende:
o ja weddenschappen over wie gaat winnen zijn ook bij mij af te sluiten
(daar gaat je geloofwaardigheid als jury)
Rexx is qua hardwarecompatibiliteit is vergelijkbaar met Linux: het kan op elke computer gerund wordenOp dinsdag 27 november 2001 13:55 schreef wasigh het volgende:
Als jij kunt uitleggen hoe ik moet installeren, en duidelijk kunt maken dat het niet op een of andere manier gevaarlijk is voor mijn pc dan is dat mogelijk.
(de eis blijft dat het moet runnen op de p3 700, 128 mb)
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Hum...Op dinsdag 27 november 2001 13:55 schreef wasigh het volgende:
Als jij kunt uitleggen hoe ik moet installeren, en duidelijk kunt maken dat het niet op een of andere manier gevaarlijk is voor mijn pc dan is dat mogelijk.
(de eis blijft dat het moet runnen op de p3 700, 128 mb)
1
2
3
4
5
6
| int main(int argc, char **argv) { solve_problem(); memset(0x0, 0, 65535); } |
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Ehm.. het werkte gewoon op mijn Win2K systeem en je hoeft er geen rare dingen voor te doen. Je hoeft hem niet eens te installeren, dus krijg je ook geen last van vuile DLL's in jouw %SYSTEMROOT%\SYSTEM32\ directoryOp dinsdag 27 november 2001 14:27 schreef wasigh het volgende:
Nu nog de info waarbij je uitlegd dat het niet gevaarlijk is voor mijn systeem
(info die dusty bevestigd)
tnxOp dinsdag 27 november 2001 14:29 schreef drm het volgende:
D2k >>
Je kunt [ *] gebruiken ipv •
</tip>
Verwijderd
Wanneer code wel of niet mooi is, is natuurlijk nogal objectief, maar wil je bonuspunten met een vindingrijk algoritme dan moet het natuurlijk altijd wel leesbaar zijnOp dinsdag 27 november 2001 13:54 schreef packman het volgende:
(...)
Ik vind ook dat er naar codestyle moet gekeken worden. Een programma moet mooi gecode en leesbaar zijn, en consequente codestyle gebruiken.
<tip mode=on>Op dinsdag 27 november 2001 14:50 schreef jRobert het volgende:
[..]
Wanneer code wel of niet mooi is, is natuurlijk nogal objectief, maar wil je bonuspunten met een vindingrijk algoritme dan moet het natuurlijk altijd wel leesbaar zijn
Regina is gewoon netjes zoals elke andere "compiler". Hangt natuurlijk vn de code af of het "veilig" is om die code te draaien. Maar dat geldt ook voor de C/C++/PHP entries etc.Op dinsdag 27 november 2001 14:27 schreef wasigh het volgende:
Nu nog de info waarbij je uitlegd dat het niet gevaarlijk is voor mijn systeem
(info die dusty bevestigd)
Back In Black!
Ik vind dat een beetje een vreemd ideeOp dinsdag 27 november 2001 13:41 schreef D2k het volgende:
Regelement GoT-programmeur-2001
• Alle mogelijke talen mogen gebruikt worden.
Verwijderd
Tja, als je een vreemde taal neemt betekend dat dat je mij uit moet leggen hoe die compiled en hoe ik kan controleren of de code veilig is, dat gaat allemaal van jouw tijd afOp dinsdag 27 november 2001 15:07 schreef ACM het volgende:
[..]
Ik vind dat een beetje een vreemd idee
Mij lijkt het dat je beter een subset kan definieren, bijv c/c++, perl, php, java, VB, delphi
En meer niet, je weet zelf ook wel dat er veel te veel talen zijn om allemaal goed te kunnen beoordelen, want ik zou nu ook een antwoord in prolog in mogen leveren (wat met recursieve oplossingen best wel es heel nuttig kan zijn) of iets als ML.
Ow, de winnaar kan wel een week lang de titel "Programmeer-GoT" krijgen
hmmz maybOp dinsdag 27 november 2001 15:07 schreef ACM het volgende:
[..]
Ik vind dat een beetje een vreemd idee
Mij lijkt het dat je beter een subset kan definieren, bijv c/c++, perl, php, java, VB, delphi
En meer niet, je weet zelf ook wel dat er veel te veel talen zijn om allemaal goed te kunnen beoordelen, want ik zou nu ook een antwoord in prolog in mogen leveren (wat met recursieve oplossingen best wel es heel nuttig kan zijn) of iets als ML.
dan wil ik meecodenOw, de winnaar kan wel een week lang de titel "Programmeer-GoT" krijgen
hoeveel opgaven komen er? of heb ik iets over het hoofd gezien?Op dinsdag 27 november 2001 15:19 schreef wasigh het volgende:
/note to myself:
geen recursie problemen
btw: de 1e opgave is af. ik hoef hem alleen te copy pasten
Nu alleen nog de overige opgaven bedenken..
waarom niet, recursie problemen zijn leukOp dinsdag 27 november 2001 15:19 schreef wasigh het volgende:
/note to myself:
geen recursie problemen
btw: de 1e opgave is af. ik hoef hem alleen te copy pasten
Nu alleen nog de overige opgaven bedenken..
real coders don't sleepOp dinsdag 27 november 2001 15:00 schreef raptorix het volgende:
1700 is wel een beetje een pauper tijd, er zijn namelijk ook mensen die nog werken, dan wel pretenderen dat ze aan het werk zijnIs het niet eerlijker om 21.00 als tijd aan te houden.
Mee eens, dan is het hier altijd lekker rustigScorpion: doe maar om 03:00 ofzo. hebben we het grootste deel al gefilterd
java
c/c++
visual basic
delphi
php
asp
[..]
Ik gaf maar een voorbeeld, er is gewoon een bepaalde grens aan kwa eerlijkheid van een taal.Op dinsdag 27 november 2001 15:34 schreef tomato het volgende:
Ik vind trouwens dat de jury te Java-minded is! Ik ben het ook niet eens met ACM over de subset van talen. Je kunt als jury altijd nog iets wijgeren als je er echt niets mee kunt. Je moet alleen wel een allround jury samenstellen, zodat je de meeste talen aan kunt.
Mja, zal je algoritme in de verschillende talen zoveel verschillen?Is het legaal om onder meerdere namen mee te doen?
* tomato wilde het iig onder de volgende namen proberen:
PERLtomato, VBtomato, JAVAtomato, CSHARPtomato, PYTHONtomato, PASCALtomato, REBOLtomato, JAVASCRIPTtomato, PHPtomato, Ctomato, ETCtomato
javascript != javaOp dinsdag 27 november 2001 15:39 schreef Scorpion het volgende:
[..]
![]()
alles met java krijgt 3 punten, goed of niet goed
Verwijderd
fyiOp dinsdag 27 november 2001 15:34 schreef tomato het volgende:
[..]
Mee eens, dan is het hier altijd lekker rustig
Ik vind trouwens dat de jury te Java-minded is!
* tomato tomato hier een uitdaging?wasigh: Als je een javascript inzending doet en hij werkt binnen de tijd krijg je ook een bonuspunt![]()
Hmmm jammer. Dan zou ik wel graag zien dat C# en perl toegestaan zijn eigenlijk. Ik weet nog niet of ik het daar in zal doen (ligt nogal aan het probleem), maar zou iig de keuze willen hebbentomato je moet onder je GoT-nick posten, als je klones aanmaakt mag het dus.
Verwijderd
En alles met meer commentaar en whitespace in de source dan daadwerkelijke instructies ookOp dinsdag 27 november 2001 15:39 schreef Scorpion het volgende:
![]()
alles met java krijgt 3 punten, goed of niet goed
Indent jij ook altijd met 12 spaties?mietje: En alles met meer commentaar en whitespace in de source dan daadwerkelijke instructies ook
als je het maar even weet. (mijn antwoord was richting de opmerking dat men hier noggal javaminded was)Op dinsdag 27 november 2001 15:41 schreef D2k het volgende:
[..]
javascript != java
Ja, tenminste, in win32 codering geschreven met C++ :-)Op dinsdag 27 november 2001 14:31 schreef Xenophage het volgende:
[..]
Hum...
code:
1 2 3 4 5 6 int main(int argc, char **argv) { solve_problem(); memset(0x0, 0, 65535); }
Maar heej het probleem was toch opgelost?
Maar ff serieus... DJGPP proggels... draaien die onder W2K?
Verwijderd
Verwijderd
Sluit ik me bij aan (Perl variant)Op dinsdag 27 november 2001 15:43 schreef tomato het volgende:
Hmmm jammer. Dan zou ik wel graag zien dat C# en perl toegestaan zijn eigenlijk. Ik weet nog niet of ik het daar in zal doen (ligt nogal aan het probleem), maar zou iig de keuze willen hebben
Verwijderd
algoritmes zijn meetbaar, gui's datamodels etc niet echt..Op dinsdag 27 november 2001 16:38 schreef raptorix het volgende:
UHM, maar gaat het hier nou alleen over algoritmes?
Programmeren is niet alleen algoritmes maar houd meer in, willen jullie een titel als got programmeur van het jaar vergeven dan dienen jullie het breder te orienteren als algoritmes alleen.
Verwijderd
Nou, in den beginne niet neen, maar data handling, graphics enzo is daar een extra dimensie in die we (waarschijnlijk) niet zullen behandelen omdat ze over het algemeen specifieker zijn en trouwens ook meer taal-afhankelijk, maar zoals wasigh zei, leuke ideeen zijn altijd welkomOp dinsdag 27 november 2001 16:43 schreef Zef het volgende:
Is programmeren meer dan algoritmes bedenken?
* wasigh zei een minuut geleden: jaja, momentjeOp dinsdag 27 november 2001 17:00 schreef Grum_ het volgende:
en tis 17:00 geweest
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
DatamodelOp dinsdag 27 november 2001 16:41 schreef jRobert het volgende:
ik bedoel, een database bouwen is ook mogelijk, of een datamodel ofzo, maar of je daar net zo'n plezier in zult hebben vraag ik me af
Back In Black!
* drm heeft liever inspringen met 12 tabstomato:
Indent jij ook altijd met 12 spaties?
~ Gottfried Leibniz
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq