Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Ik vind dat een beetje een vreemd ideeOp dinsdag 27 november 2001 13:41 schreef D2k het volgende:
Regelement GoT-programmeur-2001
• Alle mogelijke talen mogen gebruikt worden.
Mij lijkt het dat je beter een subset kan definieren, bijv c/c++, perl, php, java, VB, delphi
En meer niet, je weet zelf ook wel dat er veel te veel talen zijn om allemaal goed te kunnen beoordelen, want ik zou nu ook een antwoord in prolog in mogen leveren (wat met recursieve oplossingen best wel es heel nuttig kan zijn) of iets als ML.
Ow, de winnaar kan wel een week lang de titel "Programmeer-GoT" krijgen
Verwijderd
Bovendien zul je niet in tijdnood komen, en zo is voor iedereen de kans eens weggelegd de bonus qua tijd binnen te slepen.
Tja, als je een vreemde taal neemt betekend dat dat je mij uit moet leggen hoe die compiled en hoe ik kan controleren of de code veilig is, dat gaat allemaal van jouw tijd afOp dinsdag 27 november 2001 15:07 schreef ACM het volgende:
[..]
Ik vind dat een beetje een vreemd idee
Mij lijkt het dat je beter een subset kan definieren, bijv c/c++, perl, php, java, VB, delphi
En meer niet, je weet zelf ook wel dat er veel te veel talen zijn om allemaal goed te kunnen beoordelen, want ik zou nu ook een antwoord in prolog in mogen leveren (wat met recursieve oplossingen best wel es heel nuttig kan zijn) of iets als ML.
Ow, de winnaar kan wel een week lang de titel "Programmeer-GoT" krijgen
Ik ben welliswaar geen goede programeur maar ik wil toch eens kijken hoe goed ik hier in ben. Telt btw de snelheid van het progje ook mee?? Want dan doe ik het wel in C++, anders in java
hmmz maybOp dinsdag 27 november 2001 15:07 schreef ACM het volgende:
[..]
Ik vind dat een beetje een vreemd idee
dan wil ik meecodenOw, de winnaar kan wel een week lang de titel "Programmeer-GoT" krijgen
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
geen recursie problemen
btw: de 1e opgave is af. ik hoef hem alleen te copy pasten
Nu alleen nog de overige opgaven bedenken..
hoeveel opgaven komen er? of heb ik iets over het hoofd gezien?Op dinsdag 27 november 2001 15:19 schreef wasigh het volgende:
/note to myself:
geen recursie problemen
waarom niet, recursie problemen zijn leukOp dinsdag 27 november 2001 15:19 schreef wasigh het volgende:
/note to myself:
geen recursie problemen
real coders don't sleepOp dinsdag 27 november 2001 15:00 schreef raptorix het volgende:
1700 is wel een beetje een pauper tijd, er zijn namelijk ook mensen die nog werken, dan wel pretenderen dat ze aan het werk zijnIs het niet eerlijker om 21.00 als tijd aan te houden.
doe maar om 03:00 ofzo. hebben we het grootste deel al gefilterd
Mee eens, dan is het hier altijd lekker rustigScorpion: doe maar om 03:00 ofzo. hebben we het grootste deel al gefilterd
Ik vind trouwens dat de jury te Java-minded is! Ik ben het ook niet eens met ACM over de subset van talen. Je kunt als jury altijd nog iets wijgeren als je er echt niets mee kunt. Je moet alleen wel een allround jury samenstellen, zodat je de meeste talen aan kunt.
Is het legaal om onder meerdere namen mee te doen?
* tomato wilde het iig onder de volgende namen proberen:
PERLtomato, VBtomato, JAVAtomato, CSHARPtomato, PYTHONtomato, PASCALtomato, REBOLtomato, JAVASCRIPTtomato, PHPtomato, Ctomato, ETCtomato
1 inzending pp
<edit> done
tomato je moet onder je GoT-nick posten, als je klones aanmaakt mag het dus.
maar klones aanmaken mag niet op GoT
java
c/c++
visual basic
delphi
php
asp
[..]
Ik gaf maar een voorbeeld, er is gewoon een bepaalde grens aan kwa eerlijkheid van een taal.Op dinsdag 27 november 2001 15:34 schreef tomato het volgende:
Ik vind trouwens dat de jury te Java-minded is! Ik ben het ook niet eens met ACM over de subset van talen. Je kunt als jury altijd nog iets wijgeren als je er echt niets mee kunt. Je moet alleen wel een allround jury samenstellen, zodat je de meeste talen aan kunt.
Mij maakt het verder niet uit, ik weet ook nog niet of ik we mee code of niet
Mja, zal je algoritme in de verschillende talen zoveel verschillen?Is het legaal om onder meerdere namen mee te doen?
* tomato wilde het iig onder de volgende namen proberen:
PERLtomato, VBtomato, JAVAtomato, CSHARPtomato, PYTHONtomato, PASCALtomato, REBOLtomato, JAVASCRIPTtomato, PHPtomato, Ctomato, ETCtomato
Wat ook gelijk weer een reden voor de subset is, want als je in java kan proggen, kan je na een weekje ook echt wel je algoritme in C proggen (dat het niet optimaal loopt is weer wat anders) en vice versa.
javascript != javaOp dinsdag 27 november 2001 15:39 schreef Scorpion het volgende:
[..]
![]()
alles met java krijgt 3 punten, goed of niet goed
Verwijderd
fyiOp dinsdag 27 november 2001 15:34 schreef tomato het volgende:
[..]
Mee eens, dan is het hier altijd lekker rustig
Ik vind trouwens dat de jury te Java-minded is!
ik kan geen kont JAVA (nou een heeeeeeeel klein beetje dan)
* tomato tomato hier een uitdaging?wasigh: Als je een javascript inzending doet en hij werkt binnen de tijd krijg je ook een bonuspunt![]()
Hmmm jammer. Dan zou ik wel graag zien dat C# en perl toegestaan zijn eigenlijk. Ik weet nog niet of ik het daar in zal doen (ligt nogal aan het probleem), maar zou iig de keuze willen hebbentomato je moet onder je GoT-nick posten, als je klones aanmaakt mag het dus.
Verwijderd
En alles met meer commentaar en whitespace in de source dan daadwerkelijke instructies ookOp dinsdag 27 november 2001 15:39 schreef Scorpion het volgende:
![]()
alles met java krijgt 3 punten, goed of niet goed
Indent jij ook altijd met 12 spaties?mietje: En alles met meer commentaar en whitespace in de source dan daadwerkelijke instructies ook
als je het maar even weet. (mijn antwoord was richting de opmerking dat men hier noggal javaminded was)Op dinsdag 27 november 2001 15:41 schreef D2k het volgende:
[..]
javascript != java
Ja, tenminste, in win32 codering geschreven met C++ :-)Op dinsdag 27 november 2001 14:31 schreef Xenophage het volgende:
[..]
Hum...
code:
1 2 3 4 5 6 int main(int argc, char **argv) { solve_problem(); memset(0x0, 0, 65535); }
Maar heej het probleem was toch opgelost?
Maar ff serieus... DJGPP proggels... draaien die onder W2K?
Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR
Verwijderd
Verwijderd
Sluit ik me bij aan (Perl variant)Op dinsdag 27 november 2001 15:43 schreef tomato het volgende:
Hmmm jammer. Dan zou ik wel graag zien dat C# en perl toegestaan zijn eigenlijk. Ik weet nog niet of ik het daar in zal doen (ligt nogal aan het probleem), maar zou iig de keuze willen hebben
Programmeren is niet alleen algoritmes maar houd meer in, willen jullie een titel als got programmeur van het jaar vergeven dan dienen jullie het breder te orienteren als algoritmes alleen.
Verwijderd
maar aangezien het de gewoonte is in programmeerwedstrijden (op school, NK proggen, NWERC etc...) de nadruk te leggen op algoritmes, zijn wij hier ook van uit gegaan, dat is namelijk ook een van de interessantere kanten van het programmeren,
ik bedoel, een database bouwen is ook mogelijk, of een datamodel ofzo, maar of je daar net zo'n plezier in zult hebben vraag ik me af
algoritmes zijn meetbaar, gui's datamodels etc niet echt..Op dinsdag 27 november 2001 16:38 schreef raptorix het volgende:
UHM, maar gaat het hier nou alleen over algoritmes?
Programmeren is niet alleen algoritmes maar houd meer in, willen jullie een titel als got programmeur van het jaar vergeven dan dienen jullie het breder te orienteren als algoritmes alleen.
Maar als je een idee hebt kun je dat altijd mailen off course..
Verwijderd
Nou, in den beginne niet neen, maar data handling, graphics enzo is daar een extra dimensie in die we (waarschijnlijk) niet zullen behandelen omdat ze over het algemeen specifieker zijn en trouwens ook meer taal-afhankelijk, maar zoals wasigh zei, leuke ideeen zijn altijd welkomOp dinsdag 27 november 2001 16:43 schreef Zef het volgende:
Is programmeren meer dan algoritmes bedenken?
* wasigh zei een minuut geleden: jaja, momentjeOp dinsdag 27 november 2001 17:00 schreef Grum_ het volgende:
en tis 17:00 geweest
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
DatamodelOp dinsdag 27 november 2001 16:41 schreef jRobert het volgende:
ik bedoel, een database bouwen is ook mogelijk, of een datamodel ofzo, maar of je daar net zo'n plezier in zult hebben vraag ik me af
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
* drm heeft liever inspringen met 12 tabstomato:
Indent jij ook altijd met 12 spaties?
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Edit : Niet gezien, dat aparte topic... sorry sorry sorry

http://213.239.154.16/~crew/wasigh/gpc/
(voor naslag ed.)