[XP] Blijft bij reboot hangen (raar probleem)

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DaVincy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-01-2019
Als ik opnieuw opstart met windows.. blijft ie hangen opmhet moment dat ie weer opnieuw zou moeten opstarten..
Als ik reset... start ie weer niet op (ook geen save mode of een van de andere opties)!! Als ik hem helemaal uit zet... en weer aan. Doet ie het weer gewoon.. heel vaag dus..

http://www.aumha.org/a/shtdwnxp.htm
deze site biedt geloof ik ookal geen antwoord...

• DaVincy
hmm.. niemand?

het was al van de eerste keer opstarten (vlak na de installatie dus)...

Heb een AMD 1600+
512 DDR ram
Asus V7700 TI deluxe videokaartje en een
ECS K7S5A moederbordje..

• whizzkey
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11-2022

whizzkey

Yep

Ja, niet dat je er veel aan hebt, maar op m'n laptop (compaq presario 1805) heb ik ook een raar probleem. Als ik win2k of winxp opnieuw opstart, krijg ik bij het multi-boot menu allemaal vervormde letters en als ik dan een item kies, blijft ie hangen. Uit/aan is dan de enige optie. Deze problemen heeft ie niet met win98. dus de enige oplossing is voor mij om altijd de computer uit te zetten en opnieuw aan te zetten als ik wil restarten.

Raar maar waar :'(

Jep

• DaVincy
pokke microsoft..

• mars-L
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-01-2024
DaVincy schreef op 27 November 2001 @ 00:06:
Als ik opnieuw opstart met windows.. blijft ie hangen opmhet moment dat ie weer opnieuw zou moeten opstarten..
Als ik reset... start ie weer niet op (ook geen save mode of een van de andere opties)!! Als ik hem helemaal uit zet... en weer aan. Doet ie het weer gewoon.. heel vaag dus..

http://www.aumha.org/a/shtdwnxp.htm
deze site biedt geloof ik ookal geen antwoord...
Ik heb hetzelfde probleem, op zich is het niet heel erg, maar als ik restart kies moet dat ding toch gewoon restarten i.p.v. dat ik hem alsnog moet resetten?

Heb je het probleem al opgelost? of weet iemand anders een oplossing??

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

SP1 al geinstalleerd?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Want?

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• Han
  • Niet online

Han

Euhhmmm... moet ik nu alle fix'jes van SP1 gaan opnoemen?
Of is fix van o.a. het opstart en re-start probleem genoeg? ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Waarom sluit XP niet af, maar reboot hij?
[search=reboot afsluiten]
Zoals XceeD al zegt, eerst een aantal patches proberen, voornamelijk Service Pack 1, daarmee los je namelijk een hoop problemen op :).

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

XceeD schreef op 14 april 2003 @ 12:54:
[...]
Euhhmmm... moet ik nu alle fix'jes van SP1 gaan opnoemen?
Of is fix van o.a. het opstart en re-start probleem genoeg? ;)
Het zou zo handig zijn dat je dus aangeeft dat er blijkbaar een fix in SP1 zit die op- en re-start problemen kan verhelpen.

Het is overigens wel een goede tip want dit heeft bij mij ook de re-start problemen verholpen. Teminste was weg naar installatie van SP1.

>:)

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• Han
  • Niet online

Han

Rocky schreef op 14 April 2003 @ 13:20:
Het zou zo handig zijn dat je dus aangeeft dat er blijkbaar een fix in SP1 zit die op- en re-start problemen kan verhelpen.
Voorkauwen heet zoiets.... Dit is nog altijd Gathering of Tweakers.

En ik zei ook niet dat hij dat moest installeren, ik vroeg alleen of hij dit al had gedaan (topic info). Het is namelijk geen garantie. Maar aangezien jij hier wel goede ervaringen mee hebt had je dat ook meteen kunnen posten, in plaats van een "Want?"...

• mars-L
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-01-2024
Yep, XP Professional +SP1 geinstalleerd, die SP1 zat er meteen al bij.

Dat is dus niet de oplossing, helaas..

iemand andere ideeen??

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-05 09:49
Het is dan ook voor beginners, en niet voor digibeten....

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

mars-L schreef op 14 April 2003 @ 20:08:
Yep, XP Professional +SP1 geinstalleerd, die SP1 zat er meteen al bij.

Dat is dus niet de oplossing, helaas..

iemand andere ideeen??
Compubiter schreef op 14 April 2003 @ 13:20:
Waarom sluit XP niet af, maar reboot hij?
[search=reboot afsluiten]
Zoals XceeD al zegt, eerst een aantal patches proberen, voornamelijk Service Pack 1, daarmee los je namelijk een hoop problemen op :).
Dit allemaal al bekeken? Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd? ;).
-W0kk3L- schreef op 14 April 2003 @ 22:15:
Het is dan ook voor beginners, en niet voor digibeten....
A:) Het is een reply van november 2001, reageren heeft niet echt zin meer hierop, als ik hij vandaag de dag zou zijn neergezet, had ik er wel iets van gezegd.
B:) Ik mis het ontopic-gedeelte een beetje in jouw reply, klein beetje offtopic mag best, maar een reactie op een andere offtopic reactie brengt het topic alleen maar verder offtopic. Svp niet op reageren in het vervolg :).
Pagina: 1