Geluid van TV naar boxen met alleen SCART?

Pagina: 1
Acties:
  • 611 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23690

Topicstarter
Hallo,
ik heb hele relaxte boxen maar een minder relaxte tv,
met klote geluid enzo. Nu was mijn vraag kan ik, ook
al heb ik geen sound out ofzo niet dmv de scartaansluiting
mijn boxen op mn tv aansluiten. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-10-2024

BachW

Tweaker in Noorwegen

kan!
moet je uiteraard wel een versterker hebben, be more specific!

BOINC stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:45

Sjaak_Afhaak

Bleh!

heeft je TV zelfs geen koptelefoon-aansluiting (om een veel makkelijkere oplossing op te noemen??)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BachW

BachW

Tweaker in Noorwegen

Je kan een scart aansluiting kopen, daarop kan je kiezen of je scart uit of in wil doen. Zet hem op uit sluit een audio snoertje naar je versterker en klaar!

BOINC stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16209

Gewoon een kabeltje kopen van scart ---> tulup en klaar is kees, mits je tv en versterker het ondersteunen.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb daar dus, sorry, een goede versterker bij met veel tulp poorten, en ik zie dat ik bij mijn N64 ook dezelfde witte en rode poort zitten maar ik wist dus niet zeker of dit gewoon werkt. Owja, en zelfs een koptelefoon zit niet op mn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Of je soldeert zelf ff zo'n dingetje in elkaar.
http://www.diyha.co.uk/electronics/scart.html

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BachW

BachW

Tweaker in Noorwegen

Zoiets, maar je hebt ze ook met SVHS uitgang erop.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bachw/Tweakers/Scart-RCA.jpg

BOINC stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar dat ding wat in de scart moet met tulp poortjes e.d. heb ik al van mn N64. Maar daar zit ook een videodinges op.
En tulp stekkertjes heb ik ook nog genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Op maandag 26 november 2001 17:55 schreef robbinh het volgende:
Maar dat ding wat in de scart moet met tulp poortjes e.d. heb ik al van mn N64. Maar daar zit ook een videodinges op.
En tulp stekkertjes heb ik ook nog genoeg.
Dat is een ingangs blokje.. Je moet er 1 hebben met of een schakelaar erop die tussen in en uitgang schakelt.. of gewoon een uitgang.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BachW

BachW

Tweaker in Noorwegen

Loop naar de plaatselijke Audiozaak en leg je probleem voor, als het een beetje goede zaak is helpen ze je ook goed. (BachW werkt in een audiozaak en krijgt deze vragen dagelijks) Er zijn namelijk een heleboel verschillende aansluitingen, en switchboxen e.d.

BOINC stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op maandag 26 november 2001 18:13 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Dat is een ingangs blokje.. Je moet er 1 hebben met of een schakelaar erop die tussen in en uitgang schakelt.. of gewoon een uitgang.
Waaraan herken ik dan of het een in of uitgangsblokje is?
En waar zijn die dingen te koop?

edit:
BachW als jij hier ervaring mee hebt, kan je me er dan iets meer over vertellen, onze audiowinkel is namelijk alleen op zaterdag enzo open, en ze zijn niet echt professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Wel, je kunt die dingen kopen bij de meeste elektronicazaken. Het best kun je een omschakelbare kopen, en die herken je wel aan het schakelaartje. En je kunt het altijd de verkoper vragen, die hoort het te weten (al is dat in de praktijk vaak anders, maarja...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kent er iemand ook winkels die dit verkopen in de buurt van Rotterdam, dus Rotterdam, Hoogvliet of Spijkenisse. Of wat voor soort winkels zou ik aan kunnen denken. Hier hebben ze ze niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:14

Jag

Nou zeg, het is nogal moeilijk zeg om een winkel in Rotterdam te vinden die dit verkoopt :P. Deze bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-05 00:32
Op dinsdag 27 november 2001 19:31 schreef robbinh het volgende:
Kent er iemand ook winkels die dit verkopen in de buurt van Rotterdam, dus Rotterdam, Hoogvliet of Spijkenisse. Of wat voor soort winkels zou ik aan kunnen denken. Hier hebben ze ze niet namelijk.
Ik heb een scartkabel met aan het uiteinde 2 audio tulp stekkers.
Gewoon te koop bij de V&D :+

[edit]
Ik neem aan dat ze daar ook een V&D hebben :? :)
[/edit]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 23:36 schreef Fozzie het volgende:

[..]

Ik heb een scartkabel met aan het uiteinde 2 audio tulp stekkers.
Gewoon te koop bij de V&D :+

[edit]
Ik neem aan dat ze daar ook een V&D hebben :? :)
[/edit]
Bij de V&D??? Dat zou wel mooi zijn, maar ik dacht dat ze dat soort dingen niet bij de V&D zouden verkopen. Gewoon bij de Electric City? Ik ga FF kijken of er ook Electronica Winkels in de stad zitten, en niet alleen op zuid. Stad is dichterbij nml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-05 00:32
Op woensdag 28 november 2001 17:26 schreef robbinh het volgende:

[..]

Bij de V&D???Ja. Dat zou wel mooi zijn, maar ik dacht dat ze dat soort dingen niet bij de V&D zouden verkopen.Stiekem dus wel :P Gewoon bij de Electric City? Ja. Ik ga FF kijken of er ook Electronica Winkels in de stad zitten, en niet alleen op zuid. Stad is dichterbij nml.OK.
Zie boven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26815

_geen_ kant en klare kabels gebruiken..die dingen zijn vet duur. Gewoon 2 tulpstekkertjes, stuk kabel en een scart plug halen. Soldeerbout dr bij, de mantels van L + R bij elkaar draaien en op pen 4 solderen. De ader van R op pen 1,
en de ader van L op 3

djdisease

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:17
_geen_ kant en klare kabels gebruiken..die dingen zijn vet duur. Gewoon 2 tulpstekkertjes, stuk kabel en een scart plug halen. Soldeerbout dr bij, de mantels van L + R bij elkaar draaien en op pen 4 solderen. De ader van R op pen 1, en de ader van L op 3
Te sloeberig om die twee tientjes neer te leggen :?

Een andere optie:
haal een kabel met ingang en uitgang, dus niet een blokje met switch. Zo kun je tv geluid naar je versterker doorsturen en ondertussen ook videobeeld en geluid naar je tv sturen (welke automatisch ook weer wordt doorgestuurd naar je stereo)

Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/350/G1/350281G1.JPG

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-06 08:48
Ik heb het hier naast me liggen toevallig
gewoon aan de ene kant scart en op hetzelfde blokje ene left en right audio uit.
Sim-pel
check your local radioshack.

LAterZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb dus net zo'n ding in de stad gehaald.
Zo een met switch met 2 tulps voor de audio 1 voor sat. en een voor video, maar hij wil niet in mn SCART bus???
Waardoor zou dit kunnen komen ik vind dit heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39866

Ik heb daar een beetje problemen mee. Mijn idee was om de tv via scart op mijn geluidskaart aan te sluiten. Probleem: uit scart komen twee mannelijke aansluitingen en het kabeltje dat uit de geluidskaart komt heeft ook 2 mannelijke aansluitingen. Dus heb ik er een versterkertje tussen gezet, dus aux in en aux out en dat werkte. Alleen wanneer ik zapte hoorde ik een soort knap, klonk niet heel vrolijk maar ja. Toen had ik tv even uitgezet om wat te rommelen met videokabels, daarna zette ik hem weer aan, flinke knap en geen geluid, daarna zelfs geen beeld, vreemde pieptoon en uiteindelijk 500,- reparatiekosten :( Na aantal maanden durfde ik het nog eens aan maar toen hoorde ik al weer een klein knapje. Nu heb ik mijn pogingen maar opgegeven :'( . Dussseeee, pas er een beetje mee op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok :)
Maar het is toch heel erg raar dat dat SCART ding er gewoon niet in gaat???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-06 09:45

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Op zondag 02 december 2001 17:57 schreef HeerVanHasselt het volgende:
Ik heb daar een beetje problemen mee. Mijn idee was om de tv via scart op mijn geluidskaart aan te sluiten. Probleem: uit scart komen twee mannelijke aansluitingen en het kabeltje dat uit de geluidskaart komt heeft ook 2 mannelijke aansluitingen. Dus heb ik er een versterkertje tussen gezet, dus aux in en aux out en dat werkte. Alleen wanneer ik zapte hoorde ik een soort knap, klonk niet heel vrolijk maar ja. Toen had ik tv even uitgezet om wat te rommelen met videokabels, daarna zette ik hem weer aan, flinke knap en geen geluid, daarna zelfs geen beeld, vreemde pieptoon en uiteindelijk 500,- reparatiekosten :( Na aantal maanden durfde ik het nog eens aan maar toen hoorde ik al weer een klein knapje. Nu heb ik mijn pogingen maar opgegeven :'( . Dussseeee, pas er een beetje mee op ;)
Volgens mij hoef je geen versterker aan te sluiten
tussen de scart van je tv en de line ingang van je geluidskaart.

Bij mij thuis heb ik alle geluidsbronnen (1 tv en 2 video recorders) naar mijn versterker lopen en de equalizer-line uitgang van mijn versterker naar de line ingang van mijn computer.
De equalizer-line uitgang van mijn versterker loopt weer naar de line ingang van mijn versterker.
Hierdoor kan ik alle geluidsbronnen met elkaar mixen en naar 1 set speakers sturen.

Dit alles heb ik al jaren zo ingebruik,
is nog nooit stuk gegaan of zo.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:45
Ik lees net dus dit topic even door en ik zie een heleboel oplossingen. De makkelijkste is ook al een paar x voorbij gekomen en dat is deze:

Koop een kabeltje voor twee tientjes met aan een kant SCART en aan de ander twee TULP. Versterker of In/Out switch is overbodig.

Als je ehm op een geluidskaart wilt aansluiten:

Zelfde als hierboven alleen sluit je dan een kabeltje van TULP naar JACK (koptelefoon) aan op de andere tulp (kijk dus wel ff oft Male of Female is). In dit geval is soms wel een versterker nodig, dit ligt aan het uitgangs signaal van je tv.

Ik heb al me apparatuur ook al eens opgeblazen ;( , dit kwam door zo`n scart verdeel kastje. Waar je dus 3scarts op kon aansluiten. Er kwam iets teveel stroom op te staan ofzow door al die apparaten en toen schoot er een vonkje over van het ene naar het andere spoortje in het verdeelkastje en had ik dus kortsluiting. In een knal me TV,Stereo en VideoRecorder naar de knoppen (ik ff blij dat ik me pc toen nog niet had aangesloten)

Dus ------->>> sluit niet teveel apparaten op elkaar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op maandag 03 december 2001 15:23 schreef mrjoint het volgende:
Ik lees net dus dit topic even door en ik zie een heleboel oplossingen. De makkelijkste is ook al een paar x voorbij gekomen en dat is deze:

Koop een kabeltje voor twee tientjes met aan een kant SCART en aan de ander twee TULP. Versterker of In/Out switch is overbodig.

Als je ehm op een geluidskaart wilt aansluiten:

Zelfde als hierboven alleen sluit je dan een kabeltje van TULP naar JACK (koptelefoon) aan op de andere tulp (kijk dus wel ff oft Male of Female is). In dit geval is soms wel een versterker nodig, dit ligt aan het uitgangs signaal van je tv.

Ik heb al me apparatuur ook al eens opgeblazen ;( , dit kwam door zo`n scart verdeel kastje. Waar je dus 3scarts op kon aansluiten. Er kwam iets teveel stroom op te staan ofzow door al die apparaten en toen schoot er een vonkje over van het ene naar het andere spoortje in het verdeelkastje en had ik dus kortsluiting. In een knal me TV,Stereo en VideoRecorder naar de knoppen (ik ff blij dat ik me pc toen nog niet had aangesloten)

Dus ------->>> sluit niet teveel apparaten op elkaar aan.
Ik heb er ook al een oplossing voor gevonden door zo'n SCART blokje te kopen wat dat signaal convert maar die wil niet in mn SCART bus. En dat is het probleem van nu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:45
dan moet je die maar ff omruiluh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:48
Op maandag 03 december 2001 15:39 schreef robbinh het volgende:

[..]

Ik heb er ook al een oplossing voor gevonden door zo'n SCART blokje te kopen wat dat signaal convert maar die wil niet in mn SCART bus. En dat is het probleem van nu :(
Scartdinges past er maar op 1 manier in. Draai hem eens om? :P

Edit: 1000ste post :D
En dan meteen een lekkere lullige >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry, maar zo dom om um andersom te doen ben ik nog net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-06 09:45

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Heb ik eigenlijk nog nooit gehad, :?
dat hij niet paste, heb er wel een paar in gebruik.
Is hij van binnen niet verbogen (een pinnetje) of zo?
Hij gaat trouwens wel redelijk zwaar,
veel zwaarder dan een tulp plugje.
Maar wel voorzichtig, niets forceren. :(
Heb je ze ook naast elkaar gehouden?
Dus de tv en de plug, zoek de verschillen.
Anders inderdaad even omruilen. >:)

(Hans is nu ook even voor het eerst die smilies
aan het uitproberen)

Succes.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Pagina: 1