Toon posts:

CD spingt ineens kapot ?

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asus 50x , alleen nu hoorde in vanmorgen ineens een knal en kwamen er stukjes cd uit "gevlogen".
ik kon de tray nog open krijgen en zag dat heel me cd in stukjes lag :(

ik heb hier nog nooit over gehoord en kan zo op inet ook niets vinden.

gelukkig heb ik nog garantie , als ik de bon kan vinden.

iemand meer info toevallig mbt dit probleem ?
tnx

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 10:59
Weet je wel zeker dat de cd nog heel was toen je hem erin deed ? :-)
Vaag geval inderdaad... Een cd kun je bijna dubbelvouwen voordat 'ie breekt, kun je nagaan dat ie helemaal in stukjes breekt...

• Bert
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 21:52

Bert

nee, geen banaan in m'n oor

Ik heb het nog nooit gehad (klop klop) maar ik heb er op dit topic wel vaker iets over gelezen... doe eens een search...

• mav3rick
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11-2024
Het is een vrij bekent probleem bij AOpen spelers... de Asus moet er nu dus blijkbaar ook aan geloven :(

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Dit is helaas een vrij vaak voorkomend fenomeen met snelle drives. CD's kunnen na verloop van tijd kleine haarscheurtjes vertonen. Als de CD dan in een snelle drive wordt geplaatst treden er grote krachten op, waardoor het ding uit elkaar spat. In onder andere dit topic kun je daar meer over lezen.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-08 09:44
Hier meer over vliegende CD's :p

[topic=214660]

Verwijderd

Topicstarter
ja ik zag na wat zoeken ook ineens een tread over cds die kapot springen.
blijkbaar is combo hoge temp/snelle cd/slechte cd de oorzaak.
naja ik ben de bon kwijt maar heb hier nog een noname 40x liggen die ik dan downklok naar 32x, is toch goed zat.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:04

Yucko

One clown to rule them all !

nog een topic voor je:

kapotte cd's in cdrom speler???

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Kijk maar eens naar de randen van het gat van de cd in het midden. Soms zie je daar al kleine scheurtjes zitten (meestal het gevolg van of een iets te strak doosje of verkeert uit een doosje halen van de cd. Naarmate de rotatie snelheid hoger wordt worden de krachten op de cd ook groter.

Do as I say, don't do as I do.

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 18:57
ik dacht dat cd's een geschatte levensduur van 100 jaar hadden? NOT!!! >:)

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:04

Yucko

One clown to rule them all !

Muahahaha ... haal eens MMore cd's ... brand die vol en leg ze maar eens in een beetje daglicht (dus niet eens vol in de zon) :7

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
Ja ik heb een Aopen 50x cdrom speler. Als je daarvan een cdtje gaat lezen, dan gaat die ineens HEEL hard draaien. Ik vraag me dan ook wel 's af of dat nog gezond is voor die cd's.. Maar je ziet nu wel, als je iets mindere kwaliteit cd's hebt dan kan dit gebeuren. :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Er zijn al veel topics over geweest. Vooral de AOpen 52-speed is berucht ;) Gewoon omruilen, want misschien is het loopwerk instabiel. Het kan ook gewoon aan de kwaliteit van je CD gelegen hebben.

[topic=128839/1/50]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.