Toon posts:

kapotte cd's in cdrom speler???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wij kregen vandaag een klant, die vertelde dat zijn cdrom speler zijn cd "zomaar" verkloot had.

Wij kijken:
Die hele cd in 789.545.552.486 stukjes!!!! *D

Kan dit zomaar gebeuren??

Is dit bij jullie wel eens gebeurt?

• Carloz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11-2025
jep,,, meerdere keren zelfs.... oorzaak... onbekend..

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op woensdag 21 november 2001 15:30 schreef psxfan het volgende:
Die hele cd in 789.545.552.486 stukjes!!!! *D
Zow... Heb jij ze allemaal geteld!? :)

Maargoed, het kan inderdaad zomaar gebeuren, bij een slechte kwaliteit cd's.. Omdat zo'n ding behoorlijk snel rondgeslingerd wordt, kan het door de krachten die erop werken uiteindelijk gewoon uit elkaar spatten!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ja, meerdere malen (in de tijd dat ik nog in een pcshop werkte) zelfs enkele keren voor mijn ogen, oa bij een asus 52x en een aopen 48x. Heb ook al een paar x een cd door de kamer zien vliegen, en geloof me die dingen gaan erg hard.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-04 17:04

m0nk

16-09-2003 15.15

daar heb ik nog nooit van gehoord, leeft die cdrom speler ofzo of heeft ie tanden?

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• AzzKickah
  • Laatst online: 24-04 15:22

AzzKickah

06-CENSORED

Zoiets moet ik een keer meemaken man! :P :D

• Carloz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11-2025
Op woensdag 21 november 2001 15:31 schreef Carloz het volgende:
jep,,, meerdere keren zelfs.... oorzaak... onbekend..
niet bij mijzelf trouwens.

Verwijderd

Je, ook ervaring mee, Asus 50sp van een vriend van me. Ligt 9 vd 10 keer aan brakke cd-r's, die zijn niet overal even dik, en op 50speed gaan ze zwabberen, en komen ze tegen de boven- of onderkant van de behuizing, en pats! :)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
er zijn hier al meer topics over geweest, kijk maar in de search.

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:23

GaMbiNo

1337

Dat gebeurd vaker... dat heb je met die snelle spelers die draaien zo'n cdeetje 546323547263 x per seconde in de rondte. :(

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat in dit geval om een "origingle"cd, en geen cd(r)w.

Maar kan het ook komen door bijv. het bewegen van de pc?

De cdrom speler werkt gewoon helemaal goed verder... :?

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

heb het ook al meegemaakt met een klant ...

zijn backup ging naar de vaantjes terwijl hij net 1min aan het recoveren was (had een HD crash gehad).

Wij hadden hem nog zo gezegd om niet voor die el-cheapo blanco cdr's te gaan, maar beter merkcd's (kodak/philips/sony) te nemen ... hij wilde niet luisteren ...

klant al z'n data kwijt!

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op woensdag 21 november 2001 15:42 schreef bogy het volgende:
heb het ook al meegemaakt met een klant ...

zijn backup ging naar de vaantjes terwijl hij net 1min aan het recoveren was (had een HD crash gehad).

Wij hadden hem nog zo gezegd om niet voor die el-cheapo blanco cdr's te gaan, maar beter merkcd's (kodak/philips/sony) te nemen ... hij wilde niet luisteren ...

klant al z'n data kwijt!
"customer, a primitive lifeform at the bottom of the foodchain >:)"

Ik heb het ook wel eens meegemaakt met slecht gedrukte cdeetjes. zonde van je DVD speler.

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-03 19:40
Wat me nou echt superstoer lijkt is als de behuizing van een HD het begeeft en de schijf met 7200 RPM door de kamer jaagt :D

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Heb bij meerdere spelers (ook oude 24 speeds enzo) gehad dat de CD's door de kamer vliegen zo af en toe.

CD's die echt kapot gaan blijken niet (alleen maar) aan het merk te liggen, piekfijne Philips CDR's gaan ook stuk in de beruchte AOpen 52x ... wel vreemd is trouwens dat ik al bij meerdere AOpen 52x en Asus (50x ?) spelers kapotte schijfjes ben tegengekomen, bij andere merken spelers nog nooit...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
idd,

bij een merk als AOpen zou je toch wel wat kwaliteit mogen verwachten...

Heb het ook nog nooit gezien bij een ander apenmerk!!

Verwijderd

Ik heb ze weleens gezien ja, het schijnt dat sommige CD spelers (productiefouten) de CD's opblazen.

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04 18:19

sus

is druk :+

hmm, ff over die AOpen 52x. Die heb ik dus. En ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

Jah, een keer een CD aan gort, maar dat was mijn eigen schuld. Ik zette mijn PC rechtop, terwijl hij aan het booten was van de CD. Dat vond hij dus niet leuk.

Ik heb all meerdere PC's gebouwd, en in allemaal zit er een AOpen 52x. Ze zijn relatief stil (vergeleken met bv. een Creative), en, wat mij betreft, ook betrouwbaar.

Verwijderd

Ik denk dat als een cd beschadigd is (hoeft maar een klein krasje te zijn aan de zijkant) dat dit ook tot het scheuren kan lijden van een cd en dat door de snelheid waarmee een dergelijk stuk tegen de "cdrom speler" komt dat dat in een x aantal stukkies versplinterd.

• AzzKickah
  • Laatst online: 24-04 15:22

AzzKickah

06-CENSORED

Ik vind het toch knap dat zo'n CD uit elkaar spat, want als je een schaar in een CD zet moet je behoorlijk hard je vingers naar elkaar dukken om te knippen (toevallig gisteren nog gedaan :P )

Verwijderd

geen last mee gehad ( cd-rom's die ik had : Aopen 10x,LG 32x , LG40x,LG48x,LG 52x, LG12x8x32x fikker,Aopen 12x40x DVD,Yamaha 4x2x6xfikker SCSI en een Plextor Ultraplex 40x SCSI)

ik ken ze allemaal nog,doe me dat maar na

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

bij mijn eigen apparaten ook geen last mee gehad maar wel bij anderen. ik ken ze ook allemaal nog: Jan, Piet, Klaasje, Susanne, Layla en ehmmm.... Chris!

Nee! Nee! Nee!
Sony 1x, Umax 5x, Mitsumi 2x, Creative 4x, Philips CDRW200 6/2x, Sony CRX100 24/4/2x, CyberDrive 52x, Mitsumi 32x, LiteOn 40x LTN382, Plextor 32x SCSI ...

:D het wordt tijd dat ik mijn top-systeem eens in m'n sig zet ;)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

ik heb het ook wel eens gehad, vloog er een cd door de kamer |:( En die dingen gaan inderdaad heel erg hard /me kijkt weer eens naar de muur, en ziet daar nog goed de afdruk in het behang zitten ...

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 16:07 schreef wacko het volgende:
Wat me nou echt superstoer lijkt is als de behuizing van een HD het begeeft en de schijf met 7200 RPM door de kamer jaagt :D
Een gemiddelde cd-rom speler gaat harder (mijn 40x aopen draait al @ 8000rpm). En er was hier iemand met een fototje waarbij je werkelijk een scherf van een cd die uit elkaar was geknald half door het deurtje zag. Gewoon echt keihard door dat plastic heen gegaan! Moet je nagaan als dat je hand was ipv van een plastic deurtje... en dan nog die folielaag die zo lekker uit elkaar splintert. Lijkt me echt niet gezond.

Verwijderd

Mijn oude LG 52x scheen het te kunnen; cd's laten knappen.

Zelf nooit meegemaakt dat dat ding een cd liet knappen, maar wel dat hij er op volle toeren uit kwam, gevolg was gigantische krassen op de cd. Toen dat eindelijk een keer resulteerde in een cd die vervolgens zo ernstig beschadigd was, toen heb ik mijn LG 52x maar omgeruild in een Aopen 50x die het gelukkig niet kan :)

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-04 21:46

LauPro

Prof Mierenneuke®

CDrom's draaien (bij 50x) volgens mij (ergens ooit gelezen) ook 'maar' 10.000 tpm, maar hou er ook rekening mee dat die dingen ook warm worden en dus gaan uitzetten.

offtopic:
Er is geloof ik een speler van 150x maar die draai't maar evensnel als een 50x omdat er meerdere lasers zijn.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Sick Nick
  • Laatst online: 26-04 14:13

Sick Nick

Drop the top!

Op woensdag 21 november 2001 20:15 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Een gemiddelde cd-rom speler gaat harder (mijn 40x aopen draait al @ 8000rpm). En er was hier iemand met een fototje waarbij je werkelijk een scherf van een cd die uit elkaar was geknald half door het deurtje zag. Gewoon echt keihard door dat plastic heen gegaan! Moet je nagaan als dat je hand was ipv van een plastic deurtje... en dan nog die folielaag die zo lekker uit elkaar splintert. Lijkt me echt niet gezond.
Een beetje snelle CD-Rom doet 11000 tot 13500 RPM >:)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 13:39

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-04 07:38

Yucko

One clown to rule them all !

Een gemiddelde cd-rom speler gaat harder (mijn 40x aopen draait al @ 8000rpm). En er was hier iemand met een fototje waarbij je werkelijk een scherf van een cd die uit elkaar was geknald half door het deurtje zag. Gewoon echt keihard door dat plastic heen gegaan! Moet je nagaan als dat je hand was ipv van een plastic deurtje... en dan nog die folielaag die zo lekker uit elkaar splintert. Lijkt me echt niet gezond
Het is gewoon wachten tot het eerste slachtoffer op de eerste hulp belandt met een stuk cd in zijn pens ;)
Mijn oude LG 52x scheen het te kunnen; cd's laten knappen.

Zelf nooit meegemaakt dat dat ding een cd liet knappen, maar wel dat hij er op volle toeren uit kwam, gevolg was gigantische krassen op de cd. Toen dat eindelijk een keer resulteerde in een cd die vervolgens zo ernstig beschadigd was, toen heb ik mijn LG 52x maar omgeruild in een Aopen 50x die het gelukkig niet kan
Blijft toch mooi spul, he?! Dat LG :+

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-04 20:59
Op woensdag 21 november 2001 20:17 schreef laupro het volgende:

Er is geloof ik een speler van 150x maar die draai't maar evensnel als een 50x omdat er meerdere lasers zijn.
Jij bedoelt waarschijnlijk de Kenwood 72x. Die heeft inderdaad meerdere lasers, dus de cd draait maar op ongeveer 10-20 speed.
Pagina: 1