Op dinsdag 27 november 2001 00:08 schreef Rick2001 het volgende:
*knip*
Ik weet zeker dat dit stabiel is, want hij draaid constant PRIME95 of KOE of FOLDING@HOME
Dit zijn echte stress programma's alleen KOE is iets minder stressig.
Ja, ik heb ook BURNP6 en daar krijg je inderdaad een iets hogere temperatuur mee. Scheelt overigens niet veel met mijn coolinstallatie.

*knip*
Goeden morgen
Wat mij is opgevallen, is het verschil tussen een Duron en een TBird met het testen op stabiliteit en VCore hoogte.
Met deze TBird, als ik de VCore wat te laag heb staan, krijg ik nooit een fout onder Prime95. Tenzij ik er echt grof naast zit. Het enige wat er gebeurt, is dat de machine vastloopt, zonder mededeling. Dat kan onder een spel zijn, of als de temp. oploopt met testen met BurnCPU.
Meestal klapt hier de boel als de VCore te laag is, en de koeling is 'geblokkeerd' (gewoon een kussen tegen de intake fan

) rond de 61 graden. Normaal schijnt dat ding hier bij 71 graden vast te lopen. Ik hoef dan namelijk alleen de VCore in stapjes te verhogen tot de CPU pas bij 71 graden vastloopt, ik krijg nooit een hogere temp, dus 71 schijnt de richtwaarde te zijn.
Overigens loopt met die testmethode de case/chipset temp langzaam op naar ca. 35 graden, ook niet echt gezond. Het systeem blijft normaal binnen 1 graad boven de kanmertemp.

(Daar komt dus de kanttekening dat een Swift MC462 beter koelt dan de Alpha 8045, als de case ventilatie onvoldoende is..)
Bij een Duron echter zie je dat Prime95 de bepalende waarde geeft ; alles kan stabiel lijken, maar Prime95 laat rekenfouten zien, die alleen weg gaan bij een hogere VCore.
Dus VCore wat te laag:
TBird-> vastlopen na langere tijd
Duron-> rekenfouten, waardoor Windows instabiel wortdt op den duur