welke is beter?
Diegen edie de functies heeft die jij nodig hebt/diegene die er beter uitziet/Vul zelf maar je persoonlijke vgoorkeuren in...
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
ze zullen beide hun voor en nadelen hebben, geen van beide is 'beter'. in statbar zitten weer wat andere dingen dan als in winbar. het is maar net welke functies je gebruikt wat het beter voor jouw maakt.
Winbar voor de betere specs
Statbar voor de betere look
Probeer ze allebij maar is. Ik heb ze ook allebij geprobeert en ik vind Winbar fijner. Stukken fijner
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Verwijderd
Met Winbar kan je WinAmp ook opstarten, vind ik wel handig. En het nieuws (Tweakers.net HeadLines) vind ik ook wel handig. Verder vind ik het er gewoon professioneler uitzien. Ik had 'm altijd aan maar de laatste tijd vind ik 't mijn deksopt verpesten, zonder vind ik wel mooier staan...
StatBar vind ik er te kinderachtig uitzien, zelfs de nieuwe skins (windows classic-style) is niet goed genoeg voor mij.
StatBar vind ik er te kinderachtig uitzien, zelfs de nieuwe skins (windows classic-style) is niet goed genoeg voor mij.
Verwijderd
mee eensOp zaterdag 24 november 2001 17:13 schreef DinoRacer het volgende:
ik gebruik zelf statbar, eigenlijk omdat ik deze het eerste had, als ik winbar het eerste had, had ik deze waarschijnlijk altijd gebruikt
Statbar want statbar is cool.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
oja goed argumentOp zaterdag 24 november 2001 19:43 schreef Dinictus het volgende:
Statbar want statbar is cool.
* LuNaTiC gebruikt overigens Winbar
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
ik gebruik statbar want die verbruikt minder geheugen bij mij.
Statbar hiero, just omdat ik alleen volume, winamp en uptime modules gebruik. Statbar én Winbar hebben die allebei maar Statbar vind ik er beter uitzien...vandaar...
hmmz
Ik gebruik StatBar, maak eigenlijk niks uit welke ik gebruik want ik gebruik alleen: [OS][UPTIME][CPU][RAM][HD] & [VOLUME]
They made me do it.
en met statbar niet zeker ?Op zaterdag 24 november 2001 17:27 schreef Qul het volgende:
Met Winbar kan je WinAmp ook opstarten
Ik gebruik Crowbar, vind ik eigenlijk ook wel aardig werken. Ook handig in geval van inbrekers, je jaagt ze er zo mee weg.
Peace is not simply the absence of war.
ik gebruik statbar. Ben zeer tevreden over, alleen zit nog wel een bugje in dat als ik mijn resolutie verandert tijdens het spelen dat de statbar zijn instellingen vergeet.
Voor mij Winbar want die past mooi bij de Windows 2000 gui.
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
Verwijderd
allebij wel ookal heb ik hem niet altijd aanstaan (is zwaar irrie als zwaar verslaafda van games)
ik gebruik ze allebei niet.. Wat boeit het mij hoeveel CPU er gebruikt wordt. Of hoeveel uptime ik heb.
Ik heb ze wel allebei gebruikt. Als eerste statbar.. want die was de eerste die uitkwam. Toen winbar een tijdje. Daarna de nieuwe statbar. En nu lekker niks meer.. wat een rust
Ik heb ze wel allebei gebruikt. Als eerste statbar.. want die was de eerste die uitkwam. Toen winbar een tijdje. Daarna de nieuwe statbar. En nu lekker niks meer.. wat een rust
ik heb ook eerst statbar gedraaid (vanaf dat ie bestond) en toen ff winbar (vanaf de eerste alpha tot de laatste)
nu draai ik niets meer.. vind ik niet meer nodig
ik vond winbar wel mooier omdat ie meer bij de win2000 GUI pastte..
nu heb ik XP met de .NET skin en daar vind ik geen van beide bij passen.
ze kunnen tegenwoordig allebei hetzelfde dus het is echt een kwestie van persoonlijke smaak en voorkeur welke je neemt
nu draai ik niets meer.. vind ik niet meer nodig
ik vond winbar wel mooier omdat ie meer bij de win2000 GUI pastte..
nu heb ik XP met de .NET skin en daar vind ik geen van beide bij passen.
ze kunnen tegenwoordig allebei hetzelfde dus het is echt een kwestie van persoonlijke smaak en voorkeur welke je neemt
ow... waar is ie te downloadenOp zaterdag 24 november 2001 21:51 schreef KroeT het volgende:
Ik gebruik Crowbar, vind ik eigenlijk ook wel aardig werken. Ook handig in geval van inbrekers, je jaagt ze er zo mee weg.
Imperfectionist.
,,Lol,,Op zaterdag 24 november 2001 21:51 schreef KroeT het volgende:
Verwijderd
Ik gebruik Winbar, met de reden dat StatBar wel alle gegevens weergaf, maar geen textlabels, om 1 of andere vage reden.
Was trouwens het geval op elk OS dat ik geinstalleerd had, dus het was waarschijnlijk een vaag conflict met de videokaart in deze comp (V770)
En Winbar vind ik er wat netter uitzien, het past er meer bij.
Was trouwens het geval op elk OS dat ik geinstalleerd had, dus het was waarschijnlijk een vaag conflict met de videokaart in deze comp (V770)
En Winbar vind ik er wat netter uitzien, het past er meer bij.
Ik gebruik niets. Om de doodeenvoudige reden dat ik op 800*600 draai en de ruimte wel kan gebruiken
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Heb je 'm toevallig op auto-hide staan? Zo ja, dan werkt de "Remember this selection when screen resolution changes" optie niet. Dat is inderdaad een bugje, maar dat zal in de volgende release gefixt zijnOp zaterdag 24 november 2001 21:53 schreef Just_a_Gamer het volgende:
ik gebruik statbar. Ben zeer tevreden over, alleen zit nog wel een bugje in dat als ik mijn resolutie verandert tijdens het spelen dat de statbar zijn instellingen vergeet.
StatBar.nl - @GoT
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.
yup heb ik al aan staan. Deze probleem had ik al eerder gepost 
Btw mr. B komt in de volgende versie statbar ook een optie voor dat de statbar niet On Top komt.
Btw mr. B komt in de volgende versie statbar ook een optie voor dat de statbar niet On Top komt.
Verwijderd
ik kwam een review van beide tegen op www.thenewnexus.net ofzo geloof ik
ik gebruik overgens statbar momenteel, ziet er mooier uit bij me xp skin EN heeft wat minder bugs...
edit:
s/.nl/.net
ik gebruik overgens statbar momenteel, ziet er mooier uit bij me xp skin EN heeft wat minder bugs...
edit:
s/.nl/.net
Niemand kan hier zeggen welke beter is!
En als iemand dat toch zegt dan is dat zijn mening
Ik zelf vind Winbar het beste, maar dat is mijn mening
En als iemand dat toch zegt dan is dat zijn mening
Ik zelf vind Winbar het beste, maar dat is mijn mening
The devil is in the details.
Ik gebruik zelf statbar, omdat deze het eerste was die ik zag.
Ik heb ook es gekeken naar Winbar, maar dat lijkt me nix.
Ik vind Statbar wel ok, kun je zien hoeveel
je hebt
Ik vind Statbar wel ok, kun je zien hoeveel
Ik had eerst ook Statbar, maar het is natuurlijk onzin om het proggie wat je als eerst hebt te gebruiken omdat die eerder was.Op zondag 25 november 2001 13:10 schreef Crash-Override het volgende:
Ik vind Statbar wel ok, kun je zien hoeveelje hebt
The devil is in the details.
Verwijderd
Winbar heeft meer info, ook tweaker stuff 
Maar ik had eerst Statabar, was ook wel aardig.
Maar ik had eerst Statabar, was ook wel aardig.
Op dit moment heeft een "on top uitzetten" optie geen enkel nut, omdat ie de schermruimte toch reserveert. On top uitzetten met auto-hide aan is ook vrij nutteloosOp zondag 25 november 2001 12:09 schreef Just_a_Gamer het volgende:
yup heb ik al aan staan. Deze probleem had ik al eerder gepost
Een "floating" optie staat wel op de to do list. Dat houdt in dat de balk wel volledig zichtbaar is, maar geen schermruimte voor zichzelf reserveert.
StatBar.nl - @GoT
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.
Waarom zou dat onzin zijnOp zondag 25 november 2001 13:27 schreef Marc00 het volgende:
[..]
Ik had eerst ook Statbar, maar het is natuurlijk onzin om het proggie wat je als eerst hebt te gebruiken omdat die eerder was.
Als ik er toch tevreden over ben.
Het werkt naar behoren en ik heb er geen problemen mee.
Dus voor mij is Statbar goed genoeg,als het al niet de beste is
"Never change a winning team"
Verwijderd
tja... maar t is toch wel leuk als je winamp op pause kan zetten zonder het te maximaliseren, kijken hoeveel HD ruimte je heb als je al1 over je Winbar gaat, je gerbuikte internet geheugen bekijken, en natuurlijk je CPU (maar dat heb statbar ookOp zondag 25 november 2001 13:51 schreef Crash-Override het volgende:
[..]
Waarom zou dat onzin zijn
Als ik er toch tevreden over ben.
Het werkt naar behoren en ik heb er geen problemen mee.
Dus voor mij is Statbar goed genoeg,als het al niet de beste is
"Never change a winning team"
Wat bedoel je met "zonder het te maximaliseren"?Op zondag 25 november 2001 14:25 schreef -FLoRiaN- het volgende:
[..]
tja... maar t is toch wel leuk als je winamp op pause kan zetten zonder het te maximaliseren
je gerbuikte internet geheugen bekijken
StatBar.nl - @GoT
Verwijderd
onderaan staan pause voorspoel play stop en terugspoel knopjes (niet in die vollegoerde) dus kan je daarop drukken als bv iemand belt ofzo.Op zondag 25 november 2001 14:40 schreef Mr. B. het volgende:
[..]
Wat bedoel je met "zonder het te maximaliseren"?
[..]
![]()
![]()
en ik bedoel intern geheugen sorry
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 22:05
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Vond het altijd moeilijk, maar ik krijg sinds ik WinXP heb een error bij statbar. "Out of Memory". Was nog iemand die hier last van had
Gebruik op de ene PC statbar en op de andere Winbar. Ik vind ze beide goed
Verwijderd
dat kan natuurlijk ookOp zondag 25 november 2001 15:09 schreef OProg het volgende:
Gebruik op de ene PC statbar en op de andere Winbar. Ik vind ze beide goed
Ze zijn allebei wel goed, alleen bij Statbar vind ik de letters te dik en WinBar verwijderd alle modules als je een andere resolutie kiest..
Resultaat: Ik gebruik ze allebij niet meer
Kan met StatBar ook.Op zondag 25 november 2001 14:45 schreef -FLoRiaN- het volgende:
[..]
onderaan staan pause voorspoel play stop en terugspoel knopjes (niet in die vollegoerde) dus kan je daarop drukken als bv iemand belt ofzo.
Idemen ik bedoel intern geheugen sorry
In de nieuwe versie heb ik de letters dunner gemaakt. Dat ziet d'r beter uit en het scheelt weer een paar pixels in de breedteOp zondag 25 november 2001 16:45 schreef Timpie2000 het volgende:
Ze zijn allebei wel goed, alleen bij Statbar vind ik de letters te dik en WinBar verwijderd alle modules als je een andere resolutie kiest..
StatBar.nl - @GoT
De Winamp controls zitten er in sinds versie 2.1 (die is van 29 september dit jaar). De huidige versie is 2.21.Op zondag 25 november 2001 17:37 schreef -FLoRiaN- het volgende:
Hee dat wist ik neit
welke versie van stabar hebben jullie het over?
StatBar.nl - @GoT
Verwijderd
o dan liep ik met Statbar een beetje 8ter....Op zondag 25 november 2001 20:04 schreef Mr. B. het volgende:
[..]
De Winamp controls zitten er in sinds versie 2.1 (die is van 29 september dit jaar). De huidige versie is 2.21.
een erg verouderde versie
Verwijderd
ik had altijd statbar.. maar winbar vind ik iets fijner puur door tweakers update...
maar Coctailbar blijft bij mij favoriet...
Te downloaden @ je lokale disco
TrueOp zondag 25 november 2001 20:46 schreef nlchandler het volgende:
Mwah, geef mij maar bierOp zondag 25 november 2001 20:46 schreef nlchandler het volgende:
ik had altijd statbar.. maar winbar vind ik iets fijner puur door tweakers update...
Of smirnoff ice
En een jägertje op z'n tijd gaat d'r ook wel in
StatBar.nl - @GoT
Verwijderd
klik hier ik heb een reviewtje gemaakt.
ik vind winbar beter... maar tis een heel persoonlijk iets.
gr rbn
ik vind winbar beter... maar tis een heel persoonlijk iets.
gr rbn
Ik gebruik ze alle 2, Winbar voor mijn NT werkstations en StaBar voor de rest..
"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
En voor de liefhebbers -> http://www.gaybar.ch/Op zondag 25 november 2001 20:46 schreef nlchandler het volgende:
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Verwijderd
Zijn er geen alternatieven, die NIET door tweakers gemaakt zijn ofzo. Voor mijn part mogen ze statbar en winbar allebei tot BugBar hernoemen. De ene verdwijnt als je Show Desktop kiest en de andere verneukt alle spellen en toont nog maar de helft van alle modules na het spelen van een spel (Winbar).
Ik vind Statbar gewoon het lekkerste werken!
go statbar go!
Verwijderd
het zijn vrij nieuwe proggies, is toch niet geheel gek dat er paar bugs inzitten.... anyway, volgens mij is johnwoo gestopt met winbar ? eerst elke dag een update, nu hoor je nix meer van hemOp dinsdag 04 december 2001 14:34 schreef xoploosx het volgende:
Zijn er geen alternatieven, die NIET door tweakers gemaakt zijn ofzo. Voor mijn part mogen ze statbar en winbar allebei tot BugBar hernoemen. De ene verdwijnt als je Show Desktop kiest en de andere verneukt alle spellen en toont nog maar de helft van alle modules na het spelen van een spel (Winbar).
Verwijderd
nee hoor, we zijn nog lang niet gestopt, maar we hebben geen WinBar b.v. we moeten ook nog naar school/werk, dus daarom doen we het wat rustiger aan...Op dinsdag 04 december 2001 16:46 schreef Kertje het volgende:
[..]
het zijn vrij nieuwe proggies, is toch niet geheel gek dat er paar bugs inzitten.... anyway, volgens mij is johnwoo gestopt met winbar ? eerst elke dag een update, nu hoor je nix meer van hem
KixAss heeft het meeste al gezegd, maar ik wil er nog ff aan toevoegen dat er wel weer (in beperkte mate) aan gewerkt wordtOp dinsdag 04 december 2001 16:46 schreef Kertje het volgende:
[..]
het zijn vrij nieuwe proggies, is toch niet geheel gek dat er paar bugs inzitten.... anyway, volgens mij is johnwoo gestopt met winbar ? eerst elke dag een update, nu hoor je nix meer van hem
Ik heb al een paar dingetjes gefixt en een paar nieuwe opties ingebouwd, maar ik kan hem nog niet releasen; de positioneringscode (die nogal brak was; de volgorde werd wel eens verwisseld
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
Verwijderd
ik gebruik coolmon... weet niet of het echt vergelijkbaar is maar precies genoeg info voor mij persoonlijk =]
Verwijderd
statbar is mooier maar eigelijk gaat het erom hoe het werkt dus zou ik voor winbar kiezen
Ik heb vanaf het begin statbar gebruikt en zolang hij ut nog goed doet komt er geen winbar bij me op [namaak speeltje :P] Never change a winning team !
Ik vind winbar eerlijk gezecht lelijk en statbar mooi.Op zaterdag 24 november 2001 17:13 schreef DinoRacer het volgende:
maarja, smaken verschillen..
en statbar heeft gewoon de funties die in zo'n bar moeten, dus daarom heb ik winbar er ook niet lang op gehad.
🌞🍃
Verwijderd
Statbar staat wel cooler bij XP moet ik zeggen, ook al zijn de toepassing van winbar en statbar bijzonder verschillend het werd toch moeilijk om te kiezen welke de beste is, Tja mijn mening is dat dat een beetje afhangt van wat je zelf aanspreekt en wat jij natuurlijk handig vindt, en dat is voor iedereen verschillend, dus daarom heb ik ze allebei ,kwestie van ff om-switchen
Heb Winbar geinstalleerd, gebruik het vooral veel op LAN parties, kunnen mensen meteen mijn IP zien als ze voorbij lopen (okee okee..en ikzelf ook
)
Heel handig om mijn vrije HD ruimte mee in de gaten te houden en muziek te regelen.
Heel handig om mijn vrije HD ruimte mee in de gaten te houden en muziek te regelen.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Verwijderd
waar heb je het in hemelsnaam over , volgens mij moet je nog ff 16 jaartjes inhalen of ben je net uit je winter slaap ontwaakt om wat nootjes te gaan zoeken ? (1986Op woensdag 26 december 2001 19:22 schreef Commodore64 het volgende:
Wat zijn beide?

Search:Op woensdag 26 december 2001 19:22 schreef Commodore64 het volgende:
Wat zijn beide?
of
www.statbar.com
www.winbar.com
kan zijn dat ik de url's fout heb.
dus ik neem aan dat jij ook nog steeds win 3.11 gebruikt? omdat dit het eerste proggie was wat je het eerste zag?Op zondag 25 november 2001 13:10 schreef Crash-Override het volgende:
Ik vind Statbar wel ok, kun je zien hoeveelje hebt
waarom geeft winbar en statbar niet de temp van je cpu aan? is er een bar die wat wel heeft???
misschien handig om dat idd voortaan eerst ff te checken voordat je het post, want ze kloppen beide niet...Op woensdag 26 december 2001 20:50 schreef ottjes het volgende:
[..]
Search:
of
www.statbar.com
www.winbar.com
hier de goeie urls om ze te downloaden:
Statbar
Winbar
Tjah, heb winbar ook een tijdje gehad, liet alleen na 10 minuten m'n hele pc verzuipen 
alles werd sloom, en uiteindelijk een crash, nu StatBar hiero, erg tevreden over
alles werd sloom, en uiteindelijk een crash, nu StatBar hiero, erg tevreden over
OC / CM - Begint eer ge Bezint
En anders moet je eens zoeken op 'winbar' of 'statbar'. Er gaat een wereld voor je open..
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
moet je gewoon ff een proggie voor halen die je temp meet en een icoontje plaatst in je systemtray. Ikzelf ben fan van pc-alert, maar iedereen heeft zo zijn smaak.Op woensdag 26 december 2001 20:57 schreef Amien90 het volgende:
waarom geeft winbar en statbar niet de temp van je cpu aan? is er een bar die wat wel heeft???
Ga es naar download.com en zie of je wat kan vinden, vast wel
Verwijderd
Thanx.Op woensdag 26 december 2001 20:50 schreef ottjes het volgende:
[..]
Search:
of
www.statbar.com
www.winbar.com
edit:
Ja, je had ze beide fout
Ja, je had ze beide fout
Zover zat ie er niet naast:Op woensdag 26 december 2001 21:02 schreef Rolex het volgende:[..]
misschien handig om dat idd voortaan eerst ff te checken voordat je het post, want ze kloppen beide niet...
www.winbar.nl
www.statbar.nl
Verwijderd
Mja, geinig, maar datzelfde heb ik zelf dus al onder in mijn scherm.Op woensdag 26 december 2001 23:43 schreef Timpie2000 het volgende:
[..]
Zover zat ie er niet naast:
www.winbar.nl
www.statbar.nl
Zelfde wat ik hier zie had de Amiga trouwens al standaard en dat was zo'n 15 jaar geleden.
edit:
Ooooeeeiii bij beide zie ik Visual Basic staan, da's erg n00b. Ik HAAT Visual Basic. Kunnen ze dat ding niet herproggen in ASM?
Ooooeeeiii bij beide zie ik Visual Basic staan, da's erg n00b. Ik HAAT Visual Basic. Kunnen ze dat ding niet herproggen in ASM?
maar toch... hij zat ernaastOp woensdag 26 december 2001 23:43 schreef Timpie2000 het volgende:
[..]
Zover zat ie er niet naast:
www.winbar.nl
www.statbar.nl
maar waarom heb je deze thread nou naar 1 maand weer omhoog gekickt met wat zijn win/statbar?
Heb jij ooit met VB 5.0 of 6.0 gewerkt? Blijkbaar niet, hou je ongefundeerd, flamend geblaat dus svp voor je.Op donderdag 27 december 2001 00:17 schreef Commodore64 het volgende:
edit:
Tja... zoeken schijnt toch best moeilijk te zijnOp donderdag 27 december 2001 17:53 schreef ottjes het volgende:
maar waarom heb je deze thread nou naar 1 maand weer omhoog gekickt met wat zijn win/statbar?
StatBar.nl - @GoT
Verwijderd
Ja, paar opdrachten in moeten doen voor een bedrijf. Dus moet ik met argumenten komen? Doe ik GRAAG.Op donderdag 27 december 2001 20:43 schreef Mr. B. het volgende:
[..]
Heb jij ooit met VB 5.0 of 6.0 gewerkt? Blijkbaar niet, hou je ongefundeerd, flamend geblaat dus svp voor je.
[..]
Voor zoiets als een bar is VB prima geschikt... vooral het GUI werk gaat lekker snel. Als ik WinBar bijvoorbeeld in C++ had geschreven (zat er nog over te denken) dan had versie 1.0 nu nog niet af geweest... Maar als jij garandeert dat je binnen een maand met een asm port kan komen mag je de source hebbenOp donderdag 27 december 2001 22:33 schreef Commodore64 het volgende:
[..]
Ja, paar opdrachten in moeten doen voor een bedrijf. Dus moet ik met argumenten komen? Doe ik GRAAG.
En wat efficientie betreft; op de machines van tegenwoordig maakt het echt niet uit of zo'n bar nu 2MB of 6MB aan geheugen inneemt... CPU tijd is ook verwaarloosbaar; ik weet niet hoe het bij StatBar zit, maar zonder de tracker neemt WinBar op een PIII-800 maar enkele seconden op een paar uur in. De tracker neemt ongeveer 1% usage continu in vanwege het scrollen, maar dat zou bij een C of asm implementatie ook zo zijn...
[/pro VB
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
Verwijderd
Het gaat mij om het buggen, maar is prima, mail mij de source maar. Ik zei trouwens TASM en niet C++Op donderdag 27 december 2001 22:49 schreef johnwoo het volgende:
[..]
Voor zoiets als een bar is VB prima geschikt... vooral het GUI werk gaat lekker snel. Als ik WinBar bijvoorbeeld in C++ had geschreven (zat er nog over te denken) dan had versie 1.0 nu nog niet af geweest... Maar als jij garandeert dat je binnen een maand met een asm port kan komen mag je de source hebben(325KB aan VB source
) Dat gaat dus niet lukken...
En wat efficientie betreft; op de machines van tegenwoordig maakt het echt niet uit of zo'n bar nu 2MB of 6MB aan geheugen inneemt... CPU tijd is ook verwaarloosbaar; ik weet niet hoe het bij StatBar zit, maar zonder de tracker neemt WinBar op een PIII-800 maar enkele seconden op een paar uur in. De tracker neemt ongeveer 1% usage continu in vanwege het scrollen, maar dat zou bij een C of asm implementatie ook zo zijn...
[/pro VB]
Laat ze maar komen.Op donderdag 27 december 2001 22:33 schreef Commodore64 het volgende:
[..]
Ja, paar opdrachten in moeten doen voor een bedrijf. Dus moet ik met argumenten komen? Doe ik GRAAG.
StatBar neemt ook niet meer dan een paar seconden CPU tijd per uur in; hier nu 4 minuut 54 op ruim 6 dagen en 9 uur uptime (op een Celeron 500)... verder hoef ik niks aan je verhaal toe te voegen, we weten allebei wat d'r bij het ontwikkelen van zo'n bar komt kijkenOp donderdag 27 december 2001 22:49 schreef johnwoo het volgende:
[..]
Voor zoiets als een bar is VB prima geschikt... vooral het GUI werk gaat lekker snel. Als ik WinBar bijvoorbeeld in C++ had geschreven (zat er nog over te denken) dan had versie 1.0 nu nog niet af geweest... Maar als jij garandeert dat je binnen een maand met een asm port kan komen mag je de source hebben(325KB aan VB source
) Dat gaat dus niet lukken...
[/pro VB]
StatBar.nl - @GoT
Verwijderd
Okay, de grootste tegens heb ik dus op dat je 100.000 DLL's mee moet leveren waarvan je het gros zelf moet uitzoeken met de "handige" installer die meegelevert is. (Die je dus kunt compilen om je met Visual Basic gemaakte scriptprogrammaatje.) Crash zo'n installer die met Visual Basic gemaakt is trouwens eens op de helft eruit en zie dan wat voor leuke meldingen je krijgt de volgende keer dat je die zooi wil installeren. Tuurlijk, als je l337 bent en handig kom je er wel uit, maar de gemiddelde normale gebruiker maak je er echt niet blij mee. (En M$ beweert toch dat je kan ontwikkelen voor de huis, tuin en keuken-gebruikers, is het niet? Databasejes voor je DVD's en zo.)Op vrijdag 28 december 2001 00:30 schreef Mr. B. het volgende:
[..]
Laat ze maar komen.
[..]
Daarnaast crasht VB zowiezo enorm snel, je hoeft als user in een met VB-Scriptprogrammaatje maar een goeie harde natte scheet te laten en je ligt eruit.
Verder probeert Micro$haft het makkelijk te houden, te makkelijk, alles is voorgekauwt en zoals ik al zei, je moet 100.000 DLL's mee leveren wil je ergens komen. Met TASM / C++ hoeft dat niet tenzij je pas echt radicale dingen gaat doen. De programmaatjes zijn ook veel compacter en er wordt niet allemaal poep mee gelevert die de user niet nodig heeft.
Nu zal ik wel hele streekromans krijgen als antwoord, maar dit is mijn mening over VB en ik heb de nieuwste versie 6 laatst nog even geprobeerd en het is nog steeds bagger. Dus mij proberen te bekeren is echt lastig.
En nee, dit is niet bedoeld als flamebait, t'is gewoon mijn mening over Visual Basic, iedereen heeft het recht op zijn of haar eigen mening en dit is gewoon de mijne. Mij maak je niet blij met Visual Basic en ik hou mijn PC altijd VB-Vrij.
Op de helft van me pc's Winbar andere helft Statbar.
"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Hoe kom je in godsnaam aan het idee dat je tig DLL's moet meeleveren? Voor de meeste programma's is de runtime DLL (MSVBVM50.DLL of MSVBVM60.DLL) voldoende. De nullen in jouw 100.000 mag je dus weghalen.Op vrijdag 28 december 2001 16:17 schreef Commodore64 het volgende:
[..]
Okay, de grootste tegens heb ik dus op dat je 100.000 DLL's mee moet leveren waarvan je het gros zelf moet uitzoeken met de "handige" installer die meegelevert is.
Scriptprogrammatje? VB 5.0 en 6.0 hebben een native code compiler, gebaseerd op die van Visual C.(Die je dus kunt compilen om je met Visual Basic gemaakte scriptprogrammaatje.)
Hoeveel heeft dat met de gebruikte programmeertaal voor zo'n installer te maken? Helemaal niks. Dat de setup wizard die bij VB meegeleverd wordt niet alles is ben ik met je eens, ik gebruik zelf InnoSetup.Crash zo'n installer die met Visual Basic gemaakt is trouwens eens op de helft eruit en zie dan wat voor leuke meldingen je krijgt de volgende keer dat je die zooi wil installeren.
Dan is het gewoon slecht in elkaar gezet door de programmeur. Heeft wederom niks met de gebruikte taal te maken, ook in C(++)/Delphi/Assembly/whatever kun je brakke programma's schrijven.Daarnaast crasht VB zowiezo enorm snel, je hoeft als user in een met VB-Scriptprogrammaatje maar een goeie harde natte scheet te laten en je ligt eruit.
Hier vertel je dus hetzelfde als in het begin van je verhaal.Verder probeert Micro$haft het makkelijk te houden, te makkelijk, alles is voorgekauwt en zoals ik al zei, je moet 100.000 DLL's mee leveren wil je ergens komen. Met TASM / C++ hoeft dat niet tenzij je pas echt radicale dingen gaat doen. De programmaatjes zijn ook veel compacter en er wordt niet allemaal poep mee gelevert die de user niet nodig heeft.
Ik wil niemand bekeren, maar ik ga wel tegen (IMHO) bekrompen meningen in.Nu zal ik wel hele streekromans krijgen als antwoord, maar dit is mijn mening over VB en ik heb de nieuwste versie 6 laatst nog even geprobeerd en het is nog steeds bagger. Dus mij proberen te bekeren is echt lastig.
Dat is je goed recht, hoewel je jezelf daarmee tekort doet (en dat is ook een mening)En nee, dit is niet bedoeld als flamebait, t'is gewoon mijn mening over Visual Basic, iedereen heeft het recht op zijn of haar eigen mening en dit is gewoon de mijne. Mij maak je niet blij met Visual Basic en ik hou mijn PC altijd VB-Vrij.
StatBar.nl - @GoT
Verwijderd
ik heb statbar met de xp silver skin al die andere staan niet op mijn compleet zilvere / chrome desktop
Norretix gebruikt statbar alleen voor de look de rest boeit geen )#%##@%
Norretix gebruikt statbar alleen voor de look de rest boeit geen )#%##@%
statbar roeleert gewoon.
SIM-PEL.
er kan dan ook wel een slotje op plus een ban voor Commodore64.
SIM-PEL.
🌞🍃
Verwijderd
Dat zeg ik, ieder zijn ding. Ik hou meer van het echte programmeerwerk, scripten kunnen we immers allemaal.Op vrijdag 28 december 2001 16:54 schreef Mr. B. het volgende:
Dat is je goed recht, hoewel je jezelf daarmee tekort doet (en dat is ook een mening)
Verwijderd
Omdat ik visual basic niet leuk vind? Vind ik creatief. Ik zit hier niet te flamen en onderbouw mijn mening.Op vrijdag 28 december 2001 18:28 schreef DataBeest het volgende:
statbar roeleert gewoon.
SIM-PEL.
Dacht niet dat dat op Tweakers verboden was om over software c.q. scripttaal te discussieren.
tja, ik niet hoor.Op vrijdag 28 december 2001 18:28 schreef Commodore64 het volgende:
[..]
Dat zeg ik, ieder zijn ding. Ik hou meer van het echte programmeerwerk, scripten kunnen we immers allemaal.
🌞🍃
Op vrijdag 28 december 2001 18:29 schreef Commodore64 het volgende:
[..]
Omdat ik visual basic niet leuk vind? Vind ik creatief. Ik zit hier niet te flamen en onderbouw mijn mening.
Edit: Maar ik ben weg voor de rest van de avond, ik zie morgen wel of d'r nog iets verstandigs gezegd is hier.En 1 minuut eerder flamede Commodore64:
[..]
Dat zeg ik, ieder zijn ding. Ik hou meer van het echte programmeerwerk, scripten kunnen we immers allemaal.
StatBar.nl - @GoT
Verwijderd
Ja? Twee quotes? En wat wil je daarmee zeggen?Op vrijdag 28 december 2001 19:15 schreef Mr. B. het volgende:
[..]
[..]
Kunnen we weer gewoon on topic gaan? Ik heb mijn antwoord immers al gegeven en gezien ik verder beide programma's (nog) niet geprobeerd heb wil ik het verder niet onnodig vullen met ons gebabbel.
P.S. Ik wacht nog op de source in mijn mail trouwens.
Lezen schijnt best moeilijk te zijn...Op vrijdag 28 december 2001 19:17 schreef Commodore64 het volgende:
[..]
Ja? Twee quotes? En wat wil je daarmee zeggen?

StatBar.nl - @GoT
dat hij het opgeeft...Op vrijdag 28 december 2001 19:17 schreef Commodore64 het volgende:
[..]
Ja? Twee quotes? En wat wil je daarmee zeggen?

🌞🍃
Verwijderd
Zie mijn eerdere reply's. Op flamebait ga ik verder niet in. Reply's van mij zullen in dit topic niet meer komen.Op vrijdag 28 december 2001 19:17 schreef Mr. B. het volgende:
[..]
Lezen schijnt best moeilijk te zijn...
Idd. Met flamebait "geef ik het heel snel op."
L8ers.