[P&W] splitsing terugdraaien of niet :?

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Ruim een maand geleden is P&W gesplitst in Programming en Webscripting. Binnenkort gaan we deze splitsing evalueren en kijken wat we gaan doen. Zo houden of terugdraaiien.

Dit topic zal eerst een dag ofwat in Webscripting staan en daarna verplaatst worden naar Programming. Hij staat hier omdat we verwachtten dat we hier meer reactie's krijgen dan in Lieve adjes.

Graag jullie mening over een aantal zaken:
- splitsing zo houden of terugdraaiien
- strenger modden of juist losser
- nieuwe faq verbetering of niet
- alles wat je nog meer kwijt wilt :)

geen: terugdraaiien, strenger, geen verbetering reply's graag maar onderbouwde meningen ;)

Edit: Bij wijze van uitzondering worden off-topic reacties verwijderd. (sorry razor-x & mbravenboer)

Verwijderd

Op zaterdag 24 november 2001 17:03 schreef wasigh het volgende:
Ik zou eigenlijk willen voorstellen nog een tijdje te wachten met die beslissing. Eens kijken hoe het nieuwe modbeleid en de nieuwe instelling werkt...
Streng
Absoluut een verbetering lijkt me, maar het is nog wat vroeg om daar wat over te zeggen.

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
Wat mij betreft:
Strenger modden, en de splitsing terugdraaien.

Ik ben zelf geinteresseert in bijv. delphi, maar helpen kan ik niet echt.. in webscripting kan ik wat helpen, en een beetje lullen over XML..

Het niveau in webscripting is op het moment om te janken, maar in programming is het geloof ik een stuk beter geworden, al is het daar wel extreem rustig..

edit: een totaal niet steekhoudend stukje, maar heb geen zin om het te verbeteren :)

• D2k
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

terugdraaiien, strenger, geen verbetering :+

nee ff serieus

terugdraaien: waarom? omdat het niveau in /38 dusdanig laag is dat velen (waaronder * D2k en nielsz en nog meer) zich niet meer thuisvoelen (of niet thuis lijken te voelen)
en /14 is nu wel op niveau maar veel te rustig.
/38 is gewoon een php forum geworden en niet een forum met de gewenste verandering van nivo. De thuislerende php-er is te lui om zelf iets te bedenken (ik neem ff een voorbeeld aan [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/40194]ketje[/url] of te dom) maar het lijkt iig nergens op.
Ik heb het ook zelf geleerd maar ik heb toch de basic vragen die hier staan met een beetje klooien zelf opgelost.
Maar het lijkt wel of de instelling hier zo is
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?
if($oplossing!="makkelijk")
{
   case "/38": 
           laat ik het maar gaan vragen ipv zelf te denken
           break;
   default:
           break;
}
else if($denken=="nodig")
{
   case "/38": 
           break;
   default:
           break;

}
else
{
    Ga naar /38
}
?>

<edit>nee razor-x dit werkt niet, tis om een id te geven
en daarmee is niemand gebaat

ik denk dus: terugdraaien maar ook na het terugdraaien streng (al dan niet strenger) modden en de faq aanpassen meer naar de stijl zoals deze hier nu staat. (maar de oude wel houden voor uitgebreidere info)

zo dat waren mijn $0.02

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mijn interesse ligt bij beiden fora, ik heb nu dus ipv 1, 2 favorites staan. Ik merk wel dat /14 erg rustig is geworden. Er zijn dagen dat er uren voorbijgaan (midden op de dag) zonder post. Nu is dit in principe niet zo erg als het niveau op die manier hoog wordt gehouden. Je hebt alleen de kans dat veel mensen niet zo vaak meer kijken en daardoor de kans op goede antwoorden/discussies kleiner wordt.
/38 vind ik wel goed gaan. Nu kijk ik eigenlijk nooit in de gesloten topics, maar ik kom niet zo heel veel UTFS vragen tegen. Het niveau van de topics is niet altijd even hoog, maar daar erger ik me niet zo aan. Wat ik wel jammer zou vinden is als er veel mensen zijn die alleen _of_ in /14 _of_ in /38 kijken. Imho mis je vooral als beginnende programmeur (ja ik vind mezelf daaronder vallen) toch wat algemene ontwikkeling op developing gebied. Je merkt toch dat de 'scripters' een andere kijk op dingen hebben dan de 'programmers'. Die menging mis je nu toch wel wat.
Mijn mening is dat de fora voorlopig nog even gescheiden moeten blijven, en dan vooral kijken in hoeverre /14 nog een beetje post tempo behoudt...

Verwijderd

Ook wat mij betreft: lekker weer samen doen.

Gedeeltelijk omdat ik lui ben (en niet alle fora die ik wil lezen wil opzoeken en liever dus P&W bij elkaar heb, omdat ik beide interessant vind), anderzijds om toch ook het niveau van Webscripting weer iets omhoog te krijgen. Dat is soms echt om te huilen, maar daar kun je weinig tegen doen.
Ook zijn het aantal topics niet echt veel, vooral Programming heeft hier soms nogal last van. Denk dat P&W samen een lekker aantal topics heeft.

Het beleid tav modden, denk ik dat dat over het algemeen wel goed is. En daarover zijn al genoeg topics geweest in o.a. LA en eigenlijk doe je het toch nooit 100% goed. Time will tell wat goed was en wat niet.

De FAQ is in principe goed, probleem is natuurlijk altijd dat mensen hem niet lezen, wat weer tot irritatie bij anderen leidt.

Verder no comments (misschien later, moet nu weg dus kan even geen argumenten zo snel verzinnen).

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik heb het idee dat het wat rustiger is geworden, maar dat kan ook denkbeeldig zijn.

In ieder geval is de splitsing denk ik goed voor de P van P&W. PR is aantrekkelijker geworden voor mensen die wat minder geinteresseerd zijn in webscripting problemen en PHP/ASP. Het niveau in PR is gemiddeld omhoog gegaan naar mijn idee. Als het doel zou zijn om een forum voor 'echte' programmeer problemen te maken, dan is dat gelukt. Terugdraaien zou het drukker (en misschien iets gezelliger) maken, maar wellicht ook bepaalde mensen afstoten.

Over het niveau van de W van P&W kan ik niet zoveel zeggen, maar ik vind het prettig dat je vrij snel door de vaak grotere lijst kan kijken of er nog ergens krenten in de pap te vinden zijn. De grote massa aan PHP/ASP problemen zorgen nu voor een stuk minder ruis en ik neem aan dat die ook perfect worden opgelost door de mensen die daar wel in geinteresseerd zijn.

Ik zou het dus zo laten en hopen op een verdere groei van programming.

[edit: brakke zinnen]

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• mbravenboer
D2k: omdat het niveau in /38 dusdanig laag is dat velen (waaronder [me=19139] en nielsz en nog meer) zich niet meer thuisvoelen (of niet thuis lijken te voelen)
en /14 is nu wel op niveau maar veel te rustig.
Stel dat je in een gezamelijk forum een virtuele scheiding zou aanleggen tussen de topics die eerst in PR resp. WS zoden belanden. Denk je dat het niveau van de WS topics dan hoger zou worden? Ik denk het niet ;( . Het verdelen van de PR topics tussen de WS topics om zo een soort idee van hoger niveau te creeeren vind ik zonde.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• D2k

D2k

Op zaterdag 24 november 2001 17:27 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Stel dat je in een gezamelijk forum een virtuele scheiding zou aanleggen tussen de topics die eerst in PR resp. WS zoden belanden. Denk je dat het niveau van de WS topics dan hoger zou worden? Ik denk het niet ;( . Het verdelen van de PR topics tussen de WS topics om zo een soort idee van hoger niveau te creeeren vind ik zonde.
nee dat bedoel ik niet :)
ik bedoel dat er mensen met "meer" programmeer kennis nu alleen in /14 kijken waardoor er hier antwoorden gegeven worden door mensen die zelf niet goed weten hoe het moet of zelfs verkeerde antwoorden geven
ik denk dat de ëchte" coders wel goede antwoorden (al dan niet taal specifiek) kunnen geven om het nivo in een thread te verhogen.

• mbravenboer
ml1: Ook zijn het aantal topics niet echt veel, vooral Programming heeft hier soms nogal last van. Denk dat P&W samen een lekker aantal topics heeft.
Maar ja, stel dat je naar de supermarkt gaat. Je wilt een zak appels kopen. Je kan kiezen tussen (1) een zak appels met 20 extra sinaasappels er doorheen (die je absoluut niet lust) of (2) gewoon je zakje appels.

Ik zou het wel weten ;) .

• mbravenboer
D2k: nee dat bedoel ik niet :)
Owh zooo ;) . Ja dat is inderdaad een punt, maar misschien ook een punt waarmee je (ik citeer ;) ) "de ëchte" coders afstoot van GoT...

• D2k

D2k

mbravenboer:
Owh zooo ;) . Ja dat is inderdaad een punt, maar misschien ook een punt waarmee je (ik citeer ;) ) "de ëchte" coders afstoot van GoT...
dat risico bestaat
maar ik vertrek binnen kort ook uit /38
heb besloten om vanaf maandag gewoon een week niet in /38 te posten want ik vin er geen donder meer aan om eerlijk te zijn.
Maar ik moet je deels gelijk geven.

Verwijderd

Frommel maar weer bij elkaar, ik kan eigenlijk alleen voor de P spreken van P&W omdat ik sinds te scheiding vergeet in /38 te kijken. Het niveau van de vragen in P is mi niet zo heel veel veranderd, het niveau van de antwoorden wel lijkt er op dat de vaste crew omdat er toch al zo weinig topics zijn (het is *TE* rustig) een beetje uitgebreider antwoord zijn gaan geven. Wat ik niet mis zijn die idioten die de godganze tijd bezig waren iedereen php/mysql door hun strot te rammen ongeacht welk probleem dan ook. Dus wat dachten jullie van het idee om P&W gewoon weer samen te voegen maar een apart PHP forum te houden waar de php'ers hun topics (meestal van laag niveau waar de vaste lui niet op zit te wachten) kunnen dumpen. Lijkt me dan dat /14 weer een beetje op snelheid,diversiteit en niveua komt en als je je verveeld kan je altijd nog ff rtfm'ers in gaan koppen in het php forum *D

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op zaterdag 24 november 2001 17:47 schreef Yarvieh het volgende:
Frommel maar weer bij elkaar, ik kan eigenlijk alleen voor de P spreken van P&W omdat ik sinds te scheiding vergeet in /38 te kijken.
Daar heb ik ook last van. :o

En ik ben eigenlijk ook niet bijzonder geinteresseerd in de doorsnee /38 vraag, maar toen ze nog in /14 stonden las ik 't meestal wel ongeveer, en gaf ook nog wel 's antwoord enzo.. ik denk dat dat voor meer mensen geldt, en dat is nu weg. W'ers lezen W en P'ers lezen P. Is denk ik voor beiden geen vooruitgang, want soms kan een W thread voor een P'er best interessant zijn, en andersom.

(en dat sommige P'ers moe worden van te veel W-threads beneden hun niveau in /14 heb ik altijd al een waardeloos argument voor splitsing gevonden, maar dat is wel bekend denk ik)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:12

Crazy D

I think we should take a look.

Lastig...

Ik ben wel een voorstander van het nog even gescheiden houden, en het nog even aan te kijken hoe het gaat als die ldkh (lees die klote handleiding :P) topics verdwenen/weggemod zijn.
Maar een echte reden heb ik eigenlijk niet, 't is gewoon een gevoelsmatig iets.
Want op zich maakt het me eigenlijk geen moer uit, behalve dan dat ik het in 2 forums makkelijker bijhouden vind ;) (Minder rode topics in 1 beeld :))

Exact expert nodig?

Verwijderd

Ik vind ook dat het niveau in /38 erg is als "hoe haal ik een gebruiker uit een database met het nummer 15" en het aantal scriptrequests is ook enorm.

Maar dan bedenk ik me dat dat in P&W niet veel anders was, alleen zaten daar web en offline programmeren eigenlijk door elkaar heen. Het niveau in P is nu misschien hoger, de expertise mist een beetje in W.

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
ik vind zo houden. Waarom? W heeft ook in p&w ook tijden gehad van script request, utfs, rtfm. Maar dat is door een aantal mensen. Probleem is dat iedereen tegenwoordig wel een beetje php kent. Kijk je naar andere webscripting talen (ja die bestaan echt) dan ontbreekt er veel kennis. Doordat iedereen een beetje php kent, denken ze gelijk ik kan daarmee ook cms, forums, vul hier grote ingewikkelde project dingen in.... aan. Dat los je niet op door het weer samen te voegen, je moet er harder tegen modden. En mensen gewoon wijzen op (we hebben een pagina gehad met alle losse script cuts, zoals login, conncectie met db enz) die pagina. Je zal een betere faq moeten maken, om vooral de utfs vragen te voorkomen. Dus misschien stukje script erin opnemen. Mensen kunnen dan met ingewikkelder vragen komen, van een hoger niveau. Het niveau wat er nu in w aan vraag stelling is kan je niet verhogen door het weer met p samen te voegen, alleen valt het dan minder op omdat er dan meer topics op een dag staan.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Verwijderd

houden!
Hmmms.. vind ik goed zo..
Ummm kan hem echt nooit vinden dat ding... meen ik echt zal wel aan mij liggen maar denk altijd:"Eerst in de FAQ kijken" om vervolgens me rot te zoeken naar dat ding.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik vind het allemaal eerg verwarrend die splitsing. :)

Bovendien denk ik dat mensen met kennis van de ene taal best kunnen helpen bij problemen in een andere taal, alleen maar vanwege het feit dat een flink aantal problemen logische problemen zijn, waar gewoon een bepaalde denkrichting voldoende voor is.

Zelfde geldt voor sql. Sql kom je overal tegen, maar ik denk dat de grote sql cracks nu in /14 zitten en niet in /38, waar de vragen thuishoren (als ik de beschrijving goed begrijp).

Ik ben dus voor hereniging. :)

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Topicstarter
Dit topic gaat zo richting P.

• Crazy D
  • Laatst online: 08:12

Crazy D

I think we should take a look.

Zelfde geldt voor sql. Sql kom je overal tegen, maar ik denk dat de grote sql cracks nu in /14 zitten en niet in /38, waar de vragen thuishoren (als ik de beschrijving goed begrijp).
Misschien een apart forum voor al je SQL queries? (al denk ik als ik het zo een beetje globaal bekijk dat misschien dan wel een vrij stil forum wordt, en dan wordt 't misschien lastig bij het plaatsen of het nou puur een probleem is van de query zelf, of de afhandeling in het script/programma zelf).

Exact expert nodig?

• MrBrown
  • Laatst online: 11-06 15:51

MrBrown

Reservoir Dog

Wat mij betreft mag de splitsing weer teruggedraait worden. Waarom? Ik denk inderdaad dat het nivo in W op dit moment bedroevend laag is, maar ik heb niet het idee dat het nivo van de P topics erg omhoog is gegaan (alhoewel het wel over het algemeen een hoger nivo is als de W topics). Conclusie: het gemiddeld nivo is omlaag gegaan. En dat is zonde.

Ik had altijd het idee dat het nivo van de P topics een bepaalde drempel vormde voor newbies om al te simpele vragen te posten. Zo van "mmm, hier komen veel pro's, als ik hier iets stoms vraag sta ik voor lul". Die bariere is in W nu weg.

Misschien is het wel een goed idee de splitsing terug te draaien en een appart script-request forum in het leven te roepen ofzo?!? :?

Powered by Manetti (compiled by Jura)

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Ik denk niet dat de splitsing terug moet worden gedraaid. Ik vind het wel fijn dat je niet alles door elkaar hebt zitten (dus qua talen). En bij programming is het misschien een beetje traag allemaal, maar wel op niveau. Ik heb het liever zoals het nou is.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
- houden
Want, het is nu mooi onderverdeeld, je krijgt minder topics doorelkaar en het is makkelijker zoeken voor de bezoeker.
- in webscripting mag wel iets strenger worden gemod. Als was het alleen maar om de typische 'rtfm' topics te vermijden. Dus elk topic over een simpele SQL vraag sluiten. Elk topic over een vraag hoe je een database verbinding maakt sluiten etc.
- de faq is nu wel lekker uptodate imho. Misschien moet het iets meer in de richting gaan van een knowledge base. Dus dat je echt alle relevante informatie daar kunt vinden. En laat de users dat dan ook weten.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 16:30

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op zondag 25 november 2001 12:08 schreef Gert het volgende:
Mwah .. SQL hoort juist in /14. Daar is al een discussie over geweest voor de opsplitsing. Ook het verschil tussen wat nou php is en wat nou sql (tja, dat gaat nu eenmaal vaak samen) is IMHO ook redelijk duidelijk. De scheiding ligt eigenlijk tussen de resultset aanmaken mbv het sql commando (/14), en de resultset uitlezen mbv de gebruikte taal (/14 of /38 afhankelijk van de toepassing). Mischien moet op dit gebied wat vaker besloten worden om een topic van 38 naar 14 te brengen.

Ik zie hier veel reacties over dat het nivo in /14 zo hoog is, en dat mensen denken dat heir de 'grote wizzards' zitten, maar IMHO is het nivo in /14 helemaal niet hoog. Ook /14 heeft erg last van RTFM vragen en van mensen die bij hun projectje bij elk probleempje weer een nieuw topic openen (Soms wel 8 in 2 uur)..

Ik ben voor de opsplitsing. De problemen die er nu zijn los je niet op door de fora samen te voegen, maar door het al voorgestelde strenger modbeleid. Daarnaast vind ik dat er mischien een overweging moet komen over wat precies waar hoort. Zo is javascript ooit naar /13 verhuisd omdat het in die tijd toch dichter bij /13 lag dan bij /14. Mischien is het een id om javascript ook in /38 te plaatsen. Hiermee bedoel ik absoluut niet dat /38 de biobak van het dev gedeelte moet worden omdat hier maar alle 'domme' dingen in neer te zetten.

offtopic:
Wat mischien een leuke handige feature zou zijn is dat je een soort active topics pagina hebt waarop je zelf aan kunt geven welke fora je wilt volgen. Dan zou je bijvoorbeeld /13, /14 en /38 kunnen aanvinken, en dan krijg je een overzicht van alle active topics in die fora. Op dat moment is het grootste probleem wat sommige mensen schijnen te hebben met de opsplitsing weg. Ik dacht hieraan nadat er een keer een draadje was geweest over mensen die de HK-topics in de active topics nogal vervelend vonden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 16:44 schreef Janoz het volgende:
[..]
Ik zie hier veel reacties over dat het nivo in /14 zo hoog is, en dat mensen denken dat heir de 'grote wizzards' zitten, maar IMHO is het nivo in /14 helemaal niet hoog. Ook /14 heeft erg last van RTFM vragen en van mensen die bij hun projectje bij elk probleempje weer een nieuw topic openen (Soms wel 8 in 2 uur)..
Maar als er eens een draadje op hoog niveau is staat 'ie 9 van de 10 keer in /14 :)

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Op zaterdag 24 november 2001 17:03 schreef wasigh het volgende:
Graag jullie mening over een aantal zaken:
zo houden
is wel goed zo
niet opgelet, sorry
"niveau" van /14 is zo stuk beter geworden, ik zit nooit meer tegen webscript vraagstukken aan te kijken, en er is zo een veel beter overzicht van de vragen met betrekking tot programmeren, en niet asp/php. was zelf nooit op het idee gekomen om het te splitsen, maar het was een uitstekend idee.

alleen ben ik er voor om bijvoorbeeld servlet vragen in /14 te stoppen, omdat dit java programmeren is, en niet webscripten.

jammer dat ik hier eigenlijk niet terrecht kan voor meer geavanceerdere vraagstukken met betrekking tot graphics programmeren, daarvoor kom ik meestal op andere webboards terecht.

just my 2cents :P

• MisterData
  • Laatst online: 07-09 20:23
Ik vind terugdraaien. Zo lang zit ik hier niet, maar ik vond het voor de splitsing net iets fijner werken. Als ik nu een vraag post over PHP in /38 krijg ik geen antwoord want de vraag wordt niet gesnapt ofzo en in /14 duurt het te lang omdat veel mensen tussen beide fora switchen :?

Als het forum van mij zou zijn dan zou ik gewoon de keuze bij de gebruiker laten : zo moeilijk moet het niet zijn om alle berichten van 2 fora op 1 pagina te laten zien.

Over het modbeleid : Het is de laatste tijd volgens mij wel strenger geworden, maar dat mag best van mij. Zeker in /38 waar om de haverklap RTFM vraagjes voorbij komen |:(

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 18:23 schreef MisterData het volgende:
Als ik nu een vraag post over PHP in /38 krijg ik geen antwoord want de vraag wordt niet gesnapt ofzo en in /14 duurt het te lang omdat veel mensen tussen beide fora switchen :?
Is dat niet eerder omdat /38 voornamelijk bevolkt wordt door studenten met zee-en van tijd en /14 grotendeels door werkende lui die over het algemeen meer kennis maar ook minder tijd hebben!?

Verwijderd

Ik lees dit topic nu ff mee, en ik blijf erbij dat de splitsing een goed plan is en zo moet blijven. Maar ik sluit me erbij aan dat het RTFM gehalte veel en veel te hoog is, in met name /38. (Zie hier als voorbeeld...)

Om je dan meteen terug te trekken zoals ik sommigen zie doen vind ik te ver gaan, maar ja, ik heb misschien geen recht van spreken daarover.

Mijn voorstel om het RTFM gehalte terug te dringen is het onmiddelijk sluiten van zoon topic, met de melding eerst maar eens een manual te openen. Er wordt wel steeds geroepen: ja, ik heb alle searches en tutorials gehad, maar dat is allemaal gemakzucht en dáár moet wat aan gebeuren. GoT is té waardevol om het niveau te laten dalen, dat moeten zelfs "studenten met zeeën van tijd" kunnen begrijpen. (I am one you know...)

Ik zeg: MODDEN met die hap!!

• The - DDD
  • Laatst online: 03-09 16:40
De kwaliteit van /14 is voor mijn gevoel de laatste tijd uitstekend. De topics die actief zijn, zijn over het algemeen zeer leerzaam en interresant. Wel is het zo dat /14 niet echt een hard lopend forum is.

Diegenen die veel in /14 posten zullen het denk ik wel met me eens zijn dat /14 in de huidige vorm alleen maar slechter kan worden (afgezien van het aantal thread).

/38 is in de huidige vorm een puinhoop, teveel luiaards, te weinig echt interresante posts en vooral erg oppervlakkige topics met weinig diepgang.

Samenvattend:
-De huidige kwaliteit van /14 is goed, er wordt voldoende en goed gemod (niet teveel niet te weinig).
-/38 is zoals aangegeven redelijk vervallen tot een puinhoop.

Op zich is het samenvoegen tot 1 wel de beste oplossing, maar onder een conditie:
-Streng modden van huidige /38 posts, dit om te zorgen dat de onzinnige rommel de overhand krijgt op de goede /18 en /14 threads.

Verder bedenk ik me zo in eenkeer een mogelijke feature voor Topix... Een klasificatie voor topics zou hee mooi zijn. Dat je bij het aanmaken van een thread de mogelijkheid hebt om te kiezen uit drie opties: niet gespecificeerd, Webscripting etc of Programming.

De Thread starter kan dan bepalen hoe zijn thread wordt aangegeven in het topic overzicht. Bijvoorbeeld grijs voor onbekend, tweaker geel voor Webscripting en tweaker blauw voor Programming. Zo is alles ondergebracht in 1 topic overzicht en kan diegene die graag alleen de Programming topics wil zien in 1 oogopslag zien welke topics interresant zijn voor hem, en vice versa natuurlijk. Topics met weinig nivo maar die niet erg genoeg zijn voor sluiten, kunnen bijvoorbeeld naar grijs gemod worden.

't Was maar een hersenspinsel, maar wie weet breng ik iemand op een idee.

Verwijderd

Dus wat dachten jullie van het idee om P&W gewoon weer samen te voegen maar een apart PHP forum te houden waar de php'ers hun topics (meestal van laag niveau waar de vaste lui niet op zit te wachten) kunnen dumpen.
Helemaal mee eens. Dan liggen de zaken ook weer wat duidelijker voor bv. wat complexere Perl CGI scripts. Als ik eerlijk ben, moet ik er wel bij zeggen dat de rust in /14 eigenlijk wel een verademing is tov de ruis van voorheen. Maar idd, het is te rustig.

• mbravenboer
Jan_Klaassen: Maar idd, het is te rustig.
Ik denk dat het wat betreft /14 op dit moment het probleem is dat er geen mensen met vragen zijn. Er zijn genoeg bezoekers die wat willen posten en vragen beantwoorden, maar die stellen zelf vaak geen vragen. Ze zoeken hun problemen meestal wel zelf uit. Kennelijk zijn er te weinig minder ervaren mensen met /14 onderwerpen bezig om voor genoeg topics te zorgen.

• MisterData
  • Laatst online: 07-09 20:23
Op zondag 25 november 2001 19:57 schreef mbravenboer het volgende:
Er zijn genoeg bezoekers die wat willen posten en vragen beantwoorden, maar die stellen zelf vaak geen vragen. Kennelijk zijn er te weinig /14 onderwerpen om voor genoeg topics te zorgen.
Tsja, dus alle vragen zijn al beantwoordt ?? Wat heeft een forum dan nog voor zin ?? Bijna elke vraag is tegenwoordig te beantwoorden met de search. Ik denk dat het nivo in /14 dan juist _OMLAAG_ moet, om newbies ook tijd en ruimte te geven om een topic te starten. Dan moeten we ook niet zeuren om het lage nivo in /38. :+

• Parcye
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08-2017

Parcye

Mr C

Persoonlijk:

Terugdraaien

Ik ben op 2 gebieden actief, php en delphi, beide vielen eerst samen op 1 forum, PERFECT! daarom kwam ik hier, nu zijn ze gespilts en merk ik dat ik minder bezig ben hier

En STRENG is the key word! Moet je zeker streng doen, geeft hoge kwalitiet, en dat is hoge tevredenheid en goede status.

"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002

• mbravenboer
MisterData: Tsja, dus alle vragen zijn al beantwoordt ?? Wat heeft een forum dan nog voor zin ??
Inderdaad, het heeft in principe ook geen zin. Er zijn maar weinig topics die niet in meer of mindere mate makkelijk zelf uitgezocht zouden kunnen worden. Discussie of bug-topics zijn hierop uiteraard een uitzondering.

In principe zorgen we er alleen maar voor dat mensen die nog niet zelf een antwoord op hun vragen kunnen vinden snel aan een antwoord kunnen komen, zonder een doolhof van sites te moeten raadplegen. Daarom is het ook goed om altijd te vertellen waar de geachte vrager het antwoord zelf had kunnen vinden. We zorgen dus alleen maar voor shortcuts :) .
Ik denk dat het nivo in /14 dan juist _OMLAAG_ moet, om newbies ook tijd en ruimte te geven om een topic te starten. Dan moeten we ook niet zeuren om het lage nivo in /38. :+
Als je meer topics wilt kan je een aantal dingen doen:

1. Goede antwoorden geven zodat /14 steeds bekender wordt en steeds meer bezoekers trekt.

2. Breder domein van problemen gaan behandelen

3. Trivale problemen toestaan

Ik ben sterk voor oplossing (1) maar als ik de gemiddelde reactie in dit topic zo zie, ben ik bang dat het (2) en (3) zullen worden die voor meer topics gaan zorgen. Oplossing (1) vraagt wat tijd...

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

wasigh: - splitsing zo houden of terugdraaiien

Terugrdaaien...

De topics in /14 bevallen me erg, maar ik moet zeggen dat sinds de splitsing ik mij nooit meer beweeg in /38 terwijl ik wel aardig wat verstand van php, sql ed. heb en dus toch behoorlijk wat mensen uit de brand zou kunnen helpen.

Daarnaast vind ik dat veel beginnende programmeurs toch beginnen met een simpel taaltje als php/asp en vervolgens overstappen op een wat professionelere taal (bij wijze van spreke uiteraard), zo kan het dat ze af en toe snoepen aan die kewle C/opengl/whatever topics en het toch wel interssant vinden en zo dus worden gestimuleerd om het een niveautje hoger te zoeken.

Nu kan het ook dat veel beginnende /14-n00bs zich niet meer in /14 zullen begeven omdat we een "hardcore interaction design-forum"-achtig iets krijgen (ze denken dat alleen de elite lui (*kuch* edit *kuch* OiSyN :p) daar dus mogen komen, terwijl dat dus alles behalve waar is.

Kort gezegd: terugrdraaien omdat /14 /32 omhoog kan trekken en /32 /14 wat levendiger kan maken (ze hebben elkaar gewoon nodig :))

Ligt eraan wat je precies wilt modden, als je doelt op typische UTSF vraagjes dan vind ik dat np, maar als we gaan moddel zoals in w&l waar OT replies gelijk worden getrash vind ik dat te ver gaan. Programmeurs zitten heel vaak serieus code te kloppen en wat off-topic geblaat/grapjes moet gewoon kunnen vind ik.

Geen mening

Er moet een javahova-spam-filter komen vind ik >:) >:) j/k mbravenboer/wasig/e.a :)

• .oisyn
  • Laatst online: 16-09 23:17

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op zondag 25 november 2001 21:42 schreef stylee het volgende:

[..]

Nu kan het ook dat veel beginnende /14-n00bs zich niet meer in /14 zullen begeven omdat we een "hardcore interaction design-forum"-achtig iets krijgen (ze denken dat alleen de elite lui (OSyIn' :p) daar dus mogen komen, terwijl dat dus alles behalve waar is.

[..]
Als je mij zo elite vind dan mag je mijn naam ook wel correct spellen dacht ik zo :P

Maar goed, ik ben dus in principe voor een behouding van de splitsing... ik negeerde de php topics toch al, dus ik vind het wel fijn dat ze er nu uit zijn. Maar het is idd rustiger geworden, en het valt me trouwens op dat er ineens gigantisch veel Delphi topics komen die ik meestal ook negeer (tenzij de topictitel pakkend is enzo :)) (dus van mij mogen die ook wel weer gesplitst worden :P). Maar het is idd zo dat het nu te rustig is geworden... alsof veel mensen zich inhouden voor ze een topic openen (jammer)

Tja, ik kom niet in /38, dus ik heb ook niet echt veel te zeggen over het niveau daar ofzo... En zie het van de andere kant, al die php mensen worden ook van het kastje naar de muur gestuurd zo (eerst /14, toen moesten ze naar /38, en nu weer naar /14?) :)
Maar ik zie niet echt in hoe een terugdraaiing het niveau van de W topics omhoog zullen brengen (maar ik zag ook niet in hoe het omlaag zou kunnen als er gesplitst zou worden, dus toen zat ik er ook naast). Maar misschien lijkt het wel gewoon een lager niveau. En anders helpt strenger optreden bij utfs topics denk ik ook wel, aangezien mensen dan, als je dit consequent doet, niet echt snel een utfs topic zullen openen
Op zondag 25 november 2001 17:03 schreef Scorpion het volgende:

[..]

jammer dat ik hier eigenlijk niet terrecht kan voor meer geavanceerdere vraagstukken met betrekking tot graphics programmeren, daarvoor kom ik meestal op andere webboards terecht.
Tuurlijk kan je er wel terecht, open gewoon topics, en je zult zelf zien dat er geinteresseerden zijn (waaronder ik :))

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 23:59
Wat mij betreft mogen de fora weer bij elkaar. Ook al interesseer ik me meer voor /14, af en toe een SQL vraag stellen (of oplossen) is wel goed voor de afwisseling. De blaaters die er dan af en toe bijzitten, moeten 'we' dan maar op de koop toe nemen.

NB ik ben wel van mening dat de kwaliteit van de vragen en de antwoorden idd omhoog is gegaan in /14, van /38 weet ik het niet, want daar kom ik (bijna) niet :o . De aantallen blijven echter wat achter. ;)

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

pfff wat een hoop lange replies, zeg :P

Mijn mening (voor het geval die belangrijk gevonden wordt... ;))

Ik vind het niveau in /38 momenteel echt te belabberd voor woorden. Maar daar kom je niet onderuit na die splitsing. Waarom niet? Omdat de diehard PHP-ers bijv. puur logische problemen en de problem-solving daarvan veel interessanter vinden dan taal-specifieke problemen.

Daarom denk ik, dat veel van die lui (waaronder ik) hun vragen beter in /14 kunnen stellen, want daar wordt ook nagedacht over de probleemoplossing, ipv. "hoe zit dat in PHP".

Gevolg is echter, dat wanneer die mensen vertrekken uit /38 de spiraal alleen maar verder neerwaarts gaat, en /38 het newbieste forum wordt wat er bestaat...

Een oplossing is het denk ik niet, maar een verbetering denk ik wel, om ze gewoon weer te herenigen...

wat betreft mod-beleid
Vind ik opzich wel ok, zo. Af en toe kunnen de slotjes misschien iets beter uitleggender gedaan worden, want dan maken de newbies niet zo snel nog een keer die fout.

wat betreft nieuwe FAQ
* drm gaat 'm zo even lezen :)

wat ik verder nog kwijt wil
Bij hereniging van /14 en /38 is het voor de "echte coders" idd niet zo interessant om tegen een sloot PHP-topics aan te kijken. Maar, het aantal interessante programmeerproblemen zal er niet meer of minder op worden.
Nu is het alleen maar zo dat ze gegroepeerd staan in /14, maar dat moet niet zoveel uitmaken, dacht ik zo...

Ik vind het maar een kloterig probleem...

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• .oisyn
  • Laatst online: 16-09 23:17

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

als je dit topic nou in W laat staan, dan is het gemiddelde niveau daar een stuk hoger :D

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Op zondag 25 november 2001 22:12 schreef OiSyN het volgende:
[..]
Tuurlijk kan je er wel terecht, open gewoon topics, en je zult zelf zien dat er geinteresseerden zijn (waaronder ik :))
Ik wist gewoon dat jij hier op zou reageren :) Ik zit meestal op irc met dit soort vragen eigenlijk :)

Verder doe ik ook het 1 en ander in PHP, als dit zo uit komt, maar hier heb ik eigenlijk nooit problemen mee. Verder zag ik hierboven ook ergens het idee van een apart PHP forum voorbij komen. Mijn idee is dan waarom wel apart PHP en niet bijvoorbeeld een apart C/C++ of Java forum? Doe dan in iedergeval de splitsing Programmeer en Script.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Op maandag 26 november 2001 00:52 schreef drm het volgende:
wat betreft mod-beleid
Vind ik opzich wel ok, zo. Af en toe kunnen de slotjes misschien iets beter uitleggender gedaan worden, want dan maken de newbies niet zo snel nog een keer die fout.
Ik kijk net in W.. ik zie 26 open topics van de laatste dag, waarvan ik er 11 kon vinden waarop ik graag een slot had gezien.

Het beste zou nog steeds zijn het systeem uitbereiden.

Misschien is er een mogelijkheid waardoor je als je naar /39 gaat dat je BEIDE fora tegelijk ziet. (door elkaar..) ipv alleen /38 of /14.. daardoor kunnen de mensen die het samen willen het tegelijkertijd zien, Echter wordt het posten dan weer een probleem. (zal er weer een optie erbij moeten komen.. of het webscripting is of niet.. (radio button)...

De vraag is niet hoe krijgen we het peil van de fora omhoog door de splitsing te houden of door het weer samen te voegen, De vraag is hoe krijgen we de juiste instelling bij de mensen naar binnen zodat mensen zich op een juiste manier gaan gedragen ipv domme posts te plaatsen.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

dusty:
Ik kijk net in W.. ik zie 26 open topics van de laatste dag, waarvan ik er 11 kon vinden waarop ik graag een slot had gezien.

Het beste zou nog steeds zijn het systeem uitbereiden.

Misschien is er een mogelijkheid waardoor je als je naar /39 gaat dat je BEIDE fora tegelijk ziet. (door elkaar..) ipv alleen /38 of /14.. daardoor kunnen de mensen die het samen willen het tegelijkertijd zien, Echter wordt het posten dan weer een probleem. (zal er weer een optie erbij moeten komen.. of het webscripting is of niet.. (radio button)...
waarschijnlijk moeilijk te realiseren ivm met topix...
De vraag is niet hoe krijgen we het peil van de fora omhoog door de splitsing te houden of door het weer samen te voegen, De vraag is hoe krijgen we de juiste instelling bij de mensen naar binnen zodat mensen zich op een juiste manier gaan gedragen ipv domme posts te plaatsen.
inderdaad. Maar feit is nou eenmaal dat de gemiddelde PHP-er gewoon een zoutzak is in coderen en initiatiefloos in zoeken, terwijl de proggers in /14 (Java, C(++), ...) vaak al door de wol geverfd zijn in hun eigen probleempjes oplossen.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• MrBrown
  • Laatst online: 11-06 15:51

MrBrown

Reservoir Dog

Op maandag 26 november 2001 09:50 schreef dusty het volgende:
Dus waarschijnlijk een nog strenger mod-beleid. Kan ik me op zich best heel goed in vinden. Een van de dingen waar denk ik bijvoorbeeld beter op gemod mag worden zijn de topictitels (al veel over gezegd, weet het).

Ik denk dat als je een strenger "titelbeleid" voert en /14 en /38 weer samenvoegd je als lezer een beter onderscheid kan maken wat interessant is voor jou en wat niet.

Verder misschien een idee om van alle scriptrequests/RTFM/UTFS vragen die gesloten worden wegens stupiditeit de replies op het topic te wissen? Vaak zijn er nu al zinnige antwoorden gegeven voordat het topic gesloten wordt, dus het is lonend zulke topics te openen....