Toon posts:

hcc hp netserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
iedereen heeft ze vast wel gezien, de hp netservers vlakbij de tweakers stand. mijn vraag is nu wat voor software er op die bakken draait. kan ik er ook "gewoon" linux op gaan draaien of ben ik vastgeklampt aan hp os.

ben nl misschien van plan er 1 te gaan halen als ik er gewoon linux op kan draaien. :?

greets

JuMPeR

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
je kan er vanalles opzetten, maakt niet uit, zelfs dos moet mogelijk zijn :)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
welke van de servers zou ik het beste kunnen halen. weet ook iemand wat voor raid controller er op zit?? en wat zou ik er maximal voor moeten geven.

greets

JuMPeR

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
hangt allemaal van het type af, ik ben niet op de hcc dus ik weet niet welke het zijn :'(

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Hmm zou het niet kopen als je een snelle server zoekt voor weinig welke je later nog eens wil upgraden.

Voordeel is wel je koopt een qualiteits machine en mits met de goed onderdelen zeer robuust is.

Mijn ervaring is dat als je hier andere hardware wil inzetten, dwz niet standaard hp dat ie soms nogal eens kritisch is desondanks dat je hardware met dezelfde specs gebruikt. Vooral geheugen van pentium, pentium pro uitvoeringen is kritisch en voor de laatste duur/onverkrijgbaar. Verder met sommige videokaarten heeft ie ook wat problemen. Ook heb ik ooit geprobeerd om een P100 netserver te upgraden naar een K6-2 450, echter moest tot de conclusie komen dat ie allen maar Intel wou hebben en dan allen nog de id's welke in het bios stonden :-(

Verder ... kijk wat voor raidcontroller er in zit ... een orginele hp , netraid (1, 1SI, 3SI, etc) genaamd komt van AMI (megaraid serie), da's een kaart waar je onder geen enkel os een probleem mee hebt.

Op een netserver kan je perfect linux draaien (AMI megaraid driver in kernel).

Als je er een koopt, koop goedkoop alle schijf racks erbij (niet die fake kapjes maar echte racks) en ook voor cdrom. Anders moet je heel hard zoeken hierna of veel geld betalen bij hp hiervoor.

En zorg dat je een netserver CD erbij krijgt anders moet je de hele zooi van hp downloaden. (bios en config werkt namelijk mbv software pakket ipv als kloon met simpele del toets) :-)

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 19:43

Floor-is

5.2

Op zaterdag 24 november 2001 16:01 schreef Mr.JuMPeR het volgende:
welke van de servers zou ik het beste kunnen halen. weet ook iemand wat voor raid controller er op zit?? en wat zou ik er maximal voor moeten geven.

greets

JuMPeR
Ik kan je niet echt helpen, maar zou je wel willen verzoeken niet meer
greets

JuMPeR
Onder je posts te zetten. Zie ook de faq

Bericht hierboven

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 16:44

Tux

stond ook ergens een enorme Alpha machine :D

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 09:34
staan er ook MSX spullen? :)
Pagina: 1