Je bent pas echt lui als je het gemak niet zoekt.
waarom zou je 't nodig hebben?Op donderdag 22 november 2001 15:14 schreef scubapro het volgende:
Hoe kan ik php de tijd laten achterhalen van een atoomklok. Ik kan natuurlijk heel eenvoudig de tijd van de server gebruiken maar ik denk dat de kans groot is dat die niet altijd klopt.
Kun je de server niet zo instellen dat 'ie de tijd van de atoomklok aanhoudt? (net zoals bepaalde horloges)
Verwijderd
Neem contact op met de makers van AtomTime en vraag hoe zij te werk gaan.Op donderdag 22 november 2001 15:14 schreef scubapro het volgende:
Hoe kan ik php de tijd laten achterhalen van een atoomklok. Ik kan natuurlijk heel eenvoudig de tijd van de server gebruiken maar ik denk dat de kans groot is dat die niet altijd klopt.
Het betreft hier een hostpakket. Ik kan dus niks instellen.Op donderdag 22 november 2001 15:41 schreef DinoRaptor het volgende:
[..]
waarom zou je 't nodig hebben?
Kun je de server niet zo instellen dat 'ie de tijd van de atoomklok aanhoudt? (net zoals bepaalde horloges)
scubapro:
Het betreft hier een hostpakket. Ik kan dus niks instellen.
code:
1
| $atomTime = hostInstelling () - $DIFFERENCE; |
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Dan moet je met ntp servers gaan werken. Meer info op http://rfc.net/rfc1305.html ..
Er zijn wel van die time-sync sites op internet.. Zoals het programma StatBar, die gebruikt een server om de tijd van je PC goed te zetten.
Wat je dan kan doen is erachter komen HOE ze verbinding maken met zo'n server, en dat jij dat dan ook doet. Sock openen, iets opvragen, bewerken, en daar heb je je tijd.
Succes ermee!
Wat je dan kan doen is erachter komen HOE ze verbinding maken met zo'n server, en dat jij dat dan ook doet. Sock openen, iets opvragen, bewerken, en daar heb je je tijd.
Succes ermee!
Voordat je dat gedaan hebt ben je weer een paar seconden verder en klopt de tijd weer nietWat je dan kan doen is erachter komen HOE ze verbinding maken met zo'n server, en dat jij dat dan ook doet. Sock openen, iets opvragen, bewerken, en daar heb je je tijd.
U gaat door voor de retorische vraag...
geen seconden, enkele milliseconden ...Op donderdag 22 november 2001 17:36 schreef TiG het volgende:
[..]
Voordat je dat gedaan hebt ben je weer een paar seconden verder en klopt de tijd weer niet
If it ain't broken it doesn't have enough features
Verwijderd
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <? $fp = fsockopen('ntp.xs4all.nl','13',$errstr,$errno,30); if (!$fp) { echo "$errstr ($errno)<br>\n"; } else { $data = fgets ($fp,100); echo $data; fclose ($fp); } ?> |
Op donderdag 22 november 2001 18:41 schreef basst het volgende:
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 <? $fp = fsockopen('ntp.xs4all.nl','13',$errstr,$errno,30); if (!$fp) { echo "$errstr ($errno)<br>\n"; } else { $data = fgets ($fp,100); echo $data; fclose ($fp); } ?>
Top basst, hij werkt perfect! Thanks!![]()
Pagina: 1