"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Verwijderd
Nieuwe vragen genoeg...kijk maar eens in het "niet-windows operatings system" subforum en het "Advanced Networking" subforum.Op woensdag 21 november 2001 15:19 schreef The Real Falcon het volgende:
Als we alle vragen hier en alle oplossingen in het Engels zouden kunnen omzetten, zou GoT dan niet een onwijs grote internationale Knowledge Base worden?
Volgens mij hebben we soms moeite om nieuwe vragen te bedenken?.. wat hebben nou nog niet beantwoord?.. ja de nieuwste software misschien nog niet, maar verder?
Gewoon even een opmerking van iemand die het weleens opvalt dat er vaak de zelfde vragen worden gesteld.. en af en toe zich goed ergert..
Verder..TOP FORUM! (zijn wij trouwens de grootste van nederland?) (tros?)
Engels is niet leuk meer, er zijn al genoeg Engelstalige internationale fora met elk hun eigen expertise (www.icronticforums.com bv wat betreft bios modding)
Spelfouten zijn inderdaad irritant (zie gequote tekst).
Dat er vaak dezelfde vragen worden gesteld...ja, niemand weet precies welke vragen al gesteld zijn, of ze afdoende zijn beantwoord.
Ook komen er steeds meer mensen met steeds minder "expertise". Zij vragen vaak de beginnersvragen, ofwel digen die al 20x gesteld zijn. Kijk maar eens naar de XP vragen, terwijl iemand die op win2000 vragen zoekt terwijl deze persoon een vraag heeft over XP, ook al vaak z'n antwoord kan vinden.
Daarnaast wordt de (subforum-)FAQ te weinig gelezen.
Er staat vaak in welke websites men kan raadplegen voor verdieping in een bepaald vakgebied.
WinNT4/2000/XP bv win2kwereld.nl, windows2000faq.com,
ntcompatible.com etc....
Stel maar eens zelf een dos-vraag. Kijken wie hem nog kan beantwoorden. Sterker nog, t is niet eens zeker in welk subforum de vraag gesteld dient te worden.
GoT is pas een knowledge base als het als naslagwerk verkrijgbaar zou zijn, oftewel op cdrom.
Dan kun je uitgebreid lokaal zoeken, en als je vraag dan nog niet is beantwoord stel je je vraag op GoT.
Er lijkt me geen interesse om internationaal te gaan. Ten eerste is de concurrentie dan VEEL groter, daarnaast heb je meer bezoekers dus ook meer en betere (en dus duurdere) apparatuur nodig.
De puinhoop kan dan alleen maar groter worden.
Uhm de kracht van een knowledge base is ordening, zoekmogelijkheden en compleetheid. Ik denk dat GOT daar niet bepaald aan voldoet.
Overigens is zoiets er al lang:
www.faqts.com
Overigens is zoiets er al lang:
www.faqts.com
Ga jij maar vast beginnenOp woensdag 21 november 2001 15:19 schreef The Real Falcon het volgende:
Als we alle vragen hier en alle oplossingen in het engels zouden kunnen omzetten, zou GoT dan niet een onwijs grote internationale Knowledge Base worden?
Verwijderd
Met altavista ken je toch vertalen ofzoOp woensdag 21 november 2001 16:30 schreef OProg het volgende:
[..]
Ga jij maar vast beginnen
lang niet alles en lange stukken pakt ie nietOp woensdag 21 november 2001 16:36 schreef Lomu het volgende:
[..]
Met altavista ken je toch vertalen ofzo
Die zin zou dan vertaald worden als "With altavista know you still translating or so" of iets dergelijks... als ie al Nederlands zou kunnen "vertalen"Op woensdag 21 november 2001 16:36 schreef Lomu het volgende:
[..]
Met altavista ken je toch vertalen ofzo
StatBar.nl - @GoT
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.
Verwijderd
[topic=327784]Op woensdag 21 november 2001 15:38 schreef BBL the 2nd het volgende:
[..]
Stel maar eens zelf een dos-vraag. Kijken wie hem nog kan beantwoorden. Sterker nog, t is niet eens zeker in welk subforum de vraag gesteld dient te worden.[..]
Uhm valt dos niet onder os
? Ipv software algemeen?
Verwijderd
ehm...Op donderdag 22 november 2001 11:24 schreef IceStorm het volgende:
Uhm valt dos niet onder os? Ipv software algemeen?
Op woensdag 21 november 2001 15:38 schreef BBL the 2nd het volgende:
[..]
Sterker nog, t is niet eens zeker in welk subforum de vraag gesteld dient te worden.
[..]
Nou ja, DOS is een OS (toch:Y)). Is het een windows os? Nee. Dus een non-windows os
..
Of is dat nu te logisch?
Of is dat nu te logisch?
Verwijderd
Nou, ik hoop niet dat het tot een internationale knowlegde base komt. Ok, er staat wel een hele boel informatie in de fora, maar gekeken naar sommige fora moet ik tot mijn spijt zeggen dat het niveau dusdanig laag is, dat het nou niet bepaald een intelligente knowledge base wordt (wederom wat betreft sommige onderwerpen).....
Daarentegen zou het wel mooi zijn om alleen voor GoT zoiets te maken. Maar daar hoort ook weer een kanttekening bij. Vele posters nemen niet de moeite om ook maar enigzins zelf dingen op te zoeken of te lezen. In plaats daarvan wordt een vraag op het betreffende forum gedumpt, terwijl diezelfde vraag al 25x is langsgekomen.
Al met al vraag ik me dus ten zeerste af of niet zonde is van de tijd die in een dergelijk iets gestoken moet worden.
Daarentegen zou het wel mooi zijn om alleen voor GoT zoiets te maken. Maar daar hoort ook weer een kanttekening bij. Vele posters nemen niet de moeite om ook maar enigzins zelf dingen op te zoeken of te lezen. In plaats daarvan wordt een vraag op het betreffende forum gedumpt, terwijl diezelfde vraag al 25x is langsgekomen.
Al met al vraag ik me dus ten zeerste af of niet zonde is van de tijd die in een dergelijk iets gestoken moet worden.
Ik sluit me bij Zotty aan.
Kijk er komen natuurlijk meer mensen bij die niet veel ervaring hebben op computergebied. Nou prima zij moeten ook leren, volgens mij leren we allemaal bij op GOT.
Waar ik me het meest aan erger zijn mensen die echt niks doen. Ze willen alleen maar een hapklaar antwoord op hun bord. En dat is niet alleen op GOT, maar ook in de dagelijkse praktijk...
Bob... de computer doet helemaal niks meer. Oh heb je al goed gekeken? Volgens mij zit de stekker van het toetsenbord er namelijk niet in
Hoi ik heb internet gekregen (heb ik ook thuis hoor HET INTERNET met een strik erom) en nu wil ik dat delen hoe kan ik dat het beste doen?
Het zijn maar een paar voorbeelden. Toon tenminste aan dat je er iets voor hebt gedaan zeg. In zo'n geval is het tenminste nog boeiend om mensen te helpen.
Trouwens ik was ook meer dan 1,5 jaar een lurker, maar nu heb ik me netjes geregistreerd
Kijk er komen natuurlijk meer mensen bij die niet veel ervaring hebben op computergebied. Nou prima zij moeten ook leren, volgens mij leren we allemaal bij op GOT.
Waar ik me het meest aan erger zijn mensen die echt niks doen. Ze willen alleen maar een hapklaar antwoord op hun bord. En dat is niet alleen op GOT, maar ook in de dagelijkse praktijk...
Bob... de computer doet helemaal niks meer. Oh heb je al goed gekeken? Volgens mij zit de stekker van het toetsenbord er namelijk niet in
Hoi ik heb internet gekregen (heb ik ook thuis hoor HET INTERNET met een strik erom) en nu wil ik dat delen hoe kan ik dat het beste doen?
Het zijn maar een paar voorbeelden. Toon tenminste aan dat je er iets voor hebt gedaan zeg. In zo'n geval is het tenminste nog boeiend om mensen te helpen.
Trouwens ik was ook meer dan 1,5 jaar een lurker, maar nu heb ik me netjes geregistreerd
Chance favors the prepared mind
Pagina: 1