Ik zoek een programma dat een goed installatieprogramma maakt. De standaard packager van VB6 ziet er niet zo goed uit...
Verwijderd
Probeer eens met InstallShield Express: http://www.installshield.com
Is nie moeilijk, en maakt redelijke setups.
Veel leuker is natuurlijk je setup aansturen met een autorun menutje wat je ook weer in VB6 kunt maken.
Is nie moeilijk, en maakt redelijke setups.
Veel leuker is natuurlijk je setup aansturen met een autorun menutje wat je ook weer in VB6 kunt maken.
InnoSetup, goed en gratis
StatBar.nl - @GoT
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.
Thx, ik zal er eens naar kijken. Ondertussen had ik een installer op microsoft gevonden, een soort opvolger van Package and Deployment wizard. Is dat wat?
De oude vertrouwde SMS installer (is gewoon legaal volgens mij.. staat op een van de MSDN cd's van een aantal jaren gelee).. werkt prima. .ook onder WinXp en wat dies meer zij...
Verwijderd
Voor VB kan je ook gratis Windows Installer Setups maken, MS heeft daar een GRATIS tooltje voor, mits je VStudio hebt.
De link is al eerder in dit forum langsgeflitst, dus gebruik de search
De link is al eerder in dit forum langsgeflitst, dus gebruik de search
NIET SuperPimp/Pimp , maar gewoon gelijk dat NSIS gebruiken !! NSIS staat voor Nullsoft Installation System en ik gebruik het zelf met veel tevredenheid 
Voordelen :
- open-source
- helemaal gratis
- goede compressie
- makkelijk te gebruiken
- veel mogelijkheden
Nadelen :
- Niet multiplatform
- open-source
- helemaal gratis
- goede compressie
- makkelijk te gebruiken
- veel mogelijkheden
- Niet multiplatform
Euh Windows Installer Setups zijn wel multi-platform dan?Op woensdag 21 november 2001 20:08 schreef MisterData het volgende:
NIET SuperPimp/Pimp , maar gewoon gelijk dat NSIS gebruiken !! NSIS staat voor Nullsoft Installation System en ik gebruik het zelf met veel tevredenheid
Voordelen :
- open-source
- helemaal gratis
- goede compressie
- makkelijk te gebruiken
- veel mogelijkheden
Nadelen :
- Niet multiplatform
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
* Woudloper is het daar helemaal mee eens!InnoSetup, goed en gratis
Op hun website kan je nog third-party solutions vinden, het werkt erg goed in combinatie met:
- ISTOOLS
- [url=http://www.wintax.nl/isx/Inno Setup Extension (ISX)[/url]
Daarnaast is er nog iemand bezig met een nieuw third party tool genaamd 'Guinno Editor', hier twee screenshots:
http://www.aftermarketdata.com/guinno/guinno_main.jpg
http://www.aftermarketdata.com/guinno/guinno_start.jpg
greetz,
Ruben
Verwijderd
Ik gebruik zelf Wise en daar zit een goede wizard bij voor VB projecten. Kost wel geld, dus NSIS is een aardig alternatief. Ik zelf gemerkt dat als je exe-files eerst comprimeert met UPX (http://upx.sourceforge.net/) dan wordt je installer nog net iets leaner and meaner
Kijk ik ben al enige tijd op zoek naar een multi-platform setup wiz maar ik vind dit een van de grote nadelen van _alle_ installers. daarom zet ik et erbijOp donderdag 22 november 2001 08:14 schreef Xenophage het volgende:
[..]
Euh Windows Installer Setups zijn wel multi-platform dan?
Verwijderd
Het voordeel van Visual Studio Installer (gratis te downlaoden voor geregistreerde licenties), niet VB install dus is dat t heel makkelijk via de GUI te configureren is en geheel samenwerkt met VB VC++ e.d. Het nadeel is dat t alleen met Windows Installer werkt (is wel in te bouwen volgens mij, maar kost denk ik veel ruimte).
NSIS is goed, maar lastig te configureren.
NSIS is goed, maar lastig te configureren.
dev: NSIS is goed, maar lastig te configureren.
Daar ben ik het toch wel mee oneens. Voor het opleveren van een app gemaakt in VB maakte ik een installer met de VB Setup Wizard... ik zal maar niet uitleggen hoe brak dit was.
Na het downloaden van NSIS en een snelle blik in example2.nsi had ik mn eigen installer in minder dan 5 min inelkaar geklooid.
Ik heb weinig tot geen ervaring met andere installers (op installshield na) maar ik moet zeggen dat NSIS toch wel de makkelijkste installer is waar ik tot nu toe mee heb gewerkt.
Daar ben ik het toch wel mee oneens. Voor het opleveren van een app gemaakt in VB maakte ik een installer met de VB Setup Wizard... ik zal maar niet uitleggen hoe brak dit was.
Na het downloaden van NSIS en een snelle blik in example2.nsi had ik mn eigen installer in minder dan 5 min inelkaar geklooid.
Ik heb weinig tot geen ervaring met andere installers (op installshield na) maar ik moet zeggen dat NSIS toch wel de makkelijkste installer is waar ik tot nu toe mee heb gewerkt.
Verwijderd
k heb wel eens gewerkt met Setup Factory, was wel handy, maar ik had geen licentie, dat fokte de boel een beetje op.
Hoe wordt het programma (.vbp en forms etc) dan gecompileerd, doen de installmakers dat ook of moet je dat apart doen? Ik weet dat de MS installmakers die bij VB6 zit het zelf doen, maar die anderen die in deze topic worden genoemd?
Op donderdag 29 november 2001 11:55 schreef Sjoerd het volgende:
Hoe wordt het programma (.vbp en forms etc) dan gecompileerd, doen de installmakers dat ook of moet je dat apart doen? Ik weet dat de MS installmakers die bij VB6 zit het zelf doen, maar die anderen die in deze topic worden genoemd?
Met z'n vraag kom je toch niet zo heel serieus over hoor
Exe kun je maken in het File menu, Make Exe...
Exact expert nodig?
Verwijderd
Precies, en dan start ie ook gewoon even de VB compilerOp donderdag 29 november 2001 12:24 schreef CrazyD_at_work het volgende:
[..]
Met z'n vraag kom je toch niet zo heel serieus over hoor
Exe kun je maken in het File menu, Make Exe...Dat de VB installer 'm compileert voor je is een handigheidje (niet altijd, heb al een paar keer gehad dat het m'n project om zeep hielp
) maar is niet echt gebruikelijk voor een setup maker.
Verwijderd
Als je een heel groot project met veel resources, bestanden e.d. hebt is het erg makkelijk als t automatisch gaatOp vrijdag 23 november 2001 00:28 schreef stylee het volgende:
dev: NSIS is goed, maar lastig te configureren.
Niet serieus? Ik mag toch wel een vraag stellen
, ik ken die programma's niet. Ik weet dat je met VB6 de exe file kunt bouwen inderdaad, maar alles in 1 is toch gewoon handig.
Maar goed, ik ben al aardig op weg. Ik heb een installer gemaakt met de Visual Studio Installer (die heeft inderdaad de exe file nodig). Tijdens het bouwen geeftie alleen een error: one or more files in oleaut32.msm have different versions than those installed on this machine. Het project is op 2 verschillende compu's gemaakt (NT4sp6 en win2k), komt zeker daardoor? Maar opzich is het een superklein projectje met minimaal aantal standaard controls..
En: neither a merge module nor depency information could be found for ...\msoutl9.olb. Ik heb in het project een link gelegd naar de Outlook library, en dat werkt (.exe op verschillende machines) prima. Dus mag je zo'n foutmelding negeren?
Als laatste: de visual installer maakt er een .msi file van, die ik gewoon kan draaien en dan gaattie netjes installeren. Maar als ik 'm wil distribueren, moet er toch een setup.exe bij? Moet er nog een laatste stap worden gedaan om dit voor elkaar te krijgen?
Dat zijn de laatste vragen! Hierna ben ik vast een expert op het gebied van install proggies klussen
Maar goed, ik ben al aardig op weg. Ik heb een installer gemaakt met de Visual Studio Installer (die heeft inderdaad de exe file nodig). Tijdens het bouwen geeftie alleen een error: one or more files in oleaut32.msm have different versions than those installed on this machine. Het project is op 2 verschillende compu's gemaakt (NT4sp6 en win2k), komt zeker daardoor? Maar opzich is het een superklein projectje met minimaal aantal standaard controls..
En: neither a merge module nor depency information could be found for ...\msoutl9.olb. Ik heb in het project een link gelegd naar de Outlook library, en dat werkt (.exe op verschillende machines) prima. Dus mag je zo'n foutmelding negeren?
Als laatste: de visual installer maakt er een .msi file van, die ik gewoon kan draaien en dan gaattie netjes installeren. Maar als ik 'm wil distribueren, moet er toch een setup.exe bij? Moet er nog een laatste stap worden gedaan om dit voor elkaar te krijgen?
Dat zijn de laatste vragen! Hierna ben ik vast een expert op het gebied van install proggies klussen
Verwijderd
Dat zei ik al, zo'n msi bestand werkt alleen als je Windows Installer hebt. Je kunt bij de options aangeven dat ie die mee moet leveren, maar dan ben je weer 2 mb verder.
't Klonk een beetje alsof je niet wist dat je een exe ook handmatig kan compilen. En eigenlijk vind ik dat wel zo handig, dan kun je ook nog een keer je programma via de exe goed checken, eventueel op een testpc ook. Setup komt daarna pas (vind ik). Maar aangezien je bezig bent een setup te fabriceren...Op donderdag 29 november 2001 14:27 schreef Sjoerd het volgende:
Niet serieus? Ik mag toch wel een vraag stellen, ik ken die programma's niet. Ik weet dat je met VB6 de exe file kunt bouwen inderdaad, maar alles in 1 is toch gewoon handig.
Op de MS site kun je met een heel klein beetje zoeken een setupje vinden waarin alle .msm files zitten die bij SP5 horen (er vanuit gaande dat je SP5 hebt natuurlijk), dan zou die melding over moeten zijn.Maar goed, ik ben al aardig op weg. Ik heb een installer gemaakt met de Visual Studio Installer (die heeft inderdaad de exe file nodig). Tijdens het bouwen geeftie alleen een error: one or more files in oleaut32.msm have different versions than those installed on this machine. Het project is op 2 verschillende compu's gemaakt (NT4sp6 en win2k), komt zeker daardoor? Maar opzich is het een superklein projectje met minimaal aantal standaard controls..
Zolang op die andere machines dezelfde versie van outlook staat, zou dat geen probleem mogen geven. (en sterker, je _mag_ 'm denk ik niet eens meeleveren omdat het onderdeel is van Outlook, en daar heb je dus een licentie voor nodig). Die kun je dus uit het files-lijstje deleten (in de installer dus, uiteraard niet in je VB project).En: neither a merge module nor depency information could be found for ...\msoutl9.olb. Ik heb in het project een link gelegd naar de Outlook library, en dat werkt (.exe op verschillende machines) prima. Dus mag je zo'n foutmelding negeren?
Kun je aangeven bij de project properties. Uit m'n hoofd gezegt kun je de 'm incl. setup laten builden, incl. de windows installer files voor als die nog niet op de betreffende machien geinstalleerd staat.Als laatste: de visual installer maakt er een .msi file van, die ik gewoon kan draaien en dan gaattie netjes installeren. Maar als ik 'm wil distribueren, moet er toch een setup.exe bij? Moet er nog een laatste stap worden gedaan om dit voor elkaar te krijgen?
Exact expert nodig?
Bedankt voor de replies!
Na wat zoeken heb ik gevonden dat je inderdaad kunt aangeven dat er een aparte setup.exe moet worden meegeleverd. Je kunt ook kiezen of alles in de setup moet, of met cab-files etc. Dus dat gaat goed.
Het programma kan alleen maar draaien op een pc met outlook 2000 dus die outl9 file heb ik gewoon gedelete uit de package, dat geeft verder geen problemen.
Ik krijg ook nog een melding over dat msvcrt.msm niet in het project wordt opgenomen als een reference naar een andere merge module. Aangezien het programma en de installatie prima werkt laat ik het maar hierbij.
Als laatste is het jammer dat de Visual Studio Installer niet tijdens installatie vraagt in welk start-menu hij het programma moet plaatsen. Ik moet handmatig opgeven dat dit in start-programs-[programma] moet komen. Bij een NL versie, die dus start-programma's oid heeft, wordt er een nieuwe folder programs aangemaakt. Er bestaat toch iets van een windows string die het default startmenu aangeeft?
Na wat zoeken heb ik gevonden dat je inderdaad kunt aangeven dat er een aparte setup.exe moet worden meegeleverd. Je kunt ook kiezen of alles in de setup moet, of met cab-files etc. Dus dat gaat goed.
Het programma kan alleen maar draaien op een pc met outlook 2000 dus die outl9 file heb ik gewoon gedelete uit de package, dat geeft verder geen problemen.
Ik krijg ook nog een melding over dat msvcrt.msm niet in het project wordt opgenomen als een reference naar een andere merge module. Aangezien het programma en de installatie prima werkt laat ik het maar hierbij.
Als laatste is het jammer dat de Visual Studio Installer niet tijdens installatie vraagt in welk start-menu hij het programma moet plaatsen. Ik moet handmatig opgeven dat dit in start-programs-[programma] moet komen. Bij een NL versie, die dus start-programma's oid heeft, wordt er een nieuwe folder programs aangemaakt. Er bestaat toch iets van een windows string die het default startmenu aangeeft?
Verwijderd
Maar waarom neem je geen NSIS b.v., is misschien iets meer werk, maar die is 35kb ipv 2 mb
Pagina: 1