[Windows programmeren] Tutorials gezocht.

Pagina: 1
Acties:

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 16:08
Ik heb in het forum gezocht voor topics over windows programmeren, maar ik kon helaas niks vinden. Ook op google heb ik gezocht naar tutorials. Helaas kon ik niet zoveel vinden. Ik zoek tutorials van windows programmeren in C++. Visual Basic kan ik te weinig mee doen.
Dus iemand een tutorial? Mag in nederlands, maar hoeft niet perse (soms kan ik beter Engels dan Nederlands lijkt het wel :P).

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:12

Exterazzo

Qeasy

Hoezo kan je te weinig met VB, dat is echt onzin, je kan met VB net zo veel als met C++ hoor.

Audentia

• tus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07-2012

tus

Sterker nog. Met VB kun je sneller windows apps maken dan met VC++.

• Jerry
Ja dat weet ik maar ik ben C++ veel meer gewend en ik vind het makkelijker om met arrays en strings te werken (Geen zin om elke keer een command voor VB op te zoeken als ik hem wel weet van C++ :) )

Verwijderd

Als of je in VB niet met Array's en Strings kan werken

Verwijderd

Zoek ffe met kazaa, Visual C en je vind een pdf, teach yourself C++ in 21 dagen. Echt een aanrader ben op de helft met die cursus, dingen als inheritance etc moet je wel van op de hoogte zijn.

suc6.

• Jerry
Op woensdag 21 november 2001 09:10 schreef r-e-m het volgende:
Als of je in VB niet met Array's en Strings kan werken
Ik weet dat je arrays en strings kan gebruiken in VB. Maar ik vind het makkelijker in C++.

Je kan trouwens nog is wisselen tussen een character array en een string :P.

• Jerry
Op woensdag 21 november 2001 09:12 schreef een_naam het volgende:
Zoek ffe met kazaa, Visual C en je vind een pdf, teach yourself C++ in 21 dagen. Echt een aanrader ben op de helft met die cursus, dingen als inheritance etc moet je wel van op de hoogte zijn.

suc6.
Deze bedoel je: [url="http://doemaarnier"]http://doemaarniet[/url] :D.

• chris
  • Laatst online: 11-03-2022
Ja je moet met Visual C++ van Borland gaan werken, of met Delphi OID. Als je een C (Of C++) basis hebt, dan is het nooit zo moeilijk om om te schakelen naar een andere dergelijk programmeertaal, zoals Object Pascal, Java e.d.

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Er zijn genoeg legale ebooks op het internet. Gewoon ff zoeken. :)

Verwijderd

Windows programmeren? Even de SDK van windows halen dacht ik zo.

• Nexopheus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 13:50
Je bedoeld waarschijnlijk de win32 API.

als je hierop zoekt, kom je vanzelf wat tegen..

Als je geld over hebt voor een boek over dit onderwerp
dan kan ik je deze aanraden:
http://www.microsoft.com/netherlands/mspress/books/book1035.htm

Suc6 ermee..

edit:

Je zoekactie naar 'win32' leverde 82 resultaten op. Resultaten 1 - 50.

ps toevallig niet met een hio vak bezig zoals Advanced Programming ?

Wat niet kan is nog nooit gebeurd

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op woensdag 21 november 2001 09:01 schreef Exterazzo het volgende:
Hoezo kan je te weinig met VB, dat is echt onzin, je kan met VB net zo veel als met C++ hoor.
Je kunt met VB inderdaad meer dan veel mensen denken/(niet willen) weten (*), maar op sommige punten loop je toch tegen beperkingen aan. Multithreaded programmeren en systemwide hooks setten zijn bv. in VB helaas niet mogelijk. Iets als subclassen is weer vrij makkelijk te doen daarentegen, en daar kun je toch ook hele leuke dingen mee realiseren. Veel mensen denken nog altijd dat VB een veredelde QuickBasic is, maar het is (ondanks die paar beperkingen) méér dan dat.

* = Doorhalen wat niet van toepassing is :P

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• Jerry
He jongens allemaal bedankt voor de replies ik heb weer genoeg stof om door te spitten :P.
Hier heb ik trouwens een hele goeie gevonden voor mensen die het ook willen proberen (windows programmeren bedoel ik dan): http://www.relisoft.com/win32/index.htm.
Pagina: 1