[RPG] IceStorms Campaign

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 659 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ooc]Hmmz nog nix veranderd na een dag zie ik :( Ice kom ff met een gaaf avontuur :D iets met monsters ofzo...ofja ut boeit niet wat als het maar spannend is en dat ik mijn (Pjotrs) krachten kan laten zien.
PS: Zwijgen is toestemmen, dus ik ben nou een soort van allergisch voor magie terwijl ik dat niet weet. Misschien leuk om mij een lekker magisch zwaardje voor te schotelen en als ik um oppak da ik dan verrek van de pijn ofzo :D

/me is waiting...
[/ooc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 23:14

Boekster

Naimoholic

[ooc]Zo hebben we ook weer achter de rug, al die surprises, tij om weer verder te gaan. Sorry dat je zo lang op een reply van me moest wachten, LD ;) [/ooc]

Kaldour

Nadat we eindelijk weer terug zijn in de herberg, is het al weer tijd voor het avondeten. Het ruikt al weer wat beter, maar nog verre van smakelijk. De lap vlees die op mijn bord wordt gedropt lijkt wel een beetje op een oude schoenzool. Wat wel wat minder is, is dat hij net zo smaakt. Met tegenzin werk ik hem naar binnen.

Hierna zitten we allemaal een beetje uit te buiken. Vincent knutselt nog wat. Het ziet er in ieder geval leuk uit, wat hij daar knutselt. Zodra hij klaar is gaat hij er vandoor, nog even Caspian zoeken.

Ook Pjotr heeft aangekondigd bij de groep te willen blijven. Aan de ene kant vind ik het niet erg leuk, want ik blijf het een apart persoon vinden. Aan de andere kant is het wel fijn om nog een sterke vechter in de buurt te hebben.

Na een korte tijd, vraagt Desdemona of we misschien nog naar Caspian willen gaan zoeken, en verzoekt mij om bij haar de wacht te houden, omdat er misschien wel weer wat kan gebeuren. Ik kijk even heel goed naar haar, en voel heel licht dat ze liegt. Niet om ergens onder uit te komen, maar ook voor mijn en haar bestwil.

"Maar natuurlijk. Ze zullen me verder niet nodig hebben bij het zoekn, aangezien ze met voldoende zijn. En nu we er al één kwijt zijn, zou een tweede helemaal niet de bedoeling zijn."

[ooc]Is dit trouwens inclusief Nova of blijft hij in de inn?[/ooc]
Nadat de anderen vertrokken zijn, ga ik naast Desdemona zitten, en pak even haar hand, om ook even te laten merken dat ik wist dat ze me dringend wilde spreken.

"Goed, vertel het eens. Waar wilde je over praten?"

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

[OOC] Nova zit niet bij ons in de buurt [/OOC]

Desdemona

Ik lach Kaldour vriendlijk toe, en knijp even zachtjes in zijn hand. Daarna wordt mijn gezicht weer wat serieuzer.

"Kaldour', zeg ik, 'ik wil je iets vragen wat misschien moeilijk voor je is. Ik wil je namelijk vragen om mij in een bepaalde zaak volledig te vertrouwen. Ik weet dat je weet wat Nova is, en ik denk niet dat wij dat hier hardop hoeven te zeggen - de muren hebben soms oren. Maar ik wil dat je me vertrouwt als ik zeg dat hij niet is zoals anderen van zijn... soort. Ik wil dat je me belooft om geen acties tegen hem te ondernemen, om hem niet aan te geven bij de wacht of iets dergelijks. Ik wil dat je mij belooft zo onbevooroordeeld mogelijk tegenover hem te staan - ik ben er namelijk van overtuigd dat hij meer met ons gemeen heeft dan zijn huidskleur doet vermoeden.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 06:37

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Topicstarter
[ooc]Ok, we gaan er wat tempo in gooien.[ooc]

Vincent, aangekomen bij het paleis van Justitie heb je mazzel (ja echt :P). Als je vraagt of er gisteren iemand opgepakt is die aan de beschrijving van Caspian voldoet zegt de wat norse loketbediende dat hij even gaat kijken. Even later hoort Caspian een bewaarder aankomen die hem uit zijn hazenslaapje rammelt. De bewaker neemt Caspian mee naar het loket en vraagt of 'dit hem is'. Aannemende dat je 'ja' zegt mag je Caspian meenemen (die ondertussen overigens stinkt en honger heeft ;)).
Voor 10 cp mag je hem meenemen en je loopt met een vermoeide Caspian op je eigen lichaam steunend terug naar de herberg waar iedereen net klaar is met het binnen houden van zijn/haar maaltijd.

De volgende dag (jaha, we gaan ff door ;)) besluiten jullie maar eens de herberg te verlaten en op weg te gaan. Je kunt in de stad op avontuur of in het nabijgelegen bos/elvendorp/ruine van kasteel.

Your choice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[OOC]Jeehaaaaa we kunnen verder ik ga gelijk bij de volgende dag verder als jullie het nie erg vinden. Ik ben nadat mijn eten is gezakt naar ned gegaan maar aangezien dat het enige was dat ik beleefde vond ik het de moeite van het posten niet waard....[/OOC]

Nova-virNocte

Al vroeg in de morgen word ik wakker(tja beetje veel slaap gehad de vorige dag....). Mijn lichaam vol met energie. Ik besluit eens ff lekker voor de openhaard plaats te nemen en op mijn gemak mijn zwaard te slijpen met mijn slijpsteen. Er is nog niemand beneden. Het enige wat de ruimte verlicht is de haard. En ik moet zeggen dat ik dat wel prettig vind. In gedachten verzonken slijp ik rustig mijn beide zwaarden....

Hmmm ik zou graag mijn magic gebruik aan Desdemona willen zien,misschien dat zij weet hoe ik effectiever om kan gaan met mijn spells. Was ik nou maar eerder in de leer gegaan bij de shadowknightguild...maar ja dat is verleden tijd... Misschien dat ik Desdemona mijn spells moet laten "zien". Maar waar????? Waar kan ik rustig Dark-Magic beoefenen zonder gezien te worden??? Misschien in de ruines die ik heb gezien op mijn tocht naar dit dorp? Daar zal ik zeker niet lastig gevallen worden. Alleen ik heb geen idee meer hoe ik daar moet komen..... Misschien dat een van de anderen dat weet.Eens kijken wat ik tijdens het ontbijt te weten kan komen...

Gedachteloos slijp ik verder.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

[OOC] Kaldour kan mij nog wel ff antwoord geven voordat de dag om is denk ik - ik speel gewoon verder, maar hij mag dat in een flashback alsnog ff posten. :P Beetje vreemd overigens dat IceStorm verzint wat ik besluit :? maar ja, vooruit. :) [/OOC]

Desdemona

"Mensen", zeg ik de volgende dag als de hele party verzameld is aan de ontbijttafel, waar ik opnieuw als enige iets heb gekregen dat ergens op lijkt, "het is wellicht een goed idee als we wat nader besluiten wat we gaan doen. Het was duidelijk dat we groep rondtrekkende bards waren, maar met al onze nieuwe compagnons erbij moeten we onze doelen misschien heroverwegen. Er zijn drie mogelijkheden: we gaan iets doen in de stad, we blijven hier maar gaan rond de stad zoeken naar iets om te doen, of we vertrekken hier en gaan op zoek naar nieuwe horizonten.

Maar waar we iets willen gaan doen lijkt me sterk afhankelijk van wat we willen gaan doen. Dat het iets artistieks gaat zijn lijkt me wel logisch, dat was immers het doel van onze groep. Ik heb een paar ideeen, en ik zou graag horen wat jullie ervan vinden.

Het lijkt me bijvoorbeeld een leuk idee om een toneelstuk-achtige productie op te zetten waar we zang en dans vermengen met toneelspel en humor. Dit kunnen we dan in de stad hier opvoeren, en vervolgens kunnen we verder trekken naar een andere stad en ook daar roemrucht worden. Binnen een breed kader als dat lijkt het me dat we voor iedereen wel wat te doen kunnen vinden.

Minder ambitieus maar ook leuk is om onze weg te vervolgen en dorpjes en stadjes aan te doen en daar in de herbergen onze kunsten laten horen en zien. Het enige nadeel daarvan is dat er zo weinig doel achter zit.

Een derde mogelijkheid is om het artistieke gebeuren alleen als deel-activiteit te zien, als manier om geld te verdienen, terwijl we ondertussen iets heel anders doen. Maar ik zou zo snel niet weten wat...

Wat denken jullie?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Kaldour

"Het is en blijft een drow. Ik zal hem sowieso in de gaten blijven houden, want ik vertrouw hem niet. Maar als je dit graag wilt, dan zal ik je zeker niet tegenhouden en je vertrouwen. Ik zal hem proberen een kans te geven. Maar als het nodig is, grijp ik in!" Met deze woorden eindig ik de conversatie. Ik besluit om vroeg naar bed te gaan, en wens haar welterusten.

De volgende morgen wordt ik weer vol goede moed wakker. Ik voel me erg vrolijk. Ik was me en kleed me aan. Ook wordt het vet niet vergeten natuurlijk!

Zodra ik beneden kom, wne sik iedereen vrolijk een hele goede morgen en vraag even kort hoe het met Caspian is. Ik ga aan tafel zitten, waar weer weinig bijzonders op ligt. Nou ja, dat laat ik mijn goede humeur niet verpesten!

Dan begint Desdemona haar 'speech'.

Zodra deze is afgelopen, geef ik mijn menig over het geheel:
" Ik denk dat ik niet zo heel erg artistiek ben, dus qua kunsten in het optreden zal ik niet erg nuttig zijn, maar een echt reizend gezelschap lijkt me erg leuk. Ik ben er voor dat we een beetje blijven trekken en wat van de wereld zien." Met afschuw kijk ik nog even kort naar mijn bord. "Ik weet niet of er nog mensen zijn die deze mening delen?"

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik 's morgens naar de tafel ga om te eten, zit bijna iedereen er al. Ook Caspian zit er dit keer. Ik kijk hem een keer aan en dan ga ik zitten. Zoals gewoonlijk ziet niemand het eten echt zitten, alhoewel Desdemona nog best blij kijkt na haar eerste hap.

Ik luister onder het eten aandachtig naar het verhaal van Desdemona, en besluit voor mezelf dat ik liever gewoon rondtrek en niet te vele artistieke zooi wil gaan doen.

Ik zeg dan ook dat ik het eens ben met het idee van Kaldour.

[ooc]Sorry, ff geen tijd om verder te posten, zit hier op school en moet weer naar de les toe[/ooc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:38
Conradh

Fijn dat we Caspian hebben gevonden. maar het is wel weer tekenend voor deze stad dat ze niet het verschil zien tussen een dronkelap en een gewonde. Wat mij betreft vertrekken we zo snel mogelijk. Ik heb het hier wel weer gezien.

Na een nacht van goede nachtrust ga ik de volgende ochtend weer aan de ontbijttafel zitten. Ik kijk eens naar het bord dat me wordt voorgezet met wederom een verpeste maaltijd.

Gedver, alweer! Nog een voordeel van vertrekken is dat we tenminste ook af zijn van het smerige eten van die dwerg. Trouwens, die dwerg is er ook niet vriendelijker op geworden, en dat terwijl we extra klanten voor hem aantrekken met onze bards.

Tijdens het eten vertelt Desdemona over haar ideeën over onze plannen. Voor mij is het al snel duidelijk. "Ik reis ook het liefste verder. Deze stad bevalt me niet, als je ziet hoe ze Caspian hebben behandeld.". Ik kijk Pjotr even betekenisvol aan en vervolg mijn verhaal: "Tja, artistieke talenten heb ik niet echt, maar met mijn kookkunsten kan ik onze groep natuurlijk ondersteunen. En misschien dat we onderweg nog iets tegenkomen waarmee we iemand kunnen helpen.". Wanneer ik de volgende hap pap naar binnen werk, gaat er een rilling door me heen. Yuk!!!

[ooc] IceStorm: "...naar de herberg waar iedereen net klaar is met het binnen houden van zijn/haar maaltijd.": Ghehehe LOL!!! :D :P

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het horen van Kaldours en Conradhs reactie zeg ik dit:

"Nou, ik ben het eens met Kaldour en Conradh, ik ben ook niet zo artistiek aangelegd. En heb wel zin in een leuk avontuur. Ik stel voor dat ik Kaldour en Conradh alvast de omgeving gaan verkennen om te kijken waar we heen zullen gaan. Wil er nog iemand meer mee of gaan we al meteen met zijn allen?"

Ik weet van mezelf nadat ik dit gezegd heb al meteen dat ik weer te ongeduldig ben maar wacht toch een antwoord af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caspian

mij maakt het eigenlijk niks uit, als het maar verdient en leuk is

ik voel me al veel beter, zit te twijfelen of ik dat water en brood lekkerder vond dan stuk leer...

[ooc]
owja, na veler verzoek:

Caspian
Half elf bard

+- 1.70 meter lang
halflang blond haar
blanke huidskleur (dus ook echt blank, niet gebruind, nog niet)
beetje aan de dunne kant
heeft een lichtblauwe cape (alweer wat donkerder door viezegijt enzo
daaronder gewone bruine kleren
hij draagt een mes bij zich (je moet jezelf kunnen verdedigen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ooc]Hmmzz leeft er nog iemand?.....topic zakt een beetje.....post ff wa mensen.....ik kan btw vanmiddag nix meer posten want ik ben zwemmen met men vriendin :D maar ik wil vanavond zien da di topic minstens 125 reply's hit!!!!!!! :)[/ooc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
* Coffeemonster schopt het topic weer omhoog uit de duistere dungeons van Spielerij.

Conradh

"Het ziet er naar uit dat iedereen wel verder wilt. Zullen we dan maar met een paar naar het stadhuis gaan om te kijken of er in de omgeving wat te doen is? Misschien dat er ergens een festival gaande is waar we wat geld kunnen verdienen. Of we kunnen zien of we ons nuttig kunnen maken om ergens wat problemen op te lossen. Wie gaat er mee naar het stadhuis?"

[ooc] IceStorm: Mooie plek om het plot van je verhaal in te haken? [/ooc]

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ooc]YEAH! een post!!! :D[/ooc]

Pjotr

Ik verveel me behoorlijk, en wil graag weer eens op avontuur. Ik zeg tegen Conradh dat ik graag mee ga, en samen gaan we op pad.

Bij het stadhuis krijgen we een plattegrond mee, waar zo ongeveer de hele omgeving opstaat, als we terug zijn wil Nova meteen de kaart zien. Wat voor belangrijks moet hij nou weten van die kaart? Nou ja ik maak me er verder ook niet druk om en laat hem even kijken.

We besluiten richting de mijnen te gaan (Vooral Nova's idee) en daar gaan we dan.

[ooc]Ik maak er maar ff wa vaart in, want ik wil da di verhaal verder gaat..[/ooc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nova-virNocte

Wanneer Kaldour,Vincent en Pjotr binnenkomen zit ik bij de openhaard te hangen.Ik probeer me te herrineren waar ik de ruines gezien had maar door de klap die ik van de griffioen heb gehad kan ik me niet zoveel meer herinneren van de dagen ervoor.....Ik draai me om naar de groep die met elkaar aan het praten zijn. Kaldour heeft iets in zijn hand wat lijkt op een stuk papier. Nieuwsgierig geworden loop ik naar de groep toe om te kijken wat erop het papier staat.....

Hmmm wat is dit het lijkt wel ...een Kaart!!! Perfect nu kan ik die ruines zoeken.. Hehe misschien is die groep zo gek nog niet? Sinds ik hen heb gevonden,of eigenlijk zij mij,verloopt mijn leven best wel prettig.....Misschien dat ik nog maar even met hen mee moet reizen.

"Was dat? Een kaart van de omgeving! Laat es even kijken."

Na eventjes kijken vind ik de ruines in de buurt van de mijnen hier niet zover vandaar. Perfect als die gasten een beetje bij die mijnen gaan sightseeen[ooc]klotewoord zeg:)[/ooc],dan kan ik wel ff met Desdemona naar de Ruines. Of de rest moet ook mee willen maar ik denk alleen niet dat ze zo positief tegenover mijn Darkmagic staat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

[ooc]In ieder geval gecondoleerd westpark. Klote als het onverwachts gebeurd.

Maar ik heb ook weinig tijd de voor volgende week, dus verwacht niet super vel posts van mij. Heb namelijk proefwerkweek! :( [/ooc]

Kaldour

Ik luister even aandachtig naar wat iedereen te zeggen heeft. Het is duidelijk dat er al een aantal zijn die graag weg willen uit deze herberg, al is het maar om het voedsel.

"Het lijkt me in ieder geval een goed plan om even te gaan kijken of er wat te doen is in de buurt. We zouden kunnen gaan kijken naar een leuk dorpje of iets dergelijks, waar onze muzikale vrienden wat op kunnen treden. Het stadhuis lijkt me zeker geen slecht punt om te gaan beginnen."

Samen met Pjotr en Conradh loop ik mee naar het stadhuis. De kaart die we meekrijgen ziet er zeer goed uit, en is erg gedetailleerd.

"Mooi! Dan kunnen we even overleggen waar de rest graag naartoe wil."

Zodra we weer terug zijn schijnt Nova erg blij te zijn met de kaart. Hij pakt hem gelijk, en begint te zoeken. Wat argwanend kijk ik over zijn schouder. Hij wijst naar de mijnen.

Daar kunnen we naartoe Zegt hij, zonder enige duidelijke reden.

Ik ben erg nieuwschierig, waarom hij daar nou juist naar toe zou willen, dus ik stem er zonder aarzeling me in. Een beetje avontuur is toch nooit weg!

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[OOC]Zie mijn nu aangepaste eerdere post enjoy.....:)[/OOC]

Verwijderd

Pjotr

het is een lange weg naar de mijnen en ik verveel me nog steeds behoorlijk, we lopen door een hele mensen massa heen en we komen zo ongeveer alle rassen tegen die ik ooit gezien heb. Nova wordt steeds opgewekter naarmate we dichter bij de mijnen in de buurt komen. Wat zou hij daar toch te zoeken hebben? Ik vraag aan Vincent die hem half dood gevonden had of ze langs de mijnen gekomen waren op de weg naar onze groep. Hij weet het antwoord ook niet, en ik wacht maar gewoon af todat we bij de mijnen zijn aangekomen.

Verwijderd

caspian
damnit, willen ze naar de mijnen, [ork-vloek] valt daar nou te verdienen?! maar ik zal maar meegaan, alleen is ook niks aan

[beetje valse opgewektheid]"ok, dan gaan we naar de mijnen"

[ooc]
ik kan niet veel meer posten als dit,
en knap klote wespark ;(
[/ooc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Jullie gaan op weg naar de mijnen/ruines begrijp ik? Prima.

Wat jullie weten van de mijnen is het volgende. Hier word door arbeiders en slaven/gevangen stenen voor bouw etc gewonnen. Er gaan geruchten rond dat er naast stenen ook nog naar iets gezocht wordt maar wat is een raadsel (voor nu :P)
De ruines zijn van een oud kasteel van een hertog van de omgeving (Gerard de la Compagnie oftewel Gekke Gert). Het kasteel is ruim 100 jaar geleden verwoest door orcs en daarna is nooit de moeite genomen door iemand het kasteel weer op te bouwen. Het mag duidelijk zijn dat Gert het leven heeft gelaten bij die aanval.

Als jullie aankomen in de buurt van de mijnen zien jullie vrij veel wachters rondlopen (in groepen van 1 leider + 3-5 soldaten). Ze vragen jullie vriendelijk wat je komt doen en of je op wilt hoepelen als je niks te zoeken hebt.
De ruines liggen ook in het 'bewaakte' gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ooc] Zo, daar ben ik wederom! Sorry dat ik een tijdje niet gepost heb, maar er gebeurde geen ene flikker, dus ik had niet zoveel boeiends te vermelden :P Nu even een korte weergave van wat Vincent van de plannen vindt [/ooc]

Vincent vindt het een prima idee om naar de ruinen te gaan. Hij vindt het altijd goed om nieuwe stof op te doen voor zijn verhalerij in herbergen en taveernes.
Wel wil hij graag langs een dorpje op de weg daarnaartoe om wat zwarte kledij te kopen (een cloak met capuchon), maar dit kan natuurlijk ook in Metropolian gekocht worden. Bij deze dus (zullen we zeggen 10 GP??).

Ik stel voor om bij de dageraad te vertrekken.

[ooc] Ok, ik WEET dat ik Cryonox heet volgens deze post, maar ik ben dus TheJoker... Ik ken wel een Cryonox, maar die heeft nix met DnD te maken... Ik post namelijk op school en waarschijnlijk heeft dieoetlul zijn wachtwoord op laten slaan |:( [/ooc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Desdemona

De mijnen - right. Wat gaan we hier in godesnaam doen... maar laat ik maar niet weer mijn zin proberen door te voeren dat valt zo op.

Als we bij de mijnen aangekomen worden we aangesproken door een wachter.

"Zo mensen, wat komen jullie hier doen? Als je hier niet met een goede reden bent kan je beter weer vertrekken, want dit gebied is niet toegankelijk."

Ok, snel een reden verzinnen waarom we hier toch naar binnen mogen.

"O, kapitein, maar wij hebben wel een goede reden om hier naar binnen te gaan. Wij zouden namelijk de ruines van het hier liggende kasteel graag gebruiken als setting voor ons nieuwe theaterstuk dat we gaan schrijven, 'De Wijsheid van de Koning'. Maar we moeten eerst bekijken of de ruines hier wel geschikt voor zijn."

De wachters zijn in dienst van de koning, dat blijkt duidelijk aan hun uniform dat Kaldour daarnet beschreven heeft voor me. Nu maar hopen dat de titel van het toneelstuk indruk maakt...

De wachter begint te lachen. "Haha! Leuk geprobeerd, maar ik ben bang dat dat geen goede reden is om naar binnen te mogen. Heb je soms een man of zoon die hier in de mijnen werkt? Ik moet je teleurstellen, je mag niet met hem spreken, ook niet als je zo'n slechte smoes vertelt. Ga maar snel weer naar huis, voordat ik genoodzaakt ben jullie op te pakken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pjotr

Ik hoor wat de wachter zegt en het bevalt me niet. Ten eerste hebben we een behoorlijke reis gemaakt om naar de mijnen te komen. En ten tweede moet die ongeschoren en stinkende boswachter niet zo grof doen tegen mijn vrienden. (ik heb sinds kort voor mezelf beslist dat iedereen in de groep mijn vriend is..behalve kaldour dan, want van hem heb ik nog nooit een woord goed gekeurd)

Ik zeg tegen de wachter terwijl ik mijn hand al dreigend tot een vuist knijp: "Nou moet je ff je grote bek houwen tegen haar, en laat ons ook maar gewoon door als je geen moeilijk heden zoekt ok!?"

[ooc]Nou moet ik dus die dobbelsite hebben om te kijkenhoe hij reageert..maar eh ik heb em zo ff nie en ik heb geen tijd meer om het op te zoeken dus als er dalijk iemand online komt kijk dan ff voor mij plz......ik denk dat dit wel realistisch is: 1-3: Hij laat ons ook gewoon door.. 4-10: Hij wordt boos en stuur ons weg en dreigt ons anders op te laten sluiten. 11-17: Hij roept nog een paar wachters en laat ons werken in de mijnen. 17-20: hij trekt zijn zwaard me te lijf.[/ooc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[OOC]Fijne gozer die Pjotr ik heb gegooid met de dobbelsteen en nu moeten we gaan werken in de mijnen (gooide 13) ben benieuwd wat hiervan moet gaan komen....[/OOC]

"Wachters!!" De guard laat zich niet imponeren door Pjotrs forse postuur en roept zijn collegas erbij.

"Wachters, arresteer deze lieden. Sluit ze op bij de andere criminelen en dronkelappen. Een tijdje werken in de mijn zal ze goed doen woehahahaha.(evil laugh)"

Een flinke groep wachters komt op het geschreeuw van hun collega af en trekt hun zwaard...

Meteen wil ik naar mijn zwaard grijpen. Maar net als ik het heft vind pakt Desdemona mijn pols vast. Verdwaasd kijk ik haar aan. Desdemona verstevigt nog even doordringen haar grip om mijn pols om me vervolgens los te laten. Ik begrijp de hint...... alhoewel ik overtuigd was van mijn eigen kunnen besluit ik op Desdemona''s intuitie te vertrouwen..... Met mijn hand nog steeds stevig het heft van mijn zwaard beethoudend loop ik mee met de guards.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

[OOC]Eerst gooide ik een 12, wat wil zeggen dat de leider van de wacht iig naar mijn smeekbede gaat luisteren. Nu ga ik nog een d20 gooien, en wel volgens dit schema: 1-3: We worden vrijgelaten, 4-5: Desdemona wordt vrijgelaten, de mannen worden overgedragen aan de stadswacht, 6-7: we worden allemaal overgedragen aan de stadswacht, 8-11: de mannen moeten 1d6+1 dagen werken in de mijnen, Desdemona niet, 12-13: we moeten allemaal 1d6+1 dagen werken in de mijnen, 14-16: de mannen moeten allemaal 1d4+1 weken werken in de mijn, Desdemona moet andere dingen doen (koken, afwassen, wet ik het), 17-18: we moeten allemaal 1d4+1 weken werken in de mijn, 19-20: de mannen moeten 1d4+2 weken werken in de mijn en Desdemona heeft iets te veel haar best gedaan bij haar smeekbede zodat de baas van de wacht onverwijld met haar naar bed wil. Ik rol 4.[/OOC]

Desdemona

Nee, wat een ontzettende DWAAS is die Pjotr! Die moeten we zo snel mogelijk dumpen! Honderden manieren waren er om hier subtiel in te komen - hoewel ik nog steeds niet snap waarom we er in wilden komen, maar goed - en hij doet meteen het stomste en a-subtielste wat je kan doen.

De wachters grijpen ons vast en leiden ons naar hun baas die ergens bij de mijningang in het wachtgebouw zit. We worden naar binnen geleid, en de wachter zegt tegen zijn baas: "Deze mensen wouden het terrein binnen gaan. Toen ik ze vertelde dat dat niet mocht probeerde deze man (hij wijst op Pjotr) ons aan te vallen, maar we wisten hem onschadelijk te maken. Zal ik ze een weekje laten afkoelen in de mijnen?"

De baas kijkt de groep rond en vraagt of wij nog iets te zeggen hebben. Ik stap naar voren, en begin een ge-emotioneerde smeekbede:

"Wij zijn maar een groep onwetende burgers, o heer, we hebben nooit de bedoeling gehad de wetten te overtreden! We liepen gewoon wat door de omgeving heen, toen we plotseling ruw werden aangehouden door uw helpers - en Pjotr hier probeerde mij toen te verdedigen tegen de aanhouding, maar we wilden nooit, echt niet, hier binnen dringen. U moet me geloven!" Ik val op mijn knie-en - zo melodramatisch als het maar kan - en krijg tranen in mijn ogen. "U kunt ons toch niet zomaar opsluiten in de mijnen? Ik zou er zeker sterven aan het zware werk - alstublieft U moet mij geloven!"

De baas van de wacht staat op en loopt naar me toe. Hij rijkt zijn hand uit om me overeind te helpen, wat ik natuurlijk niet zie - zodat hij als ik hem niet vast pak maar de rest van de party aankijkt en zegt:

"Jullie moesten je schamen om zo'n lief meisje mee te nemen op jullie onwettige tochten! Het is de taak van de man om de vrouw te beschermen, maar jullie mietjes nemen haar gewoon mee het gevaar in - het is een schande! Karel, lever ze uit aan de stadswacht - en suggereer een straf van 20 stokslagen de man wegens onwettig betreden van koninklijk terrein. En U Mevrouw," zegt hij en kijkt mij weer aan - ik ben ondertussen opgestaan - "U bent natuurlijk vrij om te gaan naar waar U wilt. Als U daar behoefte aan heeft zal ik U terug naar de stad laten escorteren."

"O dank U!", roep ik uit, niet precies blij maar wel met een toon van dankbaarheid, "als U mij naar de stad wilt laten brengen heel graag, ik zou de weg zelf nooit terug vinden."

"Goed, dan zal het zo gebeuren", zegt de baas van de wacht, "En als ik U nog een advies mag geven: trek niet meer met deze ongure types op. Dat is slecht volk!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caspiab
Godverdomme! 20 stokslagen de man, daar hou ik zeker littekens aan over en dat is iets heel slechts voor een bard...
Kon Pjotr niet gewoon zijn bek houden,[veel ork-gevloek]
en dan heeft desdemona nog een mazzeltje ook :(

[ooc]
we worden naar de stads wacht gebracht, ik rol wel even een d20 voor de straf
even kijken:
1-2: de stadswacht is bezig, en we moeten in de kerkers wachten
3-5: we krijgen 10 stokslagen
6-8: hoge boete
9-10: 15 stokslagen
11-15: 20 stokslagen
16-18: 30 stokslagen
19: 5 stokslagen
20: vrijgesproken door omstandigheden

damn, dice pagina down, of ligt dat aan mij, kan anders iemand anders ff rollen
[/ooc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

[OOC] Is niet down, dit is de link. [/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ooc]
thnx

dat is dus 18, 20 stokslagen, omdat we 'maar' tuig zijn
[/ooc]

[cencored]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pjotr

Vuile klootzakken! Sleuren ze ons gewoon mee! Ik zou ze eigenlijk neer willen slaan, maar ja de rest kijkt toch al allemaal zo boos naar me. Ik zal mijn mond maar houden voordat ze nog bozer worden.

Voordat we naar de stadswacht gaan wordt mijn longsword afgepakt, mijn shortsword niet, die zit veilig in mijn laars opgeborgen. Bij de stadswacht zeg ik nog steeds niets, ook al moet ik mezelf heel erg inhouden toen ik hoorde dat we 20 stokslagen kregen. Ik weet zeker dat ik ze toch niet krijg! Moeten ze eens proberen! Maar ik wacht af...zodra ik de kans krijg pak ik mijn shortsword en ontsnap ik. Ik ben vroeger in de oorlog ook een tijdje krijgsgevangene geweest, daar ben ik ook uit gekomen. Dus ik ben niet bang dat ik echt 20 stokslagen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

[OOC] Gedeeltelijk overlegd met IceStorm :) Ik ga de leider van de stadswachten verleiden: "de guard is een ruige man, zit al 4 weken zonder vrouwelijk gezelschap en uhm ja.. de rest mag je zelf invullen :) ", zei IceStorm daarop dus dat moet lukken. :+ Een kleine tabel: 1-5 ik verleid de guard en hij laat iedereen vrij, 6-10 ik verleid de guard en hij laat 1d2+1 mensen naar mijn keuze vrij, 11-15 ik verleid de guard en hij laat 1 iemand naar mijn keuze vrij, 16-18 ik verleid de guard maar hij laat niemand vrij, 19-20 ik word op straat gekickt. "ok Desdemona je hebt 4 gegooid!" En op "Is hij ruw? Hoe hoger hoe ruwer." krijg ik als antwoord "ok Desdemona je hebt 1 gegooid!" - ik zie hier iets moois ontluiken. :) [/OOC]

Desdemona

Onze hele groep wordt naar de stad gebracht - de mannen onder gewapende begeleiding die hen naar de stadswacht begeleid, ik vergezeld door twee onderofficiers die mij galant naar een goede Inn brengen. Ik bedank ze hartelijk.

Ok, gedeeltelijk gelukt. Maar er blijft een belangrijk probleem - ze zullen heus niet sterven van die stokslagen, maar als de wacht de huidskleur van Nova ziet staat ons nog wat te wachten. Ik moet dus in ieder geval Nova eruit zien te redden en zo mogelijk de anderen ook.

Maar hoe? Het is ongetwijfeld een slecht idee om een ontsnappingspoging op touw te zetten. Dat moet subtieler. Ik kan proberen het binnen de wet te te regelen, maar advcocaten en andere juristen zijn over het algemeen schaars, duur en corrupt. Dat gaat niet opschieten.

Dan maar buiten de wet om - de enige met de macht om hen te bevrijden is de leider van de wachters die de gevangenis bewaken, dus ik moet hem zover krijgen dat hij hen vrij laat. Zucht - daar gaan we weer - wat ik wel niet allemaal voor ze over heb.

Moeizaam, constant de weg vragend, bereik ik na een kwartiertje lopen de gevangenis, een stenen gebouw nabij het centrum van de stad, gelegen aan een rustige straat. Voor de deur staan twee guards met elkaar te praten. Ik loop op ze af:

"Goedendag, kunt U mij vertellen of dit het Huis van Bewaring is?", vraag ik ze.
"Ja, dat is hier - wat heeft een mooi meisje als jij hier te zoeken?", vraagt een van de wachters terug.
"Een paar zeer goede vrienden van mij zijn opgepakt, en ik zou graag met jullie leider willen praten - het is namelijk heel erg onterecht dat ze zijn opgepakt!"
"Nou, ik geef je niet veel kans dat Ruige Karel zomaar mensen laat gaan - meestal verdubbelt hij de straf juist!", lacht de eerste wachter.
"Nou," zegt de tweede wachter tegen hem, "in haar geval hangt het er van af wat ze er voor over heeft, hehe."
De eerste wachter gniffelt even en begeleidt mij dan een gang door naar de kamer van zijn baas - de man met de omineuze naam Ruige Karel.

"Dit meisje wil dat je een paar vrienden van haar vrij laat.", zegt de wachter tegen zijn baas terwijl ik probeer te glimlachen in de richting waar ik hem voel.
"Ik handel het wel af, je kunt gaan", zegt de zware stem van Karel, en de wachter verdwijnt de kamer uit, doet de deur dicht en loopt weg.

"Zo, vrienden van je? Wie mogen dat dan wel zijn?"
"Een groep die hier vanmiddag is binnen gebracht omdat ze het terrein van de koning hadden betreden, o heer - maar dat hebben ze helemaal niet gedaan!", ik probeer extra emotioneel te klinken - maar ik voel in hem geen medelijden opwellen, slechts een langzaam sterker wordende lust.
"O, die dwazen. Die stokslagen die ze krijgen lijken me meer dan terecht - eigenlijk was ik van plan ze allemaal het dubbele te geven!"
"O heer, U moet ze vrij laten, ze hebben niets misdaan!"
"Nou, wellicht dat we iets kunnen regelen, maar dat hangt er vooral vanaf wat jij me er voor in de plaats kunt bieden."
"Heer, ik heb nauwelijks geld - maar wellicht kan ik U op een andere manier overtuigen?" Ik glimlach - bijna onschuldig, maar net niet helemaal - in zijn richting.
Ik hoor hem opstaan en naar mij toe lopen - hij tilt mijn kin op en kijkt me in de ogen - die ik natuurlijk zoals altijd gesloten heb.
"Wie weet, wie weet - ik zie daar wel mogelijkheden...", zegt hij.
Ik lach nog eens onschuldig doch verleidelijk naar hem en begin met het losknopen van mijn jurk. Ik hoor hoe hij de grendel op de deur van zijn kantoor schuift.

Terwijl Nova steeds moedelozer wordt - hoe gaat hij ooit ontsnappen voordat ze zien dat hij een drow is? - en Pjotr steeds gespannener - wanneer kan hij nu eindelijk zijn weg naar buiten vechten? - wordt ook de rest van de party steeds ongeduldiger. Stokslagen zijn al vervelend genoeg, maar moeten ze dan ook nog eerst uren in een cel zitten? Als de middag al bijna ten einde is komt er eindelijk een wachter naar hen toe.

"Ik weet niet hoe jullie het voor elkaar hebben gekregen, maar de baas heeft opdracht gegeven jullie zonder stokslagen vrij te laten."

Hij opent de celdeur, geeft hun spullen terug en begeleidt ze naar buiten. Daar sta ik ze al op te wachten, met een glimlach op mijn gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Jee Des, wat heb je daarvoor moeten doen??", vraagt Vincent met opgetrokken wenktbrauwen.

Chagerijnig klopt hij het roet van zijn gezicht en benen af en loopt meteen naar een stukje gras om zijn wapens en bezittingen te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Conradh

Er schijnt iets gezocht te worden in de mijnen??? Klinkt als een verdacht zaakje, als ze dat geheim willen houden. Zeker als je kijkt naar de bewaking. Zo waardevol zijn stenen ook weer niet. Trouwens ook vreemd: een ruine naast een steenmijn. Waarom staat die ruine er nog?
En Nova-virNocte wil er ook heen? Weet hij soms iets meer daarvan dat hij zo gretig is om erheen te gaan? Hmmm, ik word er wel nieuwsgierig van.

Wanneer we bij de mijnen komen en opgepakt worden, besluit ik om maar even af te wachten wat er gaat gebeuren, en niet meteen met magie in te grijpen. Daarvoor lopen er teveel wachters rond, en bovendien krijgt de groep er een erg slechte naam van, wat ik absoluut niet wil. We worden naar de stad geleid en in een muffe kerker gegooid.

Nou, lekker is dit. De smoes van Desdemona was erg goed, maar ze gaan met toneelspelers om alsof het misdadigers zijn. Oke, Pjotr was erg impulsief bezig, maar dan nog. Ik hoop dat Desdemona ons eruit krijgt, anders krijgen we het nog zwaar te verduren. Ikzelf kan er wel voor zorgen dat de stokslagen niet hard aankomen voor mezelf, maar om dat voor de rest te regelen is lastig. Ik wil het wel proberen.

Gelukkig is dat niet nodig, want na heel lang wachten komt er een wachter die ons vrijlaat. Desdemona staat buiten met een glimlach op ons te wachten.

Zo, die heeft veel overtuigingskracht om ons vrij te krijgen. Maar wat zijn ze nu daar bij die mijn aan het uitspoken???

"Mooi gedaan, Desdemona. Dank je." zeg ik. Nadat iedereen het vuil van zich heeft afgeklopt, stel ik voor om een kroeg op te zoeken om een beetje bij te komen en een hapje te gaan eten. "Het liefst wel een andere kroeg dan waar we laatst waren, want het eten daar kan ik niet meer zien.", voeg ik eraan toe.

Wanneer we in de kroeg aan een drankje zitten en we allemaal een beetje tot rust zijn gekomen, zeg ik: "Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik begin erg nieuwsgierig te worden wat ze te verbergen hebben bij die mijn. Want een normale steenmijn wordt nooit zo fanatiek bewaakt, lijkt me. Maar we moeten wel wat beter voorbereid zijn om daar binnen te komen. Wat doen we: Proberen we het morgen nog eens, gaan we er vannacht heen, of laten we de mijn voor wat die is en gaan we wat anders doen?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ooc]
aub hier echt niet posten als je er nix mee te maken hebt
[/ooc]

YES! eindelijk iets goeds, en tijd ook, moet je m'n haar zien :(

"bedankt Desdemona"

aangekomen in de inn bespreken we het voorval

"Ik wil wel weten wat er met die mijn aan de hand is, anders blijft dat de rest van m'n leven aan me knagen."

en een beetje wraak zal ook wel goed zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pjotr

Ik bedank Desdemona ook maar, al weet ik niet waarvoor. Zou zij ons eruit hebben gekregen? Nou ja het zal wel.

In de kroeg drink ik niet meer dan normaal (te veel dus :P) en als Conradh begint over de mijnen ben ik er dan ook niet meer 100% bij. Ik zeg: "Ja ik wil ook terug! Maar dit keer laat ik me niet zomaar oppakken! De schoften!"

Ik sta al op en wil al vertrekken, maar de groep zegt dat ik me maar beter wat rustiger moet gedragen, en moet stoppen met drinken, omdat mijn geroep de hele kroeg naar ons heeft laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Desdemona

"Jee Des, wat heb je daarvoor moeten doen??", vraagt Vincent met opgetrokken wenktbrauwen als de groep wordt vrijgelaten uit de gevangenis.

"Niets vervelends Vincent, geloof me. Gewoon wat overtuigingskracht." Ik lach hem stralend toe.

De groep gaat naar een bar en begint te discussieren over de mijnen.

Wat willen ze toch in die mijnen? Daar zit toch waarlijk geen enkele poëzie in, in een mijn? Een groep krijsgevangenen en misdadigers die steenkool of iets dergelijks uithakken in vochtige, smalle en donkere tunnels - op de een of andere manier klinkt het niet als de plaats waar ik me wil bevinden. Die ruïne klinkt nog wel mooi, romantisch - maar het is wel erg veel moeite om daar te komen. Aan de andere kant - ik heb op dit moment nog geen behoefte uit deze stad te vertrekken, dus zolang zij bij die mijnen willen rondspoken vind ik het best.

"Het moet niet al te moeilijk zijn om het grondgebied te betreden - zoveel guards waren er nou ook weer niet dat ze ons in die bossige omgeving altijd zullen zien. Maar het lijkt me dat de mijn zelf wel goed bewaakt wordt, anders kunnen de gevangenen ontsnappen. Wat willen we nou eigenlijk precies ontdekken?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caspian

Wat ze daar uitspoken, zoals ik al zei, anders blijft het aan me knagen...

en mijn wraak zal zoet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Desdemona

"Ik neem aan dat ze daar aan het mijnen zijn, maar vooruit, als jullie allemaal er heen willen - wie ben ik dan om te klagen?" Ik glimlach nogmaals lief.

'En drie keer raden wie ze weer mag redden!' - denk ik er sarcastisch bij, zonder dat mijn gelaatsuitdrukking daar ook maar iets van weerspiegelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[OOC]Vuile kut i-net explorer heb ik net een elenlang verhaal geschreven crash dat programma weer eens.nou here we go again..../OOC]

Nova-virNocte

Wat een ongelooflijke sukkel is die Pjotr! Snapt hij dan niet dat hij net mijn doodvonnis heeft getekend?? 20 stokslagen op de blote huid...hmmmm wat zullen die guards het leuk vinden om blauwe huid te vinden en dat te veranderen in rode huid... En dan de rest van die gasten,stelletje schijnheiligen..Het lijkt wel of ze het leuk vinden om dankzij die gast ff 20 rammen met een stok te krijgen,iemand die hem ff flink de waarheid zegt. Had ik mijn zwaard maar dan had ik hem daar 20 keer mee kunnen raken. Maar ik heb belangrijkere dingen aan mijn hoofd hoe ga ik uit die cel komen ???!!!

Ik ben in een hoekje van de cel gaan zitten een stukje van de groep vandaan. Ik verzink langzaam in gedachten terwijl ik op de achtergrond half de groep over het voorval hoor praten......
Terwijl ik probeer te bednken hoe ik hier weg kan komen worden mijn gedachten steeds weer afgeleid naar Desdemona en mijn belevenissen van de afgelopen paar dagen......

Desdemona....Hoe zal het met haar zijn? Waren dei guards wel te vertrouwen? Misschien hebben ze haar wel pijn gedaan! 2annaen die een vrouwe begeleiden naar het dorp ik vertrouw het niet.
Ik moet hier weg, Des heeft mijn hulp nodig!

Ik schrik van mijn eigen gedachten. Langzaam bekruipt het vreemde gevoel -wat ik al een aantal keer gehad heb de laatste dagen- mij weer...

Snap out of it Nova! waar ben je mee bezig zij kan zich wel zelf redden bekommer je liever om jezelf!

Ik probeer hardnekkig mijn oude gevoelens van haat naar alle rassen op te roepen van vroeger toen ik nog in het dorp woonde....maar tevergeefs. Steeds weer komt het gevoel terug,het gevoel van affectie; een onbekende emotie voor een Dark-Elf, een zwakte voor een warrior.

Ik probeer het gevoel te verdringen maar het wordt steeds heviger en heviger , ik wil het uitschreeuwen.

Ik wil dit gevoel niet..wat gebeurt er met me.....Desdemona!!!!!

Plotseling klapt onze celdeur open en ik schrik meteen uit mijn gedachten..... Mijn zwaarden en rugzak worden me toegereikt door 1 van de guards. Ik besef niet echt wat er allemaal gebeurt en loop verdwaasd achter de groep aan naar buiten mijn spullen dragend op mijn armen precies zo ze me zijn aangereikt.....
Eenmaal buiten zien we Desdemona lachend op ons staan wachten.De stress lijkt weg te vloeien uit mijn lichaam en een gevoel van gerustheid neemt zijn plaats in.. . De groep besluit naar een cafe in de buurt te gaan om wat te eten. aangezien Des dat wel een goed plan lijkt te vinden loop ik zwijgend achter de groep aan....

Wat geburt er toch met me ik be helemaal niet meer de oude.. Het lijkt wel of ik een metamorfose onderga,de nbekende gevoelensaanvallen lijken steeds sterker te worden ik weet niet of ik me er nog langer tegen kan verzetten......

De groep zit tijdens het eten te bespreken of ze nog een keer terug gaan naar de mijn. Het raakt me allemaal niet zo..Ik zit zwijgend aan de tafel en pijnig mijn hersens over mijn gevoelens voor Desdemona, en de aanvallen van emotie die daar het gevog van zijn. Ik kan me niet herrineren dat ik ooit eerder last heb gehad van dergelijke sterke emoties buiten de aanval die ervoor zorgde dat ik verstoten werd door mijn eigen mensen....Ik kijk nog een paar keer naar Desdemona in de hoop emoties op te roepen. Misschien dat ik zo erachter kom wat de emoties zijn???... Maar het werkt niet ze komen alleen onverwachts uit mijn onderbewustzijn kennelijk....

Ik zit nog een tijdje gedachteloos naar de verhalen van de groep te luisteren.Na een tijdje wordt ik het geleuter zat en stel voor om een kamer te huren en te gaan slapen. Ik sta op en regel een slaapplaats [OOC]hetzij bij dit cafe als het mogelijk is en anders bij de dichtsbijzijnde herberg. Icestorm mag dit bepalen als hij dit relevant vind voor het verhaal[/OOC] ik groet de groep en ga naar mijn bed waar ik al snel in diepe slaap val......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Desdemona

Waarom zit Westpark zo hard aan me te denken? Ik voel verwarring en een soort angst bij hem - wat zou er aan de hand zijn met hem? Zijn het zijn dark elf gewoontes die hij aan het afschudden is of zou er iets anders zijn - ik moet meer over hem te weten komen.

Als Nova gaat slapen zoek ik ook een slaapplaats en ga ik naar bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caspian

bwaah, ik ben moe, ik ga pitten
kzie jullie morgen wel ff

boven in mijn kamer aangekomen pak ik mijn dolk en een stukje hout, en begin te snijden, nadat ik het hele houtje weg heb gesneden ga ik slapen

"en toch is er iets vreemds aan Nova, alsof ik zo stom ben niet te zien dat hij bekrompen in een hoekje ging zitten in de cel..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
[ooc]Helaas, Desdemona is niet zwanger geworden :P[/ooc]

Nadat jullie bekomen zijn van de schrik van deze dag horen de personen die nog in het cafe zitten een gesprek van 2 woeste dwergen. Horen is een groot woord, jullie vangen wat woorden op. Dit zijn de belangrijkste:

"Gekke Gert"
"kasteel"
"schat"
"slaven"

[ooc]Ik heb voor elke woord een 50% kans gegevens dat jullie ze horen, het waren 10 woorden :P[/ooc]

Jullie gaan goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pjotr

Iederaan gaat weg dus ga ik ook maar...:"Welterusten mensen!"

[ooc]Gebeurt er nog iets die nacht, of gaan we nou verder met opnieuw naar de mijnen te gaan? [/ooc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[OOC]Hmmm korte posts allemaal weinig leesvoer jullie mogen ook van mij vanacht met een kleine groep de mijnen onderzoeken hoor Nova zit ff i een emotionele crisis vandaar ook dat hij naar bed is gegaan. De mijnen interesseren hem nie zoveel meer hij zit meer met zichzelf in de knoop. alhoewel een goed gevecht zijn gedachtes misschien wel lekker afleiden.;) Maarruh waar is Kaldour ons aller palladin gebleven??????Druk met school???[/OOC]

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

[OOC] Ik neem aan dat de mensen die nog beneden zitten iets willen gaan doen met dat gesprek dat ze horen? Zo niet dan ga ik er morgenmiddag van uit dat iedereen is gaan slapen. [/OOC]

• Coffeemonster
Conradh

Wanneer Nova, Desdemona, Caspian en Pjotr naar boven gaan om te slapen, sta ik op en loop naar het tafeltje toe waar de dwergen aan zitten. "Goedenavond heren, kan ik erbij komen zitten?" De dwergen kijken me eens nors aan. "Een biertje erbij?" Voordat de dwergen kunnen antwoorden schiet ik een van de serveersters aan en bestel drie bier bij haar. De dwergen kijken elkaar aan en zeggen dan "Vooruit dan maar. Wat wil je weten?".

Ik pak er een stoel bij en ga zitten. "Ik weet niet of het jullie is opgevallen, maar ik reis samen met een groep bards.". "Je bedoelt die vale figuren die daar in die hoek zaten?", gromt een van de dwergen. "Juist, die daar. Maanden geleden waren we ook in deze streek, en hebben we de ruine van het kasteel van Gekke Gerrit bezocht. Omdat ze de sfeer van de ruine zo prachtig vond, heeft Desdemona, de dame in ons gezelschap, heel veel tijd gestoken in een toneelstuk wat zich afspeelt in die ruines. Nu zijn we weer terug in deze streek, en vandaag zijn we naar die ruines gegaan om de entourage te bekijken. Maar helaas, de plaats wordt nu zwaar bewaakt en we werden op een grove manier weggestuurd. Vreemd, omdat de vorige keer dat we daar waren de ruine nog vrij te bezichtigen was."
"ja, en?", zegt een van de dwergen, "Fijn voor jullie! Wij motten jullie toneeltroep niet". "Tja, dat begrijp ik, maar het is zonde van de tijd die Desdemona in het stuk heeft gestoken, als we de ruine niet in mogen.", zeg ik. Ik leun achterover, neem een slok van mijn bier en zucht: "Vooral jammer van die rol van die dwarven strijder die zo mooi was uitgewerkt.". Ik ga weer rechtop zitten en zeg: "Maar ik ving op dat jullie er iets meer vanaf weten wat er aan de hand is. Weten jullie wat de reden is dat het hele gebied daar is afgezet?"

[ooc] Willen de dwergen antwoorden? Damn, waarom hebben we geen dwergen in onze groep? Dat maakte het er een stuk makkelijker op. Mochten anderen trouwens ook aan willen schuiven bij het gesprek, dan zijn ze van harte welkom. Ik kan altijd m'n verhaal iets aanpassen. [/ooc]

Verwijderd

Caspian

vreemd genoeg is mijn hoofdpijn gezakt, en ik wil naar buiten, ik doe mijn cloak om en loop naar beneden

][ooc] d10, 4 of minder en jullie zien me[ooc]

Ik zie jullie naar me kijken,
"ja, ik ga ff een luchtje scheppen"

ik loop naar buiten, en loop zo naar de justitie, en ga ff rond het gebouw lopen, er staan nog wat guards

[ooc]roll om te kijken of zo me zien en naar huis sturen,
1-5 ze zien me niet
6-10 ze zien me maar doen nix
11-20 ze sturen me naar huis
ze zien me niet [/ooc]

ok, ik kan dus vrij rondkijken, ik tel de guards...
1
2
3
4
5...
2 voor de ingang, 1 achter het gebouw, 2 die er omheen lopen
hmmm, teveel... andere keer, mischien... heel mischien kan ik iets doen om die anderen vrij te krijgen, zullen ze niet blij mee zijn, andere keer...
en ik ga naar terug, ook omdat jullie mischien argwaan krijgen

• Boekster

Boekster

Naimoholic

[ooc]Onze grote machtige heilgi paladijn is eindelijk klaar met zijn proefwerkweek, en het geklooi met de pc van een vriend van me (wat een kreng was dat), dus ik ga iig morgen weer eens wat posten! En ik moet zeggen, jullie hebben erg je best gedaan. Ziet er weer netjes uit. WE gaan heel erg de goeie kant op.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[OOC]Even een check of ik midden in de nacht wakker word....1-10 is ja 11-20 is nee... ik rol 20 is het iemand al opgevallen dat ik altijd extreem hoog gooi???[OOC]

Nova-virNocte

Ik lig vrij onrustig te slapen net als de afgelopen dagen. Dromen uit mijn "jeugd" (elvenjaren offcourse) komen de laatste dagen steeds terug in mijn dromen...steeds weer beleef ik de laatste dag in mijn voormalig dorp. Badend in het zweet lig ik te draaien in bed.
Plotseling valt er een schilderij naar beneden en raakt mijn hoofd, in een reflex sla ik het object van mijn hoofd weg. In mijn droom krijg ik op dat moment een klap in mijn gezicht van een zwiepende tak....ik word niet wakker en slaap onrustig verder......

[OOC] ik heb mijn best gedaan maar de dobbelsteen deed weer eens niet wat ik wilde....:)[/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[OOC]He mensen dit slaat echt helemaal nergens op.Er is gewoon al 6 dagen helemaal niks gepost! Dat er een paar mensen geen tijd hebben ok maar iedereen en meer dan 6 dagen????? Kom op posten man.Dis echt nie leuk meer.Ik dacht trouwens dat Kaldour weer terug was maar ik zie ook geen posts van hem...kom op verzin eens ff wat om hier weer mee vreder te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

[ooc]Sorry sorry sorry! Kwam weer heel veel tussen, maar ik ga nu weer even een lange post breien. Merry Christmas iedereen btw! Er staan ook wat oudere gebeurtenissen (uhum) in, maar daarin handel ik alleen passief of denk wat bij mezelf (klote Pjotr ;) [/ooc]

Kaldour

Goed, iedereen wil dus graag naar de mijnen. Meelopersgedrag of zouden ze er meer vanaf weten? Maargoed, ik sluit me er maar bij aan.

Eenmaal bij de mijnen aangekomen zien we dat de tent bewaakt wordt door wachters. Desdemona probeert er één te lijmen, maar hij heeft het door. Pjotr wil het daarna wat grover proberen, maar die eikel verpest het weer compleet.
De guards trekken hun zwaarden en komen op ons af. "werken in de mijnen voor jullie!" wordt er geroepen.
"Uh, heren, ik denk dat we dit wel schappelijk op kunnen lossen" roep ik en steek mijn handen in de lucht. Helaas wordt ik genegeerd en ga verder gewillig mee.
Plots begint Desdemona haar smeekbede. Hij klinkt echt afschuwelijk echt. Ze zou het bijna echt kunnen menen! Met open mond kijk ik naa haar geweldige toneelspel. Helaas lukt het haar niet om ons allemaal te bevrijden.
On ons bijzijn besluiten de wachters ook nog eens lachend dat we ook maar eens 20 stokslagen moeten krijgen, gewoon, voordat we aan het werk gaan in de mijnen. Langzaam begin ik boos te worden. En dan eigenlijk niet eens zo op de wachters, maar eigenlijk nog meer op Pjotr. Idioot! Hij denkt maar dat alles kan worden opgelost met vechten. Als hij nog één keer zoiets doms doet, dan schiet ik echt uit mijn laars. Nouja, we zien wel wat er van komt. Hopen dat Desdemona veilig is!

Na een tijdje in een cel te hebben gezeten komt er plts een guard op ons af, die ons het nieuws komt vertellen dat we weg mogen. Ik krijg mijn spullen weer terug, net als de rest, en loop snel naar buiten.

Daar staat Desdemona ons al op te wachten.
"Geweldig, hoe heb je ons in vredesnaam vrij gekregen?" roep ik verrukt en omarm haar heel even.

Als ik hoor dat het wat overtuigingskracht heeft gekost is het enige wat ik kan doen glimlachen. Deze vrouw heeft veel in haar mars. Geweldig! Zeer bijzonder, ik zal haar zeker goed bij haar in de buurt blijven.

Na ons kleine avontuurtje besluiten we weer terug te gaan naar de stad, om in ieder geval wat te rusten.

Als we eenmaal in het cafeetje zitten gaat Pjotr al naar bed. Mooi, zijn we daar ook vanaf, malloot!

We zitten even rustig te praten, en plots horen we wat woorden van een paar dwergen die verderop zitten. Heel erg interessant. Conradh staat op en loopt zomaar naar de dwergen en begint een gesprek. Ik loop er maar naartoe, in de hoop dat het wat vriendelijke dwergen zijn. Ik ga rustig zitten en meng me in het gesprek. Plots loopt Caspian naar buiten. Iets wat ik niet eens merk, omdat ik druk bezig ben met de dwergen.

[ooc]De conversatie met de dwergen komt er nog aan, ik denk vanavond en anders morgen. Beloof ik! Prettige dag verder![/ooc]

[edit]
[ooc]OK, ff het gesprek erbij gevoegd.[/ooc]
"Zo, goedenavond heren. Ik merk aan uw gezichten dat mijn vriend u een beetje overvallen heft met zijn vragen en opmerkingen, maar ik hoop dat u toch wat licht op de situatie rond de ruine zo willen werpen." Zeg ik zo vriendelijk en beleefd mogelijk. "Zoals u hoorde zouden wij hem graag willen bezoeken, maar de wachters beletten het ons om er ook nog maar in de buurt te komen. Als u ons uit zou kunnen leggen waarom wij er niet meer bij mogen, dan zouden we u dankbaar zijn." "Dat gaat jullie helemaal niks aan!" wordt er teruggesnauwd. Mijn vriendelijk toon slaat meteen om, en ik krijg een wat bozere uitdrukking op mijn gezicht.
" Moet je eens even goed luisteren! We zijn er vanmiddag geweest, en we werden gelijk gepakt door de wachters daar en in de mijnen gesmeten. Het is dus wel duidelijk dat daar iets bijzonders aan de hand is! We hoorden jullie net over een of andere Gert, een schat en slaven, en die hele combinatie bevalt me niet! Helemaal dat slaven niet, en die guards die vond ik daar ook niet zo geweldig, want die waren er ook nog blij mee dat ze weer wat nieuwe slaafjes hadden. Kortom, we horen het GRAAG van jullie als jullie er wat meer van weten!" Bij het woord 'graag' kijk ik even heel giftig naar de dwergen. Wat HAAT ik het als ze zo egoïstisch doen en zo superieur van zichzelf. Ook hou ik abslouut niet van gedreig, zelfs dit imponeergedoe is niets voor mij, maar deze figuren vroegen er wel een beetje om.

[ooc]Ik rol wel ff om te kijken of ik een beetje indruk heb gemaakt met mijn "preek" tegen de dwergen. Omdat ik een redelijk hoog charisma heb, zal de kans wel wat groter zijn. Bij 1-7 lachen ze alleen maar om me, en bij 8-20 zijn ze onder de indruk. Hmm een 2 :( . Nou ja jammer. [/ooc]

Plots begint de dwerg te proesten van het lachen en stikt bijna in zijn bier. "Sorry o groot strijder we zullen u niet meer tegenspreken!" komt er nog spottend uit en hij valt bijna onder de tafel van het lachen. De andere dwerg kijkt me alleen maar heel boos aan.

[ooc]Hier geef ik Conradh wat ruimte om wat van mijn zeer mislukte optreden te zeggen, of Ice als die wat met zijn dwergjes wil doen.[/ooc]

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kick Kaldour heeft wat gewijzigd feel free to delete this post Icestorm ... Icestorm please please please post ff wat om je eigen verhaal weer op gang te laten komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

[OOC] Ik heb Ice maar weer een geICQ-ed. :( [/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Topicstarter
Beste mensen, ik denk dat het verstandig is als ik dit aan iemand anders overdraag. Ik kan er gewoon niet genoeg tijd voor vrij maken en het is imho ook minder leuk dan ik verwacht had. Helaas.

Ik hoop dat er iemand anders is die het over kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, het is minder leuk dan we allemaal verwachtten. De directe communicatie en interactie in echt DnD-en is gewoon veel leuker, spannender. En als je dingen wilt schrijven in adventure stijl, dan moet men maar beginnen aan een boek ofzo. Maar dit is niet helemaal geslaagt. Voor mij niet althans.

Het is over het algemeen ook niet zo heel boeiend om te lezen (het is geen kritiek, en het ligt ook niet aan de schrijfstijl, dus niemand hoeft zich beledigd te voelen :) ), aangezien alles in zeer sloom tempo gaat.

IK zal blijven doorgaan, als de rest dat ook doet, en als er posts van mij vereist worden, dan zal ik die neerplanten... maar er zal weinig initiatief van mij uit komen, ben ik bang...

Alhoewel ik wel een leuk character heb gemaakt voor eventuele DnD-sessies in de toekomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Het idee is meestal leuker dan wat er uiteindelijk uit komt. En helaas geldt dit ook deels hiervoor. Het grootste probleem is, dat er mensen zijn die gewoon geen tijd hebben om te posten, en dat houdt het verhaal op. Bij anderen verdwijnt de motivatie dan ook deels, en dat is toch jammer.

Als er een vervanger wordt gevonden, zal ik zeker doorgaan en mijn best doen een leuke input in het verhaal te brengen.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Jammer IceStorm, dat je er geen tijd en zin meer in hebt ;(. Maar toch goed dat je de keuze hebt gemaakt. Nu nog een vervanger vinden. Misschien dat iemand in Lord Daemon's campaign hier de honneurs wil waarnemen? Ik zal zo even een oproep doen in het algemene roleplay topic. Misschien dat we daar ook de discussies enzo verder kunnen voortzetten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 18:01

Ivo

[OOC]
Hallo mensen, ik heb de eer (samen met Psyflash) om jullie characters lekker te mogen pesten. :P
[/OOC]
Ik pak er een stoel bij en ga zitten. "Ik weet niet of het jullie is opgevallen, maar ik reis samen met een groep bards.". "Je bedoelt die vale figuren die daar in die hoek zaten?", gromt een van de dwergen. "Juist, die daar. Maanden geleden waren we ook in deze streek, en hebben we de ruine van het kasteel van Gekke Gerrit bezocht. Omdat ze de sfeer van de ruine zo prachtig vond, heeft Desdemona, de dame in ons gezelschap, heel veel tijd gestoken in een toneelstuk wat zich afspeelt in die ruines. Nu zijn we weer terug in deze streek, en vandaag zijn we naar die ruines gegaan om de entourage te bekijken. Maar helaas, de plaats wordt nu zwaar bewaakt en we werden op een grove manier weggestuurd. Vreemd, omdat de vorige keer dat we daar waren de ruine nog vrij te bezichtigen was."
"ja, en?", zegt een van de dwergen, "Fijn voor jullie! Wij motten jullie toneeltroep niet". "Tja, dat begrijp ik, maar het is zonde van de tijd die Desdemona in het stuk heeft gestoken, als we de ruine niet in mogen.", zeg ik. Ik leun achterover, neem een slok van mijn bier en zucht: "Vooral jammer van die rol van die dwarven strijder die zo mooi was uitgewerkt.". Ik ga weer rechtop zitten en zeg: "Maar ik ving op dat jullie er iets meer vanaf weten wat er aan de hand is. Weten jullie wat de reden is dat het hele gebied daar is afgezet?"
"Zo, goedenavond heren. Ik merk aan uw gezichten dat mijn vriend u een beetje overvallen heft met zijn vragen en opmerkingen, maar ik hoop dat u toch wat licht op de situatie rond de ruine zo willen werpen." Zeg ik zo vriendelijk en beleefd mogelijk. "Zoals u hoorde zouden wij hem graag willen bezoeken, maar de wachters beletten het ons om er ook nog maar in de buurt te komen. Als u ons uit zou kunnen leggen waarom wij er niet meer bij mogen, dan zouden we u dankbaar zijn." "Dat gaat jullie helemaal niks aan!" wordt er teruggesnauwd. Mijn vriendelijk toon slaat meteen om, en ik krijg een wat bozere uitdrukking op mijn gezicht.
" Moet je eens even goed luisteren! We zijn er vanmiddag geweest, en we werden gelijk gepakt door de wachters daar en in de mijnen gesmeten. Het is dus wel duidelijk dat daar iets bijzonders aan de hand is! We hoorden jullie net over een of andere Gert, een schat en slaven, en die hele combinatie bevalt me niet! Helemaal dat slaven niet, en die guards die vond ik daar ook niet zo geweldig, want die waren er ook nog blij mee dat ze weer wat nieuwe slaafjes hadden. Kortom, we horen het GRAAG van jullie als jullie er wat meer van weten!" Bij het woord 'graag' kijk ik even heel giftig naar de dwergen. Wat HAAT ik het als ze zo egoïstisch doen en zo superieur van zichzelf. Ook hou ik abslouut niet van gedreig, zelfs dit imponeergedoe is niets voor mij, maar deze figuren vroegen er wel een beetje om.
Plots begint de dwerg te proesten van het lachen en stikt bijna in zijn bier. "Sorry o groot strijder we zullen u niet meer tegenspreken!" komt er nog spottend uit en hij valt bijna onder de tafel van het lachen. De andere dwerg kijkt me alleen maar heel boos aan.
"Jongens, als jullei onze bijlen willen proeven kun je het ook gewoon vragen hoor." De dwerg lacht Kaldour verder uit en de andere dwerg gaat verder op de vraag van Conradh:"Pff, maak je niet druk man, we hadden het gewoon over de schat van Gekke Geert en de bevalling van de vrouw van mijn vriend, niks bijzonders maat.

Plots stapt een duister ogende man met een cape, waardoor je zijn gezicht niet kunt onderscheiden naar binnen en gaat zitten aan een tafeltje in de hoek van de ruimte tegenover de bar. De volgende 5 minuten doet hij helemaal niks en blijft gewoon vanonder zijn cape door de ruimte heen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Kaldour

Mijn hoofd wordt een beetje rood van schaamte en ik schuif mijn stoel een klein stukje naar achteren. De dwerg schatert nog van het lachen, terwijl de andere dwerg het gesprek voortzet met Conradh.

Plots stapt er een man binnen. Ik merk het, alleen omdat ik een klein beetje uit de conversatie ben gestoten door mij stomme opmerking. Ik houd hem aandachtig in de gaten. Voor vijf minuten doet hij helemaal niks. Hij zit er maar gewoon een beetje duister en geheimzinnig te zijn. Ik stoot Conradh even aan...

[ooc]Ok, Conradh mag even kijken of hij mij tikje wil negeren of dat hij omkijkt.[/ooc]

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Na 5 minuten daar gezeten te hebben komt een Halfling naar binnen, eveneens duister gekleed. De Halfling loopt naar de tafel van de man en na een korte woordenwisseling gaat hij naast hem zitten. Jullie horen niet veel van het gesprek omdat beide expres op zachte toon praten, althans zo lijkt het.

Kaldour die net Conradh heeft aangestoten neemt de Halfling goed op, maar probeert niet te opvallend te kijken. Als de Halfling omhoog kijkt en er even licht in zijn gezicht schijnt kijken jullie elkaar recht aan, op dat moment is er een soort schrikreactie bij de Halfling waar te nemen en de beide gaan verder met hun gesprek.

Na dat moment lachen de twee dwergen jullie nog eens uit en gaan naar hun kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
[ooc] Joy!!! Weer actie! Veel succes, heren GM's :) [/ooc]

Conradh

Oh Kaldour, ik weet dat je het goed bedoelt, maar je kan het ook wel subtieler aanpakken. Nu maar hopen dat hij het niet verpest heeft.

Wanneer de dwerg vertelt over de schat van Gekke Gerrit ([ooc] het was toch Gerrit, geen Geert, of vergis ik me :?[/ooc]), vraag ik hem: "Schat van Gekke Gerrit? Dat klinkt boeiend. Wat weten jullie daarvan meer te vertellen?". De dwerg roept uit: "Ken je dat verhaal niet!". Ik kijk hem een beetje onnozel aan, want afgezien van geruchten weet ik er niets van. De dwerg stoot zijn maat aan en roept uit: "Zie hier! We hebben hier iemand zitten die er heel geleerd uitziet en niet eens het verhaal van de schat van Gekke Gerrit kent!". De dwergen proesten het uit van het lachen en moeten elkaar vasthouden om niet van hun stoel te vallen.

Lekker volk, die dwergen. Beetje hetzelfde niveau als die dwergen met wie we eerder mot hebben gehad. Ik vrees dagt ik daar niet veel meer uit kan krijgen. Jammer van die foute move van Kaldour. Maar het verhaal van de schat is blijkbaar behoorlijk bekend hier.

Dan stoot Kaldour me even aan. "Ik hou hem ook al in de gaten.", fluister ik hem toe. "Ken je hem misschien?". De dwergen liggen inmiddels half onder de tafel van het lachen.

Dan komt er een halfling binnen, die met de geheimzinnigerd gaat praten. Ik probeer nog een laatste poging bij de dwergen, maar het wordt alleen erger. "Je zit bij een groep bards. Kunnen die je het verhaal niet vertellen?", roept de ene dwerg. "Die kunnen vast niet over een schat vertellen, maar alleen erover dromen of kwijlen.", brult de ander. En weer liggen ze half onder de tafel.

Dan zie ik de halfling verschikt naar Kaldour kijken, waarna hij weer verder praat met de man. Ik vraag Kaldour: "Waarom schrok die halfling van jou? Ken je hem, of schrok hij omdat je een paladin bent?". Kaldour haalt zijn schouders op.
De dwergen staan op, slaan me op m'n schouders en roepen: "Bedankt voor je bier en de lol die we van je hebben gehad. Wat ga je morgen voor grappige dingen vertellen?". Dan gaan ze naar boven.

"Zeg Kaldour,", zeg ik, "zullen we eens wat dichter bij die twee gaan zitten en kijken of we wat kunnen opvangen van hun gesprek? Daar aan die tafel bij die oudere man is nog een plekje.".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Kaldour

Nadat ik Conradh heb aangestoten Verschijnt er plots een halfling bij de duistere figuur. Na ons oogcontact schijnt hij van me te schrikken. Erg interessant. Ondertussen zijn de dwergen ons blijkbaar zat en vertrekken lachend naar boven. Conradh vraagt of de halfling me misschien kent of dat hij bang voor me is omdat ik een Paladin ben. Ik haal mijn schouders even op.
"Hij komt me niet bekend voor in ieder geval, maar de manier waarop hij van me schrok vond ik erg interessant. Hij heeft duidelijk iets te verbergen."
Conradh geeft aan dat hij wat dichter bij de mysterieuze mannen wil gaan zitten.
Ik knik even en we lopen naar het tafeltje van de oude man.
Ik vraag of we erbij mogen zitten en de man geeft aan, dat hij toch net weg wilde. Ik ga met mijn rug naar de figuren toe zitten.

Zodra we zitten luisteren we aandachtig naar de mannen en prberen wat op te vangen. Ondertussen bestel ik wat bier bij een serveerster, zodat we een reden hebben om te zitten en ook stil te zijn. Conradh vindt dit geen ramp,om het zo maar te zeggen.

Ondertussen heb ik mijn helm neergezet en poets hem wat op, in de hoop wat te kunnen zien vande twee mannen. Helaas is mijn helm hier niet glimmend genoeg voor. Vragend kijk ik even naar Conradh of hij misschien een gelaat kan onderscheiden.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

De man kijkt jullie aan en vraagt aan de Halfling: "Weet je het zeker?
"Ja, heel zeker, er was ook zo'n meisje bij.
"Okee, ik zal eens vragen"
De man vraagt aan Kaldour en Conradh: "Willen mijne heren misschien even een glaasje met ons drinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Conradh

Huh? Waar kent die halfling ons van?

"Kom erbij zitten.", zeg ik vriendelijk, en ik wijs hem en de halfling een vrije stoel aan (er is lijkt me meer ruimte aan onze tafel dan aan de bar, en het praat wat makkelijker). De man gaat zitten, nadat hij vier bier heeft besteld, en de halfling komt er, enigszins schuchter kijkend naar Kaldour, ook bij zitten.

"Goed, ik heb de indruk dat u ons eerder heeft gezien, maar wij kunnen ons u niet herinneren. Vertelt u eens, wat wilt u van ons weten?"

[ooc] BlueAngelGoT: Misschien is het makkelijker dat je Kaldour en/of mij een e-mailtje stuurt met wat de man en de halfling ons willen vertellen, eventueel met wat dicerolls om te zien wat ze kwijt willen. Dan kunnen wij er wel een lopend gesprek van maken. Of je vult zelf in wat wij zeggen. Het lijkt me niet erg praktisch om zin voor zin hier in dit topic te kalken, anders duurt het een eeuwigheid. Tenzij het afhangt van hoe Kaldour en Conradh reageren, maar dan kan het gesprek in een keer gepost worden tot dat keuzemoment.[ooc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

[OOC]
Coffeemonster, check je ICQ en Boekster krijgt mail.
[/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ooc]Shit waarom slaap ik nou? :)[/ooc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

Kaldour en Conradh zitten aan de tafel bij de man en de Halfling. Beide partijen kijken elkaar doordringend aan en nemen een slok van hun bier. De man opent het gesprek: "Maken jullie deel uit van een groep die laatst bij de mijnen waren?"
De directe vraag van de man slaat Kaldour en Conradh uit het veld. Geen vam beiden wil de man tot vijand en wat wil hij nou precies.
"Ik zie dat jullie niet zo happig zijn om te antwoorden", gaat de man verder, "weten jullie wel wat er gebeurt in de mijn?"
"Nou, eigenlijk niet", antwoord Conradh.
"Ik kan jullie vertellen dat er een schat opgegraven wordt. Een schat die de koning graag wil hebben." Kaldour en Conradh horen hem binnensmonds een verwensing naar de koning maken.
"Een schat, wat voor schat", vraagt Kaldour?
"Dat is niet bekend, wel is bekend dat de schat niet voor iedereen is weggelegd en alleen door de terechte erfgenaam is te gebruiken."
"Wie is de erfenaam dan, als ik vragen mag", zegt Conradh?
"Daar wil ik het eigenlijk nog niet over hebben, maar misschien kunnen jullie mij nou wel vertellen of jullie bij de mijn waren laatst".
Deze man lijkt een vriend te zijn vindt Kaldour en hij kijkt Conradh naan die hem een goedkeurend knikje geeft.
"Wij waren inderdaad laatst bij de mijnen."
"Mag ik jullie vragen wat jullie daar hebben gezien?"
"We hebben wachters gezien en veel slaven die onder druk aan het werk werden gezet."
"Dus jullie zijn ook in de mijnen geweest?"
"Inderdaad wij zijn na een uitval van een "vriend" van ons veroordeelt tot slavenwerk in de mijnen, niet permanent natuurlijk."
"In dat geval kunt u mij ook vertellen hoe ver de koning is met de opgravingen."
"Eigenlijk niet, maar ik heb van een aantal wachters gehoord dat het een kwestie van dagen was tot men erdoorheen zou zijn. Waar ze dan uitkomen weet ik ook niet."
"Ik wil graag open kaart spelen met jullie. Ik en mijn kleine vriend zijn van plan de mijn binnen te dringen en de schat, wat het ook mag zijn, te bemachtigen. Zouden jullie mij daarmee willen helpen? Morgenvroeg zit ik hier weer, dan kunnen jullie er een nacht over slapen en met de anderen van jullie groep overleggen.
Ze wensen elkaar goedenacht en Kaldour en Conradh lopen van de tafel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Kaldour

"Ze zijn dus op zoek naar een schat" zeg ik retorisch tegen Conradh. "Nou, ik ben wel in voor een avontuurtje, zeker als we die slaven dan ook kunnen bevrijden. Wat zeg je ervan als we nu even onder de wol kruipen en de rest morgen inlichten over dit gesprek?"

Zodra ik ben uitgesproken wens ik Conradh een goede nachtrust toe, en ga naar mijn kamer, om daar in een vaste slaap te verraken.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Conradh

Hmmm, wazige figuren. Hebben ze goede of kwade plannen? En het ontwijken van die vraag over die erfgenaam... Ik denk dat we het beste met hun mee kunnen gaan om de boel eens goed uit te gaan zoeken. Maar ik vertrouw ze nog lang niet. Zijn het ordinaire dieven of schatgravers, of steekt er meer achter?

"Prima, ik denk dat de rest hiervoor ook wel in is. Maar ik vertrouw die gasten niet voor 100%. We zullen alert moeten blijven, en oppassen dat ze ons niet gaan gebruiken voor hun eigen plannen. Weltrusten."

Op m'n kamer val ik nog napeinzend over het gesprek in slaap. De volgende morgen zit iedereen weer uitgerust aan tafel. Kaldour en ik vertellen wat er gisteravond is besproken met de dwergen en met de twee duistere figuren.

Dan zeg ik: "Kaldour wil graag mee om de slaven te bevrijden, en ik wil graag mee om uit te zoeken hoe dit alles in elkaar steekt en om die twee figuren in de gaten te houden als dat nodig is. Ik vind dit zaakje teveel stinken, zowel wat betreft het opgraven van de schat door de koning als de plannen van die twee. Hoe denken jullie erover? Hebben jullie zin om mee te gaan?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pjotr

Ik wil heel graag mee, want ik verveel me tot nu toe nog kapot in deze groep...toen ik alleen reisde beleefde ik veel meer avonturen.....ik kan zo mijn energie toch niet kwijt!? En ook wil ik die wachters die ons opgepakt hebben wel weer eens 'spreken'.

Dus ik zeg: "Ik ga wel mee, misschien dat we daar nog wat mensen kunnen leren kennen of iets vinden wat we nodig hebben. (hiermee doel ik dus op het geld wat daar ligt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Conradh

"Oke dan, als ik het goed begrijp gaan we de mijn met een bezoekje vereren. De man vertelde dat hij hier vanmorgen weer zal zitten, dus hij zal zo wel komen, als het goed is.".

Wanneer we het ontbijt op hebben (beter dan in de vorige kroeg, maar nog steeds niet geweldig naar mening) en we nog even zitten te natafelen, komt de duistere man binnen. Ik stap op hem af en zeg: "Goedemorgen. Kaldour en ik hebben met onze groep overlegd, en we willen u en uw vriend wel meehelpen met uw plannen. Als u het geen probleem vindt, kunt u bij ons aan tafel schuiven om uw plannen uit de doeken te doen. We kunnen ook ergens anders heengaan waar we wat rustiger zitten. Het is hier nogal 'rumoerig'.".

[ooc] Ik probeer weer even wat vaart in het verhaal te brengen. Maar het is stil de laatste dagen. Boekster, Kramy en ik zijn toch niet de enige overgeblevenen, mag ik hopen :{. [/ooc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

[OOC]
Aub geen onnodige posts Sorry, ik heb ze verwijderd - LD
[/OOC]

De man gaat naast Conradh aan tafel zitten en begint rustig te vertellen: "Allereerst wil ik duidelijk maken dat jullie hier met niemand over mogen spreken. Wat ik van plan ben is de schat in de mijnen vinden en om dat te doen..."
De man wacht even want een ober ruimt jullie tafel af.
"Om dat te doen moeten we naar een gang in de mijnen sluipen die onbewaakt is. Mijn vriend weet die te vinden. De gang ligt helemaal onderaan de liftschacht. De gang is onbewaakt omdat er op vreemde manieren wachters zijn verdwenen. Het is dus niet ongevaarlijk om naar de schat op zoek te gaan. De koning heeft werk dus stilliggen omdat zijn wachters allemaal verdwenen. Dit is dus de ideale kans om de schat te gaan zoeken. Meer vertel ik niet. De rest kunnen jullie uit deze brief opmaken. Heimelijk geeft hij de brief aan Conradh. Ik hoop jullie weer te zien."
Kaldour's oplettende oog ziet de ober vannet aantekeningen maken en via een achterdeur weglopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Kaldour

Hmm, Pjotr is weer es enthousiast. Zal maar niet vragen waarom, krijgen we weer heibel van.

Zodra de mannen weer binnenkomen, gaat Conradh er bijna gelijk weer op af, om ze te melden dat we wel geïnteresseerd zijn in hun avontuurtje. Ik blijf een klein beetje op de achtergrond staan luisteren. Zodra Conradh de enveloppe overhandigt krijgt zie ergens in een ooghoek een druk schrijvende ober wegduiken. Met een beetje argwaan stoot ik Conradh weer es aan en vertel wat ik net gezien heb.

"Die ober die daarnet wegliep was wel heel verdacht veel bestellingen aan het opnemen volgens mij, ik vertrouw hem niet helemaal. Volgens mij heeft ie best wel het een en ander opgevangen van onze conversatie. Zullen we er achteraan gaan, of laten we het voordat het is?"

[ooc]Ik weet niet of de twee mannen al weg waren, of dat ze gehoord hebben wat ik net zei. Als de GM dat ff wil beslissen, want ik denk niet dat de mannen daar erg happig op zullen zijn. :) [/ooc]

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Desdemona

Een schat die onder veel geheimhouding gezocht wordt door de koning. Twee duistere personen die een hint laten vallen dat de koning niet de ware troonopvolger is. Een paladin die van plan is een slavenopstand te ontketenen. Een prachtige combinatie - afhankelijk van de afloop kunnen daar prachtige liederen over geschreven worden. Natuurlijk doe ik mee met deze operatie.

Die schat boeit me feitelijk vrij weinig. Ik wil veel liever weten wie die twee mannen zijn. Zijn het ordinaire schatzoekers? Maar als dat het geval was hadden ze toch niet zomaar onze hulp ingeroepen. Er moet meer achter zitten, en ik ben vast van plan erachter te komen wat dat is.

Er komt iemand de bar binnen die aan ons tafeltje gaat zitten. Hij wisselt een paar woorden met ons en overhandigt dan iets knisperends aan Conradh waarvan hij zegt dat het een brief is. Dan staat hij op en loopt weer de bar uit. Kaldour komt naar ons toe lopen en zegt tegen Conradh: "Die ober die daarnet wegliep was wel heel verdacht veel bestellingen aan het opnemen volgens mij, ik vertrouw hem niet helemaal. Volgens mij heeft ie best wel het een en ander opgevangen van onze conversatie. Zullen we er achteraan gaan, of laten we het voordat het is?"

Die vinden we toch nooit meer - en al vinden we hem wel, de enige manier om hem stil te krijgen is hem doden en dat kan nare gevolgen hebben voor ons, als we midden in de stad een ober omleggen.

"Kaldour," zeg ik, "laat maar. Die is dit vast gaan doorbrieven naar degenen voor wie hij informatie verzamelt. We moeten er dus rekening mee houden dat de bewakers van de mijnen op de hoogte zullen zijn van ons plan om de gevaarlijke gang te nemen."

Er verschijnt een glimlach op mijn gezicht.

"Wellicht mogen we er zelfs op vertrouwen dat ze dat weten. Deze gang zal nu waarschijnlijk wel bewaakt worden, zodat het voor ons gemakkelijker wordt om via de normale ingang binnen te dringen. Als je vijand je plannen te weten komt moet je daar gebruik van maken door iets heel anders te doen."

"Maar lees nu eerst die brief eens voor, dan kunnen we daarna onze tacktiek uit gaan stippelen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

[OOC]
Ik neem aan dat Conradh de brief doorleest en wel zo dat alleen de tafelgenoten en het horen.
Owja, Boekster, die "spion" ging pas weg nadat de man met wie jullie gepraat hebben weg was.
[/OOC]

Conradh opent de brief en leest voor:

Gegroet mijn waarde avonturiers,

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat u groep gezien en gevangen is genomen in de mijnen. In de mijnen is een schat verborgen die ik graag in handen zou willen krijgen. Waarom? Niet voor de rijkdom, maar omdat de koning niet de rechtmatige erfgenaam is.

Als jullie deze brief ontvangen hebben dan betekent dat dat jullie mij ofwel gaan helpen of dat jullie mij gedood hebben. Ik hoop het eerste. Jullie kunnen mij helpen door middernacht op de heuvel tegenover de mijn te verschijnen. Mijn vriend zal daar op jullie wachten en jullie verdere instructies instructies geven.

Ik hoop dat jullie mij mij ter dienst zullen staan. In ruil daarvoor zal ik jullie ook rijkelijk belonen. Nu kan ik jullie nog niet belonen, maar nadat ik de schat heb zal dat geen probleem meer zijn.

Jullie zullen mijn-gereedschappen nodig hebben. Mijn vriend zal die bij zich hebben.

Hoogachtend,

Een vriend

[OOC]
De heuvel vinden jullie gemakkelijk als jullie naar de mijn gaan, dus maak je daar niet druk om.

[/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Desdemona

'Als je vijand je plannen te weten komt moet je daar gebruik van maken door iets heel anders te doen.' Ben ik soms gek geworden, dat ik dat zomaar hardop zeg? Hoe kan je nu overtuigend de rol van onschuldig meisje spelen als je dit soort taktieken aanprijst?

Kaldour leest ondertussen de brief voor.

Op een heuvel bij de mijn? Kon die gast geen plaats verzinnen die nog beter zichtbaar is in de wijde omtrek? Dat belooft niet veel goeds. Daarnaast zou ik geen enkele reden weten om deze personenen te vertrouwen. Voor hetzelfde geld zijn ze in dienst van de koning bezig om mogelijke dieven in de val te lokken - ons dus. Hier moeten we voorzichtig mee om gaan.

"Interessant," zeg ik. "Om middernacht bij de mijn. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar het lijkt mij een slecht idee om deze mensen volledig te vertrouwen. Daarom stel ik voor dat ik en Conradh niet mee de heuvel op klimmen als jullie die vriend gaan ontmoeten - mocht het dan een valstrik zijn dan hebben ze ons niet allemaal te pakken. Als het toch te vertrouwen blijkt te zijn kunnen jullie ons weer komen ophalen.

Waarschijnlijk zal die vriend jullie vertellen hoe je door die speciale gang de mijn binnen moet komen - maar dat weten de wachters waarschijnlijk, gezien die ober van daarnet. Het best lijkt mij dus als we toch door de hoofdingang naar binnen gaan - als een aantal van ons ergens een verstoring creeren zodat de meeste wachters daar erop af gaan, kunnen we met een klein groepje naar binnen sneaken.

Wie moeten we even bekijken. Ikzelf ben op zich wel een logische keuze omdat ik geen last zal hebben van de donkerheid in de mijn en ik jullie waarschijnlijk redelijk gemakkelijk erdoor heen zal kunnen leiden zonder dat we toortsen hoeven aan te steken. Ik ken de weg natuurlijk niet, maar ik ben goed in het voelen van de wegen en het bepalen van hun positie door echo's en dergelijke. En zonder toorts te werk gaan lijkt me erg belangrijk gezien het feit dat we niet gezien willen worden.

Ik stel voor dat we met hoogstens 4 man de mijn binnen gaan en dat de anderen buiten rotzooi gaan schoppen. Als er mensen zijn die goed met pijl en boog kunnen omgaan zijn die bijvoorbeeld buiten meer op hun plaats dan in een mijn - we moeten dus even een goede taakverdeling maken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nova-virNocte

De volgende ochtend wordt ik vroeg wakker,en besluit nog een beetje te blijven liggen denken. Mijn hoofd is helemaal leeg..innerlijke rust,.. hehe een boedhist zou jaloers op me zijn. Na een uurtje zo gelegen te hebben ga ik op mijn gemakje naar beneden waar de rest van de groep net aan het ontbijt begint. Zonder wat te zeggen schuif ik aan en schep het zaakje naar binnen. Er wordt nu druk gesproken over 1 of andere brief en een schat in de mijnen of iets in die geest. ik merk dat ik steeds weer afgeleid wordt weer al die gedachten over Desdemona. Maar dit keer heel anders eigenlijk heel geruststellend. Wanneer Desdemona begint te praten krijg ik wat meer info van het gespreksonderwerp mee...

Hmmmm dit zaakje stinkt inderdaad. Als ik 1 ding geleerd heb in dit leven dan is het wel niemand te vertrouwen,zeker niet figuren die na 1 ontmoeting meteen een schat met je willen delen...... Hmmm geld kan ik altijd gebruiken en ..uhmm... Desdemona. Ik ...ik kan haar niet laten gaan arrrgghhh. Ik heb hier geen goed gevoel bij...

"Ik sluit me aan bij de groep die de mijnen ingaan. Ik als DROW kan uitstekend zien in het donker dus dat lijkt me logisch.Wie er verder meegaan zoeken jullie zelf maar uit...."

Tijdens het spreken kijk ik eerst Kaldour en vervolgens Desdemona scherp doordringend aan om mijn woorden kracht bij te zetten.. Vervolgens leun ik met mijn stoel wat naar achteren,trek mijn kap automatisch wat meer naar beneden en sla mijn armen over elkaar. Afwachtend met wat voor plan dit bij elkaar geraapte zootje nu weer komt...

Ik hoop voor Pjotr dat hij het dit keer niet verpest. Dan kan het weleens zijn laatste daad geweest zijn.....En zoniet dan zorg ik daar persoonlijk wel voor.....

[OOC] Sorry ik heb dit topic en ook LD''s Campaign niet kunen volgen de afgelopen 2 weken er stond teveel op het spel in reallife.als ik de toets aan het eind van mijn cursus niet zou halen zou ik meteen ontslagen worden(hoezo zware selectie ;). Maar de post is nu aangepast[/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

[OOC]
Vincent was toch het character van TheJoker? Hij zei dat hij voorlopig niet meedeed. Ik weet het niet, maar je kunt je post misschien editen.
Je bedoelt dat je de toets gehaald hebt? In dat geval, proficiat! :P
[/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Conradh

Wanneer ik de eerste regels lees van de brief, merk ik dat ik kippenvel in m'n nek krijg. Uiterlijk onbewogen lees ik de brief verder door. Na het voorlezen lees ik de brief snel nog een keer stil door om die goed in me op te nemen.

Dit stinkt!!! In een brief als deze vertel je geen plannen, maar spreek je hooguit een ontmoetingsplek af. Of eigenlijk spreek je die ook mondeling af. Wat als je wordt opgepakt en gefouilleerd door de wacht. Volgens mij zit de stadswacht achter ons aan, om te kijken of we inderdaad geen snode plannen hebben. Of ze gebruiken ons door ons te laten kijken hoe die wachters verdwenen zijn. Extra oppassen dus. Zeker ook met die ober.

Ik twijfel ook aan de rechtmatigheid van de koning, maar dat is weer een ander verhaal. Overigens ook een interessant verhaal.

Ik stem in met het plan van Desdemona om ons twee te laten wachten bij de heuvel en de rest te laten gaan. Ik zeg er wel bij: "Maar wees nog steeds voorzichtig. Ze kunnen net doen alsof alles oke is, en pas in actie komen als wij twee erbij zijn. Misschien kunnen wij twee in de tussentijd snel de omgeving uitkammen."

Met de plannen om via de hoofdingang naar binnen te sneaken ben ik het iets minder eens. "Ik beng bang dat de twee die buiten herrie gaan staan maken een grote kans lopen om opgepakt te worden. De kans is dan nihil dat ze dan vrijgelaten worden op korte termijn. Bovendien weten ze dat we met z'n zevenen zijn (ook al is Vincent vertrokken), en zullen ze ons zeker gaan zoeken. En zij kennen de mijn beter dan wij. De optie van de onbewaakte gang lijkt me toch de beste, hoe gevaarlijk deze ook is."

Mooi, Desdemona is alert. Kaldour volgens mij ook. En Nova-virNocte zal dat ook wel zijn, als Drow zijnde. Sjeez, hij heeft dat wel goed verborgen weten te houden. Er was wel iets vreemds met hem, maar ik heb zijn gezicht niet goed kunnen zien. Maar waarvoor deze coming-out? Vertrouwen in ons? Ik ben benieuwd hoe Kaldour hierop zal reageren. Maar ik heb weer een persoon extra die ik in de gaten moet houden, hoewel hij zich tot nu toe prima gedraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Desdemona

"Conradh, het is niet de bedoeling dat de mensen buiten gepakt worden. We moeten een subtiel plan verzinnen waardoor er zoveel mogelijk commotie ontstaat met zo weinig mogelijk kans om gepakt te worden. Het is niet zo heel lastig om in het holst van de nacht ongemerkt te verdwijnen nadat je iets hebt gedaan dat veel opschudding teweeg brengt.

Het lijkt me sowieso een goed idee als we allemaal zwarte kleding gaan kopen en die aantrekken, en daarnaast onze haren, huid en wapens zwart maken met kleurstof, houtskool, schoenverf of iets anders dat donker is. Zo kunnen we ongemerkt door de nacht en de mijnen sluipen.

Die alternatieve ingang is mij te gevaarlijk nu men waarschijnlijk weet dat we daardoor naar binnen gaan."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Conradh

"Uiteraard wil ik ook niet dat er mensen worden opgepakt, maar de kans is behoorlijk groot als er mensen buiten herrie gaan staan schoppen. Maar als iedereen graag via de hoofdingang gaat, ga ik natuurlijk mee.

Ik denk dat degenen die herrie gaan staan schoppen zich absoluut niet moeten laten zien of totaal onherkenbaar moeten zijn. Anders gaan de wachten geheid op zoek naar de rest. Zwarte kleding en houtskool zijn prima. Misschien dat ik iets van een ontploffing met een vertraging erin in elkaar kan zetten voor wat extra afleiding. Hoe groter de chaos, hoe groter de kans dat we binnen kunnen komen.

Maar binnen verwacht ik ook wachters. Deze zullen we onschadelijk moeten maken en laten verdwijnen. Gaan we dit openlijk of sneaky uitvoeren? Ik ben voor het laatste. In dat geval lijkt het me handig om mee naar beneden te gaan voor ondersteuning."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Desdemona

"Het best zou zijn als... nee, laat dat maar aan mij over. Ik zal wel vertellen als het gelukt is." Ik glimlach mysterieus.

"We moeten natuurlijk sneaky te werk gaan, dat mag duidelijk zijn. Twee-handige zwaarden en strijdbijlen lijken me sowieso niet het ultieme wapen in een mijn - we kunnen misschien beter wat dolken inslaan."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pjotr

Hmmz...buiten herrie schoppen, mooi! Dan kan ik eindelijk vechten! Mijn armen zijn al bijna verroest.

"Ik kan dan beter niet meegaan naar binnen, ik heb het eerst ook al verpest voor jullie volgens mij, en ik ben niet zo handig in doken maar wel in herrie schoppen. Laat mij maar een paar mensen in elkaar rossen en dan op gepakt worden. De ander die buiten blijft kan me dan met behulp van mezelf wel weer uit de gevangenis krijgen, en zo niet...ik kan wel een paar stokslagen hebben, daar raak je aangewend (terwijl ik dit wijs ik op een paar littekens bij mijn kaak, om te laten zien dat ik wel vaker pijn heb moeten verdragen.)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nova-virNocte

Geen reactie,ik snap er niks van. Zou deze groep dan toch echt goede bedoelingen hebben? Vreemd hmmm misschien hebben ze het er onderling al over gehad dat ik een DROW ben. In dat geval kan ik maar beter op mijn hoede blijven...

Terwijl er ondertussen gediscuseerd wordt wat voor spullen er gekocht moeten worden richt ik mij op Desdemona.

"Des, kan ik je zo nog even spreken onder uhhhmmm.. 2 ogen?
er is een zaak die ik graag met je wil bespreken...."

Vreemd ik heb een erg slecht gevoel over deze missie,maar aan de andere kant voel ik de adrenaline als vanouds door mijn aders pompen. Volgens mij begin ik weer een beetje mijn oude zelf te worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
Conradh

"Goed, wie blijft er dan met Pjotr buiten? Mij lijkt het handig als Kaldour meegaat, voor het geval we ons naar buiten moeten vechten.

Ik ga zo wel zwarte kleding kopen. Als ik de ene helft haal en iemand anders de andere helft, zullen we minder aandacht trekken. Veel zwarte kleding halen valt best wel op, zeker als het in verschillende maten moet. Houtskool zullen we wel bij de smid kunnen krijgen waar we de dolken halen."

Mooi, kan ik zelf ook wat boodschappen doen. Maar wat heeft Nova-virNocte toch met Desdemona?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Desdemona

"Pjotr, het is niet de bedoeling dat jullie gepakt worden. Probeer zo veel mogelijk herrie te schoppen en dan in het donker te verdwijnen. Je komt er echt niet met een paar stokslagen vanaf dez keer als je wel gepakt wordt.

Conradh, als jij wat dingen zou willen kopen: graag. Zoals je begrijpt ben ik zelf niet zo goed in het uitzoeken van zwarte kleding."

Ik glimlach even. Daarna wend ik mij tot Nova.

"Natuurlijk Nova. Ik denk dat we nu toch klaar zijn met ontbijten, dus loop maar even mee naar mijn kamer."

De daad bij het woord voegend sta ik op en loop naar mijn kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nova-virNocte

Desdemona:"Natuurlijk Nova. Ik denk dat we nu toch klaar zijn met ontbijten, dus loop maar even mee naar mijn kamer."

Ik kijk nog even de tafel rond om vervolgens achter Desdemona aan te lopen.. Uit mijn ooghoek zie ik de meesten mij nieuwsgierig nakijken.....

Even later stap ik de kamer van Desdemona binnen,zij zit op de rand van haar bed....

"Vind je het goed als ik naast je plaats neem,Des?"

Desdemona geeft een klein knikje en schuift wat op.

Desdemona:"Waar wilde je me over spreken Nova?"

"Herinner je nog dat ik je een tijdje geleden vroeg me te helpen met mijn magie? Door dat gedoe met de mijn ben ik er eigenlijk niet meer aan toe gekomen. Ik had graag mijn spells willen laten zien zodat je me kon zeggen hoe ik mijn magic effectiever kon gebruiken. Nu heb ik de gisteren voordat ik naar bed ging nog even mijn tome over Dark-magic opengeslagen. Er zijn namelijk wat krachtigere spells maar ik kreeg het nooit voor elkaar om deze juist uit te spreken,misschien dat je me daarmee kan helpen. De techniek van het casten kunnen we later nog wel naar kijken.

Desdemona:"Ik denk dat ik je wel kan helpen met je uitspraak Nova,de taal der Drow moet op zich niet veel verschillen van mijn eigen taal. Zeker de oude taal niet aangezien onze taal een gemeenschappelijke voorouder heeft.Maar spel de woorden eens waar je niet uitkomt,ik neem aan dat je geen braille boek hebt."

"Thx here goes. Na een halve zin die ik wel begrijp kom ik bij de woorden B-L-O-O-H-D-T en E-P-H-R-E-A-T.Naast deze woorden begrijp ik alles, en kan ik ook alles goed uitspreken tot de een na laaste zin van de incantatie daar staat het woord T-I-H-T-A-N-S-N.Ik weet dat het Titanen betekend maar hoe ik het moet uitspreken is me een raadsel."

[OOC]Ok nu even een voorstel aan de gamemasters. vinden jullie het goed dat Desdemona mij kan helpen mijn magic te vergroten wat betreft het casten van een skeletonwarrior. De mate waarin dat gebeurt is afhankelijk van een D20 waar ik vervolgens mee zal gooien. Ik dacht zelf aan het volgende.1-10 skeleton heeft tegen een tegenstander van mijn formaat een kans om te winnen van 1/20(1 is winst2-4gelijk,5-20verlies)11-15skeleton heeft kans om te winnen van 1/10(schuif alle waarden 1 punt door dus gelijk wordt3-5)16-19skelet heeft kans van 3/20 om te winnen wederom alle waarden doorschuiven(gelijk wordt 4-6)20skeleton heeft kans van 1/5 om te winnen.weer alle waarden doorschuiven(gelijk is nu dus 5-7) Ik denk dat dit vrij eerlijk is.Ik kan deze spel uiteraard niet zomaar midden in het gevecht doen heb er minstens 10 minuten voor nodig en al mijn magicpoints(dus kan maar 1x casten) Zodra ik meer weet gooi ik (of niet ;) )[/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

[OOC]
Doe het zo:
1-5 Sterk Skeleton (Ik bepaal modifiers in gevechten wel. Het licht toch grotendeels aan de tegenstander.)

6-17 Middelmatig Skeleton

18 - 20 Zwak Skeleton

Als je het er mee eens bent rol je maar.
[/OOC}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[OOC]Das inderdaad nog makkelijker maar ik had dit verzonnen om mijn skelet niet overpowered te maken. Ik ben natuurlijk ook zelf een shadowknight die wel aardig kan knokken snappie.als je de modifiers gaat bepalen wil je het skelet dan aub niet meer dan half zo sterk dan Nova maken ben tenslotte geen Necro. Ok ga nu rollen ik rol een 14. Met een medium skelet kan je denk ik wel wat he dan is die optie van half zo sterk of 1/3 zo sterk als Nova misschien geen slecht plan. Kan je zodra er gevechte komen wel ongeveer aangeven hoe sterk mijn skellie is ten opzichte van mij? Das wat makkelijker ivm de snelheid in de game houden zoals we aan het begin besloten hadden (kleine GM rechten). Als je het liever zelf in de hand houdt ook goed maar dan moeten jullie wel snel blijven posten >:) deal? [/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Desdemona

"Bloodth, Ephreat en Tihtansn? Nu ja, die spreek je als volgt uit:"

Ik herhaal alle woorden langzaam een aantal keer totdat Nova ze goed onder de knie heeft.

"Ik hoop dat het helpt. Heb je enig idee wat voor spreuken het zijn waar je mee aan het werk bent? Dark Magic is niet zomaar iets waarmee je onvoorbereid moet gaan experimenteren! Maar om even terug te komen op iets dat meer haast behoeft - kan jij mij ergens mee helpen?"

Nova knikt kort - als er geen reactie van mij volgt bedenkt hij zich dat ik blind ben en zegt hij "Ja, natuurlijk Desdemona."

"Kijk dan eerst even uit het raam en op de gang of wij niet worden afgeluisterd," zeg ik, terwijl ik plotseling ben overgeschakeld op het elfs.

Nova kijkt uit het raam en opent de deur even. De kust lijkt veilig.

"Ik wil dat de wachters bij de mijn denken dat een verhaal dat ik heb verzonnen waar is - en de beste manier om daar voor te zorgen is door te zorgen dat een spion van hen - zoals die ober - ons erover hoort praten. Daarom moet jij goed in de gaten houden of die ober vandaag nog terug komt, of dat er een andere verachte persoon ons in de gaten lijkt de houden.

Het verhaal dat ik wil vertellen is het volgende: wij hebben contacten met de roverhoofdman Erik Halfhand, de beruchte bandiet die met zijn groep strijdmakkers door de hele wereld trekt. Erik heeft gehoord van de schat in de mijn en is van plan deze vannacht te veroveren. Hiertoe zal het volgende plan worden uitgevoerd: de ene helft van zijn groep zal het huis van de commandant binnen sluipen en hem doden - dat gaat lukken omdat alle wachters bij de ingang van de mijn staan. Ondertussen sluipt de ander helft van zijn groep - wij - door de verlaten ingang naar binnen. Als wij de schat hebben zijn de wachters leidingloos en kunnen we ze gemakkelijk van twee kanten overmeesteren.

Als de wacht dit verhaal voor waar aanneemt zullen ze twee dingen doen: de verlaten ingang goed bewaken en het huis van de commandant goed bewaken. Dat betekent dat er veel minder wachters bij de hoofdingang van de mijn zullen zijn - precies wat wij willen. Wat denk je ervan?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nova-virNocte

"Uhhmm ja waarmee en maak je geen zorgen Desdemona,dit deel van de darkmagic ken ik maar al te goed. Voordat ik werd verstoten kreeg ik les van mijn guildmaster...een necromancer. Deze incantatie is een sterkere versie van de spell die ik gemeesterd heb. De basis is hetzelfde,alles zal goed gaan zolang ik de woorden maar goed uitspreek.... "

Desdemona:"Oh dat is wel een geruststelling. Nogmaals Dark Magic is niet zomaar iets waarmee je onvoorbereid moet gaan experimenteren! Maar als je weet wat je doet.....
Kijk eerst even uit het raam en op de gang of wij niet worden afgeluisterd,"

Ik kijk uit het raam en open de deur even. De kust lijkt veilig.
Desdemona begint haar verhaal......

Desdemona:"Ik wil dat de wachters ......wat wij willen. Wat denk je ervan?"

Hmmmm volgens mij is Desdemona niet helemaal de persoon zoals ze zich voordoet.Zo'n lief meisje als z moet voorstellen kan niet zo'n plan bedenken. Een kleine hang naar evil heeft ze wel,weliswaar anders dan ik. Maar mensen naar haar hand zetten is ze maar al te goed in. Hmm misschien verklaart dit ook enigszins de gevoelens die ik bij haar heb!

Ik voel me enigszins gerustgesteld,alhoewel maar voor even.Of ze nu vreselijk good of enorm evil is dat verklaart nog niet waarom ik langzaam soft begin te worden.Ik probeer mezelf te berusten met de gedachte dat het beter zal gaan wanneer ik wat bloed heb kunnen laten vloeien....

Desdemona:"Nova wat vind je ervan?"

"Uhhhh ja het bevalt me wel. Ik heb geen zin in weer een overmacht.Een keer per week op het randje van de dood vind ik wel genoeg....Dus ja laten we het maar tot uitvoer brengen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Desdemona

"Dank je," zeg ik met een glimlach richting Nova. "Ik heb misschien een beetje een vreemde vraag voor je - maar zou ik je gezicht eens mogen voelen? Ik vind het altijd leuk om van vrienden te weten hoe ze er uit zien."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nova-virNocte

"Uhhh ja...ja waarom,..waarom niet" stamel ik een beetje ongemakkelijk. Ik ga weer naast haar zitten en draai mijn gezicht naar haar toe. Voorzichtig verkent Desdemona mij gelaatstrekken.\

Waarom doet ze dit? Haar handen ze zijn zo...,zo zacht. Wat wil ze van me...ik..nee!

Plotseling trek ik mijn hoofd terug,en sta meteen op. Ik kijk Desdemona aan die me verschrikt aankijkt.

"Ik...ik...sorry arrrggghh"

Ik draai me om en ren de deur uit naar mij eigen kamer. Ik leun met 1 arm tegen de deur. In mijn hoofd raakt alles in een stroom versnelling. Allerlei gevoelens lopen door elkaar haat,lust,liefde,verdriet. Flitsen van alle gebeurtenissen van de laatste dagen en van mijn jeugd komen voorbij. Beelden die ik lang vergeten was staan plotseling haarscherp op mijn netvlies. Ik grijp met mijn handen naar mijn hoofd en probeer te schreeuwen. Maar er komt geen geluid uit mijn keel zetten. Ik plof op mijn bed neer.

Dan hoor ik ineens voetstappen op de gang,ze lijken dichterbij te komen....
Ik trek mijn kap weer over mijn hoofd en hou mijn zwaard paraat.....

[OOC] Als ik tijd heb vanavond dan icq ik je ff met hoe Nova geroleplayed moet worden.Ik ga voor zijn progressie eigenlijk precies op een rotmoment weg maar ja.als ik geen tijd heb dan meel ik denk ik LD morgenochtend nog even.Als LD hem speelt is eigenlijk leuker de GM moet mijn mannetje niet te goed kennen Nova gaat nog wel voor een verassing zorgen namelijk......[/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caspian

[ooc]ok, ik ben er ook weer[/ooc]

Hehe, de perfecte kans voor wraak, dit gaat leuk worden

Tijdens de discussie over wat we doen laat ik merken dat ik best mee naar binnen zou willen, en niet hulpeloos buiten wil wachten, ook omdat ik niet echt goed ben in keet schoppen,
ik wil liever geen vet ofzo op mijn gezicht, dus ik maak wel ff een masker
zwarte kleren heb ik nog wel, dus dat is geen probleem,
ik zal mijn wapens wel ff moeten invetten, om het zwart te maken, en mijn boog zal vrijwel nutteloos zijn, dus die blijft hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

[OOC] Deze post is via ICQ samen met Westpark geschreven. [/OOC]

Desdemona

Even nadat Nova weg is gegaan loop ik naar zijn kamer toe. Ik kom de kamer binnen en hoor dat hij op zijn bed zit. Zonder iets te zeggen loop ik naar hem toe. Hij zegt ook niets, en ik besluit om naast hem om het bed plaats te nemen. Nog steeds zegt Nova niets.

"Nova?"
"Des, het spijt me, ik..."
"Ik ben bang."
"Bang waarvoor, Nova?"
"Bang voor de gevoelens die ik de laatste dagen heb."
"Gevoelens zijn niet iets om bang voor te zijn, Nova. Gevoelens moet je koesteren."
"Ja, maar ik voel me niet mezelf. Het lijkt wel alsof er iemand anders in mijn hoofd zit."
"Hoe voel je je dan?"
"Ik weet niet het is een warm gevoel ik ben ook soms bang dat er iets gebeurt met jou....."
"Dat zijn toch geen slechte gevoelens, Nova? Waarom ben je daar bang voor?"
"Door die gevoelens doe ik dingen waar ik niet achter sta... Ik ben bang dat ik kwetsbaarder wordt door deze gevoelens. Maar het ergste is wel..."

Nova zucht even.

"Ze doen me denken aan vroeger."
"Aan vroeger? Wat was er vroeger dan?"
"Weet je nog dat ik je vertelde over hoe ik het dorp uitgegooid werd?"
"Ja, dat ben ik nog niet vergeten."

Ik glimlach.

"Toen ik zag hoe het meisje mishandeld werd in de bar kreeg ik ook deze gevoelens... en het lijkt alsof ik op zo'n moment geen controle meer heb over mijn eigen acties."

Ik sla mijn arm om Nova's schouder heen.

"Ik zou er niet te veel mee zitten Nova. Je doorbreekt de limieten die jouw volk zichzelf heeft gesteld - maar dat is alleen maar goed."

Nova legt zijn hoofd tegen mijn schouder.

"Ik ben een Dark-Elf, Des. Ik mag zulke gevoelens niet hebben het KAN gewoon niet."
"Nova, je bent misschien een Dark Elf van geboorte - maar dat betekent nog niet dat je je ook als een Dark Elf moet gedragen. Jouw volk is niet het meest navolgenswaardige op deze wereld."
"Maar wat moet ik dan Des - ik heb niemand ik hoor nergens bij - als ik ook mijn DarkElf gewoontes afzweer dan ... dan .. ben ik een niemand!"
"Ieder denkend wezen moet zijn eigen idealen scheppen, Nova. Je bent de maker van je eigen goed en kwaad, je eigen identiteit. Dat kan niemand anders voor je doen. Volken, groepen, partijen - het zijn allemaal uitvluchten om niet jezelf te hoeven scheppen. Maar de echte sterke personen kunnen daaraan ontsnappen..."
"Dus er is geen goed en kwaad?", vraagt Nova ongelovig.
"Nova, er is wel goed en kwaad - maar iedereen schept zijn eigen goed en kwaad. Voor de lammeren is het goed als zij niet worden opgegeten door de arend - maar moeten wij daaruit conlcuderen dat het voor de arend slecht is om lammeren te eten?"

Ik voel een traan van Nova;s gezicht op mijn hand vallen.

"Ja dat is misschien wel waar. Bedankt Des, zo had ik het nooit bekeken. Ik wilde ook niet anderen haten maar DROW worden door iedereen gehaat, iedereen heeft zijn oordeel altijd al klaar.... En daardoor haatte ik hen ook.....vuur moet met vuur bestreden worden leerde ik vroeger."
"Vuur bestrijdt je het beste met water."

Ik glimlach even, en Nova schiet in de lach.

"Ja, haha, dat is waar...."
"De hele wereld ligt voor je open. Je kan nog zoveel doen met je leven - en het eerste wat je moet doen is jezelf vrij maken van je oude kader, de beperkingen die je opvoeding je heeft meegegeven."
"Ik vind het fij om met iemand te kunnen praten Des....het is een fijn gevoel. een fijn gevoel om bij je in de buurt te zijn."
"Niet omdat je dan vrij bent - dat heeft geen enkele waarde. Maar omdat je dan vrij bent om jezelf te scheppen, om als waardegevend wezen door het leven te gaan."
"Is dit nou 'Vriendschap' ?"
"Ja Nova, dit is vriendschap."

Ik lach, en sla mijn andere arm ook om Nova heen om hem te huggen. Nova omarmt mij ook, en bedankt me nogmaals voor mijn vriendschap.

Dan lijkt het alsof hij haast beschaamd wordt om zijn optreden en hij probeert het onderwerp terug te brengen op de missie in de mijnen.

"Ja, laten we gaan kijken of die ober weer terug is. Weet je ons plan nog?", vraag ik.
"Ja, dat weet ik nog wel. Erik Halfhand was het toch?"

Ik sta op en ga voor Nova staan - dan buig ik me even voorover en geef hem een kus op zijn voorhoofd. Daarna draai ik me om en loop de kamer uit en de trap af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nova-virNocte

Ik voel nog even aan mijn voorhoofd en glimlach. Na even zo gezeten te hebben trek ik mijn kap weer recht en probeer mijn gezicht in een neutrale plooi te krijgen. even later voeg ik me bij Desdemona......

[OOC]Ok dit is mijn laatste post LD speelt mijn char de komende week,voor de combatscenes mogen de GM's gooien. alleen het is aan LD om te kijken of hij ook Nova's spells zal gebruiken.(skellie casten of Play dead) Tot 4 februari jongens dan ben ik er weer[/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

[OOC]
Okee, laat LD het maar doen. Lijkt me inderdaad een beter besluit. Veel plezier Westpark!
[/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

[OOC] GM, is die ober er weer? [/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

[OOC]
Ja, de ober is er weer!
[/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Desdemona

Ik ga aan een tafeltje zitten. Ik hoor iemand rondlopen achter de bar, maar ik weet niet of het de ober in kwestie is. Even later komt Nova de trap af en hij gaat bij mij zitten.

"Ja.", fluistert hij in het elfs.
"Zeg Nova," vraag ik aan hem, "heb je nog contact gehad met onze baas? Heeft hij eigenlijk al precies verteld wat onze taak vannacht is?"
"Ja, ik heb gisteren met Erik gesproken," zegt Nova, "onze makkers zijn eindelijk allemaal in deze streek aangekomen, dus ze gaan een frontale aanval doen. Ondertussen moeten wij door die achteringang waar die man van daarnet het over had binnen dringen."
"Dat snapte ik al - een zeer slim plan, ze zullen ons daar nooit verwachten. Maar wat denkt de Halfhand te winnen met een frontale aanval?"
"Nou," zegt Nova, "onze broeders en zusters zullen het slecht bewaakte huis van de leider van de wacht aanvallen en hem doden. Dan heeft de wacht geen leiding meer en als wij ons doel hebben bereikt zullen we gemakkelijk kunnen ontsnappen."
"Maar vreest Erik dan niet dat de wachters die aanval zullen afslaan?"
"Welnee, die wachters staan allemaal de ingang van de mijnen te bewaken. Als ze allemaal in het huis van de hoofdman verborgen zouden zitten - dan zouden ze onze aanval gemakkelijk kunnen afslaan. maar dat is natuurlijk niet het geval!"
"Nee, dat... wacht, volgens mij hoor ik daar iemand naar ons toe komen - we spreken later wel verder Nova."

[OOC] Aan de GM om te vertellen wat de ober doet. [/OOC]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo

Ivo

[OOC]
Ik neem aan dat het de bedoeling was dat de ober het gesprek zou horen en dat hij het ook gehoord heeft.
[/OOC]

De ober spitst zijn oren als hij jullie hoort praten en na 10 minuten bedienen is hij nergens meer te bekennen.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste