Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
M'n boog is weer geladen en ik richt op de kerel die weer op Pjotr afstormt. Ik richt, ik wacht, ik schiet. De pijl gaat precies door z'n oog naar binnen en de man valt dood op de grond neer.
[ooc]
Zo, die is nu dood. Laten we verder gaan.
[/ooc]
"Mensen, laten we vlug verder gaan, ik vertrouw het hier voor geen cent", fluister ik zachtjes, maar ik vraag me af of iedereen dit gehoort heeft. M'n hart klopt als een razende, ik ben het niet gewend om mensen te doden....
Edit: Hij is al heeeeel lang niet meer op ICQ geweest en iik zie ook geen recente topics als ik op zijn naam search...
Hmmz, wat doen we?
Conradh
"Voorzichtig! Volgens mij hoorde ik nog meer geluid van om de hoek toen de wachter binnenstormde.". We kijken voorzichtig om de hoek.
Vreemd, de wachter boven zei dat volgens hem geen andere guards beneden waren. Wist hij soms niet van deze wachters hier? Dat zou betekenen dat er iets stiekems gaande is hier.
Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange
Verwijderd
Ik kijk omhoog vanaf de grond, en zie een pijl dwars door het hoofd van de wachter schieten. Ik loop op Cassandra af, die nogal geschrokken lijkt te zijn en bedank haar. Ik laat weten dat ik ook graag verder wil gaan, maar laat niet weten dat het om een heel andere reden is als Cassandra noemde. Ik ben door dit vechten weer helemaal de oude, en wacht al vol vreugde af totdat ik men volgende slachtoffer neer mag knuppelen...
Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
Waarschijnlijk post ik vandaag (Zondag dus) een vervolg. Anders wordt het woensdag. Dan ben ik klaar met toetsweek. Sorry voor het oponthoud, maar als je het druk hebt dan heb je meestal niet zo'n zin om te posten.
Mijn excuses hiervoor.
[/OOG]
Nadat de man neergaat sluipt Conradh voorzichtig de hoek om. Voorbij een vaag lichtschijnsel afkomstig van een fakkel ziet hij een aantal 2 personen heftig gebaren makend tegenover iemand die hij niet kan zien omdat hij tegen hun rug aan kijkt. Opeens ziet hij een man een schop uitdelen naar die persoon die hij nu vaag kon waarnemen.
Verwijderd
Ik ga achter Conradh staan, en zie ook de 2 mannen. Als ze beginnen te vechten vraag ik aan Conradh: "Wat zullen we doen? Zullen we ze uit elkaar halen? Of met rust laten? Persoonlijk ben ik voor dat eerste."
Verwijderd
Nova-virNocte
Hmmmm dit geloof je ook niet zeg,Pjotr moet gewoon gered worden door een vrouw. Waar is onze Palladin op zulk soort momenten?? Net wat ik dacht iemand die puur en alleen het "Goede" doet,daar kan je niet op bouwen.
Maar Cassandra....zij... *zucht* Dit kan ze toch niet zijn?! Zo'n angstige meid zou die uit kunnen groeien tot een waardige tegenstandster in gevecht???? De manier waarop ze haar kruisboog hanteerde. Het doet me ergens denken aan de half-elfs uit de Neverdale-forrest streek.....dezelfde streek waar ik vandaan kom.....
"Dit heeft lang genoeg geduurd,ik wil nu wel weten wat hierbeneden te vinden valt......"
Ik loop naar Pjotr toe en fluister hem wat in zijn oor
"Moest nu een vrouw je redden joh Pjotr??"
Ik geef hem een kleine tik op zijn schouder.
"Laten we samen eenseen einde aan dat opstootje daar maken want op Kaldour lijken we niet te kunnen vertrouwen...."
[OOC] No Offence hoor Boekster just roleplaying.....[/OOc]
Cassandra staat achteraan onrustig te wachten tot de groep verder kan gaan....
Desdemona die naast Kaldour staat voelt een gevoel van machteloosheid bij Kaldour die heel bleek uit ziet.''Ik moet terug ... volgens mij wordt ik ziek'', laat hij weten. Hij draait zich om en klimt verzwakt de ladder op. ''Sorry''.
[ooc] Ik wil de mannen vasthouden door de lucht om hun heen te verdikken tot ze vast staan. Daarvoor zal ik een behoorlijk zware enchantment moeten casten (of is het een conveyance? Maakt niet uit, in beide schools heb ik 3 sterren). Ik maak er een level 3 spreuk van. Verder moet de spreuk wel even duren (2), moet 'ie werken op 3 mannen (3), de afstand tot de mannen is redelijk groot, schat ik (2), ze moeten er niet snel uit kunnen breken (resistance 1), ze moeten de spreuk natuurlijk niet resisten (3 op penetration) en ik zal hun mond ook vrij moeten kunnen maken (control 2). De eindscore wordt dan: 3*(2+3+2+1+3+2) = 36 punten. Hakt er flink in dus, maar ik denk dat het dat wel waard is. Mocht er een fout in bovenstaande redenering zitten, dan wil ik dit graag aanpassen. Zoveel ervaring heb ik nog niet met dit nieuwe spelsysteem, met name het inschatten van de effecten :-) [/ooc]
"Even geduld mensen en blijven wachten. Ik heb een ideetje", zeg ik. Ik trek me zo terug in de schaduw dat ik het drietal net goed genoeg kan zien en zelf niet teveel opval. Dan begin ik zachtjes te murmelen en kleine bewegingen te maken. Wanneer een van de mannen de ondervraagde een harde schop geeft zodat die het uitkermt van de pijn, houd ik maar met moeite m'n concentratie vast, maar ik ga stug verder. Na een minuutje kijkt opeens een van de ondervragers verschikt op en kijkt wild in het rond. De ander kijkt eerst zijn maat aan, maar schikt dan opeens ook op. Snel maar nauwkeurig maak ik de spreuk af, en het drietal beweegt zich steeds minder. Uiteindelijk staan zij helemaal stil op hun plek.
"Zullen we ze maar eens vragen wat er hier aan de hand is?", zeg ik, terwijl ik het zweet van m'n voorhoofd veeg.
Ik begrijp wel dat men wel eens ongeduldig kan worden als het verhaal niet opschiet. Misschien dat je in dat geval bijvoorbeeld een beetje voor de anderen kan spelen. Zoals op dit moment, waar Conradh met plezier de spreuk wil besturen zodat de slachtoffers met de rest van de spelers kunnen praten. Ik had in dit geval niet zo zin om het hele verhaal naar me toe te trekken, maar de anderen ook de ruimte te geven.
Maar goed, ik heb er nog steeds zin in om het verhaal te vervolgen, dus zal ik maar weer een stukje? [/ooc]
Conradh
Nadat ik even heb uitgepuft om bij te komen van de moeite van het casten en de geestelijke druk aan het eind, veeg ik de laatste zweetdruppels weg, recht ik mijn rug en zeg: "Zullen we?". Ik stap de hoek om, gevolgd door de rest van de party.
Wanneer we het licht instappen, zie ik de twee mannen die met het gezicht naar ons toestaan ons verbaasd aankijken. Wanneer ik me even buk om naar de derde persoon te kijken, die op de grond ligt, zie ik hem angstig uit zijn ogen kijken. Helaas kan ik hem niet in een gemakkelijker houding helpen met mijn spreuk.
[ooc] Voor de ondervraging lijkt me iets meer beschrijving van de heren wel handig hier (kleding, uitstraling, zijn het wachters, e.d.). Dat kan namelijk het gesprek behoorlijk beïnvloeden. [/ooc]
De twee mannnen zijn wachters van hetzelfde soort als buiten waren, maar als jullie ze beter bekijken hebben ze een aantal kenmerken die jullie bij de andere wachters niet opvielen. Ze hebben allemaal een tatoeage op hun voorhoofd. Een zwarte punt. En een andere kleur stof onder de malienkolder. Beide tonen geen emoties.
Desdemona daarentegen kan de emoties van de personen wel degelijk waarnemen. Deze bestaan vooral uit een gevoel van onzekerheid en een wil om zich sterk voor te doen.
Een vreemde dame in de grot??? En zijn dit wel echte wachters, met die tattoo en die andere kleren onder hun harnas? Die dan ook nog een vrouw schoppen? Als Kaldour hier bij was, dan hadden deze gasten het erg moeilijk gehad. Maar voorzichtig blijven...
Ik verander de spreuk zo dat de vrouw vrij kan spreken. Vervolgens zeg ik "Goededag mevrouw. Wat is hier allemaal aan de hand? Wie zijn deze kerels en waarom waren ze bezig u op zo'n grove manier uit te horen?"
Desdemona
Angstig? Waarom zijn die wachters angstig als ze een vrouw in elkaar schoppen? Misschien...
"Kijk uit!", sis ik tegen de party in het algemeen. Ik kniel naast de vrouw die op de grond ligt en probeer haar emoties te ontwaren.
Met enige verbazing heb ik toegekeken naar de spell die conradh toepaste... Voorzichtig lopen we naar de 3 mensen toen en ik zie, als we dichterbij zijn gekomen, dat het 2 mannen waren die een vrouw aan het in elkaar trappen waren.
Conradh vraagt wat aan de vrouw en Desdemona knielt voor de vrouw neer, ik kijk nog steeds enigzins angstig naar achter.
"Rustig maar, mevrouw. U hoeft niet bang te zijn dat we u behandelen zoals deze twee kerels hebben gedaan. Of wilt u niet uw verhaal vertellen met deze twee wachters erbij?"
Iedereen is angstig? Iedereen? Er is hier iets goeds mis.
Terwijl Conradh een vraag stelt aan de vrouw, vertel ik Pjotr dat hij op de uitkijk moet gaan staan. Ik heb geen zin verast te worden door iets of iemand - er moet toch een reden zijn dat men hier zo bang is?
Ze probeert een wachter te bespugen maar het speeksel komt ergens bij de voeten terecht.
"Ik moet alleen weg hier en contact opnemen met ... ehm ... bepaalde personen."
Ik 'kijk' in de richting van de vrouw, en trek semi-verbaasd een van mijn wenkbrouwen op.
"En hoe kom je precies op de gedachte dat wij jou zomaar laten gaan? Wellicht is het een goed idee als je ons eens vertelt wat er aan de hand is?"
Verwijderd
Pjotr
Ik vraag me af wat Conradh allemaal aan het doen is, en ben al helemaal verbaasd als ik die 3 vechtende personen stil zie staan. Ik ben er helemaal nie zeker van dat ze ook stil blijven staan, en probeer een beetje uit de buurt van de wachters te blijven.
Als Desdemona aan me vraagt of ik op wacht wil gaan staan loop ik een stukje terug, en blijf waakzaam om me heen kijken achter het hoekje.
[OOC]Zie ik nog iets GM?[/OOC]
Sorry dat ik het de laatste tijd niet krijg bijgehouden, maar het einde van het jaar is veel werk. Ik moet nog een aantal opdrachten maken en ik heb bijna geen creatief vermogen meer de laatste tijd. (Deze 2 redenen zullen elkaar wel versterken) Als het geen probleem is leg ik de campaign graag even stil tot aan de vakantie of er moet iemand anders willen GM-en. Het spijt me. Laat maar horen van je op ICQ.