_-= Radeon Topic - Deel 29 =-

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.052 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32372

Nog iemand interesse voor gezamelijke aankoop heb adress voor orig. retail "Built by Ati" 8500.

PRIJS: $ 190.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

voor mensen met rare textures en jagged edges: zet "force16bit Z buffer" disabled en zet "line antialiasing" enabled. Bidforpower ziet er nu weer normaal uit, op een heel klein detail na: De skybox heeft randjes, je ziet gewoon dat je in een soort doos speelt met sky textures erop. Best jammer, maar niet zo irritant als verspringende textures en jagged edges overal :)

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1734

in rtcw zit ook truform heeft iemand wat screenies daarvan? In cs vond ik de truform toepassing met een radeon1 ruk namelijk ik wil wel eens weten hoe het met nieuwe spellen zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18257

Op maandag 26 november 2001 02:42 schreef CJ het volgende:
Alleen een beetje kut dat ik m'n core wel naar 275 kan gooien en de mem niet zonder artifacts te krijgen (max 263). :(
Heeft het wel nut om de CORE hoger dan de MEM te zetten? Ik heb namelijk hetzelfde probleem en kom na benchmarken tot de conclusie dat het verhogen van alleen de CORE nagenoeg geen effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Op maandag 26 november 2001 03:30 schreef liebert het volgende:
Nog iemand interesse voor gezamelijke aankoop heb adress voor orig. retail "Built by Ati" 8500.

Ik heb wel interesse. Maar weet je zeker dat het voor die prijs een echte "Built by ATi" is :?

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Op maandag 26 november 2001 03:57 schreef SuB het volgende:
in rtcw zit ook truform heeft iemand wat screenies daarvan? In cs vond ik de truform toepassing met een radeon1 ruk namelijk ik wil wel eens weten hoe het met nieuwe spellen zit
Trueform met een Radeon 1 :?
De Radeon 1 ondersteunt helemaal geen trueform, dus ik kan me wel voorstellen dat CS met Trueform er op jouw Radeon1 totaal niet anders uitzag dan normaal ;)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Op maandag 26 november 2001 08:49 schreef Tellie het volgende:

[..]

Heeft het wel nut om de CORE hoger dan de MEM te zetten? Ik heb namelijk hetzelfde probleem en kom na benchmarken tot de conclusie dat het verhogen van alleen de CORE nagenoeg geen effect heeft.
Ik weet het eigenlijk niet echt zeker. Maar dit waren m'n scores met 3DMark2001:

250/260 - 7606
275/260 - 7826

Als je dit zo ziet dan zit er 200 punten verschil in. Maar ja, toen ik het voor de tweede keer teste, was m'n score 7719 op 275/260. Toen was het verschil de helft kleiner. En tot overmaat van ramp was m'n score nog lager toen ik de mem naar 263 verhoogde (7692).

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Op maandag 26 november 2001 11:41 schreef FirefoxAG het volgende:

[..]

Ik heb wel interesse. Maar weet je zeker dat het voor die prijs een echte "Built by ATi" is :?
Ik ben ook wel geinteresseerd... Als het echt 190 dollar is... (ongevver 470 gulden) Voor een retail versie, is dat niet duur. :P Let me know als er meer info is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
Yep, voor mij hetzelfde,, de echte 8500 Retail versie 275/275,,Build by Ati,,
En dan de prijs ongeveer fl 470.-
Laat het dus maar even weten,,
En als de levertijd in December is ook,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2020

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Ik ben ook geïnteresseerd in die Retail R8500 voor 470 piek, maar als dat weer zo'n actie wordt als eerst :Z

Asrock K10N78 || AII 7750 ||2x 1GB Kingston || 2x 200Gb Maxtor DiamondMax 10 || R4850 || Acer X223W Q || WinXP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

ChUcKiE

Dus........

Misschien dat Marc00 iets op poten wil zetten :D

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:30

MartNL

Ik wil ook wel een retail bestellen.
Maar marco moet mee doen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-05 20:15
Zijn er hier ook mensen die een Radeon 64 Mb ViVo hebben en windows XP (proffesional) draaien?

Ik heb deze combinatie nu sinds een week, maar heb regelmatig vastlopers als ik 3D games (Unreal Tournament, Serious Sam, maar vooral de demo van Colin McRae Rally 2) speel.

Ik gebruik driverversie 6.13.3281.
Daarvoor had ik andere drivers (rechtstreeks van Ati site) maar die waren nog veel erger.

Zijn er meer mensen met deze problemen?
Ik las hier ook ergens dat er een speciale(???) procedure nodig is onder windows XP om je drivers schoon te installeren? Kunnen deze vastlopers een gevolg zijn van over brakke drivers heen installeren?

[edit]
windows XP geeft de volgende foutmelding weer:

The driver for the display device got stuck in an infinite loop. This usually indicates a problem with the device itself or with the device driver programming the hardware incorrectly. Please check with your display device vendor for any driver updates.

Ik heb mijn Radeon en/of cpu niet overgeklokt (loopt dus op 166 Mhz standaard).

Daarnaast zegt windows XP dat ik een RADEON7200/RADEON heb. Klopt dit dan?
[/edit]

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

One patch coming up (soon)
Today's topic is .... Serious Sam DX8/Truform beta patch. Yes, we finally did it. DX8 works just fine on majority of 3d-boards out there. Generally it's some 10% slower than OpenGL, but there's some room left for optimizations.

So, there ... the patch is now in beta-testing phase and it's scheduled to be released this week. That is, if no problems are found.
Stay tuned...

bye DEN
je kunt ze dus deze week waarschijnlijk downloaden

Thnx slashhead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 26 november 2001 11:44 schreef FirefoxAG het volgende:

[..]

Trueform met een Radeon 1 :?
De Radeon 1 ondersteunt helemaal geen trueform, dus ik kan me wel voorstellen dat CS met Trueform er op jouw Radeon1 totaal niet anders uitzag dan normaal ;)
wel dus maar software matig... je moest ook iets zetten in de config.cfg want het ging tenkostte van fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 20:58
Tja, dit soort pics horen hier natuurlijk ook thuis:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~l.d.slagter/nature.jpg

Gooi die Geforce3 Ti500 maar weg, want dit is echt :9~

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Guardian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:36

The Guardian

I'll keep an I on you

Om het refreshrate probleem op te lossen heb ik 3d tweaker gebruikt maar die wil niet helemaal goed installeren bij mij en heb ik met veel moeite weer kunnen krijgen. Toen heb ik powerstrip geinstalleerd en dat is ook wel aardig programmaatje maar ik dood ziek van die tips bij het opstarten. Heeft iemand een oplossing om die tips bij startup weg te krijgen? (Het vlakje in de hoek bij zo'n tip om het uit te zetten blijft grijs bij mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2211

Alle Radeon 8500/8500LE flashers die hier lezen.

Kijk maar weer eens op mijn website!

www.home.zonnet.nl/Hoek89

Updated : FAQ
Updated : hit counter now shows up I( hope)
Updated : Index
Updated : official letter form ATI; very, very interesting link!

:)

Inmiddels heeft mijn site al meer dan 9.000 hits gescord in 5 dagen... Niet slecht wat zo'n proggie teweeg kan brengen! ;)

en voor de mensen die graag emailen?! :? Eerst eens de FAQ lezen, dan pas posten! Ik krijg ik weet niet hoeveel vragen per email over dit proggie, Het werkt niet (DUS WEL!), en ik stuur geen programma meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19977

Je had ff een mailtje naar www.hardocp.com moeten sturen. hadden we laatst met een artikeltje op www.xcl-clan.com gedaan. 18.000 hits in een paar uur.

Owja, bij ons is die flash tool er nog niet van afgehaald.
Dus mocht er nog mensen zonder tool zitten...

zijn er nog verwachtingen wanneer er weer nieuwe drivers uitkomen trouwens? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20380

Afbeeldingslocatie: http://www25.brinkster.com/forumverkiezing/flashpointprobleem.jpg

Effe een screenshot van mijn Radeon8500 LE met het wonderbaarlijke spel Operation Flashpoint.

Iemand een idee hoe ik dit opgelost krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

best lastig spelen, zon wit vierkantje met een rood kruisje erin.

En ik wou dat die demos het hier deden maar ze installen nie goed, iemand tips of zo? Hij pakt wel alles in de root van het exetje uit en 1 directory, maar er zijn er geloof ik een stuk of 4 dirs die ie overslaat. een zip versie was handiger geweest.

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 02:10

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik had eerst een Radeon 64 DDR ViVo maar nu heb ik dus ook de Radeon 8500 LE, welke tweaker is het compleetst voor deze kaart, en kan misschien iemand even posten hoe ik de 1280x960 aand e gang krijg, want dat is een heerlijke reso voor CS met FSAA aan.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16867

Mensen powerstrip roelt voor refreshrate en overklokken. Verder wil ik ook wel weten hoe ik 1280x960 (of hoger) kan spelen in spellen, want nu schiet alles opeens in window mode of erger crasht et :(

edit
trouwens voor iedereen een tip die wil overklokken
gebruik die vertex shader test in 3dmark2001
dat was de enige die bij mij begon te fokken als ik te hoog overklokte :)
dus gewoon steeds iets omhoog .. ff die test instellen en kijken of het werk, zo niet dan lager etc etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4712

Bommetje,

Als ik jouw screenie bekijk (jaja heb er moeite voor gedaan ;) ) is namelijk niet tezien wanneer die niet in je cache staat)
Dan lijkt het erop dat je incompatibiliteits probleem hebt. Ik zie wat vage driehoeken en nogal heftige banding in de lucht.
Mischien is er een patch of je moet de default intellingen gaan gebruiken in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38232

Op maandag 26 november 2001 13:49 schreef Knakker het volgende:
Tja, dit soort pics horen hier natuurlijk ook thuis:

[afbeelding]

Gooi die Geforce3 Ti500 maar weg, want dit is echt :9~
Hmmmff ik vind dei nature demo van ATI helemaal geen ruk aan!! Hij haalt het niet bij de nature demo van Madonion. Dikke prut als je het mij vraagt. Die Rachel gezicht demo is daarintegen wel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Op maandag 26 november 2001 16:42 schreef wildweazel het volgende:

[..]
Die Rachel gezicht demo is daarintegen wel erg mooi.
Rachel is eng!!! :o :+

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ik had trouwens eerder al gepost dat ik problemen had met de textures in MS Flight Sim 2002.

Dit is een bij Ati bekend probleem en ze werken aan een oplossing:

http://support.ati.com/infobase/3953.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Kan iemand me vertellen hoe ik van dual monitor naar single display naar single display + TV-out schakel zonder continu te hoeven rebooten ? Als ik de 2e monitor uitschakel in de 'Displays' tab dan krijg ik um op geen mogelijkheid meer terug zonder te rebooten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik loop hier al enige tijd rond en dit keer heb ik een vraag waar ik zelf niet uitkom:

Is het mogelijk om 2 pnp monitoren aan te sluiten op Radeon 8500? Ik heb namelijk een monitor van panasonic, maar die installeert volgens mij niets anders dan een gamma dingetje wat je dus volgens mij als pnp mag beschouwen, en een oude highscreen monitor waar ik geen drivers van heb.

Als ik windows boot met 2 monitoren erop zie je het op beide schermen maar zodra ik in windows kom gaat er eentje uit en die is niet meer aan te krijgen. hij is grijs in het instellingen scherm en als ik daar inschakelen oid kies dan gaat hij niet aan :(

Iemand enig iedee of en hoe ik 2 schermen aan kan sluiten, want ik wil het toch wel graag gebruiken....

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12322

Ik ben sinds dit weekend ook lid van de Radeon club...heb op de HCC een mooie Radeon 8500 weten te bemachtigen. Kwam thuis, PC aangezet, m'n "oude" Hercules GF2 Ultra unistalled...PC uit,kaart d'r uitegrukt Radeon d'r in...aanzetten, installen en hoppa spelen!!! Echt nog geen enkel probleem gehad :D
Owja bijna vergeten...RTCW op 1600-1200 max detail schopt kont!!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Op maandag 26 november 2001 03:30 schreef liebert het volgende:

Heb je al wat meer info erover?
En is dat bedrag inclusief bezorgkosten enzo?
Wie regelt er wat???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ach dat regel is echt nix dat zag je de vorige keer toch ook bij marco? Beter gewoon 1tje kopen bij bekende toko, als ie kapot is/gaat dan heb je alleen maar gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkrythe
  • Laatst online: 01-05 14:46
Ik een OEM (zo'n Jupiter ding) en ik heb een retail bios erin gedaan. Hij loopt dus nu op 275/275, maar bij 3DMark 2001 krijg ik na een tijdje van die dikke vertical strepen over het beeld in een egale kleuren. Mijn pc hangt dan. Hebben jullie dat ook, want met m'n geforce had ik alleen wat vreemde textures, meer niet. Maar krijg ik een zwarte flits en dan die rare strepen :( en is de enigste manier om dit te voorkomen terug klokken ofzo?

Ik heb btw heatsinkje op m'n geheugen geplakt, ik wil nog een BlueOrb op m'n core plakken maar hoe krijg je die orginele heatsink/fan combo eraf?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39866

Ach wat, klok hem wat terug en je kunt lekker spelen. Wat interesseert jou die 2 framepjes nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Op maandag 26 november 2001 19:29 schreef ruubruub het volgende:
Ik een OEM (zo'n Jupiter ding) en ik heb een retail bios erin gedaan. Hij loopt dus nu op 275/275, maar bij 3DMark 2001 krijg ik na een tijdje van die dikke vertical strepen over het beeld in een egale kleuren. Mijn pc hangt dan. Hebben jullie dat ook, want met m'n geforce had ik alleen wat vreemde textures, meer niet. Maar krijg ik een zwarte flits en dan die rare strepen :( en is de enigste manier om dit te voorkomen terug klokken ofzo?
Ik heb ook een Jupiter en ook bij mij krijg je op 275/275 dikke strepen en rare textures vanaf de Dragothic Hi Detail test. Terugklokken is dan de enige manier om dit tegen te gaan, want zo te horen doen de heatsinkjes op het geheugen hun werk niet echt. :+

En volgens mij hoef je de core niet echt te voorzien van een andere fan, want als het goed is moet-ie standaard wel op 275 kunnen lopen. Tenminste bij mij doet-ie het wel goed op 275... maar misschien is jouw core wat minder stabiel dan de mijne. Ik zou zeggen, klok je geheugen wat terug na het flashen met de retail-bios en kijk dan waar de grens ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Nu online
Ik heb mn Jupiter 8500LE net ook even op 275/275 getest met 3DMark2001. Geen artifacts, maar ook geen spectaculaire snelheidswinst. van 5146 naar 5270 3D Marks met onderstaand systeem. Scheelt dus echt bijna niks (+2.4%)

[edit1]hehe, bij 285/285 gaat alleen de 1e test nog goed, daarna gigantisch veel artifacts.

[edit2]vaag. op 260/260 haal ik 5066 3DMarks. Minder dan op de oorspronkelijke 250/250 dus. Er kan natuurlijk wel wat verschil per meting optreden, maar toch. (geen zin om nog een keer te draaien, ik houd hem lekker op 275 staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19977

Kheb m'n ramsinkjes eraf gehaald. De sinkjes waren echt enorm groot en vrij effectief. Ik had er een 12CM op 5V op staan om ze actief te koelen. Kging er met m'n completer oem van 275 naar 280 mee. dat is me het niet waard, dus ff de ramchipjes lopen schoonmaken met spiritus, plee papier en een stanley mesje aka cardboard knive.

Tevens op de HHC dagen (geen reet aan, alleen grote troepen ongewassen idioten) een leuke coolermaster op de kop getikt voor 10,- (kost normaal $35 dollar!)

http://www.frostytech.com/articleimages/tea_ch55k12.jpg

Die zit nu op m'n radeon, ziet er werkelijk erg goed uit, het koelt afdoende (ding is rated voor een 1ghz tbird) en houd de kaart op 300Mhz core uiterst koud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Nu online
Op maandag 26 november 2001 18:11 schreef sverzijl het volgende:
Kan iemand me vertellen hoe ik van dual monitor naar single display naar single display + TV-out schakel zonder continu te hoeven rebooten ? Als ik de 2e monitor uitschakel in de 'Displays' tab dan krijg ik um op geen mogelijkheid meer terug zonder te rebooten :(
Het is me inmiddels deels gelukt dit voor elkaar te krijgen. De truuk zit hem in het aanmaken van display Schemes. Ook al geeft het rode kruis door de connector in de 'Displays' tab voor monitor 2 aan dat er geen connectie is, kan je toch een Scheme selecteren die je eerder hebt aangemaakt voor dual monitor output. Ik kan nu dus switchen tussen TV-out en dual monitor output middels deze schemes. Het enige probleem is dat wanneer ik van TV-out terug switch naar dual monitor, de 2e monitor lopende strepen vertoont (alsof je naar de BRT kijkt met een sprietantenne op de camping :P ) Zal wel een driver issue zijn, want na reboot doet ie het weer prima.

Op het rage3d forum wordt er over gesproken dat de TV-output in 640x480 betere kwaliteit geeft dan in 800x600 mode (de kwaliteit hiervan is overigens hier uitstekend voor Divx). Ik kan echter niet anders dan 800x600 instellen onder XP. Weet iemand hoe dit wel kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

peltier: zo te zien wel 3 pci sloten kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Hebben jullie er ook last van dat de ICQ bloemetjes op tweajers witte vlekjes zijn?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8589

Mijn vraag is eigenlijk

" Is de radeon 8500 retail (275/275) nu echt leverbaar of niet? "

Ik heb namelijk via de pricewatch bij MTI een radeon 8500 besteld voor het bedrag van fl 767,-

Is dit nu echt de retail versie of een oem geklockt op (250/250) ?

Anders moet ik gaan bellen enzo en daar heb ik niet zoveel zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Ik zie een hoop vragen in dezelfde trand voorbij komen.

dual display

Ik had er ook wat problemen mee dus heb wat onderzoek gedaan.

Dual monitor:
Het is alleen mogelijk dual monitor te gebruiken als de monitor die op de DVI poort is aangesloten een plug 'n' play monitor is (DDC compatible). Een DDC compatbile monitor ontvangt niet alleen een signaal van de videokaart, maar stuurt er ook eentje terug.

Tijdens het booten staan allebei de poorten aan (ongeacht of er een monitor in zit) Daarom zie je bij het opstarten altijd gewoon een cloned image op je 2e monitor. Als deze monitor dus geen DDC compatible monitor is 'ziet' de kaart hem niet en wordt de DVI poort uitgeschakeld.

Ik heb wat heen en weer gemaild met ATi en de mensen van Powerstrip (bij entech). Ze lieten mij weten dat er geen registry hack is of whatever mogelijkheid om de DVI poort handmatig aan te zetten.

Het probleem staat bovenaan de buglist van ATi want ze zien dit probleem als een (quote) : "Showstopper".

Wat betreft de TV out.

Het is niet mogelijk om de 2e monitor uitgang EN de tv-out tegelijkertijd te gebruiken. ATi heeft ook niet te kennen gegeven hier iets aan te willen doen.

Ik las hierboven dat je door middel van verschillende display profielen kan zorgen dat je niet hoeft te rebooten als je af en toe wilt switchen tussen dual monitor/monitor+TV.

Belangerijk:
Bij het booten kijkt de radeon welke poorten allemaal aangesloten zijn (waar dus een DDC compatible device danwel TV aan vast zit). Aan de hand hiervan stelt hij de optie om het scherm aan te zetten beschikbaar bij het displays tabje.
Het beste is dus om je pc te rebooten zodra de schermen aangesloten/ingesteld zijn. (vooral als je problemen met de kleuren hebt)

Ok, ik stuur dit ook maar ff naar sinterklaar :)

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
Op maandag 26 november 2001 23:24 schreef The_PyroPath het volgende:
Hebben jullie er ook last van dat de ICQ bloemetjes op tweajers witte vlekjes zijn?
Nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-06 11:19
ff een vraagje!

Wa is nou precies het verschil tussen de radeon retail en de radeon le?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wanneer krijgen jullie artifacts met je Radeon 8500 oem als je um overclockt?

Ik heb gister 285/285 gedaan ... ging prima Verder heb ik nog niet geprobeerd. Kan ik m'n kaart ook slopen,, bv dat het geheugen smelt? En als je je kaart terugbreng met gesmolten geheugen erop. kun je dan een nieuwe verwachten?

verschil tussen 250/250 en 280/280 leverde mij 400 3dmarks (+6%) op. Op nature test had ik maar liefst 12% sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 27 november 2001 10:58 schreef Playmaster het volgende:
ff een vraagje!

Wa is nou precies het verschil tussen de radeon retail en de radeon le?
Dit is al zooo vaak gevraagd! maar ja nog maar een keer dan.
de retail loop standaard op 275/275 en le op 250/250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 06:57
Op maandag 26 november 2001 14:13 schreef John_Hoek het volgende:
Alle Radeon 8500/8500LE flashers die hier lezen.

Updated : blabla

...
en voor de mensen die graag emailen?! :? Eerst eens de FAQ lezen, dan pas posten! Ik krijg ik weet niet hoeveel vragen per email over dit proggie, Het werkt niet (DUS WEL!), en ik stuur geen programma meer op.
Dat wou ik jouw nou net ff vragen zodat ik hem op mijn site kan pluren. Ik wou hem dan ook gelijk op een mirror gooien maar ja nu moet ik weer zelf gaan zoeken. Mocht je hem toch wel naar mijn willen sturen >:) (heel graag zelfs :D ) dan kun je ff een berichtje sturen door op het bloemetje te drukken.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 13:33
Op dinsdag 27 november 2001 11:13 schreef wildweazel het volgende:

[..]

Dit is al zooo vaak gevraagd! maar ja nog maar een keer dan.
de retail loop standaard op 275/275 en le op 250/250
Nee, kan je geheugen smelten, tot hoever kan ik gaan, heb ik dan garantie? Nee natuurlijk niet, je hebt hem nl overklokt! dat is nog niet vaak gevraagt dan?

Ik zie het al wel weer, ik ben vanaf topic 28.1 niet meer in de radeon topics geweest, maar nog steeds is het enigste waar over gediscucieerd word:

- Wat is het verschil tussen een le en een retail?
- Ik heb een retail besteld, krijg ik nu een oem?
- Ik krijg artifacts bij 275 met een oem!
- Waneer is de retail leverbaar?

Ik val niemand persoonlijk aan, ik vind alleen dat die 29 topics vol met troep staan en als het moet terug gebracht zou kunnen worden naar 15 als je alle dubbele/tripele vragen eruit haalt. anyways niet veel gemist dus, alleen dat flash verhaal van john heb ik een beetje gevolgd, netjes van je hoor! alleen klote dan dat mailtje van ati, maar dat ff terzijde.

just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Op dinsdag 27 november 2001 11:29 schreef klaasbram het volgende:

[..]

Dat wou ik jouw nou net ff vragen zodat ik hem op mijn site kan pluren. Ik wou hem dan ook gelijk op een mirror gooien maar ja nu moet ik weer zelf gaan zoeken. Mocht je hem toch wel naar mijn willen sturen >:) (heel graag zelfs :D ) dan kun je ff een berichtje sturen door op het bloemetje te drukken.
Als je goed kijkt staat er al een download lokatie op zijn site. Hij staat ook hierboven genoemd. Homepage van mij en een stel vrienden :)

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

<offtopic>Wat maakt het uit als dingen al eerder zijn gevraagt. Kan ik tenminste wat aan me postcount doen
</offtopic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Op dinsdag 27 november 2001 11:45 schreef Selachii het volgende:

[..]

Als je goed kijkt staat er al een download lokatie op zijn site. Hij staat ook hierboven genoemd. Homepage van mij en een stel vrienden :)
He bedank ik heb hem nu ook binnen. Ik ga ze maar eens op mijn 2 sites gooien. Op de site die ik hier heb ingesteld als homepage staat hij onder de nederlands versie.

edit:

Het duurde ff maar de zooi ik klaar. De flasher is dus te vinden op het nederlandse gedeelte (Zo maak ik het voor de ATI gasten een stuk minder makkelijk >:) ) van mijn homepage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp00n
  • Laatst online: 05-05 15:25
Euh, mag ik vragen met welk progje je de bios kan flashen van ATI. :P Of mag dat nie ;) Ik had namelijk ergens gelezen dat de mensen bij tweakers het progje hadden maar dat moesten ze eraf halen van ATI ofzo ? Ik heb hier namelijk ook een Radeon 8500 OEM liggen en die wil ik graag wat opkrikken. Niet dat het veel scheelt ... 7% ofzow ?
Als het niet mag :D Meel em dan ook absoluut niet naar: yveys@home.nl
Snap je ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

Lees aub eerst voordat je gaat posten...het staat al enkele malen hierboven genoemd.

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp00n
  • Laatst online: 05-05 15:25
weet je hoeveel ik al gelezen heb ? Ik kan alleen niet echt veel vinden over het flashen :P En ik heb geen izn om 28 x 255 posts te lezen om er achter te komen dat het er toch niet staat ofzow :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Nou zie sign.

Nu wil ik alvast de Radeon gaan kopen bij ASCI (één na goedkoopste) en deze heeft bij de omschrijving van de kaart het volgende staan.
code:
1
ATI Radeon 8500 400MHz ramdac / 250MHZ GPU 64Mb DDR dualhead DVI TV out

Dit is dus de LE versie. Deze kaart wil ik dus gaan flashen naar de retail versie >:) . Het progje hier voor heb ik al dus dat is het probleem niet. Mijn vraag is: is het geheugen wat op deze kaart zit daarvoor geschikt (ik weet niet hoe het zit met die 400Mhz ramdac :? ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Op dinsdag 27 november 2001 12:50 schreef klaasbram het volgende:
Mijn vraag is: is het geheugen wat op deze kaart zit daarvoor geschikt (ik weet niet hoe het zit met die 400Mhz ramdac :? ).
Ik denk het wel. Er moet dan wel minimaal 3,6 ns geheugen op zitten, want die kan theoretisch maximaal tot 277 DDR Mhz = 554 Mhz.

Op de meeste OEM/LE kaarten zit hetzelfde geheugen als op de Retail versie, namelijk 3,6 Hynix (Hyundai) geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii

Selachii

gamedev

van sp00n
weet je hoeveel ik al gelezen heb ? Ik kan alleen niet echt veel vinden over het flashen En ik heb geen izn om 28 x 255 posts te lezen om er achter te komen dat het er toch niet staat ofzow
Dit staat een paar posts naar boven.
Op maandag 26 november 2001 14:41 schreef Peltier het volgende:

Owja, bij ons is die flash tool er nog niet van afgehaald.
Dus mocht er nog mensen zonder tool zitten...

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

257 posts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp00n