Zo hier gaan we verder 
Nog nieuws van het flash-front?
GVD vergeet ik er 29 van te maken. Iemand?
Nog nieuws van het flash-front?
GVD vergeet ik er 29 van te maken. Iemand?
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
Niet op voorraad.
Breek je nek voorzichtig
Anoniem: 5646
Niet op voorraad.
Anoniem: 2211
Anoniem: 12953
Ik heb een LE... dus kom op retail mensen doe ons ook ff een plezier en dump je biosOp woensdag 21 november 2001 06:46 schreef John_Hoek het volgende:
I heb nu een 100% werkend flashprogrammatje liggen en een programmatje om te testen of je dumped BIOS correct is.
Werkt nog aan een opstartprogrammaatje om te kunnen kiezen uit de juiste opties. Maar dat wil nog niet zo lukken... Het is voor mij al bijna 10 jaar geleden dat i voor het laatst programmeerde. Shit! dan ga je toch dingen verleren.
Echter ik wacht nog steeds met smart op een RETAIL BIOS. Er hadden een paar mensen beloofd om dit toe te sturen, en ik heb ze geholpen om een preversie van mijn flashprogramma te sturen, maar tot nu toe hoor ik er niets meer van. Waar blijven ze nu?Of dachten ze met mijn programma zelf de blits te gaan maken, terwijl ik ze gewaarschuwd had dat dumpen goed gaat hiermee, maar flashen je kaart verneukt...
Al met al ik wacht dus nog op een final RETAIL bios an dan kan ik jullie blijmaken. Zoek nog een manier om eea. hier te posten op een FTP site...
Als je een LE van ATi zelf te pakken krijgt, zoals ik, lopen alleen de snelheid van de core/memory anders, voor de rest is kaart identiek. Dus zal de 2D even goed zijn als met de retail.Op woensdag 21 november 2001 08:15 schreef sverzijl het volgende:
Kan iemand met een 8500LE die op resoluties 1600x1200 (of hoger) draait iets zeggen over de 2D kwaliteit ?
Van de retail weet ik al dat deze goed is, maar van de verschillende LE's niet (het is dan goed mogelijk dat er een slecht filter gebruikt is bijv, waardoor ghosting (schaduwrandjes) en/of 'dansende letters' optreden).
(ik heb maar besloten even te wachten tot in ieder geval de HCC voordat ik er een aanschaf, en aangezien de LE kwa snelheid niet eens zo slecht is wil ik alleen nog wat zekerheid hebben over de 2D kwaliteit op hoge res)
Ah vetOp woensdag 21 november 2001 10:32 schreef Cyberia het volgende:
ik heb zelf de radeon van completer, en die is qua beeldkwali super...
ik draai mn desktop op 1600x1200x32@85Hz, maar waar ik met mn GF3 ghosting had, heb ik met mn radeon helemaal niet meer!
It's never easy.....
thanks. Dat maakt me al wat minder huiverig om een LE aan te schaffenOp woensdag 21 november 2001 10:32 schreef Cyberia het volgende:
ik heb zelf de radeon van completer, en die is qua beeldkwali super...
ik draai mn desktop op 1600x1200x32@85Hz, maar waar ik met mn GF3 ghosting had, heb ik met mn radeon helemaal niet meer!
Anoniem: 37277
Waar heb jij hem gekocht dan? Ik heb hier ook een LE van Perfect Systems en er staat geen ander merk dan ATI op en het is wel een LE: "Powered by ATI" staat er op de doos.Op woensdag 21 november 2001 10:24 schreef Vo0 het volgende:
Als je een LE van ATi zelf te pakken krijgt, zoals ik, lopen alleen de snelheid van de core/memory anders, voor de rest is kaart identiek. Dus zal de 2D even goed zijn als met de retail.
toch denk ik dat de radeon van completer niet helemaal een LE is, omdat die geen dvi zou hebben, en ook geen additionele kabels/connectoren...Op woensdag 21 november 2001 10:43 schreef Vo0 het volgende:
[..]
Ah vet
Ik heb hem ook van completer (LE dus..), en op de HCC een LG 915FT+ kopen, dus dan doe ik ook we hoge resolutie
Weet nog of ik 1280x1024 of 1600x1200 moet doen, volgens mij is dat laatste wel een beetje te groot..
iddOp woensdag 21 november 2001 13:16 schreef speed24 het volgende:
De LE versie heeft ook al die extra shit als kabels e.d. , trust me
Echt, het enige verschil is de snelheid van core/mem , voor de rest zijn ze hetzelfde
Anoniem: 39866
Breek je nek voorzichtig
ik had het over de buitenkant (doos enzow)...Op woensdag 21 november 2001 14:50 schreef The_PyroPath het volgende:
was het niet:
De 8500 Retail ATi 275/275
De 8500 LE ATi 250/250
De 3rd party 8500 250/250
toch
Nope er komt maar 1 versie ! (dust alleen met vga & dvi)Op woensdag 21 november 2001 11:25 schreef ddx2 het volgende:
had hem ook gepost in deel 28, maar net voor het sluiten
dus hier nog maar een keertje :
weet iemand toevallig of er ook een versie is met 2 dvi uitgangen ?
(volgens mij heeft de versie die op ati.com staat 1 normale vga aansluiting en 1 dvi aansluiting?)
ik meen iets gelezen te hebben hier (toen er nog een poging gedaan werd om in duitsland te bestellen?) dat er 2 verschillende versies in die winkel waren o.i.d.
JepOp woensdag 21 november 2001 14:55 schreef FMS het volgende:
3rd party en LE is toch het zelfde
Anoniem: 40617
team apache draaid niet goedOp woensdag 21 november 2001 11:14 schreef Le_Freak ! het volgende:
Heeft er al iemand de 8500 getest met 15 verschillende games.
En....draaide dat allemaal of hebben we buiten alle andere discussies hier ook nog wat problemen mee ? ?
Anoniem: 40617
Volgens mij moet je nu gewoon verschil zienOp woensdag 21 november 2001 08:28 schreef Cyberia het volgende:
trouwens, hoe zet ik in serious sam die truform aan??
heb net die patch gedownd die support ervoor heeft...
maar dan
De R8500 met de 7199 drivers in openGL(s3tc) was de beste combo voor UT die ook ooit mee heb gemaakt, er is geen enkele kaart waarbij de speelervaring zo soepel en haper vrij was , nu met de 7206 drivers is het tijdelijk verknald in openGL, d3d doet het gewoon goed.Op woensdag 21 november 2001 15:39 schreef Aeon het volgende:
"Zelf UT loopt goed" Ja mag het! Met die specs!
Ik ben benieuwd hoe UT + radeon 8500 op mijn systeempje zal lopen. (PIII-800 512) Ik speel best vaak UT. de problemen met UT weerhouden mij er voorlopig van een 8500 te kopen. (dat is jammer omdat ik voor de rest wel een 8500 zou willen hebben)
Niet op voorraad.
nee, niet dus... ik heb nog steeds hoekige ellebogenVolgens mij moet je nu gewoon verschil zien
Ik heb net fifa2002 en het ziet er echt heel strak uit De spelers hebben mooie "ronde" vormen
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| |------------------------------------------ | | s-video --->[| O o 2 transistors , die groote is er af [| | monitor->[| [| [| | [| DVI-->[| [| |
Breek je nek voorzichtig
Wednesday, November 21, 2001
Ati's Radeon 8500 Demos are ready for downloading - 5:58 pm EST - SirXcalibur
Click here to head over to ATi's demo page to download some examples of what your Radeon 8500 is really capable of. This includes the Treasure Chest, Rachel, Waterfall, and Dolphin Demos. The Island demos will be up soon as well.
www.simsport-racing.com
Maar wat ben je er nu feitelijk mee opgeschoten ? Dat ie nu op 275/275 ipv 250/250 draait ? Dat kon met overclocken toch ook al, dus het zal vast wat anders zijn. Enlighten me.Op donderdag 22 november 2001 03:36 schreef John_Hoek het volgende:
Voor alle lezers onder ons die een RADEON 8500LE (voormalig OEM versie) bezitten.
Het flashen naar een Retail werkt perfect!
"Choose life"
Niet op voorraad.
Anoniem: 38232
Bij mij lukt dit prima...helemaal geen artifacts bij niets. Haal ongeveer 250 meer 3dmark2001. Toch zo'n 4% sneller!!Op donderdag 22 november 2001 09:58 schreef Martijnos het volgende:
Wil nog steeds niet zonder artifacts op 275/275 draaien.
sjammerOp woensdag 21 november 2001 14:56 schreef Wild pigeon het volgende:
[..]
Nope er komt maar 1 versie ! (dust alleen met vga & dvi)
Bedoel je dat je de Voltage van de mem en de GPU softwarematig kunt wijzigen? In de bios, of door middel van een bepaald programma? unlike de GF2-3Echter je kan ook geluk hebben, zoals ikzelf. De RAM settings schijnen ofwel relacter te zijn, of men stuurd de core en RAM met een iets voltage aan, zodat je iets makkelijker op hogere snelheden kan draaien.
Anoniem: 39866
Breek je nek voorzichtig
Ik moest hem met Powerstrip ook nog handmatig op 275/275 zetten, hij stond nog op 265/265, maar dat komt hoop ik doordat Powerstrip bij boot up zijn oude configuratie herstelt... Ik kan trouwens nergens uit op maken of dit nou nu een retail of oem kaart is..?Op donderdag 22 november 2001 15:10 schreef The_PyroPath het volgende:
Heeft niemand mijn post gelezen? wat denken jullie er van enzo?
En BTW, wie zijn er allemaal wat opgeschoten met het flashen van de kaart naar retail?
En die persoon die zijn kaart met artifacts op 275 krijgt, volgens mij is er wat mis gegaan, want na de flash hoort hij standaart op 275 te draaien, en hoef je dat niet meer in te stellen, wnat uit jouw post lijkt het alsof je hem nog handmatig op 275 moet zetten, en dan is er wat mis volgens mij
Zie ik ook niet met mijn Radeon 7200Op donderdag 22 november 2001 15:17 schreef Vo0 het volgende:
En trouwens nog ff, als ik boot zie ik nooit het bios schermpje van mijn Radeon. Had ik vroeger bij mijn Viper 550 en mijn Geforce 2 MX wel.. ? Hebben meer mensen dat?
www.simsport-racing.com
Breek je nek voorzichtig
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Anoniem: 32147
Breek je nek voorzichtig
Anoniem: 24404
Breek je nek voorzichtig
Zou NVidia dan niet nu al daarmee te koop willen gaan lopen? Of zijn ze bang dat dat hun juist schaadt doordat mensen geen zin hebben in een Ti500?Op donderdag 22 november 2001 21:27 schreef The_PyroPath het volgende:
En nu toch eens wat jullie van die NV25 roddel vinden...
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
Dus jij kan de LE nu ook overclocken naar 300/300 (of zelfs hoger) ?Op vrijdag 23 november 2001 10:15 schreef ChUcKiE het volgende:
Ik heb mijn Queensystem RadeonLE ook geflashed en nu is het dus gewoon een reatil gewordenOp de LE versie zit dus ook gewoon een Ati stikker en geen Club 3D.
John....bedankt!
Anoniem: 15218
Wat ik zo gezien hebt werkt het soms wel en soms niet.Op vrijdag 23 november 2001 15:00 schreef iefje het volgende:
Werkt nou elke LE die geflasht is naar Retail goed of hebben sommige mensen dan problemen?
Breek je nek voorzichtig
en this = de zonnet pagina van John HoekThis page explains how to transform a Radeon 8500LE to an 8500.
Anoniem: 15218
Misschien is dit niet helemaal "legaal"Ps. Ik heb al meerdere malen berichten als deze als nieuws gepost by Tweakers.net. Maar deze heren schijnt het geen ene moer uit te maken dat je je Radeon 8500 BIOS nu kan flashen. Dacht toch dat dit onder Drivers/updates/software ed. hoorde.?!
Anoniem: 16867
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq