_-= Radeon Topic - Deel 29 =-

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.051 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 17:33
Zo hier gaan we verder :)

Nog nieuws van het flash-front?

GVD vergeet ik er 29 van te maken. Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
dan moet dit deel 29 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
jij begrijpt hem maar ik kan de topic helaas nie aanpassen.

Een admin misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 03:23

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12953

Haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-05 19:28

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Hmm... het lijkt er op dat dit het langst lopende topic is . :)
Tijd geleden dat hier gereageerd heb.
Ik ben nog steeds gelukkig met m'n Vivo.
En ondertussen toch best wel nieuwsgierig hoe het met de 8500 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 03:23
Ik heb trouwens zojuist iets 'geinigs' gemerkt. Ik had nogal last van een hakkelend beeld in bv de TreaseChest demo en delen van 3DMark2001. Ik dacht dat het aan de oude drivers lag maar ik kwam er net achter dat het aan Think ligt! Als ik Think uitschakel is het weg, als ik het weer aan zet schokt het beeld weer (behoorlijk erg). Ik heb het 5 keer getest om er zeker van te zijn ... Vreemd, vooral omdat dit soort clients alleen van idle CPU time gebruik zouden mogen maken. Misschien nog meer mensen hier die Think hebben draaien en er last van hebben?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 20:51

edward2

Schieten op de beesten

Ìk had toch steeds lock up af en toe met de R8500, en kon niet m'n FSB overklokken, guess what,... ik speel al meer dan een uur zonder lockups en op 150 fsb, met ...de asusA7V266E :)

Op de 1 of andere manier liep de combinatie met de R8500 en de Epox niet vlekkeloos, toch vreemd dat dat bij anderen wel goed gaat, misschien is m'n SCSI-kaart ook mede schuldig?

Met de GF3 en de Epox had ik geen lockups.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Laatst online: 29-05 02:10

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Als het een epox EP-8KHA+ is dan zijn er meer mensen met die probleem, het probleem doet zich niet voor bij mensen met een n+ sticker op een REV. 2.0 bordje, dus dat wordt zoeken zondag

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5646

heb toevallig gisteren 1ntje van de nieuwe lading epox binnengekregen...

draait allemaal als een trein...
epox had ze teruggehaald omdat er een probleem met de bioschippies was...

heb trouwens niet echt op stickers gelet die erop zitten...
heb wel zelf nog ff de laatste bios erin geflasht...

supah :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Dat probleem was geloof ik een soft(re?)boot, ik heb rev2, met de GF3 had ik geen centje pijn.

Wat anders heeft iemand Gothic aan de gang gekregen met de R8500, (demo)?

UT openGL is ook weer (tijdelijk) verknald met de laatste drivers dat zijn ook gelijk de enige problemen die bij mij nog overeind staan.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ik ben ff bezig geweest met 3Dmark. Ik heb het misschien fout, maar het gaat allemaal om warm lopen in 3Dmark!

ik heb nu al een uur lopen spelen met verschillende settings, Z buffer enz. maar de resultaten waren niet constant, dus ik ging gewoon iets van 15 keer achterelkaar de eerste Game draaien.
Het ging als volgt: FPS

112.2
111.2
1.28
133
112
133.2
133.0
133.2

bij de laste malen was er absolute geen happered beeld,

PS, zijn die metaal bakken in de eerste game ook bij iemands opgevallen, ze worden ieder keer anders aan geramd en komen ergens anders terecht.

3Dmark score is nu 8800, ik heb de Radeon @ 290/275 OCd, core kan nog verder, maar het geheugen houdt 285 niet lang vol, 280 ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2211

I heb nu een 100% werkend flashprogrammatje liggen en een programmatje om te testen of je dumped BIOS correct is.
:)

Werkt nog aan een opstartprogrammaatje om te kunnen kiezen uit de juiste opties. Maar dat wil nog niet zo lukken... Het is voor mij al bijna 10 jaar geleden dat i voor het laatst programmeerde. Shit! dan ga je toch dingen verleren.
:(

Echter ik wacht nog steeds met smart op een RETAIL BIOS. Er hadden een paar mensen beloofd om dit toe te sturen, en ik heb ze geholpen om een preversie van mijn flashprogramma te sturen, maar tot nu toe hoor ik er niets meer van. Waar blijven ze nu? :? Of dachten ze met mijn programma zelf de blits te gaan maken, terwijl ik ze gewaarschuwd had dat dumpen goed gaat hiermee, maar flashen je kaart verneukt... >:)

Al met al ik wacht dus nog op een final RETAIL bios an dan kan ik jullie blijmaken. Zoek nog een manier om eea. hier te posten op een FTP site... *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 21 november 2001 06:46 schreef John_Hoek het volgende:
I heb nu een 100% werkend flashprogrammatje liggen en een programmatje om te testen of je dumped BIOS correct is.

Werkt nog aan een opstartprogrammaatje om te kunnen kiezen uit de juiste opties. Maar dat wil nog niet zo lukken... Het is voor mij al bijna 10 jaar geleden dat i voor het laatst programmeerde. Shit! dan ga je toch dingen verleren.
:(

Echter ik wacht nog steeds met smart op een RETAIL BIOS. Er hadden een paar mensen beloofd om dit toe te sturen, en ik heb ze geholpen om een preversie van mijn flashprogramma te sturen, maar tot nu toe hoor ik er niets meer van. Waar blijven ze nu? :? Of dachten ze met mijn programma zelf de blits te gaan maken, terwijl ik ze gewaarschuwd had dat dumpen goed gaat hiermee, maar flashen je kaart verneukt... >:)

Al met al ik wacht dus nog op een final RETAIL bios an dan kan ik jullie blijmaken. Zoek nog een manier om eea. hier te posten op een FTP site... *D
Ik heb een LE... dus kom op retail mensen doe ons ook ff een plezier en dump je bios :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:49
Kan iemand met een 8500LE die op resoluties 1600x1200 (of hoger) draait iets zeggen over de 2D kwaliteit ?

Van de retail weet ik al dat deze goed is, maar van de verschillende LE's niet (het is dan goed mogelijk dat er een slecht filter gebruikt is bijv, waardoor ghosting (schaduwrandjes) en/of 'dansende letters' optreden).

(ik heb maar besloten even te wachten tot in ieder geval de HCC voordat ik er een aanschaf, en aangezien de LE kwa snelheid niet eens zo slecht is wil ik alleen nog wat zekerheid hebben over de 2D kwaliteit op hoge res)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

trouwens, hoe zet ik in serious sam die truform aan??
heb net die patch gedownd die support ervoor heeft...
maar dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 21 november 2001 08:15 schreef sverzijl het volgende:
Kan iemand met een 8500LE die op resoluties 1600x1200 (of hoger) draait iets zeggen over de 2D kwaliteit ?

Van de retail weet ik al dat deze goed is, maar van de verschillende LE's niet (het is dan goed mogelijk dat er een slecht filter gebruikt is bijv, waardoor ghosting (schaduwrandjes) en/of 'dansende letters' optreden).

(ik heb maar besloten even te wachten tot in ieder geval de HCC voordat ik er een aanschaf, en aangezien de LE kwa snelheid niet eens zo slecht is wil ik alleen nog wat zekerheid hebben over de 2D kwaliteit op hoge res)
Als je een LE van ATi zelf te pakken krijgt, zoals ik, lopen alleen de snelheid van de core/memory anders, voor de rest is kaart identiek. Dus zal de 2D even goed zijn als met de retail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb zelf de radeon van completer, en die is qua beeldkwali super...

ik draai mn desktop op 1600x1200x32@85Hz, maar waar ik met mn GF3 ghosting had, heb ik met mn radeon helemaal niet meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1795

Ik heb ff deel 29 ervan gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 21 november 2001 10:32 schreef Cyberia het volgende:

ik draai mn desktop op 1600x1200x32@85Hz, maar waar ik met mn GF3 ghosting had, heb ik met mn radeon helemaal niet meer!
Ah vet :)
Ik heb hem ook van completer (LE dus..), en op de HCC een LG 915FT+ kopen, dus dan doe ik ook we hoge resolutie :)
Weet nog of ik 1280x1024 of 1600x1200 moet doen, volgens mij is dat laatste wel een beetje te groot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 21 november 2001 10:40 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Ik heb ff deel 29 ervan gemaakt :)
Ok :)
Trouwens die vage underscore voor de - kan ook wel weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 13:58

Radeon

Today is a good day to die

Ik heb de topics effe door gelezen en mijn conclusie is dus dat het verschil tussen de twee radeons (8500LE (OEM editie) en de 8500 Retial) alleen de core en memory speed is. Kwa performece scheelt het dus bijna niks.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Laatst online: 12-03 13:25
Heeft er al iemand de 8500 getest met 15 verschillende games.
En....draaide dat allemaal of hebben we buiten alle andere discussies hier ook nog wat problemen mee ? ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het enige probleem wat ik tegengekomen ben waren wat geometry errors die met fastwrites=disable te verhelpen waren...

en met de vorige driver wat textures met AvP2 enzo... is ook allemaal opgelost..

ik heb zelf nu nergens last van... zelf UT loopt goed op 1600x1200x32 (zo'n 100fps)

edit:
typos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:26

DDX

had hem ook gepost in deel 28, maar net voor het sluiten
dus hier nog maar een keertje :

weet iemand toevallig of er ook een versie is met 2 dvi uitgangen ?
(volgens mij heeft de versie die op ati.com staat 1 normale vga aansluiting en 1 dvi aansluiting?)

ik meen iets gelezen te hebben hier (toen er nog een poging gedaan werd om in duitsland te bestellen?) dat er 2 verschillende versies in die winkel waren o.i.d.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Op woensdag 21 november 2001 10:32 schreef Cyberia het volgende:

thanks. Dat maakt me al wat minder huiverig om een LE aan te schaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37277

Op woensdag 21 november 2001 10:24 schreef Vo0 het volgende:
Als je een LE van ATi zelf te pakken krijgt, zoals ik, lopen alleen de snelheid van de core/memory anders, voor de rest is kaart identiek. Dus zal de 2D even goed zijn als met de retail.
Waar heb jij hem gekocht dan? Ik heb hier ook een LE van Perfect Systems en er staat geen ander merk dan ATI op en het is wel een LE: "Powered by ATI" staat er op de doos.
Op de koeler staat ATI, zit een ATI CD bij, op de kaart zelf staat ATI Technologies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 21 november 2001 10:43 schreef Vo0 het volgende:

[..]

Ah vet :)
Ik heb hem ook van completer (LE dus..), en op de HCC een LG 915FT+ kopen, dus dan doe ik ook we hoge resolutie :)
Weet nog of ik 1280x1024 of 1600x1200 moet doen, volgens mij is dat laatste wel een beetje te groot..
toch denk ik dat de radeon van completer niet helemaal een LE is, omdat die geen dvi zou hebben, en ook geen additionele kabels/connectoren...
dit heb ik dus wel allemaal erbij... hij is zo compleet als een retail, alleen de core&mem lopen op 250....

en als ik de performance verschillen zie, dan valt het allemaal wel mee, en ben ik dus blij dat ik al een paar weken van mn radeon heb kunnen genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:01

ChUcKiE

Dus........

Ik ga zodadelijk mijn LE van Queens ophalen. Eens kijken hoe het daar mee zit!

Verder maken mij die hoge resoluties weinig uit, daar ik toch nog op een 15'1" TFT en later hooguit een 17"TFT werk!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
De LE versie heeft ook al die extra shit als kabels e.d. , trust me :)

Echt, het enige verschil is de snelheid van core/mem , voor de rest zijn ze hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 21 november 2001 13:16 schreef speed24 het volgende:
De LE versie heeft ook al die extra shit als kabels e.d. , trust me :)

Echt, het enige verschil is de snelheid van core/mem , voor de rest zijn ze hetzelfde
idd *D
ik had toen iig ergens gelezen dat de LE zonder kabels/converters zou komen... dat is dus idd niet het geval.

hoe is ut trouwens met de retail bios??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39866

Even over het overclocken van een Radeon8500 LE:
- Dat kan toch gewoon met een proggie toch?
- Ik lees hier resultaten als 290/275, is dat met waterkoeling of een grote fan of hebben jullie er verder niks aan gedaan, in de kast gezet en geoverclocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Gewoon standaard cooling, ik zet later nog Alpha sinks op de mem chips, en een zelfgemaakt waterblok voor de GPU.
Mn core kan trouwens 300, met een 120x35 Ys-tech fan 120CFM recht tegenover. Zonder de fan weet ik het eigelijk niet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Waaraan kun je eigenlijk het verschil tussen een LE en een retail versie zien?
Ik ben van plan een Radeon 8500 te kopen, maar wil wel een snelle versie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aan de kaart is het niet te zien...

het enige verschil volgens mij (corrigeer mij al het niet zo is) is het "Build by Ati" en het "Powered by Ati".
waarvan de laatste de LE is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

was het niet:

De 8500 Retail ATi 275/275
De 8500 LE ATi 250/250
De 3rd party 8500 250/250

toch :?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 21 november 2001 14:50 schreef The_PyroPath het volgende:
was het niet:

De 8500 Retail ATi 275/275
De 8500 LE ATi 250/250
De 3rd party 8500 250/250

toch :?
ik had het over de buitenkant (doos enzow)...
dat zijn iig de core/mem snelheden jah :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

3rd party en LE is toch het zelfde :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 18:59
Op woensdag 21 november 2001 11:25 schreef ddx2 het volgende:
had hem ook gepost in deel 28, maar net voor het sluiten
dus hier nog maar een keertje :

weet iemand toevallig of er ook een versie is met 2 dvi uitgangen ?
(volgens mij heeft de versie die op ati.com staat 1 normale vga aansluiting en 1 dvi aansluiting?)

ik meen iets gelezen te hebben hier (toen er nog een poging gedaan werd om in duitsland te bestellen?) dat er 2 verschillende versies in die winkel waren o.i.d.
Nope er komt maar 1 versie ! (dust alleen met vga & dvi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 18:59
Op woensdag 21 november 2001 14:55 schreef FMS het volgende:
3rd party en LE is toch het zelfde :?
Jep
edit:

3rd party retail, OEM en LE versie zijn allemaal hetzelfde!
Die draaien allemaal op 250/250
Alleen de retail build by Ati radeon 8500 draait op 275/275

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40617

Op woensdag 21 november 2001 11:14 schreef Le_Freak ! het volgende:
Heeft er al iemand de 8500 getest met 15 verschillende games.
En....draaide dat allemaal of hebben we buiten alle andere discussies hier ook nog wat problemen mee ? ?
team apache draaid niet goed
Project igi draaid helemaal niet meer :'(

Maar fifa2002 Ziet er strak uit met Trueform :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Laatst online: 23-05 21:46
"Zelf UT loopt goed" Ja mag het! Met die specs!

Ik ben benieuwd hoe UT + radeon 8500 op mijn systeempje zal lopen. (PIII-800 512) Ik speel best vaak UT. de problemen met UT weerhouden mij er voorlopig van een 8500 te kopen. (dat is jammer omdat ik voor de rest wel een 8500 zou willen hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40617

Op woensdag 21 november 2001 08:28 schreef Cyberia het volgende:
trouwens, hoe zet ik in serious sam die truform aan??
heb net die patch gedownd die support ervoor heeft...
maar dan :)
Volgens mij moet je nu gewoon verschil zien :P
Ik heb net fifa2002 en het ziet er echt heel strak uit :9~ De spelers hebben mooie "ronde" vormen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op woensdag 21 november 2001 15:39 schreef Aeon het volgende:
"Zelf UT loopt goed" Ja mag het! Met die specs!

Ik ben benieuwd hoe UT + radeon 8500 op mijn systeempje zal lopen. (PIII-800 512) Ik speel best vaak UT. de problemen met UT weerhouden mij er voorlopig van een 8500 te kopen. (dat is jammer omdat ik voor de rest wel een 8500 zou willen hebben)
De R8500 met de 7199 drivers in openGL(s3tc) was de beste combo voor UT die ook ooit mee heb gemaakt, er is geen enkele kaart waarbij de speelervaring zo soepel en haper vrij was , nu met de 7206 drivers is het tijdelijk verknald in openGL, d3d doet het gewoon goed.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij moet je nu gewoon verschil zien
Ik heb net fifa2002 en het ziet er echt heel strak uit De spelers hebben mooie "ronde" vormen
nee, niet dus... ik heb nog steeds hoekige ellebogen ;)

ik heb bij ssam alle settings nu onderhand gehad van gfx.. maar nog geen resultaat...

btw, heeft fifa2002 ook truform support??
daar had ik het nog niet van gehoord, wel van RTCW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Jongens k'heb hulp nodig,

Ik was bezig met modden van mn R8500, Epoxy, heatsinks, hele bende. Maar ik heb per ongeluk zo'n lang rond transistor er af geslagen. Ik had het niet in de gaten, toen ik de kaart recht op deed viel er iets, ik heb dat ding nou er op kunnen krijgen, maar hij is helemaal niet vast, hij kan ieder moment vallen.

Ik wil weten wat dat ding doet, das me vraag. Hij staat recht boven de kaart, naast de S-video conector.

Zo beetje
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
         |------------------------------------------
         |
         |
s-video --->[|  O o 2 transistors , die groote is er af
        [|
         |   
   monitor->[|
        [|
        [|
         |
        [|
    DVI-->[|
        [|

let niet op de "blueprint, tijdsnoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Er kunnen 2 dingen gebeuren: of je kaart doet het niet meer, of je hebt geluk en (aangezien het dicht bij die S-v uitgang zat) alleen de S-v doet het niet meer, maar geven ze zomaar blueprints van hun producten weg?

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

ik heb dat ding weer er op gekregen met wat Epoxy en seconde lijm. hij moest 2 dingen met elkaar verbinden. Dat doet die nu volgens mij.

Ik heb een mail naar ATI gestuurd, ik hoop dat het voor de S-video is, die gebruik ik toch nooit.

Ik heb wel wat geleerd, een tip voor jullie misschien. ga nooit modden met een volle blaas, je verliest concentratie.

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Tsja anders met die condensator naar de electro boer fietsen met je kaart onder de andere arm, je zwaait de deur open en zegt:" Hee knul kan je even zo'n ding hier (wijst naar plek waar het hoort) solderen, kan bij meeste zaken wel en ze hebben daar speciale soldeerbouten voor.

FF wat anders, hoe geloofwaardig achten jullie het bericht op ik meen NVnews dat er in Januari al een NV25 op de markt komt?

IK HOU VAN GOEDE TRUFORM IMPLEMENTATIE!:

(Boven is voor, onder is na)BTW dit is MYTH III

Afbeeldingslocatie: http://www.radtweak.pwp.blueyonder.co.uk/Trueform1.jpg

Breek je nek voorzichtig

Voor alle lezers onder ons die een RADEON 8500LE (voormalig OEM versie) bezitten. :7

Het flashen naar een Retail werkt perfect! :)

Ik heb net het complete programma geupload naar www.rage3D.com, incl. alle benodigde BIOS files.

Er zit een speciale loader bij om de oorspronkelijke flashrom programma van ATI te patchen zodat hij de serial PROM in de Radeon core herkent en kan gaan flashen! >:)

Alle settings worden met deze lader gedaan, je kan een backupje maken van je eigen BIOS. Er zit een checksum in die kijkt of je dump wel 100% perfect in order is en je kan kiezen tussen OEM en Retailversies in PAL en NTSC! *D

Kortom, FLASHEN VAN JE RADEON 8500 CORE is nu een FEIT! *-)

En voor de mensen die niet weten waar Rage3D is;

Hier is de officiele downloadlink waar je moet zijn: ;)

www.home.zonnet.nl/Hoek89

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Wednesday, November 21, 2001

Ati's Radeon 8500 Demos are ready for downloading - 5:58 pm EST - SirXcalibur

Click here to head over to ATi's demo page to download some examples of what your Radeon 8500 is really capable of. This includes the Treasure Chest, Rachel, Waterfall, and Dolphin Demos. The Island demos will be up soon as well.

• Badger
Ik heb vanmiddag weer wat te doen :))

• H-Alien
  • Laatst online: 18-05 22:20

H-Alien

aka Schenk

Dus als ik het goed begrijp is het een kwestie van in dos opstarten, start.exe intypen en je keuze maken en de rest gaat vanzelf?

www.simsport-racing.com

• sverzijl
Op donderdag 22 november 2001 03:36 schreef John_Hoek het volgende:
Voor alle lezers onder ons die een RADEON 8500LE (voormalig OEM versie) bezitten. :7

Het flashen naar een Retail werkt perfect! :)
Maar wat ben je er nu feitelijk mee opgeschoten ? Dat ie nu op 275/275 ipv 250/250 draait ? Dat kon met overclocken toch ook al, dus het zal vast wat anders zijn. Enlighten me.

• Martijnos
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 12:50
Flashen ging perfect. Ik had een videokaart nog niet eerder geflasht. Was best makkelijk :)
Wat overklokken betreft, ben ik niks opgeschoten. Wil nog steeds niet zonder artifacts op 275/275 draaien. Niet dat het veel uit maakt qua performance, maar het had wel leuk geweest. Helaas. Ik heb hem geflasht naar een retail Pal versie.

"Choose life"

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Die naturedemo is schitterend!

Niet op voorraad.

Anoniem: 38232

Op donderdag 22 november 2001 09:58 schreef Martijnos het volgende:
Wil nog steeds niet zonder artifacts op 275/275 draaien.
Bij mij lukt dit prima...helemaal geen artifacts bij niets. Haal ongeveer 250 meer 3dmark2001. Toch zo'n 4% sneller!!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:26

DDX

Op woensdag 21 november 2001 14:56 schreef Wild pigeon het volgende:

[..]

Nope er komt maar 1 versie ! (dust alleen met vga & dvi)
sjammer

en een pci versie zit dat erin ? (of 7500?)
anders maar een matrox g450 pci erbij kopen
zodat ik toch 2 dvi schermen kan aansluiten

https://www.strava.com/athletes/2323035

• FMS
  • Niet online

FMS

Mooi hoor die demos, zat ik op te wachten.

op front van Radeon waterkoeling, mijn kaart is nu Official watergekoeld. ik heb een Danger Den GPU blok weten te bemachtigen. :)
met een mengsel van AS Adhesive en gewoon AS is de blok op de GPU gelijmd. Het water wordt door een spriter direct naar de waterblokt gepompt. Watertemp is meestal rond de 15 graden in het reservoir.

Op de mem chips zitten dubbel-sized Alpha sinks gelijmd met Epoxy. met die sinks ben ik 0.0 vooruitgegaan. kheb alleen de garantie en een transistor verloren.

Ja, het flashen gaat inderdaad zo simpel.

Gewoon je compie in DOS opstarten. Bijv. met een Bootdisk of op F8 te drukken bij het opstarten.

Start.exe intikken

In menuutje selecteren welke versie je wilt hebben.
Even wachten... Flashen is ready..

rebooten

Met Powerstrip of zo controleren of je RETAIL kaart nu eindelijk in plaats van 275/275Mhz op 250/250Mhz draait. ;)

Klaar is jij! :)

-----------------------------------------------------------
Nu schijnt het inderdaad zo te zijn dat ATI de beste cores voor zichzelf heeft behouden. Echter je kan ook geluk hebben, zoals ikzelf. De RAM settings schijnen ofwel relacter te zijn, of men stuurd de core en RAM met een iets voltage aan, zodat je iets makkelijker op hogere snelheden kan draaien. Maar je moet wel wat mazzel hebben met je OEM kaart. :?

• FMS
  • Niet online

FMS

Echter je kan ook geluk hebben, zoals ikzelf. De RAM settings schijnen ofwel relacter te zijn, of men stuurd de core en RAM met een iets voltage aan, zodat je iets makkelijker op hogere snelheden kan draaien.
Bedoel je dat je de Voltage van de mem en de GPU softwarematig kunt wijzigen? In de bios, of door middel van een bepaald programma? unlike de GF2-3

Ati heeft de beste cores voor zichzelf gehouden lees ik hier. Betekent dat dan dat een Radeon8500 LE dezelfde (goede) core heeft als een Radeon8500 (retail)?

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Is toch altijd zo dat de yields in het begin lager zijn dan later ?
De OEM's komen dus van de eerste lading cores , de retails zijn van de 2e lading (en _kunnen_ beter zijn )...

met een beetje geluk heb je dus een core die evengoed is als een retail versie :)

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Heeft niemand mijn post gelezen? wat denken jullie er van enzo?

En BTW, wie zijn er allemaal wat opgeschoten met het flashen van de kaart naar retail?

En die persoon die zijn kaart met artifacts op 275 krijgt, volgens mij is er wat mis gegaan, want na de flash hoort hij standaart op 275 te draaien, en hoef je dat niet meer in te stellen, wnat uit jouw post lijkt het alsof je hem nog handmatig op 275 moet zetten, en dan is er wat mis volgens mij

Breek je nek voorzichtig

Op donderdag 22 november 2001 15:10 schreef The_PyroPath het volgende:
Heeft niemand mijn post gelezen? wat denken jullie er van enzo?

En BTW, wie zijn er allemaal wat opgeschoten met het flashen van de kaart naar retail?

En die persoon die zijn kaart met artifacts op 275 krijgt, volgens mij is er wat mis gegaan, want na de flash hoort hij standaart op 275 te draaien, en hoef je dat niet meer in te stellen, wnat uit jouw post lijkt het alsof je hem nog handmatig op 275 moet zetten, en dan is er wat mis volgens mij
Ik moest hem met Powerstrip ook nog handmatig op 275/275 zetten, hij stond nog op 265/265, maar dat komt hoop ik doordat Powerstrip bij boot up zijn oude configuratie herstelt... Ik kan trouwens nergens uit op maken of dit nou nu een retail of oem kaart is..?

En bij mij heeft het helaas ook niet geholpen, op 275/275 krijg ik vage gekleurde pixels bij bijv. RTCW, 3DMark zal ook wel artifacts en maffe textures geven, was vroeger toen ie nog OEM (?) was ook..

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/voo/shot0015.JPG

En trouwens nog ff, als ik boot zie ik nooit het bios schermpje van mijn Radeon. Had ik vroeger bij mijn Viper 550 en mijn Geforce 2 MX wel.. ? Hebben meer mensen dat?

• FMS
  • Niet online

FMS

[offtopic] maar goed. Morgen beginnen de HCC dagen, wie gaan er allemaal, misschien kunnen we ff hallo zeggen ofzo.

[ontopic] mensen moeten uitkijken als ze een tweedehands 8500 kopen, straks is het gewoon en geflashed OEM. ;)

• hjs
  • Niet online

hjs

Op donderdag 22 november 2001 15:17 schreef Vo0 het volgende:
En trouwens nog ff, als ik boot zie ik nooit het bios schermpje van mijn Radeon. Had ik vroeger bij mijn Viper 550 en mijn Geforce 2 MX wel.. ? Hebben meer mensen dat?
Zie ik ook niet met mijn Radeon 7200

• H-Alien
  • Laatst online: 18-05 22:20

H-Alien

aka Schenk

heb geen radeon maar met me gf2 mx zie ik ook geen bios schermpje :)

www.simsport-racing.com

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

ATi kaarten hebben wel een bios schermpje maar daar schiet hij werkelijk doorheen. De Radeon's schermpje heb ik echter nog nooit gezien, wel die van diverse rage borden, maar dan moest je monitor al wel aanstaan enzo want anders was je te laat om die tiende seconde te zien. Maar vind jij dat erg? Is toch alleen maar makkelijk en snel?

Breek je nek voorzichtig

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:52

LopeZ

Too much is never enough

Bij mijn leadtek ti200 telt ie zelfs het geheugen even na :? Dit had ik nog nooit gezien een videokaart bios die z'n eigen geheugen na telt.

• GambitRS

GambitRS

w00t

Bedankt dat dit nog even voor de HCC is gepost! Nu weet ik dus zeker dat als de Retail daar boven de 800 piek kost (weinig Retails + veel mensen die hem willen hebben = hoge prijs) dat ik gewoon een 3rd party retail ga kopen en flashen naar ATI retail :) En het bevestigd dus ook wat ik al dacht: ATI verkoopt de beste plankjes gewoon zelf. Dat wordt morgen dus vroeg opstaan :+

• impact99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 16:05
Bij mij werkt dat bios flash proggie niet kan geen bios dump maken en als ik hem ga flashen zegt hij dat mijn bios niet leeg is dat hij niet kan schrijven ofzo.

• GambitRS

GambitRS

w00t

ja kan altijd nog even wachten op het officiele flash programma van ATI of een van die 3rd party lui.

• impact99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 16:05
mijn biosdump is 0 bytes

krijg deze boodschap Error : data not erased

error 0flo1 : pres 1 to continue

daarna krijg ik nog een scherm maar dat gaat zo snel kan ik niet lezen
daarna zeget hij done ofzo

dus ik weet niet ogf het nu gelukt is of niet

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-03 13:34

Bluppy2

Hip!

ik weet niet of dit al gepost is:
http://tweakers.net/meuktracker/1273

maar ik denk: ik meld het maar ff :)

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Anoniem: 32147

Kan iemand mij vertellen wat voor geheugen er op de Apollo
en club3d Radeon zit?
ATI 8500 retail kaarten zijn nog niet te krijgen.

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

En nu toch eens wat jullie van die NV25 roddel vinden...

Breek je nek voorzichtig

Anoniem: 24404

Ik heb hier een Club3d radeon 7500 en probeer de 3276 XP drivers te installeren. Echter zodra ik dat probeer meld het programma dat ik een verkeerde videokaart heb voor die drivers.

Ik heb die drivers van de officiele ATI site gehaald nadat ik had aangegeven dat ik XP en een 7500 had.

Iemand een idee?

BTW AtiInfo.exe geeft aan dat ik een RV200 type ASIC heb??

nou, zojuist mn oem completer naar een retail geflasht..
draait als een zonnetje, voor de zekerheid heb ik eerst ff het geheugen gesjekt wat op mn kaart zat, en was precies het zelfde op de foto..

draait nu goed op 275/275.. toen ik em overklockte op 275/275 toen het nog een oem was kreeg ik een beetje pixelcorruptie.. dit is nu weg!!

mooi werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Welk merk is de completer radeon?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Laatst online: 23-05-2023
Op donderdag 22 november 2001 21:27 schreef The_PyroPath het volgende:
En nu toch eens wat jullie van die NV25 roddel vinden...
Zou NVidia dan niet nu al daarmee te koop willen gaan lopen? Of zijn ze bang dat dat hun juist schaadt doordat mensen geen zin hebben in een Ti500?

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Ik heb mijn Queensystem RadeonLE ook geflashed en nu is het dus gewoon een reatil geworden :) Op de LE versie zit dus ook gewoon een Ati stikker en geen Club 3D.

John....bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-05 19:28

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Kijk eens dit zijn goede berichten.
Het betere tweak werk.
Mooi werk John.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Op vrijdag 23 november 2001 10:15 schreef ChUcKiE het volgende:
Ik heb mijn Queensystem RadeonLE ook geflashed en nu is het dus gewoon een reatil geworden :) Op de LE versie zit dus ook gewoon een Ati stikker en geen Club 3D.

John....bedankt!
Dus jij kan de LE nu ook overclocken naar 300/300 (of zelfs hoger) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Ik heb nu een vaag 60 Hz Windows XP probleem, met de nieuwe 3276 drivers en mijn 64vivo.

Als je naar het volgende plaatje kijkt dan lijkt het er dus heel erg op dat de displaydriver DDC gebruikt om de specificaties van de monitor te detecteren terwijl dat niet mogelijk is omdat ik een BNC kabel gebruik. Dus een beetje raar!

De bedoeling van dit plaatje is om de maximale resolutie en refreshrate in te stellen. Je ziet dat de maximale refreshrate nu nog leeg is, misschien dat hij daardoor steeds terugvalt naar 60 Hz, ook als je 100 Hz aanklikt in de display properties.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~afman/refreshratexp.jpg

Wie heeft er een oplossinkje hiervoor? Het liefste installeer ik geen powerstrip of andere utilities: ik ben niet echt een voorstander van teveel dingen die in de achtergrond meedraaien.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En hoe groot word het performance verschil dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
Op dinsdag 20 november 2001 21:54 schreef Bomberman het volgende:
Radeon Topic, part 3 ;) ...
Yes! Gevonden, ik wist wel dat een die-hard Radeon gebruiker van het 1ste uur (letterlijk :P) nog wel wat zou kunnen vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15218

Werkt nou elke LE die geflasht is naar Retail goed of hebben sommige mensen dan problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Op vrijdag 23 november 2001 15:00 schreef iefje het volgende:
Werkt nou elke LE die geflasht is naar Retail goed of hebben sommige mensen dan problemen?
Wat ik zo gezien hebt werkt het soms wel en soms niet.
lees nog welles over artifacts in de 3dmark2001 demo (vertex) maar of dat nu komt door de hogere clocksnelheid of de drivers :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Van welk merk is de kaart met die vent met de bril op de doos?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

van nvnews.net
This page explains how to transform a Radeon 8500LE to an 8500.
en this = de zonnet pagina van John Hoek :D
(k had MikeC een mailtje gestuurd, gainig dat het er staat)

wordt nog druk op die pagina ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:42
Vqn af nu ben ik ook de gelukkige eigenaar van een 8500, maar nu ben ik een beetje aan het kloten met m'n breedbeeld tv maar ik krijg die DVD daar niet op. HOe krijg je dat voor elkaar?

O ja en ik haal 6200puntjes op een tb@973 + PC133 ram das best wel netjes toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Overklokken hek nog nie geprobeerd, dat zal ik van het weekeinde proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

For all the persons who experience problems with their flashed Radeon 8500/8500LE or just wants more info about the program i made; I've posted just a fully detailed FAQ on my Website! I've received tons of emails regarding the same experiences with flashing a OEM to a Retail version.... :?

Get all to www.home.zonnet.nl/Hoek89 to Read the Frequently Asked Questions! They explain a lot ;)

It seems that ATI is taking the best tested cards for their own retail ones. But there is much demand of retailers, so they flash Retial cards to OEM versions to apply to this demand. Just like Intel and AMD does. You have to be with a littlebit luck with a OEM Radeon 8500, because they don't overclock all so well! :(

But it IS a fact that the Retial BIOS versions seems to give a more stable Radeon 8500 card! :) It seems that ATI is using the plain old voltagetrick with their Retail boards to be sure that their retail boars always works OK. :7

So my advice is to use always the Retail bios and then underclock your OEM card till it's perfectly stable. Of course you can use a retail BIOS and still underclock to 250/250Mhz, but with a (much) better stability then before! ;)

Also in time shall the quality of the r200 core improve. Then this program is more and more a must. Also for the lucky original Retail owners when the radeon 8500Turbo (300/300Mhz) is selling..... :7

Ik vraag jullie allen even ook mijn FAQ te lezen, daar staat veel in, want de meeste problemen waar ik over gemailt wordt (en dat is niet te geloven hoeveel mail en gelukswensen ik nu opeens ontvang over deze zaak *D ) kunnen hiermee voor 95% worden opgelost.

Kijk dan maar op www.home.zonnet.nl/Hoek89

Ps. Ik heb al meerdere malen berichten als deze als nieuws gepost by Tweakers.net. Maar deze heren schijnt het geen ene moer uit te maken dat je je Radeon 8500 BIOS nu kan flashen. Dacht toch dat dit onder Drivers/updates/software ed. hoorde.?! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15218

Ps. Ik heb al meerdere malen berichten als deze als nieuws gepost by Tweakers.net. Maar deze heren schijnt het geen ene moer uit te maken dat je je Radeon 8500 BIOS nu kan flashen. Dacht toch dat dit onder Drivers/updates/software ed. hoorde.?! :(
Misschien is dit niet helemaal "legaal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
Legaal is het:) De bios die je immers ook koopt kan je alleen op Ati chips gebruiken. En de flashtool zal waarschijnlijk gewoon freeware zijn.
Alleen door te flashen kan je gedag zeggen naar je garantie
(Tenzij je hem nog terug geflashed krijgt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16867

Mensen ff vraagie. Heb een radeon gekocht werd lekker enzow, behalve cs :(
Als ik opengl doe dan gaat ie zegmaar een soort terug naar me desktop (bovenrand en onderrand) en verder zie je hl.
Daarna doe ik ff alt-tab voor weer vol scherm en tada lijkt te werken.
Maar nu komt hij in het spel en is zegmaar heel me scherm gevuld met een deel van het halflife scherm. Dus je neemt zegmaar één vierde van het origineel en dat smeer je uit over heel me scherm. Ook draait het beeld rondjes??!?!?!?

Wtf is dit? hebben meer mensen dit?

Pls help
btw verder roelt ie :) 6000 in 3dmark 2001
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.