Stassen aanbieding insane

Pagina: 1
Acties:

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Bij Stassen is de (het monster) Kappa 100 voor F798,- (Incl.) BTW te koop (adviesprijs 3000DM). Van geachte Hervaz heb ik vernomen dat dit mede mogelijk is geworden door de dump praktijken van HK.

Bij deze iedereen die kans ziet, er zouden er 8 paar op=op moeten zijn. Aangeraden lijkt mij een dikke amp.

Hier de link:
http://www.infinity.de/home/series/list.dyn?TAG=00000000000034F1&KAT=0000000000003510&ID=00000000000034F2

Nu weet ik wel dat een 2x 250Watt (ofzo) @ 8Ohm amp is aangeraden om er bijna alles uit te trekken. Het kan al met een minder zware amp. Ik hoorde wel dat er ongelooflijk grote impendantiedippen kunnen onstaan.

Tot hoever gaan die ongeveer, is dat gevaarlijk voor een versterker van bv. 2x80Watt @ 8Ohm?

En vind het ook wel interessant te weten hoe impendantiedippen onstaan. Bij deze voor alle techn eu/ui ten (laatste vraag) alvast bedankt.

• Techknow
  • Laatst online: 22-11-2022
dump praktijken HK, wie of wat is dat?

• Yokozuna
Harman Kardon.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik zal ze niet te hard afkraken, ik kan eindeloos lullen over dit soort praktijken, ga na dat dit setje in het begin al eens 6000 mark heeft gekost, voor dat geld is het geen beste speaker, 798 piek is natuurlijk een schijntje, en het is natuurlijk vreselijk voor iemand die ze voor duizenden guldens heeft gekocht!!

Ik vind de speakers zelf eigenlijk niets, het hoog is mooi maar het midden en laag...ik vind het 3x nix.

• Yokozuna
Kan hoor, ik heb ze zelf nog nooit gehoord. Vandaar ook mijn interesse.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Het betreft hier een reeks van ongeveer 100 speakers met een productiefout. Ze scheuren aan de bovenkant namelijk. Vandaar ook dat je ze nu op meerdere plaatsen in Nederland terugvindt tegen lage prijzen, veelal onder de noemer 'demomodel' welke de productiefout weer moet goedpraten. De importeur leegt z'n magazijn gewoon en ze zijn tegen extreem lage prijzen de deur uitgegaan. Een zaak hier om de hoek zou ze zelfs gaan verkopen voor 698,- per stuk, maar zijn er volledig van afgestapt (wegens die productiefout).

Normaal gesproken worden deze dingen dan ook nooit voor zo weinig verkocht, zelfs niet met de dumppraktijken van HK.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Yokozuna
Zou je die scheur niet kunnen herstellen, ik bedoel, als die scheur niet in het kabinet van de WOOFER zit, is het opzicht toch niet zo erg?

Verwijderd

afgelopen zondag was er bij de correct ook weer een extreme aanbieding. daar hebben ze nu al een tijdje infinity boxen heel goedkopp staan, maar deze zodag werd het nog gekker: toen ging de delta 70 weg voor 399,- per stuk. :7 :7

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ze zijn echt HEEEEEL erg groot die dingen, niet te geloven.
Ik weet niet hoe ze klinken. Maar wat ik wel weet, is dat ze OVERKILL maar dan ook zwaar overkill voor de gemmidelde ruimte zijn.

Bij Mediamarkt A'dam staan ze ook. Daar zou je ze evt. kunnen gaan bekijken/luisteren. Verder kan je ze waarschijnlijk gewoon met een beetje goede amp aansturen.

Over het scheuren van de woofer, daar heb je gewoon garantie op.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Wat er precies mis mee is weet ik ook niet. Ik weet alleen "dat ze door een productiefout scheuren aan de bovenkant" en ze daardoor dus voor weinig het magazijn uit moeten.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Welke uit de serie is dat ? alleen de 100 ? en is dat toevallig de "amerikaanse" versie ? (4ohm ipv 6ohm en nog wat kleine verschillen zoals 5mm grotere woofer en ander wissel filter)
Pagina: 1