20 DVD's op een CDR

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-02 08:49

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:03

m0nk

16-09-2003 15.15

Tja, moeten we dat geloven, eerst zien dan geloven, dvd naar 30 mb zonder kwaliteitsverlies.. sure!

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:55
Yeah right, kan niet!

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Sja, wat moet je daar over zeggen he.

Ik denk niet dat zon ouwe knakker ff de divx codec verbeterd.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:33

Yucko

One clown to rule them all !

ja hoor .... M$ heeft een x-tal mensen aan de MPEG4 standaard werken en hij verbeterd de kwaliteit ff en zorgt er ook nog eens voor dat de grootte 20x zo klein wordt ? I don't think so ...

Ik neem toch aan dat zo'n film niet af te spelen is met de standaard codecs. Ik zou zeggen, codec online gooien + een testfilm van 30mb (=dvd film) Van mijn part pakt ie een prive film van hem en zijn vrouw :P

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

en? wanneer zien we er wat van? Eerst zien dan geloven

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:00

nexhil

BAM!

broodje aap speciaal ofzow

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Lijkt me inderdaad erg onwaarschijnlijk dat zo'n thuis gebruiker dit kan doen. Er zijn mensen maanden bezig geweest met de Divx codec en moet je zien dat is al 10X zo klein. Nu 20DVD's op een CD-R lijkt me onwaarschijnlijk. Alhoewel dit leuk zou zijn voor de casema gebruikers kunnen ze ook eindelijk eens een filmpje leechen :)

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-03 20:54
H O A X

Zei ik al: HOAX?

Geef mij maar een Warsteiner.

• Kippenijzer
  • Laatst online: 20:17

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Nee, gelijke kwaliteit voor hemzelf, hij merkt niet of er nou 720x480 unieke pixels in beeld staan of maar 72x48 pixels van 10x10... Je moet slechtzienden ook NIET zoiets laten maken, DUH! >:)

Verwijderd

Mij lijkt het ook onwaarschijnlijk, maar hebben jullie toendertijd het verhaal gehoord van een of andere hobbyelektricien die een compressietechniek ontwikkeld schijnt te hebben waarmee ook zoiets mogelijk was? Hij is er mee bij Philips geweest en dergelijke en Pieper heeft hem zelfs meegenomen naar New York om het daar te demonstreren. De man zelf was de enige die het geheim er achter kende, kort daarna overleed hij op mysterieuze wijze.... Dit is dus geen broodje aap, is zelfs op TV geweest, bij Netwerk of zoiets. En er heeft, na zijn dood, een uitgebreide reportage in de Quote gestaan.

• iENO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

iENO

pep

Moest meteen denken aan dit bericht :)

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03 05:29

jonggoud.nl

@>--"--,--{

Het verhaal zelf leest ook een beetje onwaarschijnlijk. Niks kan echt bewezen worden 'verzekerd hij ons'.

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 10:42 schreef iENO het volgende:
Moest meteen denken aan dit bericht :)
Dat verhaal bedoelde ik dus...

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 10:39 schreef cool0 het volgende:
Lijkt me inderdaad erg onwaarschijnlijk dat zo'n thuis gebruiker dit kan doen. Er zijn mensen maanden bezig geweest met de Divx codec en moet je zien dat is al 10X zo klein. Nu 20DVD's op een CD-R lijkt me onwaarschijnlijk. Alhoewel dit leuk zou zijn voor de casema gebruikers kunnen ze ook eindelijk eens een filmpje leechen :)
Ow jah Cool0, kijk hem respect hebben voor Casema usertjes, want tjah in dordt heb je of chello of adsl.. hehe...

Grtz Krok :)

• Sick Nick
  • Laatst online: 00:00

Sick Nick

Drop the top!

Het kan wel hoor, een DVD comprimeren naar 30 MB (=30720 KB)
Stel, je neemt een flim van 90 minuten, dan heb je 341 KB per minuuten 5,7 KB per secone. Dan neem je 1 KB 22 Khz mono(8 Kbit maximaal) geluid en 4.7 KB (37.6 Kbit) beeld.
Moet kunnen toch :D

• jonggoud.nl

jonggoud.nl

@>--"--,--{

Op dinsdag 20 november 2001 10:44 schreef Sick_Nick het volgende:
Het kan wel hoor, een DVD comprimeren naar 30 MB (=30720 KB)
Stel, je neemt een flim van 90 minuten, dan heb je 341 KB per minuuten 5,7 KB per secone. Dan neem je 1 KB 22 Khz mono(8 Kbit maximaal) geluid en 4.7 KB (37.6 Kbit) beeld.
Moet kunnen toch :D
C'mon. En dan zeggen dat er geen kwaliteitsverlies is? Het geluid moet brak klinken omdat er te weinig verschillende golven mee gezonden kunnen worden. En als je een filmpje hebt met een plaatje zal het wel kunnen ja. Maar als alles telkens veranderd (anders wordt het erg saai he?) kan je echt niet met 5.7 kb een plaatje maken....

Verwijderd

haha tsjilliebillie als het echt zo is :P

maai 30 mb dat is net de titel :P

Verwijderd

mjah er was een tijd geleden toch ook een nederlander met een of andere "revolutionaire" compressie techniek.. alleen ze zijn de broncode kwijt en die gast is spontaan overleden.. :P

• Kippenijzer
  • Laatst online: 20:17

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Dit kan wel, je neemt gewoon een archief op je HDD waarin ELK MOGELIJK beeldje opgeslagen is volgnes een wrede ISO standaard. Dan is een DVD'tje alleen nog maar een aaneenschakeling naar het juiste beeldje in je beeldarchief...

"En wat is die enorme kast naast je PC eigenlijk? -Ow, dat is mijn beeldarchief"

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Op dinsdag 20 november 2001 10:49 schreef Trigger het volgende:
mjah er was een tijd geleden toch ook een nederlander met een of andere "revolutionaire" compressie techniek.. alleen ze zijn de broncode kwijt en die gast is spontaan overleden.. :P
Anders lees je ff de andere posts voordat je reageert....

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Sick Nick
  • Laatst online: 00:00

Sick Nick

Drop the top!

Op dinsdag 20 november 2001 10:46 schreef jonggoud.nl het volgende:

[..]

C'mon. En dan zeggen dat er geen kwaliteitsverlies is? Het geluid moet brak klinken omdat er te weinig verschillende golven mee gezonden kunnen worden. En als je een filmpje hebt met een plaatje zal het wel kunnen ja. Maar als alles telkens veranderd (anders wordt het erg saai he?) kan je echt niet met 5.7 kb een plaatje maken....
Anders ga je er nog serieus op reageren ook :o

Tuurlijk kan dat niet, waar denk je dat die :D smiley voor bedoelt was? Gewoon voor de fun of om de sarcastische ondertoot duidelijk te maken. Blijkbaar niet duidelijk genoeg dus.

Verwijderd

geloof er niet veel van.

maar als het zo is zou het wel heel makkelijk zijn ;)

• jonggoud.nl

jonggoud.nl

@>--"--,--{

Op dinsdag 20 november 2001 10:57 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Anders ga je er nog serieus op reageren ook :o

Tuurlijk kan dat niet, waar denk je dat die :D smiley voor bedoelt was? Gewoon voor de fun of om de sarcastische ondertoot duidelijk te maken. Blijkbaar niet duidelijk genoeg dus.
Slicha (sorry in Ivriet), had de ironie niet gezien in je bericht. Was een beetje aan het :z :Z

• bras
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-03 11:46
Op dinsdag 20 november 2001 10:52 schreef Kippenijzer het volgende:
Dit kan wel, je neemt gewoon een archief op je HDD waarin ELK MOGELIJK beeldje opgeslagen is volgnes een wrede ISO standaard. Dan is een DVD'tje alleen nog maar een aaneenschakeling naar het juiste beeldje in je beeldarchief...

"En wat is die enorme kast naast je PC eigenlijk? -Ow, dat is mijn beeldarchief"
en hoeveel beelden heb je dan?

kleurdiepte ^ (beeldhoogte * beeldbreedte)

je hebt ook evenzoveel identifiers voor je beeldjes nodig, dus dan ben je er nog niets mee opgeschoten, omdat de lengte van je identifier voor je beeldje even groot is als het orginele beeld. helaas :(

ik en vele andere hadden dit ook al eens bedacht, tot je verder gaat kijken...

"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."

• cool0
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Op dinsdag 20 november 2001 10:43 schreef dj-krok het volgende:

[..]

Ow jah Cool0, kijk hem respect hebben voor Casema usertjes, want tjah in dordt heb je of chello of adsl.. hehe...

Grtz Krok :)
Zeker toch DJ-krok ik ken mensen die op een kabelfoon verbindingkje zitten en dan moet ik het voor hun doen hehe.

Hoe is die btw?

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Verwijderd

Okay, DIT is freaky... hier loopt al een ander topic over en dat loopt bijna precies zo als dit topic? Toeval? ff paar quotes:

In dit topic:
Op dinsdag 20 november 2001 10:49 schreef Trigger het volgende:
Reactie:
Op dinsdag 20 november 2001 10:54 schreef Taro het volgende:

[..]

Anders lees je ff de andere posts voordat je reageert....
In ander topic
Op maandag 19 november 2001 23:26 schreef marteltor het volgende:
* marteltor gelooft dit wel
dit scheen ook al eens door een ander te zijn uitgevonden, hij wilde het toen verkopen aan philips. Ze waren bijna rond toen die vent overleed. En het ergste was: hij had z`n gegevens (over hoe je het zo klein maakt) in z`n eigen formaat gecodeerd |:( niemand weet dus hoe die het deed.
Reactie:
Op maandag 19 november 2001 23:28 schreef 208 het volgende:

[..]

Anders lees je volgende keer eerst even het hele topic door :P
(BIJNA) PRECIES HETZELFDE! Topic waar ik het over heb ik dit topic.

• R Kuipers

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Op dinsdag 20 november 2001 11:43 schreef R Kuipers het volgende:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/325560

Mijn fout, niet gezien. slotje
Ik wou net zeggen,.. WTF?

Enne in dat andere topic staan ook demos die je kan downloaden.

Een bestandje van 1.9 GB dat is verkleind tot 64 KB !!!

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Subz
  • Niet online
Dit is loos dit kan echt niet als het zo zou zijn en de illegale wereld zou dat spul krijgen dan kan je overal films vandaan halen net alsof het text bestandjes zijn

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 20 november 2001 11:43 schreef R Kuipers het volgende:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/325560

Mijn fout, niet gezien. slotje
Als iedereen hier de "wtf"'s en hoax berichten voor zich kan houden en we hier een discussie over de techniek ofzo kunne hebben, laat ik hem hier staan...

ALs je persé "kan niet" wil schreeuwen doe je dat maar in de huiskamer :). We geloven het dat het niet kan (is al 10x geroepen). :o

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• iENO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

iENO

pep

Voordat je gekke dingen gaat denken, dat 64k bestandje is dus géén 'echte' film die eigenlijk 1.9GB is, lees dit hier maar ff door :)

(maakt 't trouwens niet minder indrukwekkend ;))

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Ik zou ook wel zoiets uit willen vinden! Sjeuses hé: 250 miljard!!! :P

• R Kuipers
Wow, hij is nog steeds open. Even een serieuze reaktie dan maar. Ik denk namelijk dat er nog best wel stukje optimalisatie mogelijk is.

Audio: het gaat hier om een techniek die gericht is op grafische data (dat maak ik op uit het feit dat deze techniek ook voor foto's gebruikt wordt). Er wordt denk ik gespeculeerd op toekomstige audio compressies. Met nog snellere CPU's moet dit mogelijk zijn. Hoe? ik heb geen flauw idee. Een gedachte van mij: Voor zover ik MP3 snap word er heel hard gewerkt opdat het eindresultaat zo accuraat mogelijk lijkt op het bronsignaal, waarbij het bronsignaal leidend is. Ga nu in plaats van een hoge kwaliteit compressie (hoge bitrate) gebruik van een lage kwaliteit compressie (lage bitrate), en verander het bronsignaal net zolang tot je het gewenste eindsignaal krijgt, dus het eindsignaal is leidend).

Video: wat voor audio geldt, geldt ook voor video. Ten tweede: zou het niet mogelijk zijn een variabele framerate te introduceren? In vele scenes is een lage framerate voldoende. Tevens verwacht ik best nog wel wat van fractal-compressie.

Verwijderd

ik heb er toen een stuk over op tv gezien. wat ik zag dat het toen opgeslagen stond op een chipknip look a like, is dat ding toch nog ergens goed voor. alle apparatuur hadden ze nog. hebben ze toen ook laten zien. :9~ maar de broncode had die gast in zijn hoofd, misschien dat ze hem op moeten graven en even een hersenscan doen. laat die 250 miljard dan maar mijn kant uit komen.
Pagina: 1