Mooie grafische demo van 64k? hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 523 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:47

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
K, ik had ff deze demo gedowned
http://www.theproduct.de/fr08_final.zip
dit demootje is dus 64k, en ik snap dat gewoon niet. Er zit een soundtrack in, er zitten textures in, er zit code in, etc..

Hoe krijg je dat ooit in 64k? Geen antwoorden als 'inzippen' ofzo aub, ben echt wel benieuwd hoe dit kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24176

Heel goed kunnen programmeren, meestal wordt dat in assembler gedaan.
(Als je nl. een hogere taal als C of pascal gebruikt dan wordt je .exe met alleen een writeln of een printf() soms al groter dan 64kb, door het linken aan allerlei libs enzo(ook afhankelijk van de compiler natuurlijk))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 10:32
(plus, we had to make space for the bugfixes, the icons, and
of course the hidden part while still being <64kb)

dit staat in de readme... misschien dat hij iets van i-net aftrekt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Op maandag 25 juni 2001 22:28 schreef Operations het volgende:
Heel goed kunnen programmeren, meestal wordt dat in assembler gedaan.
(Als je nl. een hogere taal als C of pascal gebruikt dan wordt je .exe met alleen een writeln of een printf() soms al groter dan 64kb, door het linken aan allerlei libs enzo(ook afhankelijk van de compiler natuurlijk))
Ok, code valt klein te krijgen met assembler, maar de textures en sound dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceRimmer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:12

AceRimmer

What a guy...

Er wordt wel degelijk van compressie gebruik gemaakt. Zeker de textures en audio. Die worden in het begin uitgepakt en direct in je video mem gedumpt. (nee, niet de audio)

Het is ook nog zo dat heel veel van de 3D functies nu door directX afgehandeld worden.
<opa vertelt>Vroeger moesten ze dat allemaal nog zelf maken.</opa vertelt> :)

Impressive.

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
vroeger had je de gaafste spellen op 64k!
tegenwoordig wordt er volgens mij niet meer efficient geprogrammeerd, omdat er toch meer dan genoeg ram is!
Op maandag 25 juni 2001 22:32 schreef woutf het volgende:

[..]

Ok, code valt klein te krijgen met assembler, maar de textures en sound dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Op maandag 25 juni 2001 22:41 schreef AceRimmer het volgende:
Er wordt wel degelijk van compressie gebruik gemaakt. Zeker de textures en audio. Die worden in het begin uitgepakt en direct in je video mem gedumpt. (nee, niet de audio)

Het is ook nog zo dat heel veel van de 3D functies nu door directX afgehandeld worden.
<opa vertelt>Vroeger moesten ze dat allemaal nog zelf maken.</opa vertelt> :)

Impressive.
tuurlijk wordt er van compressie gebruikt gemaakt, dat snap ik ook wel, maar die algoritmen die ze gebruikt hebben, echt ongeloofelijk!!! Als ze nou es een standaard compressie methode zouden ontwikkelen, dan zou niemand meer ACE RAR of ZIP gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan-X
  • Niet online
Op maandag 25 juni 2001 22:29 schreef RonaldMcDonald het volgende:
(plus, we had to make space for the bugfixes, the icons, and
of course the hidden part while still being <64kb)

dit staat in de readme... misschien dat hij iets van i-net aftrekt ofzo?
Ongelooflijk inderdaad! En hij haalt niets van Internet hoor, mijn HUB doet niets tijdens het laden... Heel bijzonder goede compressie zullen we maar zeggen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3672

check www.aardbei.com

en www.scene.org
oog www.rbi-music.com zit vol met vette demo's

Die 64K wordt gewoon bereikt door real time te renderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceRimmer

AceRimmer

What a guy...

Het is wel zo dat er verschillende compressie methoden zijn, die elk het beste werken voor een bepaald doel. Sommige kunnen met verlies van gegevens werken terwijl dat in andere gevallen absoluut niet de bedoeling is.

Een generieke tool als WinZip/Rar/Ace is niet specifiek op compressie van bepaalde data gericht zal al helemaal niet met verlies mogen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29068

Duidelijk niemand uit de demoscene aanwezig op dit forum.

Bij 64k intro's is het de kunst om zo min mogelijk te comprimeren en zo veel mogelijk in code op te lossen, omdat dat over het algemeen een stuk kleiner is dan inpakken. Alle textures worden gegenereerd. Daarnaast is de muziek getracked in programma's zoals FastTracker, ScreamTracker, MadTracker of eigen programma's. Vertexdata hoeft niet te worden opgeslagen, alleen posities van geometrische primitieven, die vervolgens loadtime berekend worden. Als laatste nog een exe-compressor zoals UPX eroverheen en tada: een 64k intro.

Niettemin blijft het knap,

Ick, formerly Sorcerer / LucidMinds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8835

Volgens mij zeggen ze dat aan het eind van dat demo-tje dat alles door je pc-tje gegenereerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Op maandag 25 juni 2001 23:04 schreef Crookie het volgende:
Volgens mij zeggen ze dat aan het eind van dat demo-tje dat alles door je pc-tje gegenereerd was.
dus die textures zitten gewoon hardcoded in de exe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3672

Ick ken je Okkie van de RBI???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Jezus!!
Dit is echt SUPER vet!!
Ik dacht:"ohh, zal wel weer iets zijn wat iederen al 100x heeft gezien behalve een of andere kluizenaar met net internet". Maar nee hoor!! Dit is echt PHAT!!!

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurningSheep
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
Op maandag 25 juni 2001 23:06 schreef woutf het volgende:

[..]

dus die textures zitten gewoon hardcoded in de exe?
Ze zitten inderdaad (gecomprimeerd) in de code of ze worden gegenereerd door een stukje code, wat nog kleiner is.

Ik heb zelf ooit een spelletje geschreven gewoon in C en ipv gebruik te maken van BGI oid gebruikte ik assembler om naar de videokaart te schrijven. En zonder te proberen om het zo klein mogelijk te maken werd de exe uiteindelijk zo'n 15k. Het is dan natuurlijk ook een heel simpel spelletje, maar toch.
Ik heb samen met iemand anders ooit weleens mee gedaan aan zo'n soort compo, de opdracht was om een zo klein mogelijk progje te schrijven dat een bitmap weer kon geven. Uiteindelijk hebben we het onder de 90 bytes gekregen. Om zoiets voor elkaar te krijgen moet je dus echt behoorlijk vreemde dingen bedenken om zo min mogelijk instructies te gebruiken. We hadden overigens bij lange na niet gewonnen, de kleinste was volgens mij zo'n 60 bytes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-07 22:43
Dude !!!

Als ze 3DMark2001 zo zouden programmeren zou die maar 1 mb groot zijn ofzo.. :D :D

Me mond viel echt open bij die demo, ik wil meer !!!

Gimme some links >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-05 16:09

Kirpeknots

Wazzup!

Phat!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4039

het is echt jammer dat ik niet tot het eind van takeover kon blijven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20531

Het is mooi maar ze maken zo zwaar gebruik van DirectX, Vroeger in de goede oude tijd (10jaar terug) werd alles nog in software gedaan... daar kan je als programmeur echt van genieten :) naja genoeg... het is en blijft een leuke demo vooral de stats in de aftiteling zijn wel cool (1.3 gig data totaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-07 12:54

E-Vix

Nu met sneeuw!

Op maandag 25 juni 2001 23:41 schreef mgfun het volgende:
Het is mooi maar ze maken zo zwaar gebruik van DirectX, Vroeger in de goede oude tijd (10jaar terug) werd alles nog in software gedaan... daar kan je als programmeur echt van genieten :) naja genoeg... het is en blijft een leuke demo vooral de stats in de aftiteling zijn wel cool (1.3 gig data totaal)
Er stond in ieder geval dat er 178 mb aan textures waren gegenereerd, en iets van 153 mb aan wave files, en een totaal van 1.3 gig aan data... Ben dus blij dat ik nog wat ruimte op mijn hd vrij had :)

Iemand heeft het me laatst helemal uitgelegd hoe het genereren van die textures werkt, maar ik kan het nu niet voor je herhalen. Het is wel heel knap hoe ze dat doen. Ze staan dus niet gecomprimeerd hardcoded in de executable, maar ze worden aan de hand van een algoritme gegenereerd. Voor de wave files zal wel het zelfde gelden.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

De demoscene leeft idd nogsteeds (al vanaf de C64, of nog eerder).. Echt knap gemaakt die dingen ('k zou 't niet kunnen hoor)! :)
Ik heb nog een CD met 4k (ja, die zien er soms zelfs al geweldig uit!) en 64k demo's erop liggen. Das allemaal vrijwel puur ASM code.
Ik heb zelf een hele tijd in de trackerscene gezeten, die waren redelijk nauw verbonden met de demoscene...

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20531

Ik moet die 1.3gig ff correcte dat was 1.9gig aan data :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3003

Knap gemaakt, wou dat meer programma's zo klein waren, om te beginnen met windoos. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 19-07 22:43
Op dinsdag 26 juni 2001 00:09 schreef Tclient het volgende:
Knap gemaakt, wou dat meer programma's zo klein waren, om te beginnen met windoos. :9
Liever wat sneller... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Idd, jammer dat blijkbaar zo weinig mensen dit nog actief hebben meegemaakt, maar er was een tijd (toen zaten er nog diskettes mij de mag's :P ), dat de zgn. demo-scene heel bekend was. I.p.v LAN-party's werden destijds (sjeezus, hoe oud ben ik) DEMO-party's georganiseerd (bijv. ASSEMBLY), waar duizenden (je leest het goed) mensen de nieuwste releases van een aantal hele bekende demogroepen kwam bekijken (en natuurlijk andere compu dingen doen). Je kon toen van de meeste BBS'en ('k ga het niet uitleggen ;) ) die demo's gewoon downen. Op http://www.gamasutra.com/features/20010216/scheib_01.htm wordt e.e.a. haarfijn uitgelegd, met goede links. Veel van de mensen die destijds deze demo's progden, zijn nu verantwoordelijk voor de rendering algoritmes in spellen. Feit was, en blijft, dikke vette ongelooflijke :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 19-07 22:58
Vroeger had je toch altijd van die vette demo's van "Future Crew", bestaan die eigenlijk nog?
Ik heb ooit wel eens zo'n interactive demo gehad wat Mars heette (deze was niet van FC): je kon met je pijltjes-toetsen over een soort mars-landschap lopen, het zag er toendertijd erg goed uit en het programma'tje was maar 3k

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Laatst online: 08:23
Ik heb een tijd lang een waslijst demo's van <4000 bytes gehad. Allemaal gemaakt in assembly en echt verbazingwekkend hoe vet sommigen daarvan zijn. (tot en met 3d toe (lage res, software mode natuurlijk) kon allemaal op 386 ofzo draaien

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-07 17:11
Mm , verbaasd me wel dat zo weinig mensen dit soort demos niet kennen . Ik had vroeger bakken van die dingen op de Amiga (daar komen ze volgens mij ook oorspronkelijk vandaan , want de pc zat toen nog gewoon met een zwart/wit schermpje :) ). Veel van die coders zijn later overgestapt op de pc. AGA demos's roeleerden hard en altijd als er dan vrienden overkwamen die een pc hadden , stonden ze met open mond te kijken , dat waren nog eens tijden.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26914

Mooie demo...

Doet me weer helemaal denken aan Ken's Labyrinth....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toraq
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

toraq

Shoving is the answer

Ik kan je aanraden eens op http://www.scene.org te gaan kijken, daar staan nog meer kunststukjes van demosceners bij de viewing tips sectie.
Op de site die bij die demo hoort wordt geloof ik ook wel het een en ander verteld, maar de technologieen die ze hebben gebruikt zijn inderdaad indrukwekkend.
Het is mooi om te zien hoe ver je kan komen met toewijding.

I am a shover robot, do not trust the pusher robot, I will protect you from the terrible secrets of space!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26619

Op maandag 25 juni 2001 23:29 schreef Sir_Killalot het volgende:
Dude !!!

Als ze 3DMark2001 zo zouden programmeren zou die maar 1 mb groot zijn ofzo.. :D :D

Me mond viel echt open bij die demo, ik wil meer !!!

Gimme some links >:)
Jeezus,

Ik wou een vergelijking maken met de oude commodores, maar na het zien van die demo, ben ik een beetje verschrikkelijk impressed.

Die demo duurt langer, is mooier dan de temple demo die ik gratis bij men Hercules 3D Prophet 4500 heb gekregen, en die 28 MegaB groot en heeft geen muziek... }:O

Bon, deze mensen mogen van mij effe heer rap Quacke 7 programmeren, en dan zal ik hem netjes in drievoud kopieren op m'n floppy :7

Greetz 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 19:28

Servowire

prutser:~#

VET VET
echt cool!
en dat is 64 k? damnnnn

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ach, zo zie je er wel meer hoor, kijk maar eens op de releases van:

http://www.takeover.nl/
http://www.theparty.dk/
http://www.scene.org/

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het was af en toe ook gewoon vet wat er uit die 4k demo compo's tevoorschijn kwam.
Assembler rocks :)

[edit]
Ik praat in de verleden tijd omdat ik niet weet of er nog van die competities gehouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Laatst online: 18-03-2021
Je kunt veel textures gewoon beschrijven met een vergelijking; Daarom duurt het ook even voordat het programma output geeft; Volgens mij wordt de helft van de textures toch zeker op deze manier gemaakt.

Verder ziet het er zo mooi uit omdat je videokaart de hele zooi nog even mooi lekker blurred en met een paar lichtjes erbij wordt het helemaal mooi.

Zelfs de muziek kan gemaakt zijn met samples die van te voren uitgerekend worden. Die technodeuntjes kun je bijna geheel met sommen van harmonische functies beschrijven.

Neem daarbij het feit dat er erg veel standaardfuncties in DirectX ingebakken zitten.

Al met al dus helemaal niet zo heel bijzonder vind ik eigenlijk :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-07 21:30

Bergie

Lekker belangrijk...

de Future Crew had vroeger een paar van die hele cewle demos. Second Reality of zo heette die, heb ik als het goed nog ergens op 2 floppies staat, maar even opzoeken.

En die muziek was gewoon supergoed.

edit:
naam was toch iets anders

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4861

Second Reality ! :9~

Sjeez, over jeugdsentiment gesproken
als je het gevonden hebt wil je het ergens te download pleuren :?

Thxs !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Niet online
Op dinsdag 26 juni 2001 21:46 schreef Seth het volgende:
de Future Crew had vroeger een paar van die hele cewle demos. Second Reality of zo heette die, heb ik als het goed nog ergens op 2 floppies staat, maar even opzoeken.

En die muziek was gewoon supergoed.

edit:
naam was toch iets anders
http://www.scene.org/dir.php?dir=/demos/groups/future_crew/demos/?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4861

ftp://ftp.futurecrew.org/fc/demos/2ndreality.zip

Gevonden al ! :)

edit : nu nog draaiend krijgen onder m'n machientje.. gaat niet lukken ben ik bang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 00:45
Ik krijg alleen maar een 'DX error' bij het opstarten.

Simon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceRimmer

AceRimmer

What a guy...

Op dinsdag 26 juni 2001 23:15 schreef sverzijl het volgende:
Ik krijg alleen maar een 'DX error' bij het opstarten.

Simon
Dan is DirectX 8 niet (goed) geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 12:14

BdR

TV is gooder then books

:? :? ON-GE-LO-VE-LIJK!! 8-) 8-) die fr-08 demo is echt ongelovelijk.. inderdaad een hele goede vraag hoe krijgen ze dat voor elkaar.. dat is nou juist de "kunst" van het demo programmeren denk ik..

waarschijnlijk is het grotendeels met assembler language gemaakt, daarnaast zie je ook dattie aan het begin een tijdje nadenkt, dan zit ie waarschijnlijk wat uit te pakken, iets wat ingepakt is met een hoge compressie graad want hij doet er wel lang over

de code is waarschijnlijk niet te lezen en dus moeilijk te onderhouden.. dat laatste (onderhoudbare=leesbare code) is wat bij de meeste nieuwe games van groot belang is want tegenwoordig (anders dan vroeger=1980-1985), zijn programmeurs duurder dan de hardware (ram cpu kracht etc.) en dus zijn de programma's van tegenwoordig niet geschreven voor optimale hardware benutting maar voor optimale onderhoudbaarheid

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 00:45
Op dinsdag 26 juni 2001 23:27 schreef AceRimmer het volgende:

[..]

Dan is DirectX 8 niet (goed) geïnstalleerd.
Een keer af en aanloggen did the trick. Kon op eoa manier niet meer van resolutie wisselen. Na afloggen en opnieuw aanloggen weer wel.

Impressive demo

Simon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 10:01
ik zie niets :?
ik hoor alleen een stomme midi

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4864

KANKAH!!! Die gasten kunnen volgens mij Quake 3 in < 1.5 mb nabouwen! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-07 07:40

Brazza

Byte me!

Ingepakt met een ratio van 30.000 tegen 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1626

future crew bestaat nu onder een ander naam weet alleen effen niet zeker welke :? ( haujobb ? )
maar ze maken nog steeds vette demo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28158

Ik heb zo langzamerhand al heel wat 64k demootjes bekeken en The Product is inderdaad echt fantastisch.

Alles moet gewoon worden gegeneerd door algoritmen: bewegingen, textures én audio-samples.

Echt knap gedaan. En dan ook nog aan het eind zeggen dat je zoveel ruimte over hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19151

THE DEMO SCENE LIVES :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:56

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

WHOOO!! en dat in 64k! niet normaal! ik zat echt aan iets 2d te denken zonder textures :)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26687

Koler^#$%^@%& zo moeten ze Unreal2 gaan schrijven dan kunnen we tenminste tot 2096 gaan zitten spelen als ze hun levels op deze manier schrijven en een complete cd afleveren :)

Tss dit is idd echt top! vergeleken bij de oude demo's die ik tot nu toe gezien heb....

Net zoals bij die emulators...kan ook zo mooi geprogrameerd worden...
N64 spelletje van nog geen 1 Mb waar een PC game 300 voor nodig heeft....knap hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonny
  • Laatst online: 19-07 16:34

Sjonny

Fratser

Op woensdag 27 juni 2001 13:56 schreef 4of10 het volgende:
THE DEMO SCENE LIVES :D
hmm.. niet echt .. als al die mensen hier over deze demos nu pas beginnen te trippen...
alles onder de <21 hier heeft zeker 75% niet meer van de scene gehoord ... jammer ;(

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19350

Check ook Hugi magazine, daar staan weleens tutorials in over democoden, en andere demoscene-related shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 22:10

Cyphax

Moderator LNX
Enne, grote parties bezoeken ;)
Zijn er niet veel meer van in NL (althans..) maar TakeOver bijv... en in Scandinavie zijn nog grotere... Da's helemaal bruut.
Voor wat betreft die grootte: ik heb nog een demo (OmniScent), da's een Descent engine (grotendeels) en een level, met muziekje (midi) en textures en al... compleet... in 4K
dan weet je ook niet wat je ziet ;)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26687

[b]Voor wat betreft die grootte: ik heb nog een demo (OmniScent), da's een Descent engine (grotendeels) en een level, met muziekje (midi) en textures en al... compleet... in 4K
dan weet je ook niet wat je ziet ;)
posten die Demo's! Zien Zien..altijd voor lekker demo's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 22:23

TheDane

1.618

kent niemand die lui van Quad meer ? die maakten ook allemaal van die demo gevallen ,. veel 4k spul als ik me niet vergis... echt geweldig :9~ ...

zal eens kijken of ik nog een introotje kan vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Laatst online: 19-07 14:06
doh idd
dat iedereen daar nu pas achter komt
ik verbaas me echt over de onwetendheid van de gemiddelde gotter hier :)
de demoscene is echt een jarenoude scene die gewoon ontzettend vette producten aflevert :)
ehm.. overigens .. ga eens kijken op een party als Ambience... (als ie weer komt, begin volgend jaar (mrt02?). .. iig ik ben daar ook 1 keertje geweest. in 2k).

anyway.. de groep Aardbei die hier wordt genoemd daar ken ik ook een gozer van.. Gday heet ie, is ook terug te vinden op de site :)

maar idd woeste producten..
het doel van de demo is meestal om zo veel mogelijk in zo'n klein mogelijk bestandje te proppen :P

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23171

Je had ook demo's voor de C64, die waren ook wel kwel :) :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24106

Als je wat meer wil leren over het maken van demo's moet je eens op flipcode gaan kijken en dan bij de art of demomaking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Jammer dat Tranzmit dood is. Het was een mooie site die de demoscene voor 't grote publiek toegankelijk maakte.

( http://tranzmit.demonews.com )
( http://www.tranzmit.co.uk )

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29242

Hoi,

voor degene die het nog niet gezien hadden, op www.theproduct.de kun je veel info vinden over het maken van deze demo.

Tevens is het de moeite waard om deze demo's ook uit te checken:

ftp://ftp.scene.org/pub/incoming/TAKEOVER01/in64/shrooms.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylee
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

kent iemand demos die je veel space gedoe (zoals star trek/star wars/babylon 5 animaties) met huge schepen laat zien? ben daar nl dol op :)

edit: ik moet zeggen dat na het zien van een aantal demootjes ik zwaar de neiging heb om te gaan leren hoe die dingen nou worden gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 10:01
mensen,

iemand een idee waarom ik nix zie op het scherm? ik zie alleen maar een zwart scherm en hoor een miditje.... :?

Ik heb een voodoo 5 5500

....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

godver..ik was nog niet klaar :)

anyway.. het is iedereen aan te raden ftp.scene.org leeg te plukken, staat botte poep tussen..

oh ps. Ick is niet okkie van rbi :D

later
daan aka screes / rbi studios
www.rbi-music.com(/video)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 27 juni 2001 14:38 schreef Sjonny het volgende:

[..]

hmm.. niet echt .. als al die mensen hier over deze demos nu pas beginnen te trippen...
alles onder de <21 hier heeft zeker 75% niet meer van de scene gehoord ... jammer ;(
het is dan ook nooit de bedoeling geweest dat de demoscene commercieel beroemd en berucht werd!
Dat maakt de hele scene juist stuk nu.. helaas..

/screes | rbi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19151

Op woensdag 27 juni 2001 14:38 schreef Sjonny het volgende:

[..]

Ja okay de meeste hoorden er in deze topic pas voor het eerst van, dat is inderdaad niet echt een goed teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylee
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

nou.. ik betwijfel of wij er voor het eerst van horen

ik heb ooit (een paar jaar terug) een boek uit de bieb gehaald "de demoscene" oid heette het en het ging over het programmeren van demos, vuur, 3d etc.

nu is dat allemaal standaardgedoe maar toen zag je dat echt niet zo vaak, maar dat boek was zoo technisch en ik met mijn gebrekkige VB (niet lachen >:) ) begreep er de ballen van

sindsdien heb ik nog vaak gehoord over de demoscene, ook op een aantal lans zag je die gasten. men noemde de demoscene altijd "die lui die denken dat ze uber-leet zijn" (eerlijk gezegd ben ik het er wel een beetje mee eens dat het ook zo is >:) )

ik heb dus al 5 of 6 jaar geleden ofzo het eerst kennis gemaakt met de demoscene, maar had toen simpelweg niet de kennis (wat verwacht je van een 14 jarige jongetje die net zn eerste 486 heeft >:) ) om ook aan zoiets te beginnen, nu dus wel. het lijkt me ook echt supergaaf omz elf zulke dingen inelkaar te zetten, daarom ben ik nu hard bezig al tuts/info/sites etc door te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mph_rbi
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

Op maandag 25 juni 2001 22:48 schreef Charliee het volgende:
check www.aardbei.com

en www.scene.org
oog www.rbi-music.com zit vol met vette demo's
Uhmm . .sorry, maar ik zit in RBi en wij maken geen demo's :) Wij maken anims.. check www.rbi-music.com/video

toei!

morphine^rbi

dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtremelead
  • Laatst online: 19-07 11:20

Xtremelead