Coïtus ergo sum
Verwijderd
Goed dat je erover begint.
Ik vind het namelijk zeer storend als een film begint in bios formaat (vanwege lange titels) en weer 4:3 wordt als de titels weg zijn
ik kots daar echt op.
Een tijdje terug tijdens kerst was er op duitsland James bond deel 2 (pierce
volledig bioscoop beeld, kijk dat vind ik super goed.
Ik vraag mij dan ook af waarom het hier niet mogelijk is om de 'zuivere' film te broadcasten.
Ik vind het namelijk zeer storend als een film begint in bios formaat (vanwege lange titels) en weer 4:3 wordt als de titels weg zijn
Een tijdje terug tijdens kerst was er op duitsland James bond deel 2 (pierce
Ik vraag mij dan ook af waarom het hier niet mogelijk is om de 'zuivere' film te broadcasten.
De meerderheid van de mensen hebben nog een 4:3 scherm. En bij bioscoopbreed is het 2.35:1 en dan is 42% van het beeld zwart op een 4:3 scherm.
Vandaar dat het nooit in dat formaat uitgezonden word.
Ook al zouden ze in breedbeeld uitzenden dat doen ze dat niet anamorphisch omdat de meeste 4:3 tv geen "widescreen" functie hebben zodat het beeld weer normaal gesqueezed word.
Mijn philips 4:3 op de slaapkamer kan dat wel.
Ik vond het iig heel vreemd een anamophisch uitzending.
Ik kijk bijna geen films meer op TV en al helemaal niet op video. 2.35:1 anamorphisch RGB beeld met DD of DTS
rulez
Vandaar dat het nooit in dat formaat uitgezonden word.
Ook al zouden ze in breedbeeld uitzenden dat doen ze dat niet anamorphisch omdat de meeste 4:3 tv geen "widescreen" functie hebben zodat het beeld weer normaal gesqueezed word.
Mijn philips 4:3 op de slaapkamer kan dat wel.
Ik vond het iig heel vreemd een anamophisch uitzending.
Ik kijk bijna geen films meer op TV en al helemaal niet op video. 2.35:1 anamorphisch RGB beeld met DD of DTS
Coïtus ergo sum
Heel veel videoclips zijn tegenwoordig ook "anamorphisch". Het begon met het clipje van Janet Jackson "together again" volgens mij. Ik vind het echt zo onnodig en nutteloos
. Doe dan gewoon OF widescreen OF altijd anamorphisch... Maarja
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Nederland 1 2 en 3 willen ook nog wel eens breedbeeld uitzendingen hebben. En natuurlijk BRT 1 en BRT 2, die hebben echt het strakste beeld & breedbeeld.
Daarom is ook Pal plus uitgevondenOok al zouden ze in breedbeeld uitzenden dat doen ze dat niet anamorphisch omdat de meeste 4:3 tv geen "widescreen" functie hebben zodat het beeld weer normaal gesqueezed word.
Heeft hetzelfde effect als anamorphic, maar heb je het niet dan zie je gewoon breedbeeld.
Ik ken er geen, en die van Janet die was niet anamorphisch maar had gewoon links en rechts 2 zwarte balken ipv boven en onder.Op maandag 19 november 2001 23:37 schreef JvS het volgende:
Heel veel videoclips zijn tegenwoordig ook "anamorphisch". Het begon met het clipje van Janet Jackson "together again" volgens mij. Ik vind het echt zo onnodig en nutteloos. Doe dan gewoon OF widescreen OF altijd anamorphisch... Maarja
En de meeste videoclips hebben zwarte balken, maar zeker niet anamarphisch (waarbij het beeld er pas goed uitziet als het horizontaal uitgerekt word op een breedbeeld).
En de meeste videoclips gebruiken geen standaard. Ze hebben wel zwarte balken, maar het beeld is niet 1,77:1 of 2,35:1. Het word alleen maar gebruikt omdat het 'cool' is.
PalPlus is best aardig, maar word bijna niet gebruikt
Coïtus ergo sum
Ik denk dat jij het over een heel andere clip hebt dan ik hoor. Together again is in natuur opgenomen en is uit 1998 ofzo. die waar jij het over hebt is van afgelopen jaar en in een metro (ofzo ?) opgenomen
.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Dat is ook de reden waarom ik geen 16:9 toestel wil en waarom ik ook denk dat het nu nog totaal nutteloos is.
Kijk je op tmf een clip op 4:3 de volgende is in bios formaat en weer de volgende is in 16:9 en dan weer reclame in verschillende formaten.
Ook op de regionale tv weten ze er raad mee. Zo was Westenwind altijd 16:9 maar bleef het logo altijd vast in de rechterboven hoek geplakt in de zwarte rand. Kijk zo bereik je natuurlijk nooit uniformiteit. En zeg nou zelf het kijkt toch niet lekker, ikzelf wordt gewoon scheel van telkens dat omschakelen.
Kijk je op tmf een clip op 4:3 de volgende is in bios formaat en weer de volgende is in 16:9 en dan weer reclame in verschillende formaten.
Ook op de regionale tv weten ze er raad mee. Zo was Westenwind altijd 16:9 maar bleef het logo altijd vast in de rechterboven hoek geplakt in de zwarte rand. Kijk zo bereik je natuurlijk nooit uniformiteit. En zeg nou zelf het kijkt toch niet lekker, ikzelf wordt gewoon scheel van telkens dat omschakelen.
Wanneer wordt het nou lekker digitaal, en worden er simpelweg 2 of 3 streams verzonden
You can't have everything. Where would you put it?
True.. maar geen van beide is anamorphisch.Op dinsdag 20 november 2001 15:47 schreef JvS het volgende:
Ik denk dat jij het over een heel andere clip hebt dan ik hoor. Together again is in natuur opgenomen en is uit 1998 ofzo. die waar jij het over hebt is van afgelopen jaar en in een metro (ofzo ?) opgenomen.
Coïtus ergo sum
Digitale TV is er al. Ik heb digitale TV. Het heet DVB. Het gebruikt ook mpeg2.Op dinsdag 20 november 2001 20:55 schreef tweakerbee het volgende:
Wanneer wordt het nou lekker digitaal, en worden er simpelweg 2 of 3 streams verzonden
Coïtus ergo sum
Daarvoor hebben we ook autowide, die schakeld automatisch bij het veranderen. Maar ik heb ook geen breedbeeld voor TV kijken (al hoewel ik breedbeeld met smartwide/superzoom wel prettiger vind dat 4:3, ik heb niet voor niets 2 ogen horizontaal naast elkaar). Ik heb mijn breedbeeld vooral om mijn 80+ DVD op te kijkenOp dinsdag 20 november 2001 20:49 schreef NiBoR het volgende:
Dat is ook de reden waarom ik geen 16:9 toestel wil en waarom ik ook denk dat het nu nog totaal nutteloos is.
Coïtus ergo sum
Pagina: 1