Toon posts:

Concept Verkopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 479 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje. Hoe zit het als je een concept hebt, iets bedacht hebt, wat een gat in de markt zou 'kunnen' slaan op internet.

Wat nou als je dit concept zelf niet wil/kan uitwerken..
is er een mogelijkheid een dergelijk concept, een dergelijk idee te verkopen?

Verwijderd

Ik denk niet dat wat je ook bedacht hebt ook gaat werken.

Een concept kun je niet zomaar verkopen, met de simpele reden dat je nooit kan bewijzen dat jij dat bedacht hebt.

Anders kun je patent aanvragen, en het patent verkopen.

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
heb je een idee? vertel! :P

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 21:52
Op maandag 19 november 2001 19:19 schreef _Assassinator_ het volgende:
Ik heb een vraagje. Hoe zit het als je een concept hebt, iets bedacht hebt, wat een gat in de markt zou 'kunnen' slaan op internet.

Wat nou als je dit concept zelf niet wil/kan uitwerken..
is er een mogelijkheid een dergelijk concept, een dergelijk idee te verkopen?
Ik bied 5,- :) Kom op met dat idee :P

Serieus:
Niemand zal 't willen kopen, ze willen eerst je idee weten. En als je 't vertelt, weten ze 't --> ze kopen t niet.

Werkt (misschien) wel als je er patent ofzo op aanvraagd. Maar dat kost ook geld...

Verbouwing

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Net zoals een grafisch concept verkocht kan worden kan dat ook met een idee en sich. Enige is dat je iemand moet vinden die wel te vertrouwen is en geld heeft. Vaak gaat het daar mis. Maar als het een brilliant idee is wat er nog niet is (die kans is steeds kleiner) dan moet je eens naar een leuk belangrijk-doen-meetinkje voor internetpeoples. Je kunt beter wachten tot het met de economie wat beter gaat trouwens. Volgens mij was er bv altijd een meeting met wizards en geldschieters in de Escape in Adam.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Internet in Business 2001 is volgende week. Als je belangrijke internet/mobiele personen zoekt, zul je ze daar vinden.

* Yellow|A gaat zich ergens verstoppen en drinken tot het voorbij is, verplichte aanwezigheid

|{ brrr }] |

• Mithrandir
Op maandag 19 november 2001 20:14 schreef Yellow het volgende:
Internet in Business 2001 is volgende week. Als je belangrijke internet/mobiele personen zoekt, zul je ze daar vinden.

* Yellow|A gaat zich ergens verstoppen en drinken tot het voorbij is, verplichte aanwezigheid
wat doet * Yellow|A daar dan?

Verbouwing

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 23:18
Op maandag 19 november 2001 20:52 schreef DinoRaptor het volgende:

[..]

wat doet * Yellow|A daar dan?
lezen: hij gaat drinken tot het voorbij is :)

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op maandag 19 november 2001 20:14 schreef Yellow het volgende:
...Als je belangrijke internet/mobiele personen zoekt, zul je ze daar vinden....
Lees:

Als je de mensen in mooie pakken, met afgeronde HEAO Communicatie, Managment en Sales opleiding, met mooie praatjes over dingen waar ze niet eens weten wat het inhoudt, die gaan over het geld wilt ontmoeten, je zult ze daar vinden.

Tip: vergeet niet om je nieuwe businesscard/pda/auto mee te nemen..

>:) ;)

"You're only as good, as what you did last week."

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

Op maandag 19 november 2001 22:06 schreef oh,when? het volgende:
[..]
Lees:

Als je de mensen in mooie pakken, met afgeronde HEAO Communicatie, Managment en Sales opleiding, met mooie praatjes over dingen waar ze niet eens weten wat het inhoudt, die gaan over het geld wilt ontmoeten, je zult ze daar vinden.

Tip: vergeet niet om je nieuwe businesscard/pda/auto mee te nemen..
>:) ;)
Lees:

Als je leuke goodies zoals muismatten, pennen, stressballen, bad eentjes, frisbees, zonnekleppen, paperclips, nietjes houders, free drinks en borrelnootjes zoekt, je zult ze daar vinden.

:)

*spam*
Free cards while supplies last
*spam*

//Ontopic

Een tijd terug, ik denk anderhalf jaar ofzo, heb ik eens een artikel gelezen over een instantie die mensen met ideeëen verder op weg helpt, ze begeleiden je in het traject, kijken of je idee levensvatbaar is en kunnen je in contact brengen met mogelijke geldschieters. Als het een idee op internet betreft zit je zoals Ozzie al zei niet zo gunstig denk ik. Hoe de instelling heette ben ik totaal kwijt, maar misschien dat good 'ol google je op weg kan helpen...

Flickr

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 18:29
Hierover herinner ik me een aantal threads op Usenet. Wat de uitkomst daarvan precies wat weet ik niet meer, maar kijk bv. eens hier, hier en hier

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Een idee is moeilijker te beschermen dan een concrete uitwerking daarvan. Wil je een idee beschermen moet je je tegenpartij een non-disclosrue agreement laten ondertekenen. Daarin staat dat ze niet met jouw vinding aan de haal zullen gaan, maar jou een xxx bedrag gaan betalen bij uitvoering van het idee.

In het algemeen kun je op ideeen geen octrooi/auteursrecht krijgen.

http://ist-obanet.upv.es/pub/nda.pdf
http://www.nolo.com/encyclopedia/articles/pts/NDA.html

Hieronder een voorbeeld:
CONFIDENTIALITY AND NONDISCLOSURE AGREEMENT

WHEREAS, [YOUR NAME] agrees to furnish _____________________ certain confidential information relating to ideas, inventions or products for the purposes of determining an interest in developing, manufacturing, selling and/or joint venturing;

WHEREAS, _____________________ agrees to review, examine, inspect or obtain such confidential information only for the purposes described above, and to otherwise hold such information confidential pursuant to the terms of this Agreement.

BE IT KNOWN, that [YOUR NAME] has or shall furnish to _____________________ certain confidential information and may further allow _____________________ the right to discuss or interview representatives of [YOUR NAME] on the following conditions:

1. _____________________ agrees to hold confidential or proprietary information or trade secrets ("confidential information") in trust and confidence and agrees that it shall be used only for the contemplated purposes, shall not be used for any other purpose, or disclosed to any third party.

2. No copies will be made or retained of any written information or prototypes supplied without the permission of [YOUR NAME].

3. At the conclusion of any discussions, or upon demand by [YOUR NAME], all confidential information, including prototypes, written notes, photographs, sketches, models, memoranda or notes taken shall be returned to [YOUR NAME].

4. Confidential information shall not be disclosed to any employee, consultant or third party unless they agree to execute and be bound by the terms of this Agreement, and have been approved by [YOUR NAME].

5. This Agreement and its validity, construction and effect shall be governed by the laws of [insert jurisdiction].

AGREED AND ACCEPTED BY:

Date:_______________

By_____________________________ Witness:___________________________

Title:____________________________

By______________________________

Title__________________________

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

* Yellow|A heeft echt veel jojo's gejat vorig jaar

|{ brrr }] |

• Mithrandir
Op dinsdag 20 november 2001 11:28 schreef Yellow het volgende:
doorsluizen :P >:) :P

Verbouwing

• Pelle
  • Nu online

Pelle

🚴‍♂️

Op dinsdag 20 november 2001 11:28 schreef Yellow het volgende:
Brr.. het was echt dodelijk saai toen. Ben uit verveling even Adobe-produktpresentatie bij gaan wonen, maar daar stond dus een doed die geen idee had van wat hij nou aan het vertellen was, hij wist alleen wat hij moest vertellen.
Leuk om wat ex-collega's te zien lopen ook, maar daar hield 't wel bij op.

* Pelle weet nog niet of hij gaat dit jaar
Hangt er een beetje vanaf, als er daar nog meer W&G-ers rond gaan lopen dan kom ik misschien nog wel even kijken.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

* DeFeCt kwam vorig jaar zijn stage begeleider tegen, was erg leuk.

Ben er waarschijnlijk dinsdagavond, tegen sluitingstijd op onze stand te vinden :)

Flickr

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

* cutter gaat ook op dinsdag ff bizniz to biznizzen dinsdag dus tegen sluitingstijd (21.00) bij de bizniz van DeFeCt. Als iemand nog een kaartje voor mij kan ritselen scheelt me dat weer 75 piek. ICQ staat open....
Pagina: 1