Sinds kort werken centericq en al die andere progjes niet meer. ICQ98b schijnt ook niet meer te werken.
Weet iemand of er al een programma is die al wel weer werkt?
Weet iemand of er al een programma is die al wel weer werkt?
Nothing is impossible
Je haalt de versies wat door elkaar geloof ik.Op zondag 18 november 2001 16:41 schreef noNamer het volgende:
..hoop versies..
Verwijderd
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
Verwijderd
Hmzz en jij hebt de laatste tijd nog ge-ICQed?Op maandag 19 november 2001 22:28 schreef chookie het volgende:
Ik gebruik Licq, en over het algemeen werkt dat prima. Af en toe komen berichten niet door, krijg ik een handshake error. Zelfs via server komt dan niet aan
Waar vis je die V8 cvs van Licq vandaan ? * moto-moi wil ook weer Licq'enOp maandag 19 november 2001 22:31 schreef nelske het volgende:
* moto-moi is nu de "apt-get install gaim" aan het doen en de V8 cvs branch van Licq aan het bekijken.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Verwijderd
Verwijderd
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" 16GB/512GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós
Verwijderd
Hmzz Help -> About geeft hetvolgendeOp maandag 19 november 2001 23:46 schreef PluueeR het volgende:
Iemand die CVS versie van Licq al geprobeerd, kwam er hier niet bij zeg maar.
Ofwel ik heb de CVS versie met daarin de V8 branch gecompileerd.Licq Version 1.0.8.
Qt GUI plugin version 1.0.4.
Compiled on: Nov 21 2001
Author Graham Roff
Contributions by Dirk A. Mueller
http://www.licq.org
niels (91948050)
95 contacts.
Verwijderd
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
1
2
| cvs -d :pserver:anoncvs@leela.csclub.uwaterloo.ca:/extra/cvsroot checkout V8_BRANCH |
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Verwijderd
1
2
| cvs -z4 -d :pserver:anoncvs@leela.csclub.uwaterloo.ca:/extra/cvsroot co -r V8_BRANCH licq |
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Verwijderd
Sorry voor het omhoogschoppen maar hoe stel je default het verzenden via de server in ?Op maandag 19 november 2001 22:28 schreef chookie het volgende:
Ik gebruik Licq, en over het algemeen werkt dat prima. Af en toe komen berichten niet door, krijg ik een handshake error. Zelfs via server komt dan niet aan
Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR
Verwijderd
Hmzz, daar had Jotti ook al last van. Vreemd.....Op woensdag 21 november 2001 11:30 schreef Longbowh het volgende:
Als ik de QT-gui probeer te compileren krijg ik (bij configure) de melding dat ie QT niet kan vinden, terwijl het toch -echt- geïnstalleerd is, ook $QTDIR staat goed (KDE 2 compilede zonder problemen, en heb al eens eerder Licq gecompiled).
--with-qt-libs=/usr/local/qt/lib meegeven (en alle varianten daarop, al dan niet tegelijk), lijkt niets uit te maken. Iemand enig idee wat ik fout doe? Gaat om Linux 2.4.9 (Slackware, QT 2.3.1 en Licq-cvs van gisteren, met V8_BRANCH erdoorheen.
Hmz, ik kan wel m'n eigen userinfo ophalenOp woensdag 21 november 2001 14:22 schreef fkooman het volgende:
hm...nothing but trouble
je kan userinfo van jezelf niet retrieven, userinfo van iemand anders niet updaten en ik kreeg steeds rate limit exceeded...terug naar 1.0.3
Verwijderd
Yupz, dat las ik idd op de mailinglijst. Een hele hoop mensen hebben er last vanOp donderdag 22 november 2001 03:25 schreef Jotti het volgende:
Dat gezanik met QT ligt aan het feit dat Licq een (multi)threaded application is. Je moet libqt2-mt (zo heet ie in Debian iig) + development package installeren. Het configure script kijkt expliciet naar libqtblabla-mt.so.nogwat
En idd, dat was voorheen niet nodig
Naja. Ben blij dat de developers (developers, developers, developers, developers... © Steve Ballmer) iig druk bezig zijn! Dit belooft wat
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
Verwijderd
1
| cvs -d :pserver:anoncvs@leela.csclub.uwaterloo.ca:/extra/cvsroot login |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| cvs -z4 -d :pserver:anoncvs@leela.csclub.uwaterloo.ca:/extra/cvsroot co -r licq licq cd licq/src cvs -d :pserver:anoncvs@leela.csclub.uwaterloo.ca:/extra/cvsroot update -r V8_BRANCH cd ../include cvs -d :pserver:anoncvs@leela.csclub.uwaterloo.ca:/extra/cvsroot update -r V8_BRANCH cd .. make -f Makefile.cvs ./configure (met de opties die je wil) make make install cd plugins/qt-gui ./configure make make install |
Ook bij de QT plugin moet je nog 'make -f Makefile.cvs' doen. Wat eventueel wat tikwerk scheelt (ik ben luiOp donderdag 22 november 2001 21:26 schreef nelske het volgende:
Okee hier dan een kant en klare beschrijving van hoe het moet/kan
[..]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| export CVSROOT=:pserver:anoncvs@leela.csclub.uwaterloo.ca:/extra/cvsroot cvs login cvs -z4 co licq cd licq/src cvs update -r V8_BRANCH cd ../include cvs update -r V8_BRANCH cd .. make -f Makefile.cvs ./configure make make install cd plugins/qt-gui make -f Makefile.cvs ./configure make make install |
Verwijderd
Toch alleen als je de plugins-module via CVS binnehaalt bij mijn weten.Op donderdag 22 november 2001 22:23 schreef Jotti het volgende:
Ook bij de QT plugin moet je nog 'make -f Makefile.cvs' doen. Wat eventueel wat tikwerk scheelt (ik ben lui):
KloptDan krijg je versiestring 1.0.4 mee. Update je ook nog de licq dir zelf, dan krijg je 1.0.8. Lekker boeiend dat versienummer, maar er zijn mensen zat die de daily build (non-V8) draaien en die hebben ook al 1.0.4. Zo kan je zien aan (o.a.) je tooltip of iemand een V8 enabled Licq draait of niet
hmzz, moet toch echt "include" zijn.Op donderdag 22 november 2001 21:38 schreef PluueeR het volgende:
Die include dir bestaat bij mij dus al niet. ik heb wel /licq/src/inc
Hmzz. das wel minder.Op donderdag 22 november 2001 22:34 schreef Onno het volgende:
Hmm.. V8_BRANCH met console plugin zorgt hier voor een mooie coredump..
'k heb de bug gevonden.. de console plugin gebruikt stringbuffers van 1024 bytes. Maar dat is te weinig voor sommige packetdumps die licq 1.0.8 in het netwerklog gooit.Op donderdag 22 november 2001 22:46 schreef nelske het volgende:
Hmzz. das wel minder.
Laat het bughunten beginnen
Verwijderd
s/1024/10240/ werkt wel.. maar dat is niet echt een elegante oplossing. Beter zou het zijn als er gewoon een buffer gemaakt wordt met dezelfde omvang als de input. Ofzo.Op vrijdag 23 november 2001 19:10 schreef nelske het volgende:
Heb je het ook aan kunnen passen of was dat teveel werk?
Verwijderd
Ja okee, maar dit is wel de snelste en makkelijkste oplossingOp vrijdag 23 november 2001 22:11 schreef Onno het volgende:
s/1024/10240/ werkt wel.. maar dat is niet echt een elegante oplossing. Beter zou het zijn als er gewoon een buffer gemaakt wordt met dezelfde omvang als de input. Ofzo.
CoolHeb trouwens ook nog gelijk even xterm-window-resize-handling in die plugin geklust. (op een erg lelijke manier)
Maar alles resizet en refresht nu iig goed bij het resizen van de terminal.
1
2
3
4
5
6
7
8
| export CVSROOT=:pserver:anoncvs@leela.csclub.uwaterloo.ca:/extra/cvsroot cvs login cvs -z4 co licq cd licq/src cvs update -r V8_BRANCH cd ../include cvs update -r V8_BRANCH cd .. |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| bash-2.05$ make -f Makefile.cvs This Makefile is only for the CVS repository This will be deleted before making the distribution *** Concatenating configure tests into acinclude.m4 *** Retrieving configure tests needed by configure.in make[1]: aclocal: Command not found make[1]: *** [cvs] Error 127 make: *** [all] Error 2 |
Je moet automake geinstalleerd hebben.Op zaterdag 24 november 2001 16:19 schreef PluueeR het volgende:
Dit gaat allemaal goed, maar zodra ik dan: make -f Makefile.cvs doe, krijg ik:
code:
1 make[1]: aclocal: Command not found
Laat dat maar niet in /14 horen...Op zaterdag 24 november 2001 16:27 schreef blaataaps het volgende:
bloated java (pleonasme, ik weet het)
Als je zo begint zoek je het maar lekker zelf uit hoor.Op zaterdag 24 november 2001 16:57 schreef PluueeR het volgende:
duuuuh,
Verwijderd
Verwijderd
[edit] De meeste onder Linux werkende instant messaging clients werken dus met v5 protocol. Alleen een experimentele build van Licq heeft ondersteuning voor het v8 protocol van ICQ. Zie verder dit draadje .Op dinsdag 20 november 2001 07:54 schreef Sanjuro het volgende:
Er zijn 2 verschillende problemen met het verzenden van berichten.
In de eerste plaats is de SPAM policy op de ICQ v5 servers sterk verscherpt omdat deze vaak gebruikt wordt door mass spammers. Als je dus te fanatiek aan het chatten bent via de server dan wordt je voor een lange tijd geblockt. Zelf merk je daar niks van. Messages lijken nog steeds aan te komen maar dat doen ze niet.
Het tweede probleem is dat de nieuwste versies van de officiele ICQ standaard de optie "do not accept connections from older clients" aan staat. Deze zit onder Security en moet UIT staan wil Licq of een andere clone kunnen connecten met de officiele ICQ.
En ickle , en GAIMOp zondag 25 november 2001 00:39 schreef janjanjansen het volgende:
Alleen een experimentele build van Licq heeft ondersteuning voor het v8 protocol van ICQ. Zie verder dit draadje .
Verwijderd
CoolOp maandag 26 november 2001 23:06 schreef Onno het volgende:
[..]
Woei! *compileert*
Verwijderd
waar kan je de log bekijken?Op maandag 26 november 2001 23:06 schreef Onno het volgende:
[..]
Woei! *compileert*
Verwijderd
Zelfs dat niet altijd... eergisteren stond er alleen iets van "Grmbl".Op dinsdag 27 november 2001 02:37 schreef nelske het volgende:
wat er precies gedaan is
Verwijderd
Het werkte hier ook niet. En wat nog vervelender is, sommige methods van de licq daemon zijn in de V8 versie zelfs nog gewoon *helemaal* niet aanwezig, ook al zijn ze wel geprototyped.. dan crasht je UI-plugin gewoon op 't moment dat ie ze wil aanroepen. (CICQDaemon::icqAuthorizeGrant en CICQDaemon::icqAuthorizeRefuse bijvoorbeeld)Op dinsdag 27 november 2001 08:47 schreef Felysium het volgende:
ik krijg met deze nieuwe build nog steeds alleen maar UIN's in de contactlist. Namen komen er niet te staan. Verder kan ik nog geen users zoeken. Heb ik iets fout gedaan, of is dit (nog) een tekortkoming van licq?
En nu werkt het ook nog *echt*. Geen irritante disconnects meer als iemand die niet op je contactlist staat je een message stuurt. Heerlijk.Log Message:
requesting user information works now, no more disconnects upon adding user
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Gisteren heel eventjes... ff offline+online en hij doet het weer (en dat was bij de 'oude' licq niet het geval)... lijkt me een bugje aan de client kant. Ik hoop het iig wel.Op dinsdag 04 december 2001 00:16 schreef Onno het volgende:
Heeft iemand anders daar ook last van? 't is erg hinderlijk...
Jup, dat was bij mij ook zo. Maar een tijdje later gebeurde het weer bij iemand anders.Op dinsdag 04 december 2001 11:04 schreef Jotti het volgende:
Gisteren heel eventjes... ff offline+online en hij doet het weer
Hmja. Ik vind het eigenlijk wat te toevallig dat dat opeens meerdere keren gebeurt (en dus niet alleen bij mij) terwijl het voor gisteren nooit voorgekomen is. (en m'n client niet veranderd is)lijkt me een bugje aan de client kant. Ik hoop het iig wel.
- advanced message types (message type 4) through server. normally you shouldn't get those, as the original ICQ clients react on our fake v6 info I set and only send old style messages. However there are some buggy client clones out there (i.e. MirandaICQ) that do not honor this client capability info correctly and always send new style messages.
ah, duidelijk (en jammer...)Op woensdag 05 december 2001 10:54 schreef Onno het volgende:
Dat is een bekend probleem.
Stukje uit kort overzichtje van wat er nog moet gebeuren aan licq:
[..]
Die V6, V7, V8 etc. achter de namen zijn de verschillende ICQ protocollen. Licq gaat V8 worden, maar omdat dit nog niet helemaal werkt (zacht uitgedrukt) doet ie zich voor als V6, zie deze post van Onno:Op woensdag 05 december 2001 11:08 schreef balk het volgende:
[..]
ah, duidelijk (en jammer...)
trouwens, als ik onder een ander nummer inlog (en een andere naam) staat er (V6) achter mijn naam in die contact list. Bij sommige anderen staat er V7 en weer anderen V8. Dat zullen wel die branches zijn.
Maar ik gebruik de laatste met V8_BRANCHE (tenminste, de laatste CVS download, het was toch gemerged?). Weet iemand hoe dit in elkaar steekt?
Op woensdag 05 december 2001 10:54 schreef Onno het volgende:
Dat is een bekend probleem.
Stukje uit kort overzichtje van wat er nog moet gebeuren aan licq:
advanced message types (message type 4) through server. normally you shouldn't get those, as the original ICQ clients react on our fake v6 info I set and only send old style messages. However there are some buggy client clones out there (i.e. MirandaICQ) that do not honor this client capability info correctly and always send new style messages.
"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"
Verwijderd
Dat windows hoeft zowiezo niet, want er zijn nog twee andere projecten die ook het nieuwe protocol gebruiken, namelijk GnomeICU en Gaim.Op vrijdag 25 januari 2002 16:37 schreef iGadget het volgende:
Hoe staat het er inmiddels voor, werkt het allemaal al weer een beetje? Ik ben noodgedwongen maar weer gaan icq'en via m'n windhoos bak, maar ik wil _heel_ graag terug naar linux...
.. & Ickle...Op vrijdag 25 januari 2002 17:40 schreef Valium het volgende:
Dat windows hoeft zowiezo niet, want er zijn nog twee andere projecten die ook het nieuwe protocol gebruiken, namelijk GnomeICU en Gaim.
Verwijderd
Jabberx schijnt aardig te zijn.Op vrijdag 25 januari 2002 23:29 schreef 4of10 het volgende:
Ja ik wil dus ook een Jabber client draaien maar ik zoek een _goede_ _console_ Jabber client
Nou, ene generieke UNIX of andere generieke UNIXvoor UNIX (ik draai FreeBSD dus)