ICQ voor linux?

Pagina: 1
Acties:
  • 537 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Sinds kort werken centericq en al die andere progjes niet meer. ICQ98b schijnt ook niet meer te werken.

Weet iemand of er al een programma is die al wel weer werkt?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
hmm, hier werkt centericq nog wel.

• blaataaps
  • Niet online
En wat je ook kan doen is op freshmeat kijken of er onlangs een update is geweest van een of ander icq progje.

• ~Destructor()
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Vanaf de eerste ICQ kloon heb ik problemen gehad onder Win9x.
Nu gebruik ik kxicq onder Suse, en ik vertrouw het nog niet helemaal, het is alsof berichten niet altijd aankomen.
Wat is het probleem precies?

Online gaan? Berichten versturen?

Nothing is impossible

• QuarK
Weet je zeker dat het werkt? En dat je ook messages kan versturen & ontvangen?
Het versturen gaat iig hier niet meer..

Connecten werkt overigens wel.

• noNamer
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mirabilis is het V5 protocol op hun servers aan het verdringen. Dit is het protocol dat het meest gebruikt wordt door klonen. Een aantal linux klonen ondersteunen V8 door gebruik te maken via het OSCAR protocol zoals GAIM (gaim.sourceforge.net).
In licq kan eventueel gekozen worden voor V2 wat nog wel schijnt te werken, hiervoor moet in de sourcecode van licq één #define VERSION 5 worden aangepast in
#define VERSION 2
Dit _schijnt_ te werken.
Licq wordt momenteel geport naar V9 (icq 2001).

• blaataaps
  • Niet online
QuarK: 10 seconden geleden kon ik nog een message sturen naar een icq99b

• QuarK
Ah bedankt, duidelijke info.
Nu maar hopen dat centericq snel geupdate wordt, vind ik toch de beste commandline/shell client.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op zondag 18 november 2001 16:41 schreef noNamer het volgende:
..hoop versies..
Je haalt de versies wat door elkaar geloof ik.

licq gebruikt V6, icq2000(b?) V7 en icq2001 V8. :)

Verwijderd

Het lijkt erop dat gaim wel goed bruikbaar is op dit moment om icq te kunnen gebruiken onder linux

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:56
Maar dan moet je het Oscar protocol in GAIM gebruiken ipv het ICQ protocol?

Had vanmiddag namelijk met het ICQ protocol geprobeerd maar dat werkte niet.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

OSCAR is idd de nieuwe versie van het protocol.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• PluueeR
FF downloaden en compilen dan maar :)

• mixedcase
  • Laatst online: 07-02 15:51
Ik gebruik Licq, en over het algemeen werkt dat prima. Af en toe komen berichten niet door, krijg ik een handshake error. Zelfs via server komt dan niet aan :(

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 22:28 schreef chookie het volgende:
Ik gebruik Licq, en over het algemeen werkt dat prima. Af en toe komen berichten niet door, krijg ik een handshake error. Zelfs via server komt dan niet aan :(
Hmzz en jij hebt de laatste tijd nog ge-ICQed?
Het is echt niet werkbaar als je geen direct connection met de andere kant kan maken.

/me is nu de "apt-get install gaim" aan het doen en de V8 cvs branch van Licq aan het bekijken.

Ik wil toch het allerliefste gewoon met Licq doorgaan i.p.v. met een andere client.

• PluueeR
Dat heb ik nouw dus ook, ik had trouwens de Daily build gedownload van Licq en die werkte niet, heb jij het nu over een andere?

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op maandag 19 november 2001 22:31 schreef nelske het volgende:
* moto-moi is nu de "apt-get install gaim" aan het doen en de V8 cvs branch van Licq aan het bekijken.
Waar vis je die V8 cvs van Licq vandaan ? * moto-moi wil ook weer Licq'en

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

op www.licq.org staat als het goed is uitgelegd hoe je de pserver moet benaderen voor cvs toegang.
Als je daar als branch V8_BRANCH kiest, dan moet je als het goed is de V8 branch hebben.

op http://www.geocrawler.com/lists/3/SourceForge/645/0/ kan je de CVS historie zien van o.a. de V8 branch.
Zoals te zien is gaat het de goede richting in :)
[edit]
Sterker nog messages via de server schijnen weer te werken.
Alleen de rest zal nog wel aardig brak zijn >:)

De daily build is bij mijn weten niet gebaseerd op de V8 branch.

[edit]
De link op de pagina voor CVS uitlegt is dus
http://www.rhrk.uni-kl.de/~dmuell/licq/

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Hier werkt licq (1.0.3-2, uit Debian Sid) gewoon voorzover ik merk.
Net getest:
Naar een andere licq-gebruiker: werkt
Naar een jabber-gebruiker (client: gabber): werkt
Naar een Windows icq (2000b) gebruiker: werkt

Verwijderd

Toch alleen maar met direct connections.
Als je data via de server verzendt, dan durf ik je bijna te garanderen dat een groot aantal berichten niet aan zullen komen.

Iedereen die een < V7 client gebruikt heeft er last van helaas :'(
Zie ook het grote aantal berichten in de mailinglijsten van de respectievelijke clients de afgelopen 2 weken.

• PluueeR
Iemand die CVS versie van Licq al geprobeerd, kwam er hier niet bij zeg maar.

• Sanjuro
  • Laatst online: 07-07 21:26
Er zijn 2 verschillende problemen met het verzenden van berichten.

In de eerste plaats is de SPAM policy op de ICQ v5 servers sterk verscherpt omdat deze vaak gebruikt wordt door mass spammers. Als je dus te fanatiek aan het chatten bent via de server dan wordt je voor een lange tijd geblockt. Zelf merk je daar niks van. Messages lijken nog steeds aan te komen maar dat doen ze niet.

Het tweede probleem is dat de nieuwste versies van de officiele ICQ standaard de optie "do not accept connections from older clients" aan staat. Deze zit onder Security en moet UIT staan wil Licq of een andere clone kunnen connecten met de officiele ICQ.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:38

Yucko

One clown to rule them all !

Ja maar, het probleem hier (met CenterICQ) is dat sommige berichten wel aankomen, en anderen weer niet (en dat allemaal met berichten die naar dezelfde persoon gestuurd worden). Dus dit ontkracht jou verhaal van "do not accept connections from older clients" een beetje.

Als ik nu een bericht naar een vriend van mij stuur, stuur ik het maar noodgedwongen 3x, dan komt er meestal 1 altijd aan :(

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12-2025

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Ik gebruik zelf geen ICQ-client, maar een Jabberclient die ook een mogelijkheid heeft om via een aparte ICQ-server naar ICQ-mensen te sturen. Ik heb hier eigenlijk weinig problemen mee en meestal werkt ICQ dan ook gewoon.

Overigens kan je via Jabber ook MSN, AIM en IRC. Ik gebruik Gabber, da's voor gtk/gnome en voor KDE heb je Konverse. Deze twee zitten allebei in Debian, en verder weet ik niet of er ook goede alternatieven zijn, want daar heb ik niet eens meer naar gekeken ;)

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 23:46 schreef PluueeR het volgende:
Iemand die CVS versie van Licq al geprobeerd, kwam er hier niet bij zeg maar.
Hmzz Help -> About geeft hetvolgende :P
Licq Version 1.0.8.
Qt GUI plugin version 1.0.4.
Compiled on: Nov 21 2001

Author Graham Roff
Contributions by Dirk A. Mueller
http://www.licq.org

niels (91948050)
95 contacts.
Ofwel ik heb de CVS versie met daarin de V8 branch gecompileerd.
Buiten het feit dat het er wat leuker uitziet door de versie 1.0.4 qt-plugin en er wat uitbreidingen inzitten, lijkt het nog niet helemaal goed te gaan volgens mij.

Ik kan gewoon online komen, maar toevallig stond ik vanacht op invisible (sta ik eigenlijk bijna nooit). Ik heb een berichtje binnen gehad van een vriend van mij, alleen daar stond geen tekst in :P .
Ik wijt het aan het feit dat ik invisible stond,
Verder heb ik het nog niet getest; zal vanavond wel komen.

[edit]
En ja m'n datum stond 1 dag vooruit voor de oplettende lezer ;)

• Sanjuro
  • Laatst online: 07-07 21:26
Als ik Licq uit de CVS haal dan krijg ik versie 1.04. Hoe haal ik die versie 1.08 met V8 support uit de CVS?

cvs checkout {licq,licq-data,licq-plugin}

werkt dus niet.

Verwijderd

Je moet dus ook kiezen voor de V8_BRANCH ;)

Alleen de src en include dir zijn gebranched.
Je hebt dus ook nog gewoon de licq branch nodig.
Vevolgens gooi je de inhoud van de V8_BRANCH branch samen met de licq branch.

Daarna compileren en je hebt licq v 1.0.8 :)

Overigens werkt het bij mij tot nog toe vrij aardig :)

• imdos
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ik draai nu gaim, en had daarvoor GnomeICU maar die vondt ik toch wel fijner werken! Maar daar is al in geen tijden iets aan veranderd, dus die zal wel doodgebloed zijn dat "project".

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• imdos
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

P.s. ik zal wel iets grondig fout doen! Maar als ik
code:
1
2
 cvs -d :pserver:anoncvs@leela.csclub.uwaterloo.ca:/extra/cvsroot
 checkout V8_BRANCH

of vele andere mogelijkheden krijg ik toch echt niets binnen :(

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Om de V8_BRANCH branch te krijgen kan je hetvolgende commando geven.
De rest van de branches kan je gewoon met jouw commando verkrijgen.
code:
1
2
cvs -z4 -d :pserver:anoncvs@leela.csclub.uwaterloo.ca:/extra/cvsroot
 co -r V8_BRANCH licq

Vergeet ook vooral niet in te loggen ;)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Nou... hij compilet en hij start! Geweldig
;)

Btw nice dat je even je CVS commando vermeldt, ik herinnerde me zojuist dat ik met mijn gare Chello lijn niet moet vergeten -z te gebruiken (doe ik _altijd_ :o )

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Och ja, waarom geen compressie gebruiken, als gzip toch op de machine staat ;)

• Longbowh
  • Niet online
Als ik de QT-gui probeer te compileren krijg ik (bij configure) de melding dat ie QT niet kan vinden, terwijl het toch -echt- geïnstalleerd is, ook $QTDIR staat goed (KDE 2 compilede zonder problemen, en heb al eens eerder Licq gecompiled).

--with-qt-libs=/usr/local/qt/lib meegeven (en alle varianten daarop, al dan niet tegelijk), lijkt niets uit te maken. Iemand enig idee wat ik fout doe? Gaat om Linux 2.4.9 (Slackware 8), QT 2.3.1 en Licq-cvs van gisteren, met V8_BRANCH erdoorheen.

Verwijderd

hm...nothing but trouble :)

je kan userinfo van jezelf niet retrieven, userinfo van iemand anders niet updaten en ik kreeg steeds rate limit exceeded...terug naar 1.0.3 :)

• Virgil
  • Laatst online: 15-08 21:41

Virgil

We're not alone

Op maandag 19 november 2001 22:28 schreef chookie het volgende:
Sorry voor het omhoogschoppen maar hoe stel je default het verzenden via de server in ?

/PEACE

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

• leander
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-03-2025
Bij mij compiled 'ie ook en hij lijkt het ook goed te doen.
Heb alleen 1 probleempje.
Berichten komen aan met witte achtergrond en gele letters |:(
Maakt niet uit welke instellingen, hij verandert het niet :?

Verwijderd

Op woensdag 21 november 2001 11:30 schreef Longbowh het volgende:
Als ik de QT-gui probeer te compileren krijg ik (bij configure) de melding dat ie QT niet kan vinden, terwijl het toch -echt- geïnstalleerd is, ook $QTDIR staat goed (KDE 2 compilede zonder problemen, en heb al eens eerder Licq gecompiled).

--with-qt-libs=/usr/local/qt/lib meegeven (en alle varianten daarop, al dan niet tegelijk), lijkt niets uit te maken. Iemand enig idee wat ik fout doe? Gaat om Linux 2.4.9 (Slackware 8), QT 2.3.1 en Licq-cvs van gisteren, met V8_BRANCH erdoorheen.
Hmzz, daar had Jotti ook al last van. Vreemd.....
Kan je de source van de Makefile anders niet aanpassen?
Op woensdag 21 november 2001 14:22 schreef fkooman het volgende:
hm...nothing but trouble :)

je kan userinfo van jezelf niet retrieven, userinfo van iemand anders niet updaten en ik kreeg steeds rate limit exceeded...terug naar 1.0.3 :)
Hmz, ik kan wel m'n eigen userinfo ophalen :)
Ik kan inderdaad niet de userinfo van iemand anders updaten, maar dat vind ik niet zo erg ;)

Dat laatste heb ik ook niet en dat lijkt eigenlijk meer een melding van de server als je het mij vraagt.

Ik heb wel, dat als hij meer dan een dag aanstaat hij foutmeldingen gaat geven waarin "Fuck 2" staat :D

Verder zijn berichtjes van Trillian gebruikers helemaal leeg.
Van 2 mensen die ik ken die het gebruiken, komen alleen lege berichtjes aan.
Jotti had geloof ik hetzelfde al bemerkt. :'(

Maar goed, al met al werkt het al een heel stuk beter dan dat ik had durven dromen.
Ik gok dat een stabiele V8 versie niet heel erg lang op zich zal laten wachten :)

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Dat gezanik met QT ligt aan het feit dat Licq een (multi)threaded application is. Je moet libqt2-mt (zo heet ie in Debian iig) + development package installeren. Het configure script kijkt expliciet naar libqtblabla-mt.so.nogwat
En idd, dat was voorheen niet nodig :?
Naja. Ben blij dat de developers (developers, developers, developers, developers... © Steve Ballmer) iig druk bezig zijn! Dit belooft wat :)

Verwijderd

ff gekeken, Slackware 8.0 wordt default geleverd met een thread enabled qt :)

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 03:25 schreef Jotti het volgende:
Dat gezanik met QT ligt aan het feit dat Licq een (multi)threaded application is. Je moet libqt2-mt (zo heet ie in Debian iig) + development package installeren. Het configure script kijkt expliciet naar libqtblabla-mt.so.nogwat
En idd, dat was voorheen niet nodig :?
Naja. Ben blij dat de developers (developers, developers, developers, developers... © Steve Ballmer) iig druk bezig zijn! Dit belooft wat :)
Yupz, dat las ik idd op de mailinglijst. Een hele hoop mensen hebben er last van :D

Het is volgens mij 3 dagen geleden geimplementeerd aan de CVS-historie te zien.
/me had gelukkig al de juiste packages geinstalleerd staan :)

Ik hoor alleen wel van mensen die 2000B hebben, dat ze niet met mij kunnen verbinden :'( Zou misschien kunnen liggen aan het feit, dat ik IP-tonen uitgezet heb.
Dat zal ik eens veranderen.
Verder draait het echt een stuk beter dan dat ik had durven dromen. Vanacht segfaulte hij alleen wel >:)
Ik blijf gewoon goed de CVS in de gaten houden en af en toe update ik hem :)

• Longbowh
  • Niet online
QT opnieuw gecompiled, deze keer wel met threading support, en nu komt ie zonder problemen door de config heen, bedankt :)

• PluueeR
<anoncvs@leela.csclub.uwaterloo.ca:/extra/cvsroot login
Logging in to :pserver:anoncvs@leela.csclub.uwaterloo.ca:2401/extra/cvsroot
CVS password:
cvs login: failed to open /home/joran/.cvspass for reading: No such file or directory
cvs [login aborted]: fatal error: exiting
bash-2.05$

Dit krijg ik dus als ik op die CVS wil inloggen. Ik heb de CVS password ingetikt, maar dat wil dus niet werken. Wat moet er trouwens in .cvspass staan ?

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Dat had ik ook toen ik voor de eerste keer CVS gebruikte. Je moet in je home-dir een leeg .cvspass bestand maken en daarna werkt het.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• PluueeR
Als ik dan het pass intik, komt ie op een gegeven moment van zelf op me prompt te recht..... en dan (ken CVS verder niet) :)

TRouwens kan er iemand misschien gewoon de laatste CVS van die V8 branch ff tarren en gzippen en ergens online zetten ? :)

Verwijderd

Okee hier dan een kant en klare beschrijving van hoe het moet/kan :P
code:
1
cvs -d :pserver:anoncvs@leela.csclub.uwaterloo.ca:/extra/cvsroot login

Nu voer je het wachtwoord in (anoncvs).
We gaan verder:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
cvs -z4 -d :pserver:anoncvs@leela.csclub.uwaterloo.ca:/extra/cvsroot co -r licq licq
cd licq/src
cvs -d :pserver:anoncvs@leela.csclub.uwaterloo.ca:/extra/cvsroot update -r V8_BRANCH
cd ../include
cvs -d :pserver:anoncvs@leela.csclub.uwaterloo.ca:/extra/cvsroot update -r V8_BRANCH
cd ..

make -f Makefile.cvs
./configure  (met de opties die je wil)
make
make install

cd plugins/qt-gui
./configure
make
make install

[edit]
Uitereaard kun je nog de andere modules erbij gaan compileren :)

• PluueeR
Die include dir bestaat bij mij dus al niet. ik heb wel /licq/src/inc

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op donderdag 22 november 2001 21:26 schreef nelske het volgende:
Okee hier dan een kant en klare beschrijving van hoe het moet/kan :P
[..]
Ook bij de QT plugin moet je nog 'make -f Makefile.cvs' doen. Wat eventueel wat tikwerk scheelt (ik ben lui :P ):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
export CVSROOT=:pserver:anoncvs@leela.csclub.uwaterloo.ca:/extra/cvsroot
cvs login
cvs -z4 co licq
cd licq/src
cvs update -r V8_BRANCH
cd ../include
cvs update -r V8_BRANCH
cd ..
make -f Makefile.cvs
./configure
make
make install
cd plugins/qt-gui
make -f Makefile.cvs
./configure
make
make install

Dan krijg je versiestring 1.0.4 mee. Update je ook nog de licq dir zelf, dan krijg je 1.0.8. Lekker boeiend dat versienummer, maar er zijn mensen zat die de daily build (non-V8) draaien en die hebben ook al 1.0.4. Zo kan je zien aan (o.a.) je tooltip of iemand een V8 enabled Licq draait of niet :)

• Onno
  • Niet online
Hmm.. V8_BRANCH met console plugin zorgt hier voor een mooie coredump.. ;(

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 22:23 schreef Jotti het volgende:
Ook bij de QT plugin moet je nog 'make -f Makefile.cvs' doen. Wat eventueel wat tikwerk scheelt (ik ben lui :P ):
Toch alleen als je de plugins-module via CVS binnehaalt bij mijn weten.
Althans ik heb het niet gedaan in ieder geval :D

Och ja en die export heb ik zelf ook gedaan, alleen was ik toch aan het copy/pasten en toen leek het me handiger om het zo te doen, dan om een export te maken (in het geval ze nog een keer willen CVS'en op een andere server ;) )
Dan krijg je versiestring 1.0.4 mee. Update je ook nog de licq dir zelf, dan krijg je 1.0.8. Lekker boeiend dat versienummer, maar er zijn mensen zat die de daily build (non-V8) draaien en die hebben ook al 1.0.4. Zo kan je zien aan (o.a.) je tooltip of iemand een V8 enabled Licq draait of niet :)
Klopt :)
Ik heb dan ook handmatig alles overgezet i.p.v. de update methode :)

Dit leek me wat handiger voor andere mensen ;)
Op donderdag 22 november 2001 21:38 schreef PluueeR het volgende:
Die include dir bestaat bij mij dus al niet. ik heb wel /licq/src/inc
hmzz, moet toch echt "include" zijn.
Als ik tijd heb kijk ik straks nog wel een keer naar die CVS.
Op donderdag 22 november 2001 22:34 schreef Onno het volgende:
Hmm.. V8_BRANCH met console plugin zorgt hier voor een mooie coredump.. ;(
Hmzz. das wel minder.
Laat het bughunten beginnen >:)

• Onno
  • Niet online
Op donderdag 22 november 2001 22:46 schreef nelske het volgende:
Hmzz. das wel minder.
Laat het bughunten beginnen >:)
'k heb de bug gevonden.. de console plugin gebruikt stringbuffers van 1024 bytes. Maar dat is te weinig voor sommige packetdumps die licq 1.0.8 in het netwerklog gooit. :)

Verwijderd

Heb je het ook aan kunnen passen of was dat teveel werk?
Anders zullen ze er op de mailinglijst wel wat aan hebben ;)

De console-plugin zal op dit moment niet de hoogste prioriteit bij de devvers hebben gok ik zo.

• Onno
  • Niet online
Op vrijdag 23 november 2001 19:10 schreef nelske het volgende:
Heb je het ook aan kunnen passen of was dat teveel werk?
s/1024/10240/ werkt wel.. maar dat is niet echt een elegante oplossing. Beter zou het zijn als er gewoon een buffer gemaakt wordt met dezelfde omvang als de input. Ofzo.

Heb trouwens ook nog gelijk even xterm-window-resize-handling in die plugin geklust. (op een erg lelijke manier :P)

Maar alles resizet en refresht nu iig goed bij het resizen van de terminal. :)

Verwijderd

Op vrijdag 23 november 2001 22:11 schreef Onno het volgende:
s/1024/10240/ werkt wel.. maar dat is niet echt een elegante oplossing. Beter zou het zijn als er gewoon een buffer gemaakt wordt met dezelfde omvang als de input. Ofzo.
Ja okee, maar dit is wel de snelste en makkelijkste oplossing :)
Heb trouwens ook nog gelijk even xterm-window-resize-handling in die plugin geklust. (op een erg lelijke manier :P)

Maar alles resizet en refresht nu iig goed bij het resizen van de terminal. :)
Cool *D
Wat dacht jij? Nu ik toch bezig ben, dan doen we het ook maar meteen ff goed ;)

Het is dat ik nooit de console-plugin gebruik, maar anders had ik hem graag gezien.

/me is nu de nieuwste CVS aan het compileren.
Er zitten weer wat fixes voor lege server msgs etc in :)

• Onno
  • Niet online
Hmm.. heb ook maar laatste CVS versie gecompileerd.. maar userinfo updaten werkt nog niet, en dat is behoorlijk irritant. Naja, er wordt iig aan gewerkt, dat is mooi. :)

Verwijderd

licq werkte bij mij niet, geen goede netwerkverbinding met het icq netwerk.

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik vind het raar waarom mirabilis niet gewoon een officiele versie maakt voor unix varianten :?
dan heb je ook niet al dat gezeur met die klonen...

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Nee, maar dan hebben wij lekker reclame in onze Linux ICQ clients... en mogen we 20 standaardinstellingen veranderen, 30 functies uitzetten en 238,5 keer op 'do not show this dialog again' klikken.
Nee dank u ;)

• PluueeR
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
export CVSROOT=:pserver:anoncvs@leela.csclub.uwaterloo.ca:/extra/cvsroot
cvs login
cvs -z4 co licq
cd licq/src
cvs update -r V8_BRANCH
cd ../include
cvs update -r V8_BRANCH
cd ..

Dit gaat allemaal goed, maar zodra ik dan: make -f Makefile.cvs doe, krijg ik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
bash-2.05$ make -f Makefile.cvs 
This Makefile is only for the CVS repository
This will be deleted before making the distribution

*** Concatenating configure tests into acinclude.m4
*** Retrieving configure tests needed by configure.in
make[1]: aclocal: Command not found
make[1]: *** [cvs] Error 127
make: *** [all] Error 2

:(

• blaataaps
  • Niet online
Er is toch ook al een icq thingie voor unices?
Een of ander bloated java (pleonasme, ik weet het) toch?
Of is die alweer ter ziele?

• Onno
  • Niet online
Op zaterdag 24 november 2001 16:19 schreef PluueeR het volgende:
Dit gaat allemaal goed, maar zodra ik dan: make -f Makefile.cvs doe, krijg ik:
code:
1
make[1]: aclocal: Command not found
Je moet automake geinstalleerd hebben. :)
Op zaterdag 24 november 2001 16:27 schreef blaataaps het volgende:
bloated java (pleonasme, ik weet het)
Laat dat maar niet in /14 horen...

• blaataaps
  • Niet online
/14 zegt me weinig, tisda?

• PluueeR
duuuuh,

tuurlijk heb ik automake

heb al meer software op deze bak zitten compilen, en dat ging allemaal goed, kernel, xmms, wmaker, gtk+ etc.

• Onno
  • Niet online
Op zaterdag 24 november 2001 16:57 schreef PluueeR het volgende:
duuuuh,
Als je zo begint zoek je het maar lekker zelf uit hoor.

• PluueeR
Njah, ik heb die package van Slackware dus gewoon geinstalleerd al tijdens de install van mijn systeem. Maar ook The GIMP geeft nu aan dat ie hem niet kan vinden..... hummz....

toch even opzoek naar automake dan

[Update]

Blijkt dus dat je perl nodig heb voor automake..... njah, nu werkt het dus, :)

Verwijderd

ik heb zo dit topic ff sneletjes door gebladerd
en ik heb dus ook iets heel raars

ik kan gewoon berichtjes ontvangen no problem.
maar ik kan ze niet versturen.

ja en voor jullie nu met socks5 en poortmap dingen komen,
dat heb ik dus al.

het is ook maar sins een week ofzo dat het niet meer werkt.
niks met instellingen gedaan niks op server met portmap progje gedaan (PPPShare pro)

en zover ik weet gebruikt micq toch de nieuwste versie voor ICQ.

iemand ideen? want ik ben best wel at a loss.

Verwijderd

Dan heb je deze over het hoofd gezien denk ik:
Op dinsdag 20 november 2001 07:54 schreef Sanjuro het volgende:
Er zijn 2 verschillende problemen met het verzenden van berichten.

In de eerste plaats is de SPAM policy op de ICQ v5 servers sterk verscherpt omdat deze vaak gebruikt wordt door mass spammers. Als je dus te fanatiek aan het chatten bent via de server dan wordt je voor een lange tijd geblockt. Zelf merk je daar niks van. Messages lijken nog steeds aan te komen maar dat doen ze niet.

Het tweede probleem is dat de nieuwste versies van de officiele ICQ standaard de optie "do not accept connections from older clients" aan staat. Deze zit onder Security en moet UIT staan wil Licq of een andere clone kunnen connecten met de officiele ICQ.
[edit] De meeste onder Linux werkende instant messaging clients werken dus met v5 protocol. Alleen een experimentele build van Licq heeft ondersteuning voor het v8 protocol van ICQ. Zie verder dit draadje .

• moto-moi

moto-moi

Op zondag 25 november 2001 00:39 schreef janjanjansen het volgende:
Alleen een experimentele build van Licq heeft ondersteuning voor het v8 protocol van ICQ. Zie verder dit draadje .
En ickle , en GAIM :)

• Onno
  • Niet online
Log Message:
implemented reading of full user info
Woei! *compileert*

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 23:06 schreef Onno het volgende:

[..]

Woei! *compileert*
Cool *D
/me gaat weer even CVS'en :P

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 23:06 schreef Onno het volgende:

[..]

Woei! *compileert*
waar kan je de log bekijken?

Verwijderd

Op de Licq CVS mailinglijst. De link staat in dit draadje en op de homepage vermeld ;).

Overigens is dat geen volledige log o.i.d. Er staat elke keer bij een CVS verandering wat er precies gedaan is in 1 of meerdere bestanden.

• Onno
  • Niet online
Op dinsdag 27 november 2001 02:37 schreef nelske het volgende:
wat er precies gedaan is
Zelfs dat niet altijd... eergisteren stond er alleen iets van "Grmbl". :P (een diff wees uit dat het om een verbeterde domme typo ging :))

Verwijderd

ik krijg met deze nieuwe build nog steeds alleen maar UIN's in de contactlist. Namen komen er niet te staan. Verder kan ik nog geen users zoeken. Heb ik iets fout gedaan, of is dit (nog) een tekortkoming van licq?

• Onno
  • Niet online
Op dinsdag 27 november 2001 08:47 schreef Felysium het volgende:
ik krijg met deze nieuwe build nog steeds alleen maar UIN's in de contactlist. Namen komen er niet te staan. Verder kan ik nog geen users zoeken. Heb ik iets fout gedaan, of is dit (nog) een tekortkoming van licq?
Het werkte hier ook niet. En wat nog vervelender is, sommige methods van de licq daemon zijn in de V8 versie zelfs nog gewoon *helemaal* niet aanwezig, ook al zijn ze wel geprototyped.. dan crasht je UI-plugin gewoon op 't moment dat ie ze wil aanroepen. (CICQDaemon::icqAuthorizeGrant en CICQDaemon::icqAuthorizeRefuse bijvoorbeeld)

Maar ja.. daar is het een CVS versie voor he. :)

Verwijderd

Heeft iemand een idee wat licq 1.0.4 uit Mandrake Cooker is??

• Onno
  • Niet online
Dat is een 'beta' van licq 1.0.4, die op het punt staat om gereleased te worden. Weinig spectaculaire veranderingen ten op zichte van 1.0.3, voornamelijk bugfixes.

Verwijderd

Maar "het" probleem is daarin nog niet verholpen, right?

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Nope, da's geen V8_BRANCH

• Onno
  • Niet online
Log Message:
requesting user information works now, no more disconnects upon adding user
En nu werkt het ook nog *echt*. Geen irritante disconnects meer als iemand die niet op je contactlist staat je een message stuurt. Heerlijk. :)

(en V8_BRANCH is met de 'gewone' versie gemerged nu)

• Onno
  • Niet online
Hmm.. ik heb vandaag al met twee mensen gehad dat sommige messages via de server niet aankomen met de V8 licq. Heeft iemand anders daar ook last van? 't is erg hinderlijk...

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:04

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Klopt inderdaad. Ze hebben het oude protocol eruitgeflikkerd. De enige icq client voor Linux die het nu wel goed doet, zo ver ik weet, is Gaim. Gewoon het protocol Oscar gebruiken met als naam de UIN en als alias de nickname.

Het werkt, maar damn wat mis ik licq... ;(

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Onno
  • Niet online
Op dinsdag 04 december 2001 00:16 schreef Onno het volgende:
... met de V8 licq ...

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:04

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

V8 licq is nog alpha ofzo... Zit nog niet eens bij Debian sid...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op dinsdag 04 december 2001 00:16 schreef Onno het volgende:
Heeft iemand anders daar ook last van? 't is erg hinderlijk...
Gisteren heel eventjes... ff offline+online en hij doet het weer (en dat was bij de 'oude' licq niet het geval)... lijkt me een bugje aan de client kant. Ik hoop het iig wel.

• Onno
  • Niet online
Op dinsdag 04 december 2001 11:04 schreef Jotti het volgende:
Gisteren heel eventjes... ff offline+online en hij doet het weer
Jup, dat was bij mij ook zo. Maar een tijdje later gebeurde het weer bij iemand anders.
lijkt me een bugje aan de client kant. Ik hoop het iig wel.
Hmja. Ik vind het eigenlijk wat te toevallig dat dat opeens meerdere keren gebeurt (en dus niet alleen bij mij) terwijl het voor gisteren nooit voorgekomen is. (en m'n client niet veranderd is)

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Het kan ook zijn dat de V8 implementatie niet volledig is en Mirabilis nu dus ons lekker kan 'sarren' door af en toe iets te veranderen aan hun serverkant... ik hoop maar dat ik niet te paranoïde word nu :X

• balk
  • Laatst online: 16-08 11:37
ik heb nu problemen met mensen die miranda gebruiken (ik heb build 4 december (die bz2 tar)). Ik krijg wel te zien dat er een bericht binnenkomt, maar vervolgens is het bericht leeg. In het network window kan ik wel het bericht lezen.

zie deze link naar een screenshot.

• Onno
  • Niet online
Dat is een bekend probleem.

Stukje uit kort overzichtje van wat er nog moet gebeuren aan licq:
- advanced message types (message type 4) through server. normally you shouldn't get those, as the original ICQ clients react on our fake v6 info I set and only send old style messages. However there are some buggy client clones out there (i.e. MirandaICQ) that do not honor this client capability info correctly and always send new style messages.

• balk
  • Laatst online: 16-08 11:37
Op woensdag 05 december 2001 10:54 schreef Onno het volgende:

[..]
ah, duidelijk (en jammer...)
trouwens, als ik onder een ander nummer inlog (en een andere naam) staat er (V6) achter mijn naam in die contact list. Bij sommige anderen staat er V7 en weer anderen V8. Dat zullen wel die branches zijn.

Maar ik gebruik de laatste met V8_BRANCHE (tenminste, de laatste CVS download, het was toch gemerged?). Weet iemand hoe dit in elkaar steekt?

• Longbowh
  • Niet online
Op woensdag 05 december 2001 11:08 schreef balk het volgende:

[..]

ah, duidelijk (en jammer...)
trouwens, als ik onder een ander nummer inlog (en een andere naam) staat er (V6) achter mijn naam in die contact list. Bij sommige anderen staat er V7 en weer anderen V8. Dat zullen wel die branches zijn.

Maar ik gebruik de laatste met V8_BRANCHE (tenminste, de laatste CVS download, het was toch gemerged?). Weet iemand hoe dit in elkaar steekt?
Die V6, V7, V8 etc. achter de namen zijn de verschillende ICQ protocollen. Licq gaat V8 worden, maar omdat dit nog niet helemaal werkt (zacht uitgedrukt) doet ie zich voor als V6, zie deze post van Onno:
Op woensdag 05 december 2001 10:54 schreef Onno het volgende:

advanced message types (message type 4) through server. normally you shouldn't get those, as the original ICQ clients react on our fake v6 info I set and only send old style messages. However there are some buggy client clones out there (i.e. MirandaICQ) that do not honor this client capability info correctly and always send new style messages.

• iGadget
  • Laatst online: 17-08 16:24

iGadget

Wowsers!

Hoe staat het er inmiddels voor, werkt het allemaal al weer een beetje? Ik ben noodgedwongen maar weer gaan icq'en via m'n windhoos bak, maar ik wil _heel_ graag terug naar linux...

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

Verwijderd

LICQ-daily (http://www.rhrk.uni-kl.de/~dmuell/licq/licq-daily.tar.bz2) draait bij mij stabiel. Af en toe crasht het bij sommige mensen schijnbaar nog, ik heb echter nergens last van... Kan met het nieuwe protocol omgaan :)

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Op vrijdag 25 januari 2002 16:37 schreef iGadget het volgende:
Hoe staat het er inmiddels voor, werkt het allemaal al weer een beetje? Ik ben noodgedwongen maar weer gaan icq'en via m'n windhoos bak, maar ik wil _heel_ graag terug naar linux...
Dat windows hoeft zowiezo niet, want er zijn nog twee andere projecten die ook het nieuwe protocol gebruiken, namelijk GnomeICU en Gaim.

• moto-moi

moto-moi

Op vrijdag 25 januari 2002 17:40 schreef Valium het volgende:
Dat windows hoeft zowiezo niet, want er zijn nog twee andere projecten die ook het nieuwe protocol gebruiken, namelijk GnomeICU en Gaim.
.. & Ickle...

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 25 januari 2002 17:56 schreef moto-moi het volgende:

[..]

.. & Ickle...
.. & jabber (met icq, msn, yahoo, aim en mail transports) ...

• B-BRAIN
  • Laatst online: 10-12-2025
ik draai licq onder linux en draait als een speer

Verwijderd

Ja ik wil dus ook een Jabber client draaien maar ik zoek een _goede_ _console_ Jabber client voor UNIX (ik draai FreeBSD dus ;) ). Ik heb IMCom al geprobeerd maar dat werkt niet.

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 25 januari 2002 23:29 schreef 4of10 het volgende:
Ja ik wil dus ook een Jabber client draaien maar ik zoek een _goede_ _console_ Jabber client
Jabberx schijnt aardig te zijn.
voor UNIX (ik draai FreeBSD dus ;) )
Nou, ene generieke UNIX of andere generieke UNIX ;)
Kbedoel, tis toch allemaal ncurses wrs...
Pagina: 1